Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szélvédőcsíkkal jobbik fóliával 20k (nekem olcsóbb volt ismerősön keresztül).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
diablo1984
veterán
Benzinszűrő is cserés, lehet 25ezer van benne de tizenx év alatt, annyi idő alatt sok mocskot láthatott, a benzin is hajlamos lebomlani, stb! már régen ki kellett volna dobni alóla.....
xuldar
őstag
Megane II ph2 Grandtour 1.4 16V-vel 2 problémám van mostanában. Kb. 100e km van az autóban.
1. Csak teljesen hideg indításnál produkálja, álló helyzetből elindulásnál egyesben berángat a motor, a gázpedál is "üt". Tudom, hogy elektromos a pedál, de olyan érzés, mintha a pedál is rúgna. Ha lendületet vett az autó, már nincs baj, de álló helyzetből elindulni csak lassan lehet. Már enyhe emelkedőn is nehéz lendületet venni így, hát még ha egy teknősnél gyorsabb tempóban kellene kikanyarodni valahonnan. ahogy melegszik a motor, egyre kevésbé csinálja, végül pár perc után megszűnik. A következő reggel ugyanez. Nem elektromos probléma, az üzemanyagellátással nincs gond, nincs semmilyen hibakód. 5 szerelőből eddig egynek volt tippje. Lassú gyorsításnál, amikor az ujjaim lazán hozzáérnek a sebváltóhoz, érzem, hogy aprókat rángat a sebváltókar.
2. Hideg indítás után 1000-1200 között van a fordulatszám, 3 héttel ezelőtt még a normál 800 volt. Most melegen sem esik 900 alá, leginkább 1000 körül van.
Kíváncsi vagyok másnál jelentkezett-e ilyesmi, vagy van-e valakinek tippje, mi okozhatja ezeket. Az autó nemsokára megy a szerelőhöz ezek miatt. Köszi!
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
diablo1984
veterán
nincs beteg 3 hengeres hangja? tud gyújtótrafó is kihagyni hidegen és akkor erőtlen és adott esetben könnyen le tud fulladni!
xuldar
őstag
Rendesen indul, nem hagy ki egyik henger sem, a gyújtótrafók is rendben vannak. A bendix cserés lesz, mert az első hidegindításnál reszel egy kicsit, de nem hiszem, hogy azzal függ össze a magas alapjárat.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
diablo1984
veterán
a magas alapjárat az automata szivató, azért vannak már 10 fok vagy az alatt is este. a másik lehet gyújtótrafó is akár, tesómék sem vették észre, csak hogy erőtlen, mikor itt nálunk produkálta, mondtam nekik, hogy kihagy egy henger, hallik a hangján, nem akarták elhinni, trafócsere segített.....
xuldar
őstag
Üzemmelegen se megy 900 alá az alapjárat, inkább 1000 környékén pörög. A rángatás nem erőtlenség, hanem egyszerűen elkezd rángatni. Ha egy pici lendületet vettem, már nincs gond, megy rendesen. Csak álló helyzetből indulásnál rángat az egész kasztni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
diablo1984
veterán
Nekik is csak elindulni volt nehéz, hideg motornál egy Y megfordulásnál 2x-3x lefulladtak, utána ha már gurult nem volt gond. Én csak azt mondom, amit tapasztaltam, nem tudom, hogy nálad is ez lehet-e, ha nincs hibakód(ennél sem volt), akkor nincs nagyon okosság, pláne így gép mögül!
Nordik
őstag
Vélemény? Magáról az autóról illetve a tipusrol motorról? Megnéztem ma szep, jó de kíváncsi vagyok a véleményetekre.
diablo1984
veterán
Mintha a motorháztető és az első lökös elütne egymástól, nem tudom ez élőben milyen, de mintha ott lenne difi a színben! érdekes, hogy 84ezer alatt a vezetőülés bőrje hogy kifényesedett és ráncos lett, sokszor szállhattak ki belőle..... amúgy szépnek tűnik, de ez csak a külső, műszaki állapota attól még lehet bármilyen.....
Nordik
őstag
Megnézem meg ezeket holnap. Egyébként élőben is szép minden működik másfél órán keresztül próbáltam ki, néztem át. Motorja szépen jar, jól megy, szépen fut stb. Persze nem vagyok autószerelő sajnos. Mire figyeljek meg?
forceberg
veterán
Nekem is ilyen belsejű van, nagyon jó érzés, amíg a jó tapintás miatt gumírozott felületek nem kezdenek el mállni, ragacsosodni. A behúzón már látszik is. De ezeket szépen fel lehet újítani normális festéssel a xar gumírozás helyett, aztán megint jól néz ki, sőt akár egyedi színeket is lehet fújni, hogy még jobban nézzen ki.
A váltógombról én pl. lekapartam, most szép fekete fényes a teteje. A behúzókat, ablakemelő gombházakat lefújtam. Ilyen anyag még a műszerfal árnyékoló és a középkonzol.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
diablo1984
veterán
a kasztnit mérd körbe(kereskedőknek VAN rétegvastagság mérőjük, ha kéred, akkor odaadják, vagyis nekem adták még mindig), futómű(rugók) fék, futómű állapota menet közben(kopog-e, húz-e, rugó ép-e), az összes elektronika, alapjáraton nincs-e kopogó hangja(ha igen, akkor az okoskerék benne kuka) és az általános dolgok, pl: olaj benne milyen színű(benzinesben nem feketedik be, ha öreg, akkor zavarosodik), hogy áll az olajszint(eszi-e, vagy csorgatja-e).
Nordik
őstag
Amiket leirtal azokon belül nem tapasztaltam hibat, olajat megnéztem nem volt habos, kicsit sötétebb volt de nem vészes, inkább látszott hogy már cseres. Hutofolyadek szép tiszta volt, nem volt olajos vagy ilyesmi. Okoskerek szerintem nem volt hallhato. Hátul rugok szépek voltak talán valamikor cserélték is.
Olajszintre meg rá nézek. Egyébként ilyen árban jo? Nem sok erte? Mondjuk ebbe benne van friss műszaki, névre írás a vagyonszerzési illeték kivételével.
diablo1984
veterán
hát ez még megane 2 ph1-es, ergo több elektromos hibára hajlamos, kevésbé kiforrott technológia, akkor ezek szerint külföldi, így az sem lenne meglepő, ha 2x ennyi km lenne akár benne. 1 millió nem kis pénz, de te tudod, hogy a látottak alapján megér-e neked ennyit, ha úgy ítéled, akkor vedd meg!
Wyktor
csendes tag
Ennek nem igazán örülök, eddig egész "megbízható" volt , kicsit már bánom, hogy hozzá lett nyúlva.
Sikerült videót csinálni róla, sajnos nem túl jó a minőség, de azért kivehető a "puffanás" 2-3mp körül lehet hallani. Mit gondoltok róla?
[link]
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Aki már csinált ilyet, vagy tudja, hogy a legegyszerűbb, kérem nem tartsa vissza magát.
Szóval a Laguna III-ba szinte seggkinyalásig tele van extrákkal, de nem értem, hogy egy manapság filléresnek számító tolatóradar miért nem került bele.
A páromnak meg főleg szüksége van rá, amióta a másik autó első jobb lökhárítóját sikerült kicsit meggyalulnia még úgy is, hogy szinte egy nagy képernyős tv mutatja neki, meg csipog meg minden, de még így is. Erről ennyit.
Szóval, vettem egy olcsót az edigibben, ilyen alap Global 5200, ráadásul most még akciós is volt, szóval láttam dicsérik meg nem pénz érte, de...
A laguna lökösét le kell ehhez szedni, vagy meglazítani, illetve hol tudnám a legkönnyebben bevinni az autóba vagy csomagtartóba a szenzorok kábeleit?
Előre is köszi ha valakinek van valami infója.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ez nem valami belső burkolat hangja?
Biztos a futóműből jön?
Renault power
Wyktor
csendes tag
Azert tippelek a futóműre, mert éreznei a kormányon is, hogy kicsit megrántja az autót. De csak akkor jön elő ha magasabb dologrol hajtok le.Sima napi használatban nem veszem észre, fékezésnél nem húz el, egyenesen fut. Arra is gondoltam, hogy nem lehet e féltengely csukló?
meroly
veterán
Értem.
Ebből milyen márka a javasolt?
Impossible is nothing
eTrade
tag
Purflux, Mann filter, Filtron... mindhárom igen jó minőségű.
Osztom a "Diablo1984" véleményét, de annyit tennék hozzá, hogy utána nem szükséges 20 ezer kilométerként cserélni a benzinszűrőt.
diablo1984
veterán
Normál esetben nem, de 50 ezrenkènt nem árt, vagy pár èvente....
meroly
veterán
Oké, köszi srácok!
Ez összefüggésben lehet amúgy azzal, hogy csak a második gyújtás ráadásra hallom a benzinpumpa hangját?
Impossible is nothing
diablo1984
veterán
Az max azzal, ha a pumpád haldoklik. Pont ma van egy cikk fent a totalcaron az üzemanyag pumpákról....
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nah, hogy válaszoljak magamnak. Nem volt nagy kunszt, lököst sem kellett leszedni, de furkálni, faragni muszáj volt beszereléskor. Persze ebből semmi nem látszik.
FeniX-
aktív tag
Tök jó!
Fel is hívnám, ugye a sajátom miatt, de még mindig nem kaptam megerősítést, hogy "csak kiszedem" és slussz, vagy kell ehhez valami spéci "célcercám" ( nagy mestere vagyok a "beletörtem.. / letört / elnyalta.." dolgoknak, azért kérdezem )
:-D
renault twingo.
rob210
Topikgazda
Akkor kapsz választ.
Kell egy kiszedő eszköz amit én egy vízpumpa fogóval szoktam helyettesíteni.
Csak akkor állj neki ha nincs már sok benzin a kocsiba, vagy ha le tudod fejteni.
Különben az isten se rakja össze.
Szétszerelésnél az úszó kibuktatására kell figyelni, hogy ne akadjon be.
Ennyi.
Egy lefolyó csőből egyébként meg lehet hozzá csinálni a kiszedő szerszámot.
Renault power
PowerBuldog
veterán
Valaki tud segíteni megmondani, hogy egy felni bemegy-e a megane1-em alá, ha megadok mindent az adott felniről? ET, átmérő, osztás, agy...
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
FRENK1988
veterán
A gyári méret az 6Jx15 ET43 4X100-as futárral és 60,1mm-es agymerettel. Ebből eltérni lehet az ET számmal csak kisebb legyen inkább
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
meroly
veterán
Átolvastam már a cikket én is, köszi.
Elsőre nem búg, de utána akárhányszor fordítom a kulcsot megvan a jellegzetes búgó hang.
Megkérdezem a szerelőm mi a túrótól lehet. Amúgy elindul búgás nélkül is, ez az érdekes.
Impossible is nothing
Nordik
őstag
Mivel festetted le a behuzokat stb?
PowerBuldog
veterán
6,5J16 ET43 az bele lógna már valamibe szerinted?
(A mostani 6,5J15 ET36 )
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
Cane
őstag
Az új felnit "felpróbálva" kormányt ütközésig tekerve, megterhelve lehetséges megnézni beleér-e valamibe. Ugyanis ez esetben 7mm-rel beljebb lesznek a kerekeid. Nem sok de ki tudja...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
FeniX-
aktív tag
Szia, köszönöm!
u.i.: amúgy miért, mi a különbség az üres meg a teli tank dolog között?
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
Szerintem nem para. Úgyis a gumi lesz a lényeg hogy milyet kap
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
eTrade
tag
Sziasztok!
Sajnos az "új" kocsinál (Mégane 3) meglett az első hiba.
Ma d.u. hazafelé vezetve észrevettem, hogy nincs hüvös a kocsiban annak ellenére hogy 20 fokra állítottam be az automata klímát.
Elsőre azt hittem, hogy ellilant a hűtőközeg, de szerencsére úgy néz ki, hogy a kétzónás klíma levegő terelője, vagy minek nevezik, egyszerűen blokkolja a levegő útját. Odarakva a kezemet, max. fordulaton is allig fúj levegőt... semmit. Gondolom szét kell szedni az egészet és megnézni, hogy mi a helyzet odabent.
Ha valakinek volt hasonló hibája és van rá a tutti "gyógymód", akkor ne tartsa magában. THX!
rob210
Topikgazda
Iden digi klímánál ez sajnos állandó hiba.
A terelő lapka fogaskereke törik kopik el.
Amotor pedig nem állít onnantól, de a motor is tönkre tud menni. A lényeg az, hogy valóban a légzereléssel van a baj, nem a hűtéssel.
Van is hozzá neten leírás, valahol már összefutottam vele.
Renault power
rob210
Topikgazda
Csak úgy 400 kiló felhajtóerő.
Az az úszó azért úszó, mert úszik.
Én teli tanknál de még fél tanknál se tudom visszarakni.
Ha mondjuk ketten vagytok és markos legények akkor sikerülhet, de egyszerűbb kevés benzinnél csinálni.
Renault power
FeniX-
aktív tag
Értem, köszönöm. Még megkerdeznem, hogy annak, hogy szinte mindig full benzinszag van az utasterben lehet a rossz achez koze, vagy azt esetleg teljesen mashol kellene keresni?
rob210
Topikgazda
Ez most komoly?
Ezt eddig nem írtad, hogy benzinszag van a kocsiban.
Nézd meg az ülés alatt az AC fedelét.
Az is lehet, hogy a leszorítód van elpattanva.
Mármint ami az ACt szorítja bele a tankba.
Az nálam is el volt törve, renaultnál ez majdhogynem tipushiba.
Renault power
FeniX-
aktív tag
Szia, igen.
Az előző tulaj kb. 5 db illatosítóval próbálta meg elfedni, azoknak a szaga nemrég "ürült" ki, így érezni, hogy benya szag van.
Megnézem, nagyon szépen köszönöm!
eTrade
tag
Ha megtalálod a leírást, akkor azt légyszíves linkeld be a topic-ba, köszi!
[ Szerkesztve ]
rsf
senior tag
Hú én tavaly mennyit szívtam vele a cliómnál...
Van is egy elfekvő nem használt leszorító tank anyám.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hello Mindenki!
Ha jól értelmezem a linked és a beidézett diskurzus alapján, szóval a két csavar meglazít, régi ki, és az új billenésgátló be.
Idézet:
- A felső kutyacsont cseréjekor alá kell támasztani/feszíteni a motort vagy nem?
Válasz rá:
-csak akkor kell alá támasztani ha a zselést vagy a váltó tartót cseréled! a billenésgátló nem tartja a motort... de ha alaposan megnézed akkor látni fogod csak sík terepen cseréled..
Mert ma megjött egy rakás cucc és, ha ennyi, akkor én kicserélem.
Mekkora nyomatékkal kell(ene) ezt meghúzni?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
A leírás most nincs meg, de a videón látszik a két állító motor.
Pollenszűrő cserénél találkozhattál már velük.
Valeo feliratosak alattuk van a mechanika amit meghajt a motor.
Azt kell leelenőrizni, hogy mi van kikopva, meg hogy a motor állít-e.
Renault power
Így tudom énis, hogy a billenésgátlóhoz nem kell támasztgatni, viszont a nyomatékokat nemtudom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
M9R blokk esetén.
A jobb bak:
engine mounting bolts on the engine
62 Nm
engine mounting bolts on the body
62 Nm
engine tie-bar bolt on the body
115 Nm
engine tie-bar strut bolt on the engine
62 Nm
A multi tartó :
Szintén jobb oldalt: (ez van a blokkon)
multifunction support bolts
44 N.m
Magára az alsó tartóra nem találtam meg az értéket, a meganon 45 NM
Renault power
Norb175
csendes tag
FeniX-
aktív tag
Csináltam egy hevenyészett videócskát az ac-ról.
Megpróbáltam megmozgatni, csavarni, de fixen ott van, nem lötyög, semmi ilyesmi.
A csatlakozók, meg a környéke ha nem is porszáraz, de nem látok rajta friss benya csepegés nyomot.
Beindítva szépen hallatszik, hogy pumpál, nem csöpög. pássz.
[link]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kösz az infót srácok.
----------------
(#53197) rob210
Tehát, akkor 62Nm.
Neked is köszi, azt még elárulnád, honnan vannak az infók?
-------------
A régi, ami "kinőtte" a szerepét.
és az új, kíváncsi leszek, lesz a valami változás.
Ezt meg csak úgy, épp esni kezdett az eső, ....mikor máskor
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD