szerintem érthető volt, amit írtam. még valakinek van esetleg valami észrevétele, megjegyzése?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
szerintem érthető volt, amit írtam. még valakinek van esetleg valami észrevétele, megjegyzése?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Az élő fába is belekötök
evDirect villanyautós töltőhálózat
Igaz, AF-ben van elvileg különbség. Viszont én ma már kétszer is meggondolnám, hogy vegyek e régi szenzoros Olympus vázat. De ha mégis akkor meg már egyrészt legyen pofátlanul olcsó, másrészt nyújtson valami egyéb területen pluszt. Az E-Px vázaknál ez lehet mondjuk az építési minőség. Egész más ezeket a vázakat akár csak kézbe venni is, mint egy E-PM2-est.
Köszönöm a rávilágítást. A gondom ugye csak az, hogy 130-at már azért fájna kiadni, inkább 100-ig kellene valami. Ezért is kérdeztem alapból a használtat ugye. Akkor talán még várok/kivárok/hezitálok egy kicsit Egyébként gondolom az érintőkijelző sokat dob a kezelhetőségen a pm2 esetében (tudom, hogy a p3 is érintős, inkább a pm1-hez képest)
szerk.
Amúgy meg inkább csak hobbi szintre kellene a gép, kicsit beletanulni a fotózásba. És hát kompaktról váltanék feljebb, szóval a P3 szenzora is nagy előrelépes volna nyilván, így jó kérdés mennyi pluszt tudna adni számomra a pm2.
[ Szerkesztve ]
vedd kézbe őket, és onnantól szinte biztos, hogy az egyiket sokkal jobban fogod akarni, mint a másikat. mindenki a szenzoron és társain lovagol, holott sokkal inkább a használati kényelem, ami számít. ha kézreáll, szeretni fogod, ha nem, utálni, bármilyen is lesz a zajossága a 3325343-ik pixelnek 18-féle műfény mellett iso 324214321432142142 beállításon.
hogy konkrétabb is legyek: volt e-pl2 vázam a maga körömnyi állítótárcsájával. egy ricoh gxr kellett hozzá, hogy rájöjjek, hogy én ilyet soha többet nem akarok. a mai napig elgondolkodom, hogy majd egyszer egy 2 x e-pm2 + 17/1,8 + 45/1,8 kombóval éldegéljek, de aztán mindig eszembe jut, hogy mennyire szar azt a kis vacak izét próbálni pörgetni. lehet, persze, de szar. pláne, ha túrázás, síelés, fizikai tevékenység közben tennéd, remegő kezekkel. inkább várok valami más gépre, de kényelmesen akarom használni.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Most ecsetelgettük a napokban, hogy az NX1000 új 20-50 ki + 16/2.4 lencse jó szerencsével összehozható 100 körül.
Kezdő gépnek bőven jó gép, és jó a fogása, vagy legalább is van fogása
[ Szerkesztve ]
Sőt, kezdésnek elég lehet kitobival is, és akkor újonnan, garisan meg van 70 alatt az edigital kedvezménnyek. Később igény szerint lehet hozzátenni fixet portréhoz, makrót vagy épp telét, kinek mi a fontosabb.
Vagy 70ért jó kis lilában az e-pm1 jó, az a váz azzal a fogással, mini tekergetőjével, 0 tárcsával tényleg csak a kompakt kiváltására jó.
Igen, 72-ért lett volna MMben is pm1 (tetszőleges színben) aztán csak nem szerelmesedtem bele annyira, mikor ott fogdostam (bekapcsolni sajnos nem lehetett).
Olvastam a Samsungot is itt, de az valahogy a rangsor vége felé van nálam. (lehet, h a hülye galaxy minim is rontja az előítéleteimet) Egyébiránt egy pm1 szenzornál többet tud, vagy csak más?
Ez egy kicsit olyan dolog, hogy ki mivel égette meg már magát.
Néhány évig volt filmes tükrös gépem. Majd vettem egy 4MP-es kompaktot többért mint a filmes SLR-t (amit hogy kicsit nagyképű legyek még az előző évezredben vettem). Az olyan borzalmakat köpött ki magából, hogy ASA 400-as filmmel bármikor jobbat lőttem.
Közben az eltelt nem kevés idő alatt az elvárások is megváltoztak. És ugye csak az eredmény számít, az kb. senkit nem érdekel mit szenvedtem vagy nem a beállításokkal. Persze ezzel nem azt akartam mondani, hogy bármit elfogadok (GH2 jól érezhetően műanyag bekapcsoló gombja a mai napig zavar pl.), viszont a kisebb cuccoknál amit pont azért veszek mert kicsi az, hogy kézreálljon már a startvonalból kompromisszummal indul.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
ez így van, csak hát itt a ricoh gxr, és megoldották jól, hogy kézreálljon. nagyon is. szóval lehetséges. az, hogy a canon s90 és társainak nem sikerül, a gyártót minősíti. azért sem váltam még meg a gxr + p10 kombótól, mert bár elég vacak képeket köpdös magából, nagyon-nagyon egyben van, jó és kényelmes használni.
web méretben meg ki mondja meg, hogy ez egy vacak kép technikailag?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Ez sok mindentől függ. Ha csak jpeg ben akarsz vele kattogni, akkor lehet hogy az Oly jobban tetszene neked. Viszont szvsz RAW-ban azért több mindent eltűr az apsc, lsd iso1600-3200 környéke.
Csak szenzor alapján nem szabad dönteni, ezért mondtuk hogy összességében egy nx1000 68 ért jó kezdő gép. 2 év garival. Ahogy fejlődik a samu, egész szép obiparkot tudsz összehozni rá akár jövőre, ha már meguntad a kitobit.
nézz rá a képtáramra, mind nx1000 eredménye. néha jó néha rossz eredménnyel .
[ Szerkesztve ]
Ha van elég fény bármilyen vacak kompakt megteszi (ezért is vagyok demotivált, hogy a második kompaktom lecseréljem; pl. ha strandról elviszik egészségükre ezresért a töltőt is adom hozzá). Ahol ISO100-at lehetett használni még az első kompaktom is jó volt amit írtam. Viszont ISO400-on kevesebb fénynél már borzalom volt. Ma ez a határ magasabban van, de az igények/elvárások is...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
ez a p10 azért iso 100-on is elég szar
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
nem kellett volna elherdálni az 50-es macro modult :-)
nem használtam túróra sem. nem véletlen akarok egy jó zoomos kompaktot és más semmit.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Mennyiért eladhatóak az alábbi dolgok?
GF1 váz, LVF1 kereső együtt és külön
14-42 Powerzoom
E-PM1 váz (lila, új)
E-PM2 váz (fehér, újszerű)
Ha valakit _tutira_ érdekel valami, nem fojtsa magába!
Az én árazásomat ismered, de egy helyről folynak a cuccok
25+20
45-50
50
70
a pana g1-ben milyen szenzor van? az e-p1, pm1, e-p2 stb-ben lévő? az e-p1-el szemben milyen hátrányai vannak, a műanyag borítást meg a hiányzó stabit leszámítva? sztetek megéri egyet rendelni a csajtesómnak manuálokkal játszani 70-80 fontért? a p1-emmel tökéletesen elvan, neki ideális masina, az viszont drágább valamivel, azt hiszem 120 font körül szórják...fujifilm s5800-a van, de már nem igazán használja a képminőség miatt, inkább elkéri az olyt mindíg...a pana hasonló kalapács kialakítású, a műanyag feeling a fujinál sem zavarta, és megkapja a megszokott evf-et is, gondolom nagyobb felbontással.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Aki kipróbálná a szekrényben porosodó Ai vagy M42 üvegét madarazni, itt a lehetőség.:[link]
Valaki egy mzuiko 40-150 csere pana 14/2.5-re?
várj vele pár napot és lehetséges
Akkor már 2 obit tartogatok neked
Ugyanaz a szenzor mint az általad felsoroltakban. Jpegben gyengébb mint az olympusok és video sincs benne. Ellenben az af gyorsabb és kevesebbet hibázik plusz lesz evf-ed is.
[ Szerkesztve ]
..én nemrég láttam képeket amik G1+12-35 kombóval készültek.... hát az állam keresgettem egy ideig... szvl sztem a G1 még mindig egy jó döntés, a rendszer megismeréséhez, főleg ennyiért....
..itt is van... [link]
...szóval ezen felbuzdulva, biztosan beszerzek egy ilyen obit amint tehetem...
[ Szerkesztve ]
A g1 eladójánál vannak jó dolgok, na de az MIÉRT van, hogy a többit nem postázza UK kivül, csak ezt a G1-t?
Ezeknek a képeknek kábé 90% köze van az utómunkához és 10 az objektívhez.
Sőt, ha továbbmegyünk, 90% szem és agy, 10% techno, amin belül jön a te felosztásod.
épp ezért marhaság a túlzott technózás
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Az utómunkázás pont ezt takarja (90% szem és agy, 10% techno)... meg a fotó is
én sem igazán szeretem a túl sok utómunkát, és pont ezért sokszor átesek a ló túloldalára, annyira visszafogom magam. sztem ezek még laikus szemnek elmennek, attól még, hogy mi azonnal kiszúrjuk, egy átlagembernek simán csak élvezhető képeknek tűnnek...azt viszont gyűlölöm, ha az esik le első blikkre mindenkinek, hogy hú, ez a valaki aztán ért a ps-hez... a haladó topikban is láttam rá pár példát, a fotózz.hu meg dugig van ilyenekkel, és sokszor agyondícsérik, úgyh lehet velem van a probléma... én úgy gondolom, hogy az utómunka addíg ízléses, szép, amíg nem tűnik fel, csak, ha egymás mellé rakod a végleges meg a száraz képet...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
A jó utómunka ismérve az, hogy az átlagembernek nem szúr szemet, nem tolakodik, nem uralja a képet. És ez a része a legnehezebb az egésznek, úgy csinálni, hogy ne essen az ember a ló túloldalára. Lightroomban csúszkát húzgálni hamar megtanul az ember, presetek százszámra vannak a neten, de nem az a lényeg... ha adott egy kép és tudod, mit és merre húzgálj, előre látod, mit akarsz és tudod, hogy éred el... na az az igazi utómunka szerintem (ami egy teljesen más szakma, mint a fotózás, más szem és agy kell hozzá)
könnyen lehet, mert nekem a fotózáshoz semmi szemem sincs, viszont átlagos képekből is sikerült már frankó végeredményt vágni/utómunkázni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Nagy játék ez...Szűrős képek is manipuláltak és mégis tetszik.
http://www.flickr.com/photos/50232526@N08
Az igazi azért az, amikor az exponálás előtt már tudja az ember, hogy mit szeretne a végén látni. És tudatosan tudja ennek érdekében használni a gépet, az objektívet, a PS-t. Én például biztos nem mondhatom el ezt magamról.
Én is bevallom, hogy az utómunkához jobban értek, mint a fotózáshoz
no, már csak meg kell érkezzen az E-PM1. Szóval akinek kellene egy új, lila E-PM1, az ne fogja vissza magát. Vázként vagy kitzoommal.
Illetve: G3 mellé és E-P2 helyett van létjogosultsága E-PM2-nek vagy E-PL5-nek?
g3, p2 után lehet kevésnek fog tűnni a pm2 pár gombja, pl5 már oké sztem...igaz pm2-őt sosem fogtam, sokak szerint az érintőkijelző simán pótolja a gombhiányt, én valszeg szinte sosem használnám, a tárcsákat viszont létfontosságúnak tartom...pm1-et viszont tapogattam, és nekem nem bejövős, hiányzik a gomberdő, és már túl kicsi...ha ez téged nem zavar, sztem lehet létjogosultsága...jobb a szenzor
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
És akkor a Pentaxot, mint a pancake obik egyik nagy kedvelőjét meg se említettük. Igaz ott is van 1-2 elszállt árú tétel - főleg mióta egységesen +10-20%-ot rádobtak az obik árára - de az olcsó és jó rajzú fix 35-ös, 50-es ott is meg van.
Közben olvasok, de annyi írtatok, hogy szabiról visszatérve, eltart egy darabig mire utolérem a topicot.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Én azért szeretem az utómunkát, és azért esem túlzásba, mert a saját képzeletemet hosszabbítom meg ezzel, tehát olyan dolgokat csinálok, amiket el tudok képzelni hogy az adott helyzetre igaz lehet. Tehát eltúlzom valóban, de direkt, én így szebbnek látom a világot
Majd kinövöd
Néha kell a túlzás persze, de alapvetően a képek nagy részének nem arról kéne szólnia, hogy jé, mennyire meg van utómunkázva...
Amilyen régi dolgokra válaszolsz, mindenkinek vissza kell olvasni, hogy mit is írt akkor amire válaszolsz
Persze, gondolom ez normális folyamat, hogy most még örülök egy szelektíven piros epernek, később meg giccsnek tartom majd.
Hisz csak 4 hónap és 4000 expo alatti skillem van
Ezt nevezik motivációnak
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
az igazi fórummotor.
Én ezt egy kicsit más irányból közelítem meg, szerintem csak az a lényeg, hogy a forma és a kép mondanivalója összhangban legyen. Azaz lehet finomtól a kifejezetten durva utómunkáig sokfélét alkalmazni, lényeg hogy az ne legyen öncélú.
Például gyakran látni kifejezetten békés nyugodt tájképeket elképesztően ideges és durva széthádéerezett utómunkával, na ezeknél mondjuk én nehezen találom a harmóniát.
De ugyanez igaz ám a kompozícióra is. Sokan gyorsan megtanulják az alapvető kompozíciós elemeket, csak aztán ezeket valahogy sehogy se sikerül értelmesen alkalmazni. Az aranymetszés pl. egy tényleg működő dolog, de ettől még nem lehet minden képre automatikusan ráhúzni. Vagy ennél még szemléletesebb példa az átlós kompozíció. Ezt is sokaknál látom, hogy kényszeresen használják szinte bármire, függetlenül attól passzol e az adott kép hangulatához, mondanivalójához vagy se.
Röviden is tömören egy fotósnak rengeteg eszköze van amivel játszhat és szerintem nyugodtan lehet is használni szinte bármit, lényeg hogy az ne váljon önkényessé.
"az a lényeg, hogy a forma és a kép mondanivalója összhangban legyen."
Kábé ennyi a lényeg, mélyen egyetértek
Kedvencem az volt mikor egy tanfolyamon egy rutinos öreg operatőr feltette a csoportnak a kérdést:
- Mi a helyes expo?
Erre lázasan elkezdtek magyarázni középszürkéről, kiégésről, bebukásról, stb. Ilyenkor az öreg mindig türelmesen egy cinkos félmosollyal végigvárta a sok okosságot, majd mikor mindenki befejezte csak annyit válaszolt:
- Nem, a helyes expo az amit az operatőr annak gondol!
Bár ez így elsőre viccesen hangzik, de mégis sok igazság van benne. Hiszen ha a mondanivaló azt kívánja akár az alul- vagy a túlexponak is meglehet a maga értelme.