Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ArthurShelby

    addikt

    válasz Shadowbull #327668 üzenetére

    nem ismerik a specifikációkat. Nincs meg nekik az adott alkatrész rajza, a rajzon hivatkozott összes céges és általános szabvány, előírás, nincs meg nekik a követelményspecifikációs füzet. Utóbbit a német szaknyelv Lastenheftként, az angol pedig Requirements Specificationként emlegeti.
    0. Ez kicsit ilyen kisujjeltartós/cilinderes lett, ahol elmondják a pórnépnek a tutit.

    1. Szavakon/fogalmakon lovaglás: nem konstrukciós hiba, ha az összes vízpumpa szar, mert ez gyártásminőségbeli/minőségbiztosítási probléma, és rá van kenve (jogosan) a beszállítóra.
    Csak azzal nem számolsz, hogy ehhez az adott márka (pl bmw/vw) a nevét/garanciáját adta. Ha úgy tetszik kezességet vállalt. A végfelhasználót full nem érdekli, hogy tervezésbeli (konstrukciós) hiba e, vagy gyártásminőségbeli hiba, ha az összes vízpumpa szar, és mindnek ugyanott/ugyanaz a baja. Sőt, ha ennyire a szavakon lovagolunk, nevezhetjük minőségbiztosítási konstrukciós hibának is.

    2. Kihagytad azt az esetet, amikor valóban (tervezési) konstrukciós hiba van.

    Az autógyárak nagyon komplex és költséges rendszert üzemeltetnek a vevői reklamációk és meghibásodások menedzselésére.
    3. Teljesen a gyártó oldaláról nézed csak a dolgot, pedig pont fordítva kéne, a végfelhasználó felől. Pl hiába van csúcsszuper/drága "vevő reklamációs rendszered", ha nem működik jól. Pl azért mert a szervizek nem jelentik be a gyártó felé a hibát, nem kérnek tőlük segítséget. Sokszor a felhasználó panasza el sem jut a gyártóig (hány és hány emailre, szóbeli panaszra nem nyitnak jegyet a márkaszervizek...).
    Ráadásul ez a rendszer nem azért van, hogy segítsen az egyénnek a saját kis problémájában, hanem hogy a gyártó az esetleges giga problémát elkerülje.

    Az én meglátásom szerint a mai világban az emberek a rendszerben hisznek: kell egy jó/fasza rendszert, az mindent megold (ez szerintem csak részben igaz). Ezzel teljesen kiveszik az emberi tényezőt az egyenletből, vagy valamiféle állandónak veszik. Pedig szerintem lényeges.
    Pl ebből adódik a japán szorgalom és a német precizitás (tudom, nemzetközi multi cégek, és már nem ős németek dolgoznak a gyárban, de anno ez valahonnan innen jött/így volt).
    Szóval szerintem az emberi hozzáállással van baj, lehet bármilyen jó rendszered, ha az ember nem/rosszul használja (pl nem jelentik le a hibát). Az ember nem gép: mosolyog, kedves, rosszkedvű, bunkó...

    A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés