Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54351) Tom5 válasza rob210 (#54344) üzenetére


Tom5
addikt

:R :R :R

(#54352) gooool válasza xuldar (#54350) üzenetére


gooool
őstag

Komplett üléscserét csináltam két hete (átkábelezéssel, deréktámasz átépítéssel), azért mertem megkérdezni, hogy ehhez is megéri-e nekifognom, mert az nem volt nagy dolog igazából. :)

Üdv, Balázs

(#54353) Nordik válasza meroly (#54347) üzenetére


Nordik
őstag

Nekem hidegen szokott hasonlót produkálni aztán később megjavul. Persze nem nyomom neki hidegen de én gondoltam már az üzemanyag pumpara is. Talan nem úgy nyomja a naftat ahogy illene, alapból is meg szoktak dogleni ezekbe a pumpak. Nekem kettes megane van 1.6 16V.
Viszont olvastam már mashol, hogy hidegen néha dadogos és ez 1.4 ill. 1.6 nal is jelentkezik, tipushiba márkaszerviz szerint. :U

(#54354) #32577792 válasza sanzi89 (#54346) üzenetére


#32577792
törölt tag

Nincs módja.
Régi tulajdonos által végzett munka lekérdezés ének sem. Tudtommal. Nekem sem adták ki, miután tulajdonos lettem sem.

(#54355) meroly válasza Nordik (#54353) üzenetére


meroly
veterán

A hidegen dadogást nekem a fojtószelep tisztítása megoldotta, majd trafókat és gyertyákat is cseréltem, azóta minden jó, csak ez a pörgetős dadogás van néha....

Impossible is nothing

(#54356) Nordik válasza meroly (#54355) üzenetére


Nordik
őstag

Folytoszelep tisztításról tudsz esetleg leírást adni?

(#54357) meroly válasza Nordik (#54356) üzenetére


meroly
veterán

Nem értek hozzá, szerelőm csinálta.

Impossible is nothing

(#54358) molnarpeter válasza sanzi89 (#54346) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

ALD rendszeréből próbáld kikérni a történetét, illetve a szervizkönyv kitöltését. Ilyen új autónál a központi nyilvántartás is igazol.

[ Szerkesztve ]

(#54359) Nordik válasza meroly (#54357) üzenetére


Nordik
őstag

Köszi :)

Valaki esetleg tud erről leírást? Feltétlen le kell szerelni egyébként?

(#54360) rob210 válasza Nordik (#54359) üzenetére


rob210
Topikgazda

(#54361) diablo1984 válasza sanzi89 (#54346) üzenetére


diablo1984
veterán

Szerintem megvétel után kérd, hogy töltsék ki a szervízkönyvet, mert bár elektronikusan náluk megvan, de neked betekintést nem adnak, így te meg írott formában kéred az autódhoz a szervízkönyvet! Amúgy borzasztó parasztság, hogy ennyire elzárkóznak, holott egy a4-es lapra kinyomtathatnák a fullos szervíztörténetet, a-z-ig, ennyi az előnye a digitálisnak! Amúgy valszeg 30 ezrenként volt hordva, cégeseket mindig maxira lövik be, így takarékos a szervízköltség, ha meg megkotlik, akkor gariban csinálják.Ritka mikor sűrűbben hordják szervízbe....

(#54362) forceberg válasza diablo1984 (#54361) üzenetére


forceberg
veterán

Talán törvény van rá, hogy nem kell kiadniuk... röhejes!

30e-hez: épp ezért passzolják le 5 év/150e km környékén a kocsikat, amikor a gari lejár.
De az EuroV-ös 1.5dCi-knek már nem km alapú a szervizszámlálójuk, hanem felhasználás.
Szerintem 30e-t kb. csak tiszta országúti üzemnél adhat a fedcomp.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54363) #32577792 válasza forceberg (#54362) üzenetére


#32577792
törölt tag

Ha hagytam volna, elment volna annyit. De hamarább cseréltem. Ha olyan helyen jártam, ahol nem szokásos volt a hajtás, nagyobb ütemben csökkent a hátralévő idő.

(#54364) forceberg válasza #32577792 (#54363) üzenetére


forceberg
veterán

Azt olvastam, hogy jórészt városi üzemben lemegy akár 8-10e km-re is.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54365) #32577792 válasza forceberg (#54364) üzenetére


#32577792
törölt tag

Lehet, nem igazán ott használom. Város nálunk inkább falusi város :)
Itt a gyalog és kerékpár a módi :)
Ebből adódik, ha nem helyben, akkor 20-100km kint.

(#54366) Cane


Cane
őstag

Na megcsináltam otthon az olajcserét (Espace IV 2.0 16V). A legnagyobb bűvészet egy rámpa szerkesztése-megépítése volt, a kartervédő lemez lebontása, majd a 8mm-es [ ] négyzetkulcs "legyártása" mert boltban nem kaptam, netről kellett volna rendelnem. Eddig 10W-40 Aral olaj volt benne, amelyet a német Renault szervíz töltött bele (akkor már miért nem Elf olajat?!), ekkor kapott egy gyári Renault olajszűrőt, gumis alátét volt a leeresztő csavaron.

A lényeg, adtam hozzá motortisztító adalékot, majd leengedtem a meleg olajat, olajszűrőt Man-ra, alátétet rézre cserétem. A régi olaj fekete volt, de nem volt trutyis vagy masszás a vége.

Liqui Moly Longtime High Tech 5W30 5L ment bele, egyelőre nívópálca szerint kb. 85-90-os a feltöltöttség. Azért ez ment bele Elf helyett, mert egyrészt a másik autómhoz vettem, amely már nincs meg és így rajtam maradt, másrészt az olajválasztó szerint ez az olaj ehhez a típushoz is teljesen jó.

Végeredmény: alapjáraton a motor mintha halkabb lenne, viszont egyértelműen érezhető, hogy gázadásra sokkal gyorsabban reagál, felpörög és korábbihoz képest hamarabb húz, de mint a barom. Nem azt mondom hogy erősebb lett, de egyértelműen felszabadultabb lett a gázadás reakciója, hamarabb bokrosodnak a lovak.

:))

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54367) diablo1984 válasza Cane (#54366) üzenetére


diablo1984
veterán

Èn a hètvègèn vettem egy benzines 4 ütemű fűnyírót, az olaj benne fekete volt ès sűrű mint a tört gèpzsír. Mèg az èletben nem volt benne olaj cserèlve, a levegőszűrő lyukai is el voltak tömülve fèl centi fűdarával. Szètkaptam mindent, kitakarítottam, kicserèltem, karbit kipucoltam, tankot kimostam kèst megèleztem ès hibátlan fűnyíróm van!
Fogalmam sincs, hogy hány èv alatt kocsonyásodik meg az olaj, de most kapott 5w30as dpf-es olajat, mert olyan volt itthon mèg az opeles időmből! :)

(#54368) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Bosch fékekről mi a véleményetek?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54369) mycso válasza FRENK1988 (#54368) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nekem a megane-on volt bosch és delphi tárcsa is, mindkettő jó volt. A delphi picit gyorsan fogyott, a bosch az bírta.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54370) rob210 válasza FRENK1988 (#54368) üzenetére


rob210
Topikgazda

A bosch nem rossz, ha meg tudod venni jó áron.

Renault power

(#54371) diablo1984 válasza FRENK1988 (#54368) üzenetére


diablo1984
veterán

A yarison az volt gyárilag, a hátsó dobot 277 e km után szabályozni kellet, bár válla mèg nem volt, a fèkpofák is csak azèrt kopott fèlre, mert a kèzi kicsit behúzva maradt....
Szóval jó az a bosch fèk, tartós!

(#54372) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Mert ahová fogom vinni a kocsit (a lassú menetben való morgas miatt. Ami szerintük fék) ők nagy Bosch alkatrészeket preferálják így gondoltam rákérdeztek erre a márkára

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54373) molnarpeter válasza diablo1984 (#54367) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

10W30 ásványi szokott lenni bennük, de kb hidraulikaolajjal is elmennek :DDD Jó lesz az 5W30 is, talán a léghűtés miatti magasabb hő okán tennék bele 5W40-et esetleg, de maga a szintetikus olaj is nagyon sokat jelent. Olajszűrő van benne külön? Évente amúgy sem árt a csere mondjuk, én a gyári intervallumot is kicsit rövidebbre vettem 50 helyett 40 óra).

(#54374) orosziem81 válasza rob210 (#54290) üzenetére


orosziem81
tag

Anno Extreme diigtaltól lett rendelve (lehet ez is kínai) asszem 4000Ft volt.
Tudod, akkor építettem be, mikor utoljára jártam nálad. Nah azóta többször is volt tesztelve és ezek alapján csak ajánlani tudom. A mért érték helyes, irány jó. Tolatni lassan szabad mert néha fáziskésése van.

(#54375) orosziem81 válasza ΞΔGLΞ (#54318) üzenetére


orosziem81
tag

Szia, én pár hónapja vettem szintén a pécsi vásárban kulcskészletet de abból a gagyi minőséget adták. A racsnis kulcs már megadta magát egy mozdulatután, az egyik rúd meg elhajlott.
Nem vágtam akkor milyen anyagösszetételt kell nézni.
A zsibi részen meg olyan francia kulcsok vannak, hogy csak nehezéknek jók már
Gyerekkoromban úgy emléxem igazán jó vásár volt, de egy ideje sok a tucat/ócska termék.

[ Szerkesztve ]

(#54376) diablo1984 válasza molnarpeter (#54373) üzenetére


diablo1984
veterán

Nincs külön olajszűrő. Nem tudom, hogy hány èves lehetett az olaj benne, mire így besűrűsödött ès befeketedett, valszeg nem kent jól ès akkor verte tele korommal a motor. Èn is 1-2 èvente cserèlem, dokat nem gasználom, szezonban 1-2 hetente 1-2 órát...

(#54377) rsf válasza sanzi89 (#54346) üzenetére


rsf
senior tag

Én amikor vettem a kocsit előtte felhívtam 3 renault szervízt és mindenhol telefonon az alvázszám birtokában adtak felvilágosítást. Ez egy éve volt a kocsit kintről hozták be.
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#54378) Bence008


Bence008
tag

Sziasztok!

Scenic III-ban elpattant a rendszámtábla világítás műanyag háza, kiesett és a kábelen lóg. Szeretnék érdeklődni, honnan lehetne rendelni újat? Esetleg a Megane III/Fluence rendszám lámpa házának mérete azonos? Mert akkor innen tudnék rendelni. Bármilyen segítséget szívesen fogadok, mivel elég SOS a szabálytalan közlekedés és a beázás veszélye miatt. :U

Köszönöm.

(#54379) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Sziasztok!

Egy ismerősöm szintén fektarcsat cserél...ne. Már meg is vannak neki az újak.
Viszont fekbeteteket nem akar cserélni, mert pár hónapja vette bele a prémium boschokat.
A hülye szerelő meg nem mondta neki, hogy ezt már ajánlatos tárcsákkal együtt cserélni.

Szóval a kérdés az, hogy valóban működő e az a módszer, hogy sima felületen egy durvább csiszoló papíron, enyhén csziszolva egy sima felület érhető el?

Én ilyet nem csinálnék, de neki most nincs pénze új betétekre.
Gondoltam megkérdezem. A betétek valóban szinte teljesen alig koptak, viszont a tarcsa már tuti nyomott bele vájatokat.

Előre is kösz az infókat.

Renault megane 2012 van szó egyébként.

(#54380) rsf válasza ΞΔGLΞ (#54379) üzenetére


rsf
senior tag

Miért ne működne?
Csak figyelni kell, hogy párhuzamos legyen a csiszolás na meg persze amit lecsiszol azt elbukta.
Én biztos ezt csinálnám, ha tényleg keveset használt és jó minőségű a betét.
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#54381) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54379) üzenetére


rob210
Topikgazda

A szerelőnek előszőr is gyengéden eltördelném a kezeit.
A megoldásotok igen csak sufni home made , de működhet, ha sikerül neki a csiszolást úgy kivitelezni, hogy azt utána vonalzóval megmérve nincs hézag a felületén és mindenhol egyenletes magasságú lesz a betét akkor végülis berakható.

Renault power

(#54382) rob210


rob210
Topikgazda

Srácok tudja valaki a Maglódi Zoli telefonszámát?
Kéne egy Maglódi ismerősömnek.

Renault power

(#54383) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54381) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Hát nem én fogom csinalni, hanem ő. Én csak megkérdeztem.
Majd mondom neki, hogy működik a dolog, de szép egyenletesen csiszolja.
Végülis majd csak bekopik...

:R

(#54384) molnarpeter válasza ΞΔGLΞ (#54383) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Üveglapon lehet sima felületet elérni. Tolómérővel folyamatosan csekkolva talán megoldható...

(#54385) Cane válasza rob210 (#54382) üzenetére


Cane
őstag

06húsz4nyolcvan21nulla8 :D

[ Szerkesztve ]

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54386) rob210 válasza Cane (#54385) üzenetére


rob210
Topikgazda

Köszi.

Renault power

(#54387) ΞΔGLΞ válasza orosziem81 (#54375) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Lehet, hogy azok gagyik, én csak azt a fémkunhenger visszanyomót vettem a cseréhez, amit ma éjjel megejtek. Az tényleg minőségi cucc.
Régen elég pénz költöttem szerszámokra, ami 90%-ban mind Yato, vagy Stanley. Gond soha nem volt velük.A többi átlagos nevű, hirtelen megvett szerszámok, azok is bírják a strapát.

(#54388) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nos,nemsokára neki is állok... itt látható az SNR KF 155.90U FÉKTÁRCSA + ABS gyürű + csapágy, sapka, anya.
Mit ne mondjak, elég súlyos a cuccos...Fékbetétből pedig ez az ATE kerül





[ Szerkesztve ]

(#54389) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#54388) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor tépjed azt a csavart rendesen :D

Renault power

(#54390) kisninja


kisninja
őstag

Skacok Lagu 2 be vezérlés csere esedékes...
Mit javasoltok (bárdi) márka?

Vezérlés szett vízpumpával:
Ina Skf Aisin ?

Okoskerék ?
Renault vagy Aisin

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#54391) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#54389) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ok hamarosan leköltözök a garázsba, ha a család "bealudt' :) :R

(#54392) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#54391) üzenetére


#32577792
törölt tag

És hogy oldod meg a nyomatékot?

(#54393) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Champion szűrők milyenek? Konkrétan az üa szűrőikre gondolok. Most a rob által ajánlott Filtron van benne, nincs vele gond csak kipróbálnék mást ha okés. Árban kb. ugyanaz. Olajszűrőből is Filtron helyett Mann megy bele, itt sincs sok difi árban, kb 200-250 ft.
Olajból maradok a 5w-30-as Elf-nél.

Egyébként olajcserénél most elég csak a tömítést cserélni vagy nem ártana a csavart is?

(#54394) rob210 válasza #32577792 (#54392) üzenetére


rob210
Topikgazda

210Nm plusz 45°
;)

Renault power

(#54395) rob210 válasza kisninja (#54390) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az INA jó okosból csak a renault ;)

Renault power

(#54396) rob210 válasza Tomi0703 (#54393) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mi a gond a Filtronnal, én championt semmi pénzért nem tennék be, havernak autópályán (nem renault) kinyílt a perem mellett és elfosta az olajat, gyári hibás volt.
Nem keveset ku..a an..zott, mire tudtunk rajta segíteni.
De ez extrém eset sokan megelégedéssel használják, én nem :D
Nekem vagy purflux vagy filtorn minden a kocsiban éppen mi van raktáron.
:R

Renault power

(#54397) Tomi0703 válasza rob210 (#54396) üzenetére


Tomi0703
őstag

Akkor jobb a békesség és marad a Filtron. :D :R

Olajleeresztő csavar téma? :D

(#54398) #32577792 válasza rob210 (#54394) üzenetére


#32577792
törölt tag

Mint egy közepesen erős pálinka :)

(#54399) gixxergabi válasza Tomi0703 (#54397) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Nekem Champion üa szűrő ment 1.5 dci-be, ez volt olcsó :DDD

(#54400) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#54392) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Szereztem egy 330-as kulcsot kölcsönbe ma éjjelre.
De ha nem lett volna, akkor a 210-re, amit az én kulcsom tud, kb még fél fordulatot húztam volna.
Így tippeltem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.