Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54801) forceberg válasza rob210 (#54799) üzenetére


forceberg
veterán

Gumis topikban is ez volt nemrég :))
[link]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54802) pubos


pubos
tag

Hello Laguna3 rádiót hogy kell kioperálni? ilyen lemez bigyot fabrikáltam amit egykét videón láttam egy fél cm ki is tudom huzni de onnan nem jön tovább.Nem mertem jobban feszíteni.Van valami trükk....

erről lenne szó

(#54803) pubos


pubos
tag

:) közben megoldódott.

(#54804) xardas


xardas
tag

Sziasztok!

Hasonló "sérüléssel" találkoztatok már? kép
Vajon mitől lehet?

Más: Okoskerék elötti szolenoid szelep meghibásodásról van valami összegyült tudás hogy mi okozhotja? Nagyon úgy tűnik mintha megszorult és nem tud se nyitni se zárni rendesen. (megnéztük járó motornál és nem/alig változik fordulatszám hatására). Nem tudom hogy érdemes-e probálkoznom valamivel tisztítgatni, (egyszer mintha azt olvastam volna hogy valaki benzinbe áztatta egy napig és utána magához tért), vagy rendelhetem meg az újat.

Előre is köszi a válaszokat!

szerk: kép

[ Szerkesztve ]

Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.

(#54805) Nordik


Nordik
őstag

Ma reggel hidegebb volt mint eddig és észrevettem, hogy 1bol 2be esetleg 3asba váltásnál is nyüszít valami mikor leesik a fordulat hirtelen. Gondolom a hosszbordasszij csúszik meg viszont ez kb. 2 hete lett cserélve.

Pár perc után megszűnik a hang mihelyst melegedett kicsit a motor. Mit gondoltok?

[ Szerkesztve ]

(#54806) Tosee válasza Nordik (#54805) üzenetére


Tosee
őstag

Ez nálam is így van (Megane 2) direkt kicseréltettem az ékszíjat és a feszítőket, de sajnos hidegben azóta is hallom ezt a hangot! Én még a generátor szabadonfutóra tippelnék, pont ma kezdtem utána nézni, hogy mennyire bonyolult a cseréje mert ha ez megoldja akkor beruházok egybe...

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#54807) rob210 válasza xardas (#54804) üzenetére


rob210
Topikgazda

Megszorult a szolenoid szelep, nem dolgozik az okoskerék, szvsz megvan a bemaródás oka.
:(
Lehet tisztítani, de mielőbb tedd meg.
és egy olajcsere se ártana, mert az elhasználódott, vagy nem bele való olajtól tud elzáródni a szelep.
Pedig az olaj ha jól emlékszem belevaló.
Mennyit ment a kocsi olajcsere óta,

Renault power

(#54808) rob210 válasza Nordik (#54805) üzenetére


rob210
Topikgazda

Két dolog okozhatja, még se lett minden kicserélve a hosszbordás szíj cseréje során.
Sokan sajnos azt hiszik elég a feszítő vezető görgőket meg a szíjat cserélni, pedig a szett okké, hogy ebből áll, de ott van még a főtengelyszíjtárcsa és a generátor szabadon futó is, ami ugyan úgy el tud kopni.
(A klíma tárcsát most hagyjuk, de olyat is láttam már, hogy az volt elkopva teljesen.)

Ha nyikkan egyet egyet, aztán elhalgat, akkor érdemes nagyon gyorsan ránézni, a főtengely szíjtárcsára, az ugyanis egy vulkanizált gumiágyas, két fém részből álló tárcsa, ami el tud egymáshozképest fordulni.
A belső rész megkapja a főtengelytől a hajtást, a külső meg az ellentartást a generátor klíma stb. egységtől.
Ha kikopik / elszakad / szétmálik, akkor akár a vezérlés is fel tudja kapni, a többit nem részletezem.

Renault power

(#54809) Tosee válasza rob210 (#54808) üzenetére


Tosee
őstag

már csak arra kellene rájönni, hogy melyiktől jön a hang! Esetemben a kivett feszítőt/ket és a szíjat visszaadták, majd gyárit renaultot rakattam bele a márkaszervízben. Szóval maradt a szabadonfutó, és a főtengelyszíjtárcsa. Megpróbálom majd elindíttatom valakivel hidegen, és hátha sikerül meghallani honnan jön a hang...

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#54810) xardas válasza rob210 (#54807) üzenetére


xardas
tag

8-8,500 körül mentem vele a csere óra, már számolom a "napokat" a kövi intervallum szervízre.

az olaj bele való, de hát emlékszel nekem volt az bizonyos elmaradt előző olajcsere.... (ismételten üdvözlöm azt a díszes társaságot....)

[ Szerkesztve ]

Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.

(#54811) rob210 válasza xardas (#54810) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen tudom ;)
Javaslom a szelep tisztítást és a motor öblítést.
Lehet érdemes lenne a lerakódásokkat irányítottan feloldani és leengedni a kocsiból.

Renault power

(#54812) rob210 válasza Tosee (#54809) üzenetére


rob210
Topikgazda

A főtengely szíjtárcsa gyorsan kiszűrhető.
Csak a jobb oldali doblemez első felét kell levenni és ott van alatta.
Ha valaki indít te meg nézed közben gyönyörűen látszik mi történik.
Meg már alapból, is látszik, hogy milyen állapotban van a gumiágy, ha ránézel.

Ilyen szétszedve. A kép csak illusztráció, nem renault.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54813) forceberg


forceberg
veterán

TL4-es váltóba mennyi olaj kell?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54814) rob210 válasza forceberg (#54813) üzenetére


rob210
Topikgazda

75w80 1.9 liter

Renault power

(#54815) Nordik válasza rob210 (#54808) üzenetére


Nordik
őstag

[link]

Találtam egy videót a hangrol, nos nekem ugyan ilyen. Viszont csak hidegen pár percig jön elő és váltásnál. Alapjaraton vagy ha csak úgy ralepek a gázra egy helybe akkor nem. Aztán elhallgat. :)

(#54816) forceberg válasza rob210 (#54814) üzenetére


forceberg
veterán

Köszi. A viszkozitást tudtam. Elf-ből NFJ vagy NFP? Igazából mindkettőnél megemlítik a TL4-et.
API GL4/GL4+

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54817) rob210 válasza forceberg (#54816) üzenetére


rob210
Topikgazda

NFJ az ajánlott.

Renault power

(#54818) rob210 válasza Nordik (#54815) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát pedig ha a hang ilyen akkor az biztos, hogy valamilyen fémes surlódás.
Ami csapágy szokott lenni az esetek 90%ban.
Próbáld meg esetleg beindítani hosszbordás szíj nélkül, ha akkor is csinálja, akkor váltó le.
Ha nem akkor marad az eddig említettek közül valamelyik, bár ha ilyen a hang, akkor az sajnos a váltóból jön.

Renault power

(#54819) Nordik válasza rob210 (#54818) üzenetére


Nordik
őstag

Kinyomocsapagyra gondolsz? :U

(#54820) FRENK1988 válasza Nordik (#54805) üzenetére


FRENK1988
veterán

Fater MIIje is ilyen hangot ad, de csak minuszokban.
Nekem még olyan hangon van mint neked. (1-2-3 fokozat kapcsolasakor nyűszit)

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54821) Tosee válasza FRENK1988 (#54820) üzenetére


Tosee
őstag

Nálam is csak hidegebb időben jön elő a hang, mikor kb. 8 fok alá esik a hőmérséklet. Nyáron egy hangja sincs. Viszont nem minden indításnál, csak reggel ha hidegen indítom. Utána egész nap csendben van. Egyenlőre csak indításnál figyeltem meg, de meghallgatom menet közben is váltások között. Ha a kinyomócsapágy lenne a ludas, akkor az nyáron is hallható lenne jól gondolom?

[ Szerkesztve ]

A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!

(#54822) rob210


rob210
Topikgazda

Nem kinyomó a gond, hanem a nyelestengely csapágya.
Bár belegondolva az inkább talán kerregni szokott nem nyüszíteni.

Renault power

(#54823) Nordik válasza FRENK1988 (#54820) üzenetére


Nordik
őstag

Igen ezzel a hanggal mint ami a videóban kezdődik 20mp körül amikor turaztatja a motort. Na nekem ugyanez valtasoknal és csak hidegben 0 fok alatt. Aztán elhalkul pár perc menet után és aznap már elő se jön.

(#54824) xardas válasza Nordik (#54815) üzenetére


xardas
tag

Oh ez sokszor nekem is van, és nem csak ilyen hidegben. Én a kinyomócsapágyra tippeltem/tippelek.

Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.

(#54825) forceberg


forceberg
veterán

Kérdés, hátha valaki tudja a választ:
A M2 belső tükör esetleg csereszabatos a L3-éval?
Képek alapján egész hasonlónak néz ki a felfogatása.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54826) rob210 válasza forceberg (#54825) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hasonlónak néz ki ;)

Renault power

(#54827) forceberg válasza rob210 (#54826) üzenetére


forceberg
veterán

Viszont nem lehet, hogy ragasztva van a szélvédőre?
Meg mintha táp is kéne a sötétedős tükörnek...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54828) rob210 válasza forceberg (#54827) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hidd el nem tudod felrakni és igen ragasztva van.

Renault power

(#54829) Pecc válasza rob210 (#54828) üzenetére


Pecc
őstag

A miénkbe valót lehet cserélni? Enyémen a tükör szélei már eléggé elromlottak, lehet ezt cserélni vagy valamit csinálni vele?

(#54830) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

2003as mégane II-nel reggel elment a fűtés ventilatorom. Semmit nem csinál. Biztosíték rendben van. Mi lehet a baj miért nem fúj se hideg se meleg levegőt?

[ Szerkesztve ]

(#54831) rob210 válasza Pecc (#54829) üzenetére


rob210
Topikgazda

Lehet benne csak lapot cserélni.

Renault power

(#54832) rob210 válasza SPeti1984 (#54830) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az előtét ellenállásod ment tönkre.
Azt kell cserélni, típusbetegség szinnte mindegyik renaultnál előjön előbb utóbb.
Nézz rendesen szét, mert van ahol aranyáron adják, de 10e körül be lehet szerezni az újat.

Renault power

(#54833) nünüke1975


nünüke1975
aktív tag

Megane 1 2002 1.6 16 v
Jelenség:teletankolás után 30 km megtétele után leugrik 2 rublikát a benzinszint jelző.aztán vissza megy egyet. 620km után kivillan a szegénységjelző úgy hogy még van benne kb.18l üzemanyag.Van erre valami okosság?

(#54834) SPeti1984 válasza rob210 (#54832) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Gondolom ilyet otthol nem lehet kicserélni igaz? Mert kedden kéne menni külföldre az autóval. Egyáltalán ez hol található meg az autóban?

(#54835) rob210 válasza SPeti1984 (#54834) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki lehet cserélni, a motortér felöl kell közelíteni.

Renault power

(#54836) Smith Ügynök


Smith Ügynök
tag

Üdv!

A múltkori olajfolyásos dolgot egy szimmering cserével orvosolták, azóta túl vagyok egy fűtőradiátor cserén is.
Ma hoztam el a kocsit, de a műszerfal bal oldalán nagyon beszűrődik a motorzaj, eddig nem volt ilyen. Mitől lehet ez?

Illetve amiért kicserélték a radiátort az az, hogy a vezető oldalon a váltó felőli részen nedves volt a kárpit, a gázpedál alatti szürke műanyag rögzítőtől indult a folt. A szerelő ránézett, és egyből radiátort cserélt, de mintha még mindig folyna. Nincs az a szürke rögzítővel takart rész kapcsolatban a motortérrel? És onnan folyik be valami? Nem víz, hanem olajos tapintatú.

HEEELLPPP PLSSS!!!

Köszi előre is!

(#54837) rob210 válasza Smith Ügynök (#54836) üzenetére


rob210
Topikgazda

Milyen kocsiról van szó?
Az olajos tapintás a fagyálló miatt van, az keni a vízpumpát.
Az nagyon nehezen szárad ki, ha valoban az folyt.
Régi radiátort odadta megmutatta?

Jah és ha a motortér szigetelést nem rakták vissza rendesen rosszabb esetben vissza se rakták), akkor tud hangosabb lenni a kocsi mint megbontás előtt.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54838) mycso válasza rob210 (#54835) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nem-nem.
Bentről kell. A ventilátor vagy fűtésbox tetején van.

[link]

Asszem 1-es megane-nál kell a motortér felől közelíteni.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54839) Steven


Steven
addikt

Írtam , korábban , hogy vettem egy Megane II Cabrio-t 2.0-t meg volt a nagy szervíz minden folyadék szürő stb ki lett cserélve... egy hiba van... vezető oldalon a mikro kapcsoló (bal oldali első ablak emelő nem működik)

azt mondták azt kell nézem újonnan vagy bontóból.. .ti honnan vennétek? :)

Köszi... :R

Egy hét távlatából :
Amúgy eddig csak suzuki volt és van most is e mellet egy 1,4 turbo vitarám... ahhoz képest ,hogy ez új az meg 10 éves nem érzem a különbséget... annyi , hogy nyilván a vitara jobban húz turbo miatt no meg 4 kerék meghajtás télen lehet érezni. De azon felül , teljesen meg vagyok elégedve az autóval ...

Még renault javára hogy a futómű sokkal jobban illeszkedik a magyar utakhoz vitara sokkal patogosabb keményebb...

[ Szerkesztve ]

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#54840) rob210 válasza mycso (#54838) üzenetére


rob210
Topikgazda

:R
Tök igaz, nem néztem, hogy II,es.
Sokan vagyunk a franc se bírja már megjegyezni kihez mi tartozik. :D

Renault power

(#54841) rob210 válasza Steven (#54839) üzenetére


rob210
Topikgazda

E-bay, új.

Renault power

(#54842) nünüke1975


nünüke1975
aktív tag

Erre valaki?

(#54843) Smith Ügynök válasza rob210 (#54837) üzenetére


Smith Ügynök
tag

Clio II. a kocsi.
Nem adta oda a régi radiátort. Ott az utastérben a váltó mellett okozhat még valami ilyen olajos foltot?

Motortér szigetelés ahogy látom benne van. Nem hangosabb a kocsi, az a baj, hogy a vezetőülés előtt úgy középtájról erős motorhang jön be az utastérbe, eddig ilyen nem volt, meg a kormány is balra áll kicsit.
Lehet a kormány rudat vagy mit rosszul rakta vissza, ott jön be a hang is?

Valaki mondjon valami okosat! Szerelő hárít, nem nagyon mondott semmit mikor panaszkodtam, majd esetleg jövő héten ránéz.

(#54844) rob210 válasza nünüke1975 (#54842) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki kell cserélni az úszot, mert akad a csúszó érintkező rajta.
Nem olcsó mulatság.
Érdemes lehet bontottat keresni.

Renault power

(#54845) rob210 válasza Smith Ügynök (#54843) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ahha ha clio II akkor bizony ki kellett venni az egész műszerfalat, ami azt jelenti, hogy kormány le. Na és itt a bibi, el van rakva pár foggal a rücnije. Nem rögzítette a kormányrudat és nem jelölte össze. Pedig illik.
Valamint ott a tengelynél van egy dugó lejet csak az nem lett visszarakva. Motor szigetelés, hogy jön ide? Én az utastérben található zajcsillapítóról beszélek.

Foltot meg akár wd40 is okozhatja ha mondjuk befújta a pedálokat, folyamatosan nedves?

Illetve ha a tartálybol nem tünik a víz el, nem kell utántöltögetni, akkor egyértelmű, higy nem a hűtőközegtől olyan.

Renault power

(#54846) Smith Ügynök válasza rob210 (#54845) üzenetére


Smith Ügynök
tag

És ezt a kormányt hogy lehet orvosolni? Illetve itt a műszerfalnál van valami szigetelés, amit lehet nem rakott vissza?

Egyébként fogyogatott a hűtővíz. A padló kárpit folyamatosan nedves volt. Ma hoztam el az autót, még mindig nedves. Eddig is az volt, a vezetőoldalon, a gázpedál mellett, jobbra, a váltó felé. Lehet ott mástól is ilyen olajos-nedves?
Azt mondta lyukas volt a hűtő, de hát ezek után én már nem tudom.

Tudtok esetleg valami szakit ajánlani, aki helyre tudja hozni ezeket? Esetleg ha márkaszervizbe elviszem?

Ja és elvileg francia specializált szerelő csinálta....pofám leszakad

[ Szerkesztve ]

(#54847) Smith Ügynök


Smith Ügynök
tag

Itt a szürke rögzítőtől kiindulva a fehér csíkban nedves. A csík csak azért fehér, mert töröltem papírtörlővel. Máshol nem nedves.

[ Szerkesztve ]

(#54848) rob210 válasza Smith Ügynök (#54847) üzenetére


rob210
Topikgazda

Meg kell nézni, hogy most fogy-e a víz.
Ha nem akkor csak annyi, hogy nem tudott kiszáradni még.
Ami most nem fog, ha nem segítesz rá.
Márpedig ha ígymarad be tud rohadni, akkor ritka büdös lesz.

Ha nem fogy akkor a csere ok.
Ha továbbra is fogy akkor ki kell deríteni, hogy hol.
Lehet az egy illesztés, egy elreped cső, egy kiöregedett tömítés, vagy akár hengerfej is.

A kormányt le kell venni miután a kerekeket egyenesbe állítottad. Arréb rakni azzal 2,3 recével amivel most el lehet rakva és ennyi, nem nagy ördöngősség.

Szakszervízbe viheted, de az drága lesz.
Merre vagy?

Renault power

(#54849) Smith Ügynök válasza rob210 (#54848) üzenetére


Smith Ügynök
tag

Szeged. De ha tudtok valakit Pesten felmegyek, mert elegem van a mekkmesterekből.

Most ami legjobban zavar az a beszűrődő hang. Ahhoz le kell bontani mindent, hogy szigetelni lehessen?

(#54850) Smith Ügynök válasza rob210 (#54848) üzenetére


Smith Ügynök
tag

Ja és a száradásra hogy segitsek rá?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.