Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Virág et.
senior tag
Láttam, hogy Neked is dci Megane-od van régóta. Újonnan vetted?
forceberg
veterán
3 évesen 51e km-rel vettem 11 éve
Most 341-nél jár, a motor(nagynyomású-injektorok-turbó is) még bontatlan, kop-kop.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Sanyo77
tag
Előző kocsim egy Daewoo Lanos volt, opel motoros , 1.5 benzin. Elkopott a vezérműtengely, csere. Egyszer a gyujtótrafó szart be, csere. Vezérműszíj szakadás, pedig nem volt öreg, ez is jó móka volt.
Ha megyünk külföldre, és az autópályán nem a 4000-et pörgő motort kell hallgatnom órákig, megfizethetetlen....
Ezerszer jobb konstrukció mint az opel motor.
Dacia Lodgy 1.5 dci, városban használja évek óta a kollégám, nem volt baja.
Persze, ha egyszer belefutok egy költségesebb hibába akkor szivacs lesz egyszerre kiadni sok pénzt, de addig megspórolja.
Ha nem lenne Lagunám, akkor Lagunát vennék, dieselt.
rob210
Topikgazda
A lanosos példát nem értem.
A többi meg oké, de ezt senki nem is vonta kétségbe.
Elmondtam mi a rejtett veszélye a városi diesel használatnak, ez meg tapasztalat ....
Én senkit semmiről nem akarok meggyőzni, de ha kérdeznek elmondom a véleményem.
[ Szerkesztve ]
Renault power
2.0dci remegős alapjáraton, bármilyen tartót cserélsz újra, akkor is megmarad némi remegés.
Ami általában elsőként megszokta adni magát az a "motor billenésgátló" bak, annak a cseréje szokott javítani a dolgon: [link]
És igen az a két középső tartó ugyan az.
Egyébként itt vannak cikkszámmal a bakok: [link]
Valamelyik bakom nekem is fáradozik már, majd jövő hónapban megy olaj, váltóolaj + szűrők cserére, akkor átsimogatjuk, aztán ha valamelyik bak kuka, akkor azt is cserélem, meg a jobb elejéből hallok valamit néha, úgyhogy a futóműbe is lesz némi belenyúlás.
Ahogy lagunaklubon olvasgattam, a stab.pálcák szoktak elfogyni: [link]
Az ajtóban a kapcsolót elfelejtettem megnézni, de emlékeim szerint nekem sem világít. Ami zavaró az a tempomat gombok....azért az elég gagyi, hogy azok sem világítanak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
xuldar
őstag
Bocs, de a "szia" utáni 2 mondatod simán megférne a google fordítóban is
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
xardas
tag
Napközben olvasva a témát pontosan ez jutott eszembe nekem is: https://www.youtube.com/watch?v=MP3TFaGgs98
Az hogy kisforudolaton a gyári maximális nyomatékot kihozzák belőle csak azért baj, mert nem arra van tervezve a se a hajtókar, se a hengerfal hogy "folyamatosan" maximális nyomatéknak lesz kitéve. A hidegüzem során pedig nyilván hatványozódik az ebből fakadó kopás mértéke.
Csak azért neked ment válaszként ez komment mert Te említetted a videót.
Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Köszi az infókat. Akkor egyelőre rendelek egy billenésgátlót.
----------
Közben beújítottam az ajtóhatárolókat is, mert kicseszett idegesítő ez a nyitás/csukás kattogás típusbetegség.
Van Neked, vagy bárki másnak itt tapasztalata, hogy mire kell figyelni, mi a sorrend, aki esetleg már csinált ilyet?
Laguna 3-ról nem találtam határoló cserét, de még nagyon ajtó le/szétszerelést sem, de találtam egy ilyet, ami ugyan Megane, de ahogy elnézem ez szinte ugyanaz lehet, jól gondolom, hogy itt is ugyanez a sorrend és szinte megegyezik?
[ Szerkesztve ]
#32577792
törölt tag
Érdekes videó de ez semmi olyat nem tartalmaz, ami releváns lenne a témában
(legfőképpen mert nem is nyitja meg)
A másik meg el kellene dönteni, hogy most melyik a rossz?
- Ha nagyobb a nyomaték, mint a gyári, mert nem bírja a nagyobb nyomatékot (nem arra van tervezve)?
- Ha kicsi fordulaton és kb gyári nyomatékon járok, mert nem arra van tervezve?
Szerintem hagyjuk ezt a témát. Mindenki úgy alakítja a gépét ahogy tudja vagy akarja
Sok autót megnéztem mostanság, mert a fiam vásárolna és biza voltak leírásokban olyanok, melyek tuningoltak. Vannak, akik ezeket keresik. Ahogy anno a PC procik közül az volt a menő, amelyik brutál tuningot tudott, nem is mentek szét, pedig nem arra tervezték (rossz példa de akkor is igaz).
Hajrá motor optimalizálás (amit a gyártóknak kéne elvégeznie minden egyes darabon, de mivel nem teszik, ezért lehet az, hogy az egyik 110 lovas, a másik 115)
Sanyo77
tag
Azért volt a példa, mert sokan rettegnek a dieseltől. Én többet szívtam egy benzinessel (km-re leosztva) mint a dci-vel.
Aki fele pálya fele városra veszi, annak megérheti a dci. Már ha karbantartott volt, nem taposták ki a belét hideg turbóval, cseréltek olajat időben stb....
És még offabb: Gázolajszűrő csere lesz, megnéztem milyen kell bele. Az előző gazdája a legdrágábbat tette bele, amit találtam a filterabc-nél.
De abban is biztos vagyok, hogy több tapasztalatod van mint nekem.
rob210
Topikgazda
A lanos dieselből a lanos benzinest hasonlítsd össze.
Az kb. ugyan úgy kicsinálta volna a pénztárcádat.
De persze mindenből ki lehet fogni jót is rosszat is.
Renault power
Ezt a témát nézegesd át, valahol a végefele linkeltek egy videót (megane3, de jó ide is): [link]
Nekem is kattog a bal 1, viszont nincs kedvem ehhez a kárpit le/fel szerelgetéshez, a nélkül meg nem megoldható, úgyhogy így marad.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Azért kell csak okosan, olyan 180ló környékéig. Hiszen olyan alapból van és a bele 1:1-ben megegyezik a 131 vagy 150 lovassal.
A turbó valami vizeshűtést kapott a legerősebbe, ennyi a különbség.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
zsocimaci
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Autó: Renault Megane 2004 1.6 16V 160.000 km
2 jelenséget figyeltem meg a kocsin:
1.Elfogy a hűtővizem. Nincs sehol csöpögés. A termosztátházon sem észleltem kicsapódást. Általában akkor fogy el,a mikor huzamosabb ideig autózom. Ugyanakkor most utoljára azt tapasztaltam, hogy miután hazaértem levettem a töltősapkát és jött fel a víz, amíg kb nagy légbuborék ki nem jött, utána stagnált, majd reggelre visszament max-ig.... Ja és indítás után még olyan hangot is észlelek, mintha folyna a víz a kocsiban, de sehol nem jelenik meg, csak a hang...aztán egy idő után elmarad.
2.Indítási gond: Reggelente kb. 5 perc mire elindul. 4-5 próbálkozás kell mire rákap. Csak tekerteti és amikor elkapja akkor is olyan, mintha nem indulna el mindegyik henger...Ha bemelegszik és akkor indítok újra akkor nincs gond, mindig csak miután kihűl.
Hűtőradiátor cserélve, gyújtó trafó cserélve, vez.tengely jeladó cserélve, vízhőm.jeladó cserélve, vezérlés csere volt most rajta kb 3 hónapja.
Segítséget előre is köszönöm!
diablo1984
veterán
akkor javaslom, hogy a hengerfej tömítést is cseréld, de ha a hengerfejet leveszitek, akkor látni fogod, hogy hol a hiba!
zsocimaci
csendes tag
Elvittem most hétvégén egy szerelőhöz aki azt mondta nem volt víz a hengerfejben..
diablo1984
veterán
Azt honnan látta?
Pedig ha eltűnik a víz és visszatér, akkor valahol durván sok levegő van a rendszerben! És akkor mit mondott a szaki? Első indítás után nincs kissé fehér füstje?
[ Szerkesztve ]
zsocimaci
csendes tag
Nem tudom, ennyit mondott csak.
szabop27
csendes tag
Sziasztok!
Nemrégiben egy 2010-es, 1.2tce (D4FT motorkód, ha minden igaz) Clio kombinak lettem a tulaja. Egyelőre az elvárásoknak megfelelően teszi a dolgát, két apróságra kérdeznék rá:
- Alapjáratom érzek egy minimális vibrációt a kormányon. Gyertyák-gyertyakábelek frissen lettek cserélve, 94e km van a kocsiban. Ez normális ennél a motornál (sehol se találtam arra vonatkozó információt, hogy van-e ebben a kocsiban kettős tömegű lendkerék Valaki tudja esetleg?), vagy vigyem vissza a kereskedőhöz, hogy járjon utána a dolognak?
- A tempomat kapcsolója néha melegszik. Apró figyelmesség a franciáktól ülésfűtés helyett, vagy legyen a kesztyűtartóban poroltó?
rob210
Topikgazda
Ahhoz a szerelőhöz ne vidd többet.
Sajnos az indít ási gond és a vízelfogyás is a hengerfej tömítés halálára utal. Rosszabb esetben egy repedésre a fejen, de ez benzinesre nem jellemző.
Le kell venni a hengerfejet megmunkálni kicserélni a tömítést csavarokat.
Beállítani újra a vezérést, szóval nem olcsó.
Ha csak tömítést kell cserélni akkor viszonylag baráti összegből kihozható.
Menet közben a vízhőfok nem szokott ingadozni, pulzálni?
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Átnézegettem, köszi!
Nekem sincs nagyon, de rettenet idegesítő ez a kattogás.:/ És ha már megvan az új alkatrész, ne álljon hiába.
Hát, a franc se tudja, hogy nekiálljak-e úgy, hogy nincsenek plusz patentok, mert gondolom nem úszom meg, hogy valamelyik el ne törjön, akkor inkább halasztom, amíg nem veszek ilyen kis izéket. Egyébként mi a kódszáma, vagy hogy néz ez ki?
--------------
A másik, hogy ezen a lagunán hová dughatták el a szervó tartályt? Mert az ablakmosótartály mellet egy nagy üresség van. Nem is értem, hogy minek kellett ez a "varia". Egyiknél itt van, a másiknál amott. Valaki tudja, hol keressem?
rob210
Topikgazda
Mi a motorkódod?
Ha K9K akkor rajta van a szivatyún.
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Ha nincs az ablakmosó tartály mellett, akkor a bal első kerékjárati ívben lesz.
Kis iromány hozzá: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
ΞΔGLΞ
nagyúr
Felülről rávilágítottam arra a részre és bár zsúfolásig van tömve mindennel a motortér, de sikerült kiszúrni a tartályt, igaz csak egy részét, de ott van, ahol írtad.
.
--------------------
(#53073) rob210
Neked is köszi a segítséget.
rob210
Topikgazda
így nincs mit, mert akkor nem ott van ezek szerint
Renault power
bagg
csendes tag
Megane1ph2 eltörött a generátor ékszíjtárcsám. Nem tudom, milyen megoldás(szabadonfutós, vagy sem), még nem vettem le. Mitől fordul ez elő ?
diablo1984
veterán
valszeg szabadonfutós és széthullott. a sima nem képes eltörni, mert egy darab vas az egész, a szabadonfutós meg 2 darab, plusz a "technika".
bagg
csendes tag
Köszi. Milyen gyártmányút érdemes betenni helyette? Valeo esetleg?
diablo1984
veterán
szinte bármelyik jó, de a valeo szerintem a gyárija!
bagg
csendes tag
Hálás köszönet !
rob210
Topikgazda
Az INA és a VAELO is egy 10 es környékén mozog pár száz forint eltéréssel, mind a kettő tökéletes.
A felszereléséhez speckó szerszám kell!
Renault power
kisninja
őstag
Csak hogy pörögjön a topic...
Renault M1 Ph2 6 hangszórós mekkora van elől és hátul rob írta, hogy mintha rakott volna bele nagyobbat. Azt hogy sikerült megoldania.
És izzós probléma a fűtés egységnél illetve a bizt öv visszajelzőnél milyen izzó van benn ?
powered by: ®MAJORMÜVEK®
ΞΔGLΞ
nagyúr
De a szándék a fontos. És azt köszönöm.
Egyébként úgy határoztam, hogy a franc szenved ezzel az ajtóhatárolóval. Csütörtökön viszem egy Bosch autó szervizbe időpontra, majd ők megcsinálják.
rob210
Topikgazda
ÁÁÁ ne tedd.
Azok engem nagyon megvágtak, amikor a kljmával volt bajom.
Gusztustalan népség, és amikor megreklamáltam, hogy egy 2400.- szelephibát nem vettek észre, akkor közölték, hogy ha már máshol is voltam az autóval, akkor lehet azok tették tönkre, innentől nem vállalnak garanciát a munkájukra.
A hiba annyi volt, hogy a feltöltő szelep eresztett, amikor rátették a gépre akkor ugye frankó volt minden, de amikor levették, szépen elkezdett ereszteni és 2 hét se kellett megint nem működött.
A másik helyen a szemem láttára csináltak mindent és a szelep ellenőrzésével kezdték, pont ennyi köszönöm.
Kóklerek én lebeszéllek róluk, ráadásul rohadt drágán dolgoznak.
Renault power
rob210
Topikgazda
Melyik kivitel?
A sedan elől 16cm hátul 13 cm. Ezt lehet "feltágítani" 16cmre (konkrétan a múanyag keretet dekopjrral körbevágtan nagyobb méretűre és csináltam négy lefogató fület amihez a hangszórókat tudtam csavarozni.
A kombi elől 16cm hátul 10cm
Renault power
FeniX-
aktív tag
Időközben én is bejelentkezem egy mondat erejéig:
Nem találta/produkálta a hibát a szerelőnél a twingo. A kis piszok.
Minden csatlakozást átnézett, hibakódot nem tárolt a fedélzeti kompjúter, látszólag minden rendben van, nem talált hibát. 4 napig furikázott vele, de nem állt le.
Összességében 6 napja nem produkálta a hibát, ma is használtuk.
Nem derült ki, hogy mi hozza elő a problémát.
Még annyit mondott a szerelő, hogy szerinte nem elképzelhetetlen, hogy belenyúltak a computerébe, mert a légzsákok bár nem működnek, de ezeknek a hibájára utaló jelet sem talált a hibatárban, mintha az is teljesen oké lenne, valamint a check engine visszajelzőt sem tudta életre bízni sem a műszerfalon, sem a programjából.
[ Szerkesztve ]
bagg
csendes tag
Bosch Car-t én sem ajánlanám. Volt egy alapjárati mproblémám, 20.000.-t hagytam ott, rosszabb lett, mint amikor bevittem. O-gyűrű csere helyett betettek 2 használt, nem oda illő gyűrűt.Kóklerek!
kisninja
őstag
Sedan esetleg izzóhoz valami infó
powered by: ®MAJORMÜVEK®
ΞΔGLΞ
nagyúr
Húha!
Mondjuk én ide vittem volna, de most elbizonytalanodtam.
Az öcsémet kísértem el eredetvizsgára ide és hát teljesen korrektnek néztek ki, a padlóról enni lehetett volna, de most eléggé "lehervadtam"..
FRENK1988
veterán
Ma fura dologra lettem figyelmes:
Reggeli első indításkor felvillan a SERV és a sárga motor jelzés, de amint beindul el is alszik. Ilyenkor kicsit többet teker az önindító
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Zaji
őstag
Sziasztok,
Barátom lll -as Megane -ja (motorkód: K9K ) porlasztó cserére szorul. Találtam egy ilyet. Ezzel merjünk próbálkozni? Esetleg kinek van megbízható forrása, ahonnan be lehet szerezni ezeket a porlasztókat kedvezőbb áron?
Válaszokat köszönöm.
zsocimaci
csendes tag
Azt mondta hogy ugy nezte meg a vizet a hengerfejben, hogy levette a gyertyat bevilagitott es kezzel megtekerte a mozort.
A vizhofok foleg nyaron volt olyan, hirtelen felment maxra, aztan visszaallt. Neha csinalt ilyet. Alapjaraton jarattam es vissza ment normalis tartomanyba.
Zaji
őstag
Bocsánat a dupla hozzászólás miatt, kicsúsztam a szerkesztési időből.
SI A2C59513484 ez lenne a gyári cikkszáma. Ezt ki lehet váltani az általam linkelt Continental gyártmányúval?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ja igen, sima rizsszem csak a hosszú lábú kell a fűtés panelhez, a műszeregységhez, meg a kicsi rizsszem.
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
A marketinggel itt sem volt hiba, a Bosch licence alatt futnak, de semmi közük a Bosch minőséghez, bár az utóbbi időben már az is megkérdőjelezhető.
Én nem javaslom őket, egyszer égettem meg magam, soha többet.
Ettől még lehet, hogy ők jók, de drágának akkor is drágák lesznek.
Renault power
rob210
Topikgazda
Akkor nincs több kérdésem, az az autó hengerfejes.
Sajnálom, ha így hajtod, csak egyre rosszabb lesz.
A kivett gyertyával pont semmit nem ért el, azon a nyíláson keresztül, ha meg tudja állapítani a blokk és a hengerfej között található, "lepréselt" hengerfejtömítés állapotát, akkor gratulálok neki, röntgen szeme van.
Ráadásul a vizet el is égeti azonnal ahogy bekerül a rendszerbe, tehát mit gondolt, hogy lassan majd összecsorog neki a hengerekbe és ő azt kitapogatja?
Az ilyen mágusoktól mentsen meg az isten.
Renault power
rsf
senior tag
Hűha ez komoly szaki lehet...
Az olajbetöltő nyíláson érdemes benézni, ha világos és habos az olaj akkor ott víz van.
Ha meg a hengerbe menne be akkor mivel a folyadékok nem összenyomhatók már kukázhatnád a motort.
Mondjuk ha csak lassan szivárog be akkor talán lehet hogy az van amit Rob mond..
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
zsocimaci
csendes tag
Koszonom! Keresek valami uj szerelot es hengerfej tomites cseret kerek!