Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
[-HERO-]
senior tag
Igy van az MT10 egy baromi jo motor, szerettem csak nem arra valo amire megvettem.
azert kapott 1,5 szezon es 17k km eselyt de nem valo hosszu tavra, legfokepp elso sorban a tank merete miatt, sajnalom mert tenyleg jo motor.
Valamiert akar hova megyek GS-re erdeklodni mindenhol azt kapom meg hogy ahhoz nem vagyok meg eleg oreg…
Gs vasarlok atlag eletkora 55 ev.
Lesznek itt meg almatlan ejszakak ugy erzem
### HΘЯsΞ PΘwΞЯ ###
Somatom
veterán
Basszus! Azt reméltem, hogy prémiumod van és ignorálod a hsz. -eimet. De, ezek szerint nem. Nem is vártam tőled emészthető információt. Te még az egyszerű dolgokat is túlbonyolítod.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Topiccsendőr
addikt
A baj az, hogy semmi sem egyszeru ebben a vilagban, csak nehany ember...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
#31733248
törölt tag
"Valamiert akar hova megyek GS-re erdeklodni mindenhol azt kapom meg hogy ahhoz nem vagyok meg eleg oreg…"
Ez hülyeség. Németországban az új autót vásárlók átlagéletkora 53 év, a Porsche vásárlói a legidősebbek 56 évvel, de ez sem azért van, mert az autózás csak az idősebbeknek való. A drágább modelleket Nyugat-Európában is elsősorban az idősebb, már csak a koruk miatt is tehetősebb vásárlók veszik.
(#133405) bajnokpityu válasza Topiccsendőr (#133399) üzenetére
bajnokpityu
félisten
Nem gondoltam h erzekny vagy a témában. Ugyanakkor azért nekem konkrétan hasonló a véleményem. Ha valami motor megerint, akkor ha nem katasztrofalisan szar, akkor az már elég, és bevallalom. Aztán raerek foglalkozni a nyugjeivel. És röhögök ha szidják a típust.
Egy bajom van a triumphhal jelenleg, hogy brutal dús alul a keverék. És míg korábban könnyedén kikorrigaltak agoek a gyari térképet, most már csak PC verziót csináljak. Barom drágán. A másik problémát, h a riasztó leszivja az akkut, azt megcsinaltattam.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Somatom
veterán
Ó, dehogynem. Csak vannak emberek, akik direkt túlbonyolítják, mert azt hiszik, hogy ettől okosnak látszanak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Geresics
addikt
Srávok, ez egy olyan topik, ahol mindigis elfért az offolás és egy kis csipkelődés, vagy épp egymás cinkelése. Kérlek titeket maradjon ez így, és ne menjünk el a személyeskedés irányába! Köszi!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Mentolka
senior tag
Volt olasz. Összeszerelési minőség, elektromos szarságok, műanyag alkatrészek, kopás, olajfolyás - ezekre emléxem. Meg hasonlót halottam a mostani modellekről.
Ezért kérdeztem én is.
Geresics
addikt
Olvasói: mikor lesznek végre „normális” áron a használtmotorok? (Hegylakók)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
(#133410) Topiccsendőr válasza bajnokpityu (#133405) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
De ez megint mi, hogy brutal dus alul? ez lambda szabalyzasos. Semmit nem erzel abbol, epp milyen a keverek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
Ezzel a konkretumok nelkuli dologgal nem jutottunk kozelebb semmihez, de gondolom nem veletlen mellozted a reszleteket. Mostani modellek... megis milyen modellek? Melyik olasz? :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
GTVili
tag
Nálunk rengeteg olasz van-volt az évek során. De sok már gyártmány is megfordult.... ebből kiindulva azt gondolom, hogy minden el tud romlani, és el is romlik. Személyes tapasztalatom alapján, az olasz, semmivel sem gyakrabban romlik el mint bármi más.....
Volt ~20év körüli olasz, majd 200.000km felett napi használatban. De pl használtam ~170.000km-en keresztül franciát is.... egy köhintés nélkül teljesítette, pedig tényleg utálom a francia autókat....
Arról nem is beszélve, hogy manapság már nem az anyaországban, és nem saját alkatrészekből készülnek az autók-motorok.... szóval ennek az egész hercehurcának konkrétan semmi értelme....
Ha tetszik, meg kell venni.... vagy legalább kipróbálni....
[ Szerkesztve ]
Topiccsendőr
addikt
De eleve ugy osszekeverni ezt a temat, hogy autokat egy kalap ala veszunk motorokkal, ez most komoly? :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
GTVili
tag
Simán... .... semmi különbség, azon túl, hogy egyiknek csak két kereke van....
GTVili
tag
De, hogy ki is fejtsem bővebben, mire is gondolok....
Pl a Honda készül Olaszországban is.... a Yamaha is gyártott a franciáknál, és kínában is.
Mitől lesz valami igazán AZ aminek gondoljuk....?
Az adott országban tervezték...?
Az adott országban gyártják...?
Az adott országből származó alkatrészekből...?
Az adott ország felügyeli a minőségbiztosítást...?
Az adott országból származó munkások szerelik össze....?
Stb....stb....
[ Szerkesztve ]
Topiccsendőr
addikt
Igen, ezt en sem pontosan ertem, hogy az emberek fejeben ez hogy all ossze, de mint mondtam, ehhez kell egy eleg nagy foku tajekozatlansag, hogy ilyen szintre leegyszerusitsd ezt a kerdest :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Somatom
veterán
Kínában készül Csinglunglee és Apple teló is. Mégsem egyforma minőségűek. Vajon mi lehet a különbség?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
GTVili
tag
Mégis azt mondjuk, hogy szar kínai....
A kínai olyat gyárt,amilyet kérnek tőle.... és amilyet megfizet a megrendelő....
Mentolka
senior tag
Még amikor kezdtem a motorozást (1990-es évek) Simson után egy Gilera Nordwest-en szocializálódtam. Ahhoz a fater csinált szelepvezetőt, és egyéb alkatrészeket, mert egyrészt nem volt kapható, msárészt hamar tönkrement. Ugyanebben a generátor, és műszeregység volt kehes. Nem sokat tudtam vele menni.
Később volt szerencsém Aprilia Falco-hoz. Ebben is elektromos problémák fordultak elő (pl.: műszeregység, kapcsolók). Az idomok pontatlanok, olajat eresztette, és ette.
DE az egész kérdés azért merült fel, mert most néhány évig egy Yamaha TDM900-at vezettem (65000km-t tettem bele - 118000km-el adtam el kitűnő állapotban), amihez nem kellet nyúlni az időszakos szervízeken kívül. Ezek alkalmával is csak olaj, szűrők, lánc, gumik cseréje történt.
Jelenleg egy Kawa Versys1000SE-t hajtok, amivel még semmi probléma nem volt (igaz 13000km-t mentem vele újkorától).
UGYANAKKOR, a Multistrada-ról hallottam rossz tapasztalatokat (új gépről van szó), és ezt szerettem volna tőletek (más forrásból) is meghallgatni.
Mert egyébként, tetszik, és ültem rajta, kényelmes is volt. Vennék, ha tényleg nem nyűgösebb, mint egy japó (vagy inkább, mint ami japánt eddig hajtottam).
GTVili
tag
Nyilván... csak próbálom megérteni, hogy jelen esetben miért tartanak sokan az olasztól,mint ördög a tömjéntől...
Somatom
veterán
Illetve olyan minőséget, amilyet a vevő megkövetel és megfizet. Ez a különbség.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
GTVili
tag
Abban a korban nettó szívás volt bármilyen, nem KGST piacról származó bármit üzemeltetni....se alkatrész, se hozzáértés....
GTVili
tag
Ugyanezt írtam....
Somatom
veterán
Akkor mi a kérdés? Pont ugyanez évényes a többi országra is. A Hondának is van egy minőségi követelménye, meg a Ducatinak, Guzzinak, stb. is. Apple vs. Csinglunglee.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
GTVili
tag
Ennyi...
Részemről nem is volt kérdés...
Xero
nagyúr
Ha valaki mas is szemezett egy kis plusz ruhazat beszerzesevel, annak: Dainese.com -on eppen teli kiarusitas van. Nem minden termek es nem minden meret, de ki lehet fogni jo uzleteket.
csongi
veterán
Nah itt aztán mindent oda írt, csak éppen a valós helyzetet nem.
A leírtak az ár felfele mozdulásának csak egy kis hányadát teszi ki.
Ezért nincs már kedvem ezeket a bulvár lapokat olvasni.
A kérdésre kapott válasszal kb semmit nem ér, de maga a kérdés is marketing cikk generálás gyanús.
Topiccsendőr
addikt
Bekotottek az internetet, mi? :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Sziasztok!
Szeretném idén letenni az A jogosítványt. Idén nyáron betöltöm a 24-et, A1-ről váltanék.
Múltkor összefutottam az oktatómmal, aki azt mondta, hogy ez a 2 éven belüli kategóriaváltás úgy megy, hogy nem az A1 jogsi megszerzésétől számított 2 éven belül kell letennem az A-t, hanem az A1 sikeres kresz vizsgámtól számított 2 évben. Ez tényleg így van?
Mivel online csináltam a kresz-t (etitán), meg tudom esetleg valahol nézni, mikor tettem sikeres vizsgát? (Hátha meg lehet nézni valahol, nem szivesen mennék el ezért az autós/motoros suliba. Azt látom, hogy mikor léptem be elsőre az e-titán felületére a motoros jogsi miatt, meg azt is látom, hogy a B-nél mikor léptem be elsőre és mikor teljesítettem az összes kurzust, de ennyit látok e-mailek alapján.)
Nagyon jó lenne, ha meg tudnám úszni az ismételt kresz vizsgát (az ár miatt leginkább), csak június végén töltöm a 24-et, és nem mindegy, hogy július-augusztusig kell letennem az A-t, vagy november elejéig, amikor meglett a forgalmi vizsgám is.
A Zéé
addikt
igen, a sikeres A1-es KRESZ vizsga időpontjától számított 2 éven belül sikeresen teljesítened kell az A korlátlan fogalmi vizsgát is.
A KRESZ vizsga időpontját az iskolád le tudja kérdezni, szerintem más nem nagyon tudja.
Just a simple Lineman...
zgospel
őstag
Mérsékelten hasznos közszolgálati info: a Karasnában elfogadják idén a szép kártyát.
Fogalmam sincs hogy hogyan intézték el, de ez alapján elképzelhetőnek tartom, hogy hamarosan más motorosboltok is elérhetővé teszik ezt a fizetési módot. Gondoltam szólok, hátha bárkit is érinthet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Köszi, akkor bemegyek megkérdezni
Akkor ezt ténylegesen 24 évesen kezdhetem, nem 23,5 évesen stb...? (Talán valamelyik kategóriánál van ilyen, hogy a kreszt, vagy a rutint már hamarabb el lehet kezdeni, mint ahogy betölteném az x életkort)
A Zéé
addikt
Ezt, hogy mikor kezdheted, sajnos nem tudom, az nem érintett már, az A1 kategóriaváltó viszont igen. Ezt ezért tudom biztosra.
Just a simple Lineman...
JoinR
senior tag
Ma átvettem az új gépet! Mivel pont Safety-Hungary gyakorlón voltam napközben, már csak arra volt energiám, hogy ne a legközelebbi kúton tankoljam tele.
csongi
veterán
Gratula!
Digital
addikt
Gratula!
Írhatnál majd róla véleményt, ez a gép a "B" tervem
"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
grat! jo motor nagyon, nekem a burkolt verzio van de imadom
bacus
őstag
Szerintem minden kategóriánál hamarabb elkezdheted, de forgalmi vizsgát nem tehetsz a szükséges életkor előtt.
Érdekes, hogy egy ilyen eseményt, mint kresz vizsga (ami egy fiatal életében még nagyobb esemény, mint egy olyan vén róka esetében mint én pl), nem tudod mikor volt még hónapra sem. Ilyenkor én rákeresek a naptáramban , amiben benne van még a gyerekeim kresz vizsga időpontja is.., meg úgy általában minden ! A naptár hasznos, ezentúl használd, sosem tudhatod mikor kell.
JoinRR: gratula. Milyen jó kis kabátod van, pont mint nekem
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
dellfanboy
őstag
ebben a szep katonazold szinbe vetted?
nem vagyok up2date de neked nem 390 duke-od volt? mit varsz a japotol? miert pont az x-et valasztottad? a dealerrel meg vagy elegedve?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Xero
nagyúr
Pont ezert ma be is mentem kicsit nezelodni, de pont semmi sincsen abbol ami kellett volna. A 20% akra kedvezmeny is erdekes februar kozepeig, de azt is a hajamra kenhetem, mert meg mindig nincsen EU5 rendszeruk nekem.
JoinR
senior tag
Nekem bejön ez a szín A szürke bukócső majd lehet kap egy fekete plastidipet.
Amúgy majdnem eltaláltad, 390 Adventure-öm van. Én már '19-ben is CB500X-et akartam, csak az árral nem voltam kibékülve, aztán mire egy évvel később rávettem volna magam, megjelent a KTM, ami szerintem a legjobb mindenes motor (nekem város, belföldi túra, enyhe terep voltak a felhasználási módok), viszont szeretnék nemzetközi túrákat, amihez jobban passzol a CB.
Azért X, mert nekem a túraendurók jönnek be, nem szoktam nagyon sietni, de szeretem, ha az úthibákat nem kell kerülgetni; plusz a 188-as magasságomhoz is élhetőbb a többi kivitelhez képest.
Viszont ez még utcaibb motor, mint a 390 Adv, úgyhogy keresek majd egy endurót is mellé. Így sikerül 2 motorral kiváltani a KTM-et, de cserébe mindkét felhasználási módban (kicsit) jobbak is lesznek.
Részemről rendben van a Honda Dream, tudtam, hogy hónapokat kell majd rá várni, végül késett 1 hónapot, de az nyilván nem rajtuk múlt. Extrákra adtak jelentősebb kedvezményt, de mezei halandóknak nincs nagyon alku a Hondánál,ezt már korábbról megtanultam.
Ja köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Milyen volt a váltás A1-ről korlátlanra? Milyen gépről mire váltottál?
Engem az összes rokon/ismerős/szülők próbálnak lebeszélni, hogy sok lesz így elsőre, csináljak csak A2-őt. Igazság szerint én felesleges időhúzásnak tartanám, úgy is pár éven belül mennék A2-ről korlátlanra, meg ha meg is lesz a korlátlan, nem fogok elsőre egy 1250gs-t venni
bacus: Ha már bent járok, erre is rákérdezek, mert nem attól félek, hogy 2 hét alatt nem tudnék felkészülni a vizsgákra, hanem hogy horror idő, mire kapok vizsga időpontokat
Áhh, szörnyű vagyok dátumokban, azóta már van naptáram. Ráadásul a kresz és a forgalmi is 2-jára lett meg aminek nem örülök, így nem is fűződik hozzá jó emlék, hogy könyebb legyen megjegyezni a dátumokat.
Más: Van valakinek NC750 (dct) vagy KTM ADV 790/890 motorja?
Ez a kettő jöhetne számításba nálam, bár totál 2 kategória árban és tulajdonságokban is. Az NC is jó lenne arra amire használnám, csak félek, hogy pár év múlva kevés lenne az az erő. Na meg néha rámjön a terepezhetnék (ez a legkevesebb, azon a lájtos terepen a Duke-al is elboldogultam, de emiatt is húz a szívem inkább ismét a KTM felé).
(#133448) norbert1998 válasza Zsírkrétamen (#133437) üzenetére
norbert1998
veterán
bacus mondja jól. Elkezdheted korábban, életkorbetöltés után mehet a forgalmi vizsga csak.
Mindazonáltal az is fontos, hogy az A1 sikere után másnap is megcsinálhatod már az A-t. Akkor nem kell kresz. 2 éven túl viszont kell kresz, de cserébe kevesebb a vezetési óra, árban valahol ugyanott van, sőt talán a kresz-es verzió olcsóbb is.
Szerintem si felesleges az A2 így már. Az, hogy korlátaln jogsid van, nem jelenti azt, hogy nem fognak elindulni alattad a 3-4-5-600-as gépek. Pénz és időkidobás. Én is csinálom tavasszal egyből a korlátlant A1 után, bár tavaly még A2-n agyaltam, "adminisztrációs hiba" és kovid miatt elmaradt.
Ültél már a 125-ösnél erősebb gépen? Sokkal erősebben? Húztad meg jól a bajszát annak, akárcsak egyenesben? Én néha úgy érzem, még a 650-es Strom is lehet, hogy nagy lépcső lesz, pedig azzal is mentem már pár km-t, előtte 650-es Pegaso-n (azon legalább rendszám volt ) egy kicsivel többet, 600-as CBR (remegő kézzel szálltam le róla, még fél órával később is remegtem), GS500F, SV1000 (na ezt nem mertem már megrángatni). De mindezekkel összesen is messze vagyok a 100 km-től, és abből bőven 50 körül van a Pegaso.
Voltak még egyéb különlegességek: Cagiva Mito 125, ez most is a garázsban áll. Bőven korlátlan kategóriás motor, mert nagyon kiélezett kétütemű blokk van benne, 120 kilóhoz. Azzal azért én elbírnék, sőt, talán a Pegaso-val is úgy érezném, hogy egy jó lépcső. Volt "chippelt" Sur-Ron StormBee meg Zero FX (mechanikai tuningos), azok egyértelműen sokak voltak, de hát a hajtáslánc miatt nemigen van más motor, ami azokat veri érdemben akár 120-ig. Elektronkarra instant egykerék.
Ezekben a mocikban amiket felsoroltál van kipörgésgátló, nem? Inkább annak a hiánya ijeszt meg kicsit a Strom-ban, de úgyis bele tanulok majd, csak így azért lassabb, ha inkább túl óvatos az ember. Nem azt mondom, szombaton húztam vele egy nagyobb gumicsíkot az utcában, pedig csak gyorsítani akartam.
A lényeg, hogy nem lesznek túl erősek a KTM-ek? Az NC meg papás
[ Szerkesztve ]
Geresics
addikt
Az NC-t volt alkalmam egy 4 napos túrán meghalytani:
Honda NC750X és Onroad.hu48h: teszt és túrabeszámoló
Jó kis kezdő/újrakezdő motor, nekem nagyon tetszett (helyén kell tudni kezelni) de köszönőviszonyban sincs a KTM 790-el! Kb. olyan, mint a Pécsi MFC a német válogatott ellen...
Azoknak pedig, akik aggódnak érted üzenem, hogy jól teszik! De még jobb, ha tesznek is érted valamit, és befizetnek egy tréningre!
Korábban ebben a kommentben összeírtam, hogy ha most kellene kezdenem, akkor én hogy kezdeném! Így utólag már könnyen vagyok okos, de talán másnak még segíthetek!
Persze a kommentben azok a tréningek vannak, ahol én már voltam, de ezen kívül még rengeteg jó tréning van! Erre tökéletes példa a Honda Safety, amit itt többen is jó szívvel tudnak ajánlani!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lenovo Thinkpad X250 (két akkus változat+samsung 860 Evo SSD)
- Üzletből, garanciáHP EliteBook 840 G8 14"FULLHD IPS üzleti ultrabook, i7-1165G7 4mag/16RAM/512SSD
- HP Probook 6450b laptop alaplap + I3 CPU
- Ps5 Digital Edition, 2023 Decemberén vásárolt
- Új Razer Blade Gamer AMD Rysen 9 16RAM/1TBSSD/NVIDIAGeForce RTX3070 14,1"2K 165Hz