Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Nem tudni milyen hangról beszélsz.
így nem is tudunk segíteni.
Renault power
meroly
veterán
Hát nem tudom lehet el van az is koszolódva és a "kikormolástól" ez most már nincs eldugulva?
Amúgy a teljesítménycsúcsot jól hozza 2000-4000 között tökéletes. 4500-nál kezdődött a torpanás.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
rob210
Topikgazda
Akkor a 80 K-s gyári.
Renault power
Nordik
őstag
Nah megvolt a vezérműszíj csere is. Dayco készlet illetve Hepu vízpumpa került bele valamint hosszbordasszij is cserélve lett.
Eddig voltak alapjáraton apró rangatasok a múltkor írtam is, ez mintha megszűnt volna. Lehetseges, hogy a szijcsere hatása?
salieri.
őstag
Rendben ,remélem egy darabig nem lesz gond vele..
rob210
Topikgazda
10 évig biztos.
Renault power
+vakultam
csendes tag
Üdv a csapatnak! Nekem is van egy M II, 2004.11. havi grandtour 1.5 dci, 82 pacival, 3,5 éve van nálam, közel 100.e-km-t mentem vele nagyobb gond nélkül, hcs lett cserélve, meg a fékek mind a 4 keréknél, tárcsával együtt. Na de a lényeg, hogy a gyári rádióm "elfáradt", csak a helyi adókat fogja meg a Kossuth és Bartók rádiót. A fiamnak is ilyen autója van, ugyan ilyen rádióval (tuner list) neki jó, áttettük az én rádiómat az övébe és ott is gyenge, az övét az enyémbe, ami nálam is jól szól, megtalált sok adót. Van valakinek eladó rádiója elfogadható áron vevő lennék, igaz félek, hogy az is "fáradt" akkor nem mentem sokra !!
Nordik
őstag
Írj be facebookon a Renault adok-veszek csoportba ott biztos többen is tudnak neked eladni. Legalábbis rengeteg ilyen rádiót szoktak felrakni eladásra.
+vakultam
csendes tag
köszi, próbálkozom
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sok bonyolult xarsagot mecsinaltam már az autóban, de tegnap egy sima olajcsere, szó szerint egy alattomos szopásba torkollott.
Kezdve azzal, hogy az alsó takaró/védő két csavarja úgy döntött, hogy csak forog körbe körbe..
Jó 40 perc mindent kipróbálok mert hátha sikerül alapon, végül lekaptam a polcról a flex-et.
Ok lejött, de akkor már normálisan megcsinálom az összeset, ezért elmentem a csavarboltba és mindenhol kicseréltem ezeket a xarokat.
Mivel legutóbbi olajcserére, meg szinte minden cserére autószerelővel??? csináltattam meglepődve láttam, hogy az olajteknő csavarja szét van baxva
Ma nem teszi zsebre tőlem, amit kapni fog.
Szóval, ha ki is tudom operálni valahogy, akkor kell egy új, mert ezt visszatenni nem fogom és nyilván nem is lesz jó már semmire, de most még bírta a becsavarást.
Telefonálás indul. Viszont én Pécsi vagyok és jelenleg 35 km-re vagyok onnét a vidéki hazámban.
Pécsen sincs egyből minden raktáron, Bólyban meg aztán semmi.
Ok. Unix du 4-re tud hozni csavart. Ekkor már dél volt.
Viszont a tömítő rézgyűrű csak százas kiszerlésben van. Csavar megrendel.
A másik autosboltban van külön ez réztomítő. 60 forint a csavar meg 1300.
Na haladás...
De addig kioperalom ezt a szart, leengedem az olajat meg az új szűrő be, hogy ezzel már ne kelljen foglalkozni, ha visszajöttem.
Két komponensű fém ragasztóval beleragasztottam egy csavart a szetcseszett drain csavarba.
Le is jött egyből. Olaj le. Szűrő régi ki, új be és jött a következő pofon
A szűrőházat 25nm kell meghúzni, de a nyomtékkulcs nem kattant, ezért szerintem kb 50 körül megrepedt.
Folyt is belőle az olaj. Ez el van baxva...
Ekkor már ölni tudtam volna.
Újabb telefonálasok. Csal gyári és rendelésre. 15 ezer. Egy redvás műanyag, ami egyébként purflux gyárilag.
Nincs erre időm sem idegen se már. Van muanyagos haver. Felhívom, mondom sürgősségi eset pleaseeee.
Ok menjek, de az is Pécs, de mindegy, Úgyis két boltba kell mennem a csavar miatt.
Be Pécs. Megcsinálta frankón, szerintem az autó már darabjaira hullott, de ez a szűrőház még egyben lesz.
Ekkor már 15 óra elmúlt. Mehetek a csavarért meg az alátétért.
Megvan ez is, de kislányt kell vinni balettre, ami másfél óra legalább.
Mire viszaerek Bólyba már negyednyolc van.
Beöltözve be a kocsi alá éppen raknám be a szűrőt, erre rugóstúl kidobja belőle. Na mire azt vissza tudtam tenni, megint elment félóra. Ne is értem, hogy jött az ki, de mindegy.
Végre a helyén minden. Olajjal nem baxakodtam már belevágtam a gyári 6.6 litert, mivel idegileg már totál kell voltam, sajnos néha mellé is ment.
Beindítom, frankó sima járás, olaj sehol nem csöpög.
De az új olaj és/vagy állás miatt durván fehéres valami jött pár percig, aztán elmúlt.
Úgyis megyek vissza Pécsre, majd pályán kiderül lesz-e még valami.
Nem volt semmi, megküldtem rendesen. Ment mint a barom.
Ma reggel indításnál is volt pár percig ilyen fehér gőzös valami, de úgylátszik ez normális ilyen időben.
Bocs az estleges hibákért telorik pötyögtem.
rob210
Topikgazda
Ha nem a rendes kiszedő kulcsal veszik ki a csavart, akkor biza szépen elnyalja a profilt.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hát igen, nekem van ilyen a polcon, neki nem volt? Ilyen ovális alakú valamire volt elnyírva.
Majd este Megbeszéljük.
footy
addikt
Ma elmentem kipróbálni ezt a Lagunát. Az autó eléggé egyben volt, viszont volt két dolog ami zavart.
1. Az alapjárati vibráció elég magas. A motor is eléggé remegett, gondolom akkor az a zslés bak lenne a cserés ami fentebb volt említve.
2. Búgás 1200-1500-as fordulat között. Meglehetősen penetráns egy zaj jött a motorból a gyorsítások alkalmával, illetve lassításnál amikor 1500 alá esett a fordulat. Ez ilyen, vagy az autónak lehetett valami baja?
meroly
veterán
Nah urak jelentem a tegnapi kipörgetés megtette a hatását, ma pályáztam és megnéztem, tökéletes, 4500 környékén is megszűnt a visszarántás, torpanás.
A kocsi életében különben kétszer volt ilyen 4-5 ezres fordulaton pörgetve, egyszer év elején mikor mondtátok, meg egyszer most a napokban.
Tehát úgy néz ki öröm, boldogság (kopp-kopp-kopp).
Remélem többet nem kell írnom ilyen hülyeségek miatt
Impossible is nothing
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne M2 közép konzol világításhoz milyen izzó kell.(fűtés panel)
2004 évjárat és manuális.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Abban a fordulatszám tartományban nem terhelünk dízel motort. 1-esben, 2-esben még elmegy, 3. fokozattól szigorúan 1500 fölött, ha alá esik, vissza váltasz. Motorfékkel sem megyünk alá. Ettől döglik meg minden lendkerék.
footy
addikt
Ez tiszta sor, de elindulásnál(1-2.) nem lehet máshogy megoldani. Mivel ma egy jó darabig dugó volt a városban, ezért még inkább feltűnt a dolog.
eTrade
tag
Bármilyen motor is van az autóban, nem szabad alacsony fordulaton kínozni! Íme egy érdekes és tanulságos videó a témában: [link]
#32577792
törölt tag
Van valami lehetőség az ablaktörlő lapátok végállás beállítására? Cseréltem és az új nem megy addig mint a régi, elég zavaró sávban indul vissza..
Nordik
őstag
Ma lefutattam egy teszt módot a végén ugye ki írta tárolt hibaként, hogy panne capteur huile. Ez fordításban olajerzekelo meghibásodást jelent.
Ez lehetséges, hogy csak valami tarolt hiba amit törölni kellene? Mivel sem a service lámpa semmi más nem világít. Hol találom ezt a szenzort? Gondolom az olajgombarol van szó.
[ Szerkesztve ]
Cane
őstag
Nekem is volt egy ilyen köcsög csavar, nálam is a flex vette ki.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
rob210
Topikgazda
Nem ez azt a szintjelzőt jelenti tudtommal, ami a nívópálcát " helyettesíti " , de biztosan nem az olajgombát.
Renault power
glx
csendes tag
Üdv Cartársak!
Családi körömben nemrég növekedett a Scenic-ek száma: 2002-es, ez is 1,6-16V benzines Alize felsz. 175580 km van mögötte. (bízunk benne). Korának - körülményeknek megfelelő, inkább jobb állapotban van. Első gazdás, valóban idős házaspár tulajdona volt. Gyerekek (unokák) óvodázása lesz a fő feladata. Így a két Scenik miatt egy - két kérdés:
- az új kocsinak elég koszos a két első biztonsági öve. Nem tudom milyen kézzel fogdosták, de nem oké. Ki szándékozom szerelni a kocsiból és alapos tisztításnak alávetni. Egy - két rögzítési pontot látok műa. takarósapkával fedve, ezeket lepattintva gondolom elérem a csavar fejeket. Az ajtó oszlopnál ahol a takaró műa borítás alá tűnik, no ha itt kapok kis segítséget a bontáshoz, azt köszönöm. nincs benne ugye feszítőpatron? nem durrantok el semmit?
- hallottam egy hírt: állítólag Bpesten valahol a sebváltó 5. fokozat kerékpárját cserélik, más kerékpárt tesznek bele, így hosszabb lesz az áttétel. >>>> nem kell pörgetni annyira a motort a 100 ~ 130-hoz. Nem a fogyasztás csökkentése miatt kérdezem, hanem talán csökkenne a fülke belső zaj. Hallásproblémám van. Amikor 130 autópálya, nálam 3700-3850 között forog a motor. Erős a zaj, egy 180 ~ 250 km-es út végén már kissé zsong a fejem. vagy érzékeny rá a hallókészülék. Jó lenne ha csökkenne a fordulat. Egyébként érzem, hogy kvázi menne a cirkáló de nem kell több, inkább kisebb fordulaton tudná hozni ezt a ~ 130-t.
Hallott esetleg erről már valaki többet?
- rob210: a zaj miatt kérdezem: jutottál előbbre a műszerfal szivacsozásával/zajcsökkentésével kapcsolatban? Ez engem nagyon érdekelne. A betétek alatt két oldalon kivettem a csavarokat, de a műszfal tetejét nem tudom tovább bontani. Törni nem akarok, tudnál segíteni fölfelé kell emelni vagy magam felé húzni? vagy hogy bontható tovább?
Köszönöm.
rob210
Topikgazda
Helló.
Az övet ne szereld ki!
Nem mész vele semmire, mert a feszítővel együtt kéne kivenned, azzal meg nehéz mosogatni.
Egy lavor langyos szappanos víz, körömkefe, kihúzod az övet amennyire csak tudod, amíg enged az automata. Ezen a ponton rögzíted. ( én spanifert szoktam az övcsatnál átfűzni és a tükörhöz fogatom) aztán sika mika. Ezután vízcsere és egy szivaccsal lemosom róla a habot.
Megszárítom párom 2000 wattos hajszárítójával és gyönyörű tiszta és jobban vissza is megy.
2-3 évente célszerű megcsinálni, szörnyű mi tud kijönni belőle.
A műszerfal csendesítés bevállt, sokat számít komolyan.
Ha a hangszórórács alatti két csavart kiveszed utána középen az ívnél a rádió visszajelzőnél megfogod és egy határozott fel és magadfelé ( haránt ) mozdulattal megrántod.
Nem törik semmi patentfülek vannak de jó anyagból meü törnek el.
Renault power
Nordik
őstag
Mondjuk olajgombara valóban dobna gondolom komolyabb figyelmeztetést.
Az érdekes az, hogy az olajszintet szépen jelzi indításkor, semmi probléma nincs ezzel a résszel.
Lehetséges, hogy volt valaha probléma vele aztán csak nem lett törölve a hiba és megmaradt?
glx
csendes tag
Oké! Jó hogy nem estem neki! Néha valóban úgy kell visszagyömöszölni főleg a vezetőét.
Váltóról nem hallottál? Jó ez a 3700 - 3850 ford. a 130-hoz, nem sok?
rob210
Topikgazda
Nekem 140 nél kerek 4000 et forog, de amióta kitömtem a műszerfalat nem idegesít. Nem mondom, hogy nem zajos, de már nem az a tartomány ami idegesít.
Renault power
footy
addikt
Erre valaki?
Ma elmentem kipróbálni ezt a Lagunát. Az autó eléggé egyben volt, viszont volt két dolog ami zavart.
1. Az alapjárati vibráció elég magas. A motor is eléggé remegett, gondolom akkor az a zslés bak lenne a cserés ami fentebb volt említve.
2. Búgás 1200-1500-as fordulat között. Meglehetősen penetráns egy zaj jött a motorból a gyorsítások alkalmával, illetve lassításnál amikor 1500 alá esett a fordulat. Ez ilyen, vagy az autónak lehetett valami baja?
1: három dolog miatt lehet (általában)
a, a kettőstömegű kivan - nem jellemző
b, a befecskendező rendszer oda van - ez sem jellemző
c, motortartó bakok elfáradtak - általában ez szokott lenni a probléma, illetve eleve vibrálósabb más márkák hasonló motorjaihoz képest.
2, nem lehet, hogy a turbót hallottad?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
FRENK1988
veterán
Külső tükör borítást hogy lehet levenni Scenic/Mégane I?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
FRENK1988
veterán
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
+vakultam
csendes tag
Üdv ! Azt hiszem kuplungos lett az autóm, M II, 2004 vége, 1.5 dci, 172-e-km van benne, nagyon nehezen tudom betenni az összes sebességet, és indulásnál akár 1 vagy hátra, nagyon lassan mozdul az autó, tehát menne. Remélem csak a tárcsát kell cserélni nem az egészet, mennyibe fog ez nekem fájni, tudja valaki?? Ha a szerkezetet és a kinyomó csapágyat is kell cserélni !!
xuldar
őstag
Érdemes ilyenkor az egész kuplungszettet kicserélni, mert egy gyengébb/elhasználódott alkatrész az újakat is hamarabb kinyírja. Nem érdemes spórolni, mert a munkadíj majdnem annyi, mint egy új kuplungszett, és így legalább biztosan nem kell egy ideig ismét megbontani (újabb munkadíj).
Kb. 50-70 körül van egy új kuplungszett, és legalább 30-50 a munkadíj, mert eléggé szét kell bombázni az autót a cseréhez.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
+vakultam
csendes tag
, köszi, felkészítem magamat rá !!
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Nekem most volt kuplungolva az alkatrész 37K munkadíj is ennyi.(benzin 1.6)
[ Szerkesztve ]
+vakultam
csendes tag
Ez még elfogadható, de komplett szerkezet volt cserélve, csapággyal együtt, mert a netet elnézve az nagyon jó ár, nekem 1.5 dci van, 82 LE, ??
salieri.
őstag
rob210
Topikgazda
Ahogy azt már írták is a szettet kell cserélni, nem ér meg rizikózni.
Egy plussz dologra viszont felhívnám a figyelmed plusz költséget jelent a váltóolaj csere is.
Legalábbis jóérzésű szerelő nem rakja vissza a régit.
Azt pedig le kell engedni így is úgy is anélkül nem lehet a váltót lehúzni.
Egyszóval amivel számolnod kell, kuplung szett, váltóolaj és a munkadíj.
100 alatt van én azt mondom 80 körül van a reális ár érte.
Renault power
Szia amit írsz, az nem az ekopott kuplung hibájának tűnik.
Nekem már pár szegecs is megvolt gyalulva, annyira elkopott, simán ment a váltó minden sebességbe.
Viszont baromi nehéz volt a kuplung pedált benyomni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
footy
addikt
1. A motortartokra tippelek inkabb, mert
a, leallitasa(es azonnali ujrainditas) utan nem volt koppanas vagy vibralas.
b, ezt is kizarnam, mert a motor egyenletesen huzott, nem volt torpanas vagy alapjarati ingadozas es hasonlok
c, szoval valoszinu ez
2. Szerintem nem mert inkabb ilyen mely frekvencias bugas volt, csinaltam egy felvetelt, de sajnos ezen nem annyira hallani.
Lehet ki kellene probalnom egy masikat is hogy legyen osszehasonlitasi alapom
[ Szerkesztve ]
+vakultam
csendes tag
Köszi mindenkinek a segítséget, ma utána járunk mi lehet a gond !!!
szép napokat
AttyVin
aktív tag
Kérdés.
Tud valaki olyan megbízható autóvillamossági szerelőt javasolni, aki otthonosan mozog Renault-ügyekben (lehetőleg BP és Bács-Kiskun megye, illetve M5 vonala)?
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
A-Bag
tag
Sziasztok! Leírom ide is a gondom....hétvégén feltörték a Cliom (2000. évj) betörték a sofőr ablakot, elvitték az akkut... Raktam bele akkut de azóta nem bírom indítani, mert ahogy gyújtást adok az indításgátló villog mint az őrült. Megpróbáltam mindkét kulccsal, de egyiket sem ismeri fel, és a központ zárat sem nyitja hiába nyomkodom. Lehet, hogy elfelejtette az immo a kulcsokat? Vagy megpiszkálták és valami más gond lesz? Ér valamit ha rádugunk egy hibakód kiolvasót?
vargapa1
csendes tag
Sziasztok!
2003-as Twingoban hol található az ablaktörlő motor reléje?
ALgore2
tag
Szia!
"Újra kell szinkronizálni, ezt találtam:
1. Fordítsd a gyújtáskapcsolót OFF állásba.
2. Nyomd meg a központi zár gombját több mint 5 mp-ig. Megjegyzés: az ajtónak be kellzáródnia, majd kinyílnia.
3. Ha ez megtörténik, 10 mp engedélyezett és az immobiliser jelzõ•fény világít.
4. Nyomd meg a távirányítót egyszer, az ajtóknak zárodniuk és nyitódniuk kell.
5. Ismételd további távirányítóval, ha szükséges.
6. Ellenõërizd a távirányító mûëködését."
Nordik
őstag
Kuplung cserenel a váltó olajat mindenhogy leengedik? Mert akkor most nem cserelem le csak utantoltok. Úgyis ahogy érzem idővel majd játszik egy kuplungcsere.
rob210
Topikgazda
Ki kell venni a féltengelyt, így ha bem engedik le kifolyik.
Szvsz nem lehet megúszni a cserét.
Amúgy sem árt időnként, ha csak nem most volt cserélve, mert akkor le kell takarítani a leengedő csavart és környékét, aztán vissza kell tölteni. De egy flakonnal akkor is szokott kelleni, az utántöltéshez, és én nem is szeretek ilyet csinálni.
Renault power
Nordik
őstag
Akkor gondolom érdemes a kuplung cserével egybe kötni addig pedig után tölteni. Szokott amúgy fogyni belőle?
rob210
Topikgazda
Ha a szimering elhalálozik akkor jelentős mennyiség tud elszivárog i, de az látszik nyoma van.
Ekem is elkezdett szivárogni, ha minden jól megy jövő héten neki is esek lekapom a váltót kicserélem a szimeringeket, a rudazatnál is. Aztán feltölt és szeli tovább a kilométereket.
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5