Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
kcsa
veterán
ez nem sírós szvsz. Ha ki is megy elé a pözsó, legközelebb már nem fog
Something_
őstag
Csávó asszondta, hogy a kanyarba csak kuplungcsúsztatással operáljak, ne nyúljak a fékekhez.
Elég gáz, hogy sokan vagyunk, szerintem nem tud normálisan foglalkozni mindenkivel.
A hátsó féket még szerintem nem is használtam a motoron
DigitXT
félisten
Vannak szintek. Ez a csúsztatott kuplunggal szüttyögés még a kezdő szint.
A hátsó fékkel, picit tempósabban, de bátrabban döntve meg a haladó(bb).
Vizsgán nagyjából mindkettőt elfogadják, csak a lábadat ne rakjad le.
vlevi
nagyúr
"Csávó asszondta, hogy a kanyarba csak kuplungcsúsztatással operáljak, ne nyúljak a fékekhez."
Hát, én kuplunggal sosem tudtam úgy bólyázni, mint hátsófékkel.
HGabor89: Sokan nem tudják, pedig marhaegyszerű a trükk. Hátsófékes bólyázásnál a gázt nem szabad elvenni. Tartani kell azt az állást, ami normál esetben kb 2000-es fordulatszámot jelent. Nem arra használjuk ilyenkor a féket, hogy lassítsunk, megálljunk, hanem a gáz, vagy a kuplung helyett azzal sokkalta precízebben lehet szabályozni a fordulatszámot.
Integra
titán
Hajmeresztőek ezek a vezetéstechnikai okoskodások..
És még életben vannak, hihetetlen..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Something_
őstag
Ha bevállalós lennék, akkor megvenném most a 600ast, azt mennék vele gyakorolni, lehetséges, hogy többet érnék vele, mint 10 óra rutinoktatással :-)
De az gyááá, engedély nélküli vezetés lenne, ami nagyon rossz dolog
Nem baj, 10 óra rutinszórakozással kiengednek a forgalomba..
Köszi a segítséget, csütörtökön megyek legközelebb, barátkozom majd a hátsó fékkel is.
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Az a hihetetlen, hogy ilyen "oktatás" után jár a jogosítvány. Aztán
csodálkozás van, hogy sok-sok sztrítrészer megöngyilkolja magát,
mert se fékezni, se kitérni, se körültekiteni (se odafigyelni) nem tud.
Something_
őstag
Én meg pl úgy vagyok vele, hogy magamtól jobban tanulok. OK, mutassák meg az alapokat, de utána szerintem minden ember máshogy tanul. Az Írottkő park pálya jó lenne, HA az egész motoros lenne. A pálya szélén körbe lehetne gyakorolni, míg az ember elkezdi érezni a motort. Szerintem egy tapasztaltabb embernek is kell pár kör, míg ráérez egy motorra, nem hogy egy kezdőnek. Na már most ráülök először egy full ismeretlen nagymotorra, aztán beengednek a bójákhoz, ahol egyből szórakozni kell, úgy hogy előtte nem is tudtam gyakorolni a megállást, gyorsítást, kuplungolást.
Így sem lesz nagy szám a rutin vizsga, de sokkal jobban érezném magam, hogyha a saját stílusomba gyakorolhatnék egyszer 2 órát. (plusz pótóráért azért fizetni 6k-t, hogy ugyan azt csináljam, amit a sima órán az luxus, inkább kibérlek egy motort egész napra 15ért)
Integra
titán
Teljesen egyetértek.
Az egyetlen, amit a friss jogsis tehet, elmegy egy komoly vezetés technikai tréningre, hogy a kezdetektől a helyes alapot építse be a motorozásába.
Mert ha nem így tesz, akkor a rosszul beidegződött mozdulatokat kitörölni borzalmasan nehéz lesz.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
DigitXT
félisten
Szerintem a saját stílus kialakítása ELŐTT menj tréningre. Sokkal nehezebb
a hibás berögződéseket elfelejteni, mint eleve jól megtanulni valamit.
Szerk: na tessék, mobilról lassú voltam.
[ Szerkesztve ]
Something_
őstag
Integra & DigitXT: mik a profi tréningek? Mármint mi számít annak? Csak a 2 napos 45e-es Honda Safety? Asszem még a Riliclubbossal találkoztam, de azok kb be vannak telve több hónapra.
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Én csak a Safety 1-ről tudok nyilatkozni: az az ALAP, amit mindenkinek legalább
tudnia kéne, aki valaha is szeretne motorozni. Tegnap voltam is kint a nyílt napon.
Igaz, motorra nem engedtek, mert rövid gatyában nem lehet - de a gokart állat volt.
nauro
aktív tag
Ha már egyből tréninget ajánlotok, akkor nem lenne célszerűbb náluk letenni a jogosítványt? Most láttam safety honlapján, ők is csinálnak. Gondolom ők csak normálisan oktatnak. (persze most Budapestről van szó)
DigitXT
félisten
Nem rossz az ötlet, de valójában ezt nem is ők csinálják: "egy általunk auditált
budapesti szolgáltatón keresztül zajlik" Viszont féláron lehet tréningezni utána.
[ Szerkesztve ]
Integra
titán
Látod, ezt nem is tudtam, amikor évekkel ezelőtt megcsináltam a treningjeiket, ilyen opció még nem volt.
Mindenképpen érdemes megtudni náluk a jogsi szerzés menetét, hogyan épül fel az egész képzés, mert lehet, hogy a tanfolyamba beépítették már egyes elemeit a már korábban létező tréningeknek. Okos és hasznos dolognak tartom, ha így van! Lehet, hogy árban is jobb mint külön - külön, de amíg nem tudom az infókat, csak én is okoskodom
De ezt a lépésüket, ha úgy van, ahogy elképzelem, maximálisan támogatom.
No, látom, digit volt most gyorsabb, én is telót püfölök éppen ettől függetlenül megkell kérdezni a hondat, hogy mondják meg a tematikát, hiszen tudniuk kell, hiszen ellenőrizték.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
huszi.gyb
senior tag
Az oktatással kapcsolatos fájdalmam többször elsírtam már... Kártyára várok, de közben épp annyit fejlődök, mint amennyit a rutin órákon. Sőt... Nyílt napon legalább egy oktató ment előttem egy kört, próbáltam őt figyelni. Nyilván a 3 kör alatt nem nagy rutint szereztem, de elmondhatom, hogy voltam ilyen pályán is. Amint megjön a kártya, megyek is tréningre. (SOS féle, ingyen adják a jogsi mellé. Ha már vizsgáig a 3db órán kb semmit nem tanultam, ez legalább jó ötlet.)
www.dongosofor.hu
Something_
őstag
SOS-nél vagyok én is, Nyugin keresztül, akik ráraktak a gyakorlatra 20k felárat Szóval ezt benéztem.
huszi.gyb
senior tag
Van ott 700k-ért is szett.
Én direktben SOS-hez mentem. Nem volt gyors a dolog (papírmunka+oktatók terheltsége). De 54k-ból megvolt mindennel, és ebben van egy vezetéstechnika. Bár most olvasgattam, hogy saját motorral kéne menni (vagy adnak, de az 8k) nem tudom, hogy a kuponosnál ez igaz-e, vagy mi van, majd utána fogok járni).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Outlander
őstag
Nyugi, nekem 3 órája mondta a sulim, h lehet h nem fogok tudni menni hétfőn kresz vizsgára, mert h nem fogadták el az angol jogsimat... Mert mi az h 2057-ben jár le?!
Bammeg, ha egyszer akkor jár le, akkor akkor jár le?!
Nem minden ország olyan retardált mint Hungarisztán h 5-10 évre ad csak jogosítványt...
Bekellett mennem a helyi nkh-hoz vagy mihez e magyarázni, h hogyan vannak a dolgok, illetve hogy nem otthon nyomtattam a jogsimat, itt meg a helyi selátsehal szocializmusból itt maradt Gizike, elkezdett kézzel mutogatni, meg hangosan "ákcentusos" ragozás nélküli magyarul beszélni, mert azthitte h nem értek magyarul... a retardáltja!
Végül csináltatnom kellett egy friss orvosi alkalmasságit, természetesen a II csoportút nem lehetett megcsinálni, mert h angol a jogsim, nem adhatnak hivatásost...
Így most a simát kellett megcsináltatnom az első orvossal aki épp dolgozott 8k-ért, amivel meg nem vezethetek, ha esetleg kellene teherautót... illetve elment egy szabadnapom is, még jó h ma nyugis nap volt és elengedtek elintézni a semmit!
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
huszi.gyb
senior tag
Ilyen a magyar bürokrácia. Rugalmatlan, nem hatékony, és kva drága.
Nekem is volt egy kis kálváriám [offban], mire megigényeltem a jogosítványt, és még mindig nem vezethetek A2-es gépet (elvileg), mert hát... A vizsga kevés, gyere ki a gyakorlatból pár hét alatt.
www.dongosofor.hu
amdk7
aktív tag
Elolvastam az OFF-ban szereplő „kálváriádat” és azt kell mondjam valamit nem jól csinálsz.
Asszonypajti nemrégiben vizsgázott. B kategória volt, A-ból ment. Megvolt a rutin, hazajött átöltözött, felhívta a Motoros iskola vezetőjét, hogy nem-e megy be a Közlekedésfelügyelethez. Mire kiderült, hogy lesz arra útja. Mondta neki az asszony, hogy ha már úgyis arra megy, hozza már el neki az igazolást...
Du-án hívta, hogy kezében az igazolás lehet menni érte. Másnap (pénteken) foglalt hétfőre időpontot az okmányirodába és egyuttal felhívta a Közlekedésfelügyeletet (központot), hogy megy ki külföldre céges útra, és mivel ott a cég bérel neki autót, ezért szüksége lenne mihamarabb a vezetői engedélyre. Illetve ha jól értesült, akkorl a kis fehér lappal külföldön nem vezethet.
A kérdésre, hogy külön díj nélkül lehet-e gyorsítani az ügyön, a válasz az volt, hogy igen, csak írnia-kell egy kérvényt, amin feltünteti a személyes adatait és az okmányirodában kapott igazolás számát. Ez a kérvény egyéni elbíráláson megy át, bla-bla-bla.... Hétfőn megírta az emailt.
Így történt, hogy a vizsga napjától eltelt 8 nap!!!! múlva kipostázták neki a Jogosítványt!
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
vlevi
nagyúr
Namostakkor szerintem meg egyszerketszer felbosszantanak ilyen hulyesegekkel itthon, es inkabb megcsinalod kinnt a jogsit, esakkor 2057-ig nincs gondod :-)
kcsa
veterán
Bárcsak ilyen talpraesett lenne ügyintézésben az asszony, mint a tiéd
Outlander
őstag
Lehet h jobban jártam volna... csak már nem lakom kint, illetve kiküldetés sem várható mostanában...
Azért meg kimenni egy 2-3 hétre, illetve szállodában lenni... már nem lett volna poén.
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
eszgé100
őstag
eredetileg az IS17-et szemeltem ki a napszemüveg miatt, mert ha bent van a kontaktlencsém, akkor néha érzékenyebb a szemem a fényre, általában kocsit is napszemüvegben vezetek, plusz abból van a boltban kék-fehér mintás, ami megy a motoromhoz, plusz jobbnak tartom, mert én is jobban szeretem az olyan motorosokat, akiket már 1 km-ről kiszúrok a tükörben a világosabb ruházatuk ill. sisakjuk miatt.
a Lordship meg 300g-mal könnyebb (1300g).
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
amdk7
aktív tag
Like.
Ezért (is) vagyunk együtt már jó ideje.
De érdemes egy kicsit "csibésznek" lenni az élet minden területén.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
Yoshida
aktív tag
Ma sikerült blokkolnom az első kerekem szárazon (esőbe voltmá, azt a hideg gumi és a kezdő mivoltom számlájára írtam), nem vágom, én nem tudok fékezni, vagy túl öreg a gumi? DOT08-as, 5.5k van benne, nem töredezett, újkorától végig garázsban tartott egészen most áprilisig.
Ok fékezni biztosan nem tudok de ugye azt mondják hogy egyre erősebben kell húzni, elején össze tudjon ülni a rugózás, majd ahogy megy előre a súly, egyre jobban lehet húzni. Most amikor beblokkolt, már előtte húztam, érzésre össze is ült, és akkor húztam egyre erősebben, de ránézésre egyáltalán nem volt nagy fékezés, fékeztem már erősebbet, ezért nem értem...
(hogy a francba lehet stoppie-zni, ha ilyen kis szar fékezéstől is már blokkol... aszfalt legalább 20-25fokos volt, gumi már ment előtte 30-40km-t, üzemmeleg volt legalább, ja és két ujjal fékeztem csak...)
Most semmi bizalmam a gumiba, de ha lecserélem, és nem lesz jobb, akkor:
Xaels
félisten
6éves a gumi az már elég. A garázsban tartás még nem jelenti azt, hogy nem öregszik. Az enyémen is olyan öreg volt a hátsó és a szőrök még rajta voltak, de az új gumi sokkal jobb. A hátsó féket is taposd ne csak az elsőt húzd egy intenzívebb fékezésnél és ha teheted azt taposd amennyire lehet, ha az első megcsúszik oda a kormányzás is.
MÁS:
Július végén mennénk Balaton körüli 1napos túrára. Vannak helyek amiket kevésbé ismernek és szerintetek érdemes megnézni? Esetleg jó étterem, strand?
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
DigitXT
félisten
Ha már elkönnyült a hátulja, nagyon nem kéne taposni.
(Komolyan mondom, ezek annyira alap dolgok, hogy...)
Dexar007
veterán
Teged is a csajok fognak megolni. Mi a szarnak nyomtal satut egy ember miatt? En akkor allok meg ha osszegyulik egy kisebb csoport.
Give me your cum,bull!
Xaels
félisten
Nem mondtam olyat, hogy azután tapossa a hátsót miután lement az eleje... "Aki a hátsó fékkel akár csak a másodperc töredékével is az első fék előtt fékez, még több stabilitást nyer." Persze a hátsót sem kell állóra fékezni erre utaltam, hogyha teheti inkább azt tapossa főleg ha szar az első gumi.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
fattyu
veterán
Nem a tempóval van gond hanem hogy nem mérik fel mikor hol mész annyival...
szerintem.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
polimorf
tag
Itt Szlovákiában is hosszab távon gondolkoznak. Az én jogsim 2029-ben jár le,és nálunk nincs időközi orvosi pénzlenyúlás sem. Úgy látszik a mi kis hazánk Hungarisztán ebben sem halad az élvonalban.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Yoshida
aktív tag
Háttal sétált nekem, szemből is lassan jöttek, és ugyan észrevette hogy jövök, de már akkor eldöntöttem hogy megállok -tudat alatt-, amikor ráfordult a zebrára. Plusz gyerek, vigyázni kell velük
Ipadipad
tag
külföldi motor esetén valaki letudja nekem irni lépésröl lépésre hova kell mennem hogy végül magyar rendszámmal tudjam itthon haszálni ?
L26bKz
DigitXT
félisten
Érdemes lenne az első hozzászólást áttanulmányozni, ha még aktuális...
vendingo
veterán
Elakadtunk a 125-ös robesz honosításával.
Az okmányirodának az a baja, hogy ilyen típusú motor még nincs a rendszerben, ezért nem tudják kiállítani a szükséges papírokat.
Most megy az okmányirodában a fejvakarás meg telefonálgatás, hogy ezt a típust bevezessék a rendszerbe.
Miénk lesz Magyarországon az első és egyetlen ilyen motor
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Dexar007
veterán
Grat
,,Only in Mo" minden szempontbol.
Give me your cum,bull!
-Mike-
addikt
Aprilia RS 125 eladó igényes tulajtól
Sianis
addikt
Egyedül a "szeretett" szó nem stimmel.
Sianis
Grillo
senior tag
Legalábbis papírozva ez lesz az első.
eszgé100
őstag
Azt jol lattam, hogy Mo-n 10 orat csak palyan lehet korozgetni? Vagy ezt motorosiskolaja valogatja?
"-Meddig tart a játék? -Amíg mindenkinek ki nem verik a fogát..."
-Mosquito-
őstag
Mi meg is kerültük. valami 500+ km lett. Èterem, Huszár vendéglő Örvényes,itt 3x kajáltunk mindig jó volt. Borcsa étterem Balatonfüred,ez is ok. Zánka hadtech park (bár a Kecelei sokkal jobb,nagyobb) Sümegi vár,Tapolcai tavasbarlang,picit fentebb Bakonybél,Pannon csillagda. Tihanyban is van sok nézni/látni való.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Xaels
félisten
Én a BAH csomópontban az OMV kútról indulva számoltattam ki egy útvonalat ami 407km lett, de ez csak a nyers útvonal egyelőre. A tippeket meg köszönöm, lehet 1-2-t be is építünk a tervezetbe. Sajnos 1napba kell sűríteni, mert engem nem engednek el többre Lehet így is hajnali 5 körül indulunk.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-Mosquito-
őstag
Fürdő szerkót tedd be!! 35`c fokban gurultunk a lábunkon is folyt a víz.. Szemezgessél ami tetszik nézd meg.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Ferdzsoo
addikt
Nah ma beszopatott egy autós. Gyalogos zebra szélén áll, suzukis satufék hagy fáradjon át a gyalogos, de satu vazzeg. Én meg satufék abs melózik, látom itt már nem állok meg suzukit balról 1mm-re kikerül, hátsó ajtó mellet megállok, egyensúly elvesztése balra dől a vas, lábam persze rég a földön, tartom, tartom de nincs esélyem. Álló helyzetben eldőlök, gomba dolgozik.
Leszállok róla gondolom dühből felkapom, ah persze meg még mitnem kurvára nem állítom fel mert meg sem birom moccantani. Közbe feleszmélek suzukis már sehol az utánnam jövő autó már mellettem áll srác kérdezi minden ok, mondom ja csak ezt én innen fel nem szedem...
Kiszáll, segít felkapjuk minden ok. Elindulok, hazaérek motor ellenőrzés gomba mindent megfogott csak a váltókar hajlott be picit, de se tükör se kormány semmi nem volt lent. Csak a gomba. Boldogság örömáradat hogy nem mentem bele hátulról hanem kikerültem.
Tanulság: egyértelműen én voltam a hibás nem tartottam elég követési távolságot, és hogy a gomba nagyon jó dolog...
Már meg is hozta a befektetett árát.
De azért pusztuljon meg az ilyen hogy illedelmességből satuzik. Ekkora majmok vannak. Ő meg vagy észre se vette hogy a hátsó ajtó mellé értem, vagy kicsit ludasnak érezte magát hogy oktalanul ekkorát fékezet és jobbnak látta inkább elhajtani a helyszínről.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Xaels
félisten
A strandolás alap Többen megyünk, nem akarok egyedül mindent kitalálni. Így is kicsit zavar, hogy valószínűleg mint a "szervező" nekem kell majd előre mennem végig és mindenki tőlem fogja várni a megoldást. Persze általában ha valamit leszervezek, az jól szokott elsülni.
(#38246) Feree13: akkor képzeld el amikor villamossal megyek és ilyeneket művelnek. Esélyem nincs megállni és a gyalogos meg jön. A lényeg, hogy neked meg a gépnek sem lett komoly baja.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
TayRol
veterán
én durrantottam már így le hátsó sárvédőt kocsiról. legendásan kis-követési-távolság-tartó vagyok.
Ferdzsoo
addikt
Villamossal mész?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok