Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2021-12-31 21:29:46
LOGOUT.hu
Hozzászólások
powerup2
addikt
Meglesem köszönöm de ha még van ötlet jöhet bátran
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
powerup2
addikt
2.5m a frontokhoz a kábel a centerhez 1.5m
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
python1
veterán
Nos, immár teljes siker az LCR vonalon, jól megválasztott váltási pontok, helyes Cavern beállítás és kalibráció, minden létező célgörbe bemásolva, lehet szörfözni közöttük.
Elértem az elérhetetlent, asszonynak is tetszik végre a hang, és persze nekem is, na ezután próbálja nekem bemesélni bárki, hogy nincs a dómsugárzókon túl élet, olyan finoman prezentálja ha kell a magastartományt a kompressziós magassugárzó, hogy öröm hallgatni.
skippper
senior tag
Ebben az esetben század decibeles nagyságrendű veszteség jelentkezik a rendszerben, ezt még mérőműszerrel se nagyon mutatnád ki. Tökéletesen megfelel az a kábel, vegyél inkább egy jó bort helyette.
Kivéve, ha esztétikai probléma a vékony kábel, ebben az esetben válassz egy olyat, amelyik szép és illik a berendezésedhez.
[ Szerkesztve ]
powerup2
addikt
csak az össze többi kábelem 4mm2-es aztán a frontoké meg kisebb...
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
VoidXs
nagyúr
Hátul vagy 0.1 dB-t nyersz vele, elöl 0.01-et. Nekem ekkora távra van 1 mm^2-es is, és tökéletes, semmi észrevehető teljesítményesése nincs.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
skippper
senior tag
Akusztikai szempontból nem számít
powerup2
addikt
akkor felesleges ezek szerint cserélnem
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
VoidXs
nagyúr
Persze. Itt utána tudsz számolni, hogy mégis mennyi kell, illetve mire elég, de nem javaslom, hogy 2 extra wattért cserélj. Nekem a másfél métert beütve konkrétan 0.3 mm^2 jön ki. A 4-es kábel nem házimozira van, hanem IMAX méretekbe, illetve színpadra. A kisebb Dolby Cinema szokott lenni a 2.5, a plázamozi pedig az 1.25.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Khaosz55
addikt
Ok rendben.
Ha a kanapé mögötti subbokat magasabb hangerőn akarom használni mint a front oldali subbokat az nem gond? Nem szeretném azonos hangerőn mennének, szeretem ha a hátsó aprítja a vesekövet.
Cavern így is korrekciózza, vagy azonos hangnyomásra állítja?
python1
veterán
A hátsók garantáltan büntetnek, jóval kisebb hangerőn is.
powerup2
Nálam is egyszerű 2,5-ös kábelek futnak (150m) és azért van teljesítmény is néha.
[ Szerkesztve ]
VoidXs
nagyúr
Azonosra állítja, de azonos hangerőn is a hátsó lesz az erősebb, mert a teljes impulzusoknak jóval nagyobb aránya közvetlen hullám.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Khaosz55
addikt
Ok kipróbálom.
spiky03
veterán
Nekem lehetséges, hogy lesz eladó 4mm-es Van Damme kábelem.
2x2m és 1x1m
Mert végre úgy néz ki megveszik a hangfalakat és az új tulajnak nem kell.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
Khaosz55
addikt
Csinálom a mérést, egy kérdésem van. Gondolom a min és max korrekciós frekvenciát az 20-120Hz-re állítsam? Vagy van valami spéci dolog amit még be kell állítani a cavernban a 4 sub korrekciózása esetén ?
[ Szerkesztve ]
VoidXs
nagyúr
Hagyd gyárin, jó a 20-20000. Subnál mindig 200 a max.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Khaosz55
addikt
De akkor nem fog korrekciót küldeni a komplett freki menetre ? Mármint azt amit kiexportálok a minidsp-re.
VoidXs
nagyúr
Nem, oda küld, ahová a legjobban kell, és ha az SW be van pipálva, akkor még nézi is, hogy mi a sub felső határa, nem neked kell állítani.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Khaosz55
addikt
A mért értékek jónak tűnnek, de a kiimportált EQ ránézésre nem jó.
Erősítőn a hangsugárzó távolságot 0-ra állítottam.
Összes hangszóró Large.
FL,FR,SR,SL kimenetekre kötöttem a subbokat.
Kimértem export to minidsp HD
Kapok minden csatornára egy IN és Out TXT filet, nem is értem miért 2 file-t kapok. Mindegy melyiket töltöm az minidsp EQ-ba kinézetre is fura. Még nem mértem ellen rew-ben, de megteszem.
Valami nem emel nálam.
VoidXs
nagyúr
A MiniDSP 5 EQ-t enged a bemeneten és 5-öt a kimeneten. A kettő együtt adja a jó eredményt. Ha a kettő közül csak egyet tudsz használni (pl. négyfelé osztott bemenettel), az legyen az in. Kíváncsi vagyok az eredményre, mert az 5 db szűrő pont középpálya, amiről nem lehet látatlanban eldönteni, hogy kevés-e.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Khaosz55
addikt
Igen, de 4 in és 4 out txt file-om van. 1 bement és 4 kimenet van dsp-n. Valamit erősen félreértelmezek.
SPEA
aktív tag
És ezt úgy érdemes, hogy pl 0-50Hz között a bemenet simít, 50-120Hz között a kimenet?
SPEA
aktív tag
Vagyis a HD esetén 10-10 EQ...
VoidXs
nagyúr
Igen, ez az EQ nem ilyen helyzetre készült, ezért csak az IN használható belőle ilyenkor.
SPEA: PEQ-nál nincs ilyen. Hatás szerint vannak sorban, minél többet korrigál egy szűrő, annál előrébb van, tehát az IN első bejegyzése a legfontosabb.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
skippper
senior tag
MiniDSP 2x4 (HD?)-t tudnám használni a Denon x3700 és a front végfok (AUDIOPHONICS MPA-S250NC) között arra, hogy Cavernes PEQ-t tegyek rá? Kicsit eltévedtem az input-output gainek világában, hogy ezek clipelnének-e vagy nem, megfelelő szintet adnának-e vagy nem.
Ha igen, akkor ez megfelelő megoldás lenne arra, hogy a LCR és a sub megfelelően EQzva legyen Cavern által, (akár egy kis center spreaddel) és megmaradjon az Atmos is, igaz?
-KP-
addikt
Miért csak a frontokat, és a centert nem?
[ Szerkesztve ]
skippper
senior tag
Centernek még nincs végfok, illetve abban gondolkodtam, hogy eladom a centert és inkább fentebb lépek a frontokban, kialakítva egy fantomcentert, jobb minőségű hangsugárzókkal (korábbi beszélgetés során a gyenge minőségű center hanggal kapcsolatban ez volt az egyik javaslat). Ha megjön az UMIK (már vámkezelték ), akkor kipróbálgatom a különböző felállásokat. Ha nem jön be a fantomcenter, akkor természetesen az is játszik, hogy 1 sub + LCR van a miniDSP-n, csak a hosszú távú célom között szerepelt a dupla sub is, akkor meg megint nincs elég hely a 2x4-en... bonyolult (drága) egy hobbi ez
[ Szerkesztve ]
-KP-
addikt
Ennyi minidsp-vel nem biztos, hogy nem járnál jobban egy Dirac képes erősítővel.
skippper
senior tag
Diracos erősítők nagyon más árban vannak, mint két darab miniDSP, nem? Ráadásul ha a kisebb is elég, akkor az meglehet 100k alatt. Erre irányult igazából a kérdésem, hogy a kicsi is elég-e erre a felhasználásra, vagy mindenképpen a HD kell?
Dagidög
senior tag
Mélyek kivasalva, a Rythmikek megtáltosodtak. Kalibrálatlan < YPAO < Audyssey XT32 < Cavern+EQAPO
Egyelőre csak zenével tesztelek.
A közepek és a magasak élénkebbek. Magas tartomány a megszokotthoz képest nekem harsány még room curve-vel is, de még szokom.
Ami fura, hogy a frontok között a frektartomány egy része elhúz balra, pl. olyan vokál enyhén balról szól, aminek biztos, hogy középről kéne, így a sztereó tér nem kerek.
Mérek újból. Egy hallgatói pozícióhoz hány mérési pont ajánlott? A mikrofont hogy helyezzem el?
Tamoo
MODERÁTOR
Pár tized ms a frontok között is elhúzza az énekest középről. Ez nálam is visszatérő "probléma", de megvannak a bejáratott értékeim erre amivel korrigálom.
[ Szerkesztve ]
python1
veterán
Èn minimum 6 pozícióban mèrek, de mèrtem már 20 pozícióban nèmuleg pontosabb lett így, három az nagyon kevès. Mivel ketten mozizunk a legtöbbször, a mèrtani közèppontban csak egyszer, inkább jobbra- balra 3- 3 helyen.
A mikrofon a magassugárzó al van egysíkban.
[ Szerkesztve ]
ctrlaltdel13
őstag
Az én véleményem meg az hogy zenére nem kell cavern eq.
Élettelen lesz tőle a hang.
denesdr
addikt
Ezt tapasztaltam én is és igen a magas is harsányabb/reszelősebb lett tőle nálam (is).
python1
veterán
Tegnap jutottam el odáig, hogy lesz sztereóra is egy igen komoly rendszer, tulajdonképpen már csak a sugárzók hiányoznak hozzá (nem mester).
denesdr
addikt
Az AUDIOPHONICS MPA-S250NC bemeneti érzékenysége 1.66V, ehhez a rev. A miniDSP 2x4 eleve deficitben van a maga 0.9V kimenetével, viszont a rev. B már 2V-ot tud, ami megyegyezik a 2x4HD kimeneti szintjével.
denesdr
addikt
Vissza a szélessávúakhoz?
python1
veterán
Igen, vagyis OB falak lesznek.
Dagidög
senior tag
Te is túl vagy már néhány mérésen.
& #178832 python1:
Megnézem újra, több méréssel, hátha megoldja a problémát.
A fülem a front magassugárzókkal egy síkban van, így a mikrofon alaphelyzetben is odakerül. A kérdés, hogy előre-hátra, illetve felfelé-lefelé legyen-e eltérés az alaphelyzet síkjához képest? Audyssey-nél pl javasolják, hogy térjen el.
UMIK-kal mondjuk nem tudom még hogy oldom meg az előrét, mert nagyon pici állványa van, a fotósállvány menetébe meg nem megy bele a mikrofon.
#178833 ctrlaltdel13 & #178834 denesdr: Érdekes. Majd meglátom, nálam hogy alakul. Amilyen rossz akusztikám van, nálam mindenképpen kell korrekció. A YPAO-val a rendszer karaktere kifejezetten lágy volt kellemes értelemben, de ez pontatlanságokkal járt. A pontos, steril hangzás általában nem tetszik az embereknek, mert nem vagyunk hozzászokva.
Zigi
senior tag
Nehezen hiszem el, hogy nem alkalmasak sztereózni a THX fal frontjai. Mondjuk a szélessávú hangdoboz építésével évekig el lehet szórakozni az biztos
[ Szerkesztve ]
VoidXs
nagyúr
Erre van a Smoother curve, próbáld azzal
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
denesdr
addikt
"A pontos, steril hangzás általában nem tetszik az embereknek, mert nem vagyunk hozzászokva."
Nem tudom, én többször hallottam már a rendszeremet szabadtéren (ahová ugye nem kell szobakorrekció, főleg nem a magastartományban) szólni, de nálam a Cavern korrekcióval szobában sem a magastartomány, sem a középtartomány nem úgy szól.
Megintcsak azt tudom mondani, hogy szobában a közép- és magastartományban a hangsugárzónk hullámfrontja (azaz a szobai visszeverődés nélküli direkt hangzása) nagyon fontos, ezt egy utólagos szobai korrekciózás haza tudja vágni, a hallgatói pozícióban mért jó átvitel elérése érdekében.
Persze biztos van az a mennyiségű szobai visszaverődés, ahol már szükség van a magassáv korrekciózására is. Ez a meglátásom.
[ Szerkesztve ]
Dagidög
senior tag
Ilyen mélységekig nem vagyok otthon a témában, de ha jól sejtem szabadtéren is megvannak a hangfalaknak a saját karakterisztikái (hibái), így nem feltétlen igaz, hogy nem fér el rajtuk egy korrekció.
Tehát kint is lesznek problémáid, csak kevesebb, mint beltéren. Így nem teljesen jó az összehasonlítási alap.
[ Szerkesztve ]
denesdr
addikt
Igen, de szabadtéren nem szobakorrekciót alkalmazunk, hanem hangsugárzó korrekciót, mivel gyakorlatilag nincsenek visszaverődések. Ahogy írod is: "rajtuk egy korrekció" azaz a hangsugárzókon. Egy szobában viszont a hallgatói pozícióból (és környékéről) a legtöbb esetben nem lehet csak a hangsugárzót korrekciózni.
[ Szerkesztve ]
Dagidög
senior tag
Kipakolsz, cavernes mérés, bepakolsz?
denesdr
addikt
Oké, te nyertél!
denesdr
addikt
Egyébként azt tudom elképzelni, hogy ha egy film hangjának keverésekor hasonló digitális szobai korrekciót alkalmaztak, mint amit a Cavern is csinál, akkor értelemszerűen úgy fog jobban hasonlítani a stúdióban elképzelt hanghoz az otthoni hang, ha mi is alkalmazzuk azt a (vagy ahhoz hasonlatos) szobai korrekciót.
VoidXs, szólj ha hülyeségeket beszélek!
[ Szerkesztve ]
skippper
senior tag
No de végeredményképpen a füledbe is ugyanaz a visszaverődésekkel teli hang fog beesni, mint amit a mikrofon is észlelt, nem? Pontosan ugyanazt a jelet fogja érzékelni, mint az agyad az EQ-zatlan hangnál, csak ez az agyadnak tetszik, a mikrofonnak pedig nem, mert nem fekszik a görbére (ízlések és pofonok)
[ Szerkesztve ]
denesdr
addikt
Pont ez a lényeg, hogy a hallásunk másképp működik mint a mérőberendezés.
Illetve a hallásunk tud alkalmazkodni, egy mikrofon nem, az csak száraz adatokat tudja követni.
denesdr
addikt
Pl gy flat átvitelű hangsugárzót nem hallunk mélyhiányosnak vagy magasbahúzónak szabadtéren vagy egy süketszobában, de ha megmérjük a hallgatói pozícióból, akkor az ott is flat lesz.
Viszont egy szobában ugyanez már nem igaz, ha ott a hallgatói pozícióban flat-et merünk, akkor ez általában mélyhiányos és magasba húzó lesz szubjektíven.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic