Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [V.Milán:] Fessünk újra rollert! P2.
- [Re:] Ketogén étrend
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Corsa02
őstag
Minél jobban lassul az autó utána annál nagyobb energia kell a visszagyorsitásra.
Okosan autózva egyébként működik a dolog, nagyon sokat "motorfékezek", mert belekalkulálva, hogy nem lassul annyit az autó, sokáig 0,0L-en lehet tartani a fogyit :)
The Truth Is Out There --->
Corsa02
őstag
Megnézem a menüben majd, ha az autóban leszek.
The Truth Is Out There --->
másnál is előfordul, hogy a keyless bejutás nem működik jól? tipikus hiba, hogy nem nyitja a kocsit, amikor próbálkozom az érzékelőnél, hanem rázár inkább. és ilyenkor elő kell bányásznom a kulcsot. nem sikerült még megfejtenem ezt mikor és miért csinálja
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Corsa02
őstag
Nekem egy Q3-as sem csinálta ezt, kivétel amikor úgy nyúlok be a kilincsbe, hogy a hüvelykujjam hozzá ér a külső érzékelőhöz.
The Truth Is Out There --->
A mienken ez hibátlanul működik.
while (!sleep) sheep++;
tibbike01
őstag
Nem mindegy, hogy a kilincs külsejéhez vagy belsejéhez nyúlsz!
lehet ez lehet a gond, valahogy úgy áll kézre a dolog, hogy mindig hozzáérek, figyelek majd erre, aztán kiderül. köszi neked is emvy
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Faby
senior tag
Nem győztetek meg
A gyorsítás energiaigénye jelentkezik akkor is, ha normál, üzemi fékkel lassítok, csak így legalább kopik a fék is (elhasználódás, fékpor kibocsátás így jelentősebb).
Egyébként én is sokat motorfékezek, illetve próbálom előre áttekinteni a forgalmat, és alkalmazkodni. Az üresbe ki és gurulok aka "vitorlázás" viszont nagyon idegen tőlem.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
tibbike01
őstag
Motorfék mindig lassít, ha akarod, ha nem. A fék pedig csak akkor, amikor a féket nyomod.
A gyártó így elő tudja adni, hogy ha nincs (vagy minimális) a motorfék akkor továbbjut az ember pl hamarabb leszállhat a gázról piros lámpánál. Remélem mostmár átjön a lényeg.
A vitorlázást az e-tsi (Skodanal e-tec) tudja a mild hibrid rendszerrel és a hozzá hangold dsgvel. Ha hirtelen szállsz le a gázról, akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót (mindez kb észrevehtetlenül történik). Nagyon korszerű és megszokható, hasznos funkció.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
"...akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót..."
Szerintem ilyenkor a villany nem tud besegíteni, mert a villanymotor is a főtengelyt hajtja, ami a váltó előtt van. Üres miatt meg nem vinné át a hajtást.
Mágus2
Közösségépítő
Jól tudod, ez most is így van, motorfék üzemben 0 kibocsájtás van, de ha gyengén motorfékezel, messzebre gurul az autó, tehát már amikor elengeded a gázpedált, 0 emisszióval gurul az autó, csak lassul, nekik az a céljuk, hogy kvázi vitorlázzon, hogy tovább lehessen elgurulni a gázpedál érintése nélkül. Ez a dolog a városra lett kitalálva, ahol sík úton, meglátod a piros lámpát és elgurulsz odáig. A szoftver buta, nem tudja, hogy egy hegyi szerpentinen szeretnéd lejtmenetben kímélni a féket...
A régi adagolós 1.9-el vannak lejtők, ahol 3.ban nem gyorsult és nem is lassult az autó, pedig meredek lejtő, na a mostani 2.0 azonos fokozatba gyorsul az adott lejtőn. Többször kell segíteni a fékkel, ha adott sebességet szeretnék tartani...
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Nemrég volt kollégám villanyautó szerelő tanfolyamon + sikeres vizsgát tett, mondhatom a jelen CR TDI rendszer egyszerű egy hibridhez, vagy egy villanyautóhoz képest. Hibrid még csak hagyján, ott van hagyományos belsőégésű de egy részéhez csak vizsgával rendelkező ember nyúlhat hozzá aminek meg lesz az ára a szervizekben is. Teljesen elektromosról nem is beszélve, komplett egységeket cserélnek és visszaküldik javításra az egységet a gyártóhoz mivel nincs nagyon más, a 40-50+ezer / órás rezsióradíjakról nem beszélve. Pár éve mikor olvastam egy cikket amiben arról szól a fáma, az autózás kiváltság lesz most már értem miről szól a sztori.
tibbike01
őstag
Én úgy tudom, hogy az indítómotor a 48V-os elektromotor, de gazad van, hogy nem üresbe teszi ki, hanem valamit kapcsol és a motor is tuti leáll mert a fordulat leesik nullára. Az elektromotor valószínűleg rásegít a leallított motorra, hogy ne legyen motorfék (sőt még legyen némi power is).
Egyékbént ezt nem vitorlázásnak hívja a Skoda, hanem szabad kigurulásnak (lehet, hogy pont ugyanazt takarja, mint a vitorlázás).
[ Szerkesztve ]
(#216764) daniel2121 válasza imyourfriend (#216762) üzenetére
daniel2121
senior tag
Hát 40-50 ezres rezsióradíjak már most is vannak +áfa.
MM
őstag
Autópályán szimplán azért szeretem az S-et, mert kisebb úton kell nyomni a gázpedált, illetve a jobb gázreakció miatt. Bónusz a jobb motorfék, amikor "vonatozunk" a bevezetőn, vagy az M0-on, akkor értelmes követési távolsággal nem kell fékezni, D-ben pedig sokszor, mert inkább vitorlázik.
Fogyasztásban nem érzek különbséget, és visszanézve a tavalyi hónapokat, amikor még D-ben jártam, gyakorlatilag nincs is. (Kb fél éve szoktam rá, de azelőtt is válogattam, pl. országúton alacsony tempójú, kanyargós részeken S.)
MM
őstag
A kilincs külső oldalán van egy vályat, ha ahhoz nyúlsz, akkor zár. Ezt menüből ki lehet kapcsolni, de akkor mindig gombbal kell zárni.
Úgy tudom, a faceliftes oktáviáknal már átállnak az automatikus zárásra, ha eltávolodik a kulcs az autótól.
BigBlackDog
veterán
Ha jól rémlik, akkor Octavián (Golfon biztos) is csak opció a közelítéskor nyitás és emlékeim szerint a távolodáskor történő zárás nem érhető el. Illetve még egy apó kiegészítés a témában; emlékeim szerint kilincsérintéses zárás után talán 5-10 másodpercig nem működik az érintéses nyitás, hogy legyen időd ellenőrizni kilincsnyitással, hogy bezárt-e az autó.
BigBlackDog
veterán
Lágyhibrid esetén annyi "hátránya" van még az "S" módnak, hogy nem működik pl. a motorgyilkos üzemanyagtakarékos vitorlázás-szabad kigurulás.
rbalint88
addikt
A Golfon egybol visszanyit, ha meghuzod a kilincset
BigBlackDog
veterán
Nofene, akkor ez csak a 8-assal jött be?
Mágus2
Közösségépítő
Octavia nem késleltet semmit. Nekem be van kapcsolva a villanás és csippanás, látom, hallom, nem kell rángatni a kilincset. + a fülét is behajtja.
koszi, es mindenkinek is. kozben leesett, hogy eddig azt hittem nyitaskor is hozza kell erni a gombhoz. Igy nehez ezek szerint csak zaraskor.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Corsa02
őstag
Gombhoz? jaaa, már mint arra a kis süllyesztett érzékelőre gondolsz? Ahhoz csak záráskor
The Truth Is Out There --->
Szada85
aktív tag
A Cuprán nincs(enek) ilyen "úri" feature(-ök), zárás után meghúzom a kilincset, akkor rögtön újranyitja, de már átszoktam, hogy a hátsó kilincset húzom meg ellenörzés céljából.
Ami még (nekem) érdekes, hogy záráshoz a kilincs külsö felén lévö "mélyedéshez" legalább két ujjal kell hozzáérni, ha csak simán a hüvelykujjamat tartom oda, akkor nem zár le, de mutató+középsö ujjal már igen.
tibbike01
őstag
Azt nem kapcsoltad be, hogy a kulcson a lezárógombot hosszan nyomva hajtsa be a fülét?
Nekem így van és szeretem, hogy csak akkor hajtatom be a tükröket, amikor tényleg van értelme.
Zsolt_16
tag
DSG váltóhoz valaki tudna ajánlani szakit aki átírja a váltási pontokat nekem?(jöhet privátban is)
MunezXBK
nagyúr
LAchip pl.
Zsolt_16
tag
Köszönöm
Mielőtt döntesz, olvasd el rasotamas kommentjeit, tapasztalatát is a témában.
Zsolt_16
tag
Gyors átfutottam ő inkább tuning vonalon indult el de nekem nem kell tuning csak ne 6. sebbeségben legyen 54-nél mert hallom ahogy szenved minden is az autóban
Jelenleg ilyenkor úgy megyek hogy manual és vissza 4 akkor ilyen 1700 körül forog
troland26
őstag
Sziasztok
Szemezgetek a lV Octaviával. Melyik motorral érdemes venni? Van olyan ami kerülendő? A benzines 1.2 kizárnám. Az 1.5 tsi nek van valami problémája? Esetleg a diesel? Vegyes felhasználásra venném kb napi 50km ingázás havonta 1-2 hosszabb út.
Corsa02
őstag
Milyen évjáratban gondolkozol? 1,2 Tsi nem volt 4-es Octaviaban. 1.5T jó, dizelből évjáratfüggő.
The Truth Is Out There --->
Paxker315
addikt
aláírásom csekkold legjobb döntés volt. pontosan tudnak megoldást eszközölni. Az új műhely meg nagyon közel van az autopálya kijárathoz, így igazából ha külsősként érkezel is egyszerű odatalálni.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Zsolt_16
tag
Szolnokról mondjuk debrecen még közelebb is van köszönöm!
Paxker315
addikt
a teljesítmény-optimalizációt is fontold meg. Egyrészt versenyképes árak-rutin, másrészt. Ha szeretnék veszélyesen élni, kb naponta megjárnám a Deb-Szolnok távot a 4-esen : ') Ott sosincs olyan, hogy túl sok tarcsi.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
tibbike01
őstag
Első kérdés, manual vagy dsg?
Ha dsg akkor benzinből csak az e-tec 1.5tsi van, ami mild hibrid, jóféle, de meg kell szokni. Dízelből a 2.0tdi 150ló, amihez olajos dsg jár, illetve talán ez az utolsó (és egyben a legjobb) vag dízel motor. Mindkettő vehető nyugodtan, egyiknek sincs baja, vagy típushibája.
Ha manuál, akkor gyorsan gondold újra, hogy 2024-ben miért akarsz manuális autót venni és válaszd a dsg-t.
[ Szerkesztve ]
426os
őstag
2.0 dízel évjárat függő, hogy problémás-e éppen. Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos
2024-ben miért ne akarhatna valaki manuális váltót? Én is azt kerestem.
.
Corsa02
őstag
The Truth Is Out There --->
amúgy mit kell megszokni rajta?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Qru
MODERÁTOR
Ugy meg nem volt gondom a fekkel.
#nincsbennetarcsi
tibbike01
őstag
"Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos"
Pont, hogy ez a híres utolsó generációs CR TDI, amit a valaha volt egyik legjobb dízel motorként tartanak számon.
De megfordítva...a 4-es Octávban lévő 2.0tdi-nek van bármi tudott baja, típus hibája, ami miatt nem lenne ajánlható?
Az új Superb és Passat is pl már csak automatával kapható, szerintem pár év szépen kikopnak a manuál váltók. A kisfiam már most is mosolyog, amikor egy autóban ott virít a váltórúd. A másik meg, amikor kiadsz 10millió körül egy autóra, akkor az legyen modern, kényelmes és előremutató. Egyik extrát sem űberel egy manuál -> automata upgrade.
bandus: az e-tec más világ. Vitorlázik, szabad kigurulást csinál, a fék másképp adagolható, folyton leáll a motor (hamarabb, mint pl start stoppal). Nekem kb 2 hónap kellett, hogy meg tudjam szokni és elengedjem a befásult motor ismereteimet.
[ Szerkesztve ]
Corsa02
őstag
Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett.
A váltó preferencia meg erősen szubjektív, nekem nem attól lesz előremutató és modern, hogy automata van benne. 10 millió körüli autóm van és manuálissal vettem új autóként direkt. (mondjuk az igaz, hogy nem volt egyszerű )
Az is igaz, hogy feleségem autója automata és azt is szeretem , de jó beülni és keverni a "habverővel" az enyémben, más élményt ad. (nekem)
The Truth Is Out There --->
tibbike01
őstag
"Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett."
Játszhat, gondolom 30k csereperiódussal és még nem is belevaló olajjal.
Bár az fura, hogy 2023 évtől. Hogyan lehet ezt tapasztalni? Már rögtön pár ezer km alatt is eszi?
[ Szerkesztve ]
ezt szerintem már mindkét topikban kiveséztük corsa02-nek köszönhetően, akinek ugye szerencsére jóval több rálátása van a dologra, mint nekünk facebook-csoport tagoknak, vagy mezei usereknek a tényeken nem változtat.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Corsa02
őstag
Nem, semmi köze az olajhoz. Már többször volt itt téma, 2023-tól volt egy szigorítás normában, nagyon füsthatáron járnak a motorok és dúsul a motorolaj üzemanyaggal, amit meg kell etetni vele, de! ha hosszabb utakon használod az autót akkor nincs annyi gázolaj benne és elkezd fogyni az olaj, meg akkor is ha elég meleg az olaj és kipárolog belőle a gázolaj. Igen, akár rögtön pár ezer km alatt jön a gond, nagyon sok reklamáció van már.
Röviden....
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
tibbike01
őstag
Oke, de mi lett a konszenzus? Kíváncsi vagyok.
Corsa02: Köszi! Ezt nem tudtam! Ez így rendben van!
[ Szerkesztve ]
nekem is rá kellett töltenem pl ~12k km környékén, és én tipikusan csak hosszabb utakon, 90%-ban pályán használom a kocsit.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
kelly7
aktív tag
LA chip Oroszlány. Profi csapat, korrektek nagyon. Személyes tapasztalat. Motor, és váltó optimalizálásban is ott vannak.
tibbike01
őstag
Az 1.5tsi-re is rá kellett pont 12k környékén. Sokan írták is, hogy nekik is kért egyszer olajat az autó 10k és 20k között.
troland26
őstag
Igazad van, akkor 1.0 na az nem kell. Azt hiszem 2020 év végétől volt a típus váltás.
tibbike01
Manuális váltót preferálnám, nem volt még csak manuális váltóval szerelt autóm.
A "gyengébbik" diesel is jó?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280