Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#53151) mycso válasza ΞΔGLΞ (#53142) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szélvédőcsíkkal jobbik fóliával 20k (nekem olcsóbb volt ismerősön keresztül).

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#53152) diablo1984 válasza meroly (#53148) üzenetére


diablo1984
veterán

Benzinszűrő is cserés, lehet 25ezer van benne de tizenx év alatt, annyi idő alatt sok mocskot láthatott, a benzin is hajlamos lebomlani, stb! már régen ki kellett volna dobni alóla.....

(#53153) xuldar


xuldar
őstag

Megane II ph2 Grandtour 1.4 16V-vel 2 problémám van mostanában. Kb. 100e km van az autóban.

1. Csak teljesen hideg indításnál produkálja, álló helyzetből elindulásnál egyesben berángat a motor, a gázpedál is "üt". Tudom, hogy elektromos a pedál, de olyan érzés, mintha a pedál is rúgna. Ha lendületet vett az autó, már nincs baj, de álló helyzetből elindulni csak lassan lehet. Már enyhe emelkedőn is nehéz lendületet venni így, hát még ha egy teknősnél gyorsabb tempóban kellene kikanyarodni valahonnan. ahogy melegszik a motor, egyre kevésbé csinálja, végül pár perc után megszűnik. A következő reggel ugyanez. Nem elektromos probléma, az üzemanyagellátással nincs gond, nincs semmilyen hibakód. 5 szerelőből eddig egynek volt tippje. Lassú gyorsításnál, amikor az ujjaim lazán hozzáérnek a sebváltóhoz, érzem, hogy aprókat rángat a sebváltókar.

2. Hideg indítás után 1000-1200 között van a fordulatszám, 3 héttel ezelőtt még a normál 800 volt. Most melegen sem esik 900 alá, leginkább 1000 körül van.

Kíváncsi vagyok másnál jelentkezett-e ilyesmi, vagy van-e valakinek tippje, mi okozhatja ezeket. Az autó nemsokára megy a szerelőhöz ezek miatt. Köszi!

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#53154) diablo1984 válasza xuldar (#53153) üzenetére


diablo1984
veterán

nincs beteg 3 hengeres hangja? tud gyújtótrafó is kihagyni hidegen és akkor erőtlen és adott esetben könnyen le tud fulladni!

(#53155) xuldar válasza diablo1984 (#53154) üzenetére


xuldar
őstag

Rendesen indul, nem hagy ki egyik henger sem, a gyújtótrafók is rendben vannak. A bendix cserés lesz, mert az első hidegindításnál reszel egy kicsit, de nem hiszem, hogy azzal függ össze a magas alapjárat.

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#53156) diablo1984 válasza xuldar (#53155) üzenetére


diablo1984
veterán

a magas alapjárat az automata szivató, azért vannak már 10 fok vagy az alatt is este. a másik lehet gyújtótrafó is akár, tesómék sem vették észre, csak hogy erőtlen, mikor itt nálunk produkálta, mondtam nekik, hogy kihagy egy henger, hallik a hangján, nem akarták elhinni, trafócsere segített.....

(#53157) xuldar válasza diablo1984 (#53156) üzenetére


xuldar
őstag

Üzemmelegen se megy 900 alá az alapjárat, inkább 1000 környékén pörög. A rángatás nem erőtlenség, hanem egyszerűen elkezd rángatni. Ha egy pici lendületet vettem, már nincs gond, megy rendesen. Csak álló helyzetből indulásnál rángat az egész kasztni.

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#53158) diablo1984 válasza xuldar (#53157) üzenetére


diablo1984
veterán

Nekik is csak elindulni volt nehéz, hideg motornál egy Y megfordulásnál 2x-3x lefulladtak, utána ha már gurult nem volt gond. Én csak azt mondom, amit tapasztaltam, nem tudom, hogy nálad is ez lehet-e, ha nincs hibakód(ennél sem volt), akkor nincs nagyon okosság, pláne így gép mögül!

(#53159) Nordik


Nordik
őstag

[link]

Vélemény? :) Magáról az autóról illetve a tipusrol motorról? Megnéztem ma szep, jó de kíváncsi vagyok a véleményetekre.

(#53160) diablo1984 válasza Nordik (#53159) üzenetére


diablo1984
veterán

Mintha a motorháztető és az első lökös elütne egymástól, nem tudom ez élőben milyen, de mintha ott lenne difi a színben! érdekes, hogy 84ezer alatt a vezetőülés bőrje hogy kifényesedett és ráncos lett, sokszor szállhattak ki belőle..... amúgy szépnek tűnik, de ez csak a külső, műszaki állapota attól még lehet bármilyen.....

(#53161) Nordik válasza diablo1984 (#53160) üzenetére


Nordik
őstag

Megnézem meg ezeket holnap. Egyébként élőben is szép minden működik másfél órán keresztül próbáltam ki, néztem át. :) Motorja szépen jar, jól megy, szépen fut stb. Persze nem vagyok autószerelő sajnos. Mire figyeljek meg?

(#53162) forceberg válasza Nordik (#53161) üzenetére


forceberg
veterán

Nekem is ilyen belsejű van, nagyon jó érzés, amíg a jó tapintás miatt gumírozott felületek nem kezdenek el mállni, ragacsosodni. A behúzón már látszik is. De ezeket szépen fel lehet újítani normális festéssel a xar gumírozás helyett, aztán megint jól néz ki, sőt akár egyedi színeket is lehet fújni, hogy még jobban nézzen ki.
A váltógombról én pl. lekapartam, most szép fekete fényes a teteje. A behúzókat, ablakemelő gombházakat lefújtam. Ilyen anyag még a műszerfal árnyékoló és a középkonzol.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#53163) diablo1984 válasza Nordik (#53161) üzenetére


diablo1984
veterán

a kasztnit mérd körbe(kereskedőknek VAN rétegvastagság mérőjük, ha kéred, akkor odaadják, vagyis nekem adták még mindig), futómű(rugók) fék, futómű állapota menet közben(kopog-e, húz-e, rugó ép-e), az összes elektronika, alapjáraton nincs-e kopogó hangja(ha igen, akkor az okoskerék benne kuka) és az általános dolgok, pl: olaj benne milyen színű(benzinesben nem feketedik be, ha öreg, akkor zavarosodik), hogy áll az olajszint(eszi-e, vagy csorgatja-e).

(#53164) Nordik válasza diablo1984 (#53163) üzenetére


Nordik
őstag

Amiket leirtal azokon belül nem tapasztaltam hibat, olajat megnéztem nem volt habos, kicsit sötétebb volt de nem vészes, inkább látszott hogy már cseres. Hutofolyadek szép tiszta volt, nem volt olajos vagy ilyesmi. Okoskerek szerintem nem volt hallhato. Hátul rugok szépek voltak talán valamikor cserélték is.
Olajszintre meg rá nézek. Egyébként ilyen árban jo? Nem sok erte? Mondjuk ebbe benne van friss műszaki, névre írás a vagyonszerzési illeték kivételével.

(#53165) diablo1984 válasza Nordik (#53164) üzenetére


diablo1984
veterán

hát ez még megane 2 ph1-es, ergo több elektromos hibára hajlamos, kevésbé kiforrott technológia, akkor ezek szerint külföldi, így az sem lenne meglepő, ha 2x ennyi km lenne akár benne. 1 millió nem kis pénz, de te tudod, hogy a látottak alapján megér-e neked ennyit, ha úgy ítéled, akkor vedd meg!

(#53166) Wyktor válasza baluka6 (#53143) üzenetére


Wyktor
csendes tag

Ennek nem igazán örülök, eddig egész "megbízható" volt :D , kicsit már bánom, hogy hozzá lett nyúlva.
Sikerült videót csinálni róla, sajnos nem túl jó a minőség, de azért kivehető a "puffanás" 2-3mp körül lehet hallani. Mit gondoltok róla?
[link]

[ Szerkesztve ]

(#53167) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Sziasztok!

Aki már csinált ilyet, vagy tudja, hogy a legegyszerűbb, kérem nem tartsa vissza magát. :)
Szóval a Laguna III-ba szinte seggkinyalásig tele van extrákkal, de nem értem, hogy egy manapság filléresnek számító tolatóradar miért nem került bele.

A páromnak meg főleg szüksége van rá, amióta a másik autó első jobb lökhárítóját sikerült kicsit meggyalulnia még úgy is, hogy szinte egy nagy képernyős tv mutatja neki, meg csipog meg minden, de még így is. Erről ennyit.

Szóval, vettem egy olcsót az edigibben, ilyen alap Global 5200, ráadásul most még akciós is volt, szóval láttam dicsérik meg nem pénz érte, de...
A laguna lökösét le kell ehhez szedni, vagy meglazítani, illetve hol tudnám a legkönnyebben bevinni az autóba vagy csomagtartóba a szenzorok kábeleit?

Előre is köszi ha valakinek van valami infója. :R

[ Szerkesztve ]

(#53168) rob210 válasza Wyktor (#53166) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez nem valami belső burkolat hangja?
Biztos a futóműből jön?

Renault power

(#53169) Wyktor válasza rob210 (#53168) üzenetére


Wyktor
csendes tag

Azert tippelek a futóműre, mert éreznei a kormányon is, hogy kicsit megrántja az autót. De csak akkor jön elő ha magasabb dologrol hajtok le.Sima napi használatban nem veszem észre, fékezésnél nem húz el, egyenesen fut. Arra is gondoltam, hogy nem lehet e féltengely csukló?

(#53170) meroly válasza diablo1984 (#53152) üzenetére


meroly
veterán

Értem.
Ebből milyen márka a javasolt?

Impossible is nothing

(#53171) eTrade válasza meroly (#53170) üzenetére


eTrade
tag

Purflux, Mann filter, Filtron... mindhárom igen jó minőségű.

Osztom a "Diablo1984" véleményét, de annyit tennék hozzá, hogy utána nem szükséges 20 ezer kilométerként cserélni a benzinszűrőt.

(#53172) diablo1984 válasza eTrade (#53171) üzenetére


diablo1984
veterán

Normál esetben nem, de 50 ezrenkènt nem árt, vagy pár èvente....

(#53173) meroly válasza eTrade (#53171) üzenetére


meroly
veterán

Oké, köszi srácok!
Ez összefüggésben lehet amúgy azzal, hogy csak a második gyújtás ráadásra hallom a benzinpumpa hangját?

Impossible is nothing

(#53174) diablo1984 válasza meroly (#53173) üzenetére


diablo1984
veterán

Az max azzal, ha a pumpád haldoklik. Pont ma van egy cikk fent a totalcaron az üzemanyag pumpákról....

(#53175) ΞΔGLΞ válasza ΞΔGLΞ (#53167) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nah, hogy válaszoljak magamnak. Nem volt nagy kunszt, lököst sem kellett leszedni, de furkálni, faragni muszáj volt beszereléskor. Persze ebből semmi nem látszik.

(#53176) FeniX- válasza diablo1984 (#53174) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Tök jó!
Fel is hívnám, ugye a sajátom miatt, de még mindig nem kaptam megerősítést, hogy "csak kiszedem" és slussz, vagy kell ehhez valami spéci "célcercám" ( nagy mestere vagyok a "beletörtem.. / letört / elnyalta.." dolgoknak, azért kérdezem )

:-D

renault twingo.

(#53177) rob210 válasza FeniX- (#53176) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor kapsz választ.
Kell egy kiszedő eszköz amit én egy vízpumpa fogóval szoktam helyettesíteni.
Csak akkor állj neki ha nincs már sok benzin a kocsiba, vagy ha le tudod fejteni.
Különben az isten se rakja össze.
Szétszerelésnél az úszó kibuktatására kell figyelni, hogy ne akadjon be.
Ennyi.

Egy lefolyó csőből egyébként meg lehet hozzá csinálni a kiszedő szerszámot.

Renault power

(#53178) PowerBuldog


PowerBuldog
veterán

Valaki tud segíteni megmondani, hogy egy felni bemegy-e a megane1-em alá, ha megadok mindent az adott felniről? ET, átmérő, osztás, agy...

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#53179) FRENK1988 válasza PowerBuldog (#53178) üzenetére


FRENK1988
veterán

A gyári méret az 6Jx15 ET43 4X100-as futárral és 60,1mm-es agymerettel. Ebből eltérni lehet az ET számmal csak kisebb legyen inkább

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#53180) meroly válasza diablo1984 (#53174) üzenetére


meroly
veterán

Átolvastam már a cikket én is, köszi.
Elsőre nem búg, de utána akárhányszor fordítom a kulcsot megvan a jellegzetes búgó hang.
Megkérdezem a szerelőm mi a túrótól lehet. Amúgy elindul búgás nélkül is, ez az érdekes.

Impossible is nothing

(#53181) Nordik válasza forceberg (#53162) üzenetére


Nordik
őstag

Mivel festetted le a behuzokat stb?

(#53182) PowerBuldog válasza FRENK1988 (#53179) üzenetére


PowerBuldog
veterán

6,5J16 ET43 az bele lógna már valamibe szerinted?
(A mostani 6,5J15 ET36 )

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#53183) Cane válasza PowerBuldog (#53182) üzenetére


Cane
őstag

Az új felnit "felpróbálva" kormányt ütközésig tekerve, megterhelve lehetséges megnézni beleér-e valamibe. Ugyanis ez esetben 7mm-rel beljebb lesznek a kerekeid. Nem sok de ki tudja...

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#53184) FeniX- válasza rob210 (#53177) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, köszönöm!
u.i.: amúgy miért, mi a különbség az üres meg a teli tank dolog között?

[ Szerkesztve ]

(#53185) FRENK1988 válasza PowerBuldog (#53182) üzenetére


FRENK1988
veterán

Szerintem nem para. Úgyis a gumi lesz a lényeg hogy milyet kap

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#53186) eTrade


eTrade
tag

Sziasztok!

Sajnos az "új" kocsinál (Mégane 3) meglett az első hiba. :(

Ma d.u. hazafelé vezetve észrevettem, hogy nincs hüvös a kocsiban annak ellenére hogy 20 fokra állítottam be az automata klímát.

Elsőre azt hittem, hogy ellilant a hűtőközeg, de szerencsére úgy néz ki, hogy a kétzónás klíma levegő terelője, vagy minek nevezik, egyszerűen blokkolja a levegő útját. Odarakva a kezemet, max. fordulaton is allig fúj levegőt... semmit. Gondolom szét kell szedni az egészet és megnézni, hogy mi a helyzet odabent.

Ha valakinek volt hasonló hibája és van rá a tutti "gyógymód", akkor ne tartsa magában. THX!

(#53187) rob210 válasza eTrade (#53186) üzenetére


rob210
Topikgazda

Iden digi klímánál ez sajnos állandó hiba.
A terelő lapka fogaskereke törik kopik el.
Amotor pedig nem állít onnantól, de a motor is tönkre tud menni. A lényeg az, hogy valóban a légzereléssel van a baj, nem a hűtéssel.
Van is hozzá neten leírás, valahol már összefutottam vele.

Renault power

(#53188) rob210 válasza FeniX- (#53184) üzenetére


rob210
Topikgazda

Csak úgy 400 kiló felhajtóerő.
Az az úszó azért úszó, mert úszik.
Én teli tanknál de még fél tanknál se tudom visszarakni.
Ha mondjuk ketten vagytok és markos legények akkor sikerülhet, de egyszerűbb kevés benzinnél csinálni.
;)

Renault power

(#53189) FeniX- válasza rob210 (#53188) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Értem, köszönöm. Még megkerdeznem, hogy annak, hogy szinte mindig full benzinszag van az utasterben lehet a rossz achez koze, vagy azt esetleg teljesen mashol kellene keresni?

(#53190) rob210 válasza FeniX- (#53189) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez most komoly?
Ezt eddig nem írtad, hogy benzinszag van a kocsiban.
Nézd meg az ülés alatt az AC fedelét.
Az is lehet, hogy a leszorítód van elpattanva.
Mármint ami az ACt szorítja bele a tankba.
Az nálam is el volt törve, renaultnál ez majdhogynem tipushiba.

Renault power

(#53191) FeniX- válasza rob210 (#53190) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, igen.
Az előző tulaj kb. 5 db illatosítóval próbálta meg elfedni, azoknak a szaga nemrég "ürült" ki, így érezni, hogy benya szag van. :)
Megnézem, nagyon szépen köszönöm!

(#53192) eTrade válasza rob210 (#53187) üzenetére


eTrade
tag

Ha megtalálod a leírást, akkor azt légyszíves linkeld be a topic-ba, köszi! :R

[ Szerkesztve ]

(#53193) rsf válasza rob210 (#53190) üzenetére


rsf
senior tag

Hú én tavaly mennyit szívtam vele a cliómnál...
Van is egy elfekvő nem használt leszorító tank anyám.
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#53194) ΞΔGLΞ válasza mycso (#53055) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Hello Mindenki!

Ha jól értelmezem a linked és a beidézett diskurzus alapján, szóval a két csavar meglazít, régi ki, és az új billenésgátló be.

Idézet:

- A felső kutyacsont cseréjekor alá kell támasztani/feszíteni a motort vagy nem?

Válasz rá:

-csak akkor kell alá támasztani ha a zselést vagy a váltó tartót cseréled! a billenésgátló nem tartja a motort... de ha alaposan megnézed akkor látni fogod ;) csak sík terepen cseréled..

Mert ma megjött egy rakás cucc és, ha ennyi, akkor én kicserélem.
Mekkora nyomatékkal kell(ene) ezt meghúzni?

[ Szerkesztve ]

(#53195) rob210 válasza eTrade (#53192) üzenetére


rob210
Topikgazda

A leírás most nincs meg, de a videón látszik a két állító motor.

Pollenszűrő cserénél találkozhattál már velük.
Valeo feliratosak ;) alattuk van a mechanika amit meghajt a motor.
Azt kell leelenőrizni, hogy mi van kikopva, meg hogy a motor állít-e.
:R

ez rövidebb

Renault power

(#53196) mycso válasza ΞΔGLΞ (#53194) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Így tudom énis, hogy a billenésgátlóhoz nem kell támasztgatni, viszont a nyomatékokat nemtudom.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#53197) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#53194) üzenetére


rob210
Topikgazda

M9R blokk esetén.
A jobb bak:
engine mounting bolts on the engine
62 Nm
engine mounting bolts on the body
62 Nm
engine tie-bar bolt on the body
115 Nm
engine tie-bar strut bolt on the engine
62 Nm

A multi tartó :
Szintén jobb oldalt: (ez van a blokkon)
multifunction support bolts
44 N.m

Magára az alsó tartóra nem találtam meg az értéket, a meganon 45 NM
:R

Renault power

(#53198) Norb175


Norb175
csendes tag

Sziasztok !

Keresek Megane 2, 2004-hez a mellékelt kép alapján műanyag perselyt a kormányműhöz :)

Az enyém ki van kotyogósodva és már eléggé hangosan kopog.
Eddig csak komplett kormánymű cserelehetőségek voltak , valamint bontóban is ugyan ez a helyzet ...

thx

(#53199) FeniX- válasza FeniX- (#53191) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Csináltam egy hevenyészett videócskát az ac-ról.
Megpróbáltam megmozgatni, csavarni, de fixen ott van, nem lötyög, semmi ilyesmi.
A csatlakozók, meg a környéke ha nem is porszáraz, de nem látok rajta friss benya csepegés nyomot.
Beindítva szépen hallatszik, hogy pumpál, nem csöpög. pássz.
[link]

(#53200) ΞΔGLΞ válasza mycso (#53196) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Kösz az infót srácok.

----------------

(#53197) rob210

Tehát, akkor 62Nm. :R

Neked is köszi, azt még elárulnád, honnan vannak az infók?

-------------

A régi, ami "kinőtte" a szerepét.

és az új, kíváncsi leszek, lesz a valami változás.

Ezt meg csak úgy, épp esni kezdett az eső, ....mikor máskor:)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.