Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#106101) runner 125


runner 125
nagyúr

Rendszámos motor, főleg terepre


Na mi, na mi a "titkos" favorit? :))

Továbbra is értetlenül állok az előtt, h egyetlen egy gyártó sem képes 15-20 éve meglovagolni a tartós enduro kategóriát.
Komolyan ennyire fogyasztói társdalmat élnénk, vagy mi lehet az oka ennek az iszonyú nagy űrnek?
Ha én lennék a termékmanager valamelyik japó gyártónál, 100%, h fejlesztetnék dualsport rendszámozható motort, és minimum 5 évente frissülne.




"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#106102) V.Stryker válasza runner 125 (#106101) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

A DR-Z -nek mennyi a hatótávja normál tempóval? Mennyire pakolható? Fogyasztása hogy alakul nálad? Mi lehet a reális utazósebessége?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#106103) Teasüti válasza #74459392 (#106100) üzenetére


Teasüti
nagyúr

1. Amit el akarnak vinni, azt el is fogják vinni.
2. Viszont csak kevesen fognak megreszkírozni egy több perces hangos munkát ahol jó eséllyel nem maradnak észrevétlen. Ott már nagyon komoly szándék van, ha hajlandók egy fegyveres támadássá eszkalálni a lopást. Ez remélhetőleg ritka dolog.
Az ilyen bandák remélhetőleg csak a komoly vasakra utaznak. De egy Panigale-t, RSV4-et vagy egy H2-t meg ki az a hülye aki az utcán tárol?

(#106104) Gaboman válasza runner 125 (#106101) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Ott a Huski, 15 éve épít nem üzemórás endurókat, TE610/TE630/TE701.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#106105) runner 125 válasza V.Stryker (#106102) üzenetére


runner 125
nagyúr

A benzincsap miatt éppen pár hete engedtem le a tankot, egy 10 literes kanna fullra megtelt. Tehát ennyi biztos belefér tartalékkal együtt.
A fogyasztás, hatótáv megítélése nyilván nagyon sok tényezőtől függ.
SM, Enduro, hol használod, aszfalt, terep, milyen átlagtempóval.. Az enyémből még nem tudok kiindulni, mert azóta építem és nagyokat még nem mentem vele. De cimborámé 4,5 literből elvolt kb 40-60% aszfalt - terep (földutak, erdők) felhasználás mellett, ami iszonyú baráti.
Aszfalton 100-110-et szokott menni vele, terepen meg amit a környezet és a pilóta még elbír. :)

Pár napja írtam, 150 körül megy végre óra szerint az övé 15-47-es áttétellel (nekem is kb ez a cél), ami a gyári áttétel (rövidnek számít, enduro), persze sok mindent okosított már rajta, nyitott dob, karbi tuning, kartergáz kiiktatás, légszárűház nyílás bővítés, stb, így 1-2-ben gázra emeli az elejét és nem forogja szét magát.
Az-az, 110-120-ra simán akalmas akár SM-ként is. De megmondom őszintén engem ez a része annyire nem érdekel. Ha megunnám a terepet, csak annyit várnék el tőle h az autók tempóját tudja stabilan, h ne toljanak le.. azt meg tökéletesen tudja. Sőt, 90-ről még érezni ha megindul bőven, tehát kamiont, buszt előzni kényelmesen lehet vele.
Egyébként tényleg beszarás a feeling. Az 1 henger rezonaciája, nyomatéka, hangja. Qrva nagy. Ezzel nem akarsz 150-160 fölött menni, mert az "élmény" megvan alatta is. Nyilván, van ennél erősebb, ütősebb gép is, csak egyszerűen a tények tudta mellett, h nincs 2 évente 400.000ft-os kiadás, szerintem tökéletes az ereje (okosítások után meg pláne).

Mit értesz pakolás alatt? :D Mondjuk én a VFR-en sem dobozolok nagyon.. van egy hátizsákom és abba eddig minden belefért. Persze több hétre nem mentem vele sehova.
Ha arra gondolsz h topcase rakható-e rá, akkor igen, az S-en és az SM-en a hátsó sárvédő alatt végig van segédváz (E verzión nincs), tehát az és hátsó csomagtartó is szerelhető rá. Más kérdés h szerintem qrva hülyén néz ki és egy dualsportra a gyári kis uzsitasin kívül (amibe teló, tárca, alap szerszámok mind beleférnek) más nem való.

Összegezve, aki eddig utcán motorozott és hozzászokott 80-100 le fölötti gépekhez, annak szerintem kevés, pláne első számú motornak. De ez nem is oda való. SM-ként is max város, és pár km-es agglomeráció. Enduroként meg falu, és terep.
De utcára azért jó ha van egy haladósabb mellette. :)
_

Apropó, ma átalakítottam a dobját. :D

Nagy volt, nem tetszett, nagyon hosszan hátranyúlt, míg a mai endurok kipuja épphogy csak kikandikál az oldalidom mögül. Így felmértem, levettem, berajzoltam, aztán vasfűrész. Kifúrtam a szegecseket, elvágtam a palástot, majd utána a gyapotot és a furulyát. Megkentem hőálló blokkfél tömítővel a záróelemet és visszanyomtam. Holnap fúrom, aztán szegecselem rá a pántot és adom fel postán egy VFR Club-os cimborámnak, h homologizálja már le. Állítólag szépen tud elektrogravírozni..


:D

Gaboman,

Ok, csak az sem az a "könnyed" felépítésű gép. Fotón is látszik h hosszú mint a vonatfütty:

146kg, a DR-Z 132 szárazon. Itt azért minden mínusz kg hasznos.

A TE701 egyébként elég tré lett, pár tesztet olvastam róla annó, de kb mindenki csak fikázta. 690 a blokk hangoláso kívül 1:1-ben. Ami megint inkább egy városi padkaugró, mint csapatós enduro.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#106106) etnies válasza Teasüti (#106103) üzenetére


etnies
senior tag

Persze, amit nagyon akarnak, elvisznek.
Ez jellemzően SS, főleg a cápa bmw, R1 meg gikszer.
Viszont ha kimegyek a zajra, onnantól nem jármű önkényes eltulajdonítása, hanem fegyveres rablás, nagy különbség.

Ismeretségi körömben loptak már el Bmw R1000 és ezres gikszert, mind a kettőt rablással.
Enyém szerencsére nem olyan penge, ezért csak kiscsavók próbálnak rá néha. Itt van lekészítve egy negyven fontos íj, az ugyan nem üti át csak a lágy részeket, viszont nem kell közel mennem, 30 méterről eltalálok egy embert.

Itt Londonban minden van az utcán, 20-30.000 Fontos motorok is. Barnetben dolgozom, itt még csak nem is láncolják őket, nem értem. Mindegy, addig is ezeket viszik, nem az enyémet.

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#106107) HSM válasza etnies (#106099) üzenetére


HSM
félisten

Nekem is ilyen lakatom van, egyszer rápróbáltak erővágóval, nem sok baja lett. :N

[ Szerkesztve ]

(#106108) Gaboman válasza runner 125 (#106105) üzenetére


Gaboman
nagyúr

A kép nagyon csalóka, a motor kecsessége végett tűnik olyan hosszúnak.

Tengelytávolságok:

KTM LC4 SC625 1510 mm
Suzi DRZ 400E 1485 mm
Husqi TE 610 1480 mm
Wamaha WR400F 1480 mm
KTM EXC 525 1481 mm
Suzuki DR600 1509 mm

Érdekes dolog ez a súly, persze nem a legkönnyebb, egy DRZ 400E vagy SC620 könnyebb nála teletankolva bő 10 kilóval, ha álló helyzetben kell foglalkozni vele, felállítani, kitolni valamiből akkor érzed ezt.
Menet közben viszont olyan könnyű érzést kelt mint egy bicikli, a vékony felépítése végett iszonyú könnyű kezelni.

Látod itt is mekkora egy DR600-hoz képest, nagyon csalóka ha önmagába nézed, milyen kicsike hozzá.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#106109) Teasüti válasza etnies (#106106) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Itt van lekészítve egy negyven fontos íj, az ugyan nem üti át csak a lágy részeket, viszont nem kell közel mennem, 30 méterről eltalálok egy embert.
És akkor te mész a rács mögé? :F

(#106110) Ferdzsoo válasza etnies (#106106) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

És te ezt láttad amikor rápróbáltak erővágóval és nézted sikerül e nekik azt nemsikerült? Vagy hogy kell ezt elképzelni hogy megpróbálták?

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#106111) etnies válasza Ferdzsoo (#106110) üzenetére


etnies
senior tag

Vágásnyomok a láncon, félig kitakart ponyva

Süti: a magánterületemen megtámadnak fegyverrel, van jogom védekezni. A motor az előkertemben áll.

[ Szerkesztve ]

"önmagam hite vagyok magamban"

(#106112) RAiN91


RAiN91
őstag

Sziasztok

Az első szériás ER6N-ről mi a vélemény?

Első motorom a régi karbis SV650 volt, utána egy régi Z750 (ez jött be a legjobban, sajnálom, hogy eladtam), most egy SV1000N, ami annyira nem jön be, túlvállaltam magam vele, és már nem is túrázom annyit mint terveztem, így felesleges ekkora gép. Az ER6N-eket mindig nézegettem, igazából csak a ronda első lámpája miatt nem jött be, de élményben milyen? És megbízhatóságban. Mindig látok fent használtautón motorhibásakat, van valami baj a blokkal?

(#106113) csoki46 válasza RAiN91 (#106112) üzenetére


csoki46
aktív tag

Ha a Z750 sornégyes karaktere tetszett a legjobban, akkor ne sor2-es motort keress, ez jobban hasonlít az SV-re.
Egyébként megbízható motor, a blokk tartó konzol repedése volt jellemző az első szériára. Esetenként előfordul komolyabb olajfolyás, ebből adódhat a több motorhibás példány.
Ha a Z750 tetszett ezt lehet, hogy kicsit gyengének fogod érezni.

(#106114) RAiN91 válasza csoki46 (#106113) üzenetére


RAiN91
őstag

Valamiért mégsem vonz a sor4, az ER6N olyan kis bulis motornak tűnik, amit jobban lehet élvezni (annak tűnik, nem mentem még sosem ilyennel).

Hogy gyengének fogom érezni, én azzal úgy vagyok, hogy nem baj, szerintem sokkal jobban lehet élvezni egy kisebb motort, aminek simán oda lehet húzni és hallani, hogy szenved a motor, mint egy nagy gépnek, aminek ha oda húzok, már hipp hopp 200-on vagyok.

(#106115) Pocee


Pocee
senior tag

Szerintem a csaja írogat ám... ;] :DDD

Mr.Brightside

(#106116) RAiN91 válasza Pocee (#106115) üzenetére


RAiN91
őstag

Persze :D

(#106117) Kloden


Kloden
senior tag

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni az alábbi dologgal kapcsolatban:

Transalp 700 benzintank levétele, festés / fóliázás céljából.

A tank leszerelése megy, az nem gond, viszont a service manual ír mindenféle benzin nyomásról, stb, ez érdekes a tank levételekor vagy nem lesz gond ha visszaszerelem?

Tankot elég ha kiürítem, és lehet is leszerelni vagy mit kell még vele / a motorral tenni? Van valami trükk ezen kívül?

"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."

(#106118) KoVee84 válasza RAiN91 (#106114) üzenetére


KoVee84
senior tag

Ha bulis motort keresel picit hasonló pacekkal, akkor javaslom a KTM Duke 3-at próbáld ki ;) na abban tényleg van buli. Nekem is volt z750-em, én is nagyon szerettem. Ha végeztünk a házvásárlással, hagyok helyet a garázsban egy 07-09 Z1000-nek :D

(#106119) bigdady


bigdady
nagyúr

Hali
Caberg sisak plexi részét megkarcolta az aszfalt, azt lehet polírozni vagy csere? Tudtok boltot ahol vehetnék rá csak plexit? Vagy ebből lehet nem csak a caberg jó? Pinlockos vagyis levehető

[ Szerkesztve ]

(#106120) etnies válasza bigdady (#106119) üzenetére


etnies
senior tag

Elvileg nem polírozható. Tudok boltot, de sokat segítene, ha kicsit konkrétabban leírnád, hol.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#106121) bigdady válasza etnies (#106120) üzenetére


bigdady
nagyúr

Bp - Kecskemét
Vox rival a bukó. De közben látom motoroazisban vannak ilyesmik

(#106122) bigdady válasza bigdady (#106121) üzenetére


bigdady
nagyúr

De lehet veszek egy ugyanilyen használt bukót alig drágább mint egy új plexi:)

(#106123) vendingo válasza bigdady (#106122) üzenetére


vendingo
veterán

Csak a használt bukó előéletét nem ismered.
Nekem is van egy szép scorpion sisakom, jó drága volt, alig van rajta pár karc, de nem hordom, mert már buktam benne. Hiába nincs rajta külsérelmi nyom, mert füvön/sárban történt az incidens, nekem már nincs bizodalmam hozzá.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#106124) bigdady válasza vendingo (#106123) üzenetére


bigdady
nagyúr

Csak a plexi csere miatt, meg tartaléknak. Amugy ha buktak vele azért az látszik szerintem. Mint az enyémen is bár csak plexi kapott még pár horzsolás

(#106125) vendingo válasza bigdady (#106124) üzenetére


vendingo
veterán

Mint írtam, enyémen nem látszik.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#106126) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Valaki ma Nikent próbálni megy Héregre? :D

Érdekes szerkezet, ingyen kaució nélkül regisztráció nélkül próbálható ma, meg holnap délután 1-2-ig Bajnán, Granárium parkolójában. (Egy Héreg - Bajna távot lehet menni.)

Kár, hogy ótvar idő van. :(

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#106127) HSM válasza Micsurin (#106126) üzenetére


HSM
félisten

Ez jól hangzik... Én egy kétkerekű verzióját szívesen kipróbálnám annak a blokknak. :) Főleg az XSR900 nekem eléggé tetszik, de még sosem ültem olyanon.

[ Szerkesztve ]

(#106128) vlevi válasza Micsurin (#106126) üzenetére


vlevi
nagyúr

"Kár, hogy ótvar idő van. "
Nézném a Superbike közvetítést, de egyelőre csak annyit látni a Spíler1-en, hogy Melandri ül a boxban, nagykabátban, a hősugárzó előtt. Assenben kb 5° van, néha ki-kisüt a nap, de amikor beborul, akkor valami havaseső féle hull az égből.

"egy kétkerekű verzióját szívesen kipróbálnám"
Akkor tavaly nem voltál sem kecskeméten, sem Parádon. Mindkét helyen volt MT-09, sima is, SP is. DL-650 után nagyon érdekes. A 3 henger miatt a hangja nem jön be mindenkinek, nekem nincs vele ilyen bajom. Én a Tracerre vagyok ráizgulva, mert én inkább a hosszabb gurulásokat szeretem, 183 centihez jól jön a kényelmesebb üléspozició. A DL után azt mondanám, a blokkja vajpuha selymességű. Ami persze nem igaz, mert egy 1000-es négyhengeres biztosan még simábban jár, és az is igaz, hogy pl. az új 1000-es V2-es V-Strom is jobban bejövős motorikusan, mint a 2004-es DL.
De a 3 henger az egy más világ. Tudják ezt nagyon jól, akiknek Wartburgjuk van :D

[ Szerkesztve ]

(#106129) HSM válasza vlevi (#106128) üzenetére


HSM
félisten

Sajnos a tavalyi alkalmakra nem tudtam elmenni. :(

Igazából Tracer 900 és XSR900, ami a legjobban izgat, ezek állnak tán a legközelebb az elképzeléseimhez. Igazából nekem olyan gép kellene, ami több mindenre jó, túrázni, bevásárolni menni, vagy csak elgurulni a dugóban a kocsisorok között, néha egyedül, néha utassal. :)
A jelenlegi K8 SV650S mondjuk elég jó ilyen téren, de a futómű és fékek terén idővel mindenképpen szeretnék előre lépni, és ez is egy opció lehet.
Motorikusan nekem ami tetszene, ha alul sem lenne döglött, és mellé nem lenne túl torkos sem, és az sem baj, ha szépen veszi a gázkarról jövő utasításokat. :) No, meg hogy mennyire kényelmes, irányítható, és milyen a szélvédelme, az sem egy utolsó szempont, és ezek sajnos csak egy normális próbakör alatt derülnek ki. :D

[ Szerkesztve ]

(#106130) vlevi válasza HSM (#106129) üzenetére


vlevi
nagyúr

Nem tudom, most hogy van, de mintha Kecskemétről a Rodeoride-tól el lehetne vinni egy rövid időre tesztmotort.
Az MT09 blokkja egyébként nem döglött alul sem. Igaz, nyugger tempóban, de 3-asban végig lehet vele csinálni a mátrai 24-as utat. Legalábbis a Parád-Mátraszentimre elágazás közötti részt. Még a hajtűkanyarokat is. Tudom, mert próbáltam. Igaz, nem direkt, hanem bénázásból, mert akkor elsőre még (14-5 év DL-ezés után) furcsa volt az üléspozició, és inkább azzal voltam elfoglalva, hogy mi merre, nagyon elöl ülök, majdnem az első keréken, satöbbi.
Ez a tegnapi, kb félórás próbakörön viszont nagyon hamar elmúlt. Igen, előrébb ülök rajta, mint a V-Stromon, de ez valószínűleg mindegyik motorra igaz lenne, a nagy túraendurókat kivéve.
A fék az kb 2 ujjas, a gázreakciók sokkal simábbak, mint a DL-en. És akkor még ott van a B mód is.

(#106131) HSM válasza vlevi (#106130) üzenetére


HSM
félisten

"Az MT09 blokkja egyébként nem döglött alul sem."
Igen, ezt már többen megerősítették, ezért is szimpatizálok vele, és az erejéhez képest elvileg nem is eszik sokat. :)
Fél óra, ha jó a tesztkör simán elég levonni a megfelelő tanulságokat, a GSXR1000-el is annyit mentem, és igazából a lényegi benyomás átjött azért a motorról. :K

(#106132) runner 125 válasza HSM (#106131) üzenetére


runner 125
nagyúr

Most komolyan a motor fogyasztását is figyelembe veszed? Nem tök mind1 évi 6.000km-nél (vagy te még annyit se mész), h 6 liter vagy 5? 60 liter üzemanyag, 24k...

De így már értem a 10 éves gumit is. :(


"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#106133) Xero válasza runner 125 (#106132) üzenetére


Xero
nagyúr

Fogyasztás max akkor érdekes, ha a világ végére megy az ember, ahol nincsen kút se közel se távol. Akkor is max azért érdekes, hogy rakjon-e fel egy kannát vagy se. Szóval max túragépeknél.

Ha tényleg számolgatni kell egy motor fogyasztását amit hobbi célokra tartunk, akkor nem szabad motort fenntartani.

Ez persze csak az én véleményem.

(#106134) vendingo válasza Xero (#106133) üzenetére


vendingo
veterán

Én nem a fogyasztást szoktam figyelembe venni egy motornál, hanem a hatótávot.
Szívtam eleget anno az SV-vel, de a mostani 350-400-al elégedett vagyok. Ha kivillan a lámpa, hogy lassan tankolni kell, akkor még normálisan hajtva 100km hátravan.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#106135) HSM válasza runner 125 (#106132) üzenetére


HSM
félisten

Mindig is figyelembe vettem. :K
Évi 6000km-nél olyan marha sokat számít anyagilag ez tény, viszont ha azt is belekalkulálod, milyen gyakran kell pl. egy túrán megállni, az azért árnyalja a képet. Én pl. utálok tankolni, tehát minél hosszabb a hatótávom, annál jobb. Plusz sportosabb, nagy ccm gépeknél azért lehet horror fogyasztásokat olvasni, ami már adott esetben a pénztárcának is jobban fáj, pl. az SV650 szűk 5L-t kér autópályán és szerpentinen, így a 17L-es tankjával azért a 250-300km simán megvan a megállások között, és nem kell azon gondolkozzak, mikor, mennyi gázt adhatok, ha nem akarom, hogy pillanatok alatt felhörpintse a tankot. :D
Az annyira nem érdekel, hogy 4-5 vagy esetleg 6, de azért lehet olvasni 7-8L-ekről is, az azért nem tetszene, ami azt illeti. És akkor erre jön a városi, az SV ott is elég takarékos, 6L fölé nem igazán ment eddig ott sem.

A 10 éves guminak két oldala volt... Átmeneti anyagi nehézségek, plusz amire használtam és ahogy, arra tökéletes volt az úgy. Ja, és a 10 évéből utcán csak 5 öt töltött, a szalonban meg szerencsére nem úgy öregszik, mint a használat közben, nem volt az olyan vészes, mint amilyennek beállítod. ;)

(#106133) Xero: Nekem nem csak hobbi. Ezzel megyek mindenhova, autóm nincs is, nem is tervezem, hogy legyen a közeljövőben, nincs rá szükségem.

Amúgy igen, túrán sem mindegy, főleg ha azért nem olyan durva túragépe van az embernek, pl. egy XSR900-on vagy SV650-en elég esetlenül férne fel egy nagyobb benzinkanna... :DDD

(#106134) vendingo: Igen, nekem is kb ez a cél, azért 300-350km autóút és 250km város mindenképpen legyen meg egy tankból normál használat mellett. :K Nagyjából ezt tudja a mostani vas is, ezzel így ki vagyok békülve, de visszalépni semmiképpen sem szeretnék ezen a téren.

[ Szerkesztve ]

(#106136) vendingo válasza HSM (#106135) üzenetére


vendingo
veterán

Az én SV-m sokat evett. Egy tankolással 250km volt a max, ha nem téptem neki.
Rühelltem túrákon, hogy volt, hogy csak miattam kellett megállni, illetve, hogy minden benzinkutas pihenésnél tankolnom kellett, hogy tudjam tartani a lépést. Most ilyen gondom nincs 23 literes tankkal, meg 5.5literes fogyasztással.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#106137) Ferdzsoo válasza vendingo (#106136) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Nemigazán értem hogy ti miről beszéltek. Ne mondjátok már hogy 350km-alatt csak azért álltok meg mert tankolni kell. Én ezt nem hiszem el.
Mégha autópályán nyomod ami akkora ökörség mint ide Lacháza, még akkor is kell majd 3 óra hogy kiürüljön, de ha rendesen tolod valami szerpentínen nehogymár a 300km-es hatótáv legyen a szűk keresztmetszet megálláskor...

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#106138) HSM válasza vendingo (#106136) üzenetére


HSM
félisten

Nekem már az újabb, K7-es blokkos SV650 van, azon sokat faragtak a fogyasztáson, gondolom, az Euro3-hoz bele kellett nyúlniuk. :K
Ha jól emlékszem, nekem a max, végig autópályán 317km volt két tankolás között. Pont kifogtam egy részt, ahol nagyon sokáig nem volt kút, azért a végén már volt bennem némi para... Ráadásul éjjel volt, nem szívesen tologattam volna a pályán a semmi közepén... :B
A 250km viszont nekem városban is meg szokott lenni simán két töltés között.
Hát igen, a 23L/5,5L fogyasztás szuper kombináció, az igen jó hatótávolságú. :C

(#106137) Ferdzsoo: Jogos. 100-150km-enként én is meg szoktam állni pihenni, nyújtózni kicsit. De sokkal jobb, ha csak ezt kell, és nem kell még töltögetni a gépet, levetkőzni, sorba állni, fizetni, stb... De még kicsit dumálni, röhögcsélni is sokkal jobb megállni, mintha a tankolásokkal menne el az idő....

[ Szerkesztve ]

(#106139) vendingo válasza Ferdzsoo (#106137) üzenetére


vendingo
veterán

Persze, hogy megállok, de voltam már olyan szituban, hogy nem volt benzinkút a közelben, vagy csak kerülővel, letérve az eredeti útiránytól. Szar matekozni, hogy mikor álljak meg tankolni, melyik pihenőt kössem össze tankolással. Ha kigyullad a fény, akkor betérek az első kútra, 100km-en belül csak találok. Tavalyelőtt nagy pofával nem álltam meg a kútnál, pedig éppen kigyulladt a lámpa. Következő kút 80 km-re volt. (lett volna közelebb, ha letérek a főútról, aztán keresek egy közeli várost, de 30-40 fokban nem sok kedvem van ilyen extra kitérőkhöz.)

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#106140) vlevi válasza vendingo (#106136) üzenetére


vlevi
nagyúr

Milyen SV-d volt?
Én a régi, karburátoros Honda Varaderorol hallottam (ismétlem, csak hallottam, olvastam, de látni nem láttam) 10L körüli fogyasztási értékeket. Nnnna, az már gyilok.

Ja, Tracer fogyira visszatérve.
Mennyire takarékos a Tracer 900 GT? Költséges lenne?

(#106141) Novics válasza etnies (#106085) üzenetére


Novics
senior tag

Az oké, de az AR/RG-ben se L, se S nincsen. :P

A hátizsákomat szoktam mosni - ha nem is sűrűn. A papucsot is - ha azt vesszük, hogy szoktam benne zuhanyozni ha olyan helyen vagyok :D - laptopom meg nincsen. :DDD De értem, és köszi a véleményt. Egyelőre még nem szántam rá magamat, hogy kimossam. (Lehet, hogy nem is fogom.)

A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.

(#106142) runner 125 válasza Xero (#106133) üzenetére


runner 125
nagyúr

Egyértelmű, ugyanígy gondolom én is. Ha valaki a ft-okat kúrja a motorja fogyasztásán, akkor egyszerűen valami olysmit tart fent, olyasmit birtokol, amit egyébként nem engedhetne meg magának. Ezt hívják pénzügyi analfabétizmusnak.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#106143) vendingo válasza vlevi (#106140) üzenetére


vendingo
veterán

Régi karbis. Tudott zabálni, motorja is kopott volt már, szét volt hajtva.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#106144) HSM válasza runner 125 (#106142) üzenetére


HSM
félisten

"Ezt hívják pénzügyi analfabétizmusnak."
Nagyon magas lóról beszélsz, de magas lóról lehet csak igazán nagyot esni. :K
Ha annyira nem engedhettem volna meg magamnak, akkor nem lett volna pénzem rendesen karban tartani, fizetni rá a biztosítást, full casco-t éveken át, plusz a napi közlekedésem ellátása mellett még jónéhány kisebb/nagyobb túrára is futotta. Tény, nem úgy alakult néhány dolog pénzügyileg, ahogy terveztem, így sajnos a nagyobb külföldi túrákról le kellett mondanom néhány évre, de erre a "pénzügyi analfabétizmus" jelzőt dobálni azért erős túlzásnak érzem.
A fogyasztás kérdésére pedig mint írtam, nem elsősorban az anyagi vonzat, ami számomra érdekes. A korábbiak mellett rólam azt is tudni érdemes, hogy egyszerűen olyan beállítottságú vagyok, hogy nem szeretem szórni a pénzt feleslegesen. Tehát nálam alapból emiatt kiesnek az általam irreálisan torkosnak ítélt modellek, főleg azok, amelyiknek kicsi a tankja is és emiatt rossz a hatótávja.

(#106145) Gaboman válasza HSM (#106144) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Az a baj hogy mindenki ugyanúgy látja rajtad kívül a dolgot, hidd el neked ez a motoros téma nem igazán való, és ez mindenféle rosszindulat nélkül írom.
Ha ezeken agyalsz állandóan egy élményfator szerkezetnél akkor ez nem a te hobbid.
Amióta te itt vagy a topickan azóta ezek a témáid, olyan mint aki állandóan azon feszeng hogy 1500 Ft-al többet kell kiadni havonta a fogyasztás végett.
Ez nagyon gáz, hidd el nekem neked más való nem ez. :(

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#106146) HSM válasza Gaboman (#106145) üzenetére


HSM
félisten

Itt az a probléma, hogy ahelyett, hogy elfogadnátok, hogy én máshogy gondolkozom erről, ehelyett próbáljátok belém magyarázni, hogy igenis én gondolom rosszul. Ez pedig nyilván semmi értelmesre nem vezet.

Ha ennyire a fogyasztás érdekelt volna, akkor NC700-at vettem volna az SV helyett, ugyanannyiba került volna. Úgy látszik, nem ment át, feleslegesen sokat fogyasztó motort nem akarok, és nem elsősorban anyagi okokból. És főleg nem a havi nevetséges 1500Ft miatt. :W

(#106147) emre válasza Gaboman (#106145) üzenetére


emre
veterán

Ne feszülj rá, van pár olyan kollégám akik nagyon durván tolják fillérbaszást pedig van pénzük. Ezek nem tudják másképp elképzelni, és belebetegszik ha 2 Forinttal drágábban tud csak zsemlét venni. Neki ez így kerek, sem megérteni sem meggyőzni nem lehet.
Pl. nincs a fürdőben fűtés, hogy ne fogyjon olyan sok meleg víz fürdéskor, ezt most hagyta ott az asszony.

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#106148) Gaboman válasza emre (#106147) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Na de ez normális?Mert abszolut nem az, nem szeretnék így gondolkodni, főleg ahogy írod is, van pénzük.Ez ugyan úgy érvényes a motorozásra is.Most mi kell teljesítmény vagy kevés fogyasztás?Mert a kettő együtt nem megy ha ki is használod belőle amit tud.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#106149) Micsurin válasza Gaboman (#106148) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Hááát, azért....
Napi 40km ingázás:
20*40 -> 800km / hó (durván számolva egy átlagot)
Ez csak melóba járás mondjuk, egyen 4 litert a gép és számoljunk 390 / literrel. (8*(4*390))
Ez havi 12.480 és nem mentem el még a magam örömére mocizni.

6 literrel azért már 18.720 (8*(6*390)), és még mindig nem voltam csak azért mocizni mert elakartam menni szombaton a napsütésben. A difi az 6240... mondjuk (S)fasza(/S) gyerek vagyok és Januártól November ig mocival járok melozni, akkor az bő hatvanezer forint egy évben. Hát nem tudom, nekem azért ez nem a filérbaszás kategória. Ha ehhez még hozzá veszem, hogy havonta én is beleteszek bő 1000-1500km-et a vasba néha többet és csak a magam örömére megyek vele akkor évvégén már durva a különbség. :U
A nem bírom fenntartani meg a meggondolom, hogy mire ülnék tovább szerintem pont nem azonos eset.

PÜ-re reggel válaszolok, és köszi!! Nem igazán voltam rendesen bill előtt az elmúlt két napban! :R

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#106150) HSM válasza emre (#106147) üzenetére


HSM
félisten

Azért ezt a kategóriát már én sem értem. Viszont az eléggé zavar, hogy miért próbáltok ilyennek beállítani. Mi alapján? Mert nem akarok 8-9L-t zabáló motort, ha van olyan is, ami nem ilyen? :F

(#106148) Gaboman: "Mert a kettő együtt nem megy ha ki is használod belőle amit tud."
Mondod te. ;) Az SV650-nél pont azt tapasztaltam, hogy bár nem a legerősebb motor, de megy rendesen, és ha húzom neki sem lesz hirtelen az 5L-ből 10L-es fogyasztás, és ezt éppen szeretem benne, hogy nem kell azon gondolkozzak motorozás közben, hogy nem-e inkább 110-el kellene csak mennem 130 helyett, hogy ne 8L-t kérjen, hanem csak 6-ot... :DDD Az ilyen benzinspórolós használatok gondolatától engem is kiráz a hideg. Ha váltok is ezt szeretném megtartani, nem kell nekem 200LE, de ne is egye két pofára a benzint. Az MT09 blokkja jó kompromisszumnak tűnik, az alul is erős karakterrel nekem untig elég lenne a 115 lóereje is, és ehhez az erőhöz nem társul nagy fogyasztás sem, sőt. (Nyilván 200-as utazóval nem lesz semmi sem takarékos, de normálisabb sebességekre gondolva. :) )

(#106149) Micsurin: "A nem bírom fenntartani meg a meggondolom, hogy mire ülnék tovább szerintem pont nem azonos eset." :R
Tehát igen, valmai ilyesmi a cél, legyen mosoly is az arcomon, mikor odahúzok neki, és a kúton se piruljak el utána. :DD A mostani vasnál ez abszolút pipa. :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.