Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
Mindent szét lehet hajtani és mivel jól húz, kenik neki hidegen melegen. Amelyik turbós motort meghajtod hidegen, arra keresztet vethetsz.
Ace owner
addikt
Cégeseket pedig nem kímélik, reggel 6kor már tolnak le az Octik amik a környékről valóak szóval nem csoda hogy szétmennek.
Galaxy Fold 4
mmdms
addikt
Való igaz!
Hideg üzemtől most tekintsünk el. Ha ez a sok kigyorsítás meg nagyon nyomom neki dolog megfekteti a motort, minek van benne az a rohadt sok mindenféle elektromosan vezérelt szarság, ha mégis engedi a helyügyereknek szétpörgetni a motort? Ezt sose értettem.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
freaghill
őstag
Ja gyerekek, ha már a széthajtás. Reggel mentem, egyenes átlátható, jó út, mögöttem egy citroen xantia talán. Jön a seggembe, mondom nyomom akó mán én is. 130-40-50-60, egyszer csak a citroen mögül kicsap egy audi és megelőz mindkettőnket. De jót nevettem.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Hámer ott töketlenkedtetek és feltartottátok fontosékat.
tomcsi23
veterán
Lehet épp kormolta ki a verdát, az meg eléggé fontos.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Mágus2
Közösségépítő
Csak ellenőrizte a tartalékot.
K Norbi
addikt
(#97101) Mágus2 jól mondod! meg sokan pályázás után se hűtik vissza szerencsétlen Turbot! leállítják oszt jó napot
[ Szerkesztve ]
tomcsi23
veterán
Jó az, ha van (lenne).
Az viszont igaz, gyakran kell ellenőrizni a lovakat és a nyúlmókusokat.
KNorbi: azért pályáról mire lejössz, már kb visszahűl. Leszámítva, ha folyamatos parkettázás után állsz ki gyorsan a pihenőbe/benzinkútra.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
brumi1024
veterán
Azért, mert ez nem úgy működik, hogy hidegen visszafogják/leszabályozzák a motort, és a kedves tulaj ezt nem tudja/nem számít rá, így nem tud kifordulni egy kereszteződésből, mert nem megy eléggé az autó. A sok "elektromosan vezérelt szarság" miatt pedig jelentősen kevesebb baleset van, nagyon sokat tud segíteni egy jól vezérelt ESP.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
És mi van ha megy vele egy huzamba 200Km és félre áll Pest előtt a pihenőnél pisálni...
Mert ha jól tudom akkor nem szabad leállítani azonnal nem?
[ Szerkesztve ]
tomcsi23
veterán
Amikor meglátja, hogy pihenő 1-2 km, akkor már visszavesz, motorfékkel kigurul, ott szépen leparkol, kicsit szöszmötöl és ennyi elég is kb. Főleg, ha nyugis pályatempóval ment addig.
Szvsz.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
ßrainiac
addikt
En ugy tudom, lehet jaro motornal pössenteni.
De cafoljatok meg..
K Norbi
addikt
Lehet flakonba is...
(#97112) tomcsi23 értem! De nekem nem tudod megmagyarázni, mert vagyok olyan bogaras hogy járatnám orba szájba sajnálnám a Turbot.. ki kell kímélni mindent! ugye TaaT ??
[ Szerkesztve ]
rihi1
tag
semmi! max akkor ha padlógázon tette meg az utolsó 20 kilométert.
sokan igazábol meg se tudják hajtani az autójukat, azt hiszik ha gyorsann mennek már hütenni kell vissza a motort, közbe meg 50% pedál állás volt a max.
MunezXBK
nagyúr
Kihasználta a szélárnyékot. Nem nézel F1-et paszmek?
Mágus2
Közösségépítő
Sokan meg nem rendelkeznek olajhőmérővel és nem tudják, hogy 200km pálya után félgázon, 150-160-al azt eredményezi, hogy 120 fok körül lesz az olaj hőmérséklete, lazább krúzolásnál meg 100 fok alatt van.
Azt is kevesen tudják, hogy motorfékkel gyorsan visszahűthető az olaj. Pl. itt nem ritka az 5-6 km lejtő, ahol 8-10 fokot hűl az olaj.
[ Szerkesztve ]
Nana! Az elektronika nem mindenható! Pont az a baj mostanság hogy mindenki hozzá van szokva a húdemegymindenbizbasznélkül állapothoz, és azzal sincs tisztában hogy pl csak az elektronika mentette meg. Nem ok nélkül tettem megjegyzést a golf 300Le-nél sem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
brumi1024
veterán
A modernebb turbómotorokban van külön turbóhűtőkör, ami az például 1.4 TSI-nél akár 480sec-ig járathatja a hűtőfolyadékot leállítás után.
(#97118) bitpork: Persze, hogy nem mindenható, és egyetértek az érveddel, az nem vezet helyettünk, csak nem értek egyet azzal a nézőponttal, hogy minden elektronikus vezérlés rossz, és menjünk vissza a hőskorba. Szakmai ártalom
[ Szerkesztve ]
mmdms
addikt
Nem komfort vagy biztonsági kütyükre gondoltam itt, azokkal semmi bajom.
Pölö ami most így hirtelen eszembe jut Mágus2 említette talán az olajmelegedést, ha vészesen magas hőfokon van, igazán belenyúlhatna, meg ilyesmik.
Mire legépeltem már írta is.
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
hobizoli
nagyúr
eccerubb felrakni egy rendesebb olajhutot
több drón kell ;P
Mágus2
Közösségépítő
Gyári megoldásokról folyik a vita. A tuzing során érdemes vele foglalkozni, de itt nem erről van szó. A gyárinak is bírnia kell a gyári teljesítményt...egy darabig, mindennek van határa, na de ezt a határt nem mellékelik az autóhoz, mert megkötéseket senki nem szereti és olyan márkát választanának, ahol nincs megkötés.
Nem arról szólt a vita tárgya, hogy a húzott téjesik eszik az olajat.
Ezek nem verseny autók, nem verseny motorok, az emberek mégis arra használják. Mennek 5-600km-t pályán, majd a feszültség levezetéseként elkezdenek versenyezni, és csodálkoznak, hogy megadja magát a turbó, eszi az olajat, szétkopik a motor. Itt-ott meghajtod, nem lesz baja, de ha túlzásba viszi az ember, akkor bajok vannak.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
HA veszek egy gyári autót, azért ne nekem kelljen befejezni!
Persze hogy van olajhűtő, de szerinted bolond biztos?
[ Szerkesztve ]
mmdms
addikt
Heh ez jó szöveg!
De a 2.0-es mittomén golfokba azért nem ártana, az tipikus hujegyerek outó.
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
hobizoli
nagyúr
nemtom, de turbos autoknal csodalkoznek, hogyha ne lenne termosztatos olajhuto mar gyarilag is
több drón kell ;P
Nem kell senkinek befejezni az autót. Csak használni kell tudni. És ha én meg tudtam tanulni, akkor szerintem a többség képes lenne rá.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Akinek nincs technikai érzéke, vagy nem érdekli, az nem fog utána járni, hogyan kell ezeket vezetni, hogy holnap is menjenek. Régen nem volt minden motoron turbó.
Kezeket fel, aki olvasott már turbós autóhoz gyári használati útmutatót. Találtatok benne érdekes dolgokat? Az 2.0TDi-m használatijában benne van, hogy ha lehet, ne használják az autót rövidebb távon, mint 4km.
[ Szerkesztve ]
mmdms
addikt
Viszonylag sokat, mer német. o.O
A kiiindulo cikkbe tsi tfsi motorol volt szo.
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
Mágus2
Közösségépítő
A példa szempontjából mind1, mert a turbó és olajkör hasonló a két motorban, csak a tfsi több hőt termel.
Gondolom a TSI-nél is vannak gyártói ajánlások a használatot illetően.
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
Sajnos legalább annyian vannak azok, akiket egyáltalán nem érdekel, mint akik nem értenek hozzá. "Eddig nem romlott el, ezután sem fog" állítják, feltételezve az örökifjú tulajdonságot. És a nem érdekel csoport az, aki leghangosabb, ha probléma van.
Én olvastam amúgy, és többek között az autópálya után hagyd kihűlni a turbót rész is bennevan.
Én olvastam eddig az összes autóm elérhető/meglevő összes szirszarját. Nekem csak annyi szerepelt a passat/Gazsi/Domi papperjában hogy nem javasolt rövid távon vezetni. Persze sokan nem veszik a fáradtságot, de ne mond nekem hogy nem tudná megtanulni. Pusztán átmennek érdektelen halba: szarnak rája.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
mmdms
addikt
Jaja vágesz, csak végig a több100 lóerős kocsikra gondoltam most.
Amúgy melyik termel több hőt átlagosan? benzines vagy a dízel?
(#97133) MunezXBK :
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
MunezXBK
nagyúr
A turbó.
Mágus2
Közösségépítő
Meg tudná, persze, csak az akarással van baj.
mmdms: benzines
[ Szerkesztve ]
Szerintem az dízelek veszteséghője sokkal kisebb. Szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
DeusHun
őstag
Sziasztok!
A VW Passat B5.5 kombimban kiégett a rendszámtábla megvilágítása. Szereztem hozzá LED-es fehér fényű OSRAM égőt, ma szépen ki is cseréltem. Világít ahogy kell, tökéletesen működik.
Aztán hazajőve rákerestem, hogy hogyan lehetne a belső világítást is kicserélni és a sok böngészés közben olvastam, hogy a rendszámtábla megvilágításához nem jók a normál C5W LED-ek, hanem valami ehhez hasonlót érdemes használni, merthogy ez sokkal több fényt biztosít egy irányba (mivel a LED irányított fény, nem szórt, ezért az előbb linkelt nem ad eleget a 360-as világítás miatt) és még hűtés is van rajta.
A kérdésem az volna, hogy szerintetek ez mennyire valós probléma? Lehet bármi gondom ebből? Attól nem tartok, hogy a rossz hőleadás miatt leolvadna a foglalat műanyagja, hiszen a normál izzó sokkal többet bocsát ki mint amit vettem.
[ Szerkesztve ]
Rainforest Alliance Certified signature
mmdms
addikt
Jó régen, egy '86-os mazda323gt összkerekes kis méregzsákkal marhultunk a pályán, kábé 10 perc se volt, de a szürkületbe ott pöfögött még ugyanennyit, mire nem tudtunk rágyújtani a turbóról.
(#97140) Mágus2: na az is hasolló volt, de nem izzott ennyire.. Ejj de piszok jó kis kocsik voltak ezek a mazdák..
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
K Norbi
addikt
MunezXBK
nagyúr
Juhú. Holnap reggel lökő le, lámpák ki, zárhíd buktat, klímacső visszarak.
Csukott szemmel is menni fog.
Ja, nyomorék cső árától majdnem szívgörcsöt kaptam. Inkább meghegesztettem.
Mágus2
Közösségépítő
bajnokpityu
félisten
nem értem én. ha meghajtod az a baj, ha araszolsz az a baj...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Mija csöcs történt? Kivettem mielőtt megszólnak érte
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
K Norbi
addikt
Hát bezony... amíg ön téli álmot aludt kapitány addig a fórum megváltozott...
bajnokpityu
félisten
focus, buzukim mindig a két végletet kapta. mindkettő elment 150ezreket alattam, és kutya bajuk nem volt a motorjuknak. az 1.8TSIről még nincs túl sok tapasztalat, kb 40ezret mentem vele, de egyelőre nincs gond. 2ezres fordulat alatt nem gyorsítok, érezni, hogy nem szereti.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Mágus2
Közösségépítő
Remeg 2000 alatt, vagy csak morog?
Ez már a téli álmom előtt is ököl szabály volt hogy nem illik lassítani a fórumot.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
bajnokpityu
félisten
Semelyik. szimplán nem akar menni. 1500körül lenne már ereje, de ezt meg nem tartom egészségesnek, túl erős kis fordulaton, benyához képest. itt már van turbonyomás, 1800nál meg pláne. Ezt kerülöm. Inkább visszaváltok kettőt, hogy 2500fölött gyorsítsak, azt meg elváltom általában 5500on, mert ugyanúgy megy a köv sebességi fokozatban.
Állandó sebességet tartani gondolom oké 2000alatt, de gyorsítani mindenképp visszaváltok.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
nope00
tag
Javított link. A kérdés ugyanaz.
Az a lámpa inkább szerelés utáni hiba lesz, vagy szakadt vezeték. A 2.5 tdi vezérlés cseréje odakint akár 1500€ is lehet ha márkaszervizbe viszed. Különben jó gép. Munez üzemeltet egyet ami kicsit idősebb. A konkrét motorjával kapcsolatban ott az első hsz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html