- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- No Voice in the Galaxy
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz
#48584626 #327668 üzenetére
nem ismerik a specifikációkat. Nincs meg nekik az adott alkatrész rajza, a rajzon hivatkozott összes céges és általános szabvány, előírás, nincs meg nekik a követelményspecifikációs füzet. Utóbbit a német szaknyelv Lastenheftként, az angol pedig Requirements Specificationként emlegeti.
0. Ez kicsit ilyen kisujjeltartós/cilinderes lett, ahol elmondják a pórnépnek a tutit.1. Szavakon/fogalmakon lovaglás: nem konstrukciós hiba, ha az összes vízpumpa szar, mert ez gyártásminőségbeli/minőségbiztosítási probléma, és rá van kenve (jogosan) a beszállítóra.
Csak azzal nem számolsz, hogy ehhez az adott márka (pl bmw/vw) a nevét/garanciáját adta. Ha úgy tetszik kezességet vállalt. A végfelhasználót full nem érdekli, hogy tervezésbeli (konstrukciós) hiba e, vagy gyártásminőségbeli hiba, ha az összes vízpumpa szar, és mindnek ugyanott/ugyanaz a baja. Sőt, ha ennyire a szavakon lovagolunk, nevezhetjük minőségbiztosítási konstrukciós hibának is.2. Kihagytad azt az esetet, amikor valóban (tervezési) konstrukciós hiba van.
Az autógyárak nagyon komplex és költséges rendszert üzemeltetnek a vevői reklamációk és meghibásodások menedzselésére.
3. Teljesen a gyártó oldaláról nézed csak a dolgot, pedig pont fordítva kéne, a végfelhasználó felől. Pl hiába van csúcsszuper/drága "vevő reklamációs rendszered", ha nem működik jól. Pl azért mert a szervizek nem jelentik be a gyártó felé a hibát, nem kérnek tőlük segítséget. Sokszor a felhasználó panasza el sem jut a gyártóig (hány és hány emailre, szóbeli panaszra nem nyitnak jegyet a márkaszervizek...).
Ráadásul ez a rendszer nem azért van, hogy segítsen az egyénnek a saját kis problémájában, hanem hogy a gyártó az esetleges giga problémát elkerülje.Az én meglátásom szerint a mai világban az emberek a rendszerben hisznek: kell egy jó/fasza rendszert, az mindent megold (ez szerintem csak részben igaz). Ezzel teljesen kiveszik az emberi tényezőt az egyenletből, vagy valamiféle állandónak veszik. Pedig szerintem lényeges.
Pl ebből adódik a japán szorgalom és a német precizitás (tudom, nemzetközi multi cégek, és már nem ős németek dolgoznak a gyárban, de anno ez valahonnan innen jött/így volt).
Szóval szerintem az emberi hozzáállással van baj, lehet bármilyen jó rendszered, ha az ember nem/rosszul használja (pl nem jelentik le a hibát). Az ember nem gép: mosolyog, kedves, rosszkedvű, bunkó...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Amazon Fire TV stick/box
- Nintendo Switch
- Redmi Note 14 Pro+ 5G - a tizenhármas átka
- Milyen TV-t vegyek?
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Google Pixel topik
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad 40AF + Lenovo 135W + Lenovo USB-C kábel (hybrid) DISPLAYLINK
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Részletfizetés elérhető -noblechairs ICON Series Real Leather Gaming Chair - Midnight Blue/Graphite
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest