Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54301) eTrade válasza eTrade (#54300) üzenetére


eTrade
tag

Teljesen ugyan ez a helyzet nálam is: video

(#54302) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Sziasztok!

Hamarosan cserélve lesznek a hátsó tárcsák, amiben már benne van a csapágy is. Mert búg, morog etc..., mint istennyila már... Konkrétan, ezeken az elb...tt utakon már az is csoda, ha legalább 50 ezret kibírnak, afelett már minden km ajándék.

Szóval, az SNR gyári értéke szerint, a meghúzási nyomaték 280nm, viszont az én kulcsom max 210-zet tud.
Azt tudja valaki, hogy kb mennyi kell még húznom rajta, hogy elérjem a 280 körüli értéket?
Emiatt nem veszek pluszban 300 feletti nyomatékkulcsot.

:R

[ Szerkesztve ]

(#54303) rob210 válasza eTrade (#54300) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen tudom, nem tudom miért ez a kép van bent.
Másik oldalakon a fixsínes csuklópontos van ami kell bele.
Attól még van náluk III-ashoz, vettem már onnan. ;)

Renault power

(#54304) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54302) üzenetére


rob210
Topikgazda

280NM :Y nemár.
Ez biztos?
Én még életemben nem húztam meg semmit 280Nm-el és soha senki nem hagyott el semmit.
:F

Renault power

(#54305) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54304) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ez a SNR KF 155.90U számú alkatrészre írják.

Dilaogys-ban esetleg megtudod nézni mi a gyári érték?, mert nekem az a része nem működik. :R

Tehát laguna 3 KT0K M9R 744 motor 2.0dci

2008/05 Gy. évtől
2010/11 Gy. évig
hátsótengely
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Tömeg: 8725 [g]
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Belső átmérő 1: 30 [mm]
Vastagság: 11 [mm] TERMÉK JELLEMZŐK:
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált kerékcsapággyal
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált mágneses érzéke
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Lyuksz.: 5
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Min. vast.: 9,5 [mm]
Rögzítő pontok átmérőj

[ Szerkesztve ]

(#54306) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54304) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Márpedig, külföldi oldalakon is ezt írják.

Tightening torque [Nm]: 280

(#54307) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Na, kiderítettem azóta, hogy az érték valós, ennyivel kell meghúzni az SNR 155.90U alkatrészt.
A 110-zest, "csak" 220-szal. Felsorolva látszik mely autókba való ez a hátsó féktárcsa + csapágy alkatrész.

Szóval, Rob, ezek után húzz meg mindent rendesen ott hátul, ami elő van írva. : D

De még mindig nem tudom, hogy a 210-re mennyit húzzak rá? :U :F

(#54308) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54305) üzenetére


rob210
Topikgazda

bolt of the stub axle carrier 190NM

Az álltalad megadott adatok alapján, ezt hozza ki a hátsó agycsapágyhoz, kombi laguna, 4 kerék kormányzással is meg 2kerekessel is.

Hát nem tudom én eszerint jártam el eddig is, eleve egy önzáró csavart ami nem fog letekeredni, felesleges így meghúzni.
Maximum szétszedéskor, szenved majd vele akinek ki kell tekerni.
Ne hari én továbbra sem fogom rátépni, soha nem volt még baj vele. ;)

Renault power

(#54309) Mágus2 válasza rob210 (#54308) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A menet és az anya 900Nm-ert kibír. Tesztelve. ;) 1000-nél törik a tengely.

Egyébként a 210-es kulcs mimdenre elég. Általában ezek úgy vannak megadva, hogy bizonyos nyomaték +néhány fok.

[ Szerkesztve ]

(#54310) rob210 válasza Mágus2 (#54309) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem is mondta senki, az ellenkezőjét, csak feleslegesnek érzem.
:K

Renault power

(#54311) Mágus2 válasza rob210 (#54310) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Amíg minden pöpec, nem jöhet le, de a jobb hátsó úgy forog, hogy ha megszorul a csapágy, leveszi az anyát, meg leesztergáljava tengelyt is. Láttam már ilyet. Csak a féknyereg miatt nem esett le kerekestől, tárcsástól az egész.

(#54312) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54308) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Maximum szétszedéskor, szenved majd vele akinek ki kell tekerni.

A nyomatékkulcsra, vagy sima kulcsra egy fél, vagy 1 méteres csőt ráhúzni és meg sem kell erőltetnie magát. :)
A kérdés az, hogy a 36-os anya letekerése után, vajon könnyen jön-e majd le a "cuccos"? :F

Köszi az infót. :R

[ Szerkesztve ]

(#54313) ΞΔGLΞ válasza Mágus2 (#54311) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Na, pont erre voltam/vagyok kíváncsi, hogy mire számíthatok majd. Sima csere, vagy egyéb érdekességek is lesznek? :)

videó onnan indul

de talán ezt a film kedvéért már előre "belazították"... :U

[ Szerkesztve ]

(#54314) rob210 válasza Mágus2 (#54311) üzenetére


rob210
Topikgazda

A jobb hátsó? :F
Nem a bal hatsó?

Illetve a jobb hátsó is lehet tolatás közben :D

Renault power

(#54315) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54312) üzenetére


rob210
Topikgazda

Leveszed az anyát a féktárcsát és csókolom ennyi az egész.
Semi extra turpisság nincsen.
Annyi, hogy a tengelycsonkról le kell húzni, de nem kell hozzá még szerszám se eddig nekem mindegyik lejött kézzel.
Pedig volt már pár olyan ami rendesen rozsdás volt 10 X évesen.

Renault power

(#54316) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54315) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

:R

(#54317) Mágus2 válasza rob210 (#54314) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Csak teszteltem, figyelsz-e. :DDD

Ajánlom figyelmedbe.

[ Szerkesztve ]

(#54318) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54315) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ezt meg ma vettem a Pécsi vásárban, hogy akkor ezzel is könnyebb legyen a csere...

(#54319) ΞΔGLΞ válasza Mágus2 (#54317) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Bazzeg, micsoda "nyomi" kulcs! : O O_o
OMG!

[ Szerkesztve ]

(#54320) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54318) üzenetére


rob210
Topikgazda

Te autószerelő vagy?
Én ilyet vettem és ezzel kiváltottam az egész dobozodat "szinte"

Mennyi volt ha nem titok?

Renault power

(#54321) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54320) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nem, csak szeretek néha "bütykölni", amit megtudok csinálni azt megcsinálom és legalább tudom, hogy nem valami hülye kókler melózott rajta. Itt Pécsen sajnos elég sokan vannak belőlük. Ha komolyabb, akkor megy szervizbe, de féket és tárcsát már nem egyszer cseréltem.

5000 ft volt. Szerintem nem volt pénz érte.

Pl a motortartó bakokat már szerelővel cseréltettem ki, mert a franc csúszkál az autó alatt felett, meg tehermentesítés etc.... (alsó tartó és a zselés).

Jah és tényleg olyan lett, mint egy benzines, elképesztő a javulás. A rezonancia szinte egyenlő lett a nullával és ezáltal az erre hajlamos gagyi alkatrészek is "befogták a szájukat".
Mint írtam is, a főbűnös a zselés bak. Ha az ki van cserélve, szebben jár az autó bárminél, annyira brutális a csillapítása.

Pár kép a régiről és az újról, mint látszik, a zselésben egy milligrammnyi anyag nem volt, tehát minden motorrezgést átadott a kasznira.

Régi

Új

Régi zselés és az alsótartó:

Újonnan:

[ Szerkesztve ]

(#54322) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54321) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az nagyon jó áron volt.
:K

Renault power

(#54323) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54322) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Szerintem "leesett" a kamionról, vagy nem tudom, honnét szerválják, ha még így is megéri nekik eladni...mert itt egy fém visszanyomó többet ér, mint rongyos 5000. Megfogtam, nehéz és minőségi gyártmány.
De hát, aki ismeri a pécsi vásárt, az tudja, hogy ami ott nincs, az nem is létezik. Kis túlzással, konkrétan autó szerelőműhelyt lehetne indítani k... olcsón, amilyen szerszámokat ott belehet szerezni. : D
330Nm kulcs indulóára 14 ezer volt, (kb 1 méteres volt) a végén már hétért utánam dobta volna, de csak érdeklődtem. :)

(#54324) gooool válasza ΞΔGLΞ (#54323) üzenetére


gooool
őstag

Én is hasonló áron vettem netes, hivatalos webshopból ilyen készletet, minőségre is oké, szóval nem lehetetlen, még csak kamionos bukfenc sem kell hozzá. :D

Üdv, Balázs

(#54325) nünüke1975


nünüke1975
aktív tag

Van itt valaki aki látta élőben?Elég régóta fönnvan és most levitték egy százassal.
https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/megane/renault_megane_1_6_extreme_digit_klima-bordo_metal-12101622

[ Szerkesztve ]

(#54326) nünüke1975 válasza nünüke1975 (#54325) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

(#54327) tiop


tiop
tag

Üdv.
Ülésfűtés ügyben kérdeznék esetleg aki használ vagy használt ilyet.Például van itt a aprón eladó.[link]
Mennyire használható,ill. a szivargyujtó bírja ezt a terhelést.?

(#54328) ΞΔGLΞ válasza gooool (#54324) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Akkor ezek szerint, Rob kockája volt drága. :D

(#54329) gooool válasza ΞΔGLΞ (#54328) üzenetére


gooool
őstag

Azt sem mondanám, mert viszont ügyes találmány, nekem tetszik. :)

ON kérdés:
Laguna 2 ajtócsere mennyire macerás?
Mert olcsóbb lenne két bontott színazonost vennem jelentősen, mint kasztnizni és újra fújni a mostani ajtókat.

Üdv, Balázs

(#54330) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54328) üzenetére


#32577792
törölt tag

Hol vetted a tárcsát és mennyi volt?

(#54331) mycso válasza gooool (#54329) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nem hinném, hogy vészes. Megane 2-n cseréltem, pár csavar kábel csatlakozó....talán 10 perces meló.
Ha ki kell belezni és átpakolni akkor több idő..fél óra-óra.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54332) kisgyerek85 válasza tiop (#54327) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

Üdv, én még szeptember végén rendeltem be alliexpress-ről egy ilyen ülésfűtést. Viszont még nem kaptam meg [link]

Ismerősöm tavaly megelégedéssel használt egy másfajta olcsó kategóriásat, semmi rossz tapasztalatról nem beszélt, pedig neki a szivargyújtója ki lehet téve terhelésnek. Vagy egy 4-es elosztó szivargyújtó csatlakozásokkal, gondolom erről ment párban az ülésfűtés meg amikor kell, akkor tötötte a telefont is vagy a gps ment mellette.

[ Szerkesztve ]

(#54333) rob210 válasza tiop (#54327) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nekem van sima fekete tök jól működik 3 éve.

Renault power

(#54334) Tom5


Tom5
addikt

Sziasztok!

Megane1Ph2 1,4 16V. Első féktárcsa + betét csere lesz.
Milyen márkát ajánlotok? Szerelőm Brembó trácsa + textar fékbetétet ajánl.
Neten Brembó tárcsából van a sima és bevonatolt. Érdemesebb ez utóbbit venni?
Hosszútávra tervezek. Munkábajárós kocsi heti 600 kilóméterekkel. :B

(#54335) rob210 válasza Tom5 (#54334) üzenetére


rob210
Topikgazda

Zimmermann, vagy ATE, Textar, én a Brembotl konkrétan hányok.
De mindenki mást fog mondani, nekem a Zimmermann, már bevállt, és akinek eddig azt raktam se panaszkodott.
A betétei kicsit jobban kopnak, cserébe nem nyikorog és fog, de érezhetően jobban fog.
:R

Renault power

(#54336) Tom5 válasza rob210 (#54335) üzenetére


Tom5
addikt

Zimmermannak elég durva ára van :Y Egy amatőr kérdés. A Fékbetétnél az a 6-7K-s ár egy darabra vonatkozik? Vagy egy csomagra amiben 2 db van? :B

(#54337) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54330) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Autodoc
De amikor múlt héten megrendeltem, valami 21%-os engedmény volt, meg volt valami kupon bónuszom a sok rendelés miatt, és így volt 20K/db. Én mindent innen rendelek, mert van egy olyan biztonsági kitétel(+950ft), ha nem kerül beépítésre 200 napon belül, addig bármikor visszaveszik a terméket. Futár jön, elviszi, utalják az árát.

Safe Order
200 nap
Safe Order 200 nap
Bízzon az online vásárlásban! A vásárlástól számított 200 napon belül, magyarázat nélkül visszaküldheti az alkatrészt, és visszakapja az árát. Hogyan? Használja a Biztonságos Rendelés szolgáltatást a fizetés oldalon. A szolgáltatás ára csak 949,00 HUF.

(#54338) salieri. válasza Tom5 (#54336) üzenetére


salieri.
őstag

Most rakattam fel én is új tárcsákat, TRW bátran ajánlom ,olcsóbb jóval mint a Zimmermann. És egy párra vonatkozik az ár a betétnél

(#54339) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54337) üzenetére


#32577792
törölt tag

:R
Ránézek

(#54340) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54335) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Mi a gond a brembo-kkal?
Még sosem használtam, csak érdeklődöm.

(#54341) mycso válasza ΞΔGLΞ (#54340) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

A puritán verzió (nem a verseny cuccok) a minőségi cuccok alsó szegmensében helyezkednek el. Szeretnek hullámosodni.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54342) speedydb23 válasza Tom5 (#54336) üzenetére


speedydb23
senior tag

Fékbetétnél mindig egy szettet adnak, ami 4 db betét.

(#54343) Tom5 válasza speedydb23 (#54342) üzenetére


Tom5
addikt

:F
Fentebb azt írják egy szett az 2db.
Én ezt szeretném rendelni. link
Ez esetben akkor az ár hány darabra vonatkozik? :DDD Már a rendelés miatt, hogy egyet vagy kettőt rakjak a kosárba?! Más. Egyik kopásjelző érintkezős a másik nem. Ez számít az én esetemben? Bár a jelzős az olcsóbb... :F Tárcsa szerintem TRW-lesz. Utánaolvasva szímpatikusak.

(#54344) rob210 válasza Tom5 (#54343) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem nem az a raktárkészlet amit zöldel látsz ;)
1 dobozban 4 betét van nyugodj meg.
A TRW is jó amit már itt előttem írtak azt kihagytam.

Renault power

(#54346) sanzi89 válasza sanzi89 (#54189) üzenetére


sanzi89
addikt

Sziasztok

Vasárnap megnéztük a kocsit, és vezetgettük is egy órát. A szemlézés során a következő hibák bukkantak elő:
- bal oldali ködfényszóró üvege repedt
- a szélvédőn van egy kavicsfelverődés
- a csomagtér kalaptartó rolós "szalagján" van egy 1 cm-es hasadás

Amúgy minden rendben, ép, tényleg vizslattunk egy órát négyen, nem találtunk rajta más hibát. Hidegen is pöccre indul, szépen jár, az autókhoz jobban értő ismerősöm se látott első ránézésre semmi szembeötlőt. Kiderültek még a következő dolgok. A 4 hónappal ez előtt generál szerviz jegyzőkönyve nem más, mint a számla fénymásolata, amit kiállított a szerviz és feltüntette rajta, hogy miket csinált. A papír alapú szervizkönyv tök üres, egy tollvonás nincs benne. Felhívtam ma a békéscsabai márkaszervizt, hogy mi újság a kocsival, ide volt hordva mindig, miért nincs töltve a szervizkönyv. Azt mondták ez természetes, digitálisan rögzítik az adatokat, amihez rajtuk kívül senkinek nem engednek hozzáférést, betekintést. Annyi infót kaptam, hogy valóban itt volt végig szervizelve az autó, minden kötelező cserét elvégeztek rajta, de bővebb tájékoztatást nem ad. Sem az előző tulajdonos írásos meghatalmazásával, sem akkor ha én leszek a tulajdonos. Vagyis például, hogy pontosan hány kilométernél cseréltek olajat, azt sose fogom megtudni... Érdekes.

Ezektől függetlenül elindítottuk az adás-vétel folyamatát az ALD-vel, ami remélhetőleg egy pár nap alatt végigmegy.

A kérdésem, hogy tényleg nincs semmilyen mód arra, hogy mint tulajdonos megtudjam a márkaszervizben végzett javítások adatait?

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#54347) meroly válasza meroly (#54213) üzenetére


meroly
veterán

Erre valaki fiúk?
Azon gondolkoztam lehet kormosak a gyertyák, mert 3500 fölé nagyon nem szoktam pörgetni, ígyhát húzattam kicsit és elmúlt. Majd másnap első pörgetésnél újra előjött aztán megint jó volt aznap már. :F

Impossible is nothing

(#54348) xuldar válasza gooool (#54329) üzenetére


xuldar
őstag

Arra azért figyeljünk, hogy a kártyában lévő kulcs nem fog stimmelni a zárhoz, és ha zárlatos lesz az aksi, vagy csutkára merül, nem biztos, hogy ki fogod tudni nyitni az ajtót. Gondolom, a bontott ajtóhoz nincs meg az eredeti kártyában lévő kulcs...
De ha hülyeséget mondtam, szóljatok :)

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#54349) gooool válasza mycso (#54331) üzenetére


gooool
őstag

Köszönöm, akkor nem vészes, ráérni ráérek, kibelezésről lenne szó, csak magát az ajtót venném, minden mást átpakolnék a mostaniból.

xuldar:

Ezzel tisztában vagyok, de teljes átköltöztetés lesz, a belét nem veszem meg az ajtóknak, a mostaniból pakolnám át az újakba, így gondolom ilyen probléma nem fog fennállni. :)

Üdv, Balázs

(#54350) xuldar válasza gooool (#54349) üzenetére


xuldar
őstag

Így már érthető. Az nem 20 perces művelet lesz :)

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.