Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
forceberg
veterán
Gumis topikban is ez volt nemrég
[link]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
pubos
tag
xardas
tag
Sziasztok!
Hasonló "sérüléssel" találkoztatok már? kép
Vajon mitől lehet?
Más: Okoskerék elötti szolenoid szelep meghibásodásról van valami összegyült tudás hogy mi okozhotja? Nagyon úgy tűnik mintha megszorult és nem tud se nyitni se zárni rendesen. (megnéztük járó motornál és nem/alig változik fordulatszám hatására). Nem tudom hogy érdemes-e probálkoznom valamivel tisztítgatni, (egyszer mintha azt olvastam volna hogy valaki benzinbe áztatta egy napig és utána magához tért), vagy rendelhetem meg az újat.
Előre is köszi a válaszokat!
szerk: kép
[ Szerkesztve ]
Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
Nordik
őstag
Ma reggel hidegebb volt mint eddig és észrevettem, hogy 1bol 2be esetleg 3asba váltásnál is nyüszít valami mikor leesik a fordulat hirtelen. Gondolom a hosszbordasszij csúszik meg viszont ez kb. 2 hete lett cserélve.
Pár perc után megszűnik a hang mihelyst melegedett kicsit a motor. Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
Tosee
őstag
Ez nálam is így van (Megane 2) direkt kicseréltettem az ékszíjat és a feszítőket, de sajnos hidegben azóta is hallom ezt a hangot! Én még a generátor szabadonfutóra tippelnék, pont ma kezdtem utána nézni, hogy mennyire bonyolult a cseréje mert ha ez megoldja akkor beruházok egybe...
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
rob210
Topikgazda
Megszorult a szolenoid szelep, nem dolgozik az okoskerék, szvsz megvan a bemaródás oka.
Lehet tisztítani, de mielőbb tedd meg.
és egy olajcsere se ártana, mert az elhasználódott, vagy nem bele való olajtól tud elzáródni a szelep.
Pedig az olaj ha jól emlékszem belevaló.
Mennyit ment a kocsi olajcsere óta,
Renault power
rob210
Topikgazda
Két dolog okozhatja, még se lett minden kicserélve a hosszbordás szíj cseréje során.
Sokan sajnos azt hiszik elég a feszítő vezető görgőket meg a szíjat cserélni, pedig a szett okké, hogy ebből áll, de ott van még a főtengelyszíjtárcsa és a generátor szabadon futó is, ami ugyan úgy el tud kopni.
(A klíma tárcsát most hagyjuk, de olyat is láttam már, hogy az volt elkopva teljesen.)
Ha nyikkan egyet egyet, aztán elhalgat, akkor érdemes nagyon gyorsan ránézni, a főtengely szíjtárcsára, az ugyanis egy vulkanizált gumiágyas, két fém részből álló tárcsa, ami el tud egymáshozképest fordulni.
A belső rész megkapja a főtengelytől a hajtást, a külső meg az ellentartást a generátor klíma stb. egységtől.
Ha kikopik / elszakad / szétmálik, akkor akár a vezérlés is fel tudja kapni, a többit nem részletezem.
Renault power
Tosee
őstag
már csak arra kellene rájönni, hogy melyiktől jön a hang! Esetemben a kivett feszítőt/ket és a szíjat visszaadták, majd gyárit renaultot rakattam bele a márkaszervízben. Szóval maradt a szabadonfutó, és a főtengelyszíjtárcsa. Megpróbálom majd elindíttatom valakivel hidegen, és hátha sikerül meghallani honnan jön a hang...
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
xardas
tag
8-8,500 körül mentem vele a csere óra, már számolom a "napokat" a kövi intervallum szervízre.
az olaj bele való, de hát emlékszel nekem volt az bizonyos elmaradt előző olajcsere.... (ismételten üdvözlöm azt a díszes társaságot....)
[ Szerkesztve ]
Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
rob210
Topikgazda
Igen tudom
Javaslom a szelep tisztítást és a motor öblítést.
Lehet érdemes lenne a lerakódásokkat irányítottan feloldani és leengedni a kocsiból.
Renault power
rob210
Topikgazda
A főtengely szíjtárcsa gyorsan kiszűrhető.
Csak a jobb oldali doblemez első felét kell levenni és ott van alatta.
Ha valaki indít te meg nézed közben gyönyörűen látszik mi történik.
Meg már alapból, is látszik, hogy milyen állapotban van a gumiágy, ha ránézel.
Ilyen szétszedve. A kép csak illusztráció, nem renault.
[ Szerkesztve ]
Renault power
forceberg
veterán
TL4-es váltóba mennyi olaj kell?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
75w80 1.9 liter
Renault power
Nordik
őstag
Találtam egy videót a hangrol, nos nekem ugyan ilyen. Viszont csak hidegen pár percig jön elő és váltásnál. Alapjaraton vagy ha csak úgy ralepek a gázra egy helybe akkor nem. Aztán elhallgat.
forceberg
veterán
Köszi. A viszkozitást tudtam. Elf-ből NFJ vagy NFP? Igazából mindkettőnél megemlítik a TL4-et.
API GL4/GL4+
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
NFJ az ajánlott.
Renault power
rob210
Topikgazda
Hát pedig ha a hang ilyen akkor az biztos, hogy valamilyen fémes surlódás.
Ami csapágy szokott lenni az esetek 90%ban.
Próbáld meg esetleg beindítani hosszbordás szíj nélkül, ha akkor is csinálja, akkor váltó le.
Ha nem akkor marad az eddig említettek közül valamelyik, bár ha ilyen a hang, akkor az sajnos a váltóból jön.
Renault power
Nordik
őstag
Kinyomocsapagyra gondolsz?
FRENK1988
veterán
Fater MIIje is ilyen hangot ad, de csak minuszokban.
Nekem még olyan hangon van mint neked. (1-2-3 fokozat kapcsolasakor nyűszit)
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Tosee
őstag
Nálam is csak hidegebb időben jön elő a hang, mikor kb. 8 fok alá esik a hőmérséklet. Nyáron egy hangja sincs. Viszont nem minden indításnál, csak reggel ha hidegen indítom. Utána egész nap csendben van. Egyenlőre csak indításnál figyeltem meg, de meghallgatom menet közben is váltások között. Ha a kinyomócsapágy lenne a ludas, akkor az nyáron is hallható lenne jól gondolom?
[ Szerkesztve ]
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
rob210
Topikgazda
Nem kinyomó a gond, hanem a nyelestengely csapágya.
Bár belegondolva az inkább talán kerregni szokott nem nyüszíteni.
Renault power
Nordik
őstag
Igen ezzel a hanggal mint ami a videóban kezdődik 20mp körül amikor turaztatja a motort. Na nekem ugyanez valtasoknal és csak hidegben 0 fok alatt. Aztán elhalkul pár perc menet után és aznap már elő se jön.
xardas
tag
Oh ez sokszor nekem is van, és nem csak ilyen hidegben. Én a kinyomócsapágyra tippeltem/tippelek.
Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
forceberg
veterán
Kérdés, hátha valaki tudja a választ:
A M2 belső tükör esetleg csereszabatos a L3-éval?
Képek alapján egész hasonlónak néz ki a felfogatása.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Hasonlónak néz ki
Renault power
forceberg
veterán
Viszont nem lehet, hogy ragasztva van a szélvédőre?
Meg mintha táp is kéne a sötétedős tükörnek...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Hidd el nem tudod felrakni és igen ragasztva van.
Renault power
Pecc
őstag
A miénkbe valót lehet cserélni? Enyémen a tükör szélei már eléggé elromlottak, lehet ezt cserélni vagy valamit csinálni vele?
SPeti1984
senior tag
2003as mégane II-nel reggel elment a fűtés ventilatorom. Semmit nem csinál. Biztosíték rendben van. Mi lehet a baj miért nem fúj se hideg se meleg levegőt?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Lehet benne csak lapot cserélni.
Renault power
rob210
Topikgazda
Az előtét ellenállásod ment tönkre.
Azt kell cserélni, típusbetegség szinnte mindegyik renaultnál előjön előbb utóbb.
Nézz rendesen szét, mert van ahol aranyáron adják, de 10e körül be lehet szerezni az újat.
Renault power
nünüke1975
aktív tag
Megane 1 2002 1.6 16 v
Jelenség:teletankolás után 30 km megtétele után leugrik 2 rublikát a benzinszint jelző.aztán vissza megy egyet. 620km után kivillan a szegénységjelző úgy hogy még van benne kb.18l üzemanyag.Van erre valami okosság?
SPeti1984
senior tag
Gondolom ilyet otthol nem lehet kicserélni igaz? Mert kedden kéne menni külföldre az autóval. Egyáltalán ez hol található meg az autóban?
rob210
Topikgazda
Ki lehet cserélni, a motortér felöl kell közelíteni.
Renault power
Smith Ügynök
tag
Üdv!
A múltkori olajfolyásos dolgot egy szimmering cserével orvosolták, azóta túl vagyok egy fűtőradiátor cserén is.
Ma hoztam el a kocsit, de a műszerfal bal oldalán nagyon beszűrődik a motorzaj, eddig nem volt ilyen. Mitől lehet ez?
Illetve amiért kicserélték a radiátort az az, hogy a vezető oldalon a váltó felőli részen nedves volt a kárpit, a gázpedál alatti szürke műanyag rögzítőtől indult a folt. A szerelő ránézett, és egyből radiátort cserélt, de mintha még mindig folyna. Nincs az a szürke rögzítővel takart rész kapcsolatban a motortérrel? És onnan folyik be valami? Nem víz, hanem olajos tapintatú.
HEEELLPPP PLSSS!!!
Köszi előre is!
rob210
Topikgazda
Milyen kocsiról van szó?
Az olajos tapintás a fagyálló miatt van, az keni a vízpumpát.
Az nagyon nehezen szárad ki, ha valoban az folyt.
Régi radiátort odadta megmutatta?
Jah és ha a motortér szigetelést nem rakták vissza rendesen rosszabb esetben vissza se rakták), akkor tud hangosabb lenni a kocsi mint megbontás előtt.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Nem-nem.
Bentről kell. A ventilátor vagy fűtésbox tetején van.
Asszem 1-es megane-nál kell a motortér felől közelíteni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Steven
addikt
Írtam , korábban , hogy vettem egy Megane II Cabrio-t 2.0-t meg volt a nagy szervíz minden folyadék szürő stb ki lett cserélve... egy hiba van... vezető oldalon a mikro kapcsoló (bal oldali első ablak emelő nem működik)
azt mondták azt kell nézem újonnan vagy bontóból.. .ti honnan vennétek?
Köszi...
Egy hét távlatából :
Amúgy eddig csak suzuki volt és van most is e mellet egy 1,4 turbo vitarám... ahhoz képest ,hogy ez új az meg 10 éves nem érzem a különbséget... annyi , hogy nyilván a vitara jobban húz turbo miatt no meg 4 kerék meghajtás télen lehet érezni. De azon felül , teljesen meg vagyok elégedve az autóval ...
Még renault javára hogy a futómű sokkal jobban illeszkedik a magyar utakhoz vitara sokkal patogosabb keményebb...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
rob210
Topikgazda
Tök igaz, nem néztem, hogy II,es.
Sokan vagyunk a franc se bírja már megjegyezni kihez mi tartozik.
Renault power
rob210
Topikgazda
E-bay, új.
Renault power
Smith Ügynök
tag
Clio II. a kocsi.
Nem adta oda a régi radiátort. Ott az utastérben a váltó mellett okozhat még valami ilyen olajos foltot?
Motortér szigetelés ahogy látom benne van. Nem hangosabb a kocsi, az a baj, hogy a vezetőülés előtt úgy középtájról erős motorhang jön be az utastérbe, eddig ilyen nem volt, meg a kormány is balra áll kicsit.
Lehet a kormány rudat vagy mit rosszul rakta vissza, ott jön be a hang is?
Valaki mondjon valami okosat! Szerelő hárít, nem nagyon mondott semmit mikor panaszkodtam, majd esetleg jövő héten ránéz.
rob210
Topikgazda
Ki kell cserélni az úszot, mert akad a csúszó érintkező rajta.
Nem olcsó mulatság.
Érdemes lehet bontottat keresni.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ahha ha clio II akkor bizony ki kellett venni az egész műszerfalat, ami azt jelenti, hogy kormány le. Na és itt a bibi, el van rakva pár foggal a rücnije. Nem rögzítette a kormányrudat és nem jelölte össze. Pedig illik.
Valamint ott a tengelynél van egy dugó lejet csak az nem lett visszarakva. Motor szigetelés, hogy jön ide? Én az utastérben található zajcsillapítóról beszélek.
Foltot meg akár wd40 is okozhatja ha mondjuk befújta a pedálokat, folyamatosan nedves?
Illetve ha a tartálybol nem tünik a víz el, nem kell utántöltögetni, akkor egyértelmű, higy nem a hűtőközegtől olyan.
Renault power
Smith Ügynök
tag
És ezt a kormányt hogy lehet orvosolni? Illetve itt a műszerfalnál van valami szigetelés, amit lehet nem rakott vissza?
Egyébként fogyogatott a hűtővíz. A padló kárpit folyamatosan nedves volt. Ma hoztam el az autót, még mindig nedves. Eddig is az volt, a vezetőoldalon, a gázpedál mellett, jobbra, a váltó felé. Lehet ott mástól is ilyen olajos-nedves?
Azt mondta lyukas volt a hűtő, de hát ezek után én már nem tudom.
Tudtok esetleg valami szakit ajánlani, aki helyre tudja hozni ezeket? Esetleg ha márkaszervizbe elviszem?
Ja és elvileg francia specializált szerelő csinálta....pofám leszakad
[ Szerkesztve ]
Smith Ügynök
tag
rob210
Topikgazda
Meg kell nézni, hogy most fogy-e a víz.
Ha nem akkor csak annyi, hogy nem tudott kiszáradni még.
Ami most nem fog, ha nem segítesz rá.
Márpedig ha ígymarad be tud rohadni, akkor ritka büdös lesz.
Ha nem fogy akkor a csere ok.
Ha továbbra is fogy akkor ki kell deríteni, hogy hol.
Lehet az egy illesztés, egy elreped cső, egy kiöregedett tömítés, vagy akár hengerfej is.
A kormányt le kell venni miután a kerekeket egyenesbe állítottad. Arréb rakni azzal 2,3 recével amivel most el lehet rakva és ennyi, nem nagy ördöngősség.
Szakszervízbe viheted, de az drága lesz.
Merre vagy?
Renault power
Smith Ügynök
tag
Szeged. De ha tudtok valakit Pesten felmegyek, mert elegem van a mekkmesterekből.
Most ami legjobban zavar az a beszűrődő hang. Ahhoz le kell bontani mindent, hogy szigetelni lehessen?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5