Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54451) Nordik válasza PeterPH (#54450) üzenetére


Nordik
őstag

Gondolom a másik kabelt meg valahol letestelem. Elvileg kell lennie a gyári leírás szerint valahol bal oldalon hátul a lökhárító alatt egy test pontnak.

Egyébként nem árt neki, hogy úgymond egyszer kap áramot máskor nem? Gyakorlatilag kapcsolgatva van.

(#54452) rob210 válasza Nordik (#54449) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jól gondolod, a csomagtartó testpontjára és a tolatólámpa pozitívjára kell kötni.
Nem árt neki a kapcsolgatás a folyamatos üzem előbb tönkre teszi.

Más:

Tegnap észrevettem, hogy szivárog a váltóolajam, engem is elért a szokásos renault váltó rudazat betegség, kikopott a szimering.
Meg is rendeltem hozzá a felújító készletet ma meg is jött, ha nem esik a jövő héten fekszek is a kocsi alá.
Nem szivárog nagyon, de ha egyszer nem jó akkor meg kell csinálni :D

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54453) Nordik válasza rob210 (#54452) üzenetére


Nordik
őstag

Már csak a kérdés, hogy melyik a tolatolampa vezetéke. Ezt hogyan tudom meg?

(#54454) Nordik válasza Nordik (#54453) üzenetére


Nordik
őstag

Közbe meglett: kék vezeték lesz :)

(#54455) mycso válasza rob210 (#54452) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Én nem testpontoztam, simán ráforrasztottam a hátsó lámpa panelére, ahol a tolató izzó áramkörének +/- pontjai vannak.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54456) AttyVin


AttyVin
aktív tag

Egy kérdés.

Feleségem a régebbi Mégane-unk (M I/2, 2001) egyik kulcsát ("egygombos", központi zár + immobilizer) sikeresen elveszítette
(Egy másik kocsival volt, vagy 40 km-re, amikor történt - "női" táskából esett ki -, így nemigen van esély az illetéktelen használatra, eddig nem is történt meg....)

Hogyan és miként lenne érdemes pótolni a "legfájdalommentesebben"?

Köszönettel.

Üdv, Vino

(#54457) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54441) üzenetére


#32577792
törölt tag

Megnézem vele, de már vettem clipet inkább. Azzal nincs macera.

(#54458) Nordik válasza #32577792 (#54457) üzenetére


Nordik
őstag

Gondolom egyikotok sincs szombathely 50-80kmes körzetében. Csak a Clip miatt. :U

(#54459) #32577792 válasza Nordik (#54458) üzenetére


#32577792
törölt tag

Én nagyon messze onnan :(

(#54460) rob210 válasza Nordik (#54453) üzenetére


rob210
Topikgazda

A legegyszerűbb a lámpa foglalatból ikresítéssel levinni egy szálon.
;)

Renault power

(#54461) rob210 válasza mycso (#54455) üzenetére


rob210
Topikgazda

Úgy is tökéletes.

Renault power

(#54462) Nordik válasza rob210 (#54460) üzenetére


Nordik
őstag

Huuu ezt hogyan is kell elképzelni? :U

(#54463) rob210 válasza Nordik (#54462) üzenetére


rob210
Topikgazda

A tolató lámpa vezetékeit amit a foglalatban találsz kiveszed kiszedő tüskébel, hozzáfogod azt a szálat ami vezérli majd a tolatót és visszarakod.
Egy multiméter kell meg egy tüske ami tulajdonképp bármi lehet ami elég vékony és hosszú.
A test meg mehet szintén onnan, vagy a csomagtartó testpontjáról.
Szerintem így a leg esztétikusabb.

Ha van gázos vagy elemes pákád akkor forraszthatod is.
;)

Renault power

(#54464) Cane


Cane
őstag

Egy kis segítség kellene. Hátsó lökhárítót le kellene vennem (Espace IV). Mennyire bonyolult, hány csavar tartja (alul felül, bárhol) és kell-e figyelnem valami extra meglepire leszerelésnél, visszaszerelésnél?

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54465) nrbx válasza nünüke1975 (#54442) üzenetére


nrbx
tag

Mire vagy kivancsi?

(#54466) rob210 válasza Cane (#54464) üzenetére


rob210
Topikgazda

Van gyári tolató radarod?
Mert akkor arra figyelj, meg a patentokra.

Renault power

(#54467) orosziem81 válasza Nordik (#54462) üzenetére


orosziem81
tag

Szia,

Én úgy oldottam meg, hogy szétbontottam a hátsó lámpát, és megkerestem melyik vezetékek mennek a tolató izzóhoz. Nálam az ide vonatkozó potenciál vezeték (a +12V) meg volt jelölve színnel.
Ezt a színt kerestem vissza a kábelezés mentén (mérőszközzel aellenőriztem, hogy az-e a biztonság kedvéért), és egy késes leágaztatóval (szó szerint így keress rá a neten) vezetékenként mindenféle bütykölés nélkül rá tudtam kötni az utólagos tolatóradar tápvezetékeit.

Üdv!

(#54468) orosziem81 válasza ΞΔGLΞ (#54441) üzenetére


orosziem81
tag

Tehát neked az ELM 327 az említett szovtberrel párosítva tapasztalat szerint rendben működik?
Pontosan milyen funkciókat használtál eddig?

(#54469) Nordik válasza orosziem81 (#54467) üzenetére


Nordik
őstag

És a negativot hova kototted? Mert ugye a pozitív vezeték nekem kek színnel van jelölve.

(#54470) nünüke1975 válasza nrbx (#54465) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Mindenre
Mire kell figyelni vásárláskor?Mik a nyügjei tipushibái?Fogyasztás vezetési élmény stb.

(#54471) gabx76 válasza forceberg (#54448) üzenetére


gabx76
senior tag

Nem ő írta, hanem ΞΔGLΞ.

Nordik:
Nekem sima bluetooth-os van. (Ezek közül az E típus.)
A Megane 2-vel működött, az mostani kocsival még nem kellett használnom. (kopp-kopp)

[ Szerkesztve ]

(#54472) rob210 válasza gabx76 (#54471) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt megerősíthetem nekem is ilyen van arra kell figyelni, hogy 2.1 es bluetooth legyen a 4.0 pl. Már egy csomó régebbi kocsival nem csatlakozik fel, nem tudom miért, de tesztelve.
A 2.1 az én 17 éves vasammal is kompatibilis.
Van hozzá normális program is ami kifejezetten az elm 327 es chiphez van fejlesztve.
Telefonnal laptoppal nekem tökéletes.
Laposon scanmaster, telefonon obd doctor.

Renault power

(#54473) nrbx válasza nünüke1975 (#54470) üzenetére


nrbx
tag

Szerintem az 1.6-os benzineseknek nincsenek kulonosebb tipushibai, azokat adolgokat kell ellenorizni, amit minden mas hasznalt autonal is. Nekem a 74kw-os 1.6 van (kombi), jellemzoen 10-50km-es tavokra hasznalom, videken, az éves átlagfogyasztás így 6,3-ra jon ki, nyaron 6-6,1, telen 6,5 korul. Nem versenyautó, de nem probléma előzni sem. Autópályára viszont nem ideális, mert hangos a motor (a magas fordulatszám miatt) 110-120 fölött.

Az erősebb 1.6-os az lehet jobb, mert az 6 sebességes váltóval van szerelve, míg a gyengébb, ami nekem van, az csak 5 sebességessel. A 6-osnál állítólag a váltasi érzet is jobb, szóval én talán a 81kw-osat preferálnám, még annak ellenére is, hogy esetleg cserélni kell majd az "okoskereket".

Számomra a kormányzás, futómű beállítás is megfelelő, nem gondolom, hogy billegne kanyarban, lehet tartani a tempót más autókkal kanyargós úton is.

Az 5 ajtósban szűkös a hely hátul, ezt mindenképpen nézd majd meg. A kombiban már egész jól el lehet férni hátul, felnőtteknek is, hosszabb útra is, bár tágasnak ezt sem mondanám.
Ami a felszereltséget illeti, szerintem Expression-t (ebben már van kartámasz, első ködlámpa, elektromos ablakok hátul is) vagy felette vegyél, ha van rá mód.

Én 3 éve vettem, 2009-est, szóval rögtön az első évjáratból, 250ezredik kilometernél tart, nálam nem volt vele semmi komoly probléma, az utastér is jól viselte a negyed milliót, nincs zörgés, műanyagok, szövetek is jó állapotban vannak. A kopó alkatrészeket leszámítva csak a hengerfej tömítést és a kuplungot kellett cserélni.

(#54474) footy


footy
addikt

A nemet forumokon azt irjak, hogy a Tom Tom navival szerelt Lagunakhoz nincsen terkepfrissites. 2013-as talan a legutolso. Van erre valamilyen megoldas? Van ra mod valamelyik fejegysegnel hogy ipodot csatlakoztassak ID3-tag kijelzessel?
Az ujabb Lagunakban elvileg R-Link van amihez van frissitesis Ezt be lehet rakni 2011-es modellekbe? Ez tud ipod vezerlest?

[ Szerkesztve ]

(#54475) nünüke1975 válasza nrbx (#54473) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Köszönöm az infot így már nyugodtabb lettem.De azt vettem észre hogy nem egy tömegautó mint pl a 2.es.Meg a másik sajna nem nagyon van eladó itt a Déldunántúlon lenne opció csak az 350 km innen.2 milliót nem szánnék rá én olyan 1.6-1.8 körül keresgélek de még nem találtam meg a nagy Ő-t.Gondolkodom dizelbe is de nem biztos hogy jó ötlet a napi 85 km havi 2000 km vegyes közlekedéshez. Meghát ugye részecskeszűrő kettőstömegü problémák miatt.

[ Szerkesztve ]

(#54476) Nordik válasza rob210 (#54472) üzenetére


Nordik
őstag

Számít, hogy wifis vagy bluetoothos? A wifis altalaba valamivel drágább. Wifis kapcsolat talán jobb, stabilabb.

(#54477) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54441) üzenetére


#32577792
törölt tag

Kipróbáltam, érdekes volt látni élő adatban, hogy 3000-4000 fordulaton ment a motor alapjáraton :)
Ami talán jó, hogy EGR működését méri, élő- és referencia értékeket is jelzi. (clip azokat nem mutatja)
Maradok clipnél azt gondolom, 1200HUF ment mikrofosnak.

--------------------

Nekem se működött a BT adatátvitel a 11-es Lagunán, lefagyasztott mindent, olyan szinten, hogy a multimedia központ csak áramtalanítással volt kikapcsolható, egyszer nem vettem észre, reggelre totál lemerült az akksi.
Renault szervizben tettek rá friss szoftvert, azóta minden telefont kezel.

[ Szerkesztve ]

(#54478) rob210 válasza Nordik (#54476) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem tudok róla nyilatkozni, nekem bluetoothos volt csak a kezemben abból több darab, de mint írtam a 2.1 es vállt be abból is.
Ez viszont stabil tehát a kapcsolódással nincs baj!
Soha nem vesztett jelet, 12mes körön belül.
:R

Renault power

(#54479) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54477) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nálam minden jól működik és nem telefonon használom BT kapcsolattal, hanem laposon USB-vel.
Arra van feltelepítve a Car scanner pro. Azt eltudom képzelni, hogy BT-on meghülyül az egész, mert amióta létezik winfos mobilra, kb azóta kicseszett bugos köztük ez is, amit egyszerűen képtelenek voltak kijavítani 2015 év vége óta.

A nálam minden jól működik alatt azt értem, hogy a pillanatnyi vízhőfoktól kezdve az utolsó bisz baszig mindent pontosan kiír. Amiért ezt jobban szeretem, mint a clip-et, az az átláthatóság és a baromi gyors működés, mondjuk ez lehet laptop függő is, nekem nem éppen átlagos hardverűek a laposaim, jelen esetben egy ASUS GX700VO szoktam használni erre a célra, de kipróbálom a lapos BT kapcsolatával is, kíváncsi vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#54480) nrbx válasza nünüke1975 (#54475) üzenetére


nrbx
tag

Havi 2000km-nel en mar atgondolnam a dizelt (lenyeges persze az is, hogy milyen hosszu utakbol jon ez ossze). Nem tudom hany evre akarod venni, szamold at, mennyivel koltenel évi szinten kevesebbet uzemanyagra a dizel eseteben, lehetseges, hogy pár év alatt tobbet takaritanal meg, mint amennyibe kerulne a reszecskeszuro meg a kettostomegu stb. Pl. itt is meg tudod nezni, hogy fogyasztanak a dizelek a valosagban.Egyebkent M3-bol az elso evekben meg volt reszecskeszuro nelkuli dizel is, ha jol tudom.

En ugy vettem, hogy evi 8-10ezret fog futni, nos, ugy alakult, hogy 14-15ezret jarok. Mar ennel is ugy gondolom, hogy lehet jobban jartam volna a dizellel (cca. 8-10 évre vettem), joval nagyobb volt a valasztek is, mint benzinesbol.

2008-2009-tol a valsag miatt visszaestek az auto eladasok,szoval ezert is lehet M3-bol kevesebb most a piacon.

(#54481) nünüke1975 válasza nrbx (#54480) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Igen csábító a dízel fogyasztása de nem arra akarok spórolni hogy mikor szarik be a kettöstömegű +a részecskeszűrő+adalék porlasztó stb. Inkább a biztosabbat választom.Persze nem mondom azt hogy a benzines örökös de kevesebb a para.

(#54482) Lacy6 válasza nrbx (#54480) üzenetére


Lacy6
senior tag

Jól számolom, hogy havi 2 ezer km esetén éves szinten ~230 ezer Ft-ot lehet megspórolni egy hasonló teljesítményű dízeles autóval mint benzinessel?
:F

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

(#54483) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54479) üzenetére


#32577792
törölt tag

Elm327 ami nekem van, az BT -s. Így usb csatlakozás nem megoldható.

(#54484) ΞΔGLΞ válasza Cane (#54366) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ezzel simán egyetértek.
A két olajat szoktam cserélgetni elf sxr 5-30, de amikor Liqui Moly Top Tec 4400 , kimondottan Renaul-ba fejlesztve...legalábbis ezt írják....kerül bele, az nem placebo, hanem egyszerűen a motor villámgyorsan harap, amit az elf-nél nem tapasztalok, mellesleg jóval simább és csöndes járású lesz tőle.

7L nem olcsó, minőségi szűrővel együtt 30 ezer ugrik a pénztárcából. De megéri a pénzt nagyon is.

[ Szerkesztve ]

(#54485) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54483) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Valószínű a BT lesz a gond, sajnos egyszerűen egy bugtenger az része (is).

[ Szerkesztve ]

(#54486) sanzi89 válasza ΞΔGLΞ (#54484) üzenetére


sanzi89
addikt

Milyen márkát/típust jelent a gyakorlatban a "nem olcsó, minőségi szűrő"?

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#54487) ΞΔGLΞ válasza sanzi89 (#54486) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Renault, vagy Mahle-Knecht OX441D szoktam cserélni olajcserekor. 3500-5000 körül vannak árban.
Inkább úgy írom, ha már 25 ezerbe fáj az olaj, akkor nem fogok egy ezresért szűrőt venni bele.

Utoljára minden cserélve volt, akkor innét rendeltem a gyári szűrő kit-tet.

[link]

[ Szerkesztve ]

(#54488) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54483) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

És a droid-os Torque programmal próbáltad?

[link]

(#54489) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54488) üzenetére


#32577792
törölt tag

Még rosszabb

(#54490) rob210 válasza #32577792 (#54489) üzenetére


rob210
Topikgazda

De neked mi a gond?
Mert mint írtam nekem hibamentes a bluetooth elm 327 esem igaz 2.1 es bluetooth-al.
Laposon pedig a scanmaster program van tök jól működik minden.
Nem lehet, hogy az elm-ed valami ujabb szériásm
Mert azok pont nem rég írtam, hogy semmire se jók.
:(

Renault power

(#54491) #32577792 válasza rob210 (#54490) üzenetére


#32577792
törölt tag

Androidon kb. semmit nem mutat. Illetve hozott 1 hibát. Ezzel nincs gond, de mellette volt még tárolva vagy 50 (akku fesz miatt)
Ez van

(#54492) Pecc válasza rob210 (#54478) üzenetére


Pecc
őstag

Érdekes, nekem 2.1es is van, meg 1.5 is. Csak az 1.5el hajlandó menni. Pedig még az ecu is egyezik a kettőnkében szerintem.
Alapjárat tanítás megoldható ezzel szerinted?

(#54493) forceberg válasza #32577792 (#54491) üzenetére


forceberg
veterán

2010 utáni autóknál DPF telítettséget mutat ezek közül valamelyik?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54494) #32577792 válasza forceberg (#54493) üzenetére


#32577792
törölt tag

clip mutat értékeket, állapotot, regenerálások számát

(#54495) rob210 válasza #32577792 (#54491) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ahha ez nem jó sajnos semmire a régebbi típus kell.
:R

Renault power

(#54496) rob210 válasza Pecc (#54492) üzenetére


rob210
Topikgazda

A miénkben nem, az csak delphi, vagy canclippel oldható meg.
Specifikus softverrel.

De rámegyek a témára, hátha a scanmasterrel sikerül belenyúlni, amikor a múltkor túrtam a softvert már nem volt rá időm.

Renault power

(#54497) #32577792 válasza rob210 (#54495) üzenetére


#32577792
törölt tag

A fene se tudta akkor :(

(#54498) orosziem81 válasza Nordik (#54469) üzenetére


orosziem81
tag

Szia,

Nálam is kékkel van jelölve (gondolom akkor ez a Renaultnál bevett dolog). A testet pedig a mellette lévő jelöletlen kábel adta. Mint írtam is egy mérőeszközzel ellenőrizd a tényleges rákötés előtt.

(#54499) Cane válasza orosziem81 (#54498) üzenetére


Cane
őstag

Én is pont ma szereltem be a tolatóradart. Fasza lett! A hátsó lámpabúra csatlakozó vezetékei lettek párhuzamosítva: nálam a fekete volt a test, fehér pedig a tolatólámpa vezetéke, ezekre forrasztottam rá a fekete (a feketére) és a piros (a fehérre) betáp kábelt.

[ Szerkesztve ]

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54500) alexander12


alexander12
aktív tag

Thaliában hol keressem a féklámpa kapcsolót? Folyamatosan ég a féklámpám, menet közben is.

kíváncsi, OP8T

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.