Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [magmakocka:] PSX/PS2 CD/DVD tokhoz jó minőségű borító elkészítése
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Nyugi, másnak is be szoktam szólni. Mondjuk a "kilométerert" gyakoribb.
Amúgy a Te motorod nem attól nyomatékos, mert V2-es, hanem mert nagyobb a löket, mint a furat mérete. Ezek a 15-20k rpm-ig is elforgó motorok meg épp ellenkezőleg, nagy furat, kicsi löket. Nem sok köze van ennek a hengerek számához és azok elrendezéséhez.
Példa: Honda Jazz (L13A1) vs. Suzuki WagonR+ (M13A)
Henger: sor 4 - sor 4
HŰT: 1339 ccm - 1328 ccm
FxL: 73x80 mm - 78x69,5 mm
Nyom.: 119 Nm @2800 - 116 Nm @4200
Ebből látszik, hogy ugyanaz a hengerszám és elrendezés mindkét alanynál, nagyon hasonló a hengerűrtartalom és a csúcsnyomaték is, mégis a Honda kisebb fordulaton adja le azt.
És tudom, hogy sokat példálózom az autómmal, de most ehhez volt a legkönnyebb nyúlni.
(#99431) Teasüti: Pláne!
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok