Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#80851) BlacKSouL válasza stargazer (#80840) üzenetére


BlacKSouL
addikt

8gen Civic sedan

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#80852) Pitu


Pitu
aktív tag

Eladóként az okmányirodába akkor is be kell vinnem az adásvételit ha a vevő már megtette?

(#80853) Dany007 válasza Pitu (#80852) üzenetére


Dany007
veterán

Hát nem ártana... Azért mégis a biztonság az első. :)

(#80854) MunezXBK válasza Pitu (#80852) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Szerepel is az adás-vételin.

(#80855) Qru


Qru
MODERÁTOR

(#80856) lsc válasza Qru (#80855) üzenetére


lsc
nagyúr

Ebben nálam csak az a gond hogy van benne gumibolt is, várható volt hogy a 4évszakos és a használt elvérzik.

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#80857) Qru válasza lsc (#80856) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Talán azért mert tényleg sza@rok?! :D

Egy 6 éves használt gumi jó hogy nem hozza közel sem egy új gumi teljesítményét a 4 évszakosokról, meg ne is beszéljünk. Nekem is az van, tudom miről beszélek...

#nincsbennetarcsi

(#80858) Pitu válasza Dany007 (#80853) üzenetére


Pitu
aktív tag

Igen, eladáskor foglaltam is időpontot a mai napra. Azért kérdeztem, mert a vevő váltig állította hogy nem kell bevinnem. :)

(#80859) neduddki válasza Qru (#80857) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

na fasza vesz ewgy bubarut szt nigyivszakosat ra ala...:- (((

udv

neduddki

p.s. :- )))

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#80860) Tankblock válasza stargazer (#80843) üzenetére


Tankblock
aktív tag

Hello,

3,5M vehetsz új Polot. Igaz lehet hogy nem az 1.2 TSI motorral, hanem az 1.4 el.

Release the Beast....

(#80861) Qru válasza neduddki (#80859) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a gyári gumi, azzal jött le a szalagról. Még azt elkopotatom (nem lesz nehéz, mert 3-asban is visszakapar annyira "tapad") aztán veszek rá egy Turanzát.

#nincsbennetarcsi

(#80862) Dany007 válasza Pitu (#80858) üzenetére


Dany007
veterán

Állította? Pff.. mindenképpen vidd csak be minél előbb!
Az a te érdeked. Téged mentesít minden felelősség alól ami az eladás után éri az autót.

(#80863) DeFranco válasza Qru (#80855) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Hm... érdekes ez a teszt, a Barum eléggé leszerepelt rajta. Szoktam figyelni ezt a márkát, és ennél jobban szokott szerepelni máshol, ilyen eredményt még nem láttam.

(#80864) Qru válasza DeFranco (#80863) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nehéz ezeket összehasonlítani azért, közel sem azonosak a körülmények azért is ilyen nagy a szórás sztem.

#nincsbennetarcsi

(#80865) Kickass válasza mokus1 (#80837) üzenetére


Kickass
őstag

Alfáknak egyébként sincs ára, 2002ig (belső facelift) 156ból 1 misi körül már a kínálat teteje van, ennél fentebb csak a 2003 utáni külső faceliftesek vannak.

(#80866) Baaraanz


Baaraanz
tag

Mennyi lehet most a reális ára egy kompakt autó ajtaján levő kisebb horpadás lakatolásának/fényezésének?

I am little pieces / Pieces that were picked up on the way / Imprinted with a purpose / A purpose that's become quite clear today

(#80867) mokus1 válasza Kickass (#80865) üzenetére


mokus1
addikt

Annyira nem néztem :)
Csak meglepő volt mennyire szép kivül belül, bőr is nagyon szép még, sok extrás. Meg erős motor bár annyira nem ismerem ezt a 2,4 jtd-t talán annyit tudok róla hogy ez 5 hengeres de a megbízhatóságról semmit se tudok :)

(#80868) -v- válasza bitpork (#80844) üzenetére


-v-
addikt

Alig tudsz olyan autót mondani amiről nem derül ki vmi. A távolkeleti hívők is időről időre belefutnak visszahívásba meg valami agyrémbe.

Aha, akkor szerinted egy régi toyota corolla, avensis vagy honda civic az pont ugyanolyannak tekinthető megbízhatóság meg fenntartási költségek szempontjából, és ugyanakkora kockázati tényezőt jelent, mint mondjuk egy régi lefingott, automata dízel összkerekes prémium? :U De nem kell prémiumot venni, mert az igazságtalan összehasonlítás, prémiumot prémiummal, nem prémiumot nem prémiummal hasonlítsunk akkor, ugye nincs ingyen ebéd. A korai 307-esek is híresen szarok, lehet azért pár tuti bukó típust találni, ahogy jó eséllyel problémamenteset is ;) Szerinted egy Papp Tibi féle Avensis meg egy korai 307-es amivel csak a baj van, az ugyanolyan jó vétel mindkettő? Csak szeretni kell?
Hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy "amivel törődtek az jó amivel meg nem az meg szar" ... közhely és nem is igaz, van különbség a típusok között, nem is kevés. Attól mert te olyan hozzáállással nyomod, amilyenel - amivel semmi gond nincs - , attól még ne jelentsünk már ki ekkora faszságokat objektív igazságként :N :R

"De van jó választás! Ami tetszik és amit szeretsz. Ennyi."

Ja, ez aztán hasznos tanács ;) Ha szereted, akkor egy lefingott elhanyagolt alfa romeo is biztos jó választás, ha szereted akkor biztosan nem kell majd sok sok pénzt költeni a futóműre (amit mondjuk nem kéne egy kevésbé tudományos, szögegyszerű strapabíró futóművel rendelkező más típusra).

"Egy apróságot bonyolítasz túl: minden típusnál vannak panaszmentes darabok meg szopórollerek. Mindnél, még a toyotánál is. "

Te megy egy dolgot felejtesz el, nem mindegy az arány. Meg az se mindegy, egy jó, megbízható technikát ha elhanyagolnak akkor is sokkal nagyobb eséllyel lesz problémamentes autó. Egy olyan kényes bonyolult technika, ami ne adj isten még konstrukció hibás is (tehát akkor is sokkal nagyobb eséllyel nyekken meg, ha nagyon odafigyeltek rá) CSAK akkor lesz jó, ha odafigyeltek rá, szervizelték rendesen és költöttek rá rendesen. Ez ugye jó eséllyel nem igaz az n-edik tulajdonosra már --> nagy eséllyel szopóroller.

"Uh arra figyelmezz h tetsszen és szeresd. Ilyen egyszerű."

Topik zárható. :C

(#80869) emvy válasza -v- (#80868) üzenetére


emvy
nagyúr

> Te megy egy dolgot felejtesz el, nem mindegy az arány.

Persze hogy nem mindegy. Ellenben szinte mindenki ugy talalja ki ezeket az aranyokat, hogy a 'szomszede elromlott', meg 'Jani hetvenezer ota nem cserelt olajat, es meg mindig megy', aztan ezeket beirja a forumra, ahol a tobbiek fejeben is hasonlo kep alakul ki.

Ha megneznel konkret szamokat, fenntartasi koltsegeket - mondjuk flottakezeloknel, akkor nehany tipusra nezve talalhatnal megbizhato statisztikat. De alig nehanyra, mert mondjuk nagyon keves flotta van mondjuk 335i E90-bol.

A gyakorlatban a fenntartasi koltsegek alapvetoen az auto araval aranyosak, ez a legjobb utmutato. A meghibasodasokban van jopar szazaleknyi kulonbseg, de te azt nem fogod szerintem, hogy neked nem 100, hanem 1 autod van. Azaz ket auto eseten ket, alig kulonbozo eloszlasbol mintavetelezel.

"Szerinted egy Papp Tibi féle Avensis meg egy korai 307-es amivel csak a baj van, az ugyanolyan jó vétel mindkettő?"

Nem, ha egy autoval csak a baj van, akkor nem jo vetel, definicio szerint :) Ellenben Papp Tibi is siman belefuthatott volna valami problemaba, csak akkor nem ot hoznad peldanak, hanem valaki mast, aki megfelel a sztereotipiaidnak.

Erted, itt van a vilag egyik legnagyobb megbizhatosagi statisztikaja:
[link]

Citroen Saxo a top 10-ben. Fos francia. Honda Civic a Peugeot 107 utan. Satobbi. Top 10 legrosszabb: Audi Q7, BMW M5. Persze ezeket lehet imadni, csak fos francia meg fos olasz ne legyen.

Persze ezek teged se erdekelnek, gondolom, mert x szazezer autos statisztika az biztos nem olyan megbizhato, mint a szomszedjoska meg a szerelo pista mesei. :)

De reszemrol orulok ezeknek, ezert lehet 2 eves C5-ot venni full extrasan felaron -- hiszen tuti szoporoller. :)

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#80870) Kornel válasza emvy (#80869) üzenetére


Kornel
veterán

ezek szerint krva jó autóm van:
3. Vauxhall Agila
igaz az enyém suzuki splash-nek hívják :D

amúgy mi ez, fizetett suzuki reklám?

3. 6. 8. 16. is suzuki.

[ Szerkesztve ]

(#80871) emvy válasza emvy (#80869) üzenetére


emvy
nagyúr

Ja, meg valami, a kedvencem, az autovasarlok uj megvaltoja: Becsuletesnepper, aki olyan tanacsokat ad a Totalcaron, hogy a pofam leszakad: 'Nepper, szerinted Z autot erdemes megvenni?' 'Hat, haveromnak van, nincs semmi baja, en siman megvennem, megbizhatonak tunik'.

LOL :D

while (!sleep) sheep++;

(#80872) Qru válasza emvy (#80869) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mert valószínűleg az 107-es ugyanúgy ki van hegyezve mint egy M5, nem?! Ugyanúgy használják is, ugye...?! Almát a körtével tipikus esete. Nyilván az előtted is világos, hogy a használat is erősen befolyásolja az elromlási statisztikát. Van kapcsolat márkaszervízhez, érdekes módon a céges autókat bő 30-40%-al viszik többet szervízbe mint a magán verdákat (és nem azért mert abból több van). Nyilván nem azért mert lerúgják őket... :U
Pl: céges 1,8T B5-nél szted hol érdekelte a kollégákat, hogy hidegen ne rúgják neki? Meg, hogy pályáról ha leáll a pijenőbe dobni egy sárgát ne állítsa le egyből a motort miközben előtte 150-el tépett 100 km-t?
Alig 2 év után makkan meg az első turbó benne. Ez nem torzítja a statisztikát? Hány céges 107-es van ott? Kb 0? És hány Civic?

De akkor kanyarodjunk vissza Civichez és az arányokhoz: Mennyit adtak el 107-esből és mennyit Civicből UK-ben (mert az only uk statisztika)? Akkor, hogy is van ez az általad említett arányos dolog?

#nincsbennetarcsi

(#80873) emvy válasza Qru (#80872) üzenetére


emvy
nagyúr

Tokmindegy, mennyire van kihegyezve, hogy a fenebe jon ez ide? Megbizhatosagrol beszelunk, semmi masrol. Az, hogy mi az oka annak, hogy egy kocsi lehal, az jelen esetben tokmindegy.

Es igen, ennek a statisztikanak is vannak problemai, nyilvanvaloan mas a mintameret minden tipusnal. Kerdes, hogy szerinted ez-e a jobb vagy a szobeszed, varosi legendak es mitoszok? Mert ez az erdekes. Nem _tokeletes_ informaciora vagyunk, hanem _a leheto legjobbra_.

Egyebkent meg hozzatennem, hogy az angolok a ceges kocsit se ugy hasznaljak, mint a magyarok.

Es _nyilvan_ nem a 107-esre hegyeznem ki a dolgot, hanem arra, hogy mondjuk egy VW Touran (tipikus csaladi auto odakint) kifejezetten rossz, pedig je, nemet, je VW. A Peugeot 307 meg atlagos. Most akkor mi van?

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#80874) DeFranco válasza emvy (#80869) üzenetére


DeFranco
nagyúr

vilie sem fosfranciázott ne kend rá, mert ez is egy marha nagy torzítás lesz akkor.

azt kritizálta (és nagyon egyetértek ezzel) hogy nem lehet úgy tanácsot adni, hogy vedd meg amelyik megtetszik és a szeretet mindent megold a többit meg betömöd pénzzel.

alakilag így van igen, csak éppen ez nem tanács, hanem egy alapvető hibában történő megerősítés. lehet ezt is csinálni, persze, ha az embernek van elég tudása, forrása, kapcsolata így autózni, de az elhiheted nem is ide fog jönni kérdezni, hogy milyen autót vegyen. aki már vadidegenek tanácsára van utalva milliós döntésekben, azt az ág is húzza, nem kéne még belesimogatni a wannabe prémiumérzésbe is, mert véreset fog hányni egy év múlva.

értem én, hogy valamikor majd el kell adni a saját autót is, és érdemes fenntartani az öreg de tisztes prémiumok nimbuszát, meg mindenki szereti dícsérni a saját választását, de ez így nem tanács. vagy tanács, de nem jó.

igen is van különbség megbízhatóságban kategóriák között és kategórián belül is, sőt, a korral ez a dolog változhat is, egész más egy 5 éves audi-dacia megbízhatósági aránya mint egy 10 éves párosé. feltéve, hogy valaki tényleg rendben is akarja tudni az autóját, és nem szelektív a látása-hallása a hibajelzések tekintetében.

ezt a különbséget pedig lehet, kell, érdemes figyelembe venni választáskor, vagy tanácsadáskor. erre pedig nem válasz, hogy vedd meg amelyik tetszik. kb. annyira igaz, mint hogy házasodj random úgy is minden nő k.va.

szerk:

és ez nem a fosfranciázásról szól. típusokról szól, tapasztalatokról szól.

szerk2: becsnepes gondolattal egyetértek

[ Szerkesztve ]

(#80875) Qru válasza emvy (#80873) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szted mekkora terhelésnek van kitéve egy M5 meg egy 107-es? Kezd el olyan körülmények között használni az 107-est (pl fordulatszám tartomány tekintetében), garantálom hogy rosszabb eredményt kapsz ennél a statisztikánál.

Ja, mert ott kolbászból van a kerítés, tudom a csapból is ez folyik... Kár, hogy a kint élő kb 10 ismerős folyton panaszkodik és a fele már hazajött. Több ismerősöm sofőrködik kint, hát nekem nem azt mesélték pont, hogy 10k-ként járnak olajcserére, meg mindenhova 50-el v. fokozatban mennek...

#nincsbennetarcsi

(#80876) emvy válasza DeFranco (#80874) üzenetére


emvy
nagyúr

> vilie sem fosfranciázott ne kend rá, mert ez is egy marha nagy torzítás lesz akkor.
Nem, ezt elismerem, csak a szajhagyomanyok utjan terjedo marhasagokra kivantam reflektalni.

> hogy vedd meg amelyik megtetszik és a szeretet mindent megold a többit meg betömöd pénzzel.
Persze hogy nem, viszont be kell latni, hogy a) a megbizhatosagi legendak nagyreszt alaptalanok, foleg az utobbi 10 evben b) a regi mondas, hogy 'allapotot veszunk, nem evjaratot' inkabb ugy igaz, hogy 'allapotot veszunk, nem evjaratot meg tipust', c) mindenkinek lehet szerencseje es pechje is, ezert olcsok a hasznaltautok, nem masert

> nem kéne még belesimogatni a wannabe prémiumérzésbe is
De ez azzal van kapcsolatban, amit en is mondtam, hogy a fenntartasi koltseg nagyjabol aranyos az auto ujkori araval, ennyi.

> igen is van különbség megbízhatóságban kategóriák között és kategórián belül is,
Ezzel mit akarsz mondani? Nyilvan van, de ez nem a FFF/nemetauto/japanauto dimenziok menten ertelmezheto. Lasd a lentebbi 307 vs. VW Touran osszehasonlitast -- garantalom, hogy barmelyik magyar forumon a Tourant megbizhatobbnak tartanak, mint a 307-est.

@Qru:
Szted mekkora terhelésnek van kitéve egy M5 meg egy 107-es? Kezd el olyan körülmények között használni az 107-est (pl fordulatszám tartomány tekintetében), garantálom hogy rosszabb eredményt kapsz ennél a statisztikánál.

:( Nem hiszem, hogy nem latod, hogy a dolog teljesen irrelevans. Ha veszek egy mobiltelefont es egy kalapacsot, akkor nem mondhatom azt, hogy a mobiltelefon egy fos, mert ha elkezdem kalapacskent hasznalni, akkor szettorik. Mindegy.

Ja, mert ott kolbászból van a kerítés, tudom a csapból is ez folyik... Kár, hogy a kint élő kb 10 ismerős folyton panaszkodik és a fele már hazajött.
En is eljottem, semmi koze ennek ahhoz, hogy hogyan hasznaljak a ceges autokat. Az, hogy a te ismeroseid soforkent hogy vezetnek, megintcsak teljesen irrelevans.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#80877) Kornel válasza DeFranco (#80874) üzenetére


Kornel
veterán

+1.

ha mindegy lenne, mennyit kell kolteni, akkor alfa-t vettem volna, szemezgettem is vele :D

(#80878) Typhoon47 válasza emvy (#80869) üzenetére


Typhoon47
őstag

Itt rendesen lehúznak minden prémium márkát/típust :K

[ Szerkesztve ]

"Education is important but big biceps are importanter"

(#80879) runner 125 válasza emvy (#80871) üzenetére


runner 125
nagyúr

Jah, ezt már én is megjegyeztem annó. :))

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#80880) Qru válasza emvy (#80876) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De itt két kalapácsot hasonlítasz össze nem egy mobilt meg egy kalapácsot. Az egyikkel fába versz szögeket a másikkal meg egy betonfalba.

Elhiszed, hogy ott se a felső 10,000 sofőrködik hanem a bevándoról k. európaiak? Ilyen szempontból nem jobb ott sem a mintavételezés mint pl itthon.

#nincsbennetarcsi

(#80881) DeFranco válasza emvy (#80876) üzenetére


DeFranco
nagyúr

>Persze hogy nem, viszont be kell latni, hogy a) a megbizhatosagi legendak nagyreszt alaptalanok, foleg az utobbi 10 evben b) a regi mondas, hogy 'allapotot veszunk, nem evjaratot' inkabb ugy igaz, hogy 'allapotot veszunk, nem evjaratot meg tipust', c) mindenkinek lehet szerencseje es pechje is, ezert olcsok a hasznaltautok, nem masert

Ha én odamegyek 3 autószerelőhöz, és megkérdezem, hogy milyen típusú autót látnak a legtöbbet és milyen költséggel járó hibákkal, az nem urban legend lesz, hanem egy egészen releváns tapasztalat.

Mindenkinek lehet szerencséje meg pechje, igen, de ezt így nem lehet ráhúzni a témára mint egy úszósapkát, mert van, amivel nagyobb arányban lesz szerencséje, meg van amivel kisebb arányban lesz szerencséje. Ez érvényesül az árban, de használtautóknál nem csak az ár szór, hanem a kor és a futásteljesítmény is, találsz 'millióért stiftet meg volvot is. Ezt azért ne nagyon vitassuk már, hogy vannak megbízhatóbb, meg kevésbé megbízható típusok. Persze, lukra mindennel lehet futni de ennek az esélye marhára nem ugyanannyi típusok között árkategórián belül sem.

>Ezzel mit akarsz mondani? Nyilvan van, de ez nem a FFF/nemetauto/japanauto dimenziok menten ertelmezheto.

Momentán csak te akarod így értelmezni. With all the respect. :R Az eredeti problémafelvetés nem ez volt.

szerk: és akkor leírom még egyszer: nem a fud erősítése volt a cél a problémafelvetéssel, hanem az, hogy addig azért ne menjünk már el, hogy "mindegy mit veszel csak szeressed, ha törődtek vele úgy is jó lesz, felborulni meg mindegyikkel fel lehet" mert ez így önmagában lehet akár igaz is, de a konkrét helyzetben inkább félrevezetés a fentiek miatt.

tehát messze nem a fosprémiumozás fosfranciázás megy.

[ Szerkesztve ]

(#80882) Kornel


Kornel
veterán

topic címe: Milyen autót ne vegyek? ;]

Done. :DDD - Qru

[ Módosította: Qru ]

(#80883) Kornel válasza Kornel (#80882) üzenetére


Kornel
veterán

király :DD :R

(#80884) -v- válasza emvy (#80876) üzenetére


-v-
addikt

a) a megbizhatosagi legendak nagyreszt alaptalanok, foleg az utobbi 10 evben

Értem, akkor a 2.0 pd tdi és 2.5 V6 tdi konszern motoroknak csak véletlenül kurva szar a hírük, az 1.9 pd tdi meg véletlenül legendásan jó hírű. Igazából nincs is különbség akkor köztük, és ez csak a véletlen műve, valószínűbb, hogy a 2.0 pd tdi tulajok mind nemtörődöm, autójukat elhanyagoló tulajok, az 1.9-eseket pedig csak a gondos, autójukra odafigyelő és azt karbantartó emberek birtokolják. :U

(#80885) !Overdose! válasza Kornel (#80882) üzenetére


!Overdose!
őstag

Az átfolyás 2014 után ez már nem is olyan durva! :DDD

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#80886) runner 125 válasza Kornel (#80882) üzenetére


runner 125
nagyúr

LOL

mod.

Most komolyan, van aki 4 millió ft-ot kiad egy elképesztően gagyi replikáért? :F

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#80887) bitpork válasza -v- (#80868) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Az a probléma h te vagy az aki objektívnek tüntetsz fel dolgokat pedig nem azok.
Nem lehet kijelenteni hogy nincs hibátlan német prémium ( annak ellenére hogy nekem nem voltak olyan bajaim ami az általad értelmezett classic-us értelemben vett hibák az általam birtokol autók jellemző hibáinak vannak beállítva) illetve nem lehet más típusokról kijelenteni hogy nincs ilyen bajuk. Természetesen mindenre van példa és ellenpélda.

Kár ezen rugózni, pláne kár ordas marhaságnak titulálni valamit, csak mert neked más ismereteid vannak róla. Másnak mások a tapasztalatai, ennyi.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#80888) emvy válasza DeFranco (#80881) üzenetére


emvy
nagyúr

>Ha én odamegyek 3 autószerelőhöz, és megkérdezem, hogy milyen típusú autót látnak a legtöbbet és milyen költséggel járó hibákkal, az nem urban legend lesz, hanem egy egészen releváns tapasztalat.

Nem, dehogy, nem is ertem, hogy gondolod. :).

Egyreszt a szerelonek nincs pontos kepe arrol, hogy milyen aranyban hibasodnak meg az autok, csak arrol, hogy hany autot lat az adott tipusbol. Ez alapvetoen elcseszi az egeszet -- emiatt sokkal jobb pl. az a site, amit linkeltem, mert ott korrigalva vannak ezek a hibak. Az autoszerelo egeszen biztosan tobb Peugeot-t lat, mint mondjuk 7-es BMW-t, mert konkretan sokkal tobb darab van belole.

Masreszt minden autoszerelonek megvan a maga demografiaja, tehat a Hagyarosborond-alson Jozsihoz kerulo BMW-k sokkal rosszabb allapotban lesznek altalaban, mint a II. keruleti BMW-szalonba visszahordottak.

> Persze, lukra mindennel lehet futni de ennek az esélye marhára nem ugyanannyi típusok között árkategórián belül sem.

Persze hogy nem, en csak azt mondtam, hogy semmi ertelme a forumos legendakra meg haverjozsi autoszerelore hagyatkozni, foleg nem a becsuletesnepper-fele marhasagokra, amikor elerhetoek ezeknel jobb adatbazisok is.

Evek ota mondom egyebkent, hogy a 21. szazadban nem adnek erettsegit senkinek, aki nem erti a Bayes-tetelt. Egyszeruen a mai vilagban nelkulozhetetlen minimalis diszkret valoszinusegszamitas, persze lehetne neki adni valami emberkozelibb nevet. Ha valakinek errol nincs kepe, az kb. a modern analfabetizmust jelenti sajnos. :(

while (!sleep) sheep++;

(#80889) -v- válasza bitpork (#80887) üzenetére


-v-
addikt

Nem lehet kijelenteni hogy nincs hibátlan német prémium

Nem is jelentettem.

illetve nem lehet más típusokról kijelenteni hogy nincs ilyen bajuk

Ezt sem.

Természetesen mindenre van példa és ellenpélda.

Nem is mondtam, hogy nincs.

Kár ezen rugózni, pláne kár ordas marhaságnak titulálni valamit, csak mert neked más ismereteid vannak róla.

Nem ezt mondtam :N DeFranco érti egyedül úgy látom, hogy mit akartam mondani, úgyhogy be is fejeztem. :R

[ Szerkesztve ]

(#80890) DeFranco válasza emvy (#80888) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Egyreszt a szerelonek nincs pontos kepe arrol, hogy milyen aranyban hibasodnak meg az autok, csak arrol, hogy hany autot lat az adott tipusbol. Ez alapvetoen elcseszi az egeszet -- emiatt sokkal jobb pl. az a site, amit linkeltem, mert ott korrigalva vannak ezek a hibak.

Nem néztem meg alaposan, de nekem úgy tűnt, mintha a garanciális javításokat tartalmazná. Itt a fórumon meg nem éppen garis autókat keresnek (ebben lehet tévedek, javíts ki)

Az autoszerelo egeszen biztosan tobb Peugeot-t lat, mint mondjuk 7-es BMW-t, mert konkretan sokkal tobb darab van belole.

A KSH-nak meg kiváló statisztikája van a forgalomban levő autókról típus és kor bontásban.

Persze hogy nem, en csak azt mondtam, hogy semmi ertelme a forumos legendakra meg haverjozsi autoszerelore hagyatkozni, foleg nem a becsuletesnepper-fele marhasagokra, amikor elerhetoek ezeknel jobb adatbazisok is.

Ez is az információ része, tudni kell súlyozni, de kihagyni felesleges. Jobb ha az ember számításba veszi. Olyan adatbázist meg én még nem láttam, ami a 7-10-15 éves autókat vizsgálná reprezentatívan meghibásodások tekintetében. Max. az ilyen népítélet féle állatsimogatók tekinthetőek annak fél szemmel hunyorítva. De inkább úgy sem.

A Bayes tétellel meg egészen közeli kapcsolatban voltam és tulajdonképpen vagyok még ma is, abban meg van pár éves gyakorlatom hogy milyen kis mintákból lehet következtetni nagy egészekre. Nem mintha ez bármit jelentene. De azt soha nem mondták, hogy kérdezz meg három random embert aztán vonj átlagot mert úgy is mindenki hazudik.

[ Szerkesztve ]

(#80891) 8th válasza runner 125 (#80886) üzenetére


8th
addikt

Megláttam a hirdetést azonnal tudtam, hogy Fiero az alap. Az már alapból is egy akkora szarfos "autó", hogy nincsenek is rá szavak. Ettől a ráaggatott csodás bugyi piros műanyagbilitől tuti nem lett jobb vas. Ha gazdag lennék csak azért megvenném, hogy nagy nyilvánosság előtt bezúzzák. ;]

(#80892) emvy válasza DeFranco (#80890) üzenetére


emvy
nagyúr

> A KSH-nak meg kiváló statisztikája van a forgalomban levő autókról típus és kor bontásban.

Amit az autoszerelo (vagy az autoszerelot kerdezok) sulyozottan korrigal. Napersze, ezt is megbeszeltuk :)

> A Bayes tétellel meg egészen közeli kapcsolatban voltam és tulajdonképpen vagyok még ma is, abban meg van pár éves gyakorlatom hogy milyen kis mintákból lehet következtetni nagy egészekre.

Nem rad celoztam konkretan, ha jol gondolom, szociologiaval foglalkozol/tal, ott vegulis valamennyi szo esik errol, ez teny.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#80893) Kornel válasza DeFranco (#80890) üzenetére


Kornel
veterán

nepitelet fele ossznepi tapasztalatok nem rosszak, de peldaul a "valsag" elott a suzuki (swift) es a skoda (fabia) tipusoknal a kunkurens marka kereskedoinek kamu itelei is felbukkantak, hogy lehuzzak a masikat, ezaltal oket valasszak.

(#80894) Qru


Qru
MODERÁTOR

Végre eg jó típus név: [link] :D

#nincsbennetarcsi

(#80895) bitpork válasza Kornel (#80893) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Már annyiszor átrágtuk hogy nincs objektív adatbázis amiből lehetne bármit is leszűrni. A népítélet is olyan mint a neve: márpedig Hofi óta tudjuk hogy ha a nép ítél (szó szerint idézve dönt), akkor azt meg is tapossa.
Statisztikát emlegetni meg még egy marék lepkefingnál is haszontalanabb, hiszen papíron minden szép és jó/szar és fos (kinek mi ossza be magának) de köze nincs a valósághoz.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#80896) runner 125 válasza Qru (#80894) üzenetére


runner 125
nagyúr

Qrva ronda.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#80897) Damage401


Damage401
senior tag

Hey pipöl :)

Erről mi a véleményetek? Alkatrészek is olcsónak tűnnek a Bardi Auto alapján még ha a legdrágábbat is nézem. 181Cm magasságomhoz és 100Kg-hoz szerintetek szűkös lenne? (tudom mennyek el és próbáljam ki, de most idő hiányba itt forumon tájékozódok)

Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7

(#80898) !Overdose! válasza Damage401 (#80897) üzenetére


!Overdose!
őstag

Ha szeretni fogod, akkor soha nem romlik majd el! ;]

Viccet félretéve a rozsdára figyelj! :K

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#80899) -v- válasza bitpork (#80895) üzenetére


-v-
addikt

Na muszáj mégis hozzászólnom :D

Már annyiszor átrágtuk hogy nincs objektív adatbázis amiből lehetne bármit is leszűrni.

Hát ... azért ez is elég erős kijelentés így... azért _valamit_ le lehet szűrni. Senki sem mondta, hogy készpénznek kell venni a népítéletet, becsületesneppert, szerelő véleményét, ADAC statisztikát stb., de azért _valamit_ le lehet szűrni belőlük. Nyilván nézni kell a kontextust is, meg helyén kell kezelni az innen onnan származó infókat ... nyilván nem minden reprezentatív, meg sok helyen ilyen olyan szempontból torzított adatok vannak, de ez már csak a useren múlik, hogy tudja-e értelmezni ezeket ;) Nem pedig azt jelenti, hogy semmit ne lehetne leszűrni belőlük ...

Statisztikát emlegetni meg még egy marék lepkefingnál is haszontalanabb, hiszen papíron minden szép és jó/szar és fos (kinek mi ossza be magának) de köze nincs a valósághoz.

Hát, ez úgy szintén igen erős kijelentés, hogy a statisztikáknak köze nincs a valósághoz. Hát, azért _valami_ van ;) Ismétlem, értelmezni kell a dolgokat meg mi honnan származik és milyen infó mi merre hány centi stb. De azért hogy semmi köze ne lenne ... :U Na mindegy, akkor tényleg ott vagyunk, hogy szeretni kell az autót aztán minden szép és jó. :D

[ Szerkesztve ]

(#80900) emvy válasza -v- (#80899) üzenetére


emvy
nagyúr

+1

while (!sleep) sheep++;

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.