Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Egyelőre hagyom, vékony a csempe is, csúszik is. Majd kint a betonon.
csongi
veterán
Jaja! Én is rángattam a 210Kg-ot. Most már erőlködés nélkül megy, 81 kilómmal
Ha figyel az ember rájön a technikájára.
Integra
titán
ezek olyan alap dolgok, amiket a legfapadosabb vezetéstechnikai tréning első óráján is megtanítanak a motor földről felemelésével, fel és leszállásával és sok minden mással együtt.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
mint minden ez ir relatív. Tréning? Aha!
csongi
veterán
Igen. Igazából az lenne a jó ha ezeket is megtanítanák a jogsi megszerzésénél. Japánban nem is vizsgázhatsz ha fel sem tudod állítani a motort.
Mint mondtam még nem voltam sajnos. De egyszer remélem sikerül elmenni, de addig csak fel kellett tennem középállványra valahogy . A motor felállítást, döntött helyzetből magam is gyakoroltam, miután sípcsonttal tompítottam az eldőlést. Valóban könnyen fel lehet állítani.
Elejében azért rángattam, mert nem voltam biztos benne hogy mind két lába egyformán támaszkodik, ezért karral akartam felhúzni, félve attól ha átbillen nem tudom másképp megtartani. Azóta rájöttem, hogy kell és a saját testsúlyommal megoldom nagyobb erő kell levenni mint feltenni.
polimorf
tag
Levenni én úgy szoktam, hogy ráülök és előre lendítem, szerintem így a legegyszerűbb és így biztosan nem dől el.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
vlevi
nagyúr
A bálna az az 1150gs Adventure :-)
csongi
veterán
Én is. Főleg mert van hely bőven nekem.( robogó) De még így is több erőt kell kifejtenem, hogy "lelökjem" az állványról. Felfel pedig, letolom a közép sztendert, megkeresem azt a pontot mikor mind két láb leér a talajra és szépen rá állok az erőkarra. A saját súlyommal felemelem a motort.
#29595: A bálna az az enyém , a BMW K1200Lt pedig a tehén ,a CX500 a trágyapumpa... stb
[ Szerkesztve ]
Integra
titán
ez a megdugjuk a motort az első, amiről leszoktatnak az okatatók, legalábbis megpróbálnak, mert a legtöbben mindig kopterebbek náluk ennek is teljesen más a technikája - okkal.
300kg körüli motoroknál meg különösen vicces, amikor így bohóckodik az ember, hogy levegye középsztenderről, aztán egy rossz pillanatban pont a saját lendületétől meg kapkodástól fog eldőlni vele
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
polimorf
tag
Én ezt nem nevezném bálnának.
Szerintem egy jó formájú cross túra moci, de semmiképp bálna.
Azért ez inkább bálnásabb szerintem:
Ez nem az enyém csak ez volt a minta a felújításhoz.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
polimorf
tag
Én nem szoktam motort dugni, még bohóckodni sem szoktam a levételnél.
Eddig még ezzel a technikával nem volt gondom, mivel a két lábammal gond nélkül megtartottam a gépet, viszont ha mellette állva veszi le az ember akkor meg van az esélye a jobb oldalra való kibillenésre, na akkor viszont már nem megtartható.
Sajnos erre saját tapasztalatból kellett rájönnöm.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Integra
titán
mert rosszul csinálod.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
canniball
nagyúr
Nekem B125-ön ez volt az első amit az oktató megtanított. Merthogy a Simsont anno még felhúztam izomból, de a GS500-zal már nem voltam olyan bika...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-Mosquito-
őstag
Erre válaszolok,most már képben vagyok.
Fontos,hogy pontosan a motor évjáratához vegyél amit akarsz,mert más évjáratoknál eltérő lehet a felfogatási pont,utas kapaszkodó,idom stb.
Lássuk.
Létezik "gyári" konzol/adapter,platni,doboz. Meg lehet kérdezni mennyibe kerül kompletten,csak nehogy infarktust kapjon az ember. A dobozok itt Givi/Kappa legfőképp viszont csak a gyári konzolra/platni lehet rátenni.
Van még Givi/kappa konzolok/adapter,platnik,dobozok. Ezek a gyárihoz képest kb ~ 1/2 áron vannak.
A harmadik verzió az,hogy csináltatsz konzolokat. Itt a (top case) hátsó doboznak megfelelő platnit kell csak megvenned. Oldal konzolnál el kell dönteni milyen formájú/térfogatú dobozt akarsz feltenni. Na persze figyelembe kell venni a kipufogót,utas kapaszkodót/lábtartóját is.
Vagy vehetsz textil nyeregtáskát is. [link] Előnye hátránya egyaránt van. Pl eldőlsz akkor a táska felfogja a motort lehet nem lesz komolyabb sérülés rajta. Nem törik össze mint egy műanyag dobozfedél,max kiszakad. Hátránya a textil. Nagyon nem lehet otthagyni a motort emiatt. Cipzárt simán szétnyitja és bármit kivehet belőle. Lehet pici lakatot/fonott drótot kombóval talán hogy ne lehessen a cipzárt elhúzni,na de akkor meg késsel kivágja. A motor típus szerint lehet ide is elkél az oldalkonzol,hogy a kipuffhoz/idomhoz ne érjen hozzá,ne dörzsölje ki.
Létezik kemény/merev oldalfalú textil oldaltáska is. [link] Ez már jobb mint a sima textil nyereg/oldaltáska.Ehhez is kell oldalkonzol.
Mondok egy példát.
Nekem gyári Honda konzol/adapter,platni,doboz van. Ha szeretnék venni egy oldal/hátsó dobozt ami Givi/Kappa mert összetört a gyári akkor nem lesz jó mert a konzol és a doboz felfogatása miatt nem fog felmenni rá. Ugyan ez fordítva is igaz. Van ára.. [link]
Keresni motortípus szerint érdemes,ha tudod milyen konzol,platni tehető fel rá.
A Shoxban tudnak segíteni illetve ha már tudod mit keresel akkor a Képes motoron vagy Vatera,Motorozz,egyéb hirdetési oldalak.
Motorozz oldalon fent vagy akkor keresd Petya89 a dobozok/csomagtartók topikban van. Készít középsztender,oldal/hátsó konzolt dobozokhoz,búkőcsövet.
Új dobozt nem,de újszerűt érdemes venni amihez megvan a platnija is. Konzolt/adaptert azt veszel,vagy csináltatsz hozzá.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
polimorf
tag
Igazad lehet, hogy rosszul csinálom.
Nem is vagyok régi motoros hisz az idén kezdtem.
Eddig még nem volt aki megmutatta volna a helyes technikát, így magam próbálkozok és kényszerülök mindenre rájönni, és eddig ez tűnik a legbiztonságosabbnak, mivel a lellette álló technikával már sikerült eldöntenem, ezzel meg még nem.
Tényleg kár, hogy a tanfolyamokon egyáltalán nem foglalkoznak azzal, hogy a tanuló megtanuljon motorozni, és egyebeket.
De szívesen vennék órákat hozzá értőktől, és el is szoktam fogadni a tanácsokat a gyakorlottabb motoros kollégáktól, sőt ha tudom el is lesem a fortélyokat.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-Mosquito-
őstag
Van más is. Ami 250Kg + és full dobozok arra figyelni kell.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Integra
titán
nincs ezzel baj, csak kérdezz
marha egyszerű, motor bal oldalán állsz, két kézzel megfogod a kormányt, a jobb oldali csutkát magad felé húzod koppig, és a motort előre tolod középsztenderről egy lendülettel. a motor megindul előre lepottyan a sztenderről és feléd dől automatikusan az eltekert kormány miatt. a jobb felső comboddal meg gyönyörűen megtámasztod ösztönösen és jobb kézzel első féket behúzod, stabilizáltál. most vagy felszállsz a motorra, jobb lábad azonnal a hátsó fékre érkezik, vagy letámasztod oldal sztenderre úgy, hogy jobb lábbal utána az oldal sztendert lehajtod, ráengeded a motort, majd a kormány bal csutkáját magad felé húzod. motor stabil, voila, egyszerűbb csinálni, mint mondani
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
polimorf
tag
Köszönöm a részletes tanácsot.
Tökéletesen el tudtam képzelni a leírásod alapján.
Amint elkészül a frissen feújított mocim ki is próbálom.
Hátha így nem töröm össze
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Integra
titán
nem fogod
én jártam már pórul tankolásnál, mert rosszul szálltam fel a motorra, topictársak szedték le anno rólam a motort... szerencsére akkor már zárva volt a tank.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-Mosquito-
őstag
Lehet,hogy egy könnyű,karcsú sport gépnél működik ez,de a túragép ~250Kg + oldal/hátsódobozzal,magasabb súlyponttal picit más. Itt lendíteni kell a lábat behúzva ám,hogy se a hátsó se az oldalsó dobozt ne b@zd össze. Egyszerűbb felszállni majd leugrasztani középsztenderről sztem.. A Te verziódat akkor csinálom amikor arrébb kel tolnom.
Mod.
Tényleg nincs a sportgépen.
Én nem panaszkodtam. Nálam megy a fel/le. Amióta megvan a középszteder a Varán 95%-ban csak azon van.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Integra
titán
rosszul csinálod. 350 kg-os motorral felmálházva 3 dobozzal bármikor megcsinálom otthon.. gyakorolni kell. amit ti erőltettek, azt soha nem fogják egy helyen sem tanítani. nem véletlen. ez persze nem jelenti, hogy nem lehet úgy csinálni, ahogy ti, de az ide vonatkozó részről már korábban leírtam a véleményem.
könnyű sportgépen meg nincsen középsztender, zavart érzek az erőben
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
csongi
veterán
Nálam súlypont úgy van elosztva hogy az első kerék a földön van. ha kifordítom a kormányt és megtolom előre, akkor nem járhat azzal, hogy elfordul a motor tőlem jobbra? Vagy nem gáz, hogy a kerék a talajon van?
Integra
titán
nem, dehogy is. a motor automatikusan feléd fog minimálisan dőlni, amit jobb combbal szépen megtartasz, és ahogy legurult a középsztenderről a motor, már finoman első féket húzod is, meg is vagy. nem kell félni tőle, ha gyakoroltad, úgyis ez lesz a természetes rövid időn belül
egyébként pedig ilyenkor hátrahúzod középsztenderen a motort, hogy az első kerék a levegőben legyen és úgy tolsz egyet rajta, lendületet veszel. szépen lepottyan előre róla, természetes, hogy középsztenderen az első keréken és a sztenderen van a súlya a motornak, a hátsó kerék pedig a levegőben.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
csongi
veterán
Köcce! Kipróbálom
Integra
titán
próbáld az elején úgy, hogy a motor mellett állsz szorosan, a jobb combod szinte a tanknak támaszt. érezd, az egyensúlyát, érezd, hogy commbal hogy tartasz ellent, ha elkezd feléd dőlni a motor, érezni fogod, hogy könnyen tartod. ez segít megszűntetni a félelmet és önbizalmat ad, hogy nem is olyan nehéz ha úgy érzed, akkor először kérj meg valakit, apud etc, aki otthon van, hogy álljon oda melléd biztos ami biztos. menni fog
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
csongi
veterán
Hát ha az én combom a tanknak támaszkodik akkor már én fekszek és rajtam a motor A tank az aszfalttól kb 20 cm-re van . Nagyrobogó. De értem amit mondsz, keresek egy olyan pozíciót ahol combbal meg tudom támasztani.
Integra
titán
ah soooooo, ok értem
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-Mosquito-
őstag
Abból kb térdelj és szeress lenne..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
csongi
veterán
Olyat nem akarok legalábbis térdelni nem
Én vagy 10 percet próbáltam, de nem ment. Ráadásul te van tankolva. Ráléptem, de egy ponton túl nem jött, rángatva meg még annyira sem.
#25954560
törölt tag
nah. 12 fok, tuzo napsutes. csudajo volt berregni vegre megint
ujskodas
tag
A garázsban nálam is van 12 C, sőt, még 14 is.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
#25954560
törölt tag
akkor csapass!
A tankpad nem jött be, leszedtem. Szar olcsó volt. Én nem tudom ezekből mi a megflelelő árfekvés? Ez nem egész 1k volt postával.
canniball
nagyúr
Ha rángatni kell az már régen rossz.
How to use a centerstand
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
csongi
veterán
Mekkora állat ez a pali? A térdéig ér a motor, olyan mint ha én egy simsont kezelnék
ennél lényegesen magasabbra kell emelni nekem. Lényegesen. Közelébe se kerülök h átbillenjen. Még ha bele feszülök akkor sem.
canniball
nagyúr
Ááá, biztos csak a gép kicsi!
Symbi!
Akkor ott valami nem kerek, engem tavaly a fejtágítón miután kétszer-háromszor sikeresen felemeltem az YBR125-t odaállított az oktató a GS500 mellé is és az sem okozott különösebb problémát.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-Mosquito-
őstag
Jó hogy nem veri be a kobakját a mennyezetbe.
Polimorf:
Nagy dögöm is van.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
polimorf
tag
Én tankpadot Bécsben a Luisban vettem 10euróért de nincs is vele semmi gondom.
Tökéletes.
1k elég olcsó valami lehet, lehet pont ez a gond vele.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
polimorf
tag
Pedig Te sem vagy kis csávó
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
polimorf
tag
Te hülyén is néznél ki egy kisméretű masinán.
Neked csak egy legalább ekkora gépet tudok elképzelni mint amilyened most van, ez passzol hozzád.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
polimorf
tag
Nekem a rácsos bevásárló kosár tetszik a legjobban azon a motoron.
Ki lehet az az állat aki ilyen vacakot szerel egy ilyen mocira?
( A kérdés költői volt)
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
canniball
nagyúr
Biztos szerelés közben ki kellett ugrani a boltba és valahová tenni kellett a zsemlét meg a tejet.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
polimorf
tag
Dobozra szerelhető csomagtartó méreteit nem tudja valaki?
Esetleg ha van valakinek küldhetne róla több szögből fotókat méretekkel.
Egy picit sokallom az árát, és szerintem nem nagy kunszt megcsinálni házilag.
Ilyenre gondolok:
Kerestem a neten de nem találtam olyan képet róla ami használható lenne a barkácsoláshoz.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
zsoltee10
addikt
Én anno a Honda Varadero-t úgy tudtam középállványra tenni, hogy lenyitottam és teljes súlyommal ráálltam. A 276kg-ot esélyem se volt a videón említett módon megemelni.
csongi
veterán
Ez alapjan is megcsinalhato. De ennek kicsi a terhelhetosege. A muanyagnal az illesztesi pontnal kicsi a felfekvesi felulet. Doboz anyag vastagsagtol fuggoen kell a meretet valasztani. Es aszerint megcsinalni .
pedig minden stimmel,minden a helyén van,képeken is így néz ki.
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD