Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Csabadi
tag
Így lenne ez örökös [link]
i-sti
senior tag
[link]
Itt 100k egy bontott váltó aminek megint senki nem tudja az előéletét. Lehet hogy rosszabb mint a régi.
Szerencsejáték. Én ezért inkább cseréltem a gyári olajat 190 ezernél.
Nekem ilyen olaj járt bele: G052532A2 4 liter
Litere 7800 huf
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Csabadi
tag
Nekünk hossz motorra kell, de már pár éve benne vagyok pár fb csoportba ha azt mondom 70k a váltó akkor annyi, nem szoktam a levegőbe beszélni, ja és mindre adnak beszerelés garanciát, meg persze olyantol kell venni aki heti szinten hoz kocsit, aki simán kicserélik ha rossz....
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
igen igen erre gondoltam.nekem is pihen a polcon egy ilyen keszlet.enni nem ker
És a beszerelési garancia lefedi a bontatlan váltóban nem látható dolgok 1-2 hét alatt előjövő hibáját? Különösen egy automata esetében igaz ez de szerintem egy manuál váltónál ha egyben van pl egy osztóművel vagy difivel akkor azt is látod bontás nélkül?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Laaaaci
csendes tag
Sziasztok,
Ha érdekel valakit, felszabadult Octavia II Kombihoz való méretpontos hótaposó szőnyeg garnitúra és csomagtér tálca. 06-20/534-1686, Tolna megye, Tolna
7000,- + 7000,- , együtt: 12000,-Ft
Üdv:
Laci
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
És mi a garancia arra hogy a gyári olaj után nem fog búgni a saját váltója? Bontottba mindig ott van a lutri, vagy akkor inkább felújítás mert arra sincs nagy garancia, hogy 20k múlva nem lesz szar... De egyébként mindenki úgy csinálja ahogy akarja,....
simonjoe
senior tag
Nem vettem annak!! Sőt!! Én igazán ezért (is) örülök ennek a fórumnak. A tapasztalatok beszélnek. Pont ezért nem lehet pálcát törni sem az egyik, sem a másik mellett. Aki tud olvasni, értelmezni, tudja miről van szó!!
Joe
c00per
tag
igy van.en nem itelem el, aki gyari olaj mellett voksol.Kisebb a mellenyulas eselye.
Nekem anno kenyszerbol lett mas olaj belerakva, mert a kornyekemen nem volt sehol gyari.Kicsit utana olvastam kulfoldi forumokon stb es ugy valasztottam olajat.Lekopogjam semmi negativat nem tapasztaltam idaig a nem gyarival.Egyedul ez az esetem volt, amit tegnap leirtam, de ez se sajat hibabol. es igen ezert jo a forum, mert sok valos tapasztalat van egy helyen.
daniel2121
senior tag
Mi a Ford Vagéptől akartunk venni olajat és nem adtak. Ennyi....
(#176261) molnarpeter válasza daniel2121 (#176260) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Lukács&Tamás VW Vácon adott minden további nélkül.
DJ. Ru$y
félisten
Offtopik márka, attól, mert ők nem adnak. Szinte az összes VAG csoportos szerviz adni fog.
Gyanítom azért nem adnak, mert nem fizeted ki a munkadíjat, vidd oda kicserélik ők alapon. Lehúzás szaga van a lepattintós dumájuknak.
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
Ha már búg, aminek bele gyári v bármilyen olaj? Nem a búgást megelőzendő kellene cserélni időnként?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Zizmand
aktív tag
+ Csabadi
Köszi a segítseget.
Mágus2
Közösségépítő
Én a golfba kipróbáltam a MEGFELELŐ CASTROL váltóolajat és szar volt, akadt. Direkt kipróbáltam, innentől engem nem győzöl meg. Szerinted elnéztem a cikkszámot?
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
Szivesen.Azert arra kivancsi lennek, hogy nektek jot ir-e az etka vagy nem.Rakellene lesni mennyiben hasonlit az en 6os HCF valtomhoz a tietek.Nekem g052532 kell
c00per
tag
en nem akarok senkit meggyozni sem elitelni kinek a pap, kinek a papne.
Mindenkinek megvan a velemenye, tapasztalata.Neked foleg megvan es tegnap is mondtam elfogadom a velemenyed.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nem a vw adja a minősítést, hanem a castrol, mobil, mannol...teszteli arra a mimősítésre amit az autógyártók megadnak. A vw magának gyártat és adaléoltat olajat, olyat más gyartótól nem kapsz.
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
Gyári olaj mellett is búgni fog mert már sok a méter bennük. Nem amiatt fog búgni mert lecseréled bármi másra.Egyébként megvenném én a gyári olajat, csak nem majd 20 éves kocsiba.
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
ezt nem tudtam.en ebbol gondoltam, hogy ok is rabolitanak: [link]
viszont olyannal mar talalkoztam, hogy total hajtomuolaj szintetikuskent volt feltuntetve a dobozon, de mar allagra es illatra is asvanyi volt.hiaba ellenkeztem a gazda beontotte a valtoba es atment betonba a valto.gondolom hamis lehetett...
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nem tudom mennyit lehet spórolni egy gyári váltó olajhoz képest a nem gyárival, de biztosan tudom, hogy VAG autóknál nem érdemes. Még a Ravenol kap egy esélyt a golfban, az a kísérleti nyúl. Az octavia nem erre van, az mindenből a legjobbat kapja. Majd nyáron kipróbálom és referálok. Többi márka nem ilyen kényes, A Stiloba ment a Ravenol, jó, Fordba szintén öntöttem már, ott is jó, de a VAG váltók kurva kényesek.
c00per
tag
Nevetseges aron jutottam hozza 1300ft/l a jelenlegi valtoolajhoz.Ugy voltam kiserletet meger es ha nem ok, akkor szerzek valahonnan valoban gyarit.Kollegaval rendeltunk egyutt, o vett passat 5os valtoba 1660ft/l aron.Neki is hideg betett es azert cserelne.Masik ket passatos kollegam mar regebben cserelte erre az olajra es noncs gondjuk.Az o velemenyet holnap kapom meg,hogy jobb vagy sem a szitu Szabolcsba sok a passat :D
[ Szerkesztve ]
Automata vonalon el tudom mondani h 2-3-400k km + és ha gyárit kap akkor nincs vele baj. Nem gyáriból meg évente cser és akkor is nagyon ki lehet tolni a megkotlást. De amit használunk az bizony elhasználódik és akkor már nem olajcsere kell neki- szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
molnarpeter
nagyúr
Motorolajnál VW és Mercedes én is úgy tudom, hogy tesztel/bevizsgál - ezt szokták megkerülni az olajcégek a "for", "compatible with" és hasonló jelzőkkel. Talán akkor a váltóolajakat is így vizsgálják.
Használatban a Golfnál kellett némi idő/km (hónapban mérhető, pedig 20 körül megy évente) az olajcsere után, hogy szebben működjön a szinkron, de régen volt, talán nem emlékszem olyan pontosan...
Kényes váltók: GM M32 sújtott vagyok, pontosabban itt kis motorhoz M20. Azért még megy, szóval próbálkozom a több és jobb olajjal, hátha meghálálják a csapágyak
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
Félre értettél, szar váltóba már bármit tehetsz. Arra gondoltam, hogy a gyári mellett is búgni fog ha eléri azt a kopást,..
(#176276) monosgeri21 válasza grizlisandor (#176227) üzenetére
monosgeri21
tag
Megtaláltam közben az Audi-ra, már csak 2 speckóra szűkül a kör.
G 052 512 A6 és G 052 726 A2
[link]
Nem lettem okosabb, bár az én értelmezésem szerint jó lenne mindegyik.
daniel2121
senior tag
Á nem hinném,na mind1 hagyjuk.
c00per
tag
Ha jol remlik mind a ketto egyfokozatu 75W GL4 szintetikus olaj
[ Szerkesztve ]
cool13
őstag
Olvasom szokásom szerint, a hozzászólásokat. Nekem csak ez tűnt fel: "A Castrol ajánlásával a Volkswagen, Audi, Seat és Skoda modellek 5 és 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltóihoz is felhasználható. API GL-4+, Audi TL 52532". Tehát nem a VW ajánlásával, hanem a Castrol-é. Azért így nagyon más a lány fekvése. Persze lehet én értem félre.
gzbotii
veterán
Igen, ők ajánlják a saját olajukat
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
K Norbi
addikt
Csak a gyári
c00per
tag
Akkor nektek is ugyanazt elmondom: kinek a pap, kinek a papne.Igen lehet ugy is ertelmezni, ahogyan irod, hogy castrol ajanlasaval, de az is ott van tl52532.
Nekem es meg par ismerosomnek jo nem gyari olajjal is a valto.Ez teny! El lehet jonni es mintat lehet venni a valtokbol nyugodtan es ki lehet probalni az autokat.Ezen nem fog mulni :) Mindenki azt rak a valtoba, amit akar.Akinek a gyari, rakjon gyarit.En tapasztalatot irtam es nem a levegobe beszeltem es most se oda beszelek.
[ Szerkesztve ]
Voice24
őstag
Néhány napja kérdeztem már, de most pontosítok rajta:
Vezérműszíj készlet + vízpumpa rendeléséhez, a pontos beazonosításhoz elég annyi, hogy benzin 1.4 16V 86LE, a motorkód pedig BXW?
Nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy mivel nem szerelővel szereztetném be (jóval magasabb árakat mondott, mint amennyiért én találtam a neten), azzal "rázzon le", hogy ez sajnos nem jó az autóhoz.
molnarpeter
nagyúr
Néha évjárat, illetve motorszám pontosan nem árt a motorkódon felül
Csabadi
tag
Egyébként most milyen olaj van a váltóba? Mi a váltó kódja,?
salesman
őstag
Én ezt használom, nekem bejött:
[link]
Türűűűdrááá!
c00per
tag
nekem speciel hcf a valtokodom.Etka g052911 hozott(mannol basic plus 75w90 gl4+ ontottem) es kozbe g052532 kell bele(mannol unigear 75w80 gl4/gl5 van most).Egyebkent Mannol-t szoktam vasaroltatni, 2x lett alco olaj veve a bardiba.Azzal sem volt gond
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
Köszi, nekem g052911A2 hozza hozzá viszont nekem frk.
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
igen az 75w90 gl4+
Csabadi
tag
i-sti
senior tag
Váltóolajnál maradva.
Caddy CAYD 2014 @ MHZ váltókód
Milyen és mennyi olaj kell bele? online etka valamiért nem mutatja
A milyen az ez lenne? G052512A2
Illetve a leeresztő csavarra milyen kulcs jár? A csavartípusa 7zap szerint: WHT001937 @ M24X1,5
Novum Forum Siculorum
Qru
MODERÁTOR
1,7 litert ír a kisokosom. De várd meg Mágust.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Aki már cserélt....
Nekiálltam az első lengéscsillapító cseréjének légkulcs nélkül. Sima ügy volt. Már mint a bal oldal:D
Elvileg az tökéletes lett, de a jobb...
Alapból kicsit ferdébben állt a lengéscsillapító.
Alig tudtam kiütni a perselyből amibe beleül az alja a lengéscsillapítónak. (Bocs a kifejezésért)
(De sikerült)
Átcseréltem a lengéscsillapítót vissza a rugó, anya meghúzva (imbusz+21) (csapágy+szilent is)
Aztán visszaraktam, felül becsavar a 21+imbuszal. (Bitfejjel, mindegy...)
Lengéscsillapító alját alig bírtam visszarakni, de nagy nehezen sikerült, vissza a csavar ami fogja a gátlót (18) vissza a stabilizátor (16)
Kerék fel...
De ha forgatom a kormányt kopog a jobb oldalt... és fent mozog a szilentnél.
Már este is volt és hideg, meg már a tököm ki volt, holnap újra neki látok a jobb oldalnak.
De elvileg mindent jól csináltam.
Kérdés:
Mikor rajta van a kerék nincs felemelve akkor nem mozog a toronynál.
Mikor fel van emelve fel le tudom mozgati pedig 100% jól van fent minden a toronyszilentnél.
Vajon mit ronthattam el szerintetek?
Van valami amit máshogy kell csinálni a két oldalt?
Anyám mindenhol rendesen meghúzva és a többi.....
Youtube-on autodocot videókat végig néztem nem találtam hibát..
Illetve annyit hogy a jobb oldalt máshogy csinálják mint a balt.
De lényegében ugyan azt csinálja csak másféle képpen.
Nyilván sokan nem értik amit írok, de aki csinált már ilyet lehet tud valamit mondani.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Toronycsapágyat cseréltél a gumival együtt? Helyes sorrendben raktad bele az alkatrészeket?
Szerintem elbasztad elrontottad, mert a a toronycsapágyat mindig cserélni kell a gumival, nem bír ki egy lengéscsillapítót sem, nem hogy kettőt. Be lehet tenni fordítva is, de nem értem, hogy sikerült, ha ránézel, evidens, hogy kell betenni.
A vékony gallérja az alja, a vastagabbik fele a teteje.
[ Szerkesztve ]
Winchester95
őstag
Toronycsapágyat gumival együtt nem.
Semmi baja nem volt.
Igen helyesen.
Esetleg arra tudok gondolni hogy a toronyszilentet fordítva is vissza lehet rakni....
És mint írtam....hideg volt és kellett a pénzt....mármint hideg volt és siettem:D
Szerinted is valami ilyesmi lehet igaz?
Holnap megnézem hogy jól raktam össze.De a lényeg az hogy mindkét oldalt ugyan úgy kell cserélni igaz?
[ Szerkesztve ]
Winchester95
őstag
Abból gondoltam hogy nem cserélem, mert sokadik autón láttam, hogy nem cserélték a 2 alkatrészt, mármint a számlán sosem volt felrüntetve, nemrég márkaszervizes számlán sem. (Másik autó).
Igen ez az még én sem tudom hogy fordítva tettem, be vagy sem.
99%-ra azt mondanám hogy nem, mert direkt figyeltem rá, de holnap kiderül, csak ne essen az eső...
Köszi a segítséget, holnap megnézem és azért leírom mi volt a baj.
Mágus2
Közösségépítő
A csapágyat a gumival mindig cserélni kell, mert a gumi összeül, erre meg van adva tűrési határ is, amit a felső tányér és a torony teteje között kell mérni. Szemre is megmondom, ha ki van ütve, elég ha lefotózod.
Ez pl cserés. Itt a normál hézag max 5-6mm. Amikor ilyen centis hézagotk vannak, ott van baj... HA ki van cserélve, a gumi alja éppen csak nem súrolja a torony tetejét.
Csak egy tipp... aki otthon akar lengéscsillapítót cserélni, az előtte inkább kérdezzen. Soooookkal egyszerűbb, ha elkötni a talpas gömbfejet, a kormányösszekötő gömbfejet, meg a féltengelyt kibújtatni a kerékagyból és ki lehet venni az egész agyat a rugóstaggal, befogni stauba, leütni, visszaütni a lengéscsillapítót és mehet vissza minden a helyére. Legalább kiderül, ha lóg valami gömbfej. A futóművet mindenképp állítani kell, onnantól meg akkor miért szopjunk az autó alatt, ha lehet könnyebben is.
[ Szerkesztve ]
Winchester95
őstag
Mindjárt kimegyek fotózok egyet.
Jön a kereszt kérdés:
Ha eddig nem volt lötyögős az egész és az új csillapítóval az, akkor az szerelési hiba nem a szilent miatt van igaz?
Mágus2
Közösségépítő
Ha lötgyögős, valamit szétkalapáltál rajta. Leghamarabb a lengőkar hátsó szilentje szakad le, ha túlságosan elfordítják a lengőkart lefelé. Attól menet közben bizonytalan és kóválygós lesz a futómű. Tehát több a kár, mint a haszon. Be fogok szerezni valami kamerát aztán az ilyen egyszerű műveletekhez lehet csinálni magyarázós videót. Mit, miért, hogyan, vagy épp hogyan ne. Ez egy hogyan ne cseréljünk lengéscsillapítót fejezet lenne. Autón ha nem feltétlen szükséges, ne kalapáljunk semmit. Ki kell szerelni, kint lehet ütni, akkor nem teszünk kárt a futómű többi alkatrészében. Egy futóműben minden hatással van mindenre.
[ Szerkesztve ]