Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#184251) SaNyEe válasza ngaba (#184250) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Mennyi a motorban a méter?

Nekem is javasolta a szerelő anno a prémium gázolajat, s miután a motor segédberendezéseinek árát összeírtam, gyorsan azt mondta a matek, hogy lökjem oda azt a 40 forintot literenként. :W

Részecskeszűrő és a katalizátor megúszta a mutatványt, vagy egyáltalán nem is adott üzemanyagot a hibás befecskendező?

-- end of transmission --

(#184252) LuckyL válasza ngaba (#184250) üzenetére


LuckyL
őstag

teháét jó eséllyel nincs köze a hibának a gázolajhoz, de te mégis a drágábbat fogod tankolni
most ennek mi értelme van? :U
nézd nekem van egy eleve erős érzékem a bullshitekhez és ez a premium gázolj számomra a klasszik átbaszás, egyszerű hiszékeny emberek levétele :)
nem írtad mennyit futott az autó, de premium gázolja ide vagy oda, az alkatrészek tönkremennek előbb utóbb, nincs ebben semmi rendkívüli

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184253) SaNyEe válasza LuckyL (#184252) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Mitől lesz BS az erős érzéken túl? :)

Más, de kapcsolódó.
Mentünk az Amperával aránylag sokat, s jött az E10 hiszti. Gondoltam beöntöm a 100-ast, mert "nemromlikmeg".
Hát csörög a motor tőle már 120 körül, tempo visszavesz. Szerelőt hívom, kérdi mivel volt itatva korábban az autó .. Előző tulajról nem tudok semmit, én tankoltam kb 4-5* lukoilnál meg 1-2x molnál, mikor mi volt kéznél.

Válasz: jólvan, szép kokszos a dugattyú tető, akkor most kezdj el valami értelmes, adalékoltat tankolni, mert izzik a koksz a dugó tetején. 2 lángfront nem egészséges egymással ellentétes irányban annyira.
Szval azóta csurog le az adalékolt benzin .. már amennyit eszik :DDD s május-június környékén 100as benya próba 2.

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184254) LuckyL válasza SaNyEe (#184253) üzenetére


LuckyL
őstag

konkrétan milyen adalék az pontosan ami benne van, és mivel jobb mint a szabványos?
most akkor csak egy társaságnál jó a premium vagy mindél? mind ugyanaz vagy különböznek?

"tankolj valami értelmes, adalékoltat" -szinte látom magam előtt a nagyokost az olajos kantárosban ahogy mondja :D

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184255) ngaba válasza SaNyEe (#184251) üzenetére


ngaba
aktív tag

130 ezer van benne papíron. (Az előző tulaj biztos nem tekerte, mert családon belül vettem a kocsit, az első tulajt nem tudom.)

Az utolsó kérdésed nem tetszik... :) Holnap lesz kész az autó, remélem az injektorcsere után nem lesz más gond. Én eddig csak azon aggodalmaskodtam, hogy vajon a kettőstömegű mennyire szerette ezt az 1+ órás rángatózást...

(#184256) SaNyEe válasza LuckyL (#184254) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

szellemes megnyilvánulásra szellemes válasz: olvasd el a BS-t a kérdéses töltőhálózat honlapján :U

Elhiszed, hogy az olajos kantáros fazon több motort lát szétbontva, mint Te vagy Én a fotelból?

Átnyargalva a dízelre, már az alapjárata selymesebb volt (főleg hidegen) a prémium gázolajjal.
Aztán lehet, hogy a semmitől járt máshogy a motor, ki tudja. Kevesebbet nem evett belőle, nem is amiatt tőtikéztem.
Nem is volt semmi baja annak ellenére, hogy városban futotta hideg motorral a futásteljesítménye felét. Másik fele persze pálya volt. Lett-e volna bármi baja, ha a simát tankolom bele? Már nem derül ki, de egy befecskendező ára meghaladná a megtakarításokat a gázolajon nem beszélve a többi dologról, amit egy hibás befecskendező hosszabb távon okozhat. Vagy a klasszik DPF korai eltömődés .. az is hiányzott az autóból, pedig mindent megkapott, hogy eltömődjön, aztán mégse.

Tehát a kérdés továbbra is: "Mitől lesz BS az erős érzéken túl?"

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184257) ngaba válasza LuckyL (#184254) üzenetére


ngaba
aktív tag

Én pont ugyanígy voltam ezzel.

De a szerelő mondta, hogy ő már nem egy (nem prémium) gázolajat küldött laborba bevizsgáltatni perhez. És hogy túl "gyenge" a magyar szabvány, nem ilyen magasnyomású dízelekhez való, és a szabványt a gagyi gázolajak is teljesítik, ezért a per esélytelen.

Illetve úgy vagyok vele, hogy a szerelőnek tulajdonképpen nem érdeke, hogy annyira jó legyen az autóm, de még ő is ezt javasolja (ráadásul nem az első szerelő)...

(Egyszer a Peugeot nem akart átmenni a műszakin, magas károsanyag-kibocsátás miatt. Akkor mondta a régi szerelőm, hogy az AVIA benzin helyett talán tankoljam bele a legdrágább Shell prémiumot a következő próba előtt, és járassam meg előtte az autót. Nem tudom, hogy melyik mennyit segített, de az értékei gyáriakká váltak, az biztos.)

[ Szerkesztve ]

(#184258) LuckyL válasza SaNyEe (#184256) üzenetére


LuckyL
őstag

nézd nekem nincs bajom azzal ha valaki hisz valamiben, csak az nem tetszik ha midnen alap nélkül rá akarja beszélni másra is
nem tudom hogyan lehet mérni a járás selymességét, de ha te ugy érezted, akkor biztos megéri 100e km ként azt a plusz 2-300 e ft ot
végülis jobb mintha cigarettára költenéd :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184259) dj79 válasza LuckyL (#184258) üzenetére


dj79
senior tag

A fene tudja. Az omv téli cucca verte a shell és a MOL hasonló csodáit, legalábbis könnyebben indult a hdi és kevésbé volt traktoros mínusz tíz fokban.

(#184260) Qru válasza LuckyL (#184254) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én ezzel úgy vagyok, hogy hiszem is meg nem is... Elvileg jobban ken a prémium gázolaj, meg alacsonyabb a deremdéspontja. Pont a Gajdán Mikinek volt egy videója erről nem rég.
Gyakorlatilag meg a B6 2.0 CR TDI-be 282 ezer km alatt 1x tankoltam pérmiumot (akkor is csak figyelmetlenségből) és semmi baja nem volt. Gyári CR rendszer, gyári turbó, bontatlan motor...

#nincsbennetarcsi

(#184261) SaNyEe válasza LuckyL (#184258) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Milyen anyagi érdeke fűződik a szerelőnek ahhoz, hogy jobb üzemanyagot tankolj? (Semmilyen, még lehet kevesebbet is tudnál költeni nála a jövőben :DDD )
Oszt mibe kerül egy gyári új befecskendező, kéttömegű lendkerék vagy egy DPF karbantartás? Az OMV többek között jobb üzemanyagrendszer kenést és tisztább égést ígért, nekem ez elegendő volt. Ja, szerelő is javasolta, csak, hogy erősödjön benned a rá van mindenkire tukmálva fíling.

Az, hogy nincs annyi vibráció alapjáraton szvsz elég primitív, emberi érzékszervekkel érzékelhető.

Még mindig áll a kérdés: "Mitől lesz BS az erős érzéken túl?" <-- gondolom egy erős megmondás lenne rá a válasz ...

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184262) LuckyL válasza ngaba (#184257) üzenetére


LuckyL
őstag

az autó járatása lehet hogy segített, bár nem írtad melyik paraméter volt magas
egyébként linkelem a mol honlapjáról a dízel üzemnayagok terméklapját, tök ugyanaz a sima és az adalékolt, legalábbis az alapján amit objektíven, mérhető számokkal nyilvánosságra hoznak [link]
számomra ha nincs valami leírva konkrétan, hogy mi van benne literenként plusz 40-50 ft ért az bullshit
ja és soha egyik autómmal sem volt üzemanyagra visszavezethető gondom, pedig én aztán nem tankolok evo plust meg supervpowert vagy mi a neve
mol tankolókártya és mehet bele a legolcsóbb, persze kedvezménnyel az is

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184263) LuckyL válasza SaNyEe (#184261) üzenetére


LuckyL
őstag

én nem mondtam hogy érdeke fűződik hozzá, biztos hallott a a kocsmában a másik okostól
ha szabvány gázolajtól vibrál, rázkódik az autód, akkor ott baj van
nekem soha egyik autóm se vibrált meg rázkódott az üzemanyagtól
nehogy már ba**i én bizonyítsam hogy valami amit nem írnak le, tehát azt se tudjuk micsoda nincs benne az üzemanyagban...te tukmálod itt, mondd meg te mivel jobb ;)
mi van benne pontosan és hol van erről objektív teszt hogy jobb?
kb a homeopátia szintje ez, ott is attól jó a termék ami nincs is benne :DDD

(#184260) Qru
a dermedéspont az egyetlen igen, amit találtam, egyszer tankoltam is ilyet sieléskor, de aztán rájöttem hogy ott sincs -25 fok, ahol a simával baj lehetne :)

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184264) ngaba válasza LuckyL (#184262) üzenetére


ngaba
aktív tag

Hm, és a linkelt pdf-ben van egy ilyen mondat is, szóval erről ennyit (bár azt sem mondta, hogy az európai szabvány jó :D ):
"A magyar gázolajszabvány előírásai azonosak az európai szabvány követelményeivel."

Na mindegy, ezen el lehet vitatkozni sokat. :) Én most úgy érzem, hogy az a 100 ezer km-enként 2-300e forint nem is olyan sok, pláne hogy dízel motorjavításnál repkednek a százezrek. Az autózás drága dolog. Csak így a dízel kábé egyetlen előnyéből (tankolási költségek) is sikerül szép nagyot lefaragni.

Na mindegy, többet dízelt nem veszek. Pont. (Most se akartam, csak így jött ki, hogy a többé-kevésbé ismert előélet megéri ezt a kockázatot, a mindenféle kétes eredetű visszatekert hahu-s opciókhoz viszonyítva.)

[ Szerkesztve ]

(#184265) SaNyEe válasza LuckyL (#184263) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Ugyanazt a fórumot olvassuk? Ha igen, kérlek fordulj háziorvosodhoz.
Te állítottál valamit. Igazolni nem megy.
Te halucinálod, hogy tukmálom, persze ez nem igaz, ettől még ezt állítod :DDD

-- end of transmission --

(#184266) Qru válasza LuckyL (#184263) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egyedül a benzinből tankolok drágábbat (E5 miatt) de az ugye más tészta. :D

#nincsbennetarcsi

(#184267) aero. válasza Qru (#184266) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Voltam otthon pár napot, az 1.4 8v 60 ló 7 decivel kért belőle többet, pedig 90%-ban fix 90 volt a tempó, ez elég szar. Ezt csak magyarországon erőltetik amúgy? Nálunk még csak híre sincs az E10 bevezetésnek.

(#184268) LuckyL válasza SaNyEe (#184265) üzenetére


LuckyL
őstag

hogy lehet bizonyítani hogy nincs különbség, azon túl hogy ottvan leírva a terméklapon hogy ugyanaz a kettő? :U
nem te vagy az első akit megvezettek a marketingel, nincs miért szégyenkezned, csak tanulj belőle
bár ha te (és sokan mások) nem fizetnéd meg a drágább üzmemaynagot, akkor én is rosszul járnék, valószínű a sima is drágább lenne, kevesebb kedvezmény lenne hiszen kell a profit, de így végülis hálás vagyok neked ;]

szerK: a dupla supershop pontot se felejtsük el, azzal is jobban jártok :))

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184269) Tin válasza aero. (#184267) üzenetére


Tin
veterán

Ugyanannyiért adják az E10-et, amivel többet fogyaszt a kocsi, és Brüsszelre lehet fogni.

Nem politizálni akartam, de magyarhonban nagyon szór az üzemanyagok minősége.

[ Szerkesztve ]

(#184270) aero. válasza Tin (#184269) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Azt tudom, hogy ugyanannyi, meg nincs is E5 már normál üzemanyagban. Itt meg E10 nincs, de mondom, szó sem volt róla eddig. Azt mindenki mondja, hogy az osztrák üa. sokkal jobb, de én még nem hallottam volna, hogy külföldön az autók magasabb futást érnének el. Max pár decivel kevesebbet fogyasztanak.

[ Szerkesztve ]

(#184271) SaNyEe válasza LuckyL (#184268) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

a terméklapon az van leírva, hogy a nyári, téli és extra téli üzemanyag mikortól elérhető és azok összetétele.
A doksiban NINCS benne az EVO NEO dízel, ahogy a MOL hívja. (Ami egyébként hazai gyakorlat szerint a sima alapdízel plusz az adalékuk, ha a kúton épp nem felejtették el belegurítani betöltéskor) Szóval ha nem sikerült felfedezni a különbséget, az azért lehet, mert a linkelt doksiban nem is nagyon szabad legyen.

-- end of transmission --

(#184272) LuckyL válasza SaNyEe (#184271) üzenetére


LuckyL
őstag

itt az oldalon is csak marketing van, ennyi konkrétumot lehet találni:
"Ez az üzemanyag az MSZ EN 590 szabvány szerinti B7 üzemanyagnak felel meg."
[link]
mi az adalék? mi ér 10-15% felárat?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184273) Qru válasza aero. (#184267) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, többet eszik belőle a gép. Pont Kisza panaszkodott a minap, hogy a Tipo is többet kér belőle. Németországban amúgy évek óta fut az E10 (de ott sem túl nagy sikerrel), illetve több más EU-s államban is.

Meglátjuk nálam mit mutat a dolog, a Hondába már E10 megy a Subaruba továbbra is E5.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#184274) molnarpeter válasza ngaba (#184264) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Milyen autóban is volt ez az 1.6 TDI? Nem ijesztgetni szeretnélek, de tudtommal nem ritka ezeknél az első gen idejéből való injektor hiba :R Érdemes a másik hármat is aktívan figyelni szerintem, de elektronika ellen nem sok védelem van (esetleg diesel Gödöllő, és mechanikus adagolós átalakítás :DDD)

[ Szerkesztve ]

(#184275) SaNyEe válasza LuckyL (#184272) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Ha konkrétan tudnád, akkor megnyugodnál? (egy labor segít neked hamar tisztázni)
Ha nem találod az összetevőket, azok mennyiségét, szerinted annak mi az oka?

help: A cukrászdában, ha finom a házi krémes és odamész megkérdezni mi a recept, azt a választ várod, hogy x deka ebből, y deka abból, z gramm abból?
Vagy azt kapod, hogy 500Ft, egyél még egy krémest... Ettől semmi nincs se igazolva, se cáfolva, szvsz

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#184276) LuckyL válasza SaNyEe (#184275) üzenetére


LuckyL
őstag

tehát azt kérdezed hogyha van egymás mellett két krémes, aminek ugyanolyan íze van, ugyanúgy néz ki, csak az egyik 400 ft a másik meg 460 ft, akkor melyiket venném meg? :U

"Ha nem találod az összetevőket, azok mennyiségét, szerinted annak mi az oka?"
az az oka hogy nem merik leírni, mert egyértelmű lenne hogy átb***ás
helyette van marketing bulshit, amit sokan benyalnak

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184277) SaNyEe válasza LuckyL (#184276) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Szóval megint sikerült olyat állítani ami nem hangzott el (most miért nem lepődtem meg?)

Hogy az objektivitásod szubjektivitása megmaradjon: "Gondolta LuckyL és elégedetten nyugovóra tért"

-- end of transmission --

(#184278) molnarpeter válasza LuckyL (#184272) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

EN 590 az egységes szabvány, a gyártók is erre terveznek. Ha a magyar szabvány megengedő, akkor a német, olasz, svéd, stb pont ugyanannyira az papíron, és ugyanazzal számolnak az üzemanyagrendszer beszállítók is. Ettől persze a prémium üzemanyag bizonyára pozitívan befolyásolja az élettartamot. :R

Bizonyára: nem üzemeltettem párhuzamosan, azonos körülmények között két egyforma motort sima és prémium üzemanyaggal, így nincs saját tapasztalatom - mikor esetenként pár nap alatt elfogy több száz liter gázolaj, nem opció a felár. Csak arra akartam kilyukadni, hogy alap nafta esetén is értékelhető km-t elmennek az alkatrészek jellemzően, prémiummal meg többet, csak nincs pontos infóm, konkrétan mennyivel is. Vannak indirekt jelek, mint mondjuk a ritkább regen DPF-es típusoknál, de akik legjobban tudják, nem adhatják ki gondolom az üzleti titkokat :D

[ Szerkesztve ]

(#184279) LuckyL válasza molnarpeter (#184278) üzenetére


LuckyL
őstag

"bizonyára" ? :U

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184280) ngaba válasza molnarpeter (#184274) üzenetére


ngaba
aktív tag

2011-es Seat Altea XL, CAYA motorkód.

[ Szerkesztve ]

(#184281) oleee


oleee
tag

hello,

ezen a hasznalt Jazzan lattok valami gyanusat? itt van tolem 50 km-re, holnap megneznem, de mintha tul olcso lenne...:
https://www.autoscout24.de/angebote/honda-jazz-1-4-ls-klima-alwetterreifen-tuev-2021-ahk-navi-benzin-rot-196aea0c-93cd-4262-a6a7-f4a16c438d63?cldtidx=1

kerem, sufni DVD-s/CD-s navi egysegtol mindenki tekintsen el :D

koszi,
Oliver

[ Szerkesztve ]

(#184282) Tin


Tin
veterán

Szerezzenek AUTOL benzin illetve gázolaj adalékot. Egy tank benzinbe egy nagyobb fecskendőnui, és mindegy, hol tankoltok.
Anno a Hondás fórumban egyik srác szerzett, asszem 10 literes flakon volt, az évekig elég. De asszem csak nagykereskedők tudták megvenni.

(#184283) Gaben92 válasza Tin (#184282) üzenetére


Gaben92
őstag

Csakis a Pro Engine Ultra. ;]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#184284) Tin válasza aero. (#184270) üzenetére


Tin
veterán

OMV kút, Mosonmagyaróvár, próbáld ki, az ország egyik legjobb benyája. A régi Hondám érzékeny volt a benzinre, érezhető volt a szórás a kutak között.
Olcsó üzemanyag meg szar, amennyit spórolsz az arany, annyival szarabbul is fogyaszt a kocsi.
A prémium meg szerintem túlárazott. Én itt németben E5-öt tankoltok, kevesebbet fogyaszt tőle a kocsi mint a magyar benzintől.

(#184285) Tin válasza Gaben92 (#184283) üzenetére


Tin
veterán

Ez komolyan rendes adalék. Egy tartálykocsi hoz töltenek be pár kannát. Ha beletöltik.

Ott az adatlapja, próbáld ki. A hondások közül sokan próbálták, én is. Szebb hang, jobban megy a kocsi. Volt akinek kevesebbet is fogyasztott, de mindenkinek jobban járt a kocsija tőle.

(#184286) Gaben92 válasza Tin (#184284) üzenetére


Gaben92
őstag

"Olcsó üzemanyag meg szar"
"a prémium meg szerintem túlárazott"
"Én itt németben E5-öt tankoltok"

Oké, hogy te Németországban azt tankolsz, de Magyarországon hol tankolsz nem prémium E5-öt? Azzal nem ér dobálózni, hogy "a jó magyaros lehúzás miatt nincs 95 E5, én Finnországban is csak E10 95 és E5 98 között tudok választni. (Most tekintsünk el attól a kb 10 Teboil kúttól (mind Helsinkiben és vonzáskörzetében) ahol van Teboil 99+ E5.)

#184285: Nyilván csak hülyéskedtem a Pro Engine Ultrával. :DDD Én úgy vagyok vele, hogy normális benzint tankolok (Neste Futura 98 E5 és semmi más), meg néha azért odalépek neki hiába "csak" egy HSD-ről beszélünk, aztán tiszta a lelkiismeretem.

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#184287) LuckyL válasza Tin (#184285) üzenetére


LuckyL
őstag

nekem attól megy jobban a kocsim, ha midnen hónap utolsó péntek hajnal 3 kor kelet felé nézve gyorsan hármat pörgök lábujjhegyen és négyet köpök közben
komolyan!
van aki kipróbálta, neki kevesebbet is fogyasztott ezután, de a kocsi hangja mindenkinek szebb lett

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184288) Qru válasza Gaben92 (#184286) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Auchan kúton van 95-ös E5 (gondolom egyelőre csak teszt jelleggel mert nem az összesen).

#nincsbennetarcsi

(#184289) Tin válasza LuckyL (#184287) üzenetére


Tin
veterán

Engem nem zavar ha hülyét akarsz csinálni magadból....

Ha azt hiszed nincs értelme az adalékoknak, az a te dolgod. Más meg hisz a saját tapasztalatainak.

(#184290) Tin válasza Gaben92 (#184286) üzenetére


Tin
veterán

Magyarországon most már sehol, jó üzlet nekik, árát nem emelték, fogyasztást növelték, többet adnak el, és ráfogják az EU-ra. Amúgy 98-as régóta nincs Magyarországon se szerintem.

(#184291) LuckyL válasza Tin (#184289) üzenetére


LuckyL
őstag

pedig nekem ez a tapasztalatom, nem értem miért nem hiszel nekem
egyébként nem "hinni" kéne, hanem objektív tesztelt dolgokat használni, mert így még szerencséd van ha tönkre nem teszi az autódat a kisipari lóhugy amit fecskendőből adagolsz és azt sem tudod miből áll

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#184292) Tin válasza LuckyL (#184291) üzenetére


Tin
veterán

(facepalm emoji)

(#184293) rbalint88 válasza Tin (#184290) üzenetére


rbalint88
addikt

Auchan 98 E5-ös és nem prémium árban adják. 5Ft körüli felára van Shell 95 E10-hez képest. tegnap először én is azt tankoltam az Audiba, mert annál sokáig elég egy tank télen. szerdán tankoltam a cégesbe, 393 vagy 394 volt, az Auchan 98 tegnap 398 tutira.
Nem tudom milyen az adalékolása, de többen rakták/rakják a fórumról is közvetlen befecsis motorba is, nem panaszkodott rá senki.

(#184294) cappa72 válasza Gaben92 (#184283) üzenetére


cappa72
nagyúr

Jesszus... a honlapjukon (?) ez áll:
"FIGYELEM! promóció csak elhagyta 8706 művészetek tól től 10 000! ProEngine Ultra-61% 21100,00 Ft csak ma 12900,00 Ft 1h 16min. 57s econds a promóció végéig"
Ez igazán a teljesen hülye spam levelekre hajazó stílus.
Ez alapján nem merném megvenni. Alapvetően félek az ilyen marketingtől, és kerülöm is.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#184295) Gaben92 válasza rbalint88 (#184293) üzenetére


Gaben92
őstag

Ha jól rémlik azt írták semmilyen. Adalékolatlan Mol 100- az Auchan 98.

Qru: Ez új, köszi az infót.

cappa72: Jézusom, nehogy komolyan vedd azt a szart. :DDD

(mellesleg miért hal be néha a formázás mobilon? :U )

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#184296) molnarpeter válasza cappa72 (#184294) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Irónia volt :)

(#184297) tboldi válasza Tin (#184284) üzenetére


tboldi
nagyúr

Melyik OMV? Nekem a Levéli útival nincsenek jó tapasztalataim. :D

Én a Futura melletti Shell-hez vonzódom (volt ÁFOR kút). :K

oleee: Ez egy 1.2 S, nem 1.4 LS. Amúgy valamiért az egész nem túl bizalomgerjesztő. :D

[ Szerkesztve ]

(#184298) cappa72 válasza Gaben92 (#184295) üzenetére


cappa72
nagyúr

Természetesen nem vettem komolyan. Láttam a szmájlit.
Nagyon durva így terméket nyomni. Számomra tényleg riasztó.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#184299) SaNyEe válasza oleee (#184281) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Kollégám nagyon szeretett volna egyet venni 3 éve. Nem talált olyat az akkori eladó kínálatban (Magyarország), ami ne korrodált volna (Ausztriai import?) olyan szinten, hogy eltántorodjon.
A sufni "eccséget" fekete szilikonnal körbenyomod, máris nagyobbat mutat, mint a gyári ;]

A képek minősége csapnivaló.
Két hátsó gumi cserésnek néz ki, a két eslő se biztos, hogy egyforma. Egyik Firestone, másik nem látszik .. mondjuk 4 gumi legyen a legnagyobb ktg rajt.

Csomagtartó szőnyegén van egy folt, ha esetleg vízfolt, esélyes egy beázásra (kapott a hátsója egyet és a horog benyomta a hátfalat?). Mintha törött is lenne a hátsó lökös.

Képek alapján én annyira nem rohannék érte .. bár elég frutti áron kínálják (okkal?)

-- end of transmission --

(#184300) _adaml21_


_adaml21_
őstag

Ha új autót kellene választanotok kompakt kategóriában, saját magadnak (tehát nem céges autó), akkor mit választanátok? kb. évi 15 000 km, ebből olyan 8 000 autópálya, 4 000 város, 3 000 országút. Régebben nagyon Golf párti voltam, elég sokat is vezettem 7es Golfot / Octáviát, és úgy éreztem a 125 lovas 1.4 TSI valamint a 150 lovas a Skodában untig elég nekem, mint teljesítmény. Viszont azóta elég rendesen bejött az autóknál a kibocsátás para, az tiszta sor, hogy dízelt nem vennék, de lassan már az is kétséges, hogy sima benzinest érdemes-e, ha esetleg 5-6 évre terveznék az autóval legalább. 95%-ban a szabályoknak megfelelően vezetek, de azért nem árt, ha egy 80-120-as előzés, illetve adott esetben egy autópályás 150 nem okozna nehézséget olykor-olykor.
Felszereltség tekintetében amit mindenképp szeretnék: a felhasználáshoz elegendő dinamikát (a Golf 1.4 TSI 125LE az épp tudta ezt már), normális lámpa (legalább valami LED-es megoldás, az se baj, ha adaptív), tempomat, normálisabb ülés fűtéssel, értelmezhető fejegység lehetőleg Carplayyel, elől-hátul szenzor. Ami nice to have még, de nem létszükséglet a kamera hátra, holttérfigyelő, és esetleg adaptív tempomat. Sorolom azokat, amik eddig szóba jöttek:

- Golf VII (esetleg VIII??): mint említettem sokat vezettem, 1.4 TSI karaktere tetszik is, ergonómia és a minőség magas, számomra sztenderd. Viszont az 1.5 TSI-ről nem tudni sokat, és ha már Golf, akkor motoszkál a gondolat bennem, hogy új generáció. Sajnos a "jövőbemutató" mild hybrid TSI csak DSG-vel lesz elérhető, azt viszont kihagynám, illetve árra egy nekem tetsző konfig 31 000 EUR-ra jön ki, nem hiszem, hogy ezt 9milla alatt el tudnám hozni, ezt soknak ítélem, ennyit már nem adnék ki érte.

- Mazda 3 - csodálatosan szép autó, és hétvégi próbakörön kiderült számomra, hogy ez bizony ergonómiában utolérte a VW-t. A magas biztonsági felszereltség nagyon kecsegtető (holttérfigyelő, HUD, kamera, körbeszenzor, adaptív LED), van benne mild-hybrid ill hengerlekapcsolás, és a magyar autós közösség által is agyon van dícsérve az anti-downsizing és az (állítólag....) elpusztíthatatlan motor. Egy nekem tetsző ilyen felszerelt változat 8 milláért elhozható lenne tokkal vonóval, ez így nekem nagyon best-buynak tűnik, DE....
Sajnos nagyon sok aggasztó véleményt olvasni még manapság is a vadonatúj rohadó Mazdákról (lsd. pár hónapja a vattaúj CX5-öt), ez így nagyon nem OK, inkább menjen tönkre egy turbó, az legalább tervezhetően cserélhető, mint egy itt-ott roható autóval szenvedjek.
Másik concern: a próbakörön kiderült, hogy a 122 lovas benzines elegendő városba, sajnos országúton és autópályán nincs lehetőség kipróbálásra, így félek tőle, ott kevés lenne. Skyactiv X már nagyon drága, annyit nem adnék érte, mivel karakterre ugyanaz, csak forgatva jön ki a sok LE, illetve egy kicsit szkeptikus is vagyok a tartósságot tekintve.

- Kia ceed / Proceed - a Proceed formája csodás, de valójában semmi szükségem egy majdnemkombi méretű autóra. Ezek lennének talán a legracionálisabb döntés, lévén 7 év gari, és a megbízhatóságra is jókat mondanak. Bár próbakörre még nem volt lehetőségem sajna, de beülve a Proceed minősége majdnem Mazda (egy 10-es skálán minusz 1 mondjuk), a ceed inkább minusz kettő, de jobban felszerelve már talán az is OK.
A legolcsóbb is ez lenne, egy fullos ceed 7m allatt megállna, a Proceed is 7,3 körül.
Concern: nem kínál semmilyen hybrid/mh megoldást, később esetleg ez csökkentheti az újraeladási értéket. Mindenképp 1.4 TGDI lenne a motor 140 LE-vel, sajnos dinamikájáról nem sokat tudok ugye próbakör híján, viszont a VW 1.4 TSI-hez képest jelentősen magasabb fogyasztásokat irogatnak itt-ott (TSI 6 liter, Kia inkább 7-7,5).

- Toyota Corolla: mindig is undorral néztem a Toyotákra (nagyon németautós beállítottságú vagyok), na de ez a Corolla... le a kalappal. Külsőre gyönyörű, és beltérre bár a képek alapján annyira nem tetszett, de élőben abszolút jónak ítéltem meg a minőséget, Kiánál fél fokkal jobb. Viszont rendesen felszerelve egy 1.8 Hybrid már 9-9.2 körül lenne, 2.0 hybrid inkább 10, és ott még a csomagtér is limitáltabb. C-HR 2.0 Hybridet próbáltam 2 hete, az nagyon meggyőzően elegendőnek bizonyult nekem.
Habár ez drágább, mint a korábbi autók, ha tudnám, hogy ez az optimális megoldást, hajlandó lennék többet kiadni rá, főleg, hogy várhatóan ennek lesz majd később a legmagasabb használt értéke is. Persze az elég gáz, hogy holttér figyelő pl. csak Executive szinten van, ami tényleg már-már a 10 millás kategória...
Concern: jó lenne nekem egy 1.8 hybrid? Láttam videókat, hogy hasonló teljesítményű vagy kicsit erősebb autókat az első 30-40 méteren legyorsul, hiába gyér papíron a 0-100. Autópályán egy nyugis 135-140 mellett nem fogyasztana túl sokat, illetve lehet biztoságosan nyomni 70-120-as előzéseket?
A hátsó üléssora panaszkodnak sokan, hogy szűkös, nekem a C-HR magamra állítva kényelmes volt hátul, és elvileg az ugyanaz tengelytávra, mint a Corolla...

- Toyota CH-R: Próbáltam 2.0 Hybridet, mint fentebb írtam, teljesítményre tetszik, formára is valamiért bejön ez az extravagancia, de mivel alapvetően drágább, minta Corolla, ezért kettő közül inkább az autóbb formát venném. Pozitívan csalódtam a beltér minőségében, jobb, mint amit a képek alapján gondolna az ember.

Tehát így összegezve az eddigi infókat: új kompaktot keresek, a fentebb leírt felszereltségekkel, 7-8 környékén. Magamnak lesz, privát használatra, tehát fontos a megbízhatóság, a sok garancia, a jövőálló technika (ezért nézegetem a hybrideket), és az értéktartás.
Eszem Corollát venne, szívem Mazdát, de előbbi rohadt drága, utóbbinál meg félek a rohadástól és gyenge motortól. A Golf akármennyire is etalon volt számomra az elmúlt években, ezek alapján nem játszik nálam a dobogón egyelőre.

Ti mit ajánlanátok ebben a helyzetben?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.