Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#216751) Corsa02 válasza Faby (#216749) üzenetére


Corsa02
őstag

Minél jobban lassul az autó utána annál nagyobb energia kell a visszagyorsitásra.
Okosan autózva egyébként működik a dolog, nagyon sokat "motorfékezek", mert belekalkulálva, hogy nem lassul annyit az autó, sokáig 0,0L-en lehet tartani a fogyit :)

The Truth Is Out There --->

(#216752) Corsa02 válasza zsoltip (#216748) üzenetére


Corsa02
őstag

Megnézem a menüben majd, ha az autóban leszek.

The Truth Is Out There --->

(#216753) bandus


bandus
veterán

másnál is előfordul, hogy a keyless bejutás nem működik jól? tipikus hiba, hogy nem nyitja a kocsit, amikor próbálkozom az érzékelőnél, hanem rázár inkább. és ilyenkor elő kell bányásznom a kulcsot. nem sikerült még megfejtenem ezt mikor és miért csinálja :F

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#216754) Corsa02 válasza bandus (#216753) üzenetére


Corsa02
őstag

Nekem egy Q3-as sem csinálta ezt, kivétel amikor úgy nyúlok be a kilincsbe, hogy a hüvelykujjam hozzá ér a külső érzékelőhöz.

The Truth Is Out There --->

(#216755) emvy válasza bandus (#216753) üzenetére


emvy
nagyúr

A mienken ez hibátlanul működik.

while (!sleep) sheep++;

(#216756) tibbike01 válasza bandus (#216753) üzenetére


tibbike01
őstag

Nem mindegy, hogy a kilincs külsejéhez vagy belsejéhez nyúlsz!

(#216757) bandus válasza Corsa02 (#216754) üzenetére


bandus
veterán

lehet ez lehet a gond, valahogy úgy áll kézre a dolog, hogy mindig hozzáérek, figyelek majd erre, aztán kiderül. köszi :R neked is emvy :R

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#216758) Faby válasza tibbike01 (#216750) üzenetére


Faby
senior tag

és #216751Corsa02

Nem győztetek meg :DD
A gyorsítás energiaigénye jelentkezik akkor is, ha normál, üzemi fékkel lassítok, csak így legalább kopik a fék is (elhasználódás, fékpor kibocsátás így jelentősebb).

Egyébként én is sokat motorfékezek, illetve próbálom előre áttekinteni a forgalmat, és alkalmazkodni. Az üresbe ki és gurulok aka "vitorlázás" viszont nagyon idegen tőlem.

A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!

(#216759) tibbike01 válasza Faby (#216758) üzenetére


tibbike01
őstag

Motorfék mindig lassít, ha akarod, ha nem. A fék pedig csak akkor, amikor a féket nyomod.

A gyártó így elő tudja adni, hogy ha nincs (vagy minimális) a motorfék akkor továbbjut az ember pl hamarabb leszállhat a gázról piros lámpánál. Remélem mostmár átjön a lényeg. ;]

A vitorlázást az e-tsi (Skodanal e-tec) tudja a mild hibrid rendszerrel és a hozzá hangold dsgvel. Ha hirtelen szállsz le a gázról, akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót (mindez kb észrevehtetlenül történik). Nagyon korszerű és megszokható, hasznos funkció.

[ Szerkesztve ]

(#216760) BigBlackDog válasza tibbike01 (#216759) üzenetére


BigBlackDog
veterán

"...akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót..."

Szerintem ilyenkor a villany nem tud besegíteni, mert a villanymotor is a főtengelyt hajtja, ami a váltó előtt van. Üres miatt meg nem vinné át a hajtást.

(#216761) Mágus2 válasza Faby (#216749) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Jól tudod, ez most is így van, motorfék üzemben 0 kibocsájtás van, de ha gyengén motorfékezel, messzebre gurul az autó, tehát már amikor elengeded a gázpedált, 0 emisszióval gurul az autó, csak lassul, nekik az a céljuk, hogy kvázi vitorlázzon, hogy tovább lehessen elgurulni a gázpedál érintése nélkül. Ez a dolog a városra lett kitalálva, ahol sík úton, meglátod a piros lámpát és elgurulsz odáig. A szoftver buta, nem tudja, hogy egy hegyi szerpentinen szeretnéd lejtmenetben kímélni a féket...

A régi adagolós 1.9-el vannak lejtők, ahol 3.ban nem gyorsult és nem is lassult az autó, pedig meredek lejtő, na a mostani 2.0 azonos fokozatba gyorsul az adott lejtőn. Többször kell segíteni a fékkel, ha adott sebességet szeretnék tartani...

[ Szerkesztve ]

(#216762) imyourfriend


imyourfriend
őstag

Nemrég volt kollégám villanyautó szerelő tanfolyamon + sikeres vizsgát tett, mondhatom a jelen CR TDI rendszer egyszerű egy hibridhez, vagy egy villanyautóhoz képest. Hibrid még csak hagyján, ott van hagyományos belsőégésű de egy részéhez csak vizsgával rendelkező ember nyúlhat hozzá aminek meg lesz az ára a szervizekben is. Teljesen elektromosról nem is beszélve, komplett egységeket cserélnek és visszaküldik javításra az egységet a gyártóhoz mivel nincs nagyon más, a 40-50+ezer / órás rezsióradíjakról nem beszélve. Pár éve mikor olvastam egy cikket amiben arról szól a fáma, az autózás kiváltság lesz most már értem miről szól a sztori. :)

(#216763) tibbike01 válasza BigBlackDog (#216760) üzenetére


tibbike01
őstag

Én úgy tudom, hogy az indítómotor a 48V-os elektromotor, de gazad van, hogy nem üresbe teszi ki, hanem valamit kapcsol és a motor is tuti leáll mert a fordulat leesik nullára. Az elektromotor valószínűleg rásegít a leallított motorra, hogy ne legyen motorfék (sőt még legyen némi power is).

Egyékbént ezt nem vitorlázásnak hívja a Skoda, hanem szabad kigurulásnak (lehet, hogy pont ugyanazt takarja, mint a vitorlázás).

[ Szerkesztve ]

(#216764) daniel2121 válasza imyourfriend (#216762) üzenetére


daniel2121
senior tag

Hát 40-50 ezres rezsióradíjak már most is vannak +áfa.

(#216765) MM válasza ArthurShelby (#216725) üzenetére


MM
őstag

Autópályán szimplán azért szeretem az S-et, mert kisebb úton kell nyomni a gázpedált, illetve a jobb gázreakció miatt. Bónusz a jobb motorfék, amikor "vonatozunk" a bevezetőn, vagy az M0-on, akkor értelmes követési távolsággal nem kell fékezni, D-ben pedig sokszor, mert inkább vitorlázik.
Fogyasztásban nem érzek különbséget, és visszanézve a tavalyi hónapokat, amikor még D-ben jártam, gyakorlatilag nincs is. (Kb fél éve szoktam rá, de azelőtt is válogattam, pl. országúton alacsony tempójú, kanyargós részeken S.)

(#216766) MM válasza bandus (#216753) üzenetére


MM
őstag

A kilincs külső oldalán van egy vályat, ha ahhoz nyúlsz, akkor zár. Ezt menüből ki lehet kapcsolni, de akkor mindig gombbal kell zárni.

Úgy tudom, a faceliftes oktáviáknal már átállnak az automatikus zárásra, ha eltávolodik a kulcs az autótól.

(#216767) BigBlackDog válasza MM (#216766) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ha jól rémlik, akkor Octavián (Golfon biztos) is csak opció a közelítéskor nyitás és emlékeim szerint a távolodáskor történő zárás nem érhető el. Illetve még egy apó kiegészítés a témában; emlékeim szerint kilincsérintéses zárás után talán 5-10 másodpercig nem működik az érintéses nyitás, hogy legyen időd ellenőrizni kilincsnyitással, hogy bezárt-e az autó. :B

(#216768) BigBlackDog válasza MM (#216765) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Lágyhibrid esetén annyi "hátránya" van még az "S" módnak, hogy nem működik pl. a motorgyilkos üzemanyagtakarékos vitorlázás-szabad kigurulás.

(#216769) rbalint88 válasza BigBlackDog (#216767) üzenetére


rbalint88
addikt

A Golfon egybol visszanyit, ha meghuzod a kilincset :R

(#216770) BigBlackDog válasza rbalint88 (#216769) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nofene, akkor ez csak a 8-assal jött be? :F

(#216771) Mágus2 válasza BigBlackDog (#216770) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Octavia nem késleltet semmit. Nekem be van kapcsolva a villanás és csippanás, látom, hallom, nem kell rángatni a kilincset. + a fülét is behajtja. :DDD

(#216772) bandus válasza MM (#216766) üzenetére


bandus
veterán

koszi, es mindenkinek is. kozben leesett, hogy eddig azt hittem nyitaskor is hozza kell erni a gombhoz. Igy nehez :D ezek szerint csak zaraskor.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#216773) Corsa02 válasza bandus (#216772) üzenetére


Corsa02
őstag

Gombhoz? jaaa, már mint arra a kis süllyesztett érzékelőre gondolsz? Ahhoz csak záráskor :)

The Truth Is Out There --->

(#216774) Szada85 válasza BigBlackDog (#216767) üzenetére


Szada85
aktív tag

A Cuprán nincs(enek) ilyen "úri" feature(-ök), zárás után meghúzom a kilincset, akkor rögtön újranyitja, de már átszoktam, hogy a hátsó kilincset húzom meg ellenörzés céljából. :)
Ami még (nekem) érdekes, hogy záráshoz a kilincs külsö felén lévö "mélyedéshez" legalább két ujjal kell hozzáérni, ha csak simán a hüvelykujjamat tartom oda, akkor nem zár le, de mutató+középsö ujjal már igen.

(#216775) tibbike01 válasza Mágus2 (#216771) üzenetére


tibbike01
őstag

Azt nem kapcsoltad be, hogy a kulcson a lezárógombot hosszan nyomva hajtsa be a fülét? :)
Nekem így van és szeretem, hogy csak akkor hajtatom be a tükröket, amikor tényleg van értelme.

(#216776) Zsolt_16


Zsolt_16
tag

DSG váltóhoz valaki tudna ajánlani szakit aki átírja a váltási pontokat nekem?(jöhet privátban is)

(#216777) MunezXBK válasza Zsolt_16 (#216776) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

LAchip pl.

(#216778) Zsolt_16 válasza MunezXBK (#216777) üzenetére


Zsolt_16
tag

Köszönöm :R

(#216779) focvis válasza Zsolt_16 (#216776) üzenetére


focvis
veterán

Mielőtt döntesz, olvasd el rasotamas kommentjeit, tapasztalatát is a témában.

(#216780) Zsolt_16 válasza focvis (#216779) üzenetére


Zsolt_16
tag

Gyors átfutottam ő inkább tuning vonalon indult el de nekem nem kell tuning csak ne 6. sebbeségben legyen 54-nél mert hallom ahogy szenved minden is az autóban :(
Jelenleg ilyenkor úgy megyek hogy manual és vissza 4 akkor ilyen 1700 körül forog

(#216781) troland26


troland26
őstag

Sziasztok

Szemezgetek a lV Octaviával. Melyik motorral érdemes venni? Van olyan ami kerülendő? A benzines 1.2 kizárnám. Az 1.5 tsi nek van valami problémája? Esetleg a diesel? Vegyes felhasználásra venném kb napi 50km ingázás havonta 1-2 hosszabb út.

(#216782) Corsa02 válasza troland26 (#216781) üzenetére


Corsa02
őstag

Milyen évjáratban gondolkozol? 1,2 Tsi nem volt 4-es Octaviaban. 1.5T jó, dizelből évjáratfüggő.

The Truth Is Out There --->

(#216783) Paxker315 válasza Zsolt_16 (#216776) üzenetére


Paxker315
addikt

aláírásom csekkold :) legjobb döntés volt. pontosan tudnak megoldást eszközölni. Az új műhely meg nagyon közel van az autopálya kijárathoz, így igazából ha külsősként érkezel is egyszerű odatalálni.

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#216784) Zsolt_16 válasza Paxker315 (#216783) üzenetére


Zsolt_16
tag

Szolnokról mondjuk debrecen még közelebb is van köszönöm! :R

(#216785) Paxker315 válasza Zsolt_16 (#216784) üzenetére


Paxker315
addikt

a teljesítmény-optimalizációt is fontold meg. Egyrészt versenyképes árak-rutin, másrészt. Ha szeretnék veszélyesen élni, kb naponta megjárnám a Deb-Szolnok távot a 4-esen : ') Ott sosincs olyan, hogy túl sok tarcsi.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#216786) tibbike01 válasza troland26 (#216781) üzenetére


tibbike01
őstag

Első kérdés, manual vagy dsg?
Ha dsg akkor benzinből csak az e-tec 1.5tsi van, ami mild hibrid, jóféle, de meg kell szokni. Dízelből a 2.0tdi 150ló, amihez olajos dsg jár, illetve talán ez az utolsó (és egyben a legjobb) vag dízel motor. Mindkettő vehető nyugodtan, egyiknek sincs baja, vagy típushibája.

Ha manuál, akkor gyorsan gondold újra, hogy 2024-ben miért akarsz manuális autót venni és válaszd a dsg-t. ;]

[ Szerkesztve ]

(#216787) 426os válasza tibbike01 (#216786) üzenetére


426os
őstag

2.0 dízel évjárat függő, hogy problémás-e éppen. Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos :(
2024-ben miért ne akarhatna valaki manuális váltót? Én is azt kerestem.

.

(#216788) Corsa02 válasza 426os (#216787) üzenetére


Corsa02
őstag

:K

The Truth Is Out There --->

(#216789) bandus válasza tibbike01 (#216786) üzenetére


bandus
veterán

amúgy mit kell megszokni rajta? :D

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#216790) Qru válasza zoo8800 (#216744) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ugy meg nem volt gondom a fekkel.

#nincsbennetarcsi

(#216791) tibbike01 válasza 426os (#216787) üzenetére


tibbike01
őstag

"Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos"
Pont, hogy ez a híres utolsó generációs CR TDI, amit a valaha volt egyik legjobb dízel motorként tartanak számon. :K

De megfordítva...a 4-es Octávban lévő 2.0tdi-nek van bármi tudott baja, típus hibája, ami miatt nem lenne ajánlható?

Az új Superb és Passat is pl már csak automatával kapható, szerintem pár év szépen kikopnak a manuál váltók. A kisfiam már most is mosolyog, amikor egy autóban ott virít a váltórúd. A másik meg, amikor kiadsz 10millió körül egy autóra, akkor az legyen modern, kényelmes és előremutató. Egyik extrát sem űberel egy manuál -> automata upgrade.

bandus: az e-tec más világ. Vitorlázik, szabad kigurulást csinál, a fék másképp adagolható, folyton leáll a motor (hamarabb, mint pl start stoppal). Nekem kb 2 hónap kellett, hogy meg tudjam szokni és elengedjem a befásult motor ismereteimet.

[ Szerkesztve ]

(#216792) Corsa02 válasza tibbike01 (#216791) üzenetére


Corsa02
őstag

Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett.

A váltó preferencia meg erősen szubjektív, nekem nem attól lesz előremutató és modern, hogy automata van benne. 10 millió körüli autóm van és manuálissal vettem új autóként direkt. (mondjuk az igaz, hogy nem volt egyszerű :D)
Az is igaz, hogy feleségem autója automata és azt is szeretem :D , de jó beülni és keverni a "habverővel" az enyémben, más élményt ad. (nekem)

The Truth Is Out There --->

(#216793) tibbike01 válasza Corsa02 (#216792) üzenetére


tibbike01
őstag

"Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett."

Játszhat, gondolom 30k csereperiódussal és még nem is belevaló olajjal. ;]
Bár az fura, hogy 2023 évtől. Hogyan lehet ezt tapasztalni? Már rögtön pár ezer km alatt is eszi?

[ Szerkesztve ]

(#216794) bandus válasza tibbike01 (#216793) üzenetére


bandus
veterán

ezt szerintem már mindkét topikban kiveséztük corsa02-nek köszönhetően, akinek ugye szerencsére jóval több rálátása van a dologra, mint nekünk facebook-csoport tagoknak, vagy mezei usereknek ;) a tényeken nem változtat.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#216795) Corsa02 válasza tibbike01 (#216793) üzenetére


Corsa02
őstag

Nem, semmi köze az olajhoz. Már többször volt itt téma, 2023-tól volt egy szigorítás normában, nagyon füsthatáron járnak a motorok és dúsul a motorolaj üzemanyaggal, amit meg kell etetni vele, de! ha hosszabb utakon használod az autót akkor nincs annyi gázolaj benne és elkezd fogyni az olaj, meg akkor is ha elég meleg az olaj és kipárolog belőle a gázolaj. Igen, akár rögtön pár ezer km alatt jön a gond, nagyon sok reklamáció van már.
Röviden....

[ Szerkesztve ]

The Truth Is Out There --->

(#216796) tibbike01 válasza bandus (#216794) üzenetére


tibbike01
őstag

Oke, de mi lett a konszenzus? Kíváncsi vagyok.

Corsa02: Köszi! Ezt nem tudtam! Ez így rendben van! :R

[ Szerkesztve ]

(#216797) bandus válasza tibbike01 (#216796) üzenetére


bandus
veterán

nekem is rá kellett töltenem pl ~12k km környékén, és én tipikusan csak hosszabb utakon, 90%-ban pályán használom a kocsit.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#216798) kelly7 válasza Zsolt_16 (#216776) üzenetére


kelly7
aktív tag

LA chip Oroszlány. Profi csapat, korrektek nagyon. Személyes tapasztalat. Motor, és váltó optimalizálásban is ott vannak.

(#216799) tibbike01 válasza bandus (#216797) üzenetére


tibbike01
őstag

Az 1.5tsi-re is rá kellett pont 12k környékén. Sokan írták is, hogy nekik is kért egyszer olajat az autó 10k és 20k között.

(#216800) troland26 válasza Corsa02 (#216782) üzenetére


troland26
őstag

Igazad van, akkor 1.0 na az nem kell. Azt hiszem 2020 év végétől volt a típus váltás.

tibbike01
Manuális váltót preferálnám, nem volt még csak manuális váltóval szerelt autóm.
A "gyengébbik" diesel is jó?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.