Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54401) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54394) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ahha, akkor félfordulat még kevés lett volna. egy hangyányival? :)

(#54402) rob210 válasza Tomi0703 (#54397) üzenetére


rob210
Topikgazda

elég a roppantó gyűrűt cserélni, de szvsz 275 forint a csavar a gyűrűvel együtt.

Renault power

(#54403) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54401) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha van nagyobb kulcsod akkor próbáld ki a tiéddel a 210 et és plusz 45° ot majd tedd rá a 330 as kulcsot.
;)
Csak a kiváncsiság kedvéért.

Renault power

(#54404) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54403) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

oké :)

(#54405) Tomi0703 válasza rob210 (#54402) üzenetére


Tomi0703
őstag

Igen, csak ahonnan rendelem a motyót nincs csavar, csak tömítés. De akkor lehet beugrok bárdi/unixhoz.
Köszi. :R

(#54406) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54404) üzenetére


#32577792
törölt tag

Fotókat csinálhatnál a lépésekről :)

(#54407) Cane válasza Tomi0703 (#54405) üzenetére


Cane
őstag

Azért az a csavar sokáig bírja. ;)

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54408) molnarpeter válasza ΞΔGLΞ (#54400) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szakadás előtt fél fordulattal ;]

(#54409) molnarpeter válasza Tomi0703 (#54405) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Megfelelő nyomaték talán fontosabb is, mint az új csavar :)

[ Szerkesztve ]

(#54410) rob210 válasza molnarpeter (#54409) üzenetére


rob210
Topikgazda

Így igaz. Nem szabad se megtépni, se lazán hagyni.
Nem véletlen az a sok olajdekni menet felújító készlet a neten ;)

Renault power

(#54411) footy


footy
addikt

A Laguna Faceliftben ugyanaz a 2.0DCI van mint az PFL-ben?
Az autobild mar a 100e km-es teszt utan ilyen hibakat fedezett fel :Y :
- kopas a vezermutengelyen es a hajtokarcsapagyakon
- hajszalrepedes a hengerfejen

Ez azert elg kiabrandito :(

[ Szerkesztve ]

(#54412) PeterPH válasza footy (#54411) üzenetére


PeterPH
senior tag

Az én hajtókarcsapágyaim sokkal egészségesebben néztek ki, mikor cseréltettem 150k-nál az 1.5DCI-ben.

(#54413) rob210 válasza footy (#54411) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hagyjuk már ezt.
Minden motort ki lehet nyírni, de az a 2.0 diesel nissan motor maga a megbízhatóság.
Nem véletlen drágábbak mint a többi és vadássza mindenki azt.

Egy hete volt nálam egy II-es laguna 2011- es gradtour álomszépen járt a motor 310.986 volt benne.
Igaz használja a tulaj az autót és nem széthajtja. ;)

Renault power

(#54414) #32577792


#32577792
törölt tag

Laguna 2-ben amit tavaly adtam el, 300e fölötti km volt, bontva nem volt, semmi baja nem volt a motornak. Ez a motor amit mutatnak, lehet valami olyan dolog miatt lett ilyen, ami normál használat mellett soha nem lenne.

(#54415) footy válasza PeterPH (#54412) üzenetére


footy
addikt

Elovigyazatossagbol csereltetted vagy volt valami elojel?

(#54413) rob210
A 2.0 DCI-nel fix 30ezres a csereperiodus vagy dinamikus(hasznalatfuggo) mint a vw-nel?

(#54416) PeterPH válasza footy (#54415) üzenetére


PeterPH
senior tag

Olajnyomás hibajelet produkált az autó minden előjel nélkül. Az olajgomba csere nem oldotta meg, így tovább folyt a nyomozás. Az olajpumpa hibátlan volt, így következett a HK csapágy (ezt amúgy is terveztem már megelőzésképp a következő olajcserekor), A HK csapágyak még használható állapotban voltak amúgy, de a felsőkön látszott már a kopás, előbb vagy utóbb elérte volna a kritikus szintet. A hibajelenség ezek után sem szűnt meg. A megoldás az óracsoport cseréje lett végül. Clio2 egyébként.

(#54417) rob210 válasza footy (#54415) üzenetére


rob210
Topikgazda

Aki 30ezrenként cserél egy dieselben olajat na annak valóban nézhet így ki egy motor belülről.

Egyébként van amelyikben dinamikus van amelyikben nem.
Felszereltség és évjárat függő, hogy mit, hogy vernyog a fedcomp.

Renault power

(#54418) footy válasza rob210 (#54417) üzenetére


footy
addikt

Az a gond, hogy az egysugaru elso tulaj nem viszi gyakrabban szervizbe, ha nem irjak neki elo. Aki pedig odafigyel ilyesmire az azert teszi, mert sokaig meg akarja tartani az autot, tehat az auto nem lesz elado.

2011-es 2.0 DCI 130/150 loval, nagyreszt business felszereltsegben van abban az arsavban amiben keresgelek. Tudod estleg hogy ezeknel dinamikus-e?

[ Szerkesztve ]

(#54419) footy válasza footy (#54418) üzenetére


footy
addikt

Kozben talaltam 1-2 dolgot ezzel kapcsolatban. Elvileg a toltet is kulonbozik evjaratonkent. Van olyan amibe 7,4L megy bele es van olyan amibe 6,5. Gondolom ez utobbi a dinamikus intervallum.
Arrol viszont nem talaltam semmi, hogy 1 v. 2 ev megkotes van-e.

(#54420) rob210 válasza footy (#54419) üzenetére


rob210
Topikgazda

Őszinte leszek ha beülsz és megnézed az a biztos.
Renaultnál csak az biztos amit látsz.

Renault power

(#54421) footy válasza rob210 (#54420) üzenetére


footy
addikt

A borcomputerben meg lehet nezni? Vagy a szervizkonyvben?

[ Szerkesztve ]

(#54422) rob210 válasza footy (#54421) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szervizciklust a fedcompban igen, de gépre dugva aztán meg szinte mindent.

Renault power

(#54423) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Ezek az adalékok, Spuri és társaik amiket gázolajhoz kell önteni, meg a Xado és hasonlók amit az olajba, érnek valamit? Most, hogy rendelek rájuk néztem, ha érdemes akkor veszek. Kauffernél nézegelődök amúgy.

(#54424) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54403) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Pont frankón 280-285-nél kattogott. :) :R

(#54425) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54406) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Hát ezt már sajnos nem olvastam, de így is készült jó pár kép. Nem lépésről-lépésre, de majdnem... Majd feltöltöm. :)

(#54426) diablo1984 válasza Tomi0703 (#54423) üzenetére


diablo1984
veterán

Ha valami már kopott, azon nem segít csodaszer semmit. Üzemanyagba adalèk nem árt, vagy premium gázolaj használata, a kokszosodás ellen vèd, illetve letakarítja azt! Nálam segített ès egy fèl literrel kevesebbet is kèr százon belőle(omv maxmotion). Viszont az adalèkokkal vigyázz, a dpf nem minden esetben szereti....

(#54427) mycso válasza footy (#54411) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Hát, akkor ők valami egyedi problémás autót szedtek szét.
A 2.0dci-nél, nem szokott ilyen probléma lenni.

1.5dci-nél (a régebbieknél, főleg a 106lovas) van hajtókarcsapágy probléma.
A kolléga is azért cseréltette, mert szinte azon motorok mindegyikénél előjön.

2.0dci lagunánál dinamikus az olajcsere intervallum (a dpfs-nél biztosan), amúgy 24hó/30K km.
Olajfeltöltési mennyiségek itt vannak:

M9R motor olajfeltoltési mennyiségek - motorkód
6,6l - 742,744,746,748,802,806,808,816
7,4l - 800,805,809

Nem tudom, hogy mi a logika, az enyémbe a sok liter kell, az biztos.

mod: itt borsodban sörösöknek, navosoknak van 2.0 dci laguna 3, vannak már 400k km feletti futású példányok is. Renault szerviztől informálódva, olajat meg szűrőket cseréltek bennük, meg a szokásos kopók.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54428) zaskar válasza footy (#54419) üzenetére


zaskar
senior tag

Az eltérő olajmennyiség oka 2.0 dci esetén leginkább a részecskeszűrő (FAP) megléte lehet. A FAP nélküliekbe (nekem ilyen van, 2010-es, hazai) úgy rémlik 6,6 liter kell, a FAP-al szereltekbe kb. 1 literrel több (és persze más típusú olaj). Az enyémre még 30 ezer km vagy 2 év az olajcsere intervallum, de szerencsére az enyém egy rendkívül keveset futott darab (ismerem az előéletét), így az első olajcsere 22 ezernél, a másik meg olyan 47 ezernél történt. Én 49 ezerrel vettem meg, azóta ráálltam a 15 ezrenkénti cserére. Most van benne 79 ezer...:)
Sajnos a használtpiacon már szinte csak FAP-al szerelt példányok elérhetők. Tudom, hogy a többségnek nincs vele baja, de hallottam már az ellenkezőjéről is.

Szerk: na közben mycso kolléga is hasonlókat írt.

[ Szerkesztve ]

(#54429) Tomi0703 válasza diablo1984 (#54426) üzenetére


Tomi0703
őstag

1,9 dci 2-es Lagunába (2004, 120 le) lenne, tudomásom szerint nincs benne dpf. :D Ebbe attól mehet nem? Valamint ha szervónak nincs gondja attól még mehet bele a szervós adalék nem? Ártani csak nem árt.
Üzemanyag-adalékokat milyen sűrűn illik adni? Vagy minden tankolás mellé kéne, ha sima gázolajat töltök bele?

(#54430) diablo1984 válasza Tomi0703 (#54429) üzenetére


diablo1984
veterán

Szervó adalèk? Cserèld le benne a szervó olajat, váltó olajat, motorolajat olyanra, ami bele jár(megfelelő elf). Üzemagyaghoz rakhatsz adalèkot, abban a motorban nem árt, de mogy benne van-e már a tífusz, az jó kèrdès, függ az előző gazdá(i)tól is.

(#54431) orosziem81 válasza footy (#54411) üzenetére


orosziem81
tag

Én is beszállok a 2.0dci védelmére.

Saját autó, 2.0dci 244.000-rel vettem, 299.000km most. Hiba mentesen.

(#54432) Tom5


Tom5
addikt

Sziasztok.

Féktárcsához kérdés.


Az egyik Unixos adatbázisból a másik az autoalkatrészed.hu.
1,4 16V-hez melyik jó? Mert mindkét oldalon az adott tipusra kerestem és más más a találat.
Sőt néztem textart ott a vastagságra írnak más méretet. Most akkor WTF? :F
Mi alapján rendeljek?

(#54433) molnarpeter válasza Tom5 (#54432) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szedd le az egyik kereket, és mérd le :D Meg ahogy nézem, egyik hűtött, másik tömör.

(#54434) Tom5 válasza molnarpeter (#54433) üzenetére


Tom5
addikt

259x20,6 -os lesz. Az egyik oldalon írja h a 2002-előtti modellekhez ez a méret való. (Nem is tudtam h 2002-utáni megane 1-es is van :F ) de a tárcsát a szerelőmmel rendeltetem és ő ugye tud mókolni ha nem jó. Ott nincs nagy árbeli különbség. Fékpofát és bal kormányösszekötőt viszont majdnemhogy csak féláron találtam. Ugyanazon márka cikkszámra.... :Y

(#54435) rob210 válasza Tom5 (#54432) üzenetére


rob210
Topikgazda

Motorkód alapján rendelj.
Ha a te kocsid 14" os felnin van akkor 259 es a tárcsa.
Ha 15" oson akkor 280 as mert arra nem megy rá a 14" os kerék.
Egyébként leveszed a kereket és megméred a mostani tárcsát.

Emlékeim szerint az 1.4 eseket 259 el szerelték.
De sok esetben cseréltem már olyanon tárcsát amin a 280 as volt, mert a tulaj bontóból megszerezte a nagyobb nyerget és kicserélte a nagyobb tárcsára.

Renault power

(#54436) footy válasza mycso (#54427) üzenetére


footy
addikt

+Mindenki aki valaszolt
Koszi az infokat.

Mas:
ELM327-es interfeszen ki lehet olvasni a DPF telitettseget es a befecskendezes korrekcios ertekeit?
Mennyire jellemezo a befecskendezok pusztulasa? Jol tudom hogy 2.0DCI-nel Bosch van ami felujithato?
A tempomatot ugye a kormanyrol lehet kapcsolni? Mi a "tempomathoz hasonlo" kapcsolo a ket ules kozott?

(#54437) gixxergabi válasza footy (#54436) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Hát ha úgy van ahogy nálam Megane 3-on akkor az ülés között kapcsolod be a tempomatot vagy a sebesség határolót, (kicsit túl van bonyolítva, nálam mindig be van kapcsolva ott a tempomat) és a kormányról vezérled + - bal oldalt és jobb oldalt "nullázó és reload (visszaállító)"
Én ELM-el nem láttam ilyen értékeket (Torque)...

[ Szerkesztve ]

(#54438) #32577792 válasza footy (#54436) üzenetére


#32577792
törölt tag

ELM és társait el kell felejteni.
Korlátozott és pontatlan.

(#54439) eTrade


eTrade
tag

Sziasztok,

Ablakemelő szerkezet kapcsán van kis update. :)

Mivel nem volt sok szabadidőm és szükségem volt a kocsira így nem rendeltem meg Online az ablakemelő szerkezetet, hanem bevittem egy közeli Autóvillamossági szervizbe, ahol többek között ezzel is foglalkoznak:[link]

A végén kiderült, hogy nem is szükséges kicserélni a szerkezetet, harmadáron megjavították és aznap d.u. már vihettem is haza.
Mindenkinek bátran ajánlom őket! :R

[ Szerkesztve ]

(#54440) rob210 válasza eTrade (#54439) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor a kérdés az mi volt a baja?
Mert ez érdekel.
A jövő héten jönne hozzám egy javításra.

Renault power

(#54441) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54438) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nekem van clip is meg elm 327, ami Windows car sanner-rel brutálisan pontosan és gyorsan működik.
A Windows egy kalap szar már, de ezzel a programmal egyszerűen top kategória azzal a filléres kütyüvel.
Természetesen a PRO változata ami frankó. Ezzel szemben a droidos torque meg néha kicseszett hülyeségeket tud produkálni.

(#54442) nünüke1975


nünüke1975
aktív tag

Sziasztok

Megane 3 -ról szeretnék tapasztalatokat ha írnátok.1.6 16v ferdehátú érdekelne.100-110le.
Köszönöm

(#54443) Nordik válasza ΞΔGLΞ (#54441) üzenetére


Nordik
őstag

Ezekkel bele is lehet piszkálni az autó computerebe? Konkrétan hiba kód törlés esetleg fedélzeti nyelvének át állítása. Nekem erre lenne szükségem. :)

(#54444) eTrade válasza rob210 (#54440) üzenetére


eTrade
tag

Valamelyik elem eldeformálódott és ezért bukott oldalirányba, visszahajlították és utána visszarakták. Azóta kopp-kopp tökéletesen üzemel.

Szerintem a videóban amit nemrég linkeltem is hasolnló volt a hiba és a megoldás... csak ugye nem beszélek lengyelül (vagy akármilyen nyelv is az) és nem volt világos, hogy egybecsere vagy javítás volt amit bemutatott. :)

(#54445) rob210 válasza eTrade (#54444) üzenetére


rob210
Topikgazda

Értem na majd meglátom.
A srác mondjuk már megvette a szerkezetet, mert más baja is volt vele.
Meg vett új kapcsolót is, mert nem világított neki. :D
Nem tudta, hogy lehet benne cserélni az izzót.
Kicserélem, de ha lehet megmentem a régit tartaléknak.

Renault power

(#54446) gabx76 válasza Nordik (#54443) üzenetére


gabx76
senior tag

Nekem hibakód törlés működött, a nyelv átállításához viszont Renault clip kell mindenképp.

(#54447) Nordik válasza gabx76 (#54446) üzenetére


Nordik
őstag

Milyet érdemes rendelni? Mert látom, hogy van wifis, buletoothos is. Illetve több fajta is létezik. Vagy mind egy kaptafara megy?

(#54448) forceberg válasza gabx76 (#54446) üzenetére


forceberg
veterán

Írta, hogy Clip is van neki.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54449) Nordik válasza rob210 (#54290) üzenetére


Nordik
őstag

Ezen felbuzdulva kinéztem én is egy Sencor típust, nem írnak rosszat róla. :) Sőt találtam gyári tolatóradar beepitesehez leírást, sablont az alapján gyönyörűen milliméter pontosan be lehet építeni és oda kerül ahova kell. :) A kérdés az, hogy ezeket a tolatolampra kell kötni vagy a gyújtás kabelre? A gyarinal lámpa vezetekere kötik, nyilván csak akkor kap áramot ha hátramenetbe kapcsolsz. Viszont a Sencor azt írja érzékeli a tolatast és akkor kapcsol bár ezt nemtudom hogy oldja meg. Értelemszerűen nekem a lampara való kötés az ésszerű.

(#54450) PeterPH válasza Nordik (#54449) üzenetére


PeterPH
senior tag

Ezeket az olcsó, egyszerű tolatóradarokat a tolatólámpára kell kötni. Ha a gyújtásra kötnéd, akkor folyamatosan visítana, ha a közeledbe jön valaki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.