Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz BigBlackDog #134799 üzenetére

    A teljesítmény egy számított érték ami az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékból következik.

    Ezért röhögök a VTEC kicked in yo' majmócákon akik megmagyarázzák, hogy milyet nyom a motor amikor a szelepvezérlés vált. :DDD Más hangon kezd el zümmögni a motor, yeay :) Mondjuk igen kellemesen zümmög azt el kell ismerni.

    turbodízelben pl rögtön megérzed amikor betölt turbo, hogy megjött a nyomaték :DDD és hozzá természetesen a teljesítmény is adott fordulatszámon. A másik véglet amikor már túl sok levegőt kér a motor (magas fordulatszámon), de a feltöltő nem tudja kiszolgálni, akkor elkezd esni a nyomaték és a teljesítménygörbe is csökkenve nő, majd egy ponton túl hiába forgatod a motort, csak csökken már a teljesítménye.
    Ezért van az a feelingje az embernek a dízelekben, hogy nagyon megjön beléjük az akarat aztán egyre inkább fogy, holott 4000-4300-ig szinte mindnek nő a teljesítménye, csak csökkenő ütemben.

    Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488

    Pl a 150 lovas epica dízelemnek már "csak" 250Nm nyomatéka van ahol a max teljesítményét leadja, holott a maximális nyomatéka 320 nyúlmókus.

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés