Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tresh
addikt
Megoldás ne használd csak járasd a garázsba... főleg a tsi-t mert azt szereti
Túl van megint lihegve ez a dolog. Azért lehet hogy aki tervezte az látott már motort, igaz nem az ilyen fos 3hengeres motorokra értve. Amúgy meg a mi tervezés 200k km aztán kuka.. nem az a cél mint régen
[ Szerkesztve ]
Piwi
addikt
ez valós adat lehet? [link]
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
Ck.
addikt
Úgynézki, talán Ódi mellé be tudnék még újítani egy másik konszernt is, az összeg egy részét a cég finanszírozná, a másik része saját zsebből menne, szóval nem lenne olyan vészes. Viszont a szerviz az én dolgom és nem akarok rollerezni, az elég volt anno a Lagunával.
Egyelőre csak a gondolattal játszom, lehet nem is lesz belőle semmi.
Az összeg viszont limitált, C6-os A6 nem jön ki belőle, vagy csak bontószökevény, úgyhogy 2006-2008 körüli Passat és Octavia van szem előtt. Csakadízel, a cég mást nem is enged, de a futás is évi kb. 30-40 ezer km.
Kérdés:
Írtátok, hogy az első szériás CR is ugyanúgy betegágy, mint a 2.0 PD. Már pedig ezek főleg ezzel vannak szerelve.
Ha muszáj vmelyik ujjamba harapni, akkor utolsó széria környéki 138 lovas 2.0 pdtdi, vagy első szériás, szintén 138 lovas 2.0 cr?
A DSG is nagyon piszkálja a fantáziám, de ott meg főleg csak 2006 körüliek vannak, amikben jellemzően 2.0 pd van, kivéve pár Octavia, ahol van néhány 105 lovas 1.9 pd még, de az is elég ritka és szerintem karcsú is.
Nem szükséges mindenáron konszern, bár én szeretem a márkát és szívesen választanék innen ha úgy alakul, de ha Ti szakik azt mondjátok, hogy ennél az évjáratnál jobban járnék inkább egy Volvo vagy vmi más, japán, francia, egyéb német dízellel, mert éppen ilyenkor azok jobban sikerültek, akkor azokat is számításba veszem. Nem most kell döntenem, csak terepet mérek fel.
Köszi
[ Szerkesztve ]
7600 GS
addikt
Neked egy S60 D5 kell 5 gangos kézivel. Örök élet + 1 nap az konstrukció ha megkapja a kellő törődést.
Hess a topicból!
Ck. : Én aszondom CR. Csak kapjon meg mindent. És amikor hazagyössz, akkor nem ám az ukránoktól venni nyálat!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Szerintem nem kizárt, hogy ennek a közelében legyen.
Többször leírtam itt, hogy a 150 lovas CDTI Vectrámat papíron 200 lóra húzták és eleinte azt hittem, hogy jó lesz az 180-nak is. Utána viszont egy gyári 150-eset használtam és akkor döbbentem rá, hogy Ég és Föld a különbség, a chippelt egy vadállat volt a gyárihoz képest. Német Opel-specialista készítette a programot.[link]
[ Szerkesztve ]
Piwi
addikt
a végén még tényleg meglepem magam... már csak találni kell egy szakit
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
K Norbi
addikt
Én még most sem értem ennek a chip nek az értelmét.. ha tudja eleve a motor, akkor a gyár miért nem hozza ki belőle a több lovat és nyomatékot? valami oka csak van, nem?
[ Szerkesztve ]
rihi1
tag
igen van oka! a gyár nagyon sok minden számításba vesz mikor megtervez egy teljesítményű motort!
a chipest meg nem érdekli más csak a nyomaték meg a lóerő!
valószinü egy két alakatrész túlterhelés határán lesz ilyenkor, és ha szerencséd van nem lesz gondod belőle míg nálad lesz autó.
sokszor a lóerőt ki sem tudja hozni többre, csak a nyomatékot emeli, meg a gázpedál karakterisztikát modositja, de érzésre jobb lett és már lehet is elkérni a lóvét érte.
Ez is egy üzletág mint a fogyokúrázók sokasága.
JimBeam00
csendes tag
Mágus2
Sziasztok!
Ígértem, hogy megosztom a láncos 1.6 FSI vezérlés (és még 1-2 dolog) cseréjével kapcsolatos árajánlat részleteit...
Tételesen nincs meg, hogy mi mennyi (1-2 dolog kivételével), de írom:
- 2 lánc (vezérmű + az olajpumpához tartozó ha jól sejtem)
- 2 vezető sín
- 1 feszítő patron
- 3 fogaskerék (1 a főtengelyhez?, 1 vezérműtengelyhez? (talán ez a horror árú 160k!!!) + 1 alulra amin fut az oljapumpához? tartozó lánc ha jól sejtem ismételten)
- főtengely szimering (olajfolyás miatt)
- 2 differenciál vagy féltengely szimering (szintén folyás miatt)
- 1 motortartóbak (szar)
- váltóolaj (nem rég vettem akocsit, gondoltam akkor egy kalap alatt csere ez is...)
Ezek mind full gyári cuccok, gyári garanciával. Összesen: ~ 305.000HUF - némi kedvezmény = 270.000 HUF
Ehhez még hozzájön az olajcsere...
- Olaj - Castrol Edge 5W30
- Olajszűrő - Mann
- Levegőszűrő - Valeo
- Pollenszűrő - FIltron
- Üzemanyagszűrő - Mann
- Gyertya - Bosch 4db
- Fékolaj - Ate
Összesen: ~ 33.000 HUF
A kettő munkadíja együtt 50.000 HUF
Szumma: ~353.000 HUF
Szép pénteket mindnekinek!!!
Ne kíméljetek...
"Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja."
brumi1024
veterán
Én két indokot tudok még elképzelni: egyrészt nem ritkán van az, hogy egy autógyártó azonos motort ad ki különböző teljesítményszintekkel, és ha itt nincs jelentős különbség az alkatrészek között miért ne "okosítsa" fel a tulaj. A másik indok, ami el szokott hangzani, hogy a gyári beállításokkal az autónak nagyjából ugyanazt kell nyújtania a Szaharában mint az Alpok tetején, és a kettő azért jelentősen különböző időjárási/légköri körülmények szempontjából. Utóbbira példa: Dél-Afrikában a Golf 7 R csak 280 lóerő körüli, mert nem bírná a motor hűtése a magasabb nappali hőmérsékletet.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
(#97161) brumi1024 Értem
Szvsz azért a gyári mérnökök nem hülyék. Egy 5% körüli optimalizáció belefér, ha nem hagyja el az adott területet a motorkocsi. De többet erőltetni, még ha bírja is...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
tresh
addikt
Ne haragudj de jót mosolyogtam most. Ne a végleteket vegyük alapul. Itt nem arról van szó hogy van egy lóerő és egy nyomaték gomb azt kattint kettőt és kész. Egy hozzáértő ember nem letölti a 10-20%-ot adó mindenre feldobható ecu remap-ot azt földobja és mehetsz.. Hanem szépen fokozatosan változtatja az értékeket (értelmes határon belül) figyelembe véve mindent levegő,üzemanyag, nyomás ect. Nem hiába kerül egy normális chip méréssel 80k-tól felfelé.. Az meg hogy mit bír az alkatrész motor függő nézd meg a VAG 1.9 TDI/PD TDI és 1.8 Tamás motorjait
Szép!
Ennyi zsénél én már Mann Filtert vagy gyárit rakatnék mindenből, gyertyából az enyémbe (1.4 TSI) az NGK Platinum a javasolt.
Ha márkaszerviz csinálja, akkor 2 év garit ad hozzá, ekkora összegnél akár érdemes lehet megfontolni. (Szvsz)
Más:
Most telefonáltak a szervizből, hogy mehetek az autóért, "izgatottan" várom az új fékbetétet.
[ Szerkesztve ]
Kűttem emilt a címedre!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
tomcsi23
veterán
Egy hozzáértő ember nem letölti a 10-20%-ot adó mindenre feldobható ecu remap-ot azt földobja és mehetsz.. Hanem szépen fokozatosan változtatja az értékeket (értelmes határon belül) figyelembe véve mindent levegő,üzemanyag, nyomás ect.
Kíváncsi lennék, a linkelt brigád hányszor nézi meg menet közben az értékeket, és hányszor nyúl bele a programba. Mert a komoly hozzáértő emberek ennyiért csak feldobnak egy bevált csipszet, aztán cső.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
rihi1
tag
Régen egyértelmű hogy sokkal nagyobb nagyobb tartalékot hagytak a motorba, magyarul jól túlméreteztek mident, ezt lehet is húzni szinte a csillagos égig
de a modern tervezéznek, és a költségcsökkentésnek köszönhetően már nagyon a határon járnak a motorok.
Rengetek hiba is adódik ebből már uj korába (alulméretezik)
ezeket chippeltetni is lehet persze,de hozzáértő nagyon kevés van, aki tudja is mit miért csinál.
padon programozni meg 100k felett van minimum.
a chiptunerek 90% csak feltölti az előre megirt programot, aztán mehetsz isten hírével.
és sajnos ezt veszik meg mert ez olcsó, és ebből szoktak lenni problémák.
meg a legnagyobb átbaszás mikor ott mérik le a teljesítményt, ahol irták a tuningot.
egy jó padkezelő olyan teljesítményt mér, amit nem szégyell.
Megvolt a szerviz, 158 k. Km, 1.4 TSI, független műhely, maximálisan megbízom bennük 15 év üzleti kapcsolattal a múltból.
Tételek:
- hátsó fékbetét, ami Ate helyett TRW lett, ez van... vagy ez volt a beszállítónál - túlélem.
- fékfolyadék cserélve
- olaj-, levegő-, pollenszűrő, mind Mann Filter
- munkadíj a fentiekre, ill. igazítottak az 5. ajtón mert zörgött, átnézték az autót, különös tekintettel a futóműre (nem voltam biztos benne, hogy mi zörög)
- pecsét a szervizfüzetbe
Fentiek 35 ezer Ft. Olajat én vittem - Castrol Edge 5w-30 - 9 ezer Ft, végösszeg 44 000 Ft.
TaaT
veterán
A fogaskerekeket muszáj cserélni?
Give them hell Ukraine!
, muszáj, mert a kopott fogaskerék szétszedi az új láncot, rosszabb mintha hozzá sem nyúlnál az összekopott lánchoz és lánckerékhez. Elszakadadhat, nem piszkálva meg csak nyúlik még egy jó darabig, persze végül szakad, de először csak elállítódik a vezérlés és ezt azonnal jelzi a motorkontroll lámpa. Ezt mondták nekem az okosok több helyről.
Maga a lánc nem drága, utángyártott ~ 25 k., gyári se több 40-nél, csak a sallang, na az dobja meg a számlát :-(
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
JimBeam00
csendes tag
Korrekt...
"Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja."
JimBeam00
csendes tag
Nem vagyok szakértő (bár azért napról-napra többet tudok a dolgokról... ), de már meg is válaszolta focvis.
Az a fogaskerék ( volt aki "okoskeréknek" nevezte) ami a vezérműtengelyen van, az a horror... 110 Febi Bilsteinéktől, ~160 a vadi új gyári számlával garival... 90 doboz nélkül gyáriban, de ott ugye benne van, hogy pl. selejtes, leesett stb. és ahonnan lenne ott nem szerelik be, ergo ha én viszem ezt az alkatrészt a helyre ahol beszerelik és utána bármi gáz van, akkor mondhatják, hogy persze, mert az volt szar amit én vittem...
"Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja."
JimBeam00
csendes tag
Hát ez egy jó lecke volt nekem is... mind a vásárlás kapcsán (láncost csak akkor leellenőrizhetően meg volt a vezérlés csere, vagy az ára részemről levonandó az autó eladási árából... ) mind szervízelés kapcsán...
"Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja."
rihi1
tag
Rossz nézni a 4 karika gyárba hogy hova vezet a kölségek faragása!
Lassan minden müanyag lesz, meg eldobható szerelehetetlen alkatrészek tömkelegéből áll már a
motor.
TaaT
veterán
Ezért írtam hogy sikerült ezzel a láncos vezérléssel elbaszarintani egy egyszerű szívómotort. Bőven elég lett volna oda a a szíjas megoldás 35e forintért.
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
Szerintem nem a költségeket faragják hanem a súlyt, mert a könnyebb autó kevesebb káros anyagot a bocsájt ki, és így kevésbé inzultálja őket hátulról az európai unio
Give them hell Ukraine!
kk831228
addikt
Az a teknő biza műanyagnak néz ki... Nem azért végülis nincs baj amíg szerelhető , műanyag az is hegeszthető ha leérne/kilyukadna... Na ott már viszont vigyázni kell a csavarok meghúzáskor , eddig nem nagyon kellett vele foglalkozni...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
tresh
addikt
Valószínű soha Ezért mondtam hogy aki tudja mit csinál az teszteli is és szép lassan meg lesz az ami az autónak se árt és még is mosolyt csal a szájára a tulajnak. A probléma a minden sarkon majd csipszelek a faluban mókusokkal van.
TaaT
veterán
"eddig nem nagyon kellett vele foglalkozni..."
Ja azért szakították meg a menetet haver alu olaj teknőjében
Amúgy én annyira nem majrézok a műanyag cuccokkal kapcsolatban hiszen nagyon sokrétűen felhasználható anyagról van szó. [link]
Give them hell Ukraine!
kk831228
addikt
Nekem sincs vele bajom amúgy... Nagyon jó műanyagok vannak főleg autóiparban...
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
Piwi
addikt
Küldtem választ, telefonszámmal együtt
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
Okok mán válaszótam is
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Szép kis lista, mondjuk a motortartó bak is elég kemény tétel, ha gyárit akarsz.
hdman
őstag
Motortartó és váltótartó bakot mikor kell/célszerű cserélni?
Sopron city :)
MunezXBK
nagyúr
Help meee!
Beleállok a fékbe, egy darabig dolgozik az ABS, utána sípol és blokkolnak a kerekek. Jobb elejéből érdekes morgó hang jön fékezéskor, de nem mindig. ABS jeladó?
Hdman: amikor összefossa magát.
[ Szerkesztve ]
hdman
őstag
Köszi a szakmai magyarázatot, most már értem
Sopron city :)
Mágus2
Közösségépítő
Ki kell olvasni. Bármelyik jeladó lehet, vagy maga az abs vezérlő.
MunezXBK
nagyúr
Észre fogod venni, mert a váltó kicsit ki akar ugrani a kezedből.
Mágus: vezérlő már volt javítva, de előtte megállt mint a szög.
TaaT
veterán
Ja nem, szerintem nyár végére már minden rendben lesz.
Az első hőálló ezüstöt kapott, annak bírnia kell, a hátsók szürkéje viszont szerintem az első komolyabb fékezésnél fel fog hólyagosodni, de úgy legalább könnyebb lesz eltávolítani.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
Éljen az adblue
Give them hell Ukraine!
K Norbi
addikt
TaaTma voltam egy hosszabb úton! és a pofámról leszakadt a bőr mikor láttam a tankmutatót hogy JÓVAL kevesebből járta meg a golf "nagy kerekekkel" mint eddig! nem is értettem már azt hittem rossz a tankmutató! Gyertyacsere óta az autó esküszöm kevesebbet eszik!
[ Szerkesztve ]
Hosszú úton igen. De városban többet fog enni: nagyobb erő kell hogy megmozduljon.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
brumi1024
veterán
Nem olyan vészes dolog az.
TaaT
veterán
Majd számold ki mennyi a fogyid így az új gyertyákkal.
Meglássuk az enyémhez képest hogy fogyaszt.
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
Ebben mondjuk igazad van, a DPF szívatósabb tud lenni.
Give them hell Ukraine!
freaghill
őstag
Én most cseréltettem valtótartóbakot.
Jelenséget írtam korábban.
Mikor lenéztem a szerelőhöz, rátenyerelt a generátorra és megmutatta mennyit mozog a motor.