Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nordik
őstag
Gondolom a másik kabelt meg valahol letestelem. Elvileg kell lennie a gyári leírás szerint valahol bal oldalon hátul a lökhárító alatt egy test pontnak.
Egyébként nem árt neki, hogy úgymond egyszer kap áramot máskor nem? Gyakorlatilag kapcsolgatva van.
rob210
Topikgazda
Jól gondolod, a csomagtartó testpontjára és a tolatólámpa pozitívjára kell kötni.
Nem árt neki a kapcsolgatás a folyamatos üzem előbb tönkre teszi.
Más:
Tegnap észrevettem, hogy szivárog a váltóolajam, engem is elért a szokásos renault váltó rudazat betegség, kikopott a szimering.
Meg is rendeltem hozzá a felújító készletet ma meg is jött, ha nem esik a jövő héten fekszek is a kocsi alá.
Nem szivárog nagyon, de ha egyszer nem jó akkor meg kell csinálni
[ Szerkesztve ]
Renault power
Nordik
őstag
Már csak a kérdés, hogy melyik a tolatolampa vezetéke. Ezt hogyan tudom meg?
Nordik
őstag
Közbe meglett: kék vezeték lesz
Én nem testpontoztam, simán ráforrasztottam a hátsó lámpa panelére, ahol a tolató izzó áramkörének +/- pontjai vannak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
AttyVin
aktív tag
Egy kérdés.
Feleségem a régebbi Mégane-unk (M I/2, 2001) egyik kulcsát ("egygombos", központi zár + immobilizer) sikeresen elveszítette
(Egy másik kocsival volt, vagy 40 km-re, amikor történt - "női" táskából esett ki -, így nemigen van esély az illetéktelen használatra, eddig nem is történt meg....)
Hogyan és miként lenne érdemes pótolni a "legfájdalommentesebben"?
Köszönettel.
Üdv, Vino
#32577792
törölt tag
Megnézem vele, de már vettem clipet inkább. Azzal nincs macera.
Nordik
őstag
Gondolom egyikotok sincs szombathely 50-80kmes körzetében. Csak a Clip miatt.
#32577792
törölt tag
Én nagyon messze onnan
rob210
Topikgazda
A legegyszerűbb a lámpa foglalatból ikresítéssel levinni egy szálon.
Renault power
rob210
Topikgazda
Úgy is tökéletes.
Renault power
Nordik
őstag
Huuu ezt hogyan is kell elképzelni?
rob210
Topikgazda
A tolató lámpa vezetékeit amit a foglalatban találsz kiveszed kiszedő tüskébel, hozzáfogod azt a szálat ami vezérli majd a tolatót és visszarakod.
Egy multiméter kell meg egy tüske ami tulajdonképp bármi lehet ami elég vékony és hosszú.
A test meg mehet szintén onnan, vagy a csomagtartó testpontjáról.
Szerintem így a leg esztétikusabb.
Ha van gázos vagy elemes pákád akkor forraszthatod is.
Renault power
Cane
őstag
Egy kis segítség kellene. Hátsó lökhárítót le kellene vennem (Espace IV). Mennyire bonyolult, hány csavar tartja (alul felül, bárhol) és kell-e figyelnem valami extra meglepire leszerelésnél, visszaszerelésnél?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
nrbx
tag
Mire vagy kivancsi?
rob210
Topikgazda
Van gyári tolató radarod?
Mert akkor arra figyelj, meg a patentokra.
Renault power
orosziem81
tag
Szia,
Én úgy oldottam meg, hogy szétbontottam a hátsó lámpát, és megkerestem melyik vezetékek mennek a tolató izzóhoz. Nálam az ide vonatkozó potenciál vezeték (a +12V) meg volt jelölve színnel.
Ezt a színt kerestem vissza a kábelezés mentén (mérőszközzel aellenőriztem, hogy az-e a biztonság kedvéért), és egy késes leágaztatóval (szó szerint így keress rá a neten) vezetékenként mindenféle bütykölés nélkül rá tudtam kötni az utólagos tolatóradar tápvezetékeit.
Üdv!
orosziem81
tag
Tehát neked az ELM 327 az említett szovtberrel párosítva tapasztalat szerint rendben működik?
Pontosan milyen funkciókat használtál eddig?
Nordik
őstag
És a negativot hova kototted? Mert ugye a pozitív vezeték nekem kek színnel van jelölve.
nünüke1975
aktív tag
Mindenre
Mire kell figyelni vásárláskor?Mik a nyügjei tipushibái?Fogyasztás vezetési élmény stb.
gabx76
senior tag
Nem ő írta, hanem ΞΔGLΞ.
Nordik:
Nekem sima bluetooth-os van. (Ezek közül az E típus.)
A Megane 2-vel működött, az mostani kocsival még nem kellett használnom. (kopp-kopp)
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ezt megerősíthetem nekem is ilyen van arra kell figyelni, hogy 2.1 es bluetooth legyen a 4.0 pl. Már egy csomó régebbi kocsival nem csatlakozik fel, nem tudom miért, de tesztelve.
A 2.1 az én 17 éves vasammal is kompatibilis.
Van hozzá normális program is ami kifejezetten az elm 327 es chiphez van fejlesztve.
Telefonnal laptoppal nekem tökéletes.
Laposon scanmaster, telefonon obd doctor.
Renault power
nrbx
tag
Szerintem az 1.6-os benzineseknek nincsenek kulonosebb tipushibai, azokat adolgokat kell ellenorizni, amit minden mas hasznalt autonal is. Nekem a 74kw-os 1.6 van (kombi), jellemzoen 10-50km-es tavokra hasznalom, videken, az éves átlagfogyasztás így 6,3-ra jon ki, nyaron 6-6,1, telen 6,5 korul. Nem versenyautó, de nem probléma előzni sem. Autópályára viszont nem ideális, mert hangos a motor (a magas fordulatszám miatt) 110-120 fölött.
Az erősebb 1.6-os az lehet jobb, mert az 6 sebességes váltóval van szerelve, míg a gyengébb, ami nekem van, az csak 5 sebességessel. A 6-osnál állítólag a váltasi érzet is jobb, szóval én talán a 81kw-osat preferálnám, még annak ellenére is, hogy esetleg cserélni kell majd az "okoskereket".
Számomra a kormányzás, futómű beállítás is megfelelő, nem gondolom, hogy billegne kanyarban, lehet tartani a tempót más autókkal kanyargós úton is.
Az 5 ajtósban szűkös a hely hátul, ezt mindenképpen nézd majd meg. A kombiban már egész jól el lehet férni hátul, felnőtteknek is, hosszabb útra is, bár tágasnak ezt sem mondanám.
Ami a felszereltséget illeti, szerintem Expression-t (ebben már van kartámasz, első ködlámpa, elektromos ablakok hátul is) vagy felette vegyél, ha van rá mód.
Én 3 éve vettem, 2009-est, szóval rögtön az első évjáratból, 250ezredik kilometernél tart, nálam nem volt vele semmi komoly probléma, az utastér is jól viselte a negyed milliót, nincs zörgés, műanyagok, szövetek is jó állapotban vannak. A kopó alkatrészeket leszámítva csak a hengerfej tömítést és a kuplungot kellett cserélni.
footy
addikt
A nemet forumokon azt irjak, hogy a Tom Tom navival szerelt Lagunakhoz nincsen terkepfrissites. 2013-as talan a legutolso. Van erre valamilyen megoldas? Van ra mod valamelyik fejegysegnel hogy ipodot csatlakoztassak ID3-tag kijelzessel?
Az ujabb Lagunakban elvileg R-Link van amihez van frissitesis Ezt be lehet rakni 2011-es modellekbe? Ez tud ipod vezerlest?
[ Szerkesztve ]
nünüke1975
aktív tag
Köszönöm az infot így már nyugodtabb lettem.De azt vettem észre hogy nem egy tömegautó mint pl a 2.es.Meg a másik sajna nem nagyon van eladó itt a Déldunántúlon lenne opció csak az 350 km innen.2 milliót nem szánnék rá én olyan 1.6-1.8 körül keresgélek de még nem találtam meg a nagy Ő-t.Gondolkodom dizelbe is de nem biztos hogy jó ötlet a napi 85 km havi 2000 km vegyes közlekedéshez. Meghát ugye részecskeszűrő kettőstömegü problémák miatt.
[ Szerkesztve ]
Nordik
őstag
Számít, hogy wifis vagy bluetoothos? A wifis altalaba valamivel drágább. Wifis kapcsolat talán jobb, stabilabb.
#32577792
törölt tag
Kipróbáltam, érdekes volt látni élő adatban, hogy 3000-4000 fordulaton ment a motor alapjáraton
Ami talán jó, hogy EGR működését méri, élő- és referencia értékeket is jelzi. (clip azokat nem mutatja)
Maradok clipnél azt gondolom, 1200HUF ment mikrofosnak.
--------------------
Nekem se működött a BT adatátvitel a 11-es Lagunán, lefagyasztott mindent, olyan szinten, hogy a multimedia központ csak áramtalanítással volt kikapcsolható, egyszer nem vettem észre, reggelre totál lemerült az akksi.
Renault szervizben tettek rá friss szoftvert, azóta minden telefont kezel.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nem tudok róla nyilatkozni, nekem bluetoothos volt csak a kezemben abból több darab, de mint írtam a 2.1 es vállt be abból is.
Ez viszont stabil tehát a kapcsolódással nincs baj!
Soha nem vesztett jelet, 12mes körön belül.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nálam minden jól működik és nem telefonon használom BT kapcsolattal, hanem laposon USB-vel.
Arra van feltelepítve a Car scanner pro. Azt eltudom képzelni, hogy BT-on meghülyül az egész, mert amióta létezik winfos mobilra, kb azóta kicseszett bugos köztük ez is, amit egyszerűen képtelenek voltak kijavítani 2015 év vége óta.
A nálam minden jól működik alatt azt értem, hogy a pillanatnyi vízhőfoktól kezdve az utolsó bisz baszig mindent pontosan kiír. Amiért ezt jobban szeretem, mint a clip-et, az az átláthatóság és a baromi gyors működés, mondjuk ez lehet laptop függő is, nekem nem éppen átlagos hardverűek a laposaim, jelen esetben egy ASUS GX700VO szoktam használni erre a célra, de kipróbálom a lapos BT kapcsolatával is, kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
nrbx
tag
Havi 2000km-nel en mar atgondolnam a dizelt (lenyeges persze az is, hogy milyen hosszu utakbol jon ez ossze). Nem tudom hany evre akarod venni, szamold at, mennyivel koltenel évi szinten kevesebbet uzemanyagra a dizel eseteben, lehetseges, hogy pár év alatt tobbet takaritanal meg, mint amennyibe kerulne a reszecskeszuro meg a kettostomegu stb. Pl. itt is meg tudod nezni, hogy fogyasztanak a dizelek a valosagban.Egyebkent M3-bol az elso evekben meg volt reszecskeszuro nelkuli dizel is, ha jol tudom.
En ugy vettem, hogy evi 8-10ezret fog futni, nos, ugy alakult, hogy 14-15ezret jarok. Mar ennel is ugy gondolom, hogy lehet jobban jartam volna a dizellel (cca. 8-10 évre vettem), joval nagyobb volt a valasztek is, mint benzinesbol.
2008-2009-tol a valsag miatt visszaestek az auto eladasok,szoval ezert is lehet M3-bol kevesebb most a piacon.
nünüke1975
aktív tag
Igen csábító a dízel fogyasztása de nem arra akarok spórolni hogy mikor szarik be a kettöstömegű +a részecskeszűrő+adalék porlasztó stb. Inkább a biztosabbat választom.Persze nem mondom azt hogy a benzines örökös de kevesebb a para.
Lacy6
senior tag
Jól számolom, hogy havi 2 ezer km esetén éves szinten ~230 ezer Ft-ot lehet megspórolni egy hasonló teljesítményű dízeles autóval mint benzinessel?
[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
#32577792
törölt tag
Elm327 ami nekem van, az BT -s. Így usb csatlakozás nem megoldható.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ezzel simán egyetértek.
A két olajat szoktam cserélgetni elf sxr 5-30, de amikor Liqui Moly Top Tec 4400 , kimondottan Renaul-ba fejlesztve...legalábbis ezt írják....kerül bele, az nem placebo, hanem egyszerűen a motor villámgyorsan harap, amit az elf-nél nem tapasztalok, mellesleg jóval simább és csöndes járású lesz tőle.
7L nem olcsó, minőségi szűrővel együtt 30 ezer ugrik a pénztárcából. De megéri a pénzt nagyon is.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Valószínű a BT lesz a gond, sajnos egyszerűen egy bugtenger az része (is).
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Milyen márkát/típust jelent a gyakorlatban a "nem olcsó, minőségi szűrő"?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
ΞΔGLΞ
nagyúr
Renault, vagy Mahle-Knecht OX441D szoktam cserélni olajcserekor. 3500-5000 körül vannak árban.
Inkább úgy írom, ha már 25 ezerbe fáj az olaj, akkor nem fogok egy ezresért szűrőt venni bele.
Utoljára minden cserélve volt, akkor innét rendeltem a gyári szűrő kit-tet.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
És a droid-os Torque programmal próbáltad?
#32577792
törölt tag
Még rosszabb
rob210
Topikgazda
De neked mi a gond?
Mert mint írtam nekem hibamentes a bluetooth elm 327 esem igaz 2.1 es bluetooth-al.
Laposon pedig a scanmaster program van tök jól működik minden.
Nem lehet, hogy az elm-ed valami ujabb szériásm
Mert azok pont nem rég írtam, hogy semmire se jók.
Renault power
#32577792
törölt tag
Androidon kb. semmit nem mutat. Illetve hozott 1 hibát. Ezzel nincs gond, de mellette volt még tárolva vagy 50 (akku fesz miatt)
Ez van
Pecc
őstag
Érdekes, nekem 2.1es is van, meg 1.5 is. Csak az 1.5el hajlandó menni. Pedig még az ecu is egyezik a kettőnkében szerintem.
Alapjárat tanítás megoldható ezzel szerinted?
forceberg
veterán
2010 utáni autóknál DPF telítettséget mutat ezek közül valamelyik?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#32577792
törölt tag
clip mutat értékeket, állapotot, regenerálások számát
rob210
Topikgazda
Ahha ez nem jó sajnos semmire a régebbi típus kell.
Renault power
rob210
Topikgazda
A miénkben nem, az csak delphi, vagy canclippel oldható meg.
Specifikus softverrel.
De rámegyek a témára, hátha a scanmasterrel sikerül belenyúlni, amikor a múltkor túrtam a softvert már nem volt rá időm.
Renault power
#32577792
törölt tag
A fene se tudta akkor
orosziem81
tag
Szia,
Nálam is kékkel van jelölve (gondolom akkor ez a Renaultnál bevett dolog). A testet pedig a mellette lévő jelöletlen kábel adta. Mint írtam is egy mérőeszközzel ellenőrizd a tényleges rákötés előtt.
Cane
őstag
Én is pont ma szereltem be a tolatóradart. Fasza lett! A hátsó lámpabúra csatlakozó vezetékei lettek párhuzamosítva: nálam a fekete volt a test, fehér pedig a tolatólámpa vezetéke, ezekre forrasztottam rá a fekete (a feketére) és a piros (a fehérre) betáp kábelt.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
alexander12
aktív tag
Thaliában hol keressem a féklámpa kapcsolót? Folyamatosan ég a féklámpám, menet közben is.
kíváncsi, OP8T