Akkor vegyél gyorsan E-M10 - et, aztán én vigyázok rá
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Akkor vegyél gyorsan E-M10 - et, aztán én vigyázok rá
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Az M10 EVF-jétől elsőre nem estem hanyatt a G3 után (főleg méretben nem), de van egy zseniális (akár letiltható) tulajdonsága: félig lenyomott expógomb után az expókompenzációs csúszka átvált vízszintjelzőre.
A hőn szeretett és rég használt Live Histogramot meg abszolút letiltottam már, sokkal jobban szeretem azt, hogy a bebukást kékkel jelzi, a kiégést pirossal. Real Time, mindig, nem csak utólag. Már ezzel az egy tulajdonsággal szvsz fényévekre körözi le a tippszerűen működő OVF-es fénymérős megoldásokat. Itt egyszerűen látod, mi mikor ég ki (rawban dolgozó emberkeként meg nekem ez a fontos, az ideális jobbra húzott hisztogram esetében).
[ Szerkesztve ]
jaja, ez egy jó kis fícsőr.
hú, az első mennyire okos megoldás!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Már csak az a kérdés, hogy amit az evf-ben kiégésnek/bebukásnak mutat, az vajon az lesz az LR-ben is rawban. Már többször előfordult, hogy úgy emlékeztem, hogy visszanézéskor villogtatott, aztán meg LR-ben meg sehol nem láttam semmit. Minden faszányos volt. De az is lehet, hogy csak kavintont kellene szednem.
Na majd kipróbálom valamikor konkrétan.
[ Szerkesztve ]
Natural módban nagyjából stimmel, de ott vannak a színmódok a Lightroomban is, úgy meg még jobban stimmel. Először én is portré módra állítottam, de az világosabb, tehát Adobe standard módban sötétebb volt.
A vízszintező? Azt már a top DSLR-ek (E-30 és E5 biztosan) is tudják, az OVF-ben!!! Az expokorrekció kijelző vált át félig lenyomott expogombnál vízszintezővé, imádom, zseniális.
Akkor csak a kavinton marad. Vagy esetleg a pálesz.
A satbi se egy vacak cucc. A színek jó panássak
[ Szerkesztve ]
Az utóbbi persze ma is megvolt 52 fokos alma
jmakk: néha ezt is kell Kőműves koma hozta kóstolónak.
[ Szerkesztve ]
A fene a jódógodat! Ha felhős az ég estefelé már nyomod is befele, mi?
az melyik beállítás?
Már a vízszintező? Custom Menu-ben találod a J (EVF) résznél valahol.
És az default, hogy az expokorrekcios csúszka átvált vizszintezőbe?
Nekem tetszik ez is, meg a G6-is nagyon.
Amugy ez a sima 7.5 Sami, csak a follow focushoz ra vannak rakva a cuccok, nem?
Elvileg igen.
EM10, hát még megvárom a nyarat, diákként akkor tudok csak igazán dolgozni, félév közben max 80 óra megy havonta, az meg kevés arra, hogy még vázat is vegyek
[ Szerkesztve ]
tényleg, erre nem is gondoltam!
Sziasztok!
Pana GH3 tud valami szoftveres stabilizációt videó alatt?
Ha esetleg Zuiko obik mellett döntenék.
Erről jut eszembe: 24-300mm ekv. tartományban a Pana vagy a Zuiko obik jobbak? (ha eltekintünk a stabilizátortól)
F4-5,6 fényerővel megelégszem, (mert az f2.8-as lencsékre nem lesz pénzem) de élesnek kell lennie, és nem lehet kromatikus aberáció sehol, mert azt utálom.
A geometriai torzítás sem áll jól egy épületnek pl.
Egy kis képsarki lágyulás belefér.
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Ezzel az átfogással ez még érdekesebb is: (SR5) Last minute rumor corrections: Announcement on May 1 at 10 am London time. RX100M3 has 24-70mm lens
"The RX100M3 has a new 24-70mm f/1.8-2.8 lens (...) One more thing: It’s confirmed the new RX has a builtin EVF! Persze túl sok még az ismeretlen az egyenletben, de már csak pár napig.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
Yep.
Hollyboni: igen, a sami szokása, hogy ugyanazt kiadja "tészámmal", kicsit rücskösebben, kicsit emelt árcimkével.
nem tud. 14-140/3.5-5.6 van jó optikai stabbal panában.
[ Szerkesztve ]
és elég fos a kromatikus aberrációk terén, főleg 14mm-en.
Jobban jár a 2 darabos kitobi megoldásal.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
MrChris, gorgo: Kössz!
Nekem jó a két darabos szerelés is.
A kérdésem, hogy mely obik azok ártól függetlenül, amelyek kiváló képminőséget adnak, és hosszú távon nem lesz problémám velük?
A kit obik ilyenek?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Ha ártól függetlenül, akkor Pana 12-35/2.8 és 35-100/2.8, amúgy meg vegyél nyugodtan SLT-A77-et
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Szuper, a vázzal együtt lazán megvan az egy milla.
Nos, akkor nézzük sorra:
Van 3-3 féle lencse a 300k-s kategória alatt:
Alap zoom:
- LUMIX G VARIO 14-42mm F3.5-5.6 ASPH. MEGA O.I.S.
- LUMIX G VARIO 14-42mm F3.5-5.6 II ASPH. MEGA O.I.S.
- LUMIX G VARIO 14-45mm F3.5-5.6 ASPH. MEGA O.I.S.
Telében:
- LUMIX G VARIO 45-150mm F4.0-5.6 ASPH. MEGA O.I.S.
- LUMIX G VARIO 45-200mm F4.0-5.6 MEGA O.I.S.
- LUMIX G X VARIO PZ 45-175mm F4.0-5.6 ASPH. POWER O.I.S.
Melyik a legjobb kategóriánként?
Esetleg régi sima 4/3 stabis obikat érdemes néznem?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
14-45 (utána a 14-42 II), illetve 45-150.
[ Szerkesztve ]
Állítólag a 14-42 II legalább olyan jó, ha nem jobb, mint a 14-45, és méretben/súlyban is kisebb, egyetlen hátránya, hogy nincs az obin stabi ON/OFF kapcsoló. A 45-150 tuti és viszonylag emberi árban megvehető.
Bici: Érdemes még elgondolkodni a Pana 12-32-n és ha igényled a komolyabb telézést egy Pana 100-300 is érdekes lehet.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
azannya.
14-45 és 14-42 II verziója a jobbak, teléből pedig egyértelműen a 45-150-et szokták dicsérni.
4/3 stabis obik nemigen vannak, mert csak a Pana gyártott ilyet: van két verziója a 14-50-nek, a fényerőtlenebb nem egy nagy durranás, de drága, a fényerősebb az nagyon korrekt, és nagyon drága. Valamint van egy túristazoom még, de az fehér holló...
Ráadásul a 4/3 obik AF sebessége nem túl fényes a mikrós vázakon. (kivétel persze a PDAF-es E-M1-et)
Ha az AF sebesség nem téma, akkor viszont az Olympus 14-54 nagyon jó obi, de nem stabis. (és ezt nem azért mondom, mert van épp egy eladóm... )
És a 14-42 II újonnan ebayről annyiba kerül, mint itthon a néha használtan feltűnő 14-45
Ha jól emlékszem írtad a 300-as tartományt is. Ott van a Pana 100-300, ami nem a legolcsóbb, de elég jó minőséget ad és jó a stabija is. Plusz ha érdekel, egy 12-32 is megfontolandó lehett, ott van a 12-es kezdő, nagyon kicsi a mérete és állítólag kit obihoz képest a minősége is elég jó.
Szerk.: látom lassú voltam, mások is beírták
Amúgy a használt cuccokat én mindenképp nézném, sokat lehet spórolni velük, és ha mégsem jön be nem buksz annyit mikor eladod, pláne az objektíveknél, azok elég jól tartják az árukat a kezdeti áresés után.
[ Szerkesztve ]
Köszi mindenkinek a tippeket!
A 12-32 is szemrevaló jószág.
Könnyebb dolgom lenne, ha az Olympus E-M1 normális minőségű videót tudna. :/
Két váz meg túlzás lenne anyagilag.
Így is várok még hátha csökkennek az árak.
Schanyee: egyelőre örülök ha 200/300mm ekv.-ig megoldom stabilizátorral.
Studi: Kössz, de sajna stabi nélkül nem hiszem, hogy hatékonyan tudnék videózni.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Hú, végigrágtam magam a mikrós cikken, nem átallottam hozzá is szólni, bár nem biztos, hogy jó döntés volt..
Csak hsz-ről hsz-re növekedett a vérnyomásom, hihetetlen emberek vannak.
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
ezen vérnyomást növelni? A helyes hozzáállás a mazsié a popcornnal
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
Helló megint!
Újabb néhány kérdés merült fel bennem az ideális gép megtalálásához vezető út mentén.
1.) - Régi m4/3 obikat (pölö: ezt) csak az E-M1 tud teljes körűen kezelni az m4/3 mezőnyben?
2.) - A GH2-ből ki lehet hozni firmware mókolással azonos videó képminőséget, mint amit a GH3 tud?
+1 - Az Olympus E-M1 használata esetén milyen limitációba ütközik egy műtermi fotós egy profi DSLR-hez képest? Elsősorban vakuk kezelésre gondolok.
Ezt ismerősöm kérdezi, aki a filmes gépét most cserélné le modernebbre. Én csak közvetítek, mert ő lemaradt a filmes korszakban, számítógépet is csak nemrég vett.
Van egy tonna lámpája, meg százféle terelője, meg minden csoda cucc, amihez sajna nem értek még.
Annyi tuti, hogy vannak mai napig hibátlan vakui, de sok megdöglött már az évek alatt, tehát nem feltétlenül gáz, ha újakat kell venni. Egyetlen egy fix, fényerős obi kell majd csak neki, mást sosem használt.
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
1: igen
2: nem
+1: neki mondjuk pont FF kellene, ha filmesen is fényerős obit használt... vakuvezérlésben az Olympus gépek elég jók mondjuk. szóval a limitációt csak DOF-ban fog jelenteni egy E-M1, másban nem.
Ha vesz egy Pana 42.5/1.2 obit, akkor a dof sem lesz olyan nagy probléma. És akkor még mindig van Voigtlander 25/0.95 mint manuális opció.
Minek vegyen 1600$-os obit
Ha kell a kis DOF (és amúgy is műtermezik, ahol nem kell emelni az ISO-t) jobban jár egy 5D-vel meg rá egy 400$-os 85/1.8-cal, videózni meg vesz egy használt GH2-tőt rak rá hackelt firmware-t.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
viszont ilyen váz-obi kombónál megeshet, hogy olcsóbb egy FF "rendszer". nyilván mindenkinek mérlegelni kell, hogy mit miért vesz, nekem mindenre elég a m4/3, sőt
Köszi mindkettőtöknek, én is a 0.95 Voigtlander obira gondoltam elsőre.
A DOF nem tudom, mennyire fontos neki, de szokott trükkösen világítani, és sok vakut használ egyszerre.
Kössz a tippet, akkor javaslom neki ezt az Oly-t.
Mercutio: félreértettél. A +1 kérdés vonatkozik csak a műtermes ismerősre, az első kettő saját célra kell.
Az obi még kérdés, mert nem tudom, hogy mennyire fontos számára a kis DOF. Elsősorban iskolások mennek hozzá tabló fotózni, meg párok esküvő után, stb.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
no, nézegettem a b+w nd szűrőket, a kérdés az, hogy a 4x-es elég jó-e?
1.) Az a régi nem mikró-, hanem sima 4/3. Átalakítóval a többi Oly váz is kezeli, csak elég lassan találnak fókuszt.
2.) Nem
+1 Neki pont inkább FF dSLR való, függően attól, hogy mit fotózott. Kivétel talán a műtermi makró lenne. Ha csak a vakukezelés a kérdés: az Oly elég jól kezeli a saját vakuit.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Az csak két fényértéket fog meg, nem lesz kevés?
na ezért kérdem én is. ez felett van a 8x és a 16x, ugye? olyanokat nem találtam...
hm, most nézem, már máshogy vannak a számozások a b+w esetében?
ND.3 (101) = 1 stop compensation
ND.6 (102) = 2 stops compensation
ND.9 (103) = 3 stops compensation
ND1.8 (106) = 6 stops compensation
ND3.0 (110) = 10 stops compensation
[ Szerkesztve ]
Kössz!
Az elsőnél tudtam, hogy nem mikró, csak már annyiszor írtam le, hogy belémrögzült.
A +1-nél a lényeges infó, hogy az M1 nem fogja megakadályozni a munkáját vakuzás terén. Innentől majd ő eldönti, hogy FF, vagy M1.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Jó ezt aláírom, tényleg olcsóbban kijönne FF-fel. De ha stúdió meg portré, akkor meg nem értem minek a fényerős obi? Pont ott szoktak f8-ra rekeszelve fotózgatni, mert a háttér úgyis olyan papír, amilyet csak akarnak.
Mielőtt megveszi, tesztelje le! Ki lehet próbálni ingyen.
25-ösből inkább egy Pana 1.4-es vagy Oly 1.8-as. Portrézni 45-ös, ha van pénz meg hely akkor a 75-ös.
Low budget: Helios 58 f2.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Milyen célra kell az ND?
Mercutio:: csak azért kérdeztem, mert a polár 1-1,5 értéket levesz és akkor egyből van egy 2in1 megoldásod. Tipikusan jó az 1/4000 korlát túllépése ellen. Ezért ND8 alatt én nem adnék ki szürkeszűrőre.
[ Szerkesztve ]