Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#176701) i-sti válasza prAet0r_ (#176696) üzenetére


i-sti
senior tag

Előkeresem a fiók mélyéről az Androidos telefont. emaileztem a fejlesztővel is egyhamar nem lesz ios verzió

Qru: bocsi :R

Novum Forum Siculorum

(#176702) aero. válasza F-ECT$ (#176684) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Az nagyon jó, talán a dízellel tudok olyat tojással a láb alatt, pályán:D elég jól fogyasztanak a TSI-k

(#176703) tibbike01 válasza w333 (#176688) üzenetére


tibbike01
őstag

Esetleg egy 1.6tdci Focus? ;] Tudom VAG csoportban vagyunk, de hát na. Felszereltek, friss technika, remek futómű és elnyűhetetlen.

Nekem is szándékomban áll lecsérlni az 1M leont, de mikor beleülök mindig rájövök, hogy nagyon rendben van ez a gép :) szertinem várok még vele egy évet, de az tuti, hogy mk 2.5 vagy 3 focus lesz lehetőleg 1.6 ecoboosttal.

[ Szerkesztve ]

(#176704) DJ. Ru$y


DJ. Ru$y
félisten

Audi A4 B7 magyar kézikönyve van esetleg valakinek? Akár digitális formában is. Deutsch könyv van hozzá, de azt annyira nem beszélem, annál még az angol is jobb lenne. :DDD

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#176705) 6030D válasza DJ. Ru$y (#176704) üzenetére


6030D
Ármester

Hirtelen itt van ez, igaz csak másolt, nem okos pdf. 3-4 Audi szalonnak írnék mailt, hátha valamelyik van olyan kedves, és elküldi az eredetit pdf-ben.

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#176706) csoki46


csoki46
aktív tag

Segítsetek :F Van egy 2001-es 1.9 PD passatom, 470k valós km-rel, az utóbbi 1 évben cseréltem benne kettős tömegűt, lengőkar szettet, turbo csöveket, rengeteg tömítést, motortartókat, 4 lengéscsillapítót, meg a fene tudja még, hogy mit nem. Ennek hatására elszállt a rózsaszín köd, gondolkodom a cserén. Új autóra 2M lenne (+átírás, kezdő szerviz), a használat módja nem a legkímélőbb, késő ősztől kora tavaszig napi 2x5 km munkába, hétvégén van hosszabb 100-150km-es utak is, évi 16-17k futás. A téli ingázás sajnos se a benzin, se a diesel motornak nem kedvez.
Milyen autót vegyek, pontosabban milyen motorral?
- 2.0 CR lesz ami lesz alapon és legrosszabb esetben ráköltöm a gatyám?
- 1.4 TSI az én használatomat jobban tolerálja mint a CR de erre is rámehet egy nagyobb összeg gyorsan
- 1.4-1.6 szívó, nem megy, de nem is kell rá költeni
- maradjak a fenekemen, költsek még rá a passatra annyit amennyit kér (indításnál kis kék füst, karosszériával kell foglalkozni, bőrbelső kopott, szakadt)
Konkrét típus amiket nézek passat B6, A3 8P, Golf 7

(#176707) DJ. Ru$y válasza 6030D (#176705) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Köszönöm! Ez is sokkal jobb, mint a semmi. :R

Szalonok pénzért adnak bármit, akár papír alapút is szereznek jó áron, de a digitálisat sem adták eddig oda ingyen. :(

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#176708) macilaci78 válasza csoki46 (#176706) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Plug in hibrid? A városban elvagy robbanómotor nélkül, a vidéki úton ott a benzin.
Az A3 méretében már kapni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#176709) molnarpeter válasza tibbike01 (#176703) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Csak azt mondom, nézz rá a kinézett motor bontott árára. Én azt látom belőle, hogy szívót vagy dízelt érdemes venni ;)

(#176710) molnarpeter válasza csoki46 (#176706) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.9 és sűrű olajcsere :D Ha nagyon égeti a zsebed a pénz, akkor mellé egy kicsi villanyos, ha ráér, spórolni Ampera, V60 D6, Golf/Passat GTE, A3 e-tron felé :)

(#176711) gzbotii válasza molnarpeter (#176710) üzenetére


gzbotii
veterán

...vagy mindjárt elmagyarázzák, hogy aki nem gyalog jár munkába 2x5km az simán képmutató és nem törődik a bébifókákkal. Szóval ne ajánlgass te itt ilyeneket ;]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#176712) csoki46 válasza molnarpeter (#176710) üzenetére


csoki46
aktív tag

Nem arról van szó, hogy égeti a zsebem, csak egy lassan 20 éves autóra nem tudom mennyire van értelme további százezreket költeni. 1.9-el nincs bajom, hajlok is rá, nézegettem A3 8P, A4 B6-B7, Passat B6-okat.. nem tudom melyik lenne a legjobb választás. Tudom, amelyikből a legjobb állapotút találom...

(#176711) gzbotii
Tavasztól őszig, biciklivel, motorral járok, télen 3-4 hónapra tényleg lelketlen vagyok ;]

[ Szerkesztve ]

(#176713) gzbotii válasza csoki46 (#176712) üzenetére


gzbotii
veterán

B6 is 20 éves már.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#176714) dj79 válasza csoki46 (#176712) üzenetére


dj79
senior tag

Szerintem valami nagyköbcentis szívó benzines autót keress 2m körül.

(#176715) csoki46 válasza dj79 (#176714) üzenetére


csoki46
aktív tag

Kedvemre való is lenne, de nem igazán találtam. Ha van tipped itt, van PM-ben szívesen fogadom.

(#176716) gzbotii válasza csoki46 (#176715) üzenetére


gzbotii
veterán

Nagyon off, de 1.8 C Vectra? Mondjuk az sem fiatal már.
Amúgy: Milyen autót vegyek topic

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#176717) troll81 válasza csoki46 (#176715) üzenetére


troll81
addikt

2.4 s60 szivo benya 170 ps.

(#176718) molnarpeter válasza csoki46 (#176712) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A4 B7 volt még classicus 1.8T, vagy 2.0 szívó (bár utóbbi mintha olajat enne). A3 is volt sokáig 1.6 MPI. Mondjuk ezek többet esznek és magasabb az értékvesztés, innentől kezdve az a nagy kérdés, mi romlik el a Passaton, vagyis inkább milyen értékben :D

(#176719) Coyot válasza csoki46 (#176706) üzenetére


Coyot
őstag

470k km nél ki kellett cserélni egy rakat elkopott alkatrészt és elszállt a rózsaszín köd?
Hadd kérdezzem már meg hogy mire számítottál, örökéletű az autó vagy mi? :D

Félre ne értsd az enyém pont ilyen de még "csak" 425k van benne, ellenben tisztában vagyok vele hogy ekkora futásnál dolgok elkophatnak, főleg ha városozásra van használva.

Szerintem ha már rendberaktad maradjon, mellé meg egy Corsa, Fiesta, Swift etc.. vagy mégkisebb autó a 2x5km-re. Ez +300k kiadás és marad jócskán szinten tartani a dízelt, mondjuk ha nagyon ramaty a kaszni akkor lehet eladnám, de ezt te tudod eldönteni.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#176720) csoki46 válasza Coyot (#176719) üzenetére


csoki46
aktív tag

Természetesen ezek bele voltak kalkulálva már vásárláskor, nem ért meglepetésként.
Azt nem tudom megtippelni és természetesen senki más, hogy ezek után mi mehet még tönkre. Egyik oldalon ott van, hogy ebben már elég sok mindent kicseréltem, a nagyobb kiadásokon talán már túl vagyok. A motor karakterisztikát szeretem, komfortra is megfelel.
Másik oldalon pedig lehet érdemes lenne egy fiatalabb, kevesebbet futott autóra váltani, hosszútávon talán gazdaságosabb lenne. Nagy dilemma...

(#176721) macilaci78 válasza gzbotii (#176711) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Én gyalog járok dolgozni, nagyon kényelmes a fókabőr csizma. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#176722) macilaci78 válasza csoki46 (#176720) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A használt autó mindig rizikós.
Ami régóta nálad van, azt már kiglancoltad, beleöltél egy rakás lóvét, de a koránál fogva bármi megadhatja magát, még az újra cserélt alkatrész is.
A fiatalabb, de használt autó ugyanígy időzített bomba, egyfelől a szándékosan rosszindulatú eladók és az elhallgatott hibák miatt, másfelől a hozzá nem értő korábbi gazdák és pékek miatt.
Az új autó sem tuti, napi 2×5 km-re az a típus, ami megfelel, drága, de nagyon sokat kell költeni egy használtra, hogy annyiba kerüljön, mint egy új.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#176723) csoki46 válasza macilaci78 (#176721) üzenetére


csoki46
aktív tag

Isten tartsa meg a jó szokásod! :P Abban a nap 2 órában amit gyaloglással töltenék szívesebben csinálok mást (pl. súlyzós edzés, csapatsport).

Köszi az ON tippet, megfontolom, nem kapkodom el a dolgot.

[ Szerkesztve ]

(#176724) i-sti válasza macilaci78 (#176722) üzenetére


i-sti
senior tag

"A fiatalabb, de használt autó ugyanígy időzített bomba, egyfelől a szándékosan rosszindulatú eladók és az elhallgatott hibák miatt, másfelől a hozzá nem értő korábbi gazdák és pékek miatt."

Ezt K Norbinak is elkellet volna mondania az ismerősének ;]

Novum Forum Siculorum

(#176725) salesman


salesman
őstag

A bátor márkatárs
[link]

Türűűűdrááá!

(#176726) Coyot válasza csoki46 (#176720) üzenetére


Coyot
őstag

Én pontosan ugyen ebben a hajóban evezek, mindig előjön, hogy kéne már cserélni, mert lassan 20 éves és hát na, csak jobb lenne egy fiatalabb. Az én esetemben a kaszni hátsó sárvédőnél indult csak meg, és hamar és kb ingyé' meg lesz csinálva. Turbó még mindig a gyári - bocsi Mágus :D - de tervben van sokminden cseréje.

Má' nem

(#176727) csoki46 válasza Coyot (#176726) üzenetére


csoki46
aktív tag

Kasztnin nekem is a 2 hátsó sárvédőív indult meg, csomagtérajtó a rendszám világítás mellett meg 2 visszapillantót kell cserélni mert a burkolat eltört mint a kettőn, az egyiket el is hagytam. Ebben a színben (LA6W) sehol nem találok bontottat, a tükör ház is festve lesz szerintem.

(#176728) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Lehet, márciustól eladó lesz egy Audi Q7 a szokásos hashtagekkel, mint nem dohányzó, garázsban tartott, női tulajdonostól...

Jelenleg megtekinthető a Budafoki úton a Prielle Kornélia és a Dombóvári utca között a terelőszigeten... :D Egy villanykaróval korábbról indulnak a műanyag elemek a törmelékek alapján.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#176729) w333 válasza tibbike01 (#176703) üzenetére


w333
félisten

Egyik ismerősnek ugyan ez van ... nagyon zajos és gyenge ez az 1.6TDCi ! :)

Mondjuk a Ford diesel motorjai nagyon csattógósak ebből az időből !

Szerk.

Az mennyire igaz hogy a PD diesel hangosabb mint a sima adagolós diesel ? :R

Igazából a Leon 1M nekem kivül belül tökéletes, csak kéne a nyomaték !

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176730) akooos válasza w333 (#176729) üzenetére


akooos
veterán

1-es Superb PD és B5 Passat adagolós dízel közül a Superb volt a halkabb, emlékeim szerint. De belül egyik sem hangos.

Jó az a Leon, 131/150 lovas dízelt bevállaltam volna szívesen.

(#176731) molnarpeter válasza csoki46 (#176727) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Burkolat filléres bontva, egyszerűbb fényezni. Bár bal oldali van ebayen esetleg, 15k kb, aminek stimmel a színe.

(#176732) w333 válasza akooos (#176730) üzenetére


w333
félisten

A 131PD nagyon ritka belőle, a 150PD (ARL) meg drága ! :D

A sima adagolós 110Le elég nekem, Pug 406 (2.0HDi) 90Le is elég volt régen ! :K

B5 Passat az még az adagolós volt ? :))

Neked most mi van ? emlékeim szerintem Golf 5 ... 1.9 PD ? :R

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176733) i-sti válasza i-sti (#176603) üzenetére


i-sti
senior tag

Valaki erre?

Novum Forum Siculorum

(#176734) mm00


mm00
aktív tag

Sziasztok!

Vákumpumpából van ajánlott/nem ajánlott márka? 2007 2.0Tfsi BWA motorkód Cikkszám: 06D145100H

Elég széles skálán mozognak az árak 30-150e, mit érdemes venni?

Ezeket találtam: Meat & doria, Pierburg, Hans-pries, Topran, Trucktec, Swag, Febi, vaico, Era, Bugiad, Metzger, JP group

(#176735) K Norbi válasza i-sti (#176733) üzenetére


K Norbi
addikt

Szerintem igen, vízhőfok jeladó, vagy termosztát szokott lenni első körben.
És ezekből csak gyárit. :K

w333 [link] :DDD

[ Szerkesztve ]

(#176736) w333 válasza K Norbi (#176735) üzenetére


w333
félisten

:DD :C

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176737) akooos válasza w333 (#176732) üzenetére


akooos
veterán

Igen, azt hiszem B5.5 lett 131 lovas (?)

Golf 5 van igen, 2.0 PD DSG-vel :D halálos kombó, de 2 és fél éve nagyon hálás jószág.

(#176738) dj79 válasza w333 (#176729) üzenetére


dj79
senior tag

Gyenge és zajos az 1.6 tdci? :DDD
Lehet, hogy az ismerősöd autójának lóg a bele, de nem igazán rosszak azok a hdi motorok...

(#176739) w333 válasza akooos (#176737) üzenetére


w333
félisten

Az kemény ... ha volt gazdája akkor bírja az :)

(#176738) dj79

Nem tudom 250 ezer környéke van benne, nem lóg a bele (lehet hogy 90Le) nem tudom pontosan, annyira nem vészes de mondjuk egy 1.9 -hez képest éreszhetően gyengébb, és hangosabb is ! :))

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176740) Zizmand válasza w333 (#176732) üzenetére


Zizmand
aktív tag

B5-ös Passatból volt 1.9 PD, ATJ, AJM motorkóddal és 116 lovasok voltak. :)

(#176741) w333 válasza Zizmand (#176740) üzenetére


w333
félisten

Tudom csak azért kérdeztem mert sok helyen azt írják hogy a PDTDI hangosabb mint a sima adagolós TDI dizel ... de neki a Superb és Passat is szóval mindkettő PD volt :D

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176742) akooos válasza w333 (#176741) üzenetére


akooos
veterán

110 lovas AFN kódú nem PD volt a Passat.

Az előbb azt hittem általánosságban kérdezed, hogy létezett-e adagolós változat a B5-ből :D Nem is értettem, de így már tiszta.

[ Szerkesztve ]

(#176743) w333 válasza akooos (#176742) üzenetére


w333
félisten

Jah ... akkor nem mondtam semmit ! :R

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176744) macilaci78 válasza w333 (#176741) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A szerelőm azt mondja, hogy a Passat B5 AJM-em hangosabb, mint az azonos motorú korábbi Passatja volt, de szépen jár. Viszont a Superb hangszigetelése jobb, ha a motor ugyanolyan hangos is, az utastérből csendesebbnek tűnik.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#176745) Zizmand válasza w333 (#176741) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Nekünk egy B5.5 Passat van, 1.9 PD 131 lovas, belül csendes, kívül kicsit traktoros a hangja. :D A sima B5 1.9 TDI-nek, pl. 110 lovas AFN-nek szerintem kívül egy fokkal kellemesebb a hangja.

(#176746) w333 válasza Zizmand (#176745) üzenetére


w333
félisten

Na igen erre voltan kíváncsi :)

Lehet tényleg ugyan olyan Leon 1M lesz, csak a jó kis adagolsós TDi -el ! :))

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#176747) c00per válasza Zizmand (#176745) üzenetére


c00per
tag

tapasztalatom szerint a pd elemek miatt "csattogosabb", mint egy sima adagolos.Bar ha egy adagolo nem jol van belove az is tud traktorozni :D

(#176748) Tin


Tin
veterán

Sziasztok,

Gondolom a csoportban vannak masok is, akik 1.5 TSI motorral rendelkezo VAG termeket birtokolnak. Nekem egy 7-es Golfom van manualis valtoval, december elejen vettem, es bevallom, nem nagyon neztem utana: az 1.4 TSI-t dicsertek, gondoltam az 1.5 sem lehet rossz.
Miutan megvettem, kezdtem kicsit utanaolvasni, es felfedeztem, hogy az interneten eleg sok forum tobbszaz oldalon keresztul foglalkozik az ugynevezett "1.5 TSI kangaroo issue"-val, miszerint elindulaskor rangat az auto. Mindenkinel maskepp, tobbsegenel csak hidegen, aztan elmulik, de van akinel nem, es nagyreszt a manual valtost erinti, de DSG-vel is elofordulnak a problemak. Mivel a problema mar regota letezik, kijott 4-5 szoftverfrissites is ra, az utolso tavaly osszel. Ez sokaknal megoldotta a problemat, nehanyaknal tovabbra is fennall, vagy idovel visszajon. Sokan sirnak miatta, jo nehanyan visszakuldtek a kocsit (elallas), vagy karteritest kertek, a VAG lenyilatkota, hogy reszerol a problemat megoldottnak tekinti.
Nalam is elojott, amikor a kereskedotol elindultam, betudtam annak, hogy a kuplung meg uj (pont olyan tuneteket produkal, mint egy tulsagosan tapado, hideg/nedves kuplung), es mivel a kocsit egyelore inkabb hosszabb tavon es nem sokat hasznaltam, nem is foglalkoztam vele.

Most a hetvegen ugy dontottem, utananezek a dolognak, mi lehet. Kiprobaltam tobbfele elindulast, es a kovetkezore jutottam:
- a problema valoban fennall, ha "siman" kuplung felenged, kozben gazadas, 1100 es 1300 fordulat korul rant kettot, 2-esben mar nem igazan eszreveheto a problema, ha jol bemelegedett a kocsi (olaj is), akkor szinte eszrevehetetlen
- probaltam nagyobb gazzal indulni, ugy kevesbe all fenn a problema
- ezutan hagytam egyesben, visszalassitottam alapjaratig, es ugye az elektronika nem hagyja lefulladni, tehat a kocsi kuszik, viszont ekkor barmilyen gazallassal gyorsitok (akar finoman, akar padlogazzal), a gyorsitas folyamatos, finom, es nincs semmi problema

Ez alapjan (nem autoszerelokent) azt mondanam, hogy a kuplunggal lehet gond, es az vagy alultervezett a nyomatekhoz kepest, vagy olyan a tarcsa anyaga, ami inkabb tapad, mint csuszik. Mas autokban is volt mar ilyen, foleg paras idoben, de aztan par perc utan a problema elmulik. Viszont nem hagyott nyugodni a dolog, mert ha ennyi ember panaszkodik, akkor valami mas lehet a hatterben, valoszinuleg konstrukcios hiba, es ez szoftver update-el is legfeljebb elfedheto (hozzateszem, a DSG-seknel sokkal kevesbe jelentkezik).

Es aztan tegnap kiprobaltam valamit: elindulaskor egyaltalan nem nyomtam a gazt, amikor felengedem a kuplungot. Igy a kocsi magatol ad kis gazt, finoman elindul az auto, es 1-2mp utan, amikor a kuplung befogott, a kocsi elkezd kuszni, es gond nelkul, finoman, rangatasmentesen lehet gyorsitani. Vicces szitu, dugozaskor meg kenyelmesebb is, mint ket pedallal szorakozni, es ha az ember raerez a dologra, akkor maximum annyit "veszit", hogy nem tud egybol nyelgazon elindulni. Kiprobaltam nagyon kis gazadassal is, ugy sem jelentkezik a problema. Azt hiszem, par het alatt megszokhato az elindulas igy, az a durvan 1 mp meg, amit veszit az ember a gyorsitaskor, nem zavaro, foleg varosban, ahol ez a szitu inkabb jellemzo.
Ezek alapjan amugy azt gondolom, hogy valoszinuleg tul nagy nyomatekot ad atlagos gazpedal-allassal a motor a (feltehetoen cseppet alultervezett) kuplungra, es ezert rangat az auto, es ezert is lehet az, hogy bizonyos embereknel jelentkezik, masoknal nem. A szoftverfrissites pedig valoszinuleg ugy "maszkolja" el a problemat, hogy elindulaskor egy atlagos gazpedal-allasnal nem ad annyi uzemanyagot, igy sokkal simabb az elindulas. Ezt erositi meg, hogy elvileg ECO modban kevesbe jelentkezik egyeseknel, illetve az E10 hasznalat eseten is javulast irnak le (en E5-ot hasznalok).

Nem volt meg VAG autom, szoval lehet, hogy ez tok evidens az ittenieknek, epp ezert erdekelne a velemenyetek, tapasztalatotok a dologrol.

(#176749) Big_Boss válasza Tin (#176748) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Nekem is 1.5 TSI-m van. Én azt vettem észre, hogy ha hidegindítás után rögtön indulok akkor kenguruzik picit, ha várok vele 1-2 percet és úgy indulok akkor már nem.
FB csoportban azt írják, hogy akinek már új motorkódja van - DPCA - azoknak nem kenguruzik, nekem még DADA.

(#176750) Tin válasza Big_Boss (#176749) üzenetére


Tin
veterán

Ja, az enyem is DADA meg, gondolom valamit valtoztattak, amivel megoldottak a problemat. Probald meg, hogy gaz nelkul, csak kuplung felengedessel indulsz hidegen. Kivancsi vagyok a tapasztalatodra.

Amugy megprobaltam 2-esbol elindulni, szinten gazadas nelkul, csak kuplung felengedessel, es azt is megoldja. Nyilvan ott mar szenved, de az is megy.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.