Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Dare2Live
nagyúr
Nem igen értem mit akarsz evvel mondani, no meg plt is hozhatnál.
Az alap, hogy meghatározó a forint ereje a dollárral! szemben és az olaj ára. Második lépcsőnél jön be a MOL. MOon piaci ár van, MOL nem igen tud elszakadni a mediteran... áraktól elvégre NYon ott az OMV Schwechati finomítója, délen... A MOL marginja ebben a helyzetben ~6-7% körül jár emlékeim szerint (adó nélkül azaz literenként ~9-12Ft) ami relatíve magas de ez annak köszönhető, hogy sok pénzt költött és költ a Százhalombattai finomitóra és így a kénes "keserű" Urali olajat finomítja és nem a könnyebben finomÍtható Brent félét. Erre az árra jön rá az adó ami kb az ár 60+%a. Ez ugye a jövőben tovább emelkedik és kb ~5% lehet a kisker árrés. Kisker oldalon is piaci ár van, ha vhol túl drága mész a másik kúthoz.
Szóval nehezen elékpzelhető az, hogy nem követi vki a piaci árakat, hisz akkor a kutak nem a MOLtól vásárolnak, hanem OMVtől. Kutaknál szintén akkor odébbmész egy mésik kúthoz. Vámok... nem torzítják ezt EU van. Persze a finomítói marzsok mozognak attól függően, hogy mekkora a kereslet/kínálat... de az alap a piac.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...