Hirdetés
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Napkollektor - csak úgy
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz
Jakab66[hun] #106749 üzenetére
Teleszkópok, villanyak, idomok. Korábbi sérülésre utaló nyomok, hegesztések, repedések, idomok illeszkedése, színek. Olajbetöltő kupakját megnézném, nem habos-e, kormánycsapágy járása, kerekek, kerékcsapágyak. Összes elektronikai cucc próbája, kapcsolók működése. Kérd, hogy hideg motorral várjon. Nézd hogy indul, milyen füst jön a kipufogóból. De runner biztos tud konkrétumokat is mondani a típussal kapcsolatban.
Amúgy az összefoglalóban is van említve jó pár dolog, mire érdemes figyelni. -
Jakab66[hun]
senior tag
Holnap megyek is megnézni egy VFR 800-at, 2009-es 17500km-el. Esetleg vannak tippjeitek mit érdemes megnézni, mire érdemes oda figyelni? (Emberünk szerint teljesen bontatlan)
-
sajtee
őstag
Van itt valaki pestrôl, akinek lenne kölcsön egy gyertyacsere erejéig 18-as gyertyakulcsa?🙄
-
envagyok
veterán
Yamaha Dt125 mx-hez tud valaki lelőhelyet kezelési könyvre vagy szerviz manual-ra?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
sabaton667 #106738 üzenetére
Nem akartam flame-et indítani senkit és sehogyan nem volt szándékom megbántani, és személyeskedni pedig végképp nem kezdtem el, így ezt szeretném ha kerülnénk. Foggalmam sincs róla hogy Ti hogyan motoroztok mint ahogy Nektek sem arról én hogyan megyek, bármilyen motorral így ebbe belemenni szerintem értelmetlen.
Én leírtam a tapasztalatomat úgy hogy mindkét motor tulajdonosa voltam évekig. A véleményemet továbbra is tartom, ár érték arányban pedig végképp a VFR mellett szól minden érv. Csak el kell kezdeni végignézni a technikai megoldásokat a két motoron és rögtön látod sokkal többet kapsz a pénzedért egy VFR-nél.
Én sokat vaciláltam azon is hogy CBF1000-et veszek a 600-as után, és egyszerűen ár/érték arányban sokkal elmarad egy VFR-től.
Szerintem vicc hogy használtpiacon a VFR800 egy árban van a CFB1000-el. -
etnies
senior tag
válasz
takacsbotond #106742 üzenetére
Ha szivacs nyom, akkor jó eséllyel hozzátágul. Ha a bukó héja vagy a hungarocell nyom, akkor nem.
-
takacsbotond
őstag
Sziasztok!
Vettem egy AGV Compact ST sisakot, viszont nagyon nyom a halántékomnál. Szerintetek idővel hozzátágul a fejemhez, vagy túl kicsi? -
#31733248
törölt tag
válasz
vendingo #106709 üzenetére
Én erre a célra leginkább 500-as motort keresnék... A
250-300-as gépek 100-as tempónál már elég sokat forognak és gyakorlatilag semmilyen előnyt nem nyújtanak egy 500-ashoz képest - még a fogyasztásuk is esélyes hogy több lesz.Az esetlegesen szóba jövő robogóból is inkább a nagyobbakat ajánlom, bár yodamastah tavaly nyáron Horvátországba ment egy XMAX 300-zal és nem volt különösebb gondja a kényelemmel. De ezeket használtan nem is érdemes megvenni, alig esett az áruk.
-
zgospel
őstag
"és az messze több egy cbf esetén is mint amit itt sokan gondolnak"
Ez biztos hogy így van, de a pilóta tudásától függetlenül egy komolyabb motorral könnyebb motorozni. Kivéve a teljesen kezdő szintet mert akkor még szerintem mindegy mi van alattad.Például ha kanyarban elzárod a gázt bármi miatt, egy komolyabb futóművel szerelt motor nem hintázik be. Vagy ha kicsit nagyobb sebességgel belemész egy kanyarba egy egyszerű hasáb alakú lengővilla és egy komolyabb felépítésű "banán" alakú között bárki érzi a különbséget. Aztán erősebb fékezésnél nem bólint le akkorát az eleje, nem hajlik, ha véletlenül még csúszókuplung is van akkor meg nem fogja beblokkolni a hátsó kerekét egy erősebb visszaváltáskor.
Ezek mind fokozzák az élményt, és nem is kell ezekhez túl nagy tempó hogy érezd. Szerintem. -
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
runner 125 #106732 üzenetére
Most nézem a képet rendesen, azért azokkal a pufókkal gondolom szépet szólhat.
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
runner 125 #106732 üzenetére
Na ez nálam már egy pozitívum, hogy nem kell körmöskulcsal belemászni a motorba nyakig.
-
vendingo
veterán
válasz
Gaboman #106729 üzenetére
Semmi terepezés nem lenne, max rossz utak. Enduroban nem gondolkodok.
Tényleg csak annyi az igény, hogy egyszerű szerkezet legyen és tudja visítás nélkül a 100-at.
Még csak elméleti síkon vagyok, de mindenképp kellene tennem egy próbakört egy hasonló géppel. 125-ös és 180-as gépekkel mentem már, de azok mind kétüteműek voltak, és azért az nagyon más.etnies: Tetszik meg minden, de egyedül az ára nem.
Full fapad valamit keresek fika áron. Vagyis még csak elmélkedek.Bátyám mondogatja, hogy adjam el az AT-t, mert most nagyon jó áron mennek, de semmi kedvem hozzá. Ha semmit nem megyek vele, akkor is csak évi 20k a fenntartása, sajnálnám eladni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #106730 üzenetére
-
etnies
senior tag
válasz
Bogyó bá' #106719 üzenetére
Óra szerint, gondolom a valós 145 körül volt. Lényeg, hogy autópályán sem volt reménytelen, ha egyedül járnék túrázni, akkor még meglenne.
A DL650 egyébként sokkal jobban megfelel túrázni, de városban visszakívánom a kicsit.Vendingo, igen a VTR 250 nem olcsó, sőt. Az egyetlen motorom, amit bánok hogy eladtam. 6 évig volt nálam, újonnan vettem, naponta használtam, 3700 km-es túrára elmentem vele, utassal. Ezalatt 0 darab hibával találkoztam, végén 57000-el adtam el. Gazdájával tartom a kapcsolatot, azóta is minden oké a mocival, 10 éves lesz idén.
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
runner 125 #106727 üzenetére
Mennyire nehéz a hátsó rugóstagot állítani, ha éppen egy kétszemélyes túra után egyedül szeretnék gurulni?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
vendingo #106721 üzenetére
Valójában enduró stílust szeretnél, olyan amivel eltudsz menni könnyen terepeken is mint a Hondával?
De túrákra is alkalmas legyen, súlyra max 150 kg-ig?
Mellette pedig nem legyen túl drága.
Ha ilyen gépet keresel akkor a TTR250 is jó választás lehet.A másik gép ami nagyobb cm3 az az XR600R
Egyáltalán nem nehéz, vele közúton is simán autópályatempót lehet menni.
Terepen is nagyon jó! -
veze
őstag
válasz
Gaboman #106720 üzenetére
van aki nem feszegeti a határokat semennyire, mindegy milyen a "futóműve " mert jajj ha megcsuszok vele millios lesz a kár az idomokban meg stb
. na ez már meg is ölte az élménymotorozást. Inenntől kezdve tökmindegyis akkor már . Megint más meg éppenséggel sz@rik erre, sokkal többet bevállal, mert ez eszébe sem jut. Persze ettől még ö sem esik kel mindig, csak éppen kitapasztalja a határokat amit a saját gépével megtehet és az messze több egy cbf esetén is mint amit itt sokan gondolnak !
-
runner 125
nagyúr
Annyira ismerhettek már, h nem szeretek ködölni. Kimondom, leírom amit őszintén gondolok. Ha visszaolvasod a kérdező kommentjét, kettős felhasználásról lenne szó.
Meghajtva a VFR egyszerűen racionálisabb döntés ilyen feltételekkel, a technikai specifikációi mellett szebb motor és ez most nem szubjektív vélemény, hanem tény.
A 3 közül egyszerűen a leírtak alapján szerintem nem szól mellette érv. Amellett persze a véleményem vállalom. A formája, a motor karakterisztika, viselkedése totál jellegtelen, ingerszegény, szürke. Nyilván nem célom "lenézni" és bárkit is megbántani , de attól még ezt tapasztaltam és ez a véleményem róla.
A-B-be elvisz megbízhatóan sokáig, középkorúaknak túrázni tökéletes, de ínyencség, egyedi, kiemelkedő technikai megoldás nincs benne. -
Pocee
senior tag
válasz
Gaboman #106720 üzenetére
youtubeon harleykkel mennek szikrázó lábtartókkal,de ne menjünk amerikáig,nem gondolnám,hogy persu anno az mzre öhlins versenyfutóművet rakott volna mégis szinte lapon fordult és lehet még két nyomba is ment a két kerék.
Nagyon sok motorral nagyon sok mindent meg lehet csinálni,csak merni/akarni kell.
Szóval szerintem is meg lehet kergetni egy CBF-t a kanyarokban,anno mi is kemény motorokat előztünk hornettel dobogókőn vagy a mátrában,pedig ha valaminek szar a futóműve akkor a hornetnek az. -
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
Gaboman #106720 üzenetére
Mikor terepeztem, volt hogy 125-össel megfogtam a 250-eseket, meg volt mikor a 450-essel kitudtam kapni egy 125-östől. Aztán a vicc az, hogy egyszer egy 10-12kmes kanyargós földutas terepes szakaszon a 450 EXC-vel nem tudtam lerázni egy XT600-at, mert vakmerő volt a pilótája. Pedig ott aztán van különbség futóműben, súlyban, teljesítményben, mindenben.
Lényeg a lényeg, nem csak a motor számít, kár ezen vitatkozni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
#74459392 #106722 üzenetére
18LE, 110 km/h végsebesség....
(#106725) kayaman: egyik barátomnak a Keeway gyártmányú utánzata volt (annak írtam az adatait, bocs) volt velünk a második Erdély-túrán, ráadásul a feleségével kettesben. Hegyre felfelé mi, 125-ösök vezettünk mindig, az ő gépük nemigen bírta az emelkedőket.
-
vendingo
veterán
válasz
Bogyó bá' #106714 üzenetére
"Egyedül motorozok, messzire is elmegyek"
Kinek mi a messzi? Én 4-5 ezres túrákra jártam és nem országon belül, meg nem a környező országokba. Más itthon, vagy Romániában lerobbani, meg más pl. Moldovában a semmi közepén.
Egyelőre még csak barátkozok a gondolattal, meg felmérem a lehetséges típusokat. Jó lenne 1-2 mocit kipróbálni 250-es kategóriában.
Nem tudom, ismered-e Hevesi Bénit, de ő 125-ös géppel csinált hatalmas túrákat.geresics: Olcsó gépekkel szemezek, pedig egy WR250 azonnal rövidre zárná a témát.
etnies: Tetszenek a VTR-ek, de annyiért 2 olcsóbb motort kapok. -
Gaboman
nagyúr
válasz
runner 125 #106717 üzenetére
Jézusom, hagyjatok már, a régi karbis SV650-nek szar volta futóműve a CBF-hez képest azt mégis jól lehetett vele Cseszneken is.
Akkor most arra mit mondana egyenesben sem lehet vele motorozni!
Ő nem feszegeti úgy a határait, nem merte, mint én tettem egy szarabb futóművű géppel.
Bakonybél fele ahol szar az út minősége is mégis lehetett jókat menni, döntögetni mindegyikkel.
Persze lehet nem VFR de azért leszólni sem kellene, főleg nem ilyet állítani róla.
Kuti László cimborámat tudnám ajánlani mit lehet menni kanyargós részen egy gyári CBF-el, azt lehet pislogni hogy milyen gyorsan lehet kanyarvadászkodni vele. -
Gaboman
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #106715 üzenetére
Túrázásra vagy kanyarvadászatra viszont alkalmatlan. Mondom ezt úgy hogy volt egy cbf-em.
User error!
Igaz hogy haverral néha 400-500 kilométeres túrákat szokunk együtt lenyomni.
Cseszneken is szépen, tempósan lehet vele menni, jól lehet dönteni.
Biztos azért mert annyira szar!
Azt hogy te erre képtelen voltál vele, az nem azt jelenti hogy a motor a hibás, már bocs! -
Ferdzsoo
addikt
Szerintem a CBF-ek arra jók amire gyártották őket, átlagos naked motoroknak. Amivel kiváló rövid távokat gyakran megtenni, vagy melóba árni esetleg hétvégén elmmenni egy 50-60km-es körre. Túrázásra vagy kanyarvadászatra viszont alkalmatlan. Mondom ezt úgy hogy volt egy cbf-em.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
vendingo #106711 üzenetére
Én 2 és fél évig a kis 12LE-s 125-ös csopperrel űztem az ipart, Erdélyt kétszer is körül jártam vele. Az országutakon életveszélyesen lassúnak találtam, pedig konstans nyélgázon jártam vele. Ezután az A2 jogsiban, és egy 250-es CBF-re váltásban gondolkodtam. Szerencsére egy másik motoros fórumon lebeszéltek róla, így lett a GS500 és a korlátlan jogsi.
Egyedül motorozok, messzire is elmegyek (most húsvétkor is 1100 km-nél több jött össze - Mátra, Bükk, Zemplén, Kalocsáról indítva - két és fél nap alatt) Ha a 250-est vettem volna, akkor a számomra kellemes 110-120-as tempót megint csak nyélgázon, a motort üveghangon széthajtva értem volna el, mint anno a 90-et a 125-össel. Nekem nagyon bevált a GS, egyharmad-fél gázon tudja a kellemes utazót, a motor sem üvölt még ilyen tempónál, a kamionokat kikerülni pár másodperc kérdése, teljes biztonsággal. Nagyobb nem kell nekem sem, de ennél gyengébbel sem szívesen motoroznék már... … viszont lehetne sokkal kényelmesebb, mert a rossz derekam miatt pár óra után már nagyon szenvedek rajta.
-
veze
őstag
válasz
runner 125 #106701 üzenetére
köszönjük szépen a CBF tulajdonosok nevében hogy lefikázod a motorjukat
pont pár hónapja írtam egyszer, hogy vannak, akik semmibe nézik a cbf eket, mert az ( szerintük) motorozásra alkalmatlan sz@rdarab csak.... -
vendingo
veterán
válasz
Bogyó bá' #106710 üzenetére
Köszi a tippet.
Miért? A kihívás miatt.
Csináltam már hosszú túrát 2 lábon is 1000+km 28 nap alatt. Ezek után egy 20 lóerős géppel gyerekjáték a túrázás.
Nem tudom mennyire emlékszel, de anno úgy keveredtem ide, hogy 125-ös varát szerettem volna túrázásra. Te akkor megosztottad velem a tapasztalataid, így letettem róla. Néztem 300-as versyst, de annyit nem akartam áldozni a dologra, aztán jött a régi álom az AT személyében.
Most, hogy Geresics, és Runner is pofás kis gépeket vett és tolják bele az arcomba fórumon keresztül, újra feléledt bennem a vágy egy ilyen kis járműre. Egy ilyen kis 250-es fika motorral, ha nem lehet megjavítani a helyszínen, akkor még mindig könnyebb bevágni egy kis puttonyos kocsiba, vagy egy nagyobb kombiba, hogy szerelőhöz jusson, de az se fájna ha komolyabb gond esetén lepasszolnám gombokért a helyieknek én meg hazajövök vonattal, busszal... AT ha netán rossz helyen mondana csődöt, legyen az egy defeket, amit nem tudok azonnal orvosolni, akkor ott se merném hagyni az út szélén, inkább ott aludnék mellette. Akkora dög, hogy tolni se lehet, defektes kerékkel meg végképp nem. Több fős túrákat bármikor bárhova bevállalnék vele, de szólóban inkább egy ilyen kis csótányon tudnám elképzelni magam. -
vendingo
veterán
Szerintetek melyik motor ez:
~250-400ccm, kis fogyasztás, váltós. (nagyobb nehezebb gépek nem érdekelnek, az már van)
-Igénytelen, nem macera az alkatrészbeszerzés, szerelés, szóval belpiacos gépek, meg egyedi megoldások kilőve.
-Megy 90-100-as utazót visítás nélkül.
-Átépíthető hosszabb túrákra, kényelmi kiegészítők...
-Olcsó, de ha lehet akkor legyen fiatal, bár ez a kettő üti egymást.Hirtelen az ybr250 jut eszembe, de nem vagyok jártas ebben a kategóriában.
Csak ötletelek, esetleg robogó? Soha nem kedveltem őket, meg nem tudom mennyire lennének alkalmasak arra amire gondoltam, viszont hatalmas a választék, viszonylag fiatalok és olcsók.
Egy öszvért keresek, ami nem féltős, bírja a kiképzést, hétköznapi használatot és az aszfaltos túrákat.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #106702 üzenetére
187 körül vagyok, tehát elfértem rajta bőven. Szerintem tökéletes.
Ne a képekből indulj ki, mint Gaboman.Hanem próbáld ki.
A fotók sokat csalnak, szerintem iszonyú kényelmes. Annó pl. Szerbiába lementünk 2 megállóval Sopronból.
Lehet vele hasalósan is zúzni, de mivel te sem vagy alacsony, így eleve féldőlt testhelyzetben kell ülnöd rajta. Sokkal magasabb kormánya, mint egy sportmotornak, az ülése szintúgy szélesebb, puhább tömésű és a lábtartók is sokkal lentebb vannak, a hátsóról nem is beszélev. Egy átlagos, 165 körüli hölgy esetében a comb és lábszár gyakorlatilag derékszöget zár be..
Először nekem is hihetetlen volt, de az 1.2-es ilyen formában már kényelmetlenebb. Sokkal sportosabb az üléshelyzet itt, illetve a nagyobb blokk miatt egyszerűen messzebb van a kormány, tehát előredőlösebb. -
Jakab66[hun]
senior tag
Úgy látom érdemes kipróbálnom mindkettőt, hogy melyik kényelmesebb nekem. Köszönöm az infókat!
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #106702 üzenetére
Túrázni egyértelműen a CBF1000F, nagyon kényelmes üléspozíció, lábtartás, kéztartás.
Hosszabb utakra ez kell, a VFR sportosabb üléspozícióval rendelkezik, számomra ez nem olyan kényelmes mint a CBF.
A CBF-en az utasnak is kényelmez az ülése.
Az hogy az 1000 motor jellegtelen ez nem igaz, pont hogy olyan gőzmozdony érzést kelt, már 2000 fordulatról jól húz, finoman jár, rezonanciamentes, így a rezonancia nem fog zavarni több száz kilométer után.
Mindenképpen az 1000 választanám.VFR800 teszt
CBF1000F teszt
CBF1000F teszthroberto Erdész milyen jogon csesztethetne ha nem vagyok magánterületen és az utakat használom.Semmi köze hozzá mit keresek ott, ha kötekedni akar még jól el is küldöm a p.c.á.a!
Oda is úton mentünk ahol a képek vannak, itt nincs természetvédelmi terület amire nem lehet rámenni, legalábbis mi még nem találkoztunk olyannal. -
Jakab66[hun]
senior tag
válasz
runner 125 #106701 üzenetére
Méretben mekkora? Elférek rajta a 185 centimmel? Illetve kényelem pilótának és utasnak egyaránt?
Szerk.: kinézetéről osztom a véleményed, nagyon szèp az biztos!!
-
runner 125
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #106700 üzenetére
Egyértelmű.
VFR.
Ha rákeresel a postjaimra, annó sokat írtam róla. Jót és rosszat is.
A CBF szerintem iszonyú semmilyen, jellegtelen motor, de kb. ez elmondható a GSX-ről is.
Itt van V4-es blokk, változó szelepvezérlés, 1 karos felfüggesztés, kombinált ABS, dobozolható, és mind a mai napig szerintem iszonyú szép. Egyszerűen kortalan forma, pedig 17 éves design...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest