Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
meroly
veterán
Koszi megnezzuk Clip-el.
Impossible is nothing
meroly
veterán
Nagy lehet a gond így tippre?
Impossible is nothing
Cane
őstag
Szerintem így jó lesz de multiméteres kimérés a tuti.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
salieri.
őstag
Bepróbálkozom vele
Bár most még előbb kormányművet kell cserlénem sajnos.
rob210
Topikgazda
Neked is kopog?
Renault power
rob210
Topikgazda
A baj az hogy tippem sincs.
A fehér füstpamacs gázadásra minden esetre nem jó jel.
A kontrol lámpa kigyulladása sem.
A kérdés az, hogy a víz fogy-e a kocsiból.
Renault power
meroly
veterán
Epp irni akartam hogy szerintem mintha kevesebb lenne a hutoviz. Nemreg toltotte fel a szerelom es azota lejjebb van. Azt hiszem maxra tette es most alatta van 1cm-el.
Ennek kb 2-3 hete es nem tudom akkor hideg volt az auto most meg uzemmeleg.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
meroly
veterán
2 honapja bocs.
Impossible is nothing
rob210
Topikgazda
Akkor nézd meg hidegen, hogy mennyi van benne.
Ha beigazolódik a gyanúm, akkor sajnos komolyabb művelet előtt állsz.
Remélhetőleg nem ez lesz.
Renault power
meroly
veterán
Nah ne kimelj.
Hengerfej? 30ezret futott kocsiban???
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
Fejből nem vágom, hogy melyik-melyik.
Vagy valami leírást kellene keresned, vagy ami mégtutibb, hogy multiméterrel kiméred.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
A sok állás nem tesz jót semminek, ezt mondtam neked.
Az, hogy kevesett futott nem mindig előny.
Egyik cimborám, vett egy 20 éves (akkor20 éves) taunust .
Gyönyörű volt a kocsi alig volt benne valami 40ezer körül.
Minden szimeringet ki kellett cserélni benne és mivel nem úgy volt tárolva a kocsi, bizony megette az idő vas foga a hengerfej pakolást.
Aztán a kerékcsapágyakat is cserélni kellett, mert a sok állástól eldeformálódtak.
Meg aztán még igen csak sokmindent.
A végén eladta a következő tulaj meg röhögött a markába, le OT-ztatta és a mai napig nagy megelégedéssel használja.
Egyébkként ezt már csak halkan jegyzem meg, hogy az én kocsim sose volt még 5000 felett.
A renault nem szereti ha pörgetik.
Renault power
meroly
veterán
Hm.... nem allt am. Hasznaltak azt csak keveset es garazsban tartottak.
Erdekes mashol azt mondjak porgetni meg "kormolni" kell.
Nah ne fessuk az ordogot a falra remelem nem ez lesz. A vizet azert figyelem majd koszi.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
diablo1984
veterán
Hidegen használva sem szokta szeretni a motor a pörgetést! Akár a hengerfej is el tud repedni! Csajos autónál elő-előfordul, hogy indít és gó! a hőtágulástól is lehet ilyen....
meroly
veterán
Hm... a garázs fűtött volt és a kocsi az első 12 évében papa autó volt inkább, kertbe, temetőbe járós.
Ő értett is hozzá, biztosan a maga módján figyelt mindent.
Az utolsó kb 0,5-1 évben használta a kolleganő de ő sem pörgette sosem.
A vizet jegyzem, mennyi az a fogyás ami már tutira nem egészséges?
Impossible is nothing
baluka6
aktív tag
Éljen a Megane kormánymű!!
salieri.
őstag
Sajnos igen
rob210
Topikgazda
Csak a kettesé ilyen érzékeny, a IIIasnál már javították, az egyesé meg tök más rendszerű, ott ha a szervó nem fossa el magát soha nem lesz baja.
(persze ép porvédők mellett)
Renault power
rob210
Topikgazda
Akkor már fehéren füstöl folyamatosan, amikor átég a pakolás teljesen.
Heti egy tartály már biztos hengerfej probléma, ha a kipufogón jön ki és nem elcsepeg.
Renault power
meroly
veterán
Megnyugodtam akkor nem hengerfejes az tuti. Ha fogyott is az nagyon minimalis lehet de most nezni fogom. Melegen 1cm a max alatt van.
Clip kutyu nalam de sraccal kitoroltuk a hibakodot (DF024 jarmuseb erz kore) es a ket korabbi fals hulyeseget (0135 fekpedal erz es 0235 tempomat).
Mas nem volt de a muszerfalon a lampa nem eg mar. Remeljuk nem jon elo ujra.
Minden ertek normalis.
Kicsit kiokosodom majd a heten es rakok fel kepernyokepeket a clip bol de elvileg mas gondot nem mutat.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
orosziem81
tag
Nálam is ez lett volna az alap felállás, ha a tolatólámpa nem a csomagtér ajtóval együtt nyílna fel.. Így bejlebb kellett kontaktot keresni.
kisninja
őstag
Hát nálam félig jó.... Szépen elmegy az ablak de fel már újra szakaszosan. Valami mozzanat meg hiányzik. Hogy leert és nyomom lent is az sem sem segített.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
orosziem81
tag
Alsó végállásnál ha megáll akkor még tartsd nyomva lefelé néhány másodpercig (ha csendes helyen vagy akkor a halk kattanásig). Ugyan ez felső végállásnál és minden ablaknál.
Nálam egyedül akkor nem tanulta meg amikor az ablakmozgatóban egy terelő elem el volt repedve de hallottam is, hogy a motor tolná tovább.
diablo1984
veterán
hideg-meleg vízszint között lehet minimális eltérés, de ez azt jelenti, hogy hideg víznél kicsit lentebb, melegnél fentebbi a szint, de hideg-hidegnél mindig ugyanaz a szint, ha nem eszi, nem csorgatja el vagy nem volt levegős amit kivert magából! A kihűlt hideg állapot a jó referencia, ahhoz viszonyítsd! Lehet neked is levegő volt valamerre beszorulva, ami most hogy fűtesz is, kijárta magából és a levegő helyén is víz van már azért csökkent a szint! Nem feltétlen minden hengerfejes, most amúgy is kezd hideg lenni, hidegen a benzinesek gőzölnek, mert sok hőt tolnak a vakvilágba, a dízelekre kevésbé jellemző, kondenzvíz is a benzinesek kipuffjában jellemző, azért is rohad olyan jól a benzines kipuff!
rsf
senior tag
Ha vki tud Megane 3 bal oldali visszapillantó tükör házat eladót az keressen meg privátban.
Nem kellene csak az a rész ami a tükör körül van.Szóval semmi elektronika sem az a rész ami az ajtón sem a fényezett hátlap. Vmi kibelezett érdekelne.
Köszi.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
meroly
veterán
Reméljük tényleg az van amit mondasz, nem hinném hogy hengerfejes lenne, előző tulaj még fűtött garázsban is tartotta és mondom figyelt rá, nem pörgette mint az őrült. Én meg főleg figyelek erre.
A hideg állapotot megnéztem kb 1,5 centivel van a max alatt, melegen ez kb 1 centi. A fura hogy mikor szeptemberben a szerelőm feltöltötte tisztán emlékszem hogy maxig rakta, de lehet már én vagyok a hülye.
No de tegyük fel akkor nem hengerfejes, viszont a 4500-as fordulat körüli egyszeri rángatás még fennáll amit fehér füst kísér akkor, de se előtte se utána, ez is lehet a gőz amit írsz?
Az alábbi három rejtett hibakódnak mi köze van hozzá (az utolsó kettőt már kiírta tavasszal is, az utolsó ráadásul a tempomatra vonatkozik az meg nincs is benne)?
A járműsebesség érzékelő kört írta az elm is és azóta mióta elm-el pörgettem ki ma.
Impossible is nothing
diablo1984
veterán
A kondenzvíz hideg állapotban, jellemzően városi használatban keletkezik, nagyobb fordulaton kevésbé jelentkezik. Nem tudom, hogy mi lehet azzal a kevés kilóméteres csodával, de érdekes, hogy több gond van vele, mint egy 200e+ futott példánnyal....
rob210
Topikgazda
Témyleg nem tudom mi lehet.
Még csak a gázpedál pozicióméterre se gyanakodhatunk, mert akkor minden sebességi fokozatnál csinálná, ugyan abban a fordulat tartományban.
Egyszerűen annyit tudok mondani ilyen hiba nincs.
Pedig mint látjuk van.
Nem lehet, hogy mégis valami gyujtás kimaradás?
Élő adatot is néztél?
Renault power
meroly
veterán
Hát srácok ne is mondjátok, pedig olyan szépen muzsikál mióta a benzinszűrő is cserélve lett, reggel pöccre indul, nem kell nagyobb gáz, simán elindul 2000 alatt is, nem dadog, nem remeg, nem húz vissza mint korábban, nem fulladok le vele, ha óvatoskodok.
Nem értek hozzá tényleg, csak arra tudok gondolni hogy mivel többségében városban megyek és ha főút vagy pálya van se hajtom ki mint állat ezért lehet a kondenzvíz ahogy mondjátok vagy gyertya kormosság vagy valami korom máshonnan (talán ezért gyulladt fel a környezetvédelmi lámpa is) pattant le valahonnan a tartós húzástól.
(Tegnap azért 3-4x majdnem 6000-ig pörgettem, hogy nézzem mi van ugye.)
Gyújtáskimaradást a Can Clip nem mutatott visszamenőleges tárolt hibaként sem és ezt nem is úgy érezni, nem is tudom mintha csúszna valami abban a pillanatban, de a legjobb a visszarántás vagy torpanás kifejezés.
Egyetlen egy ok lehetne a gyújtáskimaradásra pedig, hogy ugye a beru trafók mellé nem beru gyertyákat, hanem bosch-t vettem bele, igaz abból prémiumot, de mint írtátok, nem igazán szeretik a francia kocsik a boscht.
Nem kínzom (magunkat se), nem pörgetem 4500 fölé aztán meglátjuk mi lesz.
Élő adatot nem néztem, mert a srác sietett, de a szenzort kölcsönadta az én gépem meg még nem jut el odáig hogy belelásson az ECU-ba, pedig ugyanaz a verziójó clip van rajta.
Szerk:
Még két dolog.
1. tegnap nem tudom egyáltalán bemelegedett-e a motor, a hűtővíz 80 fokos volt (elm szerint) és járt a kocsi egy tíz percet és mentem vele egy km-t mire elkezdtem ezt a pörgetéses játékot. Lehet elbalf.szkodtam? Legelőször mikor csinálta akkor pályáról jöttem le, szóval akkor tuti meleg volt viszont.
2. a hűtőviz kiegyenlítő tartály kupakjánál van némi kicsapódás, de maga a víz tiszta, a kicsapódás lehet attól is hogy a kupak gumi tömítése nem zárt rendesen vagy nem volt jól ráhúzva?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
rob210
Topikgazda
Igen a vízfogyás szerintem más okból lesz.
Az lehet csak a kupak tömítés, ahogy írod is.
Ha csúszást érzel akkor viszont a kuplung lenne, de szerintem azt főleg a tömeg megindításánál, azaz egyesben éreznéd, olyankor a fordulatszám mérő felpörög, majd visszaesik és akkor indul meg a kocsi.
(amikor megtapad és átadja a nyomatékot)
De eez egyszerűen tesztelhető, behúzott kézifékkel kezd el sebességben ráengedni, ha lefullad elég hamar akkor jó a kuplung, ha megcsúszik és majdnem teljesen fel tudod engedni, akkor bizony kuplung, érezni fogod.
Renault power
meroly
veterán
Ezt megnezem nemsokara es beszamolok. Koszi.
Csak engednem kell a kuplungot ugye? Gazt nem kell adni.
Annyi hogy dugoban gyonyoruen el araszol 1-ben gaz nelkul.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
rob210
Topikgazda
Ha gázt adsz nagyobb nyomatékot engedsz rá, könnyebben megcsúszik.
Kipróbálni gáz nélkül kell.
Renault power
meroly
veterán
Kuplung tökéletes, gyönyörűen megfogta, lefulladt.
Viszont lehet mégis neked lesz igazad és nemhiába az elm meg a clip is ezt írta ki (vagyis hasonlókat, csak a megfogalmazás volt más), meg a kocsi se jelez hülyeséget.
Valószínű az elektronikus gázpedál érzékelő lesz a ludas, mert kb úgy érezni mintha az elektronika tiltana (mentem pár kört megint). Kb úgy ránt vissza mint amikor eléri a 6600-as tiltási fordulatot. Aztán ha tovább megy a 4500-on akkor megint jó 6600-ig.
És mivel nem mindig csinálja, 1-ben pl eddig max 1x, 2-ben gyakrabban és most már 3-ban is néha, ezért tuti elektronika (az ilyen bizonytalan sajnos).
Nos most kollegával megnézegettük a csatlakozókat, ugye nálam ott van bevezetve a hülye riasztó is, kérdésem hogy kíméletesen hogy tudom tesztelni hogy valóban ez-e a rossz és ha igen, akkor mi a teendő?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
Nordik
őstag
Nem lehet ez legtomegmero? Vagy arra dobna hibát? Nekem a corsaban volt hasonló kb 100km/h környékén állt meg a tudomány egész addig semmi. Ott jelezte is pillanatnyi hibaként. Persze az egy butább konstrukció jóval. Ez aztán sikeresen a lambdaszondat is haza vágta.
rob210
Topikgazda
Benzines clio nincs benne légtömegmérő.
Renault power
rob210
Topikgazda
Sajnos annak a "potija" ki tud kopni, és ha most már egyre többször jelentkezik, akkor igen az lesz a hibás.
Ilyet cseréltem már clióban csak azért jutott még eszembe.
Tesztelni nem tudod, csak szétszedni és megnézni mennyire kopott.
Ez van benne ugye?
Renault power
meroly
veterán
Olyan tartomanyban kopott meg amiben sosem jart az auto elotte?
Megnezem majd hogy ez van-e benne. Koszi
Impossible is nothing
rob210
Topikgazda
Pont ezt akartam irni, hogy lehet elég szétszedni és féktisztító kontaktspray combóval megnyomatni.
Mert nem kikopott, hanem eloxidálódott
Renault power
meroly
veterán
Egy rugora jar az agyunk mar csak erteni kene hozza legalabb annyira mint Te es akkor nem boldogitanam a jonepet itt a hulyesegeimmel
Impossible is nothing
Nordik
őstag
Az is benzin volt. Vagy az más konstrukció?
molnarpeter
nagyúr
Ha már gázpedál. Grand Scenic-en hidegben néha lent ragad, nem tér vissza felső pozícióba. Ha meleg az utastér, minden ok. Csere és kész?
rob210
Topikgazda
Ezekben van egy speciális vezető zsír, az be tud túrósodni.
Illetve a visszahúzó rugót érdemes lehet megnézni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Hát lehet, hogy ott a map szenzort légtömegmérőnek hívják, de benzines renaultban nincs.
Illetve én nég nem találkoztam vele.
Szerk.
Most nézegettem és van ahol dobja a légtömegmérőt még az én kocsimhoz is.
De jelzem én ilyet még nem találtam benzines renaultban.
Pedig ezt azt szedtem már szét pl. Néhány motorfelújítás során
[ Szerkesztve ]
Renault power
Nordik
őstag
Értem.
eTrade
tag
Félreértések elkerülése érdekében:
MAP szenzor van a benzinesekben (és okozhat hasonló tüneteket) de MAF szenzor tudomásom szerint sincs a benzinesekben.
[ Szerkesztve ]
Tom5
addikt
Megjöttek a TRW cuccok. Tárcsa, betét, kormányösszekötő.
Csütörtökön csere.
Laikus szemmel minőséginek tűnik.
rob210
Topikgazda
Nem csak annak tűnik hanem az is.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, erre most válaszolok... Talán, segítve másoknak is.
Végre sikerült kideríteni, hogy 115nm-rel a billenésgátlót kell meghúzni, és csak azt a csavart, amely a kasznihoz rögzül.
Eddig ez is 62-vel volt meghúzva, mert félre értelmetem, de most 115-re húzva, indításkor (és leállításkor is érezni) kevésbé "rúg" , mit rúg, alig érezni, a motor a beröffenéskor., mint eddig. Szóval, nem viccből vannak ezek a nyomatékok kitalálva és ezért fontos a pontos nyomatékokal meghúzni mindent..
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Akkor az írt értékek jók voltak ezek szerint.
Csak a melyiket hova nem ?
Hol találtad meg?
Renault power