Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54051) nünüke1975 válasza eTrade (#54050) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Jó én a 1-eshez tudom viszonyitani mert már hajtom lassan 4 éve.Nem mertem annyira tiporni mert mellettem ült a kereskedő.Írnál tapasztalatot véleményt erről a tipusról ?Mire kell oda figyelni mik a gyengéi erősségei?Szervizelés alkatrész ár stb

(#54052) rob210 válasza AttyVin (#54049) üzenetére


rob210
Topikgazda

Próbáld ki a biztositék ki be trükköt, hátha a "reset" segít.

Renault power

(#54053) rob210 válasza salieri. (#54045) üzenetére


rob210
Topikgazda

Helyes így igaz minden amit leírtál szórol szóra.
Kivévr az, hogy szerintem egy fluence ben is élhető ez a motor. Hiszen a váltó lényegesen más lett rajta.
Illetve az okoskerék is sokat javít a menetdinamikán.
Cserébe több a meghibásodási lehetőség.

Ennek ellenére a k4m szerintem a mai napig egy megbízható jó motor, versenyezni nem ez kell, de napi használatra best buy.

Renault power

(#54054) AttyVin válasza rob210 (#54052) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Gondoltam rá, csak egyelőre nem tudom, melyik az, mert a manual-ban nemigen található róla semmi.
Illetve ez.

"Bizonyos berendezéseket a motortéri biztosítékdobozban C elhelyezkedő biztosíték véd.
Mivel ehhez nehéz hozzáférni, javasoljuk, a biztosítékcsere érdekében forduljon márkaszervizhez."

Délután majd megpróbálok arra is ránézni...

Üdv, Vino

(#54055) AttyVin válasza rob210 (#54053) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Nálunk a Fluence-ban K4M van, de szerintem a váltó sokkal elcseszetebb, mint az említett Classic-ban (régebben olyanunk is volt).
Illetve az áttételezése elég vacak a kocsi tömegéhez képest, meg nagyon hiányzik egy 6. fokozat.
Így hangosabb, gyakran jobban kell pörgetni és persze a fogyasztása is rosszabb, mint elvárható lenne, pedig én sem versenyzésre használom....

[ Szerkesztve ]

Üdv, Vino

(#54056) salieri. válasza AttyVin (#54055) üzenetére


salieri.
őstag

Fogyasztás lábfüggő, nekem nyáron 5,5L/re sikerült lehozni a fogyasztást vegyesben kb. 70% országút 30% város. Max. 110km/h tempó.

(#54057) AttyVin válasza salieri. (#54056) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Az is benne van, de azért valami technika is kell hozzá.

Országúton simán megyek 5,7 körül, de nem a város a terepe ennek a kocsinak.

Ráadásul úgy érzem, hogy az "elektromos gázpedál" beállítása/algoritmusa/vezérlése/érzékenysége sem a legjobb, legalábbis évek óta nem "áll rá a lábam" rendesen.

Persze a Renault ár/értékbe ez is valahol beletartozik (mondom úgy, hogy +25 éve a saját kocsi mindig az volt, a munkahelyi meg mindenféle, Wartburgtól a Citroën-ig).

[ Szerkesztve ]

Üdv, Vino

(#54058) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Az én bowdenes gazpedalomat át lehet szerelni elektromosra?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54059) LamerGyuri válasza FRENK1988 (#54058) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Ez engem is érdekelne.

[ Szerkesztve ]

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#54060) rob210 válasza FRENK1988 (#54058) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ne akard.
De nem is lehet.

Fedcompot kellene cseréli hozzá.
Mellesleg a bowdenes gázpedál sokkal finomabban adagolható, egyszerűbb, én nem is értem az elektromos létjogosultságát.

Laggol, van benne elektronika ami bármikor megmakacsolhatja magát, és még a fedcomp is letilt ha van vele valami.

Renault power

(#54061) AttyVin válasza rob210 (#54060) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Nagyjából én is ezt érzem.
Egy hagyományos bowdenessel sokkal finomabban adagolható a gáz és jobban érezhető/követhető a motor reakciója is. (Analóg vs. digitális módon rögzített zene - LP vs. CD/MP3, stb.)

Visszatérve a sötétedés-érzékelőre, vagy egy órája néztem, "megjavult" (pedig napnak háttal, fa alatt álltam meg). Újabb fura eset a "odaátról"....

Üdv, Vino

(#54062) eTrade válasza nünüke1975 (#54051) üzenetére


eTrade
tag

Nemrég vettem használtan (par hónapja), de szívesen leírom az eddigieket.

Pozitív:

Jóval csendesebbnek hallom a motorhangot, pörgetve persze van hangja, de azért még mindig halkabb.

Sokkal gyorsabban indul meg a kocsi, bár az előző motor 1.4-es 16 szelepes (95 LE) volt, így ez nem igazán mérvadó.

A 6 sebességes váltója precízebb, mint az előző 5 sebességese, bár nekem azzal sem volt komoly gondom.

Kocsiban ülve, pontosabban érzem a méreteit, mint a régi 1-es Megane-t... mármint a kocsinak az elejét, oldalát, hátulját, pedig az előzőt 4 évig vezettem. (bar ez lehet szubjektív)

Úthibákat kevésbbé érezni bent, de a keresztirányú "akadályokat" pl. fekvőrendőrt, vasúti átkelőt jobban. (Talán mert keskenyebbek és ballonosabbak voltak a régi "14-es kerekei)

Negatív:

Ahogy már valaki le is írta, városban nem valami takarékos, nekem az utóbbi 2 ezer km átlagfogyasztása (60% város, 40% országút) 7.9 Lett... igaz ebben van pár nagyobb dugó.

Digit klíma egyszer már megviccelt, egyszeruen nem fújta az utastérbe a levegőt (valami blokkolta az útját)... azóta ismét jó.

Kilátás nem annyira jó mint az 1-es Megane-ból... bár ez nagyon sok új kocsira igaz.

Ha eszembe jut még valami, akkor majd leírom. :)

(#54063) Nordik válasza baluka6 (#54046) üzenetére


Nordik
őstag

Ment PÜ! :R

(#54064) nünüke1975 válasza eTrade (#54062) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Nagyon szépen köszönöm az infót.Nagyon hajlok egy ilyen beszerzésére de a 100 Le jobb lenne mert abba nincs okoskerék úgy tudom.
Az a gond hogy a környékemen nincs eladó.A legközelebbi pedig 350km.Annyit azért nem mennék kétszer a hítel miatt.Szivesen olvasnék még további infót.
Nagyon körbe akarom járni a témát.

(#54065) rob210 válasza nünüke1975 (#54064) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na ennek utána járok hülyeséget nem akarok mondani, de tudtommal 2003 óta mindegyik renault 1.6 os okoskerekes.

Kivéve ezalól a daciák.
:R

Renault power

(#54066) AttyVin válasza rob210 (#54065) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Egy másik motor-kérdés.

Indításkor (K4M) előfordul, hogy felpörög kb. 2000-ig, majd visszaáll alapjáratra. Az esetek többségében ezt nem produkálja.

Hasonló előfordult a régebbi K4M-es motornál is.

Üdv, Vino

(#54067) rob210 válasza AttyVin (#54066) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tök random?
Nem adsz indítás előtt gázfröccsöt?
Illetve mennyi ideig tart ez a felpörgés?

Renault power

(#54068) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Hali!

'04-es 1,9 dci (120) Laguna. Indítom, az olajjelző max alatt 1-gyel (csupa karika egy vonallal a végén). Majd mentem vele egy jó 30 km-t, leállítottam majd mikor indítottam írta, hogy kevés az olaj és kigyulladt a service. Újraindítottam, nagyjából egyenes terepen álltam. Majd beugrottam még valahova (kb fél óra volt), utána indítom, ugyanúgy max alatt 1-gyel az olajszint. Nívómat sajnos múltkor eltörtem, beszerzés alatt van egy másik így nem tudtam megnézni a szintet én magam.
Az olaj amúgy még mikor vettem akkor lett lecserélve, kb fél éve. Elf Evolution 900 SXR 5W-30 ment bele. 8500 km-t mentem vele azóta.
Ritka, hogy csinálja. Most az előbb is a fent említett hibát produkálta. 1 hete csinálta először. Közbe egyszer sem.

Mi lehet a gond?

(#54069) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Kopott (vállas tárcsák és 30%os betétek) okozhatnak lassú menetben fekezesnel morgó hangot? Illetve fel-fel gyullado ABS piktogramot? Fekolaj nemrég lett cserélve

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54070) ThodEE


ThodEE
őstag

Sziasztok!

Év elején cseréltem termosztátot és ma újra cserélni kellett, kivettem a régit és szoba hőmérsékleten is már 1-2mm nyitási hézag volt, új betesz, tökéletes a vízhőfok, csak az zavar hogy elég keveset bírt ki, ez van fogyasztói társadalom vagy van más ok is amivel a kedvére lehet tenni hogy tovább működjön?
Láttam minimális lerakódás van már a csövekben de nem piszkáltam mert tudom hogy ha megindul mind a fűtő radiban köt ki és most nincs kedvem cserélni :U :DDD

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#54071) eTrade válasza AttyVin (#54066) üzenetére


eTrade
tag

Teljesen hideg motor esetén szerintem normális, hogy emelt alapjáraton jár egy ideig és utana szépen visszamegy... bár a 2000-es fordulat azért sok.
Lehet hogy hidegen falsot szív valahol? :F

(#54072) AttyVin válasza rob210 (#54067) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Eléggé random.
Gázfröccs nincs.
Amikor a motor indul felhúz és utána szinte azonnal megy is lefelé, nem tartja 2000-en, csak addig pörög fel.

Üdv, Vino

(#54073) rob210 válasza AttyVin (#54072) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor beszívott levegő hőmérséklet jeladó.
Valószínű, hogy a tömítése ki van keményedve.
Érdemes lenne reggel egyszer diaggal indítani akkor rögtön látszana.

Renault power

(#54074) rob210 válasza ThodEE (#54070) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha minőségi termosztátot veszel akkor sokáig kibírja ha nem akkor viszont bármikor meghalhat.
;) Bár ahogy írod, hogy van némi lerakódás a csövekben, lehet, hogy a mostani is csak megszorult valami kosztól. Főzd ki lábasban ha teljesen nyitva hűsd le ha visszazár akkor jó ha nem akkor valóban gagyi volt.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54075) salieri. válasza rob210 (#54074) üzenetére


salieri.
őstag

Melyik az ajánlott?calorstat jo lehet?

(#54076) <Mateus>


<Mateus>
tag

Sziasztok,
renault szervizt keresek, megbízhatót, lehetőleg nem lehúzósat és az sem baj ha ért hozzá :) tudnátok javasolni, tapasztalatokat megosztani? kihez érdemes vinni, kihez nem érdemes. Első körben Budapesten kereseket

(#54077) chuck91


chuck91
tag

Sziasztok.

Egy Megane II vásárlás előtt állok és lenne néhány kérdésem. A hosszabb távok miatt mindenképpen dízelt szeretnék és két fajta jött a képbe az 1.5dci 86 és a 106 lóerős, a hozzá való alkatrészeket nézegetve a kettőstömegű lendkerék ami sokkal drágább a 106 lovasban , ezen kíivül van még valami illetve érdemes-e a 106 lovas?

A 2006-os utániakat nézem, ezekben csak azok a fejegységek tudják lejátszani a MP3-at amelyiknél rá van irva a felső részére? Illetve ha valami tudna adni egy felszereltségi listát a ph2-höz azt nagyon megköszönném, illetve bármi típus hiba amit még vásárlás előtt kilehet szűrni.

Üdv.

(#54078) rob210 válasza salieri. (#54075) üzenetére


rob210
Topikgazda

Gates, Febi, Wahler, ezekkel volt dolgom amikkel nem volt baj.
Amit nem vagyok hajlandó beszerelni: Era, Facet, Vemo

Az általad említettet nem ismerem, így nem tudok nyilatkozni róla.
:R

Renault power

(#54079) hz0917


hz0917
tag

Sziasztok!
Megane2 -m jobb első el.ablak minden előzetes figyelmeztetés nélkül "recsegve" mintha valami homok került volna bele, indult meg lefelé. 4-5 centi után vissza is emeltem ijedtembe.
Olvastam róla, hogy javító készletet lehet kapni hozzá, amibe minden van ami elszokott törni, romlani.
A kérdésem az, hogy hol és milyen gyártótól érdemes beszerezni.

(#54080) rob210 válasza hz0917 (#54079) üzenetére


rob210
Topikgazda

Bardinál is van, a XV ben is van egy cég.
Illetve e-bayeen kapod a legjobb áron.
Kicserélni se egyszerű, alaposan olvass utána, különben egy két dolog a kezedben fog maradni.
;)

Renault power

(#54081) hz0917 válasza rob210 (#54080) üzenetére


hz0917
tag

Köszi a gyors választ. Találtam egy leírást fotókkal az alapján úgy gondolom megpróbálom sk. Miskolcon nem tudsz esetleg hozzáértő megbízható szerelőt?

(#54082) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Van valakinek érdemi élménye, tapasztalata Laguna 2 GT-vel? Ugye ez az ominózus híresen jó 2 literes turbós változat, 205 lóerővel.
Csak mert nagyon törpölök egy esztétikailag ugyan leharcolt, de mechanikusan elég jó állapotú példányon a kombi 1,9dCi helyett.
Kipróbáltam, embertelent lép így gyári kiépítésben is, de hát mint tudjuk bír ez sokkal többet is...

Köszi! :R

Üdv, Balázs

(#54083) salieri. válasza rob210 (#54078) üzenetére


salieri.
őstag

:R
Köszi,akkor beszerzem valamelyiket, fűtés van de azért leesik közép alá a mutató időnként. Természetesen egyben van az egész műanyag házzal.Azt honnan tudom,hogy 83-as vagy 89-es van-e benne? Miért van két különböző nyitási hőmérséklet?

(#54084) rob210 válasza hz0917 (#54081) üzenetére


rob210
Topikgazda

Budán lakom és még itt se nagyon tudok olyat akire rábíznám a kocsim, 3 ember van de pont annyira vannak elhavazva mint én. ;)

Renault power

(#54085) rob210 válasza gooool (#54082) üzenetére


rob210
Topikgazda

Chippelt verzióban ültem, vezettem, valóban lép, de fogyaszt is, rendesen.
Ezzel számolj, mert ugye az I es Lageszodnál is a benzines mivolta miatt magasabb volt a fogyasztás, na ehhez még adj házzá 1-2 litert ha rugod akár 3-4 et is.

Renault power

(#54086) rob210 válasza salieri. (#54083) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mert vannak hidegebb országok is ahol később meg melegebb országok is ahol előbb nyit a termosztát. ;)

Renault power

(#54087) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

(#54088) salieri. válasza rob210 (#54086) üzenetére


salieri.
őstag

10km után mutató állása,fűtök,meleget nyom.Van teedőm?

(#54089) rob210 válasza salieri. (#54088) üzenetére


rob210
Topikgazda

A meleget nyom az szép és jó, de forró a levegő vagy langyos?
Illetve a fogyasztás, ha nem ugrik meg, akkor végülis használhatod, de szvsz ennél feljebb szokott lenni.

Renault power

(#54090) salieri. válasza rob210 (#54089) üzenetére


salieri.
őstag

Elég jó meleg ,clio melegebbet nyom :)
Fogyasztásom most 1715 km-en 6L
Szóval érdemes akkor cserélnem,ha feljebb megy :K

(#54091) orosziem81 válasza hz0917 (#54079) üzenetére


orosziem81
tag

Szia,

Ha van 1 csepp műszaki érzéked és jó sok barkácsolási vágyad, akkor önmagad 2-3 óra alatt max le tudod cserélni. A burkolat leszedéséről és magáról a döglött alkatrész cseréjéről is van írás, képek, video a neten.
Nem érdemes javító készletbe beruházni, ha mondjuk csak egy csúszka tört el. Lényegesen olcsóbb.
Azt javasolnám bontsd ki, nézd meg pontosan mi halt meg és azt rendeld be a jobb oldali, és a bal oldali ajtódhoz is, mert a bal is tuti meg fog halni valamikor és nem leszel alkatrész nélkül.

Budapesten és környékén több cég is árul alkatrészeket ablakemelőkhöz, postáznak is!

Én az utóbbi 1 évben a Lagunámon 3 ajtóban is cseréltem ablakemelő alkatrészeket. Ahogy Te is írtad, előjel nélkül megmurdelt.

(#54092) ThodEE válasza rob210 (#54074) üzenetére


ThodEE
őstag

Ez az egyfajta volt most is csak raktáron a Bárdiban, nem jegyeztem meg a nevét de köszi az infót :R

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#54093) Gombinyó válasza salieri. (#54088) üzenetére


Gombinyó
őstag

Céges 1.5 dci Clio 3 is itt áll meg.

(#54094) footy


footy
addikt

Sziasztok!

Laguna 3-mal mik a tapasztalatok? 2.0 DCI-vel nézegetem őket és van is egy automata váltós a közelemben.
Mennyire problémás az automatája? Aisin van benne? Van rá előírt gyári olajcsere intervallum?
Vannak a Laguna 3-nak gyenge pontjai? A közelemben lévő 2008-as évjárat, voltak gyermekbetegségei az ilyen korai évjáratoknak?
Ebben van kigészítő elektromos fűtés?

köszi

[ Szerkesztve ]

(#54095) hz0917 válasza orosziem81 (#54091) üzenetére


hz0917
tag

Köszönöm a tippet a videókból sokat lehet tanulni, úgy látom egy kis odafigyeléssel menni fog.

(#54096) Babetta-X


Babetta-X
senior tag

Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, a vez.mű tengely jeladó cseréje megoldotta az indítási gondot.

Lenne egy másik kérdésem, az izzítás visszajelző folyamatosan világított, megnéztem egy-két izzító már nem volt a toppon. Nosza kicseréltem mind a négyet újra, a csatlakozókat bekontaktspraytem, összeraktam, tök jó minden, gondoltam én, de valamiért elég sűrűn random kigyullad, égve marad aztán elalszik az izzítás visszajelző. Mi lehet a gond? Kontakt hibára gyanakszom, de vajon a relayt is nézi? Mit érdemes megnézni? Válaszotokat előre is köszönöm.

(#54097) Babetta-X válasza Babetta-X (#54096) üzenetére


Babetta-X
senior tag

Pontosítok, járó motornál lehúztam az izzítógyertyát és semmi nem történt a lámpával, ellenben ha a kuplungot megnyomom, picit megemelkedik a fordulat és már világít is a lámpa, aztán hol elalszik hol felgyullad. ... :W Ezek szerint az izzítás része már jó. Ki is ment a hibakódok közül.

(#54098) salieri. válasza Gombinyó (#54093) üzenetére


salieri.
őstag

Akkor mégis elgondolkodtató a csere,igaz enyém benzines.

(#54099) LamerGyuri válasza ΞΔGLΞ (#54087) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Vóótmáá :U :K
Ez az, amiben a talicskám nincs benne :B

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#54100) rob210


rob210
Topikgazda

Ezt most nem értem, csak a dieselekre vonatkozik, vagy a benzines euro 3-asokra is?
[link]

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.