Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#212051) Paxker315 válasza Vismajor01 (#212048) üzenetére


Paxker315
addikt

én P2 párti vagyok "elsőnek", de, kezd mívészet lenni kifogni belőle egy szép-megkímélt példányt. A P3 meg már elég drága ahhoz, hogy első autónak annyira "ne adja ki". De részemről egy plusz a Priusra.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#212052) Paxker315 válasza Rexton (#212046) üzenetére


Paxker315
addikt

vagy egy jó kis camry :D [link] [link] sokat futott, de az első ülések-kormány nem viseltes annyira & alku belefér ahogy látom: [link]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#212053) Vismajor01 válasza Paxker315 (#212052) üzenetére


Vismajor01
addikt

Nem rossz a camry, sztem kicsit batar es szomjas elso autónak :D de cserebe V6 =)

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212054) Qru válasza Vismajor01 (#212053) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sor4 nem.V6.

#nincsbennetarcsi

(#212055) Paxker315 válasza Vismajor01 (#212053) üzenetére


Paxker315
addikt

Mikor ismerős partnere első autót keresett, én nyugodt szívvel ajánlottam a jó RX400H-t is, mert. Jó nagy, sosem tudod, mikor menti meg a bőröd a nagyobb bódé & jól elcirkál vele városban meg országúton. ;] [link] [link] [link]

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#212056) Vismajor01 válasza Qru (#212054) üzenetére


Vismajor01
addikt

A hybrid, de nem azt kell venni hanem a 3.5litert ;] ;]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212057) Vismajor01 válasza Paxker315 (#212055) üzenetére


Vismajor01
addikt

Basszus, en meg 3.1ert vettem 310e kmrel ugy h kivulrol nagyon csunya volt az auto. Azt hittem ezeknek is felmegy az ára erre jobbnal jobbak kerulnek fel 3m kornyeken.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212058) zgospel


zgospel
őstag

Jaguár X-Type 2.0 vagy 2.2 dízellel mekkora öntökönszúrás? :D

Nagyon bekattant nálam a formája, de nem nagyon találok róla konkrétumot.
Gyanús, hogy a kínálat teteje is jó áron van. Pl a Lexus IS 220D is tetszene, de arról hamar megtaláltam, hogy miért csak annyiba kerül amennyibe. :U

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#212059) Vismajor01 válasza zgospel (#212058) üzenetére


Vismajor01
addikt

Majd a tobbiek megszakertik de nekem ugy rémlik h ez a jag szenvedeseinek csucsan keszult

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212060) rbalint88 válasza zgospel (#212058) üzenetére


rbalint88
addikt

Az x-type egy csicsas mondeo, ami annyiban az elonyere valik, hogy talan kevesbe egy foshalom, mint a nagyobb jaguarok, de en igy is messzire kerulnem. Arra keszulj meg, hogy kb vagy el fog hajtani a szerelo, hogy o jaguarhoz nem nyul vagy meglrobal lerantani, merthogy cica$auto es $pecialis szaktudast igenyel. Van hozza szakszerviz is, de nem tul sok (en egyet tudok Bp-n), meg viheted markaszervizbe is :)
Idegrendszer legyen hozza, meg penz se art, kivenhedt ritka “premium”-mal lehet kemenyeket szivni, amikor kellene valami alkatresz, de utangyartott nincs, gyari horror aron vagy mar az sincs, aztan kereshetsz bontoban kevesbe szar husz eves alkatreszt.

En pont ma jartam igy majdnem, Audi A4 cabrio, mas a homlokfal, mint a szedan/kombie, utangyartott nincs belole, gyarit se gyartanak mar, csak elfekvo keszletek vannak 150ezertol felfele… ugyhogy maradt megis az eredetijenek a megszepitese (feluleti rozsdak voltak rajta, csak egy szerencsetlen elem, nagy muanyag beledolgozott fem reszletekkel). A szedan/kombihoz az utangyartott meg 35ezer :U
Es megkockaztatom, hogy csak a kabriobol tobbet gyartottak, mint x-typebol kompletten :DDD generic dolog van rogyasig, de kabrio-specifikus alkatreszekkel ra lehet futni a cumira.

(#212061) zgospel válasza Vismajor01 (#212059) üzenetére


zgospel
őstag

Eddig azt találtam róla, hogy elvileg a motor és az alkatrészek java az kvázi azonos a korabeli Mondeoval. Kivéve a kombi hátsó futóművét, az egyedi és drága. Na, én amúgy a Mondeoról sem tudok semmit :D

Igazából 2 - 2.5 millió környékén keresgélek valamit ami főleg 110-130-as tempónál is csendes és kényelmes, 1-2 órás utakra, legalább 4 ajtós, isofix, tempomat, a fogyasztása pedig jó lenne ha ilyen használat mellett 6 liter körül maradna. Hogy dízel vagy benzin az nekem mindegy, azt se bánom ha automata.

Amik nagyon tetszenek még formára, az a Volvo S80 D5 és az Alfa 159. Az Alfa dízelt egyszer már valamiért kihúztam a listámról, de nem emlékszem konkrétan miért. A Volvo ebben az ársávban még egy picit necces, de azt legalább már ismerem.

Szopórollerre nincs igényem, de a Jaguár eléggé ritka látvány a többihez képest, a ritkább dolgokat pedig szeretem :)

#212060 rbalint88 igen, kb ez járt a fejemben nekem is, de amikor olvastam hogy a nagyja Mondeo, akkor gondoltam van esély.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#212062) JackFeryll válasza zgospel (#212061) üzenetére


JackFeryll
őstag

Én utazósnak nem tudok elképzelni jobbat az MK4 mondeo-nál. Ilyen kicsi pénzből ez az autó az ami belülről sem tejfölösdoboz, van futóműve a magyar utakra, csendes és olcsó az alkatrész. Még az accord van talán, de drágábbak és a kombi elég megosztó kinézetű.
Mondjuk ha a fogyasztás mindenek felett van akkor talán megane 3, de az azért fapadabb?

A cvt-s első autó ajánlásokat meg nem is igazán értem. Mi lesz ha másét kell vezetni valamiért.

[ Szerkesztve ]

(#212063) Vismajor01 válasza zgospel (#212061) üzenetére


Vismajor01
addikt

S80 D5? Ha ez felmerult akkor ilyen xtype meg 159 mit keresnek a sorban? D5 egy rohadt jo motor csak olajat kell cserelni benne rendesen. Az volt nekem a v60ba es huzta a bodet rendesen es az 5 henger az 5 henger csak ne hagyd alapjaraton porogni hehe

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212064) Vismajor01 válasza JackFeryll (#212062) üzenetére


Vismajor01
addikt

Mi lenne? Nekem mi volt az elso autóm? Prius. Es utana? V60 automata. Aztan meg Lexus 400h, szinten CVT. Kozbe hebe-hoba allandoan elem kerultek manualis autok, apám civice, feleségem Pug 206osa es azokat is elvezettem A-bol B-be. Nem mondom h nem izgultam amkkor budan a meredek dombon kellett hosszu kocsi sorba beallnom a sor vegere, de mire a tetejere ertem mar a kezifekes elindulas is simán ment :D

Elvegre manualisan tanult meg vezetni akkor eltudja vezetni, akkor is ha utana automata autoja lesz. Szeretnek ebbol kiindulni mert a masik alternativa remiszto

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212065) tboldi válasza Vismajor01 (#212063) üzenetére


tboldi
nagyúr

A 159-et is meg lehet venni 5 hengerrel, de akár 6-tal is. :))

(#212066) Paxker315 válasza JackFeryll (#212062) üzenetére


Paxker315
addikt

Kinek hogy. Én 2009ben szereztem jogsit, de gyűlöltem minden formájában a MT-t. Annyira, hogy legközelebb 2020-ban ültem volán mögé (újra oktatóautóba, mert sok az a kihagyás.). Aztán hibrid, most dsg, de számomra felesleges a MT. Túl sok problémaforrás, meg így legalább nem tagadom meg kategorikusan az autót :K Manualissal "elkrúzolgatok", de zsigeri averziót vált ki, úgy meg nem látom értelmét ;)

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#212067) Vismajor01 válasza tboldi (#212065) üzenetére


Vismajor01
addikt

Csak legyen egy uj motor tarcsiban ;]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212068) Qru válasza zgospel (#212061) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Autopalyan 6 literes fogyit sima benzines ekkora bodeban nem tud. S60 D5 vagy S80 az jo irany szerintem is.

#nincsbennetarcsi

(#212069) Qru válasza Paxker315 (#212066) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez az altalanos ma mar, en pont a manualist szeretem. Pedig 10 evig dsg-ztem, nekem pont hogy elvesz az elmenybol egy automata valto. Legutobbis a kulcskiados csajnak mondom mindegy mit adsz csak manualis legyen. Na vakarta a fejet aztan eloastak egy pd tdi Passat-ot ami selejtezesre vart. Na az mar oke volt.

#nincsbennetarcsi

(#212070) cappa72


cappa72
nagyúr

Visszatértem, még mindig csak a szándék van...
Ezen láttok valami red-flag-et (a színén kívül)?

Múlt héten már majdnem megvettünk egy 1.4 gen8 civiv-et, aztán egy egész napok elfoglaltság miatt csak este hívtam fel a manuszt; addigra eladta... 1 nap alatt.. szüval mire megszerveztem volna egy átvizsgálást, addigra elkelt.
Persze olvastam, hogy ne görcsből vegyen az ember autót, mert mindig lesz másik, hanem nézesse meg, az fontosabb...

Tegnap a parkolóban "leszólítottam" egy házaspárt, akiknek láthatóan gen8, új rendszámos ufójuk volt; azt mondták, hogy a vártnál is elégedettebbek vele...

@#212069Qru
Én is maradi manuál váltós öregecske vagyok. Ha akarom, akkor ezeöccá' a fordulat 50-nél, ha akarom, 3k. Had én döntsem el.
Persze könnyen mondom, mert alig ülök dugóban.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#212071) csubuka


csubuka
addikt

Sziasztok!

Ismét segítségeteket szeretném kérni majd autó-tippekkel :N

Ismét autót keresek majd, tekintve, hogy a C3-al lyukra futottam a 0.8l/1000km olajevésével megy vissza a kereskedéshez sajnos... (ez Dániában nem lehetetlen, csak kis kavarás kell a helyi békéltető testülettel, szívás, de megoldható... :((( ) Amúgy jó lett volna teljesen, tehát jobb nem kell, csak olyan amit nem kell kéthetente olajjal tölteni, mert ez azért erős...

Mi az a kocsi ami jól bírja (legalábbis ennél jobban) manapság a hosszú olajcsere periódusokat és 150k km korában sem feltétlenül ilyen torkos a motorolajjal? Vagy legalábbis jobb eséllyel okés... :D A Rio meg i20 is tud szépeket, ha a tulaj 20 ezrenként viszi felteszem, a nézegetésemkor hallottam 120k km-es vezérműlánc hangos kocsit. Talán a Swift az egy robosztus konstrukció?

Tényleg semmi extra igény nincs, csak ne a legeslegkisebb legyen (pl Picanto), napi 60km dán autópálya, ami 90km/h csoszogás kb.

Néztem még Civic-et is, benzines 1.4 is kap már zöldadót a nyakába, de nem annyit számosítva amennyi olajat bekérne a C3 egy évben nálam :D

Jazz-ből nem sok van az országban és kb láttam már a 3-4 millió max keretes példányokat (meg ha nem vigyáznak azért olajat csipegetni az is tud, persze nem ilyen literes nagyságrendben talán. Amiket néztem azokból simán kinézhető a csipegetés :D ). Azóta sem keltek el, tekintve, hogy a zöldadójuk a régebbieknek nem jó.
A társasház előtti parkolóban úgyis szétverik a nem figyelő szomszédok a kocsit, tehát drágább kocsit abszolút felesleges venni, csak leamortizálódna.

(#212072) somasz


somasz
addikt

Üdv! Autóvásárlás előtt állunk.

Adott az én 98-as T5 Volvo V70-em, benzintemető, valamint feleségem 2004-es 1.4-es Jazze.
1 gyerekkel tökéletesen elvagyunk a Jazz-zel, feleségem mögött elfér (ő pici, én meg nagy) menetiránynak háttal a böszme gyerekülés és bőven meg is tudjuk pakolni a kocsit, vidékre jártunk nagyon gyakran, anyósékhoz. Tavasszal viszont odaköltözünk, biztosan sokat fogunk feljárni Pestre (~150km), 2 gyerekkel tervezünk, nem fog minket kiszolgálni csak a Jazz.
A Volvómat eladjuk, nem használjuk évek óta, 10-12l-t fogyaszt, ehelyett kell egy családi autó, a Jazz valószínűleg nálunk fog nyugdíjba menni, annyira nincs vele gond és kell a 2 autó vidéken.

Szóval a Volvo helyett nézegetek családi verdákat, jó lenne, ha 2 gyerekülés beleférne, nagyon kevés kompromisszummal. Először 1 nagy és 1 kicsi babakocsi jó volna, ha a cuccokkal beférne még. Ezért kombi vagy egyterű lenne gondolom a megoldás. Covid előtti árakkal nem lennék annyira gondban, most viszont eszem azért a kefét. A teljesség igénye nélkül néztem Mazda 6 (tetszik kívül-belül), Hyundai i40 (az a műszerfal...brr), Honda Accord (Jazz után logikus választásnak tűnik), Ford Mondeo (2003-as tdci volt szüleimnek, szüntelen motorgondokkal), Volvo V70 (elfogult vagyok) dízel, manuális, ~150e km, ~10 év körüli kombikat. Néztem Passat, Superb vonalat is, de azok árban azért ezektől jóval feljebb vannak. Valahol 4-4,5M-nál húznám meg a határt, de lehet, hogy benzinessel sem lőnénk nagyon mellé, ha a szervizköltségeknél behozná a kicsit magasabb fogyasztást.

Erre kiderült, hogy anyósomék lecserélik az 1. tulajos 2018-as Corolla Sedan 1.4 D4D (110e km) autójukat, tehát combos kedvezménnyel, piaci ár és bőven a fenti keret alatt meg tudnánk ezt venni. Viszont a mérete nem meggyőző, a vezetőülés szerintem kisebb emberre van méretezve, mögém nem férne be a böszme gyerekülés menetiránynak háttal, a csomagtartó sem praktikus annyira, mint amit a Jazz-zel megszoktunk. Alig fogyaszt a kocsi, viszont kicsit csipegeti az olajat, ami utánaolvasva nem ritka, majdhogynem üzemszerű.

Ti mit választanátok?

Eladó üzleti laptopok számlával, garanciával: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/somasz/index.html

(#212073) f4lcon


f4lcon
őstag

oké, szűkítjük a típusokat, és elveszett a csak piros lehet kikötés :)
ezek közül ki melyiket venné?
- Nissan Qashqai 1.3 Dig-T (8,3m)
- Mazda CX-5 Revolution, 2.0i (8,6m)
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDi (7m)
- Kia Sportage 1.6 T-GDi (8m)
a Kia még gyári garis, a többi már nem
ez a négy típus maradt benn, a linkek az elérhető pénzkeret és a felszereltségek figyelembevételével a legjobb(nak tűnő) autót tartalmazza az adott típusból

[ Szerkesztve ]

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#212074) saen válasza somasz (#212072) üzenetére


saen
veterán

Személy szerint biztosan az anyós Corolláját. Nagyon jó áron megkapni egy 5 éves autót, aminek ismered az előéletét szemben a 10 évesekkel amiket nézegetsz, szerintem hatalmas előny.
Természetesen létezik nagyobb/jobb/szebb autó, de ha limitált a keret akkor én nem haboznék. 2 gyerekkel elégnek kell lennie a kocsi méretének, ha úgy érzed, hogy mégsem akkor olyan gyerekülés kell ami befér és kicsit jobban átgondolni a pakolást.
Az 1.4-es D4D motor meg nem tudom mennyit változott az évek alatt, nekem egy öregebb Corollám van (16 éves) ugyanezzel a motorral, 310k km felett járok vele és egyeltalán nem eszi az olajat. Persze tudom ez kicsi minta, de üzemszerűnek nem mondanám.

(#212075) zgospel válasza JackFeryll (#212062) üzenetére


zgospel
őstag

És az Mk4 Mondeoból melyik az ajánlott dízel?
Vételár tekintetében itt a 2 milla környékén van értelme nézelődni? Nagyon max 2.5-ig mennék el, de akkor nyilván kevesebb marad az első körös szervizekre.
A Volvo mellett szól részemről a Geartronic, ami egy megbízható Aisin, de a Fordnál ha jól tudom csak Powershift volt. Vagy volt hagyományos olajos automatája is?

A Mondeokat korábban meg sem néztem, mert előző munkahelyemen is meg máshol is csak azt láttam, hogy főleg cégek vették, az ottani júzerek meg gyakorlatilag az önindítóval ugrattak ki a mélygarázsból, hogy aztán egész Budapestet a padlógáz-padlófék üzemmódban tegyék meg. Volt főnökeim is gyakorlatilag hamarabb taposták a gázpedált mint hogy az a szerencsétlen motor beindult volna. Az M0-n is főleg menedzsermódban közlekedő Mondeokkal találkoztam. Valahogy sosem volt szimpi főleg a felhasználók miatt, pedig külsőre egész tetszetős.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#212076) rbalint88 válasza f4lcon (#212073) üzenetére


rbalint88
addikt

Reszemrol Mazda, ha tudja az okostelefon-integraciot (legigenyesebb belter, talan a legmegbizhatobb motor), utana Hyundai (jol felszerelt, olcso), aztan a Kia (mocskos belul, nem kimondottan egy fullos felszereltseg), a Qashqai meg reszemrol utolso utani esetben (odivatu, kisautos belter, duplakuplungos valto, kelletlen motor)
1.6t-gdi nem teljesen problemamentes motor, de fel ev alatt csak kiderul, van-e baja.

(#212077) AssAssynn válasza somasz (#212072) üzenetére


AssAssynn
őstag

Ha már így felkínáltad, én személy szerint az egygazdás Corollát választom mélyen a piaci ár alatt. :B Privátban megkaphatom az elérhetőséget? :DDD

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#212078) Qru válasza cappa72 (#212070) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1.4 picit keves lesz bele de varosi koricalasra boven eleg. Am Jazz nem jatszik?

#nincsbennetarcsi

(#212079) molnarpeter válasza zgospel (#212075) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mondeo 2.2 TDCI Aisin automatát kapott. Facelift előtt talán a 2.0 is olyan, váltókaron Powershift felirat egyértelmű.

(#212080) Qru válasza f4lcon (#212073) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mazda az a legkevesbe nyugos. A kasznira nagyon nezzetek ra alulrol ha az oke akkor rendben lesz.

#nincsbennetarcsi

(#212081) cappa72 válasza Qru (#212078) üzenetére


cappa72
nagyúr

Próbáltam a Jazz-t is felhozni a kínálatba... nem igazán ment át a vizuális vizsgán.
(C-maxot is javasoltam, egyelőre az sem...)

Civic, i30, Focus, Cee'd.
A parkolóban megkérdezett pár a civicre azt mondta, "hogy inkább az 1.8-ast vedd, mert az 1.4 nem elég fickós." :D
1.8-ból elég kevéske van.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#212082) Qru válasza cappa72 (#212081) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Varosba eleg, 1.4-es. Ezzel a motorral szerelt 99 lovas Jazz-t vezettem, azert az autopalyan csak a tuleleshez eleg itthon.

Focus + Volvo tesoja, i30/Ceed is oke, csak MPI legyen ne GDI.

#nincsbennetarcsi

(#212083) Vismajor01 válasza somasz (#212072) üzenetére


Vismajor01
addikt

Nekem úgy jön le, hogy gyerek még csak 1 van, szal a böszme gyerekülés mehet a másik oldalra anya mögé, ha meg jön a második annak félévig vagy még tovább úgyis csak hordozó, és mire átül a rendes böszme gyerekülésbe addigra jóeséllyel a másik meg már "csak" magasitó. Persze ezt nektek kell tudni.

Viszont az ismert, kedvezményes Corollánál NEM fogsz találni jobbat. Ez kb bármilyen autóra igaz ami megfelel az igényeidnek és ennyire ismered az előéletét. Viszont ha a Sedan nem felel meg, akkor lehet akármennyire jó vétel, sz**ni fogsz vele :( Én kisgyerekkel biztos, hogy nem vennék szedánt, pláne, hogy még jön új jövevény. :RPláne, hogy dizel, mertha hybrid lenne akkor azt mondom vegyél tetőcsomagtartót(bármennyire is nem értek ezzel egyet :D )

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212084) molnarpeter válasza Qru (#212080) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Amúgy ja, Mazda+Üregúr+fólia tetszőleges színben :D

(#212085) cappa72 válasza Qru (#212082) üzenetére


cappa72
nagyúr

Pont néztem egy 1.6GDi-t "óccoé' ", aztán megnéztem a motorkódot, és az itteni szaktopikot, ahol csak annyit mondtak, hogy "a gdi hullik önmagától is"... vagy valami hasonló volt. Letettem róla, pedig csak 2.1M, és 2014-es (+ volt már egy motorcsere benne :Y )

Próbálunk ésszel és szívvel (is) vásárolni, sajnos a kettő nem mindig harmonizál 😶

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#212086) Vismajor01 válasza f4lcon (#212073) üzenetére


Vismajor01
addikt

Tudom, hogy nálatok is szokat számit a "looks" mint nálunk, úgyhogy kétséget kizáróan CX-5, még jó autó is mellé.

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212087) AssAssynn válasza AssAssynn (#211220) üzenetére


AssAssynn
őstag

Még mindig ez a dilemmám (előzmény a hsz. amire válaszolok). Tényleg elnézést, ha valakit már untatok vele...

Most elém kerültek a Priusok. Korábban már beszéltünk róla, de most valamiért, nem tudom miért, de vonz. Úgyhogy ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Beszéljetek vagy le, vagy rá. :DDD

1. Első kérdés, hogy az általam generált felhasználásra (lásd korábbi hsz.-em, sok extra-rövidtávval) jó-e a HSD egyáltalán? Ehhez még az jön hozzá, hogy pont egy dombon lakok, és felfelé egy elég meredek emelkedőn kell feljönni, nem tudom az egyébként gyengének mondott Prius mennyire szeretné ezt, főleg hidegen.
2. Első generációról mi a vélemény, szabad még vele foglalkozni? Ugye ez a legolcsóbb. Van a hahun egy keveset futott magyar példány, amiben elvben cseréltek akksi-elemeket.
3. Harmadik generációból van több, nyíltan felvállalt extaxi, amikbe 500e km van, de cserébe jóval olcsóbbak, még a "fiatal" 10 éves kocsik is. Itt is van olyan, aki úgy hirdeti, hogy akksi elemek cserélve lettek. Ilyen extaxival szabad egyáltalán foglalkozni, vagy alapból felejtős?
4. Második generációból, ami meg lekövethető előéletű, és jobban néz ki, az meg olyan áron van, mint a legolcsóbb hármasok, szóval inkább 3m környékén. Viszont nekem nem fűlik a fogam hozzá, hogy egy 15(+) éves autóért ennyit kiadjak.
5. Ez tehát önmagában egy külön kérdés, hogy inkább egy P2, ami elvben jobb állapotú, kevesebbet futott, cserébe öreg, vagy inkább egy P3, ami sokat futott, de fiatal?

Most itt nem is a pénz lenne a döntő, hanem, hogy mi az ésszerű, vagy a logikus.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#212088) Qru válasza cappa72 (#212085) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ferfikent egyszerubb a vasarlas, kevesebb limitalo tenyezo van. :D

Gdi tenyleg fos, azt max az ellensegednek...

#nincsbennetarcsi

(#212089) _drk válasza somasz (#212072) üzenetére


_drk
őstag

Átvenném a Corrolát és piaci áron eladnám, egyből kapsz +2 misit a keretre :D

(#212090) Vismajor01 válasza AssAssynn (#212087) üzenetére


Vismajor01
addikt

Az első generációt hanyagolnám, ha nagyon nincs pénz akkor nem rossz, de ég és föld a különbség P2-höz képest.

Ha nagyon szeretnél P3-at ott is meglehet venni az extaxit. Jó eséllyel volt már benne motorcsere, vizpumpacsere, akksi csere. Általában jól dokumentáltak, karban tartottak. Most is raktak fel egyet 2.3-ért a csoportba, "Eladóvá vált volt taxi, gondos gazdától! Tavaly nyáron motor felújítva, vízpumpa cserélve, akku pakk szeptemberben volt a Bélánál. A fólia eltávolítása során kisebb fényezési sérülésekkel, valamint cserélt kék színű lökhárítóval, kulturált belsővel, azt gondolom teljesen korrekt áron...."

Kb havonta jön 1-2 extaxi a csoportba, köztük igen jó vételek. Persze 400e+ km mindegyik, de én simán megmerném venni.

Ettől függetlenül ésszerűbb, ha ugyanennyi pénzért egy keveset futott P2-t veszel. De én se vennék már P2-t ha lenne pénzem P3 alsó szegmensre (3m környékén) és Priust akarnék venni :R

A hegyekkel-dombokkal semmi baja nem lesz egyiknek se, agyonüthetetlenek ezek a motorok, csak cserélj benne gyakrabban olajat. Anyám full ridegtartásba nyomatja a Priussal, ahonnan elköltözött ott 4 kmre járt dolgozni elég meredek utcákon, éveken át. És olyan tipikusan "az autó az utolsó amire költeni akarok" ember, szegény Prius már 380e km és a belét húzza de még mindig működik és 5 litert fogyaszt :D Persze már csipegeti az olajat, meg múltkor elszállt a vizpumpa, de mondom, ilyen tartásban elektromoson és priuson kivül már minden széthullott volna alóla

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212091) AssAssynn válasza Vismajor01 (#212090) üzenetére


AssAssynn
őstag

Nem is a pénz a kérdés. Ha tehetném különben 500e-ért vennék csak autót, mert nem akarok drágát, de persze azért mégiscsak olyat keresek, ami egyrészt teljesíti a kritériumokat, másrészt nem szakad össze alattam és végül még eladható marad, szóval inkább kényszerűség ez, hogy a drágábbak közt kell nézzek.

Első generáció, akkor nem teljesen kuka? Mert fél/harmadáron kapni egy ilyet, aztán ha hasonló fogyasztást/megbízhatóságot mutat, mint a későbbiek, akkor lehet elkezdem ezeket nézni, habár nagyon gyér a kínálat, meg ugye ezek már most 20(+) évesek, lehet soha az életbe nem fogom már tudni eladni őket.

Az általad idézett hirdetést én is láttam, el is gondolkodtam rajta. Még a csúnyasága nem is zavarna, habár szerintem csak a telifény benne lenne egy jó 600-ba, úgy meg már ez sem olyan olcsó. De mondom még kibírnám, ha csúnya, csak nem tudom mennyi üzemképes ez még hosszú távon. Ez lehet külföldön már egyszer megfutotta a maga 500 ezrét, és most itthon is beleraktak jó pár százezret. Ezért félek tőle. Meg most hogy a francba fogom ezt egyszer eladni? Beleteszek egy 100-ast még lesz benne 600e. Ki a túró vesz ilyet majd 15-20 évesen? :DDD Erre mondja apám, hogy "örök darab", mert soha az életbe el nem hajtod a portáról.

P2-be meg az a fő dilemma, hogy, ami olcsó, az lekövethetetlen előéletű (simán lehet, hogy külföldön milliót futott taxi volt), és ha nem pesten árulják, akkor mégis hogy a csudába vizsgáltatom be az akksiját? Egy eladó sem járul hozzá, hogy 150km-re elvigyük pestre átnézni... Másik gond velük, hogy ami meg viszonylag lekövethető (bár nem létezik belőle első magyar gazdás), az meg ahogy írtam 3m környékén van, és még mindig ott vagy, hogy 15 éves és gyanús, hogy 5 év múlva 20 éves korában már a kutyának sem fog kelleni, vagy addigra már minden drága alkatrésze cserés lesz.

Amúgy egy kicseszett Prius Plus kellene nekem igazán, de az meg annyira horror áron megy, hogy el sem tudom képzelni.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#212092) Vismajor01 válasza AssAssynn (#212091) üzenetére


Vismajor01
addikt

Nem nagyon fogsz igy autót venni :(

A p3 ami olcsó az sok kilométeres, meg nem lekövethető meg nem lehet eladni,
A p3 ami drága az jó, dehát drága
A p2 ami olcsó az lekövethetetlen, meg nem bevizsgálható, meg öreg is
A p2 ami drága az sok pénz egy 15 éves autóért
A p1 az többet eszik mint bármelyik, nem is megy, szűk is, és a wartburgos botváltójával igazi 90es évek. És persze sose lehet eladni mert lassan OT.

Valahogy elkell dönteni mit akarsz :) Kockáztatni, vagy sokat fizetni. De más tipusokhoz képest itt igyis a legkevesebbet kockáztatod, itt szinte 100% nem szaladsz bele milliós javitásokba mint más, korabeli autókba amik hasonló szinten vannak pl opciókkal. Ha egy lógóbelű sz*rt veszel meg, abba is veszel bontott motort, vizpumpát, bontott akksit ami kell, mind megáll 500e alatt bőven. Ráadásul p2 és P3 is cellánként cserélhető, olyan h egész akkupakkot kell cserélni az millió az egyhez, vagy annyi se.

Már irtam neked sztem, hogyha nagyon parázól az előélettől meg óratekeréstől meg akksitól, akkor menj az eliteautohoz, vegyél drágán egy középszerű P2-t és élj vele boldogan :C Nem lesz semmi baja, szeretni is fogod, de ha mégis vmi gebasz van vele akkor eliteauto segiteni fog, garanciából vagy méltányosságból vagy kedvezményesen v akárhogy.

De pl olyat is lehet látni nem egyet, hogy Zsuffa Béla matricás az akksipakk-Azon dátum is van. Egy rendes toyota hybrides az vagy járt már Bélánál, vagy olyantól veszi aki már járt. Én is olyantól vettem a lexust ahol rajta van a szellemes matrica :) Akkor meg minek bevizsgáltatni, ha fél éve és 5 ezer km ezelőtt jó volt, akkor most is az. Plusz szavaidból az jön le, hogy nem sokat mész egy évben, tehát ha veszel egy autót és megcsinálod rajta amit meg kell amikor megveszed, akkor mi baja lenne az alatt a pár ezer km alatt amig nálad van :R

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212093) rbalint88 válasza Vismajor01 (#212083) üzenetére


rbalint88
addikt

Nekem pont akkor volt cegesben szedanom (2012-es hyundai elantra), amikor szuletett az elso gyerek. Hibatlanul elvoltunk vele. Egyreszt meg kell tanulni kicsit rendszerben pakolni, nem behanyni mindent valogatas nelkul, masreszt normalis babakocsi valasztasa is sokat segit. :R

(#212094) Qru válasza AssAssynn (#212087) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1: igen ilyen felhasznalast jol birja a hsd. Dombra fel/haza ugysem csont hideg motorral mesz.

A tobbire meg valaszoltak mar.

#nincsbennetarcsi

(#212095) Vismajor01 válasza rbalint88 (#212093) üzenetére


Vismajor01
addikt

És előtte V70 méretű kombid volt?

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212096) AssAssynn válasza Qru (#212094) üzenetére


AssAssynn
őstag

Először erre válaszolok, mert ez a rövidebb.

Az van, hogy megyek 1-2 vagy 3 kilométert (ez végig ilyen dombos vidék), aztán leáll az autó 1-2 órára, utána megint megyek ugyanilyen rövidtávot, megint áll az autó 1-2, vagy 5 órát, utána megint és így tovább, ezt játszom minden nap minimum 2x, de inkább 4-6x, és a hazaút ugyanúgy 2km lesz. Szóval az autó végig hideg motorral közlekedik sokszor 1-2 héten keresztül folyamatosan, ez idő alatt beindul/leáll vagy 30-40x, mire lesz egy olyan hét, hogy megyek vele bevásárolni 15-20km-re. És 1-2 havonta egyszer, de legalább negyed évente 1x megyek vele ilyen 150-300km távot.
Nem tudom így a hibrid mennyire tud működni vagy hogy tudja tölteni magát, innen jött a kérdésem.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#212097) AssAssynn válasza Vismajor01 (#212092) üzenetére


AssAssynn
őstag

Ha tudnád milyen mátrix van az agyamban értenéd, hogy miért nem vettem még kocsit. :DDD De sajna makacs vagyok, így addig erőltetem a feltételeimet, még találok valamit, vagy kitisztul a mátrix.
Számomra az lenne a tökéletes autó különben, ami:
- amiben elfér középen 3 gyerekülés
- keveset fogyaszt
- olcsó
Na ilyet nem találtam eddig, innen a mátrix.

Jól összefoglaltad különben, hogy mimódon tudok belekötni mindenféle Priusba, de mégis vonzódni hozzá. :DDD

Évi kb. 5-6000 kilométert megyek az autóval különben.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#212098) Vismajor01 válasza AssAssynn (#212097) üzenetére


Vismajor01
addikt

Prius plus elfer 3 gyerekules, keveset fogyaszt és ahhoz kepest amit és amennyit tud olcsó is

Hajrá :D

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#212099) mustang08


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Sziasztok!
Elpasszoltam a Civicemet, és rá akartam keresni, hogy vajon az új tulaj megcsinálta-e már az eredetiség vizsgát stb. Erre jszp-n azt írja a rendszer, hogy ez a rendszám Magyarországon még nem került kiadásra. Korábban is rákerestem már a kocsimra még eladás előtt, és akkor semmi gond nem volt. Ez most mi?

(#212100) molnarpeter válasza mustang08 (#212099) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Rendszám csere pl, vagy export.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.