Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54251) TayRol válasza mycso (#54250) üzenetére


TayRol
veterán

jaja, nem rossz, de valahogy nem adja.

(#54252) mycso válasza TayRol (#54251) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Faterom függött rá most a 4-es megane-ra.
Benzinest akar, nemtom melyik a jobb megoldás: szívó 1.6 vagy 1.2tce.
Bár sokat városozik, lehet akkor inkább a szívó. Meg az a csepp varrógép motor nekem nem valami bizalomgerjesztő.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54253) rob210 válasza mycso (#54252) üzenetére


rob210
Topikgazda

1.2 tcet nem javaslom abba a kaszniba max a clioba.
:R

Az 1.6 szopó szerintem jó bele.
Nem erőgép, de faterodnak már nem is az kell, hanem egy megbízható konstrukció.

Renault power

(#54254) mycso válasza rob210 (#54253) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Meg mindenkép az 5ajtóst erőltetné, ugye most kombi van, de aszondja valami kissebb kellene.
Pedig megane 4 kombiban, na meg a grandcoupe az nagyon dög.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54255) rob210 válasza mycso (#54254) üzenetére


rob210
Topikgazda

Más a szempont :D
A grand coupé na az igen nyami nyami.
Most volt nálam olaj és egyébb időszakoson egy isten az a gép. Nagyon bejön a próbakörön le se lehetett vakarni a mosolyt a képemről, aztán rendben visszaadtam a tulajnak és fájó szívvel megváltunk egymástól.

Öröm volt rajta dolgozni, sehol egy berohadt csavar, sehol egy sufnituningos gány. Ehhhh.

Renault power

(#54256) #32577792 válasza molnarpeter (#54247) üzenetére


#32577792
törölt tag

Ki hogyan akarja. Én inkább adok érte 2-4e forinttal többet, de ne kelljen már egy gondozásmentes akkut kiszedni ha tölteni akarom. Meg minek is töltögetni? Nem azért veszek akkut :)
De mint írtam, mindenki olyat vesz, amilyet akar :)
Én szeretem, ha rohanni kell éjszaka orvoshoz, akkor ne kelljen már töltögetni előtte, stb, ha ez 2-4-5-6e pluszt jelent, hát annyit jelent.
;)

(#54257) rob210 válasza #32577792 (#54256) üzenetére


rob210
Topikgazda

Értelek és ha megteheted igazad is van.
De van akinek 5-6.000.- rengeteg pénz, bár nem tudom az ilyen emberek, hogy tartják fent a megfelelő műszaki állapotot, de sajnos valóban vannak ilyenek.
:R

Renault power

(#54258) #32577792 válasza rob210 (#54257) üzenetére


#32577792
törölt tag

(#54242) ungawa válasza molnarpeter (#54232) üzenetére ÚjVálaszPrivát2017-11-03 05:07:04

"Mindenki azt tesz bele amit akar :) Vagy amit a zseton enged neki."

Egyet értünk a kérdésben :)
Nekem is fontos a zseton, ezért nem vartabosch s5 és kategória került bele.
Diesel, szinte csillaggarázs, sokszor kell hidegben indítani.

------------------------

(#54259) speedydb23


speedydb23
senior tag

Látom mindenki rárepült az akku témára, nekem is esedékes úgy tűnik az M3 1.5dci-be, mert nem teker valami szépen, vagyis nem indul könnyen... Remélem, hogy valóban akksi, nem valamelyik porlasztó. :)

[ Szerkesztve ]

(#54260) forceberg válasza speedydb23 (#54259) üzenetére


forceberg
veterán

A porlasztótól tekerne rendesen, nem?
Legalább 680A-est vegyél, az 540-es nekem nem nagyon elég...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54261) speedydb23 válasza forceberg (#54260) üzenetére


speedydb23
senior tag

Igen, a tekerés inkább akku gond, de azért megpróbálom másikról is, nehogy feleslegesen vegyek 25-ért akksit, amikor befecskendezésre is elkölthetem... :D

[ Szerkesztve ]

(#54262) footy


footy
addikt

Átolvasva a teszteket nekem az a konklúzió jött le, hogy a Megane 3 Grandtour(1.5DCI-vel) csendesebb mint a Laguna 3, valamint elég sok helyen írjak hogy a Laguna futóműve kemény és a Megane-é pedig inkább komfortra hangolt. Mivel nekem a csendesség és a komfort elsődleges szempontok ezért jó lenne, ha valaki meg tudna erősíteni ezeket az állításokat.
1.5DCI-vel a 110lóerős változatban szoktak lenni gondok? hajtókarcsapágy stb....?

köszi

(#54263) rob210 válasza footy (#54262) üzenetére


rob210
Topikgazda

Azért a megane 3 és a lagu 3 nem egy csapatban játszanak, azt ne felejtsd el.
A megane kasznija könnyebb, így jobban megy ugyan azzal a motorral mint a laguna.
A laguna belseje szerintem tágasabb, ha ugyan azt a kasznit hasonlítjuk össze.
Én a sima megane 3 ban nem férek el magam mögött, a laguban igen. (Lábtér szűkös a meganeban).

Renault power

(#54264) #32577792 válasza footy (#54262) üzenetére


#32577792
törölt tag

Laguna III és Megane III
Érdekes összehasonlítás. Futómű egyértelműen feszesebb a Lagunáé. Nem kényelmetlen, de nem is "franciás" ami a régi értelemben vett jelző. 18-as felniken éreztem Meganeban azt, amit Lagunában a 17-s felnin, az pedig különbség méretben. Elől mindenképpen szűkebb a hely a Meganeban, hátul is. Üléseknél nem teljesen korrekt az összehasonlítás, mert nem egyformák voltak L-ban bőr, M-ben félbőr. Utóbbiban az oldaltámasz érezhetően jobb, vagy mondhatni ott tart benne, nincs dőlés oldalra.
Nem mentem még 1.5dci M-ben, így nem tudom hasonlítani a zajt. L-ben nem annyira csendes, LII. 1.9dci halkabb volt.
110LE-s 1.5dci-k már javított hajtókarcsapággyal jöttek, de ha nem, akkor sem túl nagy tétel cseréltetni azokra, ha jól hallottam.
delphi rendszeres kerülendő, mondjuk nekem Continentel van ( vagy siemens vdo) amiről nem tudom jó-e vagy sem. Lassan 200k van benne, nem gondolom, hogy a mai modern injektorok sokkal hosszabb távra készültek volna, de mivel nem vagyok ebben szakértő, se tapasztalatom vele... :)
Majd elmondja akinek van.

Nekem tetszik és bejött a LIII ezzel a motorral. 110-140-es tempóhoz nekem bőven elég.
Találtam egy kutat, ami állítólag osztrák OMV gázolajat ad, ezzel meg 6-8dl-el kevesebbet eszik pályán. Ez pedig nem hibahatár már, ráadásul úgy, hogy oda-vissza szakaszon mértem ugyanazt, tempó, forgalom azonos volt.

Szerintem próbáld ki őket menet közben is.

(#54265) footy válasza rob210 (#54263) üzenetére


footy
addikt

Méretre elég lenne egy Megane 3, de a Laguna egy fokkal jobban tetszik. Viszont a kérdés nem ez és nem is a mentteljesítmények, hanem a fútómű és a zajkomfort, nomeg az 1.5DCI milyensége.
Általánosságban elmondható hogy a 2.0DCI kevésbé problémás?

(#54264) ungawa
Aha, ilyesmire gondoltam a futómű kapcsán.
Neked Laguna 3 van 1.5DCI-vel? 2.0DCI-vel próbáltad?

[ Szerkesztve ]

(#54266) rob210 válasza footy (#54265) üzenetére


rob210
Topikgazda

A 2.0 DCI nem renault motor, de híresen problémamentes.
A zajkomfortra csak azt tudom mondani, hogy a laguna sem elviselhetetlen, de tény, hogy a megane valamiért csendesebb.

Renault power

(#54267) AttyVin válasza rob210 (#54255) üzenetére


AttyVin
aktív tag

A Mégane GC benzines választéka igen soványnak tűnik.
Abban milyen az 1,6-os motor? Jobb a korábbi Renault-változatnál?
Ha jól olvastam Renault-nál vége az 1.6-os sorozatnak és helyett csak Nissan-t szerelnek már.)

Amúgy elég soknak látszik az a kb. 1,5 tonna a +110 LE-höz...
Ezzel a gondom a Fluence-nál is. Nem versenyezni akarok, de így is eléggé vérszegény...

Üdv, Vino

(#54268) Black$taR


Black$taR
tag

Üdv!
Adott egy 2001-es Thalia 1.4 16v RT. (K4J 712)
Hűvös időben nehezen indúl (0 fok-tól). A motor teker ahogy kell, de dadog mint a fene amíg be nem röffen. Azután szépen jár a motor és az auto szivató is szépen vezérel. Gázadásra szépen pörög a motor. Mi lehet a gond? Elektromos vagy üzemanyag ellátás felé nézelődjek?

Alapjárat alacsony, 500 körül. Jó időben is. Tudom mi a teendő, de épp a vezérlés csere lesz a soron, akkor akarom csak megbontani. Amit cserélek nemsokára: komplett vezérmű, hosszbordás szíj készlet, gyertyák, benzin szűrő. Olajcsere szűrővel már megvolt. Mire készüljek még?

[ Szerkesztve ]

Nokia 3210; Nokia 5800 XPress Music; OT-990 (2.3.4); Lumia 620; Lumia 640 LTE; Redmi Note 4X; Redmi Note 5 (4/64); Redmi Note 7 (4/64); Redmi Note 8T (4/64)

(#54269) rob210 válasza AttyVin (#54267) üzenetére


rob210
Topikgazda

Legjobb tudásom szerint ez ugyan az a K4M es motor.
Nem tudom ezt hol olvastad, de kérlek linkeld már be.
Egyébként erőre nem lesz különbség.
:R

Renault power

(#54270) rob210 válasza Black$taR (#54268) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ilyen két dologtól lehet, benzinpumpa haldoklik, vagy a nedves nyirkos környezetben áthúz az egyik gyújtáskábeled.

Renault power

(#54271) Black$taR válasza rob210 (#54270) üzenetére


Black$taR
tag

Ha a pumpa a ludas; attól még menetközben bír rendesen nyomni? Értem ezalatt, hogy nehezen indúl, de ha már pörög akkor semmi gondja és megy a motor ahogy kell?

Nokia 3210; Nokia 5800 XPress Music; OT-990 (2.3.4); Lumia 620; Lumia 640 LTE; Redmi Note 4X; Redmi Note 5 (4/64); Redmi Note 7 (4/64); Redmi Note 8T (4/64)

(#54272) mycso válasza AttyVin (#54267) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Ezért lehet ilyen szempontból jobb egy feltöltött motor, csak én azoknál az élettartamot nem látom. 1.2tce@132ló

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54273) rob210 válasza Black$taR (#54271) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen mert ha már feltermelt akkor állandósul a nyomás.
Amikor kezd meghalni később, már utána se.
De első körben én is inkább az elektromos hiba felé mozognék.
Fel kell tenni diagra és akkor kiderül, mennyi az alapjárat és miért annyi amennyi.
;)

Renault power

(#54274) rob210 válasza mycso (#54272) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én azt nem értem miért nem csináltak ebből a jól bevállt 1.6 ból egy kis turbós motort úgy 140-150 ló környékén szerintem vinnék a népek mint a cukrot.
Mert ez az ami hiányzik a renault kínálatából. :(

Renault power

(#54275) #32577792 válasza footy (#54265) üzenetére


#32577792
törölt tag

Igen, 1.5dci van Laguna III.

Nem próbáltam azokat, nézegettem, de Facelift nem volt annyiért, az előtte lévő széria meg nem jött be, nekem a módosított eleje már tetszik kategória, azt meg nem akartam, hogy veszek egy 2008/9-es 2.0dci-t és utána költsek az elején lévő módosításokra.

Lagunás voltam, de nem volt feltétel amikor ezt vettem, egy PUG 5008 1.6 dizel volt a másik kiszemelt, de volt Grand Scénic is, meg nem grandos is :)
De itt most az döntött, hogy tetszett kívül és belül is. :)

(#54276) mycso válasza rob210 (#54269) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Valahol utána kellene járni a motorkódnak.
A totalcar tesztben írtak annyit, hogy nagyon közeli rokonnak tűnik a nissan 1.6-osával. Illetve azt is írja, hogy a régebbi (pl. fluance) motorral nem sok közös szál van. Sem kinézetben, sem karakterisztikában.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54277) AttyVin válasza rob210 (#54269) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Valamelyik fórumon is azó volt róla, de itt is előjön.
Nemigen értek hozzá, de lehet, hogy a következő kocsi esetleg ez lesz. Így azért érdekel a dolog.

Üdv, Vino

(#54278) AttyVin válasza mycso (#54276) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Ja, a Fluence-fórumosok is azt írják, hogy a 2 fázisban már csak vezérműláncos Nissan erőforrások vannak az 1.6 benzinesben...

Üdv, Vino

(#54279) speedydb23


speedydb23
senior tag

Nehézkes indulás, és a röffenés után kék (kékes) füst, ez ugye csak annyit jelent, hogy túldúsított a motor?

1.5dci M3 ról van szó még mindig...

Sose figyeltem, vagy eddig nem volt még ilyen, de ez most picit aggaszt...

[ Szerkesztve ]

(#54280) rob210 válasza speedydb23 (#54279) üzenetére


rob210
Topikgazda

A kékes füst soha nem jelent jót.
Nem fogy az olaj a kocsiból, motor olaj értelem szerűen.

Renault power

(#54281) rob210 válasza mycso (#54276) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az a baj, hogy szervíz program szerint k4m tehát vagy honosították a nissan motort, vagy nem nissan motor.
De ezt így nem lehet kideríteni.
A felépítése mindenesetre ugyan az. :F

Renault power

(#54282) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Elnezest, hogy temaba vagok, de szeretnem megosztani a mostanaban elkeszult munkalatokat a gepen.
Tervezgettem, hogy egy GT-re cserelem, vegul elvetettem, sajnos kulso es belso allapotra az enyemhez kepest tul gyaszos volt, hiaba volt jo muszakilag, sok idot es penzt vitt volna el, amibe most nem akartam belemenni.
Igy hat kapott nemi torodest a kis kombim:
Uj belso teret (PH2 Dynamique felbor sportulesek mentek be, 60 ezret futott autobol, mindket elso ules immar derektamaszos), aminek a pici hibait borfestekkel eltuntettem, igy szalon allapotu szo szerint.
Ma ledes vilagitast dobtam be a labterbe, az ajtokba es a rendszamtablahoz, kicsit frissebb es szebb hatast kelt az egesz. :)
Jovo heten kap negy uj Laufenn teligumit meg, illetve beszerzem jovo evi beszerelesre a klimahutot, mert meg egy nyarat nem ulok a 40-50 fokban az biztos. :DDD
Es lehet kap egy optimalizalast is, legalabb a lelkem nyugodjon meg, hogy erosebb lesz a vas, ha mar a GT-rol lemondtam.

Üdv, Balázs

(#54283) Nordik


Nordik
őstag

Alapjarati apró kis rangatast mi okozhat főleg hidegen? Annyira kicsik, hogy szinte csak a fekpedalon érzem ha egy helybe állok. Volt hogy olajbetoltesnel valamennyi olaj mellefolyt akkor a szerelő letakaritott az olajbetolto nyilas környékén mindent akkor sokkal jobban észrevettem mintha valami valahova befolyt volna és kontakthibat szült. Aztán elmúlt de ez a pici rangatas megmaradt.

Az egyes hengernel azt észrevettem, hogy mintha párás lenne. Ezt amennyire tudtam ki takarítottam, viszont én mindenképp valami ilyesmire tippelek. Egyéb ötlet?
Megane 2 1.6 16V K4M760

(#54284) rob210 válasza Nordik (#54283) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tömítetlenség, szerintem, az elektromos hiba nem csak hidegen lenne.
De persze ettől még előfordulhat, távgyógyítani az ilyen hibákat sajna nem lehet.

Renault power

(#54285) Nordik válasza rob210 (#54284) üzenetére


Nordik
őstag

Tömítetlenség? Hol, merre keressem?

(#54286) footy válasza rob210 (#54266) üzenetére


footy
addikt

Aha, azt olvastam hogy Nissan fejlesztés.

Mindenki:
Tudja valaki hogy Laguna Megane 3-nál alapáron jár-e az üléshez gerinctámasz? Vagy meg kell venni egy bizonyos felszereltségi szintet mint a germánoknál?

[ Szerkesztve ]

(#54287) rob210 válasza Nordik (#54285) üzenetére


rob210
Topikgazda

Amerre az olaj folyt.

Renault power

(#54288) Nordik válasza rob210 (#54287) üzenetére


Nordik
őstag

Szolenoid szelephez folyt leginkább annak a csatlakozóját már lehúztam, megtisztítottam. Illetve az első hengerhez, ott már egyszer megtisztítottam a trafót illetve a gyertya körül akkor jobb lett, de mondom olyan mintha párás lenne a gyertya körül. Valahol olvastam olyasmit, hogy a trafón van egy gumigyűrű az ha nem tömít rendesen az okozhat problémát. :U

(#54289) rob210 válasza Nordik (#54288) üzenetére


rob210
Topikgazda

Egy gumi dugó van rajta konkrétan, annak a tesztelése, ha kivételkor cuppan akkor jó ha nem akkor ki van kopva.

Renault power

(#54290) rob210


rob210
Topikgazda

Srácok vagytok itt többen is akik utólagos kínai párforintos tolató radart szereltetek be.
A kérdés mennyire megbízható, lehet én is vennék egyet.

Renault power

(#54291) Nordik válasza rob210 (#54289) üzenetére


Nordik
őstag

Ha ki van kopva akkor akár okozhat is ilyen hibát? Mi a szerepe egyáltalán annak a gyűrűnek azon kívűl, hogy kosz ne jusson be?

(#54292) eTrade


eTrade
tag

Sziasztok,

Sajnos mai napon a sofőroldali elektromos ablak azt mondta, hogy "nyekk". :(
Szerencsére nem teljesen esett be az ablak... édekesen kicsit ferdén akar felmászni de így elakad és automatikusan visszaengedi.

Pár szerelési videót találtam a neten, hogy hogyan lehet hozzáférni, azokat már végignéztem.

Van itt valakinek tapasztalata ezzel kapcsán?
Konkrétan az érdekelne, hogy alkatrész nélkül felesleges hozzáfogni, mert pl. csak javítókészlettel javítható?

Előre köszönöm a segítséget! :R

[ Szerkesztve ]

(#54293) rob210 válasza Nordik (#54291) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szigeteel. hogy nedvesség se jusson be.

Renault power

(#54294) Nordik válasza rob210 (#54293) üzenetére


Nordik
őstag

Értem, köszi!

Szóval probléma ha nedvesség jut be. Nekem pont, hogy párás, nedves esetleg olajos volt belül a gyertya körül. Akkor ezt kellene szépen kitakarítanom illetve a tömítést ellenőriznem.

(#54295) rob210 válasza eTrade (#54292) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szia igen ha ferdén áll, akkor Eltört és amíg nincs mire cserélni addig nem sok mindent tudsz hekkelni vele, illetve home made nekieshetsz, de tudni kéne mi az ami elpattant.

[link]

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54296) rob210 válasza Nordik (#54294) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen ez lehet okozója a kóbor szikrának indításkor.
De lehet még sokminden más is, mint írtam ezeket a hibákat távgyógyítani nem lehet, ezeket mérni nézni tesztelni kell.
De ott keresném első körben a ludast. ;)

Renault power

(#54297) Nordik válasza rob210 (#54296) üzenetére


Nordik
őstag

Nyilván. :) én is erre felé keresgélek, egész addig nem csinálta míg az a fránya olaj mellé nem folyt olajcserekor. :) de az az én hibám volt...

(#54298) mycso válasza rob210 (#54290) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nekem az volt a megane-ba, hibátlan volt.
Én kb. 3 évig használtam, soha nem volt baja.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54299) forceberg válasza rob210 (#54263) üzenetére


forceberg
veterán

A ráncfelvarráskor az adatlapok alapján könnyítettek a L3-akon.
A M3-mal kb. egy súlycsoport lett, talán a M3 kombi még nehezebb is, mint a FL-es L3 kombi?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54300) eTrade válasza rob210 (#54295) üzenetére


eTrade
tag

Köszi szépen, akkor alkatrész nélkül nem is fogok hozzá, feleslegesen nem szeretném 2x székapni az ajtót. :)

Amúgy az ablakemelő szerkezet amit belinkeltél, az a kettes Megane-hoz jó, a hármashoz már másik fajta szükséges:
[link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.