Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
eTrade
tag
Teljesen ugyan ez a helyzet nálam is: video
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Hamarosan cserélve lesznek a hátsó tárcsák, amiben már benne van a csapágy is. Mert búg, morog etc..., mint istennyila már... Konkrétan, ezeken az elb...tt utakon már az is csoda, ha legalább 50 ezret kibírnak, afelett már minden km ajándék.
Szóval, az SNR gyári értéke szerint, a meghúzási nyomaték 280nm, viszont az én kulcsom max 210-zet tud.
Azt tudja valaki, hogy kb mennyi kell még húznom rajta, hogy elérjem a 280 körüli értéket?
Emiatt nem veszek pluszban 300 feletti nyomatékkulcsot.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Igen tudom, nem tudom miért ez a kép van bent.
Másik oldalakon a fixsínes csuklópontos van ami kell bele.
Attól még van náluk III-ashoz, vettem már onnan.
Renault power
rob210
Topikgazda
280NM nemár.
Ez biztos?
Én még életemben nem húztam meg semmit 280Nm-el és soha senki nem hagyott el semmit.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a SNR KF 155.90U számú alkatrészre írják.
Dilaogys-ban esetleg megtudod nézni mi a gyári érték?, mert nekem az a része nem működik.
Tehát laguna 3 KT0K M9R 744 motor 2.0dci
2008/05 Gy. évtől
2010/11 Gy. évig
hátsótengely
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Tömeg: 8725 [g]
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Belső átmérő 1: 30 [mm]
Vastagság: 11 [mm] TERMÉK JELLEMZŐK:
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált kerékcsapággyal
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált mágneses érzéke
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Lyuksz.: 5
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Min. vast.: 9,5 [mm]
Rögzítő pontok átmérőj
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Márpedig, külföldi oldalakon is ezt írják.
Tightening torque [Nm]: 280
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, kiderítettem azóta, hogy az érték valós, ennyivel kell meghúzni az SNR 155.90U alkatrészt.
A 110-zest, "csak" 220-szal. Felsorolva látszik mely autókba való ez a hátsó féktárcsa + csapágy alkatrész.
Szóval, Rob, ezek után húzz meg mindent rendesen ott hátul, ami elő van írva. : D
De még mindig nem tudom, hogy a 210-re mennyit húzzak rá?
rob210
Topikgazda
bolt of the stub axle carrier 190NM
Az álltalad megadott adatok alapján, ezt hozza ki a hátsó agycsapágyhoz, kombi laguna, 4 kerék kormányzással is meg 2kerekessel is.
Hát nem tudom én eszerint jártam el eddig is, eleve egy önzáró csavart ami nem fog letekeredni, felesleges így meghúzni.
Maximum szétszedéskor, szenved majd vele akinek ki kell tekerni.
Ne hari én továbbra sem fogom rátépni, soha nem volt még baj vele.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
A menet és az anya 900Nm-ert kibír. Tesztelve. 1000-nél törik a tengely.
Egyébként a 210-es kulcs mimdenre elég. Általában ezek úgy vannak megadva, hogy bizonyos nyomaték +néhány fok.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nem is mondta senki, az ellenkezőjét, csak feleslegesnek érzem.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Amíg minden pöpec, nem jöhet le, de a jobb hátsó úgy forog, hogy ha megszorul a csapágy, leveszi az anyát, meg leesztergáljava tengelyt is. Láttam már ilyet. Csak a féknyereg miatt nem esett le kerekestől, tárcsástól az egész.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Maximum szétszedéskor, szenved majd vele akinek ki kell tekerni.
A nyomatékkulcsra, vagy sima kulcsra egy fél, vagy 1 méteres csőt ráhúzni és meg sem kell erőltetnie magát.
A kérdés az, hogy a 36-os anya letekerése után, vajon könnyen jön-e majd le a "cuccos"?
Köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, pont erre voltam/vagyok kíváncsi, hogy mire számíthatok majd. Sima csere, vagy egyéb érdekességek is lesznek?
de talán ezt a film kedvéért már előre "belazították"...
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
A jobb hátsó?
Nem a bal hatsó?
Illetve a jobb hátsó is lehet tolatás közben
Renault power
rob210
Topikgazda
Leveszed az anyát a féktárcsát és csókolom ennyi az egész.
Semi extra turpisság nincsen.
Annyi, hogy a tengelycsonkról le kell húzni, de nem kell hozzá még szerszám se eddig nekem mindegyik lejött kézzel.
Pedig volt már pár olyan ami rendesen rozsdás volt 10 X évesen.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
ΞΔGLΞ
nagyúr
ΞΔGLΞ
nagyúr
Bazzeg, micsoda "nyomi" kulcs! : O O_o
OMG!
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Te autószerelő vagy?
Én ilyet vettem és ezzel kiváltottam az egész dobozodat "szinte"
Mennyi volt ha nem titok?
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem, csak szeretek néha "bütykölni", amit megtudok csinálni azt megcsinálom és legalább tudom, hogy nem valami hülye kókler melózott rajta. Itt Pécsen sajnos elég sokan vannak belőlük. Ha komolyabb, akkor megy szervizbe, de féket és tárcsát már nem egyszer cseréltem.
5000 ft volt. Szerintem nem volt pénz érte.
Pl a motortartó bakokat már szerelővel cseréltettem ki, mert a franc csúszkál az autó alatt felett, meg tehermentesítés etc.... (alsó tartó és a zselés).
Jah és tényleg olyan lett, mint egy benzines, elképesztő a javulás. A rezonancia szinte egyenlő lett a nullával és ezáltal az erre hajlamos gagyi alkatrészek is "befogták a szájukat".
Mint írtam is, a főbűnös a zselés bak. Ha az ki van cserélve, szebben jár az autó bárminél, annyira brutális a csillapítása.
Pár kép a régiről és az újról, mint látszik, a zselésben egy milligrammnyi anyag nem volt, tehát minden motorrezgést átadott a kasznira.
Régi
Új
Régi zselés és az alsótartó:
Újonnan:
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Az nagyon jó áron volt.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Szerintem "leesett" a kamionról, vagy nem tudom, honnét szerválják, ha még így is megéri nekik eladni...mert itt egy fém visszanyomó többet ér, mint rongyos 5000. Megfogtam, nehéz és minőségi gyártmány.
De hát, aki ismeri a pécsi vásárt, az tudja, hogy ami ott nincs, az nem is létezik. Kis túlzással, konkrétan autó szerelőműhelyt lehetne indítani k... olcsón, amilyen szerszámokat ott belehet szerezni. : D
330Nm kulcs indulóára 14 ezer volt, (kb 1 méteres volt) a végén már hétért utánam dobta volna, de csak érdeklődtem.
gooool
őstag
Én is hasonló áron vettem netes, hivatalos webshopból ilyen készletet, minőségre is oké, szóval nem lehetetlen, még csak kamionos bukfenc sem kell hozzá.
Üdv, Balázs
nünüke1975
aktív tag
Van itt valaki aki látta élőben?Elég régóta fönnvan és most levitték egy százassal.
https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/megane/renault_megane_1_6_extreme_digit_klima-bordo_metal-12101622
[ Szerkesztve ]
(#54326) nünüke1975 válasza nünüke1975 (#54325) üzenetére
nünüke1975
aktív tag
tiop
tag
Üdv.
Ülésfűtés ügyben kérdeznék esetleg aki használ vagy használt ilyet.Például van itt a aprón eladó.[link]
Mennyire használható,ill. a szivargyujtó bírja ezt a terhelést.?
ΞΔGLΞ
nagyúr
Akkor ezek szerint, Rob kockája volt drága.
gooool
őstag
Azt sem mondanám, mert viszont ügyes találmány, nekem tetszik.
ON kérdés:
Laguna 2 ajtócsere mennyire macerás?
Mert olcsóbb lenne két bontott színazonost vennem jelentősen, mint kasztnizni és újra fújni a mostani ajtókat.
Üdv, Balázs
#32577792
törölt tag
Hol vetted a tárcsát és mennyi volt?
Nem hinném, hogy vészes. Megane 2-n cseréltem, pár csavar kábel csatlakozó....talán 10 perces meló.
Ha ki kell belezni és átpakolni akkor több idő..fél óra-óra.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
kisgyerek85
senior tag
Üdv, én még szeptember végén rendeltem be alliexpress-ről egy ilyen ülésfűtést. Viszont még nem kaptam meg [link]
Ismerősöm tavaly megelégedéssel használt egy másfajta olcsó kategóriásat, semmi rossz tapasztalatról nem beszélt, pedig neki a szivargyújtója ki lehet téve terhelésnek. Vagy egy 4-es elosztó szivargyújtó csatlakozásokkal, gondolom erről ment párban az ülésfűtés meg amikor kell, akkor tötötte a telefont is vagy a gps ment mellette.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nekem van sima fekete tök jól működik 3 éve.
Renault power
Tom5
addikt
Sziasztok!
Megane1Ph2 1,4 16V. Első féktárcsa + betét csere lesz.
Milyen márkát ajánlotok? Szerelőm Brembó trácsa + textar fékbetétet ajánl.
Neten Brembó tárcsából van a sima és bevonatolt. Érdemesebb ez utóbbit venni?
Hosszútávra tervezek. Munkábajárós kocsi heti 600 kilóméterekkel.
rob210
Topikgazda
Zimmermann, vagy ATE, Textar, én a Brembotl konkrétan hányok.
De mindenki mást fog mondani, nekem a Zimmermann, már bevállt, és akinek eddig azt raktam se panaszkodott.
A betétei kicsit jobban kopnak, cserébe nem nyikorog és fog, de érezhetően jobban fog.
Renault power
Tom5
addikt
Zimmermannak elég durva ára van Egy amatőr kérdés. A Fékbetétnél az a 6-7K-s ár egy darabra vonatkozik? Vagy egy csomagra amiben 2 db van?
ΞΔGLΞ
nagyúr
Autodoc
De amikor múlt héten megrendeltem, valami 21%-os engedmény volt, meg volt valami kupon bónuszom a sok rendelés miatt, és így volt 20K/db. Én mindent innen rendelek, mert van egy olyan biztonsági kitétel(+950ft), ha nem kerül beépítésre 200 napon belül, addig bármikor visszaveszik a terméket. Futár jön, elviszi, utalják az árát.
Safe Order
200 nap
Safe Order 200 nap
Bízzon az online vásárlásban! A vásárlástól számított 200 napon belül, magyarázat nélkül visszaküldheti az alkatrészt, és visszakapja az árát. Hogyan? Használja a Biztonságos Rendelés szolgáltatást a fizetés oldalon. A szolgáltatás ára csak 949,00 HUF.
salieri.
őstag
Most rakattam fel én is új tárcsákat, TRW bátran ajánlom ,olcsóbb jóval mint a Zimmermann. És egy párra vonatkozik az ár a betétnél
#32577792
törölt tag
Ránézek
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mi a gond a brembo-kkal?
Még sosem használtam, csak érdeklődöm.
A puritán verzió (nem a verseny cuccok) a minőségi cuccok alsó szegmensében helyezkednek el. Szeretnek hullámosodni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
speedydb23
senior tag
Fékbetétnél mindig egy szettet adnak, ami 4 db betét.
Tom5
addikt
Fentebb azt írják egy szett az 2db.
Én ezt szeretném rendelni. link
Ez esetben akkor az ár hány darabra vonatkozik? Már a rendelés miatt, hogy egyet vagy kettőt rakjak a kosárba?! Más. Egyik kopásjelző érintkezős a másik nem. Ez számít az én esetemben? Bár a jelzős az olcsóbb... Tárcsa szerintem TRW-lesz. Utánaolvasva szímpatikusak.
rob210
Topikgazda
Nem nem az a raktárkészlet amit zöldel látsz
1 dobozban 4 betét van nyugodj meg.
A TRW is jó amit már itt előttem írtak azt kihagytam.
Renault power
sanzi89
addikt
Sziasztok
Vasárnap megnéztük a kocsit, és vezetgettük is egy órát. A szemlézés során a következő hibák bukkantak elő:
- bal oldali ködfényszóró üvege repedt
- a szélvédőn van egy kavicsfelverődés
- a csomagtér kalaptartó rolós "szalagján" van egy 1 cm-es hasadás
Amúgy minden rendben, ép, tényleg vizslattunk egy órát négyen, nem találtunk rajta más hibát. Hidegen is pöccre indul, szépen jár, az autókhoz jobban értő ismerősöm se látott első ránézésre semmi szembeötlőt. Kiderültek még a következő dolgok. A 4 hónappal ez előtt generál szerviz jegyzőkönyve nem más, mint a számla fénymásolata, amit kiállított a szerviz és feltüntette rajta, hogy miket csinált. A papír alapú szervizkönyv tök üres, egy tollvonás nincs benne. Felhívtam ma a békéscsabai márkaszervizt, hogy mi újság a kocsival, ide volt hordva mindig, miért nincs töltve a szervizkönyv. Azt mondták ez természetes, digitálisan rögzítik az adatokat, amihez rajtuk kívül senkinek nem engednek hozzáférést, betekintést. Annyi infót kaptam, hogy valóban itt volt végig szervizelve az autó, minden kötelező cserét elvégeztek rajta, de bővebb tájékoztatást nem ad. Sem az előző tulajdonos írásos meghatalmazásával, sem akkor ha én leszek a tulajdonos. Vagyis például, hogy pontosan hány kilométernél cseréltek olajat, azt sose fogom megtudni... Érdekes.
Ezektől függetlenül elindítottuk az adás-vétel folyamatát az ALD-vel, ami remélhetőleg egy pár nap alatt végigmegy.
A kérdésem, hogy tényleg nincs semmilyen mód arra, hogy mint tulajdonos megtudjam a márkaszervizben végzett javítások adatait?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
meroly
veterán
Erre valaki fiúk?
Azon gondolkoztam lehet kormosak a gyertyák, mert 3500 fölé nagyon nem szoktam pörgetni, ígyhát húzattam kicsit és elmúlt. Majd másnap első pörgetésnél újra előjött aztán megint jó volt aznap már.
Impossible is nothing
xuldar
őstag
Arra azért figyeljünk, hogy a kártyában lévő kulcs nem fog stimmelni a zárhoz, és ha zárlatos lesz az aksi, vagy csutkára merül, nem biztos, hogy ki fogod tudni nyitni az ajtót. Gondolom, a bontott ajtóhoz nincs meg az eredeti kártyában lévő kulcs...
De ha hülyeséget mondtam, szóljatok
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
gooool
őstag
Köszönöm, akkor nem vészes, ráérni ráérek, kibelezésről lenne szó, csak magát az ajtót venném, minden mást átpakolnék a mostaniból.
xuldar:
Ezzel tisztában vagyok, de teljes átköltöztetés lesz, a belét nem veszem meg az ajtóknak, a mostaniból pakolnám át az újakba, így gondolom ilyen probléma nem fog fennállni.
Üdv, Balázs
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -51% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor