Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54501) tiop válasza alexander12 (#54500) üzenetére


tiop
tag

A pedálnál.

(#54502) alexander12 válasza tiop (#54501) üzenetére


alexander12
aktív tag

:R

kíváncsi, OP8T

(#54503) rob210 válasza alexander12 (#54500) üzenetére


rob210
Topikgazda

Minden autóban a pedál alatt van.
;)

Renault power

(#54504) Miertvansote


Miertvansote
tag

Hello!

2002 Renault Scenic 1.9 dci ről mi a véleményetek ? Milyen típus hibákra kell odafigyelni ? Mennyibe kerül fent tartani egy ilyen autót, mennyire kell számítani meghibásodásokra ? Köszi előre is.

(#54505) diablo1984 válasza Miertvansote (#54504) üzenetére


diablo1984
veterán

1.9 dci-re keress rá, már sokszor le volt írva, hogy mi jellemző rá! A fenntartása ha már olyat veszel aminek volt gazdája, akkor kevesebb, ha beleválasztasz, akkor a gatyád rámegy....
tömören: turbó, nagynyomású rendszer, hajtókar csapágy.....
Félre ne érts, lehet jót is kifogni, de a renault belseje viszonylag nem kopik borzasztóan ezért tekergetnek az óráikon rengeteget, bele látni a motorba nem nagyon lehet, de nagy a kockázat pláne 15 eltelt év után....

(#54506) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Ma reggelre elhalálozott a fekete Várta akku a kocsiban...
Természetesen 11ora után.
Egy Exide EA612 lett helyette.

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54507) vmk


vmk
tag

Sziasztok.

Új taggal bővült a család: Megane 1 Ph2, 1.4 16V, 2001-es évj.

Rögtön lenne is egy kérdésem. Az elakadásjelző kapcsoló burkolata meg van, de a kapcsoló része hiányzik.
Mutatom mit látok a burkolat kivétele után:

A jobb oldalon az érintkezőknél az a műanyag darab az mi lenne? Beletörték a kapcsolót vagy ilyesmi?

Tudnátok segíteni, hogy pontosan mire van szükségem a pótláshoz?

Köszönöm!

(#54508) diablo1984 válasza vmk (#54507) üzenetére


diablo1984
veterán

Balesetmenteset hozzá!
Ahogy elnézem neked egy komplett elakadásjelző gomb kell!

(#54509) vmk


vmk
tag

Köszi, igyekszem vigyázni rá.

Újat vagy bontottat érdemes keresni? Hogy néz ki ez a kapcsoló kompletten?
Neten találtam több variációt is és nem vagyok jártas témában.

(#54510) diablo1984 válasza vmk (#54509) üzenetére


diablo1984
veterán

bontott is jó, szerintem nem drága tétel! Csak egyre riktább...

(#54511) Nordik válasza Cane (#54499) üzenetére


Nordik
őstag

Köszönöm nektek a választ!

Tehát akkor nem is muszáj testpontra kötni? Elég a test vezetékre a lampanal ha van? Mert így egyszerűbb a kivitelezés azért. Majd lovok egy képet nekem milyen vezetékek vannak. :)

(#54512) Tom5 válasza vmk (#54507) üzenetére


Tom5
addikt

Szép ezzel a színnel. Mennyi kilométerrel vetted? Mekkora felni van rajta? 15"?
Amúgy tudja vki meddig gyártották az egyes meganokat?

[ Szerkesztve ]

(#54513) FRENK1988 válasza Tom5 (#54512) üzenetére


FRENK1988
veterán

Ha jól látom olyan mint nekem volt az 15" volt.
Ha jól emlékszem akkor '03. 08. hóig.

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54514) vmk válasza Tom5 (#54512) üzenetére


vmk
tag

A színe az nagyon komoly. Mindig más. :)
83k km van benne. 15"-os a felni, igen.

[ Szerkesztve ]

(#54515) Nordik válasza Nordik (#54511) üzenetére


Nordik
őstag

Valamiért sajnos nem jó az oldalon a kepfeltoltes. Egyetlen egy fekete vezeték van a többi az mind színnel jelölt. Akkor a fekete lehet a testkabel és minden gond nélkül akár erre is kothetem? Nem muszáj testpontra? :U

(#54516) Tom5 válasza vmk (#54514) üzenetére


Tom5
addikt

Milyen felszereltség? Megnéznék egyszer egy fullos Monacot! :B
Valami erősebb motorral. ;]

(#54517) mycso válasza Nordik (#54511) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szia a tolatóradarba megy 2 vezeték, ami kapcsolja: az egyik a pozitív a másik a test (negatív).

Ahhoz, hogy csak tolatáskor működjön, célszerű a tolatólámpa (izzó) pozitív ágáról megtáplálni (így csak akkor "kapcsol be" a radar, amikor raksz egy rükvercet).
A testet hozhatod valamelyik testpontról vagy a tolató lámpa (izzó) negatív (test) pontjáról is.

Én az utóbbit csináltam:

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54518) Mágus2 válasza alexander12 (#54500) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A fékpedál tövében.

(#54519) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54497) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ilyet szerezz be, vagy a BT-os verziót és frankó lesz minden az utolsó kis csavarig...
Nézd meg alul a listát...
[link]

(#54520) rob210 válasza vmk (#54507) üzenetére


rob210
Topikgazda

Egy komplett kapcsolóra. :(
Vagy bontó.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54521) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54519) üzenetére


#32577792
törölt tag

Köszi, egyenlőre maradok clipnél.
Még lesz egy injektor csere két henger között, hogy kicsit szűkítsünk egy hibakód lehetséges okát, aztán bízom benne, hogy max arra kell, hogy átállítom a nem szabványos gumiméretet benne, a pontos mérés miatt.

[ Szerkesztve ]

(#54522) salieri. válasza mycso (#54517) üzenetére


salieri.
őstag

Mennyire volt nehéz bekötni?Lökhárítót könnyű volt kifúrni,le kellett szerelni?Linkelnéd melyik volt neked benne? Üzembiztos?

(#54523) AttyVin válasza rob210 (#54520) üzenetére


AttyVin
aktív tag

És erre valami ötlet?

Köszönettel.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Vino

(#54524) mycso válasza salieri. (#54522) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szia, ilyen volt.

Egyszerű bekötni/beszerelni.
A lökhárítót nem vettem le, csak a betéteket pattintottam ki.
Fúrni egy sima akkus csavarozóval fúrtam.
Viszont pontosan ki kell méregetni a helyét, hogy pontosan működjön.
Nálam hibátlanul működött.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54525) rob210 válasza AttyVin (#54456) üzenetére


rob210
Topikgazda

Erre nincs ötlet.
El kell menni egy kulcsmásolóhoz, aki foglalkozik ezzel és kell csináltatni kulcsot felprogramoztatni etc.
Sajnos ez költséges hobby.
:(

Renault power

(#54526) eTrade válasza Ck. (#37125) üzenetére


eTrade
tag

Szia,
Igaz elég régi a poszt, de azóta kierült, hogy mi okozta nálad a hideg indításnál, csúsztatott kuplunggal való rángatást? Kuplung kuka volt, vagy valami teljesen más okozta?
Nálam az utolsó kb. 4 ezer km alatt 3x fordult elô. :U

[ Szerkesztve ]

(#54527) diablo1984 válasza eTrade (#54526) üzenetére


diablo1984
veterán

Valszeg a tárcsa felülete megégett....vagy a lendkeréké, az biztos, hogy a kontakt nem jó.

(#54528) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54484) üzenetére


#32577792
törölt tag

Ez tényleg nem olcsó olaj. 17 alatt nem igazán van itthon az 5L-es. ebay-en 2x5 néhol kijön 13-14-re is akár.
Ezzel is 15e-t mégy el? Itt kimondottan azt írják, hogy a Renault 30-as ciklusához tervezve.

(#54529) forceberg válasza #32577792 (#54528) üzenetére


forceberg
veterán

Ennél a márkánál vajon fennáll-e a hamisítás lehetősége?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54530) #32577792 válasza forceberg (#54529) üzenetére


#32577792
törölt tag

Hát nem tudom. Gondolom mint a többinél.

(#54531) Tomi0703 válasza gooool (#54352) üzenetére


Tomi0703
őstag

Deréktámaszt, hogy szerelted meg? Laguna 2 fórumba néztem, van pár kép de én nem értek hozzá. :D
Kárpitos meg tudja csinálni?

(#54532) salieri. válasza mycso (#54524) üzenetére


salieri.
őstag

Köszi!
Rendelek én is egyet,mert nem nagyon látni ki este a sötétítéstől.
Nem kellett gondolom átvezetni az egész autón a vezetéket?! Kijelző hova volt rögzítve?

(#54533) mycso válasza salieri. (#54532) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nekem a kijelző a belső visszapillantó tetején volt. Tehát körbe kell vezetékelni, de nem nagy meló.

Van rádiós is, ahhoz nem kell vezetékelni.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54534) kisninja válasza Tomi0703 (#54531) üzenetére


kisninja
őstag

Basszus béna vagyok megtudnád mondani hogyan tanítom fel azt a kiba automata ablak emelőt ? (lépésről lépésre)

Van sejtésetek mitől felejti el a végállásokat öreg az aksim de nem esik el a fesz főleg nem ennyire.

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#54535) Cane válasza kisninja (#54534) üzenetére


Cane
őstag

Pont a napokban találtam egy videót amiben az ablakemelő betanítása is benne volt. Lementettem a hivatkozást. Reggel ha nem felejtem el belinkelem ide pc-ről.

(Nem volt nagy varázslat, asszem az ablaküveg félállásban vagy valamelyik végállásban volt, a szaki nyomta a fel vagy le gombot kb. 10 másodpercig, azután rendbe jött, végállásokig emelte az ablaküveget.

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54536) molnarpeter válasza kisninja (#54534) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Lehet indítózás közben leesik a fesz. Legfelső pozícióban tartsd húzva a gombot (fél perc biztos elég), kb ennyi szokott lenni.

(#54537) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54528) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ebay-ről nem vennék olajat. Az a pár ezres már nem érdekel ennél az árnál, inkább megbízható boltban.

Én még 15K-t sem szoktam menni. 10-12000 között már cserélni szoktam. A 30 ezer egy hülyeség. És mivel egy évben majd 50 ezret vezetek, ez minimum 4 olajcsere. Emiatt is emlékszem, pontosan, hogy milyen volt az előtte lévő. Egyébként ezt az olajat a Németeknél szoktam megvenni, ott csak nem b....ák át az embert, ha már hetente 1X oda is kell mennem. Legutoljára az olajraktárból rendeltem elf sxr-t hirtelen, de azok azóta is eltűntek már 3 hónapja elérhetetlenek a neten.
Bár az árukeresőn [link] egész friss plusszos vélemények vannak róluk, csak azt nem értem, hogy a francba lehetséges, vagy hogy sikerült nekik őket elérni...

Mindegy, az olajcsere 4 hó után nálam most aktuális, ezen a héten megejtem. De előtte beleöntök egy ilyet is.
[link]

(#54538) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54537) üzenetére


#32577792
törölt tag

Értem. Hát nekem számítana biztos :)
Viszont ha kimondottan úgy hirdetik, mint 30e km-re fejlesztve, akkor minek 10e km-t cserélni? Én ezt már felesleges pazarlásnak érzem, de ez az én véleményem.
Az én gépem már nem visszaszámlál egyszerűen, hanem "figyeli" is a használat módját, az olaj állapotát, éppen a korábbi problémák miatt. De még így sem megyek vele 30e-t, de a 15e megvan.
Ha ilyen használat mellett nem tudja ezt az olaj, akkor felesleges bele ilyen minőségi cuccokat venni.

Én az elfet mindig neten rendelem és szinte mindig ugyanattól a cégtől, valami olejshop ha jól emlékszem, vagy olajshop.. Mail-ek között ott van :) Előző Lagunánál is onnan és azzal még sose volt gondom.

Maradok ennél, és mivel Kecskeméten találtam egy nagyon penge kis kutat, ahol a gázolaj a legjobb eddig a gépnek, az is fix helyről fogom venni. Kevesebbet eszik, jobban gyorsul, nyomatékot is jobbnak érzem (persze ez lehet placebo is, de a 6-7dl csökkenés az nem az).

(#54539) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54538) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Csak épp az olajhasználat nagyban függ, hogy kapja az "ívet" a motor. Tuningos a gép. Tatás vezetésnél, talán még a 40 ezer is elmegy.Nálam nincs 215-ös limit. Az autó 222 lovas, Német pályán padlók nyomok 248 a vége (gps szerint) a km óra ekkor már vagy 15-öt csal. A fogyasztás, pedig 19-24 liter körül alakul. Egyébként, sajnos 200 felett, ebben az autóban egyszerűen kibírhatatlan a szélzaj. Egy ford mondeó-ban lényegesen jobban megoldották ezt a részét.

Annyit csináltam, hogy a netről rendeltem hangtompítókat, ahova csak lehetett és még nem zavarta a csukást, feltettem az ajtóra. Ilyen öntapadós dynamat cuccosokat. Nagyon sokat javult ez a része. 200-nál olyan, mint régebben 150-nél.

Szóval, én nem fogok ezzel játszadozni, hogy később cserélem, mert érzem, hogy 10 ezer után megváltozik a motor, főleg a legutoljára belerakott elf nem bírta a kiképzést.
Az is lehet, hogy van ennél jobb is, mint az LM 4400, mert a top szintetikus olajok közt egyáltalán nem szerepel, sem ez, sem az elf.
Penzolil, Amsoil, Valvoline, mobil1-gyek viszik a prímet. Dízelhez állítólag az Amsoil-nál meg a Motul xcess 8100-nál a világon nincs jobb, de persze ez írott szöveg, ami lehet igaz, de lehet egy kicseszett nagy parasztvakító bullshit.[link]
Amíg nem próbáltam, nincs saját tapasztalat, addig maradok LM 4400-nál, meg a 12 max 15 ezres olajcseréknél. :)

[ Szerkesztve ]

(#54540) Cane válasza kisninja (#54534) üzenetére


Cane
őstag

5:13-nál mutatja.

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54541) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54538) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Néhány kép, amit ígértem a hátsó cseréről. Az öcsémmel együtt csináltuk.
Tavasszal pedig kicserélem az elsőket is. Lyuggatott Zimmerman-ra, mert igaz drága, de az autó úgy áll meg, mint a szög. Nem olyan rég próbáltam, pont egy Laguna III-as ismerős rakott olyat bele, elképesztő a fékhatás. [link]

Természetesen, még emelés előtt, talajon meg lett lazítva. Egyik oldalon gyári emelő, a másikon krokodil, plusz bakokkal alátámasztva. Gyárilag is 280 nm a meghúzása, se több, se kevesebb. Meglazításakor és meghúzáskor is kellett egy hosszú fémcső rádugva a nyomatékkulcsra, de főleg lazításkor.

Itt épp nyomatékkulccsal lesz lazítva a cucc, hirtelen egy présel papírtéglával támasztottuk meg a féknyerget.

Mindent (felrakás és tisztítás előtt) ezzel az elég jó minőségű zsírral kentünk be.

Az autón, kb százzal húztuk meg, a további 180 nm-t talajon kapta meg.

Felrakás előtt és felrakás után is TRW féktárcsa tisztítóval át lett törölve minden.

[ Szerkesztve ]

(#54542) gooool válasza Tomi0703 (#54531) üzenetére


gooool
őstag

Lebontottam a kárpitot, ami amúgy baromi egyszerű, csak oldalt szét kell húzni a légzsáknál ahol a két darab találkozik. Felhúzod a huzatot és ott is a deréktámasz mechanika.
Fúróval ki kell fúrni a szegecseket (nekem f@szán meg is olvadt a merevítő műanyag, mert túlhevült), aztán szét tudod kapni.
Igazából a szegecsen kívül nincs vele semmi nehézség, én is meglepődtem, hogy mennyire egyszerű szerkezet. Meglátod és megérted a működését. :DDD

Üdv, Balázs

(#54543) T_bee


T_bee
aktív tag

Sziasztok,

2003-as II Scenicben (1.5 dci, a régebbi, 85 lóerős motorral) ha a gyári analóg, tekerős fűtésvezérlőt kicserélném egy bontott digitálisra, akkor azzal működne rendesen a fűtés/klíma, vagy a vezérlőpanelen kívül máshol is van különbség a kettő között, és nem lenne jó?

''Az erőszak a gyengék végső menedéke'' /Isaac Asimov : Alapítvány/

(#54544) meroly


meroly
veterán

Sziasztok!

Marha bosszantó, van ötlete valakinek arra hogy ha ki akarom pörgetni akkor 2-ban 4500 körül miért torpan meg?
Clio II, 2003, 1.4 16V, üzemanyagszűrő új, gyertyák újak (Bosch) és a tarfók is (Beru).
Többi sebességben nem csinálja és igazából utána ebben is jó 6600-ig megy, ott tilt le.

Nem szoktam ilyet, csak városban használom többet és főúton is inkább takarékosan megyek, de ki kell pörgetni néha.

Impossible is nothing

(#54545) rob210 válasza T_bee (#54543) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem jó.
Ez nem ilyen egyszerű.

Renault power

(#54546) nrbx válasza meroly (#54544) üzenetére


nrbx
tag

Nem tudom nalad milyen megtorpanasrol lehet szo, nekem egy idoben mindig 4. fokozatban, 3000-es fordulatnal torpant meg az auto, kiderult, hogy a kuplung csuszott meg, azt kellett cserelni.

(#54547) rob210 válasza meroly (#54544) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha valamilyen érzékelő, üzemanyag ellátás, vagy gyújtás hiba lenne, akkor azt nem csak ebben az egy sebességben és meghatározható fordulatszám tartományban csinálná.
Szvsz élő adatot kell nézni.

A megtorpanás mennyi ideig tart, és amikor abbahagyja akkor megugrik az autó érezhetően, vagy csak elkezd szépen lassan gyorsulni? A fordulatszám mérő ilyenkor torpanásnál "kileng" ?

Renault power

(#54548) Nordik válasza mycso (#54517) üzenetére


Nordik
őstag

Nos ezek a vezetekeim vannak. A kék a tolatolampa, fekete lehet a test? És akár erre is kothetem a negativot?

(#54549) meroly válasza rob210 (#54547) üzenetére


meroly
veterán

Nos közben egy ELM327 csodával is megnéztem, mentem egy kört.

Alapesetben az alábbi rejtett hibát írja:
P0500 - Erőátvitel
Vehichle Speed Sensor

Aztán melegítettem a motrot kicsit, a víz már 80 fok körül járt és próbáltam ezt a 4500 fordulat körülit.
1-ben jó semmi gond, 2-ben 4500 körül megint torpanás, kis fehér füst és megy tovább. A megtorpanás pár másodperc és utána megy szépen fel a fordulat egészen tiltásig. A fordulatszámmérő torpanásnál minimálisan kileng igen.
3-ban megint semmi.

Aztán a következő alkalmakkor már nem produkálta a dolgot, rendesen gyorsult a 4500-as tartomány körül is.

Majd a műszerfalon égve maradt az alábbi lámpa:

Ez a környezetvédelmi visszajelző, ahogy olvasom.....

:F

[ Szerkesztve ]

Impossible is nothing

(#54550) rob210 válasza meroly (#54549) üzenetére


rob210
Topikgazda

Azt fel kell tenni clipre, ott valami nem oké.
Ha ugyan azokon a paramétereken produkálja a hibát akkor állandosult hibáról beszélhetünk.

A sárga motor ikon pedig igen jelentheti, a katalizátor, lambdaszonda hibát, de sok minden mást is.
:(
Azt megpróbálhatod, hogy a lambdaszonda csatiját széthúzod kontaktsprayel befújod és össze.
Hátha segít, de szkeptikus vagyok jelen esetben.

[ Szerkesztve ]

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.