Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
!Overdose!
őstag
Nem kérdés. Nyilván nem éri meg. De azt kijelenteni, hogy vidéken sem olcsóbb a márkaszerviz felelőtlenség. Ugyanúgy olcsóbb, mint általában minden szolgáltatás. 6 éve ingázok Budapest és Békéscsaba között. Elég nagy kontrasztot tapasztaltam a szolgáltatások árai között.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
opeter87
senior tag
Szerintem egy vidéki márkaszervíz díjai nem függnek attól, hogy hol van helyileg.
Mert elvileg ugyanazokat a gépeket, szerszámokat írja elő a márka.
A szakképzett munkaerőnek is kell lennie. Esetleg az ingatlan árak olcsóbbak.
Ennek ellenére mégis valamivel olcsóbb a vidéki szervíz.
A szolgáltatások közti árkülönbözetet teljesen rendben van és el is hiszem neked.
Budapest Buda II. kerület egy férfi hajvágás 2500-5000 Ft
Balatonfüreden nyáron 700Ft-ért vágták le a hajam.
Mégsem ingázom...
Rick4
félisten
Mi köze van a non interference motornak a 60 lóerős kisautóhoz?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Rick4
félisten
Próbáld csak ki, vw 1.9 tdi szíj megy-e 220 ezret?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Bigemperor
senior tag
Totalcar valóban show-szerű,de ettől még jó, ahogy Te is mondtad. Én a TopGear-t is szeretem, a három idióta angol is inkább showman.
soldi3r
veterán
az, hogy egy középkategóriás autóban nem nagyon találni hasonlót
E30 (oo=[][]=oo)
Qru
MODERÁTOR
2500-5000? Jesus, nekem a Váci utcában 1800-ért vágták múlt hónapban.
Légszűrőt mennyi időnként érdemes cserélni? Tudom van gyári előírás, meg stb de azt az olajcserénél se tartom be. Normál használatban van a gép, főleg vidéki (nem föld út ) utakra van használva.
#nincsbennetarcsi
!Overdose!
őstag
Félreérthető voltam. Nem a pénz miatt ingázom, hanem a iskola, munka, család miatt. Egyébként kíváncsiságból most már rákérdezek a helyi Skoda szevizben az óradíjra.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
shteer
titán
nem bp, nem egyéb szmogos nagyváros, akkor a gyári előírás szerint
..szerintem jónak tűnik
Qru
MODERÁTOR
Ok. Főleg vidék meg külföld pályán meg egy kis részt pest, részint az is csak addig amíg el nem hagyom a várost.
Thx.
#nincsbennetarcsi
opeter87
senior tag
Gondoltam, hogy nem a pénz miatt ingázol.
Azért nem éri meg. Még egy márkaszervíz esetében sem, hiszen iszonyat időveszteség keletkezik.
#5707 Qru
Tényleg ennyi, borzasztó szerintem. De tudod, amíg ennyiért is megveszik/igénybe veszik minek legyen olcsóbb.
Rick4
félisten
Mutass már egy középkategóriás autót, amibe csak és kizárólag láncos és csak 16 szelepes motorokat raktak.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
soldi3r
veterán
ez most hogy jön ide? minden 8 szelepes szíjas gondozásmentes?
E30 (oo=[][]=oo)
Rick4
félisten
Te magad írtad, azért kérdeztem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Rick4
félisten
Igazán jó vélemény, ez alapján én se vennél ilyen ajjudit. [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
m3tr0
senior tag
Persze, de csak meg kell nézni az író helyesírását..meg ez most olyan,hogy én is tudnék lehúzós ítéletet írni a II-es Golfról,hogy egy szar, mert amit én vettem anno az egy szar volt. Csak tudni kéne különbséget tenni aközött,hogy gyárilag szar egy autó, vagy szétcseszték és azért szar.
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
m3tr0
senior tag
Hiába..ennyi csajt nem tudsz egyszerre beültetni..
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
Szplöttyy
senior tag
Tényleg nem kötekedésből, ne vedd annak, de nem lehet, hogy a motor kis ereje miatt megy el olyan sokat? Arra gondolok, hogy akármennyire is taposod a puntónak, mivel nincs akkora erő benne, azért a szíjra is kisebb erők hatnak. viszont egy 1.9PdTdinél, meg ha 2500ig forgatja, akkor is nagyobb erő lép fel. Vagy a vezérmű szíj/lánc szempontjából mindegy? Meg gondolom használat fuggő is(valahol olvastam, hogy a szíjjakra elég megterhelőleg hatnak, a visszaváltások lassulásnál(nyilván, ha magas fordulatról motorfékezel) meg ilyenek, és az 1.9TDi-t, eléggé szokták taposni, ahogy én láttam. vagy hülyeség amit beszélek?
Smoke & Torque
Rick4
félisten
Nyilván a forgatónyomaték is számít, magának a szíjnak is van a tömegéből adódó tehetetlensége, plusz a vezértengely mint hajtott tengely is rendelkezik némi tehetetlenséggel, biztosan számít, sőt az is belejátszik, hogy a 601 lovas Punto-sok nem ütik vágják a gépet, de a másik oldalról meg a szíj nyilvánvalóan ahhoz a terheléshez lett méretezve, ahova beépítik, elcseszni nem nagyon szoktak ilyeneket, aztán lám, mégis ott a rossz példa.. Pont ezért csodálkozom, hogy a tdi szíjak könnyen szakadnak, egy Punto-s meg 220-at ment már az övével.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Szplöttyy
senior tag
Kiváncsi lennék, mit mutatna egymás mellé rakva a PdTdinek, és a puntónak a szíjja. Lehet érdekes meglepetés lenne
Viszont most elgondolkoztam azon, hogy hoszabb távon, vajon hogy lehet a legtöbb pénzt megtakarítani? Ha sokat váltogatok vissza, elzárja a befecskendezést a motor, nem is koptatom annyira a féket, de előbb kell cserélni a szíjat/láncot, vagy ha nem motorfékezek, tehát többet eszik egy picivel, és fogy a fék is.
Smoke & Torque
Rick4
félisten
Hellóhalló, én ezt végigröhögtem, és tudtam, mennyi ész szorult a felhasználóba..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Rick4
félisten
Ha a motorfék jó dolog, főleg ha nem 5000/p-ről indítod, az ottó-féle technika se erről szól.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
m3tr0
senior tag
Akkó' zsír. Roger that márkatárs.
Apropó, eladjátok végül is a Puneszt?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Szplöttyy
senior tag
Az esetek 98%ában motorfékezek, 3000-3500rpm-ről. Mondjuk, dízelnél is 3000-3300rpm-ről, ha úgy van. De mikor nagyon versenyzőnek érzem magam(fiatalság bolondság) van hogy 6000rpm-ről is motorfékezek néha, de azért az nem mindennapos
Viszont még egy dolog, és ez mindenkihez szóló kérdés, ti mit tapasztaltatok? Hogy eszik kevesebbet egy autó? Ha "minden fokozatban" 3000rpm-ig forgatom, de nagyon pici gázpedál lenyomása mellett, vagy ha 5-ödik fokozatban "erőltetem" 1000rpm-ről? Megmondom őszintén, én azt tapasztaltam, hogy körülbelül ugyanannyit eszik, ha erőltetem, talán egy hajszállal kevesebbet. Ezt "modern" befecskendezős benzinesek/dízeleknél tapasztaltam. Ladánál egyértelműen, semmi más nem számít, csak a gázpedál állás, mert hiába 1000rpm, ha ott nagyobb gázd adok, beokád sok-sok benzint.
m3tr0 (#5716)
Ahogy én olvastam, igazából, az írás lényege az volt, hogy használtat soha többé, ami végülis igaz, hogy egy használt 20éves "bármi" ígyis-úgyis "szar".
[ Szerkesztve ]
Smoke & Torque
m3tr0
senior tag
Jaaa aki megteheti,hogy csak új autót vesz...elnézést.
Az enyém használt, de nem szar, bár még csak 10 éves. De mind1 mert az utolsó mondatoddal nem értek egyet attól, hogy egy autó 20 éves még lehet jó, használható, mindennapi autózásra alkalmas autó.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Rick4
félisten
Egyenlőre nem készülök, most kisebb pihi jön január közepéig, addig meg nézegetem a H Astrákat, ha úgy jön ki, ez megy (vagy egy másik) és ez marad, egy H meg jön, egyenlőre az az egyetlen reális alternatíva. Még 3.3M-ért újonnan se lenne rossz, de erre ennyim most nincsen, hitel nem jöhet szóba, de igazából nem is ér ennyit, dolgozni kell, nem villogni Még nem tudom, nem is volt igazán időm foglalkozni vele.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
lsc
nagyúr
A vezérműszíjnak mi köze van ahhoz mekkora nyomatéka van a motornak ? A vezérműszíj meghajtja a vezérművet és ami még ebbe a körben van és ennyi. Azt arra kell méretezni hogy ezeket a cuccokat a tervezett ideig megbízhatóan meghajtsa, aztán hogy a motor az erőleadó oldalon / ugye ez jellemzően a lendkerék felőli oldal/ mekkora nyomatékot ad le annak semmi köze a vezérműhöz. A hirtelen terhelésváltásokat nem szereti, ezért is ugorhat át könnyen behúzásnál, durva visszakapcsolásnál.
Az élet kegyetlen .
Rick4
félisten
mekkora nyomatékot ad le annak semmi köze a vezérműhöz. Én csak elmélkedem, de szerintem igaz: A szíj, és a vele összekapcsolt vezértengely tehetetlensége miatt igenis fontos hogy mekkora a nyomaték, ahogy a főtengely másik végén, úgy ezen a végén is leadja azt a nyomatékot, vagyis a tárcsa sugár olyan mint egy erőkar, simán kiszámolható, hogy hány Nm-rel rángatja a szíjat.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
VR6-Fan
veterán
/nem olvastam vissza/
csak épp ezt tanulom...
a modosítás, meg az ellenállása fogja befolyásolni, gyak ha egy 0 surlódású tengelyt hajtanál át bitang nyomatékkal, és meg van a kellő átfogási szöget illetve, tapadásod (akár egy spárgai is elég lehet) akkor minimális kötés kell, a legnagyobb terhelést ált ezek a szíjhatjások indulásnál kapják, arra is szokták őket méretezni /ipari környezet villany motorral, tekintve hogy azoknak minimális idő kell az indítás pillanatátol még elérjék a maximális nyomatékot)
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
VR6-Fan
veterán
ezzel én is tudnék erősen vitatkozni
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
m3tr0
senior tag
pl. nem akarok benyalni, de a te autód is beugrott egyből, ami már túl van a 20 -on mégis sok 7-8-10 éves autó állapotával viaskodna és simán "versenybe" szállna velük, de persze sok más példát lehetne találni,akár itt Ph-n is...
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Szplöttyy
senior tag
Igazatok van+ Azt elfelejtettem beleírni, hogy párszázezerért, egy 20éves autó, szar, és ez a tény, használható, de szar. Mielőtt az jönne le, hogy nem szeretem a régi autókat. Mert jobban szeretem a régi autókat, de pl egy Golf II is olyan autó, ami kb. 1millió forintból lenne olyan, hogy nekem jó legyen.
Smoke & Torque
soldi3r
veterán
ugyan most értem haza a szemészetről, mert benne volt egy szikra, de visszakeresve sem találom, hogy ezt pontosan hogy írtam
(#5729) lsc, semmi, Newton 3. törvénye
E30 (oo=[][]=oo)
ati012
senior tag
Úgy látom itt pörög az élet, ezért felteszek egy kérdést:
Homokfutót épített-e már valaki?
shteer
titán
..szerintem jónak tűnik
lsc
nagyúr
Van olyan, csak attól még a vezérműszíjnak semmi köze nem lesz a motor nyomatékához.
Az élet kegyetlen .
Vesztor87
senior tag
A Citroen Xara milyen kocsi? Nagyon olcsóé adják.... Valahol olvastam hogy az első évjáratokat leszámítva megbízható. Igaz ez?
Tothgera30
Ármester
Ismerősömnek van egy talán 99-es, 1.6-os, évek óta hajtja, nincs vele semmi gond. Szerintem ha kifogsz egy jót, nem lesz vele gond.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Vesztor87
senior tag
Csak azért, mert a kategória társakhoz képes relative olcsó. Szerintem egész pofás kocsi, és alsó közepes, tehát sok szempontól komolyabb mint egy B szegmens beli kocsi.
Tothgera30
Ármester
Nekem már eleve kiesik mert nem tetszik, attól biztos jó autó. A srác is szereti, bár újonnan vette, szóval vigyázva van rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
VR6-Fan
veterán
asszem 240 körül vettem a szaromat, ha a tuningot leszámoljuk, akkor kinyomo csapágy (3e ft), tárcsák betétek, olaj szűrők, szíjak, generátor felújít, meg önindító, 4 gátló, fütés radiátor csere, sofőrülés javítás (!!) (esetleg egy kis lakatolást is ide számolhatunk 10e), gyertyakábel szett, gyertyák
közel 4 év hibái
árakat meg találod a webshopokban, ez közel a kocsi ára igaz, de még mindig 500 alatt van, és így teljesen használható vált a kocsi, ezeket se egyszerre kellett cserélni.
jó persze kb 4-5x ennyit költöttem rá, mert nagyon sok dolog nem gyári benne, ill csak azért lett kicserélve/felújítva, mert csak...
de 100-200 körül is kilehet fogni olyan 20-25éves kotlát amire nem kell többet költeni mint egy 10évesre.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
AlvinTi4200 fórumtársnak van Xsaraja, szerintem tőle érdeklődj hogy milyen.
Más off: ma egy átfordult Opelhez értem oda hazafelé menet (előttem történhetett 1-2 percccel), mit ne mondjak nem volt szép látvány a kocsi de szerencsére a bent ülők nem sérültek komolyan. Természetesen megálltam nekik segíteni amennyit csak tudtam.
Més que un club!
Rick4
félisten
Szikra volt benne van szilánk?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
joshua7
veterán
Tudja valaki, hogy a Fiat-féle 1.4 T-jet motorba milyen benzin az ajánlott? 95? 98?
Illetve a nem túl jó kapcsolható váltón kívül tud valaki általánosabb gondról az ezzel a motorral szerelt Grande Puntó-ról?
Semper Fi
Motion_Blur
félisten
95-ös kell bele [link]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
tomcsi23
veterán
Van olyan benzines, amihez nem 95-öst ír az oldal?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Alvin_ti4200
félisten
Említve lettem, itt is vagyok
Típushibák, amire rá kell kérdezni (illetve, ha nincs egyértelmű válasz, bele kell kalkulálni az árba):
- vezetőoldali elektromos ablakemelő gyári bovdenje összegyűrődhet, cseréje 20-25 ezer forint
- gyújtótrafó a második generációnál részt vett egy nem hivatalos visszahíváson, ezt a márkaszervizben garanciaidő alatt kicserélték. Hibajelenség, ha mégsem: nem jár minden henger, erőtlen az autó, fedélzetin az Antipolution Fault hibaüzenet olvasható. Leállítás/újraindítás jellemzően megoldja (átmenetileg) a problémát. Cseréje 35-40 ezer forint.
- digitális klímával rendelkező példányokat jobb kerülni, probléma velük kapcsolatban akkor léphet fel, ha úgy indítod be a motort, hogy a ventilátor nem OFF állásban van. Valami biztosítékkal és túlfesszel kapcsolatos a hiba, nekem manuális klímám van, így nem tudom, mennyibe kerül ezt javítani.
- hátsó futómű/híd elég gyenge, 80-120 ezer km között elfárad és elkezd beterpeszteni. Javítása általában felújított híddal történik, munkadíjjal 80-100 ezer forinttal érdemes számolni. Nagyjából újabb ~100 ezer km-ig elég az új híd, aztán megint csere, sajnos a magyar utak ennyit engednek, ez talán a leginkább közismert "hibája" a típusnak.
Szerelőt tudok Budapesten, ha kell.
Egyéb kérdés?
Szerk: ha megteheted, inkább a kevésbé jól kinéző második generációs (vagy inkább ráncfelvarrott) Xsara-t vedd 2000 után, egy jó állapotban lévőért viszont 7-800 ezret simán elkérnek. Dízelt érdemes kerülni, a nyolcszelepes 1.4-es motor a világból kimegy, de a tizenhat szelepes 1.6-os se rossz (fogyasztásuk között gyakorlatilag elhanyagolható a különbség). Nekem 1.4-es van, így csak arról tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot