"jobb-e annyival a 14-150 II-nek a képminősége, hogy megérjen +25k-t egy 14-42 EZ 40-150 kombóval szemben"
Nem, ellenkezőleg. A 14-42 II R és a 40-150 mindkettő jobb a saját tartományán, a 40-150 jelentősen, mert 80-90 fölött a 14-150 nagyon lágyul és életlenedik. A 14-150-ben a kényelmet fizeted meg, hogy nem kell az obikat cserélgetni. Ha pedig ultimate képminőség a cél, akkor fixek.
frankstork: "de azért az MKII nem kitobi... Nézd!"
De, a 14-150 kitobi, az EM5m2 és EM10m2-k kitobija, per definitionem
Képminőségben a 14-42-esek és főleg a 40-150 túlszárnyalják.
Az pedig, hogy Robin Wong jót tud belőle kihozni, talán még két penészes szelet kenyérből is tudna...
T72: "szvsz még egy pörgősebb egyedüli kiránduláson se életszerű a cserélgetés"
Miért ne lenne életszerű? Hátra van kötve a kezed? Szintidő van, és futva teljesíted a távot?
Obit cserélni menet közben is lehet; jó szöget keresni, komponálni, fókuszpontot beállítani, majd ellenőrizni (és esetleg újralőni, ha kell) sokkal tovább tart.
Néha olyanokat írtok, hogy csak pislogok...
Studi: furcsa, én pont fordítva vagyok ezzel. Az EM5, EM10-ek és régebbi PEN-ek ezüstben, az EM1 és PEN-F viszont csak feketében tetszenek.
Tegnap is volt ugyanez a teszt, nem? Az obi még most is bitang, de sajnos az ára is.
A dual-IS felveti bennem a kérdést, hogy
a.) a telékből (pl. 40-150 sima és Pro, 75-300) lehet, hogy jön majd új verzió dual-IS támogatással? A 75-300-ra a maga nem túl acélos f4.8-6.7 kezdő-fényerejével talán ráférne egy újratervezés. Ha már 14-42-esből csak az Olynak is már 4 verziója van (+ 3 a Panától), a telékből is belefér pár extra
b.) fog-e ez valaha a Pana hosszú teléivel (100-300, 100-400) is működni? Sajnos szinte biztos, hogy nem, pedig jó lenne.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/