Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
nünüke1975
aktív tag
Jó én a 1-eshez tudom viszonyitani mert már hajtom lassan 4 éve.Nem mertem annyira tiporni mert mellettem ült a kereskedő.Írnál tapasztalatot véleményt erről a tipusról ?Mire kell oda figyelni mik a gyengéi erősségei?Szervizelés alkatrész ár stb
rob210
Topikgazda
Próbáld ki a biztositék ki be trükköt, hátha a "reset" segít.
Renault power
rob210
Topikgazda
Helyes így igaz minden amit leírtál szórol szóra.
Kivévr az, hogy szerintem egy fluence ben is élhető ez a motor. Hiszen a váltó lényegesen más lett rajta.
Illetve az okoskerék is sokat javít a menetdinamikán.
Cserébe több a meghibásodási lehetőség.
Ennek ellenére a k4m szerintem a mai napig egy megbízható jó motor, versenyezni nem ez kell, de napi használatra best buy.
Renault power
AttyVin
aktív tag
Gondoltam rá, csak egyelőre nem tudom, melyik az, mert a manual-ban nemigen található róla semmi.
Illetve ez.
"Bizonyos berendezéseket a motortéri biztosítékdobozban C elhelyezkedő biztosíték véd.
Mivel ehhez nehéz hozzáférni, javasoljuk, a biztosítékcsere érdekében forduljon márkaszervizhez."
Délután majd megpróbálok arra is ránézni...
Üdv, Vino
AttyVin
aktív tag
Nálunk a Fluence-ban K4M van, de szerintem a váltó sokkal elcseszetebb, mint az említett Classic-ban (régebben olyanunk is volt).
Illetve az áttételezése elég vacak a kocsi tömegéhez képest, meg nagyon hiányzik egy 6. fokozat.
Így hangosabb, gyakran jobban kell pörgetni és persze a fogyasztása is rosszabb, mint elvárható lenne, pedig én sem versenyzésre használom....
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
salieri.
őstag
Fogyasztás lábfüggő, nekem nyáron 5,5L/re sikerült lehozni a fogyasztást vegyesben kb. 70% országút 30% város. Max. 110km/h tempó.
AttyVin
aktív tag
Az is benne van, de azért valami technika is kell hozzá.
Országúton simán megyek 5,7 körül, de nem a város a terepe ennek a kocsinak.
Ráadásul úgy érzem, hogy az "elektromos gázpedál" beállítása/algoritmusa/vezérlése/érzékenysége sem a legjobb, legalábbis évek óta nem "áll rá a lábam" rendesen.
Persze a Renault ár/értékbe ez is valahol beletartozik (mondom úgy, hogy +25 éve a saját kocsi mindig az volt, a munkahelyi meg mindenféle, Wartburgtól a Citroën-ig).
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
FRENK1988
veterán
Az én bowdenes gazpedalomat át lehet szerelni elektromosra?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
LamerGyuri
senior tag
Ez engem is érdekelne.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
Topikgazda
Ne akard.
De nem is lehet.
Fedcompot kellene cseréli hozzá.
Mellesleg a bowdenes gázpedál sokkal finomabban adagolható, egyszerűbb, én nem is értem az elektromos létjogosultságát.
Laggol, van benne elektronika ami bármikor megmakacsolhatja magát, és még a fedcomp is letilt ha van vele valami.
Renault power
AttyVin
aktív tag
Nagyjából én is ezt érzem.
Egy hagyományos bowdenessel sokkal finomabban adagolható a gáz és jobban érezhető/követhető a motor reakciója is. (Analóg vs. digitális módon rögzített zene - LP vs. CD/MP3, stb.)
Visszatérve a sötétedés-érzékelőre, vagy egy órája néztem, "megjavult" (pedig napnak háttal, fa alatt álltam meg). Újabb fura eset a "odaátról"....
Üdv, Vino
eTrade
tag
Nemrég vettem használtan (par hónapja), de szívesen leírom az eddigieket.
Pozitív:
Jóval csendesebbnek hallom a motorhangot, pörgetve persze van hangja, de azért még mindig halkabb.
Sokkal gyorsabban indul meg a kocsi, bár az előző motor 1.4-es 16 szelepes (95 LE) volt, így ez nem igazán mérvadó.
A 6 sebességes váltója precízebb, mint az előző 5 sebességese, bár nekem azzal sem volt komoly gondom.
Kocsiban ülve, pontosabban érzem a méreteit, mint a régi 1-es Megane-t... mármint a kocsinak az elejét, oldalát, hátulját, pedig az előzőt 4 évig vezettem. (bar ez lehet szubjektív)
Úthibákat kevésbbé érezni bent, de a keresztirányú "akadályokat" pl. fekvőrendőrt, vasúti átkelőt jobban. (Talán mert keskenyebbek és ballonosabbak voltak a régi "14-es kerekei)
Negatív:
Ahogy már valaki le is írta, városban nem valami takarékos, nekem az utóbbi 2 ezer km átlagfogyasztása (60% város, 40% országút) 7.9 Lett... igaz ebben van pár nagyobb dugó.
Digit klíma egyszer már megviccelt, egyszeruen nem fújta az utastérbe a levegőt (valami blokkolta az útját)... azóta ismét jó.
Kilátás nem annyira jó mint az 1-es Megane-ból... bár ez nagyon sok új kocsira igaz.
Ha eszembe jut még valami, akkor majd leírom.
Nordik
őstag
Ment PÜ!
nünüke1975
aktív tag
Nagyon szépen köszönöm az infót.Nagyon hajlok egy ilyen beszerzésére de a 100 Le jobb lenne mert abba nincs okoskerék úgy tudom.
Az a gond hogy a környékemen nincs eladó.A legközelebbi pedig 350km.Annyit azért nem mennék kétszer a hítel miatt.Szivesen olvasnék még további infót.
Nagyon körbe akarom járni a témát.
rob210
Topikgazda
Na ennek utána járok hülyeséget nem akarok mondani, de tudtommal 2003 óta mindegyik renault 1.6 os okoskerekes.
Kivéve ezalól a daciák.
Renault power
AttyVin
aktív tag
Egy másik motor-kérdés.
Indításkor (K4M) előfordul, hogy felpörög kb. 2000-ig, majd visszaáll alapjáratra. Az esetek többségében ezt nem produkálja.
Hasonló előfordult a régebbi K4M-es motornál is.
Üdv, Vino
rob210
Topikgazda
Tök random?
Nem adsz indítás előtt gázfröccsöt?
Illetve mennyi ideig tart ez a felpörgés?
Renault power
Tomi0703
őstag
Hali!
'04-es 1,9 dci (120) Laguna. Indítom, az olajjelző max alatt 1-gyel (csupa karika egy vonallal a végén). Majd mentem vele egy jó 30 km-t, leállítottam majd mikor indítottam írta, hogy kevés az olaj és kigyulladt a service. Újraindítottam, nagyjából egyenes terepen álltam. Majd beugrottam még valahova (kb fél óra volt), utána indítom, ugyanúgy max alatt 1-gyel az olajszint. Nívómat sajnos múltkor eltörtem, beszerzés alatt van egy másik így nem tudtam megnézni a szintet én magam.
Az olaj amúgy még mikor vettem akkor lett lecserélve, kb fél éve. Elf Evolution 900 SXR 5W-30 ment bele. 8500 km-t mentem vele azóta.
Ritka, hogy csinálja. Most az előbb is a fent említett hibát produkálta. 1 hete csinálta először. Közbe egyszer sem.
Mi lehet a gond?
FRENK1988
veterán
Kopott (vállas tárcsák és 30%os betétek) okozhatnak lassú menetben fekezesnel morgó hangot? Illetve fel-fel gyullado ABS piktogramot? Fekolaj nemrég lett cserélve
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
ThodEE
őstag
Sziasztok!
Év elején cseréltem termosztátot és ma újra cserélni kellett, kivettem a régit és szoba hőmérsékleten is már 1-2mm nyitási hézag volt, új betesz, tökéletes a vízhőfok, csak az zavar hogy elég keveset bírt ki, ez van fogyasztói társadalom vagy van más ok is amivel a kedvére lehet tenni hogy tovább működjön?
Láttam minimális lerakódás van már a csövekben de nem piszkáltam mert tudom hogy ha megindul mind a fűtő radiban köt ki és most nincs kedvem cserélni
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
eTrade
tag
Teljesen hideg motor esetén szerintem normális, hogy emelt alapjáraton jár egy ideig és utana szépen visszamegy... bár a 2000-es fordulat azért sok.
Lehet hogy hidegen falsot szív valahol?
AttyVin
aktív tag
Eléggé random.
Gázfröccs nincs.
Amikor a motor indul felhúz és utána szinte azonnal megy is lefelé, nem tartja 2000-en, csak addig pörög fel.
Üdv, Vino
rob210
Topikgazda
Akkor beszívott levegő hőmérséklet jeladó.
Valószínű, hogy a tömítése ki van keményedve.
Érdemes lenne reggel egyszer diaggal indítani akkor rögtön látszana.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ha minőségi termosztátot veszel akkor sokáig kibírja ha nem akkor viszont bármikor meghalhat.
Bár ahogy írod, hogy van némi lerakódás a csövekben, lehet, hogy a mostani is csak megszorult valami kosztól. Főzd ki lábasban ha teljesen nyitva hűsd le ha visszazár akkor jó ha nem akkor valóban gagyi volt.
[ Szerkesztve ]
Renault power
salieri.
őstag
Melyik az ajánlott?calorstat jo lehet?
<Mateus>
tag
Sziasztok,
renault szervizt keresek, megbízhatót, lehetőleg nem lehúzósat és az sem baj ha ért hozzá tudnátok javasolni, tapasztalatokat megosztani? kihez érdemes vinni, kihez nem érdemes. Első körben Budapesten kereseket
chuck91
tag
Sziasztok.
Egy Megane II vásárlás előtt állok és lenne néhány kérdésem. A hosszabb távok miatt mindenképpen dízelt szeretnék és két fajta jött a képbe az 1.5dci 86 és a 106 lóerős, a hozzá való alkatrészeket nézegetve a kettőstömegű lendkerék ami sokkal drágább a 106 lovasban , ezen kíivül van még valami illetve érdemes-e a 106 lovas?
A 2006-os utániakat nézem, ezekben csak azok a fejegységek tudják lejátszani a MP3-at amelyiknél rá van irva a felső részére? Illetve ha valami tudna adni egy felszereltségi listát a ph2-höz azt nagyon megköszönném, illetve bármi típus hiba amit még vásárlás előtt kilehet szűrni.
Üdv.
rob210
Topikgazda
Gates, Febi, Wahler, ezekkel volt dolgom amikkel nem volt baj.
Amit nem vagyok hajlandó beszerelni: Era, Facet, Vemo
Az általad említettet nem ismerem, így nem tudok nyilatkozni róla.
Renault power
hz0917
tag
Sziasztok!
Megane2 -m jobb első el.ablak minden előzetes figyelmeztetés nélkül "recsegve" mintha valami homok került volna bele, indult meg lefelé. 4-5 centi után vissza is emeltem ijedtembe.
Olvastam róla, hogy javító készletet lehet kapni hozzá, amibe minden van ami elszokott törni, romlani.
A kérdésem az, hogy hol és milyen gyártótól érdemes beszerezni.
rob210
Topikgazda
Bardinál is van, a XV ben is van egy cég.
Illetve e-bayeen kapod a legjobb áron.
Kicserélni se egyszerű, alaposan olvass utána, különben egy két dolog a kezedben fog maradni.
Renault power
hz0917
tag
Köszi a gyors választ. Találtam egy leírást fotókkal az alapján úgy gondolom megpróbálom sk. Miskolcon nem tudsz esetleg hozzáértő megbízható szerelőt?
gooool
őstag
Sziasztok!
Van valakinek érdemi élménye, tapasztalata Laguna 2 GT-vel? Ugye ez az ominózus híresen jó 2 literes turbós változat, 205 lóerővel.
Csak mert nagyon törpölök egy esztétikailag ugyan leharcolt, de mechanikusan elég jó állapotú példányon a kombi 1,9dCi helyett.
Kipróbáltam, embertelent lép így gyári kiépítésben is, de hát mint tudjuk bír ez sokkal többet is...
Köszi!
Üdv, Balázs
salieri.
őstag
Köszi,akkor beszerzem valamelyiket, fűtés van de azért leesik közép alá a mutató időnként. Természetesen egyben van az egész műanyag házzal.Azt honnan tudom,hogy 83-as vagy 89-es van-e benne? Miért van két különböző nyitási hőmérséklet?
rob210
Topikgazda
Budán lakom és még itt se nagyon tudok olyat akire rábíznám a kocsim, 3 ember van de pont annyira vannak elhavazva mint én.
Renault power
rob210
Topikgazda
Chippelt verzióban ültem, vezettem, valóban lép, de fogyaszt is, rendesen.
Ezzel számolj, mert ugye az I es Lageszodnál is a benzines mivolta miatt magasabb volt a fogyasztás, na ehhez még adj házzá 1-2 litert ha rugod akár 3-4 et is.
Renault power
rob210
Topikgazda
Mert vannak hidegebb országok is ahol később meg melegebb országok is ahol előbb nyit a termosztát.
Renault power
salieri.
őstag
rob210
Topikgazda
A meleget nyom az szép és jó, de forró a levegő vagy langyos?
Illetve a fogyasztás, ha nem ugrik meg, akkor végülis használhatod, de szvsz ennél feljebb szokott lenni.
Renault power
salieri.
őstag
Elég jó meleg ,clio melegebbet nyom
Fogyasztásom most 1715 km-en 6L
Szóval érdemes akkor cserélnem,ha feljebb megy
orosziem81
tag
Szia,
Ha van 1 csepp műszaki érzéked és jó sok barkácsolási vágyad, akkor önmagad 2-3 óra alatt max le tudod cserélni. A burkolat leszedéséről és magáról a döglött alkatrész cseréjéről is van írás, képek, video a neten.
Nem érdemes javító készletbe beruházni, ha mondjuk csak egy csúszka tört el. Lényegesen olcsóbb.
Azt javasolnám bontsd ki, nézd meg pontosan mi halt meg és azt rendeld be a jobb oldali, és a bal oldali ajtódhoz is, mert a bal is tuti meg fog halni valamikor és nem leszel alkatrész nélkül.
Budapesten és környékén több cég is árul alkatrészeket ablakemelőkhöz, postáznak is!
Én az utóbbi 1 évben a Lagunámon 3 ajtóban is cseréltem ablakemelő alkatrészeket. Ahogy Te is írtad, előjel nélkül megmurdelt.
ThodEE
őstag
Ez az egyfajta volt most is csak raktáron a Bárdiban, nem jegyeztem meg a nevét de köszi az infót
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Gombinyó
őstag
Céges 1.5 dci Clio 3 is itt áll meg.
footy
addikt
Sziasztok!
Laguna 3-mal mik a tapasztalatok? 2.0 DCI-vel nézegetem őket és van is egy automata váltós a közelemben.
Mennyire problémás az automatája? Aisin van benne? Van rá előírt gyári olajcsere intervallum?
Vannak a Laguna 3-nak gyenge pontjai? A közelemben lévő 2008-as évjárat, voltak gyermekbetegségei az ilyen korai évjáratoknak?
Ebben van kigészítő elektromos fűtés?
köszi
[ Szerkesztve ]
hz0917
tag
Köszönöm a tippet a videókból sokat lehet tanulni, úgy látom egy kis odafigyeléssel menni fog.
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, a vez.mű tengely jeladó cseréje megoldotta az indítási gondot.
Lenne egy másik kérdésem, az izzítás visszajelző folyamatosan világított, megnéztem egy-két izzító már nem volt a toppon. Nosza kicseréltem mind a négyet újra, a csatlakozókat bekontaktspraytem, összeraktam, tök jó minden, gondoltam én, de valamiért elég sűrűn random kigyullad, égve marad aztán elalszik az izzítás visszajelző. Mi lehet a gond? Kontakt hibára gyanakszom, de vajon a relayt is nézi? Mit érdemes megnézni? Válaszotokat előre is köszönöm.
Babetta-X
senior tag
Pontosítok, járó motornál lehúztam az izzítógyertyát és semmi nem történt a lámpával, ellenben ha a kuplungot megnyomom, picit megemelkedik a fordulat és már világít is a lámpa, aztán hol elalszik hol felgyullad. ... Ezek szerint az izzítás része már jó. Ki is ment a hibakódok közül.
salieri.
őstag
Akkor mégis elgondolkodtató a csere,igaz enyém benzines.
LamerGyuri
senior tag
Vóótmáá
Ez az, amiben a talicskám nincs benne
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia