Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#166901) Mágus2 válasza bitpork (#166900) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nálunk is az asszony szokott sírni, hogy lassabban, de csendben volt, ami azt jelenti, hogy az ingerküszöbe alatt mentünk. Ha a saját autóm lett volna és tényleg a határait kerestem volna, akkor egy hétig nem aludtatok volna. :DDD

Ha nincs tábla, 90 meg van engedve, akkor is, ha félnek az emberek.

Egyébként elmarad a rally azon a szakaszon, mert lassító keresztcsíkokat festettek fel a kanyarok előtt, amik olyan magasra sikerültek, hogy a szervezők veszélyesnek ítélték a rally rendezését. Azon a szakaszon minden év májusaában volt a rally. :((( [link]

[ Szerkesztve ]

(#166902) i-sti


i-sti
senior tag

Egy ilyen rendes csapatás emelkedőn kifelé, nyélgázon, 4/5 utassal, nem ettől lesznek hengerfejesek a motorok?
Főként a kis köbcentis szívók?

Novum Forum Siculorum

(#166903) molnarpeter válasza zzz03 (#166799) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hátsó középső öv igényel faragást, úgy rémlik.

(#166904) newmoonlight válasza Mágus2 (#166901) üzenetére


newmoonlight
senior tag

"K. úr családjával Szombathelyen élt,
Indultak nyaralni, de a mama félt,
Ne rohanjunk, Dönci! Olyan szép a táj,
Tudják a gyerekek, te vagy a király! :R "

(HBB: Országút blues)

“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)

(#166905) MunezXBK válasza bitpork (#166900) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Éltek még, nem? Akkor hibátlan volt minden. :DD

(#166906) siti válasza i-sti (#166902) üzenetére


siti
senior tag

“Egy” csapatástól nem lesz henger fejes semmi, ha meg az lesz, akkor meg úgyis mindegy volt neki. Megkapja a max terhelést a motor, váltó, minden, de elég gyenge technikának kell lennie, ami ezt nem bírja, az, szerintem, egy sima 100-as sprinttől is letérdelne. Ha meg olyan kis cc-s szívó, azzal feljutni is kihívás lesz, nem tudják csapatni, ahogy a kispolákban is a 26le volt a kipörgés gátló is.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#166907) 1stVikman válasza 1stVikman (#166886) üzenetére


1stVikman
senior tag

Prohardveren megy úgy, köszi mindenkinek. :)
Vin kód alapján ezek vannak a kocsiban :
[kép]
Nem láttam benne DPF - et.
Akkor ez így ajánlott lehet megvételre 300+K Km-el is?

[ Szerkesztve ]

(#166908) c00per


c00per
tag

Udv!

A4 B7 2.0 TDi 2007

Erdeklodnek,hogy izzok cserejehez a lampat ki kell venni?Ha igen,akkor muszaj a lokost levenni a lampa kivetelehez?Koszi a valaszt! :R

(#166909) diablo1984 válasza c00per (#166908) üzenetére


diablo1984
veterán

Na erre kíváncsi vagyok, mert meglepődnék, hogy ha VAG vonalon egy a4-es audiban csak lámpakivétellel lehetne orvosolni az izzó cserét! Nem francia autóról van szó!

(#166910) MunezXBK válasza diablo1984 (#166909) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

G5-ben pl. lökő le, lámpa ki, xenon esetében.

(#166911) Mágus2 válasza c00per (#166908) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Lökös le. ;)
[link]

[ Szerkesztve ]

(#166912) molnarpeter válasza c00per (#166908) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link] kellő türelemmel lökös maradhat elvileg

[ Szerkesztve ]

(#166913) diablo1984 válasza Mágus2 (#166911) üzenetére


diablo1984
veterán

hát ez gyalázatos! :(

(#166914) CharlieDrop válasza Mágus2 (#166881) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Hát, az M5-re elkél az erő...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#166915) c00per válasza Mágus2 (#166911) üzenetére


c00per
tag

Koszonom a valaszokat!!

Akkor inkabb lokos le,mert nem akarok szetbarbolmi barmit.

Masik kerdesem,ha mar igy jott ki :) .Balansz tengelyt maceras 2.0 TDi-nel kicserelni? BRD a motorkod.Olyasmit lattam yt-n, hogy olajtekno levetelevel megoldhato.Igaz lenne?

(#166916) bitpork válasza CharlieDrop (#166914) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

M5-re? Bp-Szeged?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#166917) Brave_86


Brave_86
aktív tag

Benzines 1.4TSI Octavia 2014-től, DSG-vel milyen kombináció? Mire lehet számítani?
Eddig a DSG-s váltót kizártam, de annyira nincs most kínálat, már ezen is elgondolkodtam. :F

(#166918) Mágus2 válasza c00per (#166915) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A kádhoz a bölcsőt le kell engedni vagy a motort felemelni.

(#166919) c00per válasza Mágus2 (#166918) üzenetére


c00per
tag

Akkor a bolcso fog lejonni.Ahogy neztem oemepc-n van olyan kiadas ami 77mm tengelymerettel van es van "modified" 100mm tengelymerettel.A hosszabb meret kombatibilis a roviddel? Csak levetel utjan lehet megtudni melyiket rendeljem bele?Elore is koszi a valaszt! :R

[ Szerkesztve ]

(#166920) c00per


c00per
tag

Illetve szerinted ezeknek van ertelme?: [link]

Vagy mindegy ha kap egy gyarit...igaz bent a melohelyen megkerdezem a mestereket nem-e tudnanak valami komolyabb anyagbol legyartani nekem ilyen tengelyt.Gondolom a gyari amit megveszek az is limlom anyag

[ Szerkesztve ]

(#166921) Reggie0 válasza Mágus2 (#166881) üzenetére


Reggie0
félisten

A nyomatek igazabol baromira nem erdekes, csak a teljesitmeny szamit, vegeredmenyben az gyorsitja az autot(leginkabb a kerekekre juto). Raadasul a nyomatek attol is fugg, hogy mekkora az attetel a kerekek es a motor kozott.

Nyomatek csak azert erdekes, mert a valtonak el kell viselnie, amugy a gyorsulast tekintve irrelevans adat.

[ Szerkesztve ]

(#166922) bitpork válasza Reggie0 (#166921) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mondjuk ezt így szerintem át kellene gondolni. A teljesítmény igen fontos része a nyomaték - próálj meg nullával műveletet végezni :P Különben meg nyomaték nélkül hiába adsz 500LE-t egy kerékre v kuplungra ha 1NM-rel próbálja sok pörgés mellet megtekerni állva maradsz szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#166923) Reggie0 válasza bitpork (#166922) üzenetére


Reggie0
félisten

A nyomatek es a teljesitmeny nagyon szoros kapcsolatban van, ugyanis P=M*w, azaz a teljesitmeny a nyomatek es a fordulatszam szorzata. Lehet szamolni mind a kettovel, csak a nyomatekkal szopas, mert az a motor nyomateka, a motor fordulatszam alapjan visszaszamolva. Tehat a kocsi gyorsulasahoz elobb az atteteleken es vesztesegeken keresztul ki kell szamolni a kerek tengelyen levo nyomatekot, majd a kerek atmerojevel a kerek keruleten levo erot, majd ebbol levonni a nehezsegi erot es a kozegellenallas altal keltett erot, majd leosztani a tomeggel, hogy megkapd a gyorsulast.

Ehhez kepest a teljesitmenyt megszorzod a hajtaslanc hatasfokaval, amivel megkapod a kerekre eso teljesitmenyt vagy leolvasod a dyno szerinti kerekre juto teljesitmenyt, levonod a kozegellenallas teljesitmenyet es a helyzeti energia teljesitmenyet es a tobbi mar a sebesseg novelesere forditodik.

Az a baj a nyomatekkal szamolassal, hogy az attetel nagyban fugg a sebessegfokozattol, mig a hajtaslanc vesztesege sokkal kevesbe es nincsen megjelolve az egyes fokozatok valamint a vegattetel az alap adatok kozott, tehat enelkul hasznalhatatlan parameter a motor nyomateka.

Arrol nem is szolva, hogy a benzines es dizel motorok nyomateka nagyon elter, de az attetelek hianyaban szinten nem osszehasonlithato adat. Viszont a teljesitmeny az univerzalis, fuggetlen a sebessegfokozattol.

Tehat, mit is kene pontosan atgondolni?

UI: 500LE az P=500le*735W/le=367.5kW. Ha itt 1NM a nyomatek az azt jelenti, hogy 367500 a motor fordulatszama(hajtaslanci vesztesegek nelkul). Ez lehetseges?

[ Szerkesztve ]

(#166924) Reggie0 válasza Reggie0 (#166923) üzenetére


Reggie0
félisten

UIUI: 367500 rad/sec, azaz 59520 ford/sec azaz 3511146 RPM.

(#166925) Keef_Lee válasza Reggie0 (#166923) üzenetére


Keef_Lee
senior tag

"Asztamindenit!" :)
Most akkor ebből tudja az eccerű eszem, hogy mit vegyek! ;] :D

(#166926) macilaci78 válasza Keef_Lee (#166925) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Sok lóerőt magas fordulatszám mellett. Irány a nagymotoros topik! ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#166927) CharlieDrop válasza bitpork (#166916) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Ja. Egy péntek du, mikor megy az összes szerb vendégmunkás hazafele, akkor vagy 80 külső, vagy néha előzöl is...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#166928) Buster17


Buster17
addikt

Vezérlésből, első gátlókból, kettőstömegűből melyik márkát M1 Leon ba?

(#166929) Mágus2 válasza Buster17 (#166928) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Contitech, Bilstein, Sachs vagy LUK.

(#166930) troll81


troll81
addikt

Sziasztok Audi A4 Avant 2,0 mit 179 PS lenne egy olyan problema hogy eszegeti az olajat.ez tipus hiba vagy tulajdonos problema?hol nezelodjek jobban utana? koszonom a segitseget :R

(#166931) Mágus2 válasza troll81 (#166930) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Típushiba, gyűrűzés megoldja, jó mélyen be kell nyúlni a zsebbe. ;)

[ Szerkesztve ]

(#166932) troll81 válasza Mágus2 (#166931) üzenetére


troll81
addikt

szia tolluk kertem egy arajanlatot kivancsi leszek valaszolnak e

(#166933) Mágus2 válasza troll81 (#166932) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem az a kérdés, hogy válaszolnak-e, hanem, hogy mennyiért csinálják. ;)

(#166934) troll81 válasza Mágus2 (#166933) üzenetére


troll81
addikt

mit takar szerinted osszegben? :F

(#166935) Mágus2 válasza troll81 (#166934) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Egy millától fölfelé... határ a csillagos ég, attól függ bontás közben mi mindenre derül fény, mit kell cserélni, mi kopott el azon kívül, ami biztosan rossz.

(#166936) freaghill válasza Mágus2 (#166935) üzenetére


freaghill
őstag

:Y

(#166937) troll81 válasza Mágus2 (#166935) üzenetére


troll81
addikt

2400 tol 3000 eu ig talaltam komplett motort felujitva 12 ho garival-megerheti mennyire lehet tartos egy ilyen felujitas?

(#166938) Mágus2 válasza troll81 (#166937) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az is 1 milla fölött lesz, mire bekerül a kocsiba. Szóval a kérdés az, megéri-e ennyit költeni az autóra, van-e olyan állapotban, hogy egy felújított motort még kiszolgáll legalább 5 évig. ;) A felújítás tartósságáról nehéz nyilatkozni, legalább 5 évig gondtalanul kell mennie, ha rendesen meg van csinálva.

[ Szerkesztve ]

(#166939) troll81 válasza Mágus2 (#166938) üzenetére


troll81
addikt

2010 4 havi es 2. tulaj 144 ezer km van benne jelenleg. szep allapotban van :)

(#166940) Mágus2 válasza troll81 (#166939) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szép, de jó is? Fékek, futómű hajtáslánc többi része milyen? Egy autónak nem csak motorja meg fényezése van. :U ;)

Mert ha az van, hogy kell rá fék, gumi, meg futómű, kuplung, váltó is kopott, féltengelyek, akkor gazdasági totálkáros a gép. Ettől függetlenül lehet szép és nem lelakott. ;)

Ha ezek rendben vannak, csak az olajat eszi, akkor megéri megcsináltatni.

[ Szerkesztve ]

(#166941) bitpork válasza Reggie0 (#166923) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Termeszetesen szant szandekkal irtam szelsoseges szamot. Azt akartam erzekeltetni h a nyomatek meg ha kozbulso vesztesege nagy is igen fontos. Meg a 0-100kozott is.

MOD

(#166927) CharlieDrop: jo hat en nem szoktam szaguldozni de 110 korul siman eljarok a vendegmunkasok mellett es kozott.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#166942) troll81 válasza Mágus2 (#166940) üzenetére


troll81
addikt

csak a torka veres :D serulesmentes fullos. :W miert torvenyszeru az h 150 korul minden tsi meghal? minden meg van manual valto friss muszaki stb megy csak eszi az olajat 2000km kb1,5 liter azt sokallom

[ Szerkesztve ]

(#166943) Mágus2 válasza troll81 (#166942) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem minden TSI hal meg 150 körül, csak a régebbi 1.8-2.0. A VAG konszern ezeken tanulta ki a közvetlen befecskendezés hátrányait, igénybevételét az alkatrészekkel szemben. ;)

(#166944) BK87


BK87
senior tag

Sziasztok. Van nekem egy Seat Altea XL 1.8 TSI 2009 évjáratú autóm. Jelenleg egy egyszerű gyári mp3-as rádió van benne [link] (mint a képen látható). Érdeklődni szeretnék, hogy ez cserélhető-e mondjuk egy RNS-310/315-ös modelre? Előre is köszönöm.

(#166945) bitpork válasza BK87 (#166944) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mindent IS meg lehet oldani, mondta a kromofág, csak pénz és akarat kérdése. Ha valódi fejet veszel nem után gyártottat akkor jó lesz. A többi olcsóbb de pl rádióvételed nem lesz rendes.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#166946) molnarpeter válasza bitpork (#166945) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Az előtte lévő hsz alapján 1. autó elad 2. vesz egy másik autót, amiben a rádió is jó :DDD

(#166947) BK87 válasza bitpork (#166945) üzenetére


BK87
senior tag

Az utángyártottal nem lessz jó a rádióvétel? Én úgy gondoltam, hogy a márkaszervizben rendelnék egy gyári fejet. Annak jónak kellene lenni, vagy tévedek?

[ Szerkesztve ]

(#166948) MunezXBK válasza BK87 (#166947) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Összeget tudod már?

(#166949) i-sti válasza molnarpeter (#166946) üzenetére


i-sti
senior tag

Nálad a pont :DD

Novum Forum Siculorum

(#166950) BK87 válasza MunezXBK (#166948) üzenetére


BK87
senior tag

Olyan 100-120 ezer körül van, ha jól tudom, bár lehet, hogy egy kicsitt több is lessz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.