Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#27151) Bogyó bá' válasza alvaro (#27149) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Kocsival 50-nel ötödik? Az autógyilkosság!
(Ha nincs fordulatszám, akkor - pláne egy öregebb, kopottabb motor esetén - nincs kielégítő kenés sem.)
Én, ha - óra szerinti - 50-nel megyek, akkor még 3.-ban tartom a váltót. Így sem fogyaszt rosszul, és tuti hosszabb életű lesz a járgány motorja. Az ötödiket úgy 90 körül szoktam húzni neki.... :B
Na jó, egy bő fél literrel nagyobb így a fogyim, de nem 1-2 évre vettem az öreg Yarist.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27152) ujskodas válasza fattyu (#27137) üzenetére


ujskodas
tag

Nekem full gyári minden. CBR 600F 1-esben, ha sietek: 95-105 km/h és nincs tiltáson.

Más: Lidl-ben 24-től lesz valami Ultimate Speed névű akku töltő.6-12V 1,2-120Ah Töltésvezérlés 4 programmal, 7 töltési fokozattal stb. 5990Ft.

Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.

(#27153) #25954560 válasza Bogyó bá' (#27151) üzenetére


#25954560
törölt tag

nyilvan mulik azokon is h milyen attetelezes, a motor karakterisztikaja es hogy hany fokozat van meg felfele :)
esetleg mennyivel kisebb kerekek vannak a gyariakhoz kepest :)

(#27154) Bogyó bá' válasza #25954560 (#27153) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ha jól tévedek, akkor pont ugyanolyan Yaris-a van, mint nekem... :)

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27155) alvaro válasza Bogyó bá' (#27154) üzenetére


alvaro
senior tag

Az bizony, és marha rövid az áttétele. Bizony hogy 5-ben fogom tolni 50-nel, szeretném megcáfolni a "nincs kenés" városi legendát. Ha mégsincs kenés, akkor meg tajgetosz. Kigyorsításkor persze jobban pörgetem (mert lemegy a nap), de krúzoláshoz teljesen fölösleges, hogy tekerjen, mint a motolla...

Viszont a kedvedért rá fogok nézni a mérőre, mit eszik 3-asban 50-nél. Szerintem nem lesz szép, amit látok.

[ Szerkesztve ]

(#27156) #25954560 válasza alvaro (#27155) üzenetére


#25954560
törölt tag

kenes mar kell legyen alapjaraton is. persze csak szerintem.
mindenfele karos rezgesekkel is szoktak indokolni h miert nem jo alacsony fordulaton jaratni (eroltetni) a motort. illetve regebben meg bejott a befecsiknek is vmi karakterisztikaja, amivel allitolag alacsony fordulaton nem voltak eleg jok.

(#27157) Daywalker válasza ujskodas (#27152) üzenetére


Daywalker
addikt

Nekem 900-as van és annak asszem 120 a vége 1-esben...ehhez képest a mai ezredesek sokkal hosszabbak egyben...(amúgy. 2. 160, 3. 200, 4. 240, 5. 260, 6. 280 - ezek nem tiltásba forgatott adatok, hanem a pirosig, 12 000-ig - 6-ban úgysem forogja le)

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27158) csongi


csongi
veterán

Nekem eddig a piros fordulat szám és a nulla közötti tartománynak első felében sikerült takarékosan vezetni.
Kigyorsításkor pl 6ezernél piros, akkor 2-3ezer között lehetőleg gyors váltás és hamar elérni az utazó sebességet, kihasználva a motor fordulatát és az autó lendületét, és a lehető legmagasabb fokozatban haladni tovább. Manuális váltónál , pedig lassításkor kihasználni a motor féket, vissza váltással.

(#27159) Kolondrum

Lassan indulok. :)

[ Szerkesztve ]

(#27160) Bogyó bá' válasza csongi (#27158) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Az lehet, viszont akkor a "mai", modern motorok jó tulajdonságait nem használod ki egyáltalán. A 13 éves ezres Yarisom változó szelepvezérlése például 4200 fordulatnál kezd átváltani, és 4800-nál fejezi ezt be (innentől kezdve van teljesen "elállítva" a szívószelepek vezérlése. Ebben a tartományban ugyan nem takarékos, viszont meglepően szépen gyorsul! Váltásoknál vigyázni kell, hogy sose essen 4200 alá a fordulat, és mindjárt ott lehet hagyni az 1,6-os F-Astrát, meg hasonló Golfot, stb. röhögve, hiába nyomja neki a kuncsaft! (Jó, 140-150 fölött azért utolér...)

De a lényeg a lényeg: az évi 12-14000km-es futásom felét munkahelyi célokkal teszem, meg, 90% országút és 10% város eloszlással, és így, dinamikusan haladva (óra szerint 100-110 között, lakott terület 65, és sohasem autópályán) 5,5 liter körül van az átlagfogyasztásom. Ha valakit utolérek, azt a legelső adandó alkalommal meg is előzöm, nem állok be mögé sokáig. Olyankor természetesen vissza harmadikba, és padlógáz. 130-ig kiforog, és megy! (Városban, dinamikus hajtás mellett a 7 litert meg lehet vele etetni, főleg ha hideg a motor).

A benzinköltségemet állják a hivatalos fogyasztási norma szerint, ez jelenleg a legkisebb, 1000 cm3 alatti benzines autóknál 7,6 liter/ 100km. És közben még jót is autóztam! :DDD

Szóval nem járok vele rosszul így sem. Ha meg akarnék spórolni fél litert százon, akkor jóval hamarabb kellene elindulnom, ráadásul elunnám az életemet is útközben.

Ja igen: az előző, jóval fiatalabb, 1,4 8V Thaliám pontosan ugyanilyen hajtás mellett országúton 7 litert, városban meg 9-9,5 litert kért. Igaz, annak 8,6 volt a hivatalos fogyasztási normája...

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27161) Daywalker válasza Bogyó bá' (#27160) üzenetére


Daywalker
addikt

Ahh, kemény vagy Csoki ;] Otthagyod a szerencsétlen őskövület 8 szelepes, központi befecskendezéssel ellátott 75 lovas astrát és vagy 70 kg-val nehezebb, mint a yaris (légellenállásról már ne is beszéljünk). Jók a Toyotának ezek a motorjai, csak amít te kinyomod szegény yaris szemét, addig az az Astra még ketyegni fog sok százezer km után is azzal a blokkal - ugyanaz a blokk van a hengerenkénti befecskendezésesben is, csak az más hengerfejjel, ecu-val és injektorhíddal 102-105 lovacskát tud:) Meglepődnél, mekkorát lép egy Astra kombi kasztniban is:) Messze erősebb, mint a toyota 1.4-es vvti blokkja, ami 98 ló körül van...

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27162) csongi válasza Bogyó bá' (#27160) üzenetére


csongi
veterán

Jelenleg 2700ccm 125KW 2ezres fordulat is bőven elég:) És hosszútávon 6 liter alá lehet vinni 100-as tempóval. gyorsításnál nem jó biznisz 2000rpm fölé kergetni, mert a hátsó gumi pillanatok alatt fogy el :D És ölég drága dolog.

(#27163) #25954560 válasza csongi (#27162) üzenetére


#25954560
törölt tag

szamokba most ne menjunk bele :DDD :P

(#27164) Kolondrum válasza csongi (#27162) üzenetére

Te olvasod a számokat amiket leírsz? 125Kw pl. :DDD

(#27165) Bogyó bá' válasza Daywalker (#27161) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Szeretek autózni, na! 50 éves koromig nem motoroztam, most már ott is igyekszem kiélni magam (125-össel)... :DDD Nem hiszem, hogy a Yaris széthullana, nem az a fajta: 175 ezer km van benne, és még gyári a sűrítési végnyomása. "Örökéletű" láncos vezérmű, 10000-enként 3 liter jó minőségű motorolaj. Semmi más!
Ja, nem csak a féktárcsáim, hanem a fékbetéteim is a gyárban belehelyezett példányok, mert nemigen használom, Csongi-val megegyezően visszakapcsolgatok akár kettesig, méghozzá duplakuplung-gázfröccs kombóval. 1,4-esnél nagyobb motorú kocsim még sohasem volt, mégis gyorsan odaértem mindenhová (és 600-as Trabin kívül még semminek a motorját nem csesztem szét sohasem).

68 LE is sok mindenre elég egy könnyű kaszniban, de azt ne felejtsd el, hogy ez a 68 LE az csak 6200 fordulaton van meg: 3000-nél nincs még 30 sem...

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27166) csongi válasza #25954560 (#27163) üzenetére


csongi
veterán

Hát ne :)
SymbianOS : Nem csak olvasom, hanem használom is :D

(#27167) Integra válasza Bogyó bá' (#27165) üzenetére


Integra
titán

omfg, te alvaro meg shinin autós reinkarnációja vagy... nemtom, hogy sírjak vagy nevessek :U :DDD

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#27168) Bogyó bá' válasza Integra (#27167) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Inkább nevess! Én legalábbis piszok jól érzem magam a kis Yarisban! :D

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27169) Daywalker válasza Bogyó bá' (#27165) üzenetére


Daywalker
addikt

Látszik, hogy nem Pesten laksz :DDD Itt max 80 ezret bír ki a fék nagyjából (legalábbis asszem múltkor annyit bírt). A mostanit 60-nál dobtam le más okok miatt, de szerintem 100-at elment volna.

Én ne tudnám, egy 60 lóerős szarom van egy könnyű kasztniban...(még 60 lovas, hamarosan 82 lesz - másik hf, ecu, tengely, befecskendezés - mind másik gyári motorról, ugyanaz mint a felvázolt 1.6 esete, csak ez 1.4)

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27170) mocsanisi


mocsanisi
senior tag

ezek a kérdések motoros kresz-ben... oldalkocsis motorkerékpárral, meg utánfutós motorkerékpárral van tele. ennél feleslegesebb dolgot rég nem láttam.... :U

‎"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."

(#27171) Bogyó bá' válasza Daywalker (#27169) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nem csak azon múlik: a Thalián, a nálam töltött 42 ezer km alatt 2x(!!!) cseréltem féktárcsát elöl: Bárdiaautó-féle utángyártott, soha többet!

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27172) Daywalker válasza Bogyó bá' (#27171) üzenetére


Daywalker
addikt

Najó...csak gyári vagy Brembo, Textar, Mintex, ATE...a többi felejtős. A betéten is sok múlik. Én EBC-t vettem, nagyon jól bírja, nem fogy és nem porol. Azt viszont nem állítom, hogy jobban fog, mint a gyári!!!

mocsanisi: pedig oldalkocsissal menni a legnagyobb fun!
Egy kép az esküvőmről...:DDD

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27173) Bogyó bá' válasza Daywalker (#27172) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nagyon jó a kép! Gratulálok az esküvődhöz (bár, ha jól sejtem, nem most volt...) :B

De tényleg: a mostani motorokhoz miért nem lehet oldalkocsit venni? Nem lenne rá igény? Jó, az Uralt leszámítva.....

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#27174) csongi


csongi
veterán

Honda PC800-al van valakinek tapasztalata?

(#27175) Kolondrum

Margit h előtt motor szana szét. Telibe kapta.

(#27176) Daywalker válasza Bogyó bá' (#27173) üzenetére


Daywalker
addikt

Kösz:D Tavaly volt. Mielőtt vki beleköt, volt raktam sisak közúton:))
Ha tehetném tartanék egy oldalkocsist, nagyon állati jó, főleg így MZ-n.

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27177) -Mosquito- válasza csongi (#27174) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Nyomni fogja a tökmagodnál és a belső combodnál az ülés olyan szinten,hogy elzsibbad. Másik x@r fékek. Ha kell adok egy volt tulajt kontaktot ő tud/na mesélni róla.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#27178) csongi válasza -Mosquito- (#27177) üzenetére


csongi
veterán

Várom szeretettel, szívesen hallanék róla.
Lehet egy kis ülés szivacsozással már nem is lenne vészes.

[ Szerkesztve ]

(#27179) vlevi válasza Bogyó bá' (#27173) üzenetére


vlevi
nagyúr

Vannak perverzek, akik előtt nincs lehetetlen :D

[link]

Amúgy az Uralnál nem csoda, hogy megmaradt az oldalkocsi, az ugyanis eléggé erősen a II.vh-s BMW R75 koppintása. Még a kardánnal hajtott oldalkocsi kerék is.

(#27180) -Mosquito- válasza csongi (#27178) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Ő is eljutott azon gondolatig.. Majd el is adta inkább! :D
Ment egy pü.

[ Szerkesztve ]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#27181) Kolondrum válasza mocsanisi (#27170) üzenetére

Én nem találkoztam talán ha egyel.

(#27182) huszi.gyb válasza Kolondrum (#27181) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Még a vizsgámon is volt 1-2db... Felkészülésnél is rendszeresen kaptam :)

www.dongosofor.hu

(#27183) Topiccsendőr válasza Kolondrum (#27148) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mire kell a duda?
Van vagy harom etzje, meg valami robogoje is.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#27184) Topiccsendőr válasza Bogyó bá' (#27151) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Van kenes. Alapjaraton is.
Masik a valtozo szelepvezerles. Toyota tudtommal azert alkalmazza, h a szegenykeverekes uzemben ne detonaljon es egy kis maradek fustgazzal keveri a szrlepvezerles vsltoztatasa altal. Nem teljesitmenyfokozas, mint a motorkerekparoknsl, hanem kornyezetvedelem!

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#27185) vlevi válasza Topiccsendőr (#27184) üzenetére


vlevi
nagyúr

Lehet érezni, hogy mikor kezd el erőlködni az autó motorja a magas sebességfokozat és az alacsony fordulatszám miatt. Pl. a korábbi 1.6-os, 8 szelepes, 90 lovas Renault Megane-om nem szerette 4., 5. fokozatokban az 1500 alatti fordulatszámot, valami furcsa morgásszerű hanggal reagált. A mostani KIA Ceed viszont, hiába sokkal pörgősebb, a változó szelepvezérlés miatt érzetre kultúráltabban jár alacsony fordulaton is. De a pillanatnyi fogyasztásmérőt néztem, és 5.-ben kb 70-es sebességig mintha többet fogyasztott volna, mint négyesben, valamivel magasabb fordulatszámon. Gondolom, azon az alacsony fordulaton annyira nincs még nyomaték, hogy több üzemanyag kell a fordulatszám tartásához, mint négyesben.

(#27186) Integra válasza vlevi (#27185) üzenetére


Integra
titán

teljesen felesleges ezt firtatni, ott kell autót, motort használni, ahol nem dadog le és nem rángat, és ha meghúzod vagy letaposod a gázt, akkor szépen lassan elkezd gyorsulni. van kenés, nem kell fosni.
mindegy milyen fokozatban vagy és milyen sebességnél. ennyi a lényeg. túl tudományoskodjátok szvsz :U
fogyasztásmérőt nézni meg... kb annyit ér, mint az üzemanyag szintjelzők, "halálpontosak" :DDD inkább tanuld ki a saját vezetési stílusod és ismerd meg az autód és pontosan tudni fogod, hogy mikor hogyan mész és mennyit fogyasztasz. csak írd fel a tankolásokat, hogy átlagot tudj számolni. :)

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#27187) Kolondrum

Elkapott a zuhé! Hát ez sokkal gázabb mint robogón volt! Az első kerék ha kanyarban megy át egy tócsán egyenesen a cipőmre nyomja a vizet. Le is nulláztam a cipőt.

(#27188) Daywalker válasza Kolondrum (#27187) üzenetére


Daywalker
addikt

Nekem egy 45-50 ezres csizmám van, ami nem kifejezetten vízálló, de eddig akármekkora esőben mentem vele (voltak köztük nagyon durvák is, sajnos), soha nem ázott be. Cipőben tehát nem motorozunk:) Akkor sem, ha 40 fokot mondanak...

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27189) Integra


Integra
titán

akkutöltő vadászok figyelem!!
október 24-től újra kapni a lidl-ben a ctek töltők lidl verzióját 6e ft-ért, akinek kell, ne felejtsen el venni az elején, készlet erejéig van. most láttam a lidl szórólapjában.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#27190) Daywalker válasza Integra (#27189) üzenetére


Daywalker
addikt

Valaki írta mán előtted, de nem lehet elégszer elmondani....best buy ever! :DDD

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27191) F1DO válasza Integra (#27189) üzenetére


F1DO
senior tag

Linket, infót please!

Mik az adatai ennek a töltőnek?

(#27192) csongi válasza Integra (#27189) üzenetére


csongi
veterán

Ilyet akarok én is :D

(#27193) Daywalker válasza F1DO (#27191) üzenetére


Daywalker
addikt

Tölt autó meg motor akkut is, ja és 6V-osat is. Tök automata, egy gomb van rajta tulajdonképpen. Tud még nagy töltőáramot a döglött akkuhoz, illetve csepptöltést, van fordított polaritás elleni védelem. Elég picike és jó minőségű.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#27194) ujskodas válasza F1DO (#27191) üzenetére


ujskodas
tag

Ezt írtam le tegnap én is.
Még nincs online szórólap, csak papír alapú. (talán még mi idősebbek emlékszünk milyen az :D )
Nézni kell a Lidl honlapját, aztán egyszercsak: hopp, megjelenik rajta.

Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.

(#27195) huszi.gyb válasza Integra (#27189) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Köszi, régóta gondolkodtam egy töltő beszerzésén, most le is csapok rá szerintem :)

www.dongosofor.hu

(#27196) Integra válasza F1DO (#27191) üzenetére


Integra
titán

fotofoto:)

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#27197) Ferdzsoo válasza Integra (#27189) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Nah ezt most nagyon jó hogy megírtad, mert én már feladtam a hajkurászását.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#27198) ujskodas válasza Ferdzsoo (#27197) üzenetére


ujskodas
tag

Tegnapi írásom:
Lidl-ben 24-től lesz valami Ultimate Speed névű akku töltő.6-12V 1,2-120Ah Töltésvezérlés 4 programmal, 7 töltési fokozattal stb. 5990Ft.
Még csak nem is reagáltatok rá. :(((

FIDO: igen, ez az

[ Szerkesztve ]

Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.

(#27199) Integra válasza ujskodas (#27198) üzenetére


Integra
titán

azért, mert nem írtad bele, hogy ctec copy a töltő. ne sértődjél már meg, tiszta óvoda... ugyanis régen már sokat beszéltünk erről a töltőről, csak te akkor még nem látogattad ezt a topicot és a legtöbbek fejében ctek copy töltőként ragadt meg a fejekben, mivel gyakorlatilag a ctek-et másolja és elég jó minőségben. :)
de írd még be párszor, hogy te írtad be elsőnek :DDD

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#27200) Ferdzsoo válasza ujskodas (#27198) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Sorry, én totál átsiklottam felette... :B

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.