Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ahha, akkor félfordulat még kevés lett volna. egy hangyányival?
rob210
Topikgazda
elég a roppantó gyűrűt cserélni, de szvsz 275 forint a csavar a gyűrűvel együtt.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ha van nagyobb kulcsod akkor próbáld ki a tiéddel a 210 et és plusz 45° ot majd tedd rá a 330 as kulcsot.
Csak a kiváncsiság kedvéért.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
oké
Tomi0703
őstag
Igen, csak ahonnan rendelem a motyót nincs csavar, csak tömítés. De akkor lehet beugrok bárdi/unixhoz.
Köszi.
#32577792
törölt tag
Fotókat csinálhatnál a lépésekről
Cane
őstag
Azért az a csavar sokáig bírja.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
molnarpeter
nagyúr
Szakadás előtt fél fordulattal
molnarpeter
nagyúr
Megfelelő nyomaték talán fontosabb is, mint az új csavar
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Így igaz. Nem szabad se megtépni, se lazán hagyni.
Nem véletlen az a sok olajdekni menet felújító készlet a neten
Renault power
footy
addikt
A Laguna Faceliftben ugyanaz a 2.0DCI van mint az PFL-ben?
Az autobild mar a 100e km-es teszt utan ilyen hibakat fedezett fel :
- kopas a vezermutengelyen es a hajtokarcsapagyakon
- hajszalrepedes a hengerfejen
Ez azert elg kiabrandito
[ Szerkesztve ]
PeterPH
senior tag
Az én hajtókarcsapágyaim sokkal egészségesebben néztek ki, mikor cseréltettem 150k-nál az 1.5DCI-ben.
rob210
Topikgazda
Hagyjuk már ezt.
Minden motort ki lehet nyírni, de az a 2.0 diesel nissan motor maga a megbízhatóság.
Nem véletlen drágábbak mint a többi és vadássza mindenki azt.
Egy hete volt nálam egy II-es laguna 2011- es gradtour álomszépen járt a motor 310.986 volt benne.
Igaz használja a tulaj az autót és nem széthajtja.
Renault power
#32577792
törölt tag
Laguna 2-ben amit tavaly adtam el, 300e fölötti km volt, bontva nem volt, semmi baja nem volt a motornak. Ez a motor amit mutatnak, lehet valami olyan dolog miatt lett ilyen, ami normál használat mellett soha nem lenne.
footy
addikt
Elovigyazatossagbol csereltetted vagy volt valami elojel?
(#54413) rob210
A 2.0 DCI-nel fix 30ezres a csereperiodus vagy dinamikus(hasznalatfuggo) mint a vw-nel?
PeterPH
senior tag
Olajnyomás hibajelet produkált az autó minden előjel nélkül. Az olajgomba csere nem oldotta meg, így tovább folyt a nyomozás. Az olajpumpa hibátlan volt, így következett a HK csapágy (ezt amúgy is terveztem már megelőzésképp a következő olajcserekor), A HK csapágyak még használható állapotban voltak amúgy, de a felsőkön látszott már a kopás, előbb vagy utóbb elérte volna a kritikus szintet. A hibajelenség ezek után sem szűnt meg. A megoldás az óracsoport cseréje lett végül. Clio2 egyébként.
rob210
Topikgazda
Aki 30ezrenként cserél egy dieselben olajat na annak valóban nézhet így ki egy motor belülről.
Egyébként van amelyikben dinamikus van amelyikben nem.
Felszereltség és évjárat függő, hogy mit, hogy vernyog a fedcomp.
Renault power
footy
addikt
Az a gond, hogy az egysugaru elso tulaj nem viszi gyakrabban szervizbe, ha nem irjak neki elo. Aki pedig odafigyel ilyesmire az azert teszi, mert sokaig meg akarja tartani az autot, tehat az auto nem lesz elado.
2011-es 2.0 DCI 130/150 loval, nagyreszt business felszereltsegben van abban az arsavban amiben keresgelek. Tudod estleg hogy ezeknel dinamikus-e?
[ Szerkesztve ]
footy
addikt
Kozben talaltam 1-2 dolgot ezzel kapcsolatban. Elvileg a toltet is kulonbozik evjaratonkent. Van olyan amibe 7,4L megy bele es van olyan amibe 6,5. Gondolom ez utobbi a dinamikus intervallum.
Arrol viszont nem talaltam semmi, hogy 1 v. 2 ev megkotes van-e.
rob210
Topikgazda
Őszinte leszek ha beülsz és megnézed az a biztos.
Renaultnál csak az biztos amit látsz.
Renault power
footy
addikt
A borcomputerben meg lehet nezni? Vagy a szervizkonyvben?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Szervizciklust a fedcompban igen, de gépre dugva aztán meg szinte mindent.
Renault power
Tomi0703
őstag
Ezek az adalékok, Spuri és társaik amiket gázolajhoz kell önteni, meg a Xado és hasonlók amit az olajba, érnek valamit? Most, hogy rendelek rájuk néztem, ha érdemes akkor veszek. Kauffernél nézegelődök amúgy.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Pont frankón 280-285-nél kattogott.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hát ezt már sajnos nem olvastam, de így is készült jó pár kép. Nem lépésről-lépésre, de majdnem... Majd feltöltöm.
diablo1984
veterán
Ha valami már kopott, azon nem segít csodaszer semmit. Üzemanyagba adalèk nem árt, vagy premium gázolaj használata, a kokszosodás ellen vèd, illetve letakarítja azt! Nálam segített ès egy fèl literrel kevesebbet is kèr százon belőle(omv maxmotion). Viszont az adalèkokkal vigyázz, a dpf nem minden esetben szereti....
Hát, akkor ők valami egyedi problémás autót szedtek szét.
A 2.0dci-nél, nem szokott ilyen probléma lenni.
1.5dci-nél (a régebbieknél, főleg a 106lovas) van hajtókarcsapágy probléma.
A kolléga is azért cseréltette, mert szinte azon motorok mindegyikénél előjön.
2.0dci lagunánál dinamikus az olajcsere intervallum (a dpfs-nél biztosan), amúgy 24hó/30K km.
Olajfeltöltési mennyiségek itt vannak:
M9R motor olajfeltoltési mennyiségek - motorkód
6,6l - 742,744,746,748,802,806,808,816
7,4l - 800,805,809
Nem tudom, hogy mi a logika, az enyémbe a sok liter kell, az biztos.
mod: itt borsodban sörösöknek, navosoknak van 2.0 dci laguna 3, vannak már 400k km feletti futású példányok is. Renault szerviztől informálódva, olajat meg szűrőket cseréltek bennük, meg a szokásos kopók.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
zaskar
senior tag
Az eltérő olajmennyiség oka 2.0 dci esetén leginkább a részecskeszűrő (FAP) megléte lehet. A FAP nélküliekbe (nekem ilyen van, 2010-es, hazai) úgy rémlik 6,6 liter kell, a FAP-al szereltekbe kb. 1 literrel több (és persze más típusú olaj). Az enyémre még 30 ezer km vagy 2 év az olajcsere intervallum, de szerencsére az enyém egy rendkívül keveset futott darab (ismerem az előéletét), így az első olajcsere 22 ezernél, a másik meg olyan 47 ezernél történt. Én 49 ezerrel vettem meg, azóta ráálltam a 15 ezrenkénti cserére. Most van benne 79 ezer...
Sajnos a használtpiacon már szinte csak FAP-al szerelt példányok elérhetők. Tudom, hogy a többségnek nincs vele baja, de hallottam már az ellenkezőjéről is.
Szerk: na közben mycso kolléga is hasonlókat írt.
[ Szerkesztve ]
Tomi0703
őstag
1,9 dci 2-es Lagunába (2004, 120 le) lenne, tudomásom szerint nincs benne dpf. Ebbe attól mehet nem? Valamint ha szervónak nincs gondja attól még mehet bele a szervós adalék nem? Ártani csak nem árt.
Üzemanyag-adalékokat milyen sűrűn illik adni? Vagy minden tankolás mellé kéne, ha sima gázolajat töltök bele?
diablo1984
veterán
Szervó adalèk? Cserèld le benne a szervó olajat, váltó olajat, motorolajat olyanra, ami bele jár(megfelelő elf). Üzemagyaghoz rakhatsz adalèkot, abban a motorban nem árt, de mogy benne van-e már a tífusz, az jó kèrdès, függ az előző gazdá(i)tól is.
orosziem81
tag
Én is beszállok a 2.0dci védelmére.
Saját autó, 2.0dci 244.000-rel vettem, 299.000km most. Hiba mentesen.
Tom5
addikt
molnarpeter
nagyúr
Szedd le az egyik kereket, és mérd le Meg ahogy nézem, egyik hűtött, másik tömör.
Tom5
addikt
259x20,6 -os lesz. Az egyik oldalon írja h a 2002-előtti modellekhez ez a méret való. (Nem is tudtam h 2002-utáni megane 1-es is van ) de a tárcsát a szerelőmmel rendeltetem és ő ugye tud mókolni ha nem jó. Ott nincs nagy árbeli különbség. Fékpofát és bal kormányösszekötőt viszont majdnemhogy csak féláron találtam. Ugyanazon márka cikkszámra....
rob210
Topikgazda
Motorkód alapján rendelj.
Ha a te kocsid 14" os felnin van akkor 259 es a tárcsa.
Ha 15" oson akkor 280 as mert arra nem megy rá a 14" os kerék.
Egyébként leveszed a kereket és megméred a mostani tárcsát.
Emlékeim szerint az 1.4 eseket 259 el szerelték.
De sok esetben cseréltem már olyanon tárcsát amin a 280 as volt, mert a tulaj bontóból megszerezte a nagyobb nyerget és kicserélte a nagyobb tárcsára.
Renault power
footy
addikt
+Mindenki aki valaszolt
Koszi az infokat.
Mas:
ELM327-es interfeszen ki lehet olvasni a DPF telitettseget es a befecskendezes korrekcios ertekeit?
Mennyire jellemezo a befecskendezok pusztulasa? Jol tudom hogy 2.0DCI-nel Bosch van ami felujithato?
A tempomatot ugye a kormanyrol lehet kapcsolni? Mi a "tempomathoz hasonlo" kapcsolo a ket ules kozott?
gixxergabi
senior tag
Hát ha úgy van ahogy nálam Megane 3-on akkor az ülés között kapcsolod be a tempomatot vagy a sebesség határolót, (kicsit túl van bonyolítva, nálam mindig be van kapcsolva ott a tempomat) és a kormányról vezérled + - bal oldalt és jobb oldalt "nullázó és reload (visszaállító)"
Én ELM-el nem láttam ilyen értékeket (Torque)...
[ Szerkesztve ]
#32577792
törölt tag
ELM és társait el kell felejteni.
Korlátozott és pontatlan.
eTrade
tag
Sziasztok,
Ablakemelő szerkezet kapcsán van kis update.
Mivel nem volt sok szabadidőm és szükségem volt a kocsira így nem rendeltem meg Online az ablakemelő szerkezetet, hanem bevittem egy közeli Autóvillamossági szervizbe, ahol többek között ezzel is foglalkoznak:[link]
A végén kiderült, hogy nem is szükséges kicserélni a szerkezetet, harmadáron megjavították és aznap d.u. már vihettem is haza.
Mindenkinek bátran ajánlom őket!
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Akkor a kérdés az mi volt a baja?
Mert ez érdekel.
A jövő héten jönne hozzám egy javításra.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nekem van clip is meg elm 327, ami Windows car sanner-rel brutálisan pontosan és gyorsan működik.
A Windows egy kalap szar már, de ezzel a programmal egyszerűen top kategória azzal a filléres kütyüvel.
Természetesen a PRO változata ami frankó. Ezzel szemben a droidos torque meg néha kicseszett hülyeségeket tud produkálni.
nünüke1975
aktív tag
Sziasztok
Megane 3 -ról szeretnék tapasztalatokat ha írnátok.1.6 16v ferdehátú érdekelne.100-110le.
Köszönöm
Nordik
őstag
Ezekkel bele is lehet piszkálni az autó computerebe? Konkrétan hiba kód törlés esetleg fedélzeti nyelvének át állítása. Nekem erre lenne szükségem.
eTrade
tag
Valamelyik elem eldeformálódott és ezért bukott oldalirányba, visszahajlították és utána visszarakták. Azóta kopp-kopp tökéletesen üzemel.
Szerintem a videóban amit nemrég linkeltem is hasolnló volt a hiba és a megoldás... csak ugye nem beszélek lengyelül (vagy akármilyen nyelv is az) és nem volt világos, hogy egybecsere vagy javítás volt amit bemutatott.
rob210
Topikgazda
Értem na majd meglátom.
A srác mondjuk már megvette a szerkezetet, mert más baja is volt vele.
Meg vett új kapcsolót is, mert nem világított neki.
Nem tudta, hogy lehet benne cserélni az izzót.
Kicserélem, de ha lehet megmentem a régit tartaléknak.
Renault power
gabx76
senior tag
Nekem hibakód törlés működött, a nyelv átállításához viszont Renault clip kell mindenképp.
Nordik
őstag
Milyet érdemes rendelni? Mert látom, hogy van wifis, buletoothos is. Illetve több fajta is létezik. Vagy mind egy kaptafara megy?
forceberg
veterán
Írta, hogy Clip is van neki.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Nordik
őstag
Ezen felbuzdulva kinéztem én is egy Sencor típust, nem írnak rosszat róla. Sőt találtam gyári tolatóradar beepitesehez leírást, sablont az alapján gyönyörűen milliméter pontosan be lehet építeni és oda kerül ahova kell. A kérdés az, hogy ezeket a tolatolampra kell kötni vagy a gyújtás kabelre? A gyarinal lámpa vezetekere kötik, nyilván csak akkor kap áramot ha hátramenetbe kapcsolsz. Viszont a Sencor azt írja érzékeli a tolatast és akkor kapcsol bár ezt nemtudom hogy oldja meg. Értelemszerűen nekem a lampara való kötés az ésszerű.