Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#222451) dj79 válasza tototos (#222449) üzenetére


dj79
senior tag

Pályázni jobb, de még az 1.4tsi is az volt. Dinamika, rugalmasság, fogyasztás meg egál.

(#222452) BigBlackDog válasza tototos (#222449) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Használtam pár hétig 122 lovas, 1.8 C-HR-t, illetve hosszabb távon kéziváltós, 122 lovas 1.4 TSi és DSG-s, 150 lovas 1.5 eTSi tapasztalat is van.

Városi használat mellett inkább a hibrid nyerte meg a tetszésemet; indulásnál nincs késleltetés, azonnal ugrik gázpedál lenyomására, városi tempóra intenzíven és egyenletesen gyorsít és fogyi is elkezdett csökkenni, ahogy beértem az elővárosi részből, a dugókkal telítetteb környékre.
Viszont országúton már nem egyértelmű számomra, hogy melyik a kellemesebb; ott azért a TSi alacsony fordulatszámon meglévő ereje-nyomatéka sokszor jól jön, nyugodtabb vele a közlekedés.
Autópályán egyértelmű a turbóbenzin előnye szvsz, az 1.8 hibridet kicsit kevésnek éreztem már 110 feletti előzéseknél (akkor 1.0 TSi DSG Polo volt a mérce), nagyon nagy hangot csapott egy erősebb gyorsításnál, de a dinamika nem volt annyira hátba vágó. :D Ennek ellenére normális, moderált közlekedéshez bőven elég, csak nem kell sportos stílust várni tőle ilyen tempónál.

Persze, ez csak saját tapasztalat, vélemény, nem feltétlen lesz egyetértés mindenkivel megérzésem szerint. :R

(#222453) Qru válasza BigBlackDog (#222452) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Roviden: a HSD tatas. :D

#nincsbennetarcsi

(#222454) tibbike01 válasza tototos (#222449) üzenetére


tibbike01
őstag

Nyomaték, lóerő, komfort, élvezet, használhatóság és még talán a fogyasztás is ha sokat pályázol. Ha e-tec 1.5tsi-ről van szó, akkor meg szorozd meg 2-vel ezeket. HSD kb 15 éves technika.

(#222455) kenguru99 válasza tibbike01 (#222454) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"HSD kb 15 éves technika."
25-nél is több. De egyszerű, nagyon megbízható, olcsón fenntartható.

[ Szerkesztve ]

(#222456) BigBlackDog válasza kenguru99 (#222455) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Kis pontosítás; több generáció is van-volt a HSD-ből, tudomásom szerint jelenleg az 5. generációnál járunk, ami pár éve jelent meg. HSDből az első generáció 2004 környékén jött ki, az azt megelőző rendszer 1997 óta THS néven futott a wiki szerint.

Ilyen szempontból a turbóbenzin is több tíz éves technika, de azért az utolsó generációs eTSi csak pár éve van a piacon és finoman fogalmazva is érezhető ezen a vonalon némi fejlődés az elmúlt 15-20 évben. :B

[ Szerkesztve ]

(#222457) kenguru99 válasza BigBlackDog (#222456) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Az alapelvek szintjén már a legelső (1997-es) autó is ugyanolyan volt mint a maiak.

(#222458) Tom1939 válasza f4lcon (#222395) üzenetére


Tom1939
őstag

Ha jól emlékszem neked van NX 350h-d. Kiváncsi vagyok ha lesz valamikor augusztus közepe után autós topic és eljössz (és nekem is sikerül végre...) hogy milyen a hangszigetelésed. Főleg azért mert a rav4-emmel ez a fő bajom, az NX-et meg szűkősnek érzem (és még nagyobb külméretűt nem akarok mint pl. az RX, a Rav4-el is szívok sok helyen). Az elmélkedés apropóját az adja hogy most megteszem amit sokan javasoltak (ajtók, első kerékjárati ív, csomitartó rezgés és hangszigetelése + új Focal hangszórók). Gondolom NX még jobb lesz hangszigetelésben csak kiváncsi lennék mennyivel. Vicces ahol csináltatom a kuncsaftok harmada toyota (várólista július közepéig tart...)...

(#222459) tototos válasza tibbike01 (#222454) üzenetére


tototos
őstag

Valahogy egyiknek sem érzem a hátrányát a Priusban. Simán tartom a tempót autópályán is, az hogy gyorsításnál "bőg" a motor engem személy szerint abszolút nem zavar. e-tecet még nem próbáltam, csak sima 1,4 tsi meg 1,5 tsi(150 lóval).

(#222460) f4lcon válasza Tom1939 (#222458) üzenetére


f4lcon
őstag

szerintem ne várj csodát, én vezettem Rav4-et tesztautóként, és nem emlékszem, hogy léptékekkel csendesebb lenne a Lexus
elképzelhető, hogy bizonyos frekvenciák máshogy jönnek át, de sokszor egy-egy gumi választás jobban befolyásolja az autó hangját, mint a zajszigetelés milyensége

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#222461) Tom1939 válasza f4lcon (#222460) üzenetére


Tom1939
őstag

Igen, tesztekből én is ezt láttom, RX-re kell továbblépni az igazi komoly hangszigeteléshez (de egy 4,9 méteres batár azért már sok helyen nem praktikus). De azért kiváncsi lennék az NX-re ilyen tekintetben.

(#222462) tibbike01 válasza tototos (#222459) üzenetére


tibbike01
őstag

Akkor te egy szerencsés ember vagy. :)

[ Szerkesztve ]

(#222463) mustang08


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Elment a Saab a háztól, úgyhogy élesedik nálam az autó vásárlás. A korábbi beszélgetések alapján végül a Ford Focus mk3 1.6 Ti-VCT mellett tettem le a voksomat. Évente megyünk vele kb 15 ezret nagyrészt 10-30 km-es etapokban főúton. Vidéki vagyok, úgyhogy az a nagy városozás, dugóban állás nincs nálam. Egyelőre egy 7 hónapos gyerkőc van, de tervezzük, hogy 3-4 év múlva lesz második is. Fontos, hogy a helyi szerelők se rettenjenek el tőle, és ne kelljen minden pénzemet otthagynom náluk.

Most volt állapotfelmérésen a kocsi, klímát tölteni kell, az okoskeréknek van egy kis csapágyas hangja, illetve fékbetét csere bejátszik, meg elől és hátul más típusú gumiabroncs van rajta. De nem rohad, nem törött.
Szóval rosszabb esetben az okoskerék, a klíma hűtő cseréje, + a 4 új gumi már egy elég szép összeget tesz ki. Kb. beérjük ennek a Focusnak az árát.
Szerintetek érdemes lenne ezt a Focust is átvizsgáltatni?
Jók ezek az átvizsgáltatások, de azért 40 ezer/autó, úgyhogy ezzel is szép pénzeket el lehet játszani.

Sőt megfordult a fejemben ez a Renault Megane is. Effektíve egy új autó, de van benne 200e km, és 30 ezrenként cseréltek benne olajat. De ilyen magas éves futás mellett lehet ez annyira nem vészes dolog. Viszont ott már van kettőstömegű, meg ?részecskeszűrő?.

Ti mit tennétek/vennétek a helyemben?

(#222464) dellfanboy válasza mustang08 (#222463) üzenetére


dellfanboy
őstag

az hogy a megane 200-at futott, ez a barnás focus meg 12év alatt 130-at. főleg németbe az nálam hiszi a piszi kategória.
nincs atombiztos hasznaltautó, mindegyikkel lesznek gondok. ha a pirost körbekell gumizni sztem az nem gond, mocskosul alkudj lefelé az árából, klíma töltés szintén.
am ha megane-l pályáztak én nem tartom eretnekségnek azt a 30-as olajcsereperiodust... ha nem eszi még jó is lehet rá kell kérdezni, mit tartalmaz a gari, bár ez még mindig nem véd attól, hogy megveszed, ne adj isten most nem belevaló-vastagabb olaj

[ Szerkesztve ]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#222465) molnarpeter válasza mustang08 (#222463) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Klíma cső szokott lámpa mögött kikopni, hegeszteni kell, meg a problémát okozó műanyag fület eltávolítani, cső rögzítést ellenőrizni.
Okoskerék mellé számold a vezérlés cserét. Tud kopogni dugattyú kopás miatt is, az nem gond, csak zavaró (alacsony fordulaton nem szabad erőltetni).

(#222466) vzsryl válasza mustang08 (#222463) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A Focus-nál mindenképp csekkold le, hogy van-e benne ISOFIX, mert hiába 2011-től kötelező, sajnos ilyen 3-as fókából láttam 2012-esnél ilyen hiányosságot. Nem is értem, hogy történhet ilyen.

A Megane 4 egy sokkal komolyabb verda, és nem a részecskeszűrőtől meg a kettőstömegűtől kell félni egy benzines autónál, hanem amit te is írtál, a 30k-s olajcsere periódustól. Nincs se olyan olaj, se olyan motor, amit ezt tolerálja. De ebből is az következik, hogy az 1.33TCe egy mocsok jó motor, ha elment eddig 188k km-t így.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#222467) mustang08 válasza vzsryl (#222466) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

De vajon mennyit segített a helyzeten hogy fél évente le lett cserélve az olaj? :F Ha a 30 ezer kilométer 3 év alatt megy bele, és ugyanazt az olajat keringeti az autó mindig 5-10 km-es távokon, akkor elhiszem, hogy az a motor kuka, de így...
Megmondom őszintén, most nagyon rákívántam a Megane-ra, mégis csak egy kb. 8 évvel fiatalabb tárgy, és az nem kis fegyvertény egy használt autónál.

(#222468) szebe válasza mustang08 (#222467) üzenetére


szebe
őstag

Az a Megane gyanús ennyiért, de el kell menni megnézni/átvizsgáltatni (egy ülésfűtés beleférhetett volna azért ;] ).
Azok a fókák szerintem drágák (legalábbis a második árában már 1.6 sce 4-es Megane-ok mennek, szintén jó pár év előnnyel).

[ Szerkesztve ]

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#222469) kenguru99 válasza mustang08 (#222467) üzenetére


kenguru99
aktív tag

""De vajon mennyit segített a helyzeten hogy fél évente le lett cserélve az olaj? :F"
Nagyon sokat. Ilyen rövid idő alatt nem gond a 30 ezres olajcsere. Nyilván nem városban tekerték bele.

(#222470) vzsryl válasza mustang08 (#222467) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Annyit segített, hogy elment 188k km-t, de az a motor biztos szétkopott már. Ha sokat megy valaki, akkor a 15k km-es olajcsere még tűrhető. 30k km egy olajjal és olajszűrővel biztosan kopottabbá tette a motort, mintha lefelezték volna a periódust.
Ez a kopás pedig nagy valószínűséggel komolyabb olajfogyasztást jelent. Ha számodra belefér a költségvetésbe egy hamarosan várható motor generál, akkor rendben van. Kérdés, hogy az 1.33TCe mennyire viseli jól a felújítást, nem túl vékonyak-e a hengerfalak.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#222471) Tom1939


Tom1939
őstag

Van valakinek ismerete az osztrák autókereskedések gyakorlatáról? Valakinek családban lehet ott kellene autót venni és érdekelne arrafelé mennyi (és elfogadott-e) az alku általában (toyota lesz valószínűleg)? Köszi az infót.

(#222472) dellfanboy válasza Tom1939 (#222471) üzenetére


dellfanboy
őstag

0

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#222473) Tom1939 válasza dellfanboy (#222472) üzenetére


Tom1939
őstag

Ez magyar Toyotánál is így volt egy ideig, és az osztrák árlisták ránézésre még vastagabb ceruzával vannak megírva. Ettől még simán lehet sajna.

(#222474) bandus válasza Tom1939 (#222473) üzenetére


bandus
veterán

Dragabbak itt a kocsik, es normal kereskedesben alku sem igen van, az akciok transzparensek. szoval ha arra jatszik, hoy itt olcsobban megveszi, az egy hiu abrand. en 1000 eurt tudtam “alkudni”, de csak azert mert miutan elkuldtek a lizing ajanlatot csokkentettek ennyivel a kocsi arat 33k —> 32k.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#222475) batai15


batai15
félisten

Egyébként dci megane milyen? Ha már 1.5 tdci focusokat is nézek akkor megane 4? Tetszik a forma csak a Renault embléma nem.
Sajnos a piros st focus nem jött össze meg amúgy is a lafzit megvarom autó vásárlás miatt.

Viszont ti mit tennétek?
A story a következő , minap Debrecenbe jobban meg néztem egy rcz-t.
Mennyi hülyeség 3 autó fenntartása ?
Asszonynak és nekem is egy olcsó autó meg mondjuk mellé hosszú távra autós talira néha kruzolni meg mondjuk egy rcz.
Az a baj hogy sokat járok Debrecenbe sok az őz, állandóan poros az auto stb. Sajnálnám hogyha egy 4 millas körüli autot enné a por, megy bele a km (havi 2500-3000km megyek jelenleg)
Lehet vennék egy 1.6 dizelt meg mellé lehetne mondjuk egy rcz vagy st focus vagy valami élményt adó férfias autó .
Bár három autó fenntartása meg azért nem kis pénz...

[ Szerkesztve ]

(#222476) vzsryl válasza batai15 (#222475) üzenetére


vzsryl
nagyúr

“Renault embléma nem”

Pedig az a legszebb embléma, legalábbis férfi szemmel. :U

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#222477) szebe válasza batai15 (#222475) üzenetére


szebe
őstag

Lehetőleg adblue nélküli legyen, és a 30 ezres olajcserét is el kell felejteni.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#222478) batai15 válasza vzsryl (#222476) üzenetére


batai15
félisten

Hát nekem az oroszlán.
Tudom mire gondolsz de lassan Farkas póz lesz úgyhogy nem is gondolok rá :DDD
Az a baj amúgy hogy idegesít ha a cuccaim amortizalodnak.
Zsír új telefonon is lett egy karc és már vettem rá dbrand skint.

[ Szerkesztve ]

(#222479) rbalint88 válasza mustang08 (#222467) üzenetére


rbalint88
addikt

Audi 1.8T, igaz meg oldschool motor ezekhez kepest, de abban is 30ezrenkent/2 evente csereltek (akkor jott ez be, Jurgen tartotta), 20 evesen 196-nal koszoni szepen, nincs szetkopva. En nyugodt szivvel vennem a Renault-t. Ilyen fiatalabb autonal okostelefon integracio nalam kotelezo lenne, erdemes rakerdezni/kiprobalni, hogy tenyleg benne van-e.
Ezekre is vess egy pillantast: [link] , [link] , [link] , meg Golf, Leon, Octavia 1.4-1.5tsivel is jo vetelek

(#222480) Tom1939 válasza bandus (#222474) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszönöm az infókat! Hát akkor ez van sajna.

(#222481) mustang08 válasza rbalint88 (#222479) üzenetére


mustang08
aktív tag
LOGOUT blog

Fenntartási költségeket figyelembe véve van különbség a K Astra 1.4T és a Megane 1.3Tce között?

(#222482) f4lcon válasza vzsryl (#222470) üzenetére


f4lcon
őstag

azért ha pályázol, az nem akkora terhelés a motornak, mintha anyu oviba hordja reggel a gyereket 1,5 km-re.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#222483) gg72


gg72
veterán

Az alábbi típusokból melyiket ajánlanátok havi szinten 600-800 kilométerre fele-fele arányban városi és országúti (pálya) használatra? 2006 körüli évjáratokat nézegetek.

- Nissan Almera 1.5
- Mitsubishi Colt 1.3
- Ford Fusion vagy Fiesta 1.4 (80LE)
- Opel Meriva 1.4
- Renault Clio 1.4 (habár lehet most egy ideig franciát nem szeretnék)
- ???

Különösebb extra dologra nem vágyom, alapvetően ne legyen szervízigényes, persze ez egy 18 év körüli autónál lehet csak vágyálom... :) Korábban is kérdezgettem már e témában, de most biztos a dolog, sikerült eladnom az előző kocsimat.

(#222484) Qru válasza Tom1939 (#222471) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Most vettünk új autót Bécsben pár hónapja és nem nagyon szokás ott cig@nykodni, mint itthon. Nem is nagyon engednek az árból az a friss tapasztalat.

#nincsbennetarcsi

(#222485) grizlisandor válasza gg72 (#222483) üzenetére


grizlisandor
addikt

Csak megy a háztól a Citroent?

(#222486) molnarpeter válasza gg72 (#222483) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Meriva sajna már most rohad, magasabbat autópályára amúgy sem ideális (szóval Fusion off). Japánokat nem ismerem, de részemről Fiesta/Renault. Tehát Fiesta a preferenciák mentén, ahhoz van bőven bontott cucc is, ha városi közelharcban áldozatul esik.

(#222487) Qru válasza gg72 (#222483) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gratula! Erre mondják, hogy egy Citroen vásárlásánál csak az eladása okoz nagyobb örömet. :DDD

Almera 2 is van/volt a családban, a kaszni hajlamos rohadni és a motorja hajlamos enni az olajat. Amúgy jó autó, nem elromlós és jól megy az 1.5-ös motorral még pályán sem érzed úgy hogy küzdesz vele az életedért.

Fusion: Egész jó, 2 haveromnak is az van. Pályán azért a magasabb építése miatt érzékeny az oldalszélre és kicsit billegős a bódé de motorikusan jó és megbízható, noha nem egy erőgép. Rozsdára itt is figyelni kell. A kopó alkatrészek sem drágák hozzá és sokan értenek is a Fordhoz nem kell márkagurut keresni hozzá.

#nincsbennetarcsi

(#222488) gg72


gg72
veterán

Kösz, mindenkinek, igen, úgy tűnik, hogy elviszik ma. Nagy bukta volt anyagilag, de már nem nagyon volt hozzá bizodalmam... ;)

Fusion van a családban, vezettem is, mondjuk autópályán éppen nem. Nem volt rossz, de lehet nekem elég lenne a Fiesta is. Egy 2002-es Cliom volt anno, pont 1.4-es, igazából nem volt vele bajom. Igazából az Almera vagy Colt felé mennék leginkább, ha találnék belőle vmilyen jobb példányt. Majd lehet linkelek néhányat estefelé.

[ Szerkesztve ]

(#222489) dj79 válasza gg72 (#222483) üzenetére


dj79
senior tag

Vedd meg a coltomat :D
Amúgy pályán mindegyik relative sokat fog forogni.
Merivát elengedném, Clio előnye hogy nem rohad és haladós.

(#222490) Qru válasza gg72 (#222488) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Fiesta áramvonalasabb, stabilabb is, pályára jobb mint a Fusi. :K Fusi előnye, hogy bakhátas úton nem vered oda az alját olyan könnyen.

#nincsbennetarcsi

(#222491) gg72 válasza dj79 (#222489) üzenetére


gg72
veterán

Ha komoly, írj PÜ-t.
Nem nagyon izgat, hogy sokat forog pályán, azért olyan sokat nem megyek ve ott, kb 30-40 km-es szakaszokat.

Qru: Van a közelben egy tetszetős Fiesta, azt lehet megmézem. Most felhívtam egy autós ismerősöm, ő az 1.25-öst motort ajánlotta inkább a Ford-ból. :U

(#222492) bandus válasza Qru (#222484) üzenetére


bandus
veterán

mi volt az oka, hogy bécsben vettétek?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#222493) dj79 válasza gg72 (#222491) üzenetére


dj79
senior tag

A fiesta 1.25 motorja tényleg jó, emlékeim szerint közel 30 éve kezdték el beszerelni az akkori fiesta/mazda ikrekbe.
Az 1.4 problémásabb hírét az okozza, hogy a focusokba is szerelték, de egyszerűen forgatni kellett, hogy menjen, így sajnos 200e km futás felett szeretik az olajat.

(#222494) vzsryl válasza f4lcon (#222482) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Az a legoptimálisabb felhasználás, de a 188k km alatt 6x volt rajta olajcsere. Normális esetben viszont minimum 10-12x, de inkább 18x kellett volna. Talán ez így konkrétabban kifejezi azt, amire megpróbáltam kilyukadni. :)

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#222495) f4lcon válasza Qru (#222487) üzenetére


f4lcon
őstag

Fusion-öknek mint a vele egyidős Fiestának is nagyon hajlamos a lámpabúrája mattulni, erre is félre lehet tenni fejben 15-20 ezret adott esetben, ha a kiválasztott példány épp csak eladásra lett felpolírzva és 3 hónap múlva ismét bemattul

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#222496) Tom1939 válasza Qru (#222484) üzenetére


Tom1939
őstag

Ez is Bécs környéke lesz... Az érdekes az hogy a felszereltség úgy jön ki hogy az adott yaris itthon 9 milla kint 30k euro, amíg az LBX meg 14 milla és 36k euro. Magyarul a toyota mocsok drága, a lexus meg pariban van itthonnal... Mondjuk szerintem yaris lesz, de 20%-ot szerintem megérne az LBX (bár én holnap nézem meg élőben ha minden igaz). Meg az is igaz hogy a yaris magyar árában van kedvezmény (különben 10 lenne inkább). Mondjuk Lexus is ad bőven mostanában engedményt, de gondolom az LBX-nél azért nem nyitnak rögtön ezzel.

(#222497) Qru válasza gg72 (#222491) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1,25-ös valóban jó motor és maga az autó is jó. Ugyan vezetni nem vezettem de ültem már benne többször is utasként.

#nincsbennetarcsi

(#222498) Qru válasza bandus (#222492) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mert sokkal jobb finanszírozási kondíciók vannak mint itthon.

#nincsbennetarcsi

(#222499) bandus válasza Qru (#222498) üzenetére


bandus
veterán

of course, ez igaz :K kíváncsi vagyok egy év után csökken-e majd valamit a biztosításom.

[ Szerkesztve ]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#222500) gg72 válasza Qru (#222497) üzenetére


gg72
veterán

Az 1.25-ös a 75 lovas Duratec motor?

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.