Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54151) Josi válasza eTrade (#54150) üzenetére


Josi
aktív tag

És mi a javaslat, ami jó is?
És mennyire macerás házilag a csere? (K4J750 a motorkód)

[ Szerkesztve ]

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#54152) rsf válasza #32577792 (#54139) üzenetére


rsf
senior tag

Erre céloztam én is feljebb.
Kollégám új Ford Focusának a kipufogója tiszta korom pedig az 1.5 turbós benzines.
Nem a fa tüzeléssel meg a diesellel van itt a legnagyobb baj.
Kb. 10 éve láttam egy amerikai dokumentum filmet a globális felmelegedésről a filmben sok kutató szólalt meg, hogy ez csak smafu arra megy ki a játék, hogy bűntudatot keltsenek aztán megadóztassanak mindent ami a felmelegedést okozza. Azt hogy mi okozza meg majd eldöntik valakik.

Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#54153) #32577792 válasza rsf (#54152) üzenetére


#32577792
törölt tag

Az ha valami amerikai kutatás, hagy bennem kételyeket. De az tény, hogy baromi nagy változások vannak, itt a homokhátságon, megjelentek olyan növények - fűfélék közé tartozó - mely sivatagi környezetben található meg.
A globális felmelegedés okai sokkal összetettebbek, - szerintem - mint dízel gépkocsik (melyek igazából európai és nem globális szereplők). Nem is annyira a fa mint tüzelőanyag, hanem a gumi, rongy és egyéb ipari hulladékok elégetése (valaki jobban teljesít, de azok nem így tüzelnek kényszerből) és ráadásul vizes állapotban. Csak meg kell nézni a világ szarvasmarha állományát és azt, hogy ezek mit okoznak. Mégsem esik nekik senki, hogy talán fel kellene hagyni a tenyésztésükkel. Egyszerűbb ráfogni a dízelekre és hátra dőlve szidni őket, mondván, nekem benzines van. (nem megyek ismét bele abba, hogy hány éves, milyen állapotban, milyen olajzabálás mellett stb).
Persze lehet játszani a sértődöttet ezek miatt, de ez meg olyan röhejes és gyerekes, komolyan. (nap, mint nap látom az első osztályosokat szünetekben, azok nem ilyenek, tehát lehet sértő számukra a hasonlat)

Igen, kell(ene) tenni ellene valamit. Én annyit tudok, hogy nem járok autóval helyben, gyalog vagy kerékpáron igen. Nem futja "korszerű" hibridre, villany autóra sem. Nem vagyok hajlandó 7-9l fogyasztású autóval járni úgy, hogy azt kinti közlekedésben produkálja (bőven van ilyen ne legyünk álszentek) mert jöhet a duma, hogy a benyás mennyire kevesebbet szennyez, de azért ha valami 5.5-et eszik szemben egy 8 literrel, azt nem gondolhatja senki, hogy a több a kevesebb. A botrányt az az USA robbantotta, ahol alig van dízel autó és vissza akarják szorítani a nem hazai autókat és ez jól jött nekik a németek ellen.

(#54154) rob210 válasza #32577792 (#54153) üzenetére


rob210
Topikgazda

Azért ennek a videónak a végét ajánlom figyelmedbe.
Tudom ez nem életszerű, de sajnos igen is vannak ilyenek a forgalomban is.
Hidd el nem egyet nem kettőt látok ilyet, kisteherautót is, amiben úgy huhog a turbó is, hogy ihaj.
De természetesen benzinesből is van olyan aminek olajos a kipufogója és 100kilométeren eszik egy liter olajat, az is ugyan ez a kategória nálam.

Szvsz ugyan azt tudom mondani amit eddig, ha a műszakilag alkalmatlan autókat kiszűrnék, nem csak szmogriadó esetén az többet érne, mint, ahogy most szabályoznak.
(Egyébként az én kipofogóm se kormos ;) )

Renault power

(#54155) #32577792 válasza rob210 (#54154) üzenetére


#32577792
törölt tag

Magyar állapotokat nem tudom mennyire érdemes általánosítani fuvarozás tekintetében. De fuvarozásban egy jó ideig nincs alternatíva a dízelnek. Állapot egy másik kérdés. Az okokat pedig nyilván a gazdasági szabályozásokban kell keresni. (gondolom minden érintett szeretne olyan fejlődést produkálni mint egyes stróman gázszerelő és évente cserélni a kis teherautóját).
Továbbra is azt gondolom, hogy ez csak egy nagyon kis szelete annak a tortának. De ezt lehet nyomatni, ezzel még jobban fogyasztásra ösztökélni az embereket. Pedig egyszerűbb lenne az élhető tömegközlekedés. De amíg egy helyközi járat, 28km-t 45-60 perc alatt tesz meg, azonos áron, mint egy dízel autó, addig nem alternatíva. (és akkor most nem beszélek a szarvasmarhákról, a jeges földterületek kiolvadásáról és az ott keletkező, kezelhetetlen mennyiségű metánról, mint ugye tudjuk milyen hatású gázról?)

Ezért is írtam, hogy ez sokkal összetettebb, mint a tiltsuk ki a dízel autókat demagóg duma.
(ez már az OFF-nak is OFF: egyszer egy zöld politikus beleállt ebbe a témába, ok, támogatom és meg is írtam neki, egyben javasoltam, hogy álljon oda az emberek elé, és mondja: a mi pártunk vesz nektek a mostani helyett egy Teslat ha leadjátok a bontóba, továbbá vállalom - már mint ő -, hogy felhagyok a szarvasmarhák tenyésztésével és ezzel a magam módján, én is hozzájárulok az egyensúly javításához. Nem válaszolt persze, ahogy illik)

Köszönöm és ezzel igyekszem a témát lezárni részemről.

(#54156) diablo1984 válasza rob210 (#54154) üzenetére


diablo1984
veterán

Ez már itt Hajdú-biharban nem kapna műszakit, igaz sok más autó sem ami gyári.

(#54157) #32577792 válasza rob210 (#54154) üzenetére


#32577792
törölt tag

Jaj bocs, lemaradt a videóról: ezt produkálta egy benzines autó előttem, csak nem fekete volt a füst, de a mennyiség kb. ennyi.

(#54158) rob210 válasza #32577792 (#54157) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezeket írtam le én is.
Magyarán egy véleményen vagyunk.

Én konkrétan, ha a Budapesti tömegközlekedés nem lenne hulladék le tudnám tenni a kocsit, de nem fogom, mert amíg kocsival 23 perc beérni dugóban is max 40 addig tömegközlekedéssel 1óra20perc és ezt nonszensznek tartom.

Úgy, hogy a színvonal is a béka segge alatt van.
Ha felszálsz egy buszra ott a fele bliccel, ápolatlan etc.etc. erre én nem vagyok kiváncsi.

De lényeg a lényeg, az üvegházhatás és a föld globális tönkretétele szépen fokozatosan sikerülni fog, illetve most már egyre rohamosabban, mert ezek az események fokozni fogják egymást.
Csak még senki nem foglalkozik ezekkel komolyan.

Viszont most már én is zárom ezt a témát, mert ez itt a renault topik, nem a sírjuk el magunkat az emberi hülyeség miatt topik.
Bár leheet kéne egy ilyet is nyitni. ;)

Renault power

(#54159) orosziem81 válasza rob210 (#54154) üzenetére


orosziem81
tag

Ezt a videót szemléltetőként be lehetne tenni olyan előadásokra, amikor arról van szól, hogy a DIESEL üzemű motor gyorsításkor veszteséges. Egyszerűen tökéletlenül ég el a tüzelőanyag. És itt pikk-pakk borzasztó mennyiség éghet el a hirtelen, nagy sebesség elérése érdekében. Persze az összes teljesítmény visszafogó maszlag is ke van belezve bizti.

(#54160) rsf válasza #32577792 (#54153) üzenetére


rsf
senior tag

Még szeretnék reagálni utoljára.
Volt a doksi filmben, hogy fennmaradt írások szerint az ókori Rómában télen is mezítláb és egy szál pendejben jártak mert 15 fok alá nem csökkent a hőmérséklet télen sem. És nem az akkori diesel autók miatt volt ennyire meleg. Szóval valószínűbb, hogy a földön az időjárás ciklikusan változik. Most megint melegedőben van és ezt rá lehet fogni a környezet szennyezésre. Itt most nem azt mondom, hogy szennyezzük a környezetet mig valaki kitalálja.
De vegyük már észre, hogy ez csak a pénzről szól.
[Egy a sok közül]
Egy hazugságot akkor hisznek el sokan ha alátámasszák hihető dolgokkal.

A VW vezér is nyilatkozta hogy a diesel támadás túl van misztifikálva.
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#54161) eTrade válasza Josi (#54151) üzenetére


eTrade
tag

Gyári termosztát Valeo, de állítólag a Gates és a Febi is van olyan jó:
Termosztát csere

[ Szerkesztve ]

(#54162) kisninja válasza Josi (#54151) üzenetére


kisninja
őstag

Házilag simán megy csak a hűtővizedet kell pótolni. Én találomra vettem egyet anno.

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#54163) FRENK1988


FRENK1988
veterán

A vezérműszíj nem hajtja meg a klímát és a szervot. SCENIC I/II 1.6 16v

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54164) Cane


Cane
őstag

Olajcserénél a leengedőcsavarnál célszerű új alátétet használni vagy esetleg jó a régi?

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54165) diablo1984 válasza Cane (#54164) üzenetére


diablo1984
veterán

akár a régi is jó, de pár százas tétel, vagy még annyi sem, ha olajcsere után elkezd szivárogni, az meg kellemetlen tud lenni, többe lesz mint párszáz ft!

(#54166) rob210 válasza Cane (#54164) üzenetére


rob210
Topikgazda

Roppantó gyűrű így a régi nem jó.
Vagyis lehet jó, de az egyenetlenségeket nem ugy veszi fel mint egy új, tehát előfordulhat szivárgás, az ára pedig 75.-

Renault power

(#54167) rob210 válasza FRENK1988 (#54163) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt a hszt fejtsd ki légyszíves, mert nem értem ez mi akart lenni.
A vezérműszíjnak "semmi" köze a szervóhoz és klímához.
Hiszen az a főtengellyel van kapcsolatba amiről a segédszíj viszi át a hajtást, a szervóhoz.

Renault power

(#54168) FRENK1988 válasza rob210 (#54167) üzenetére


FRENK1988
veterán

Most vittem el a kocsit szervizbe vezérlés cserére.
És mivel a szerelővel nem tudtam beszélni így csak az ügyintézővel tudtam beszélni és fizetni.
Itthon néztem meg nagyjából a sötétben...
Conitech vezérlés lett beleteve, fagyállóval feltöltve. A másik szíj (amit kérdezek) az nem beszéltük. Gondolom ez a hosszbordas szíj.
A vezérműszíj az nem látható. Ez még igen

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54169) Cane


Cane
őstag

Köszi a válaszokat! Régi golfnál többször cseréltem de ott közel 20 év alatt ugyanaz a réz alátét ment vissza, szivárgás nélkül. :)

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#54170) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok!Sidem gömbfej ok?

(#54171) rob210 válasza FRENK1988 (#54168) üzenetére


rob210
Topikgazda

Amit látsz az a hosszbordás szíj.
Az hajtja a generátort a klímát és a szervót.
Ha az elszakad akkor átugorhat a vezérlés , mert fel tudja kapni a darabokat.
Illetve jobb esetben, csak megszűnik a töltés és a szervó, meg a klíma.
Nem érdemes vele kisérletezni.
Most volt nálam II,es megi teljes hengerfej felújításon, mert begyürte a kiszálasodott hosszbordésszíj darabjait a vezérműhöz. :(

Az meg a generátor szabadonfutó miatt volt azt ugyanis nem cserélt a tulaj drága spórolás lett a vége.

Renault power

(#54172) Nordik válasza rob210 (#54171) üzenetére


Nordik
őstag

Hosszbordasszijnal mit érdemes cserélni? Szíj, feszítő görgő?

(#54173) tresh válasza Nordik (#54172) üzenetére


tresh
addikt

Igen

(#54174) Gombinyó válasza Nordik (#54172) üzenetére


Gombinyó
őstag

Vízpumpa.

(#54175) Nordik válasza tresh (#54173) üzenetére


Nordik
őstag

És ez a generátor szabadonfuto? Erről nem hallottam, hogy szoktak volna cserélni. Vízpumpat a vezérműszíj hajtja.

(#54176) rob210 válasza Nordik (#54172) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hoszbordás szíjnál először is szíjat, görgőt, feszítő görgőt, és generátor szabadon futót.
Persze azt nem árt tudni milyen kocsiról van szó.
Mert van olyan ahol pl. Dci-k a vízpumpát is a hosszbordás hajtja, főleg láncos vezérlés esetén.
Benzineseknél renaultnál egy kivétel van azt hiszem az összes többinél a vezérműszíj hajtja a vízpumpát.

Renault power

(#54177) rob210 válasza Nordik (#54175) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na pont ez a baj. ;)
Pedig kéne.

Renault power

(#54178) diablo1984 válasza rob210 (#54176) üzenetére


diablo1984
veterán

1,9 dti/dci esetèn is a hosszúbordás hajtja a vízpumpát. Èn nem is emlèkszem, hogy lett volna olyan autóm eddig amit a vezèrlès hajtott volna, valszeg így az a mód ritkább.

(#54179) BLUE TORNADO


BLUE TORNADO
senior tag

Üdv!
Mostanában észrevettem, hogy hideg motornál az autó olyan hangot ad ki, mint amikor a kuplung kinyomó szerkezet kezdi magát megadni. De ez a hang addig áll fennt, ameddig nem melegszik picit a motor. Kb 1,5 - 2 km után elhallgat. Kuplung cserére gyanakszom. Ja. Ésmég. Reggeli első indításnál miután beröffen a motor, olyan visító hang jön ki a motortérből. Úgy vettem észre, mintha az önindítóból jönne a hang. Mire számítsak a két jelenségnél? Megane PH1 98' 1.4 Energy

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#54180) rob210 válasza BLUE TORNADO (#54179) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem lehet a visító hang a segédszíj?
Csak akkor van amíg a gyújtáskapcsoló el van fordítva?

Renault power

(#54181) BLUE TORNADO válasza rob210 (#54180) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

a hang csak addig van, amíg a motor beröffen

[ Szerkesztve ]

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#54182) salieri. válasza salieri. (#54170) üzenetére


salieri.
őstag

Erre senki? :F

(#54183) rob210 válasza salieri. (#54182) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én már párszor leírtam mo az ajánlott. ;)
Szerintem be fogom szerkeszteni az összefoglalóba.
Spidan, swag, febi(egy cég), valeo.

Renault power

(#54184) rob210 válasza BLUE TORNADO (#54181) üzenetére


rob210
Topikgazda

Értem de az a nyikkanás lehet akár a szíjfeszítő kilágyulása is.
A szij nyúlása is, nem biztos, hogy az önindító.

Renault power

(#54185) salieri. válasza rob210 (#54183) üzenetére


salieri.
őstag

:R nem olvastam vissza.

(#54186) rob210


rob210
Topikgazda

Módosítottam kicsit az összefoglalón, helyesbítést, módosítást ha szeretnétek jelezzétek, vagy ha van ötletetek.
:R

Renault power

(#54187) BLUE TORNADO válasza rob210 (#54184) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

A generátor szíj nem lehet, kb 3-4000 km-el ezelőtt volt cserélve vezérléssel együtt

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#54188) rob210 válasza BLUE TORNADO (#54187) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt értem, de a feszítő autómata is cserélve volt, vagy csak a görgő ami rajta van?

Renault power

(#54189) sanzi89


sanzi89
addikt

Sziasztok!

Első autó vásárlás előtt állok. Sógorom céges autóját venném meg, ami nem más, mint egy Renault Megane Grandtour III 2014 1.5 dci. Az autót csak ő használta, mindig márkaszervizbe volt hordva, szervizkönyv, minden papír rendben, semmi gond nem volt eddig az autóval. Újat kapott, mert a régi futásteljesítménye elérte a 150.000 km-t, most 152.000 km-rel árulják kb. piaci ár alatt 1 millióval a cég alkalmazottjainak és családtagjainak. Igaz, hogy nem pont ilyen autót kerestem, eddig G/H benzines kombi Astrákat néztem, de azok cirka 10 éves autók, és alig lenne drágább ez a Renault, így képbe került ez a típus.
Az elmúlt 1 napban sokat olvastam a motorról, a típusról és úgy tűnik, hogy ugyan vannak nyűgjei, de alapvetően egy jól sikerült motor és jó típus. Egyedül a modern dízelek általános nyűgjeitől tartok kicsit, de igyekszem képbe kerülni és tudatosan használni a motort, hátha nem lesz nem várt esemény.
A kérdésem, hogy van-e valami jó tanács, vagy mindenképpen ellenőrizendő? Sógorommal nagyon jóban vagyok, szóval amit mond azt maradéktalanul elhiszem, de se én se ő nem igazán autókhoz értő egyén. A hétvégén megnézzük egy autószerelő ismerőssel, és ha minden rendben hétfőn meg is vennénk. Sajnos szakszervizben történő átvizsgálásra nincsen lehetőség, a legutolsó információ a műszaki állapotról a 4 hónappal ez előtti éves generál szerviz és annak jegyzőkönyve.
Aztán ha esetleg megvételre kerül a sor, akkor lehet többet fogok erre járni. :)

Köszi az infókat és válaszokat!

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#54190) rob210 válasza sanzi89 (#54189) üzenetére


rob210
Topikgazda

2014 re az a motor már egy kiforrott konstrukció lett.
A IIIas meganeban már nincs túl sok nyűge, az üzemanyagra érdemes figyelni.
A rendszeres olajcserére.
Az ereje sokak szerint nem elég egy grandtour kasztnihoz, de ha csak használni akarod szerintem teljesen vállalható.

Renault power

(#54191) diablo1984 válasza sanzi89 (#54189) üzenetére


diablo1984
veterán

Ha megveszed, még pár évig(ha nem 50 ezret mégy a kocsival évente) el tudsz vele közlekedni minden gond nélkül. Szerintem 200-250 ezer km körül kezdődnek majd a gondok, de ez nagyban függ a használati módtól, pályán csapatva inkább később, városban használva jöhetnek a gondok 10-20 ezer múlva is! Nálam 3e km alatt lekormolt az injektor és rossz értékeket mutatott.....

(#54192) xuldar válasza BLUE TORNADO (#54179) üzenetére


xuldar
őstag

Nekem is ez a problémám. Hidegindításnál sípoló hang, az önindítót felújították két hete, de még mindig hallható. Sőt, tegnap óta már sebességváltásnál is. Ahogy nyomom be a kuplungot és ezzel párhuzamosan engedem fel a gázpedált, amikor üresben pörög kicsit a motor a kuplung benyomására, mielőtt esik a fordulatszám. 3-4p után megszűnik, ahogy bemelegedett a motor. Van valakinek ötlete, mi lehet ez?

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#54193) vmk


vmk
tag

Sziasztok.

Megane I ph2 (azthiszem), 2001-es 1.4 16v.
Világit a SERV és a légzsák piktogramja.
Az ülés alatti csatlakozókat megnézték, az rendben volt. Azt mondják, hogy valahol kábel gond lehet (vagy vezérlő?!).
Legrosszabb esetben mire lehet számítani, ha mondjuk légzsák vezérlőt (már ha van ilyen külön) kell cserélni? Esetleg még valami ötlet, hogy hol gyökerezhet a probléma?

Köszönöm.

(#54194) rob210 válasza vmk (#54193) üzenetére


rob210
Topikgazda

A kormány átvezető kábel szakadt.

Renault power

(#54195) diablo1984 válasza rob210 (#54194) üzenetére


diablo1984
veterán

1-es megannál is gond volt már? Mert kettesben ès clio2 fronton igen.

(#54196) Josi válasza diablo1984 (#54195) üzenetére


Josi
aktív tag

Nem jellemző, de gondolom itt is előfordulhat.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#54197) mycso válasza sanzi89 (#54189) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Amit leírtál azok alapján nagyon jó vételnek tűnik.
Egyébként melyik motor? A 95 vagy a 110 lovas?
Illetve milyen felszereltség?

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#54198) vmk válasza rob210 (#54194) üzenetére


vmk
tag

Köszönöm. Az milyen költség lehet nagyjából? És mennyire bonyolult a cseréje?

(#54199) sanzi89 válasza mycso (#54197) üzenetére


sanzi89
addikt

110 lóerős, K9K 846 motor van benne, a felszereltség pedig egyedi. Ami fontos nekem az benne van (tempomat, klíma, bluetooth kihangosító), bár nem egy agyon extrázott kocsi, lévén, hogy céges autó volt.

Én utaztam benne sokat, igaz nem vezettem, vasárnap párommal elmegyünk egy mustrára egy autószerelő ismerős társaságában, és ha minden ok, hétfőn elindul az adás-vétel folyamata, szerdán remélem meglesz az autó, ha minden rendben van.

u.i.: Motorszám alapján írtam a 846-ot, bár pont a linkelt Wikipédia oldal szerint azt csak IV Megan-ba szerelték, a III-ba a 836-ost. Érdekes...

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#54200) mycso válasza sanzi89 (#54199) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Ezeket a motorkódos/évjáratos dolgokat engedd el. A renaultnál ezen a téren olyan kavar van, hogy ők sem tudják követni. Átfedésben van minden mindennel.

Mivel ez a féle már a ph2 M3, így megeshet, hogy az újabb fejlesztésű motor van benne.

Most nézem, hogy ebben az esetben a wikipédia ad téves infót, mert a faceliftws megane3-at 4-nek hiszi.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.