Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54651) rob210 válasza FRENK1988 (#54646) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem tudni milyen hangról beszélsz.
így nem is tudunk segíteni.
:N

Renault power

(#54652) meroly válasza rob210 (#54649) üzenetére


meroly
veterán

Hát nem tudom lehet el van az is koszolódva és a "kikormolástól" ez most már nincs eldugulva?

Amúgy a teljesítménycsúcsot jól hozza 2000-4000 között tökéletes. 4500-nál kezdődött a torpanás.

[ Szerkesztve ]

Impossible is nothing

(#54653) rob210 válasza salieri. (#54645) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor a 80 K-s gyári.

Renault power

(#54654) Nordik válasza rob210 (#54653) üzenetére


Nordik
őstag

Nah megvolt a vezérműszíj csere is. Dayco készlet illetve Hepu vízpumpa került bele valamint hosszbordasszij is cserélve lett. :)

Eddig voltak alapjáraton apró rangatasok a múltkor írtam is, ez mintha megszűnt volna. Lehetseges, hogy a szijcsere hatása? :)

(#54655) salieri. válasza rob210 (#54653) üzenetére


salieri.
őstag

Rendben ,remélem egy darabig nem lesz gond vele..

(#54656) rob210 válasza salieri. (#54655) üzenetére


rob210
Topikgazda

10 évig biztos. ;)

Renault power

(#54657) +vakultam


+vakultam
csendes tag

Üdv a csapatnak! Nekem is van egy M II, 2004.11. havi grandtour 1.5 dci, 82 pacival, 3,5 éve van nálam, közel 100.e-km-t mentem vele nagyobb gond nélkül, hcs lett cserélve, meg a fékek mind a 4 keréknél, tárcsával együtt. Na de a lényeg, hogy a gyári rádióm "elfáradt", csak a helyi adókat fogja meg a Kossuth és Bartók rádiót. A fiamnak is ilyen autója van, ugyan ilyen rádióval (tuner list) neki jó, áttettük az én rádiómat az övébe és ott is gyenge, az övét az enyémbe, ami nálam is jól szól, megtalált sok adót. Van valakinek eladó rádiója elfogadható áron vevő lennék, igaz félek, hogy az is "fáradt" akkor nem mentem sokra :) !! :R

(#54658) Nordik válasza +vakultam (#54657) üzenetére


Nordik
őstag

Írj be facebookon a Renault adok-veszek csoportba ott biztos többen is tudnak neked eladni. Legalábbis rengeteg ilyen rádiót szoktak felrakni eladásra. :)

(#54659) +vakultam válasza Nordik (#54658) üzenetére


+vakultam
csendes tag

köszi, próbálkozom :C :DD

(#54660) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Sok bonyolult xarsagot mecsinaltam már az autóban, de tegnap egy sima olajcsere, szó szerint egy alattomos szopásba torkollott.
Kezdve azzal, hogy az alsó takaró/védő két csavarja úgy döntött, hogy csak forog körbe körbe..
Jó 40 perc mindent kipróbálok mert hátha sikerül alapon, végül lekaptam a polcról a flex-et.
Ok lejött, de akkor már normálisan megcsinálom az összeset, ezért elmentem a csavarboltba és mindenhol kicseréltem ezeket a xarokat.
Mivel legutóbbi olajcserére, meg szinte minden cserére autószerelővel??? csináltattam meglepődve láttam, hogy az olajteknő csavarja szét van baxva

Ma nem teszi zsebre tőlem, amit kapni fog.
Szóval, ha ki is tudom operálni valahogy, akkor kell egy új, mert ezt visszatenni nem fogom és nyilván nem is lesz jó már semmire, de most még bírta a becsavarást.
Telefonálás indul. Viszont én Pécsi vagyok és jelenleg 35 km-re vagyok onnét a vidéki hazámban.
Pécsen sincs egyből minden raktáron, Bólyban meg aztán semmi.
Ok. Unix du 4-re tud hozni csavart. Ekkor már dél volt.
Viszont a tömítő rézgyűrű csak százas kiszerlésben van. Csavar megrendel.
A másik autosboltban van külön ez réztomítő. 60 forint a csavar meg 1300.
Na haladás...
De addig kioperalom ezt a szart, leengedem az olajat meg az új szűrő be, hogy ezzel már ne kelljen foglalkozni, ha visszajöttem.
Két komponensű fém ragasztóval beleragasztottam egy csavart a szetcseszett drain csavarba.
Le is jött egyből. Olaj le. Szűrő régi ki, új be és jött a következő pofon
A szűrőházat 25nm kell meghúzni, de a nyomtékkulcs nem kattant, ezért szerintem kb 50 körül megrepedt.
Folyt is belőle az olaj. Ez el van baxva...
Ekkor már ölni tudtam volna.
Újabb telefonálasok. Csal gyári és rendelésre. 15 ezer. Egy redvás műanyag, ami egyébként purflux gyárilag.
Nincs erre időm sem idegen se már. Van muanyagos haver. Felhívom, mondom sürgősségi eset pleaseeee.
Ok menjek, de az is Pécs, de mindegy, Úgyis két boltba kell mennem a csavar miatt.
Be Pécs. Megcsinálta frankón, szerintem az autó már darabjaira hullott, de ez a szűrőház még egyben lesz.
Ekkor már 15 óra elmúlt. Mehetek a csavarért meg az alátétért.
Megvan ez is, de kislányt kell vinni balettre, ami másfél óra legalább.
Mire viszaerek Bólyba már negyednyolc van.
Beöltözve be a kocsi alá éppen raknám be a szűrőt, erre rugóstúl kidobja belőle. Na mire azt vissza tudtam tenni, megint elment félóra. Ne is értem, hogy jött az ki, de mindegy.
Végre a helyén minden. Olajjal nem baxakodtam már belevágtam a gyári 6.6 litert, mivel idegileg már totál kell voltam, sajnos néha mellé is ment.

Beindítom, frankó sima járás, olaj sehol nem csöpög.
De az új olaj és/vagy állás miatt durván fehéres valami jött pár percig, aztán elmúlt.
Úgyis megyek vissza Pécsre, majd pályán kiderül lesz-e még valami.
Nem volt semmi, megküldtem rendesen. Ment mint a barom.
Ma reggel indításnál is volt pár percig ilyen fehér gőzös valami, de úgylátszik ez normális ilyen időben.
Bocs az estleges hibákért telorik pötyögtem.

(#54661) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54660) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha nem a rendes kiszedő kulcsal veszik ki a csavart, akkor biza szépen elnyalja a profilt.
:R

Renault power

(#54662) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54661) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Hát igen, nekem van ilyen a polcon, neki nem volt? Ilyen ovális alakú valamire volt elnyírva. :R
Majd este Megbeszéljük.

(#54663) footy


footy
addikt

Ma elmentem kipróbálni ezt a Lagunát. Az autó eléggé egyben volt, viszont volt két dolog ami zavart.
1. Az alapjárati vibráció elég magas. A motor is eléggé remegett, gondolom akkor az a zslés bak lenne a cserés ami fentebb volt említve.
2. Búgás 1200-1500-as fordulat között. Meglehetősen penetráns egy zaj jött a motorból a gyorsítások alkalmával, illetve lassításnál amikor 1500 alá esett a fordulat. Ez ilyen, vagy az autónak lehetett valami baja?

(#54664) meroly


meroly
veterán

Nah urak jelentem a tegnapi kipörgetés megtette a hatását, ma pályáztam és megnéztem, tökéletes, 4500 környékén is megszűnt a visszarántás, torpanás.
A kocsi életében különben kétszer volt ilyen 4-5 ezres fordulaton pörgetve, egyszer év elején mikor mondtátok, meg egyszer most a napokban.

Tehát úgy néz ki öröm, boldogság (kopp-kopp-kopp). :))

Remélem többet nem kell írnom ilyen hülyeségek miatt ;]

Impossible is nothing

(#54665) zibo73


zibo73
aktív tag

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne M2 közép konzol világításhoz milyen izzó kell.(fűtés panel)
2004 évjárat és manuális.
Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#54666) Mágus2 válasza footy (#54663) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Abban a fordulatszám tartományban nem terhelünk dízel motort. 1-esben, 2-esben még elmegy, 3. fokozattól szigorúan 1500 fölött, ha alá esik, vissza váltasz. Motorfékkel sem megyünk alá. Ettől döglik meg minden lendkerék.

(#54667) footy válasza Mágus2 (#54666) üzenetére


footy
addikt

Ez tiszta sor, de elindulásnál(1-2.) nem lehet máshogy megoldani. Mivel ma egy jó darabig dugó volt a városban, ezért még inkább feltűnt a dolog.

(#54668) eTrade válasza Mágus2 (#54666) üzenetére


eTrade
tag

Bármilyen motor is van az autóban, nem szabad alacsony fordulaton kínozni! Íme egy érdekes és tanulságos videó a témában: [link]

(#54669) #32577792


#32577792
törölt tag

Van valami lehetőség az ablaktörlő lapátok végállás beállítására? Cseréltem és az új nem megy addig mint a régi, elég zavaró sávban indul vissza..

(#54670) Nordik


Nordik
őstag

Ma lefutattam egy teszt módot a végén ugye ki írta tárolt hibaként, hogy panne capteur huile. Ez fordításban olajerzekelo meghibásodást jelent.

Ez lehetséges, hogy csak valami tarolt hiba amit törölni kellene? Mivel sem a service lámpa semmi más nem világít. Hol találom ezt a szenzort? Gondolom az olajgombarol van szó.

[ Szerkesztve ]

(#54671) Cane válasza ΞΔGLΞ (#54660) üzenetére


Cane
őstag

Nekem is volt egy ilyen köcsög csavar, nálam is a flex vette ki. :)

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54672) rob210 válasza Nordik (#54670) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem ez azt a szintjelzőt jelenti tudtommal, ami a nívópálcát " helyettesíti " , de biztosan nem az olajgombát.

Renault power

(#54673) glx


glx
csendes tag

Üdv Cartársak!
Családi körömben nemrég növekedett a Scenic-ek száma: 2002-es, ez is 1,6-16V benzines Alize felsz. 175580 km van mögötte. (bízunk benne). Korának - körülményeknek megfelelő, inkább jobb állapotban van. Első gazdás, valóban idős házaspár tulajdona volt. Gyerekek (unokák) óvodázása lesz a fő feladata. Így a két Scenik miatt egy - két kérdés:

- az új kocsinak elég koszos a két első biztonsági öve. Nem tudom milyen kézzel fogdosták, de nem oké. Ki szándékozom szerelni a kocsiból és alapos tisztításnak alávetni. Egy - két rögzítési pontot látok műa. takarósapkával fedve, ezeket lepattintva gondolom elérem a csavar fejeket. Az ajtó oszlopnál ahol a takaró műa borítás alá tűnik, no ha itt kapok kis segítséget a bontáshoz, azt köszönöm. nincs benne ugye feszítőpatron? nem durrantok el semmit?

- hallottam egy hírt: állítólag Bpesten valahol a sebváltó 5. fokozat kerékpárját cserélik, más kerékpárt tesznek bele, így hosszabb lesz az áttétel. >>>> nem kell pörgetni annyira a motort a 100 ~ 130-hoz. Nem a fogyasztás csökkentése miatt kérdezem, hanem talán csökkenne a fülke belső zaj. Hallásproblémám van. Amikor 130 autópálya, nálam 3700-3850 között forog a motor. Erős a zaj, egy 180 ~ 250 km-es út végén már kissé zsong a fejem. vagy érzékeny rá a hallókészülék. Jó lenne ha csökkenne a fordulat. Egyébként érzem, hogy kvázi menne a cirkáló de nem kell több, inkább kisebb fordulaton tudná hozni ezt a ~ 130-t.
Hallott esetleg erről már valaki többet?

- rob210: a zaj miatt kérdezem: jutottál előbbre a műszerfal szivacsozásával/zajcsökkentésével kapcsolatban? Ez engem nagyon érdekelne. A betétek alatt két oldalon kivettem a csavarokat, de a műszfal tetejét nem tudom tovább bontani. Törni nem akarok, tudnál segíteni fölfelé kell emelni vagy magam felé húzni? vagy hogy bontható tovább?

Köszönöm.

(#54674) rob210 válasza glx (#54673) üzenetére


rob210
Topikgazda

Helló.

Az övet ne szereld ki!
Nem mész vele semmire, mert a feszítővel együtt kéne kivenned, azzal meg nehéz mosogatni.
Egy lavor langyos szappanos víz, körömkefe, kihúzod az övet amennyire csak tudod, amíg enged az automata. Ezen a ponton rögzíted. ( én spanifert szoktam az övcsatnál átfűzni és a tükörhöz fogatom) aztán sika mika. Ezután vízcsere és egy szivaccsal lemosom róla a habot.
Megszárítom párom 2000 wattos hajszárítójával és gyönyörű tiszta és jobban vissza is megy.
2-3 évente célszerű megcsinálni, szörnyű mi tud kijönni belőle.

A műszerfal csendesítés bevállt, sokat számít komolyan.
Ha a hangszórórács alatti két csavart kiveszed utána középen az ívnél a rádió visszajelzőnél megfogod és egy határozott fel és magadfelé ( haránt ) mozdulattal megrántod.
Nem törik semmi patentfülek vannak de jó anyagból meü törnek el.

Renault power

(#54675) Nordik válasza rob210 (#54672) üzenetére


Nordik
őstag

Mondjuk olajgombara valóban dobna gondolom komolyabb figyelmeztetést.

Az érdekes az, hogy az olajszintet szépen jelzi indításkor, semmi probléma nincs ezzel a résszel.

Lehetséges, hogy volt valaha probléma vele aztán csak nem lett törölve a hiba és megmaradt?

(#54676) glx válasza rob210 (#54674) üzenetére


glx
csendes tag

Oké! Jó hogy nem estem neki! Néha valóban úgy kell visszagyömöszölni főleg a vezetőét.
Váltóról nem hallottál? Jó ez a 3700 - 3850 ford. a 130-hoz, nem sok?

(#54677) rob210 válasza glx (#54676) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nekem 140 nél kerek 4000 et forog, de amióta kitömtem a műszerfalat nem idegesít. Nem mondom, hogy nem zajos, de már nem az a tartomány ami idegesít.

Renault power

(#54678) footy válasza footy (#54663) üzenetére


footy
addikt

Erre valaki?

Ma elmentem kipróbálni ezt a Lagunát. Az autó eléggé egyben volt, viszont volt két dolog ami zavart.
1. Az alapjárati vibráció elég magas. A motor is eléggé remegett, gondolom akkor az a zslés bak lenne a cserés ami fentebb volt említve.
2. Búgás 1200-1500-as fordulat között. Meglehetősen penetráns egy zaj jött a motorból a gyorsítások alkalmával, illetve lassításnál amikor 1500 alá esett a fordulat. Ez ilyen, vagy az autónak lehetett valami baja?

(#54679) mycso válasza footy (#54678) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

1: három dolog miatt lehet (általában)
a, a kettőstömegű kivan - nem jellemző
b, a befecskendező rendszer oda van - ez sem jellemző
c, motortartó bakok elfáradtak - általában ez szokott lenni a probléma, illetve eleve vibrálósabb más márkák hasonló motorjaihoz képest.

2, nem lehet, hogy a turbót hallottad?

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54680) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Külső tükör borítást hogy lehet levenni Scenic/Mégane I?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54681) rob210 válasza FRENK1988 (#54680) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pattintható.
T ükörlap ki és belülről a füleket.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54682) FRENK1988 válasza rob210 (#54681) üzenetére


FRENK1988
veterán

:R

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54683) +vakultam


+vakultam
csendes tag

Üdv ! Azt hiszem kuplungos lett az autóm, M II, 2004 vége, 1.5 dci, 172-e-km van benne, nagyon nehezen tudom betenni az összes sebességet, és indulásnál akár 1 vagy hátra, nagyon lassan mozdul az autó, tehát menne. Remélem csak a tárcsát kell cserélni nem az egészet, mennyibe fog ez nekem fájni, tudja valaki?? Ha a szerkezetet és a kinyomó csapágyat is kell cserélni !!

(#54684) xuldar válasza +vakultam (#54683) üzenetére


xuldar
őstag

Érdemes ilyenkor az egész kuplungszettet kicserélni, mert egy gyengébb/elhasználódott alkatrész az újakat is hamarabb kinyírja. Nem érdemes spórolni, mert a munkadíj majdnem annyi, mint egy új kuplungszett, és így legalább biztosan nem kell egy ideig ismét megbontani (újabb munkadíj).

Kb. 50-70 körül van egy új kuplungszett, és legalább 30-50 a munkadíj, mert eléggé szét kell bombázni az autót a cseréhez.

[ Szerkesztve ]

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#54685) +vakultam válasza xuldar (#54684) üzenetére


+vakultam
csendes tag

:Y , köszi, felkészítem magamat rá !! :(( :W

[ Szerkesztve ]

(#54686) salieri. válasza xuldar (#54684) üzenetére


salieri.
őstag

Nekem most volt kuplungolva az alkatrész 37K munkadíj is ennyi.(benzin 1.6)

[ Szerkesztve ]

(#54687) +vakultam válasza salieri. (#54686) üzenetére


+vakultam
csendes tag

Ez még elfogadható, de komplett szerkezet volt cserélve, csapággyal együtt, mert a netet elnézve az nagyon jó ár, nekem 1.5 dci van, 82 LE, ??

(#54688) salieri. válasza +vakultam (#54687) üzenetére


salieri.
őstag

Igen ,minden volt! Meg kell nézni alvázszám alapján milyen van benne pontosan.

Itt max . 19% akció szokott lenni.
Ma 17 van.
Ezt hozza neked.
[link]
[link]

(#54689) rob210 válasza +vakultam (#54683) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ahogy azt már írták is a szettet kell cserélni, nem ér meg rizikózni.
Egy plussz dologra viszont felhívnám a figyelmed plusz költséget jelent a váltóolaj csere is.
Legalábbis jóérzésű szerelő nem rakja vissza a régit.
Azt pedig le kell engedni így is úgy is anélkül nem lehet a váltót lehúzni.

Egyszóval amivel számolnod kell, kuplung szett, váltóolaj és a munkadíj.
100 alatt van én azt mondom 80 körül van a reális ár érte.

Renault power

(#54690) mycso válasza +vakultam (#54683) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szia amit írsz, az nem az ekopott kuplung hibájának tűnik.
Nekem már pár szegecs is megvolt gyalulva, annyira elkopott, simán ment a váltó minden sebességbe.
Viszont baromi nehéz volt a kuplung pedált benyomni.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54691) footy válasza mycso (#54679) üzenetére


footy
addikt

1. A motortartokra tippelek inkabb, mert
a, leallitasa(es azonnali ujrainditas) utan nem volt koppanas vagy vibralas.
b, ezt is kizarnam, mert a motor egyenletesen huzott, nem volt torpanas vagy alapjarati ingadozas es hasonlok
c, szoval valoszinu ez

2. Szerintem nem mert inkabb ilyen mely frekvencias bugas volt, csinaltam egy felvetelt, de sajnos ezen nem annyira hallani.

Lehet ki kellene probalnom egy masikat is hogy legyen osszehasonlitasi alapom :F

[ Szerkesztve ]

(#54692) +vakultam


+vakultam
csendes tag

Köszi mindenkinek a segítséget, ma utána járunk mi lehet a gond !!!
szép napokat :C

(#54693) AttyVin


AttyVin
aktív tag

Kérdés.

Tud valaki olyan megbízható autóvillamossági szerelőt javasolni, aki otthonosan mozog Renault-ügyekben (lehetőleg BP és Bács-Kiskun megye, illetve M5 vonala)?

Köszönettel.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Vino

(#54694) A-Bag


A-Bag
tag

Sziasztok! Leírom ide is a gondom....hétvégén feltörték a Cliom (2000. évj) betörték a sofőr ablakot, elvitték az akkut... Raktam bele akkut de azóta nem bírom indítani, mert ahogy gyújtást adok az indításgátló villog mint az őrült. Megpróbáltam mindkét kulccsal, de egyiket sem ismeri fel, és a központ zárat sem nyitja hiába nyomkodom. Lehet, hogy elfelejtette az immo a kulcsokat? Vagy megpiszkálták és valami más gond lesz? Ér valamit ha rádugunk egy hibakód kiolvasót?

(#54695) vargapa1


vargapa1
csendes tag

Sziasztok!

2003-as Twingoban hol található az ablaktörlő motor reléje?

(#54696) ALgore2 válasza A-Bag (#54694) üzenetére


ALgore2
tag

Szia!
"Újra kell szinkronizálni, ezt találtam:

1. Fordítsd a gyújtáskapcsolót OFF állásba.
2. Nyomd meg a központi zár gombját több mint 5 mp-ig. Megjegyzés: az ajtónak be kellzáródnia, majd kinyílnia.
3. Ha ez megtörténik, 10 mp engedélyezett és az immobiliser jelzõ•fény világít.
4. Nyomd meg a távirányítót egyszer, az ajtóknak zárodniuk és nyitódniuk kell.
5. Ismételd további távirányítóval, ha szükséges.
6. Ellenõërizd a távirányító mûëködését."

(#54697) Nordik


Nordik
őstag

Kuplung cserenel a váltó olajat mindenhogy leengedik? Mert akkor most nem cserelem le csak utantoltok. Úgyis ahogy érzem idővel majd játszik egy kuplungcsere. :U

(#54698) rob210 válasza Nordik (#54697) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki kell venni a féltengelyt, így ha bem engedik le kifolyik.
Szvsz nem lehet megúszni a cserét.
Amúgy sem árt időnként, ha csak nem most volt cserélve, mert akkor le kell takarítani a leengedő csavart és környékét, aztán vissza kell tölteni. De egy flakonnal akkor is szokott kelleni, az utántöltéshez, és én nem is szeretek ilyet csinálni.

Renault power

(#54699) Nordik válasza rob210 (#54698) üzenetére


Nordik
őstag

Akkor gondolom érdemes a kuplung cserével egybe kötni addig pedig után tölteni. Szokott amúgy fogyni belőle?

(#54700) rob210 válasza Nordik (#54699) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha a szimering elhalálozik akkor jelentős mennyiség tud elszivárog i, de az látszik nyoma van.
Ekem is elkezdett szivárogni, ha minden jól megy jövő héten neki is esek lekapom a váltót kicserélem a szimeringeket, a rudazatnál is. Aztán feltölt és szeli tovább a kilométereket.
:D

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.