Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Smith Ügynök
tag
Ja és egyébként a kormányt levette mikor mondtam neki, de vissza is rakta, azt mondta ahhoz is bontani kell hogy arrébb tudja rakni, ez igaz?
rob210
Topikgazda
Nem majd írok...
Renault power
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!
SPeti1984 :
Haver Opel Astrájánál voltunk hasonló helyzetben, ott is elromlott a fűtés előtét ellenállása,igaz ott azért ment a ventillátor, de szabályozni nem lehetett. Magyarul vagy ki van kapcsolva, vagy csak max fordulaton megy. Nekem volt itthon egy 12voltos PWM-es ventillátor szabályzóm, annó az ebayről rendeltem párszáz forintért nem emlékszem a teljesítményére,de lazán belefért a ventillátor teljesítménye. Mivel akkor is gyorsan kelett megcsinálni,ezért csak megcsapoltuk a venti kábeljét és a PWM-es szabályzót a váltónál lévő műanyag kardánboxra rögzítettük ideiglenesen,teljesen jól lehetett használni fokozatmentes szabályozáással, még nem is melegedett csak kézmelegre. Igaz ez már kb 2 éve volt és haver még ma is ezt használja mert ő lusta elvinni egy rendes szerelőhöz, én meg nem vállalom a műszerfal kiszerelését. Sajnos ott nem lehet máshogy hozzáférni
Smith ügynök :
Nekem Megane 2-öm van, ott a kormányrúdon és a kormánykereken is van egy illesztő jel! Úgy kell visszarakni a kormányt hogy ezek a jelek eggyezenek, és akkor tuti úgy fog állni mint előtte. Elképzelhető hogy a Clionál is megvan ez a lejölés.
De nekem is lenne egy problémám. Nincs fűtés az autómban!!! Megane 2 Benzines 1.4 16v.
Illetve nem csak a fűtés, hanem a motor sem melegszik. 25km-re lakok a munkahelytől, ha reggel elindulok akkor kb félútig épp csak valami meleget ad,ami érezhető fűtéshez nem elég. Igaz ezt a meleget pár perc múlva adja már,de kevés. Ha már megtettem olyan 15-20KM-et akkor kezd csak jobban beindulni a fűtés,utána már jó! A motorhőmérséklet mutatója hamar eléri az első vonalat(5vonal van) de amire melóhejre érek akkor sem éri el teljesen a második vonalat (ugye 2.5vonal lenne a fél). 2éve cseréltem benne termosztátot, ed az autót nem igazán használtam mert akkortájt kaptam céges autót, inkább azzal járkáltam,csak hétvégenként használtam az autót, már nem emlékszem milyen volt benne a fűtés uj termosztáttal. Melóhelyet váltottam és csak a saját autómat használom, most veszem észre hogy nem fűt.
Ezek az autók ilyenek, vagy megint cserélhetek termosztátot?
Egyébként a teljes vízrendszer tisztítása,vízkőmentesítése és fagyálló csere kb egy hónapja megvolt, de nem válltozott semmi, pedig volt dzsuva a fűtőradiátorban.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
molnarpeter
nagyúr
Termosztát
Nordik
őstag
Nekem a második vonalon szokott megállni nyáron valamivel fölötte. Ha nyit a termosztát akkor egy pillanatra vissza esik majd szépen vissza mászik. Futesem van, szerintem melegszik is szépen a motor.
Így valószínűleg nincs probléma a termosztatommal?
Csak kicsit fura, hogy nem tökéletesen középre áll be. Vagy ezek ilyenek? Nem mernek mindig tökéletesen?
[ Szerkesztve ]
Ghandi
aktív tag
Neked is benzines 1.4-es M2-d van? A mostani hideg reggeleken kb mennyi idő mulva lesz jó fűtésed?
Én kb 5-10 percet melegítem amíg lekaparom a szélvédőt meg a két oldalablakot,és utána indulok csak el, akkor már meleget fúj de elég gyengét.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Nordik
őstag
1.6 az enyém de ennyi idő szerintem nekem is kell 5 perc biztosan. Ha már szépen bemelegedett akkor jó meleget tud fújni.
Ghandi
aktív tag
Köszönöm!
Na akkor megint cserélhetek termosztátot....jó hogy nem is olyan rég cseréltem le a fagyállót, megint leengedhetem.
Na most akkor milyen márkájú termosztátot vegyek? A multkori valami olcsó minőségű lehetett, csak gyorsan bementem az első autósboltba, ott ez volt. Mostmár neten rendelném,de milyen márka lenne ami nem az a huha nagy összeg és meg is lehet bízni benne? Febi, Gates, Swag? Ezek nem olyan rossz márkák és 3-4ezer klörül vannak, de az egyik autósboltban a mult héten olyan árakat mondtak hogy lefeküdtem. Ott nem mondott márkát, csak annyit hogy az a fajta ami nem gagyi és ajánlja az talán 6ezer lehetett, de mondott vagy 10ezret is a tényleg jóra.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
molnarpeter
nagyúr
Wahler, Gates.
Ghandi
aktív tag
A Gates 3372Ft akkor marad az!
Köszönöm!
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
molnarpeter
nagyúr
Ne nagy autós cégeknél keresd, nézz körül pl. kauffer webshopon.
[ Szerkesztve ]
SPeti1984
senior tag
Ma kipróbáltuk az itt olvasott módszert, hogy 2-3szor picit erősebben üssünk oda a gázpedál melletti burkolatnak és láss csodát elindult a ventilátor, azóta működik rendesen. Lehet akkor csak érintkezési gond lehetett? Azért majd lehet elvisszük megnézetni.
kisninja
őstag
Pár napja végre vissza tért a kocsim.... kész a vezérlés csere, újra belőve a vezérlés ott volt valami kánya most nincs is olyan dízeles hangja... fogyim is mintha csökkent volna olan 1-2L el (pillanatnyit néztem).
Minden olyan cseréve kivéve a generátor szabadon futó annak mintha lenne egy pici hangja már.
A nyöszörgő hang sajnos a toronycsapágytól jön .... Erre azt mondták a munkadíj 8k/ oldal plusz anyag..
A váltófelújításra meg 30k munkadíj plusz anyag.
Mind egy is most úgy sincs pénzem de álom vezetni....
powered by: ®MAJORMÜVEK®
Ghandi
aktív tag
Huu vezérlés csere. Mennyibe fájt?
Nekem is ideje lenne a vezérműszíj+vízpumpa+görgők cseréjének.
Egy M2 1.4 16v 98Le-s Megannak most mennyi lehet a cseréje?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Lacy6
senior tag
Sziasztok!
Renault Megane II-nél 1.5 dci motorral mi okozza hogy elindulásnál rángat az autó?
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
kisninja
őstag
Ismerősnél voltam ezért lett 12nap.... és némi körömrágás.... Persze ingyen cserébe segítettem másban.
Nekem az anyag volt okoskerékkel,külső feszítővel 115k
Neked az anyag olcsóbb ott még nincs okoskerék, csak az 1.6 os motoroktól van. Szerintem olyan 80k-100k lehet a reális ára anyaggal. Vezérmű szettnél van minden görgő viszont másod hajtásnál kell szíj görgők esetleg feszítő is. (generátoros rész)
powered by: ®MAJORMÜVEK®
Ghandi
aktív tag
12nap??? Ja hogy ujra legyártották az egész autót?
Phuuu gondoltam hogy nem olcsó de hogy ennyi.... Ha egy vezérműtengelyes lenne akkor nekiugranék és megcsinálnám magam,de két vezérműtengelyest még nem csináltam. Nem is tudom mire kell ilyennél vigyázni,meg hogy pontosan hogy kell. Haver szerint csak a tengely rögzítő szerszám kell, és utána gyerekjáték, de félek hogy a gyakorlatban azért ez nem olyan könnyű nem véletlenül ennyi az egész.
Most néztem a zsu.hu-n ahol rendeltem ma termosztátot meg gyertyát hogy a vezérműszett vízpumpával Gates van már 32.500Forintért, hoszbordás szíj készlet SKF meg 18 ezerért.
Ennek a kettőnek az ára is csak a fele a többi meg munkadíj...... utána kell néznem hogy pontosan hogy is kell ezen kicserélni a vezérmű szetett!
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
kisninja
őstag
Hát ha van tapasztalat már nem bonyolult, és kell szerszám akna stb....
Felül meg kell fogatni a vezérműtengelyeket aztán alul lefogatni a sonkát. Ezután már mehet minden simán. Na jó ez nagy vonalakban ennyi
12 nap azért lett mert szopatott mind a két nap ott voltam mikor csináltuk. Fő baj az volt hogy felül megfogattuk a tengelyeket de lent nem lett meg.... Aztán 3 forrás 3 különböző pozícióban írta le a főtengely helyes szögét.
A poén, hogy a bárdinál az az egy szem okoskerék rögzítő sem volt meg ami kellett volna.... azóta is hívnak....
powered by: ®MAJORMÜVEK®
Nordik
őstag
De miért akarsz termosztatot cserélni? Szerintem ennyi idő teljesen normális. Vagy csak nekem? Nem gondolnám , hogy ilyen hidegbe 5 perc elegendő. Azért ahhoz, hogy valóban meleget fujjon nekem is kell idő. Hogyan lehet egyáltalán észrevenni ha rossz a termosztát akkor?
[ Szerkesztve ]
nünüke1975
aktív tag
Tisztitás nem lehetséges?
kisninja
őstag
Egyszerű vagy nem vagy csak nagyon hosszú idő után éri el a rendes vízhőfokot és utána alapjáraton visszahűl... Biztosabb és egyben veszélyesebb (veszélyes annak aki nem ért hozzá) módszer ha 5 perc járás után megnézed meleg/langyos a nagy radiba menő vízcső. Ha az akkor nyitott hidegben is ergo rossz.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
Nordik
őstag
pubos
tag
sziasztok.
Már lehet többször volt téma de én megint feldobom.
Nemrég tulajdonomba került egy Laguna3 1.5dci Omv kúton tankoltam több ismerősöm javaslatára.
Utolsó tankolásom ez a MaxxMotion Diesel volt.Megoszlanak a vélemények róla én azért megpróbáltam.
Két dolgot vettem észre egy jót meg egy rosszat.
A jó az hogy bár hidegebb van mégis könnyebben indul az autó.
A rossz viszont az hogy mintha kicsit hangosabb lenne a motor míg be nem melegszik.Sima gázolajjal szerintem csendesebb volt.
Ezek a jelenségek csak nálam vannak vagy másnál is előfordult.
A másik kérdésem.Mikor megvettem az autot a hátsó dobtól olyan fura fémes hang jött mintha a dobban valami fém zörögne.Levettem de nem találtam semmit!viszont a két cső illesztésénél nem volt tömítés.Vagy gyárilag nincs vagy kiégett.Mivel nem volt más körbekentem piros hőálló sziloval.Kocsi inditt és lám tökéletesen csendes semmi zörgés.
A baj hogy kb 1 hónapig tartott mert ma már mintha kezdtem volna hallani megint.Van oda valami tömités gyárilag? Vagy mi a megoldás?
diablo1984
veterán
Hátsó dobnál nincs szerintem tömítés, csak össze van tolva, bilincs rá és csókolom! Nem így volt?
pubos
tag
De igen igy volt.De akkor mitől van az a rezgő csilingelő hang?Dob nem lyukas nem repedt.nem is zörög benne semmi.
diablo1984
veterán
Nem lehet, hogy valahol a hővédő lemez rezonál, vagy a kipuff ér valahol hozzá?
pubos
tag
Igen olyan hang volt mintha a hővédő lemez lenne azzal kezdtem.Ott nem találtam semmit.Gondoltam akkor csak a hátsó dob ezért vettem le.De ott sem találtam semmit rázogattam stb de semmi.Azt hittem van ott tömités ezért kentem körbe piros hőállóval.Akkor el is hallgatott.kb 1500-2000Km ig
diablo1984
veterán
ezek csak illesztve vannak, van egy bevágás a csövön, kissé megszélesítve, hogy rácsússzon a másikra, majd egy bilincs, ami összehúzza az amúgy is passzentos vasakat. Az idő meg intézi a többit!
rob210
Topikgazda
Ha elkopott, már pedig az szokott történni azon nincs mit tisztítani.
Ki kell venni ha csak eloxidálódott akkor tisztítható.
Renault power
Sanyo77
tag
Az OMV prémiumával én is így vettem észre, kicsit hangosabb, de csak azzal. A MOL prémiumával nem tapasztaltam ilyet.
Indítás változatlan volt.
pubos
tag
Hát nem tankolok bele ebből többet mert nem tetszik a hangja.
rob210
Topikgazda
Nem lehet, hogy csak a bilincset kéne kicserélni?
Renault power
pubos
tag
Arra gondolsz hogy nem húzza össze rendesen?
Steven
addikt
Kicseréltem az akkut mert megdöglött viszont , rádiót ha bekapcsolom kódot kér .. Használtan vettem az autót .. azt hol kellene megtalálni?( elvileg kaptam egy rakat papírt hozzá. )
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
Hali, a szervizfüzet borítójának belső felén kell lennie a kódnak.
Ha nincs, akkor ki kell veni a fejet, aztán van rá android alkalmazás: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Steven
addikt
Köszi! Reggel megnézem a kocsiba ,elvileg van szervíz füzet ,már ha jól emléxem
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
rob210
Topikgazda
Renault power
rob210
Topikgazda
Igen ami a radiátor felső csonkjára megy az hideg kell, hogy legyen addig amíg a fűtés nem lesz kellemes, akkor nyit csak a termosztát.
Minden más esetben rossz a termosztátod.
Renault power
rob210
Topikgazda
Szia gazdagrétneked mennyire megközelíthető?
Renault power
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
Rob Fórumtárs hathatós távsegítségével kicseréltem a hatsó fékbetéteket a Fluence-on.
Működik rendben a kézi és a normál fék is rendesen.
Renault feliratos TRW betét volt benne, TRW-re cseréltem.
Köszönöm a segítséget!
NT
Nordik
őstag
Pedig akkor nincs vele gond tegnap teszteltem. A mutató is vissza esik mikor nyit. Viszont azért városban, futessel, levegobefujassal nem áll meg a második beoasztasnal egészen stabilan.
rob210
Topikgazda
Amig nincs az egekben a fogyasztásod és van fűtés a kocsiban addig ne foglalkozz vele.
Renault power
Nordik
őstag
Érdemes lehet megnézni gondolom diagnosztikaval mennyit mutat. Ezek az ebayes elm327 kütyük megfelelnek ilyen alap dolgokat kiolvasni? Van esetleg tapasztalatod velük?
rob210
Topikgazda
Nekem van egy jo szoftverrel egész használható, de csak 2004 utáni kocsikon vagy magasabb felszereltségű 2000 utániakon.
Renault power
Nordik
őstag
Akkor majd rendelek egyet, annyit megér.
rob210
Topikgazda
Arra figyelj higy 2.1 es legyen a bluetooth vagy usbset vegyél a 4.0 meg társai valamiért nem kommunikálnak a renaultokkal.
Renault power
Steven
addikt
nah kódot nem találtam meg az alkalmazás remekűl műlködött köszi!
Viszont már csak két hibám maradt a kocsiba... bal ablak emelő kapcsoló nem müxik ....írtátok hogy ebay .. viszont akik szerelik az autómat suzuki márkaszervizesek
ők azt mondták kompletten kell cserélni a bal oldali vezérlő panelt , viszont én ebayen csak párosával találtam..
párosával van? vagy van kompletten tokkal vonoval?
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
Nordik
őstag
Köszönöm a tanácsot!
rob210
Topikgazda
Na és melyik az olcsóbb két kapcsoló, vagy a komplett komfort elektronika? Nem véletlen szoltam mondani az e-bay-t.
Legalább lesz tartalék kapcsolód.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna 3 fórumon egyelőre nem kaptam érdemi választ, szóval bemásolom ide is, hátha van valami ötletetek a szervóolajra és arra a hangra. .
Az a marharépa, aki "odatervezte" a kerékjárati ív mögé ezt a tartályt, remélem sokat csuklott már azóta a rengeteg anyázástól.
Tegnap ellenőriztem, de létezik, hogy az olaj valami speciális színtelen, amit még a gyárban töltöttek bele?
Szóval nincs gond a szervóval szinte egy ujjal tekerhető a kormány, csak amiatt néztem meg, mert (szerintem a hideg miatt, de ez nem biztos), ha lassan megyek és nagyot kell kanyarodni, pl Tesco parkoló beállás orral, akkor ilyen ...bocs nem tudom sehogy jól jellemezni a hangot...szóval, mint amikor egy polcra felpakolsz és az a súlytól rogyadozik. Ide-oda tekergetésre elmúlik, illetve random jön csak elő, de inkább hidegben. Attól sem múlik el, ha motor már meleg, inkább hőfokfüggőnek érzem, de ez nem biztos. Az is lehet, hogy valami kezdi megadni magát, de hogy pontosan honnét jön ez a hang, azt én a kormány mögül behatárolni egyáltalán nem tudom.
Alulról és csak lassú menetben, legalább 80% eltekerés mellett hallható.
Emiatt néztem meg a szervtartályt, illetve beledugtam az ujjam, de ott van a MAX jelölés környékén, viszont, mint írtam is, amin meglepődtem, hogy színtelen.
Valami tipp a hangra és az olajszínére?
Főleg a szervó színére érdekelne valami infó...
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek