Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Lisztok
lelkes újonc
Sziasztok. DSG váltót hogy kell megfelelően használni menet közben? Soha nem volt még DSG-s autóm, automatát régebben rövidtávon vezettem két alkalommal.
Kérdések:
Ha kereszteződésbe érek, akkor elég ha a féket nyomom amíg el nem indulok újra (váltó d-ben van)? Hosszabb várakozás esetén is így kell eljárni vagy ki kell rakni akkor már N-be?
Parkoláskor mi a megfelelő sorrend? Fékpedál lenyom D-ben —> N —> kézifék —> P ?
És induláskor? Fékpedál lenyom —> D —> fékpedál lassan felenged majd egyből gázpedál ?
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
1. Fékezz, nem kell N.
2. Tökéletes.
3. Gázpedálra old a kézifék.
426os
őstag
A 3. Ponton én néha elgondolkodom. Nekem manuális van elektromos kézifékkel. Ez is old automatikusan, de vajon nem-e járok jobban, ha manuálisan kioldom és utána indulok? Ha eszembe jut, így teszek, mert talán jobban kímélem a hajtásrendszert. Aztán lehet, hogy túlgondolom a dolgot.
.
kk831228
addikt
Bal láb elefelejt, a legfontosabb. Úgyanúgy mint a sima automatát , megallaskor ez is jó , vagy egyszerűbben állsz a fèken , kèzi behúz , D-ből P egyböl , fèk felenged. Csak vasúti átjárónál veszem ki D -ből , ha sokat kell várni , lámpánál soha kb. fèken állsz folyamatosan , igen.( Nem DSG -m van , csak sima automata.)
Indulás, ahogy leìrtad.
Jah , eleketronyos kèzi , nem tudom hogy műkszik .
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
Qru
MODERÁTOR
Bal lab lekotoz. Kb 10 ev vezetes utan ultem at dsg/automata kocsiban. Az elejen parszor vt baj...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Felesleges N-be kivenned csak feleslegesen koptatod a mechanikat. Hasznald a kezit vagy autoholod.
#nincsbennetarcsi
Lisztok
lelkes újonc
Köszönöm a válaszokat.
az autohold használatának mi a folyamata?
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Ha D-ben húzol kézit, a hajtást feszíted vele. Nem a kézifék tartja az autót, hanem a váltó.
molnarpeter
nagyúr
Érd, injektor.hu esetleg?
tibbike01
őstag
Bekapcsolod az autoholdat.
Egy fontos dolog, hogy a DSG esetében vagy megyünk vagy állunk. A kúszás, fékkel lassan lassítás, araszolgatás, "darabolgatás" nagyon nem tesz jót neki.
Rámpán, emelkedőn törekedj rá, hogy ne váltson (tedd ki manualba vagy sportba).
Csak álló helyzetben válts hátramenetbe és vissza (tehát nem akkor, amikor még gurul az autó).
Az auto hold nagyon nagy segítség és segít betartani a fenti szabályokat, illetve auto hold-al már nem kell szarakodni megállásnal a fék-üres-kézi-P sorozattal.
[ Szerkesztve ]
Lisztok
lelkes újonc
Azt olvastam , hogy jobb sportban hagyni, mert akkor nem esik be a fordulat 1500 alá és ez kíméli a kettőstömegűt.
”kúszás, fékkel lassan lassítás, araszolgatás”. hát ezek nem tudom, hogy a mindennapi városi közlekedésben mennyire kiküszöbölhetők.
tibbike01
őstag
Sokszor használom a sport módot, de nem mindig jó az sem. Ésszerűen kell. Pl ha szar úton, offroadon vagy parkolóházban gurulok, akkor jó a sport mód, de országúton meg jó a sima D.
Kúszást persze nem lehet teljesen kikerülni, de törekedni lehet rá és így minimalizálva lesz.
Lisztok
lelkes újonc
Jövő héten ha minden jól megy megyek egy dsg-s autót megnézni, az igazság az, hogy annak használata miatt izgulok a legjobban eddig minden ismerősöm, aki manuálról automatára váltott azt mondta szinte azonnal megszokta.
MunezXBK
nagyúr
Német autópályán jó az.
MM
őstag
Én mindig sport módban megyek, D-ben borzalmasan alacsony fordulatról gyorsít rendszeresen (pl. 1200rpm), vagy taposni kell neki. Sport módban is lehet finoman menni, viszont jobb a gázreakció, motorfék is, és értelmes a fordulatszám tartomány. Ez egy 2.0 CRTDI 4x4 150 ló, 7-es DSG. A benzineseket nem ismerem.
Egyedül a reggeli autópályán araszolás közben szoktam D-be rakni.
[ Szerkesztve ]
Lisztok
lelkes újonc
crtdi-t tervezek megnézni, 140 lovas, hatfokozatú dsg
molnarpeter
nagyúr
Lehet amúgy váltó vezérlőt átírni, hogy kívánt fordulat felett tartsa.
user12
őstag
Sziasztok,
A következő jelenséggel kapcsolatban szeretném a véleményeteket kérni.
Az alany egy 2012-es Seat Ibiza. Kiállok a garázsból, megállok a ház előtt és hátramegyek kinyitni a csomagtartót….illetve csak nyitnám, mivel nem nyílik. Viszont….ha újra kinyitom a vezetőoldali ajtót, utána nyitható a csomagtartó. Eközben a kulcs a gyújtáskapcsolóban volt, járt a motor. Ezután akármikor nyitom zárom az autót, elsőre nyílik a csomagtartó. A múlt héten is eljátszotta ugyanezt. A kézikönyvben nem találtam erre utaló írást, de a neten sem. Ez hiba lehet vagy valami beállítás, hogy ha sokáig nem nyitják ki a csomagtartót, akkor bezárja magától?
Köszönöm előre, is bárki bármit tud.
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
F_Zolee
veterán
Vannak típusok ahol indulás után lezár minden. Nálad nincs ilyen?
imyourfriend
őstag
Tud valaki segíteni skoda karoq 2017 motorháztető hangszigetelés kapocs cikkszámban?
Köszönöm.
Lacess
tag
Itt egy cikkszám a sok közül: 1H5863849A, de ez a kapocs rögzíti a géptetőszigetelést olyan 30éve. Biztos van vagy 20cikkszám még, de szinte 100%, hogy ez rögzíti a Karoq-ét is. Eddig ami gyári új szigetelést láttam, abban mind volt új kapocs is. Szóval ha új szigetelést vennél, szerintem ne vegyél külön kapcsot, vagy nézd meg előtte, hogy benne van-e.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
imyourfriend
őstag
A vékony szigetelőlap egyben van, párszor járt a motorháztető alatt a nyest és egyszer a motortérben találtam a szigetelést ami teljesen ép.
enddav
aktív tag
Nekem is volt már, hogy leesett. Apunak van benne light assist? Utólag aktiválható ez?
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
imyourfriend
őstag
Jó kérdés van-e benne LED assist az új Kodiaq-ban van ott kitakarja a szembejövőt.
Karoq-ban olyan jól világít a LED éjjel, hogy nem gondolkoztam el még a funkción biztosan kell hozzá valamilyen egység ami érzékeli a szemből érkező jármű fényét ezáltal állítja a reflektort.
MM
őstag
Csak amíg garanciális az autó, addig nem érdemes...
Nagyfejű
aktív tag
Köszi,öket néztem.felveszem velük a kapcsolatot
user12
őstag
15 km/h sebességnél zár, de annak bőven alatta vagyok, amikor kigurulok
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
Paxker315
addikt
legjobb inveszt. Októberben írtak új programot, és még az előző, 2022 júliusban megírttól is jobb. Érdemes. Főleg, hogy egy régebbi darabról van szó, sokat profitálna belőle. Én 10k-t fizettem érte, de nagyon elégedett vagyok és jól elkötött pénznek tartom. Így gyakorlatilag 1800-2400 közti fordulatszám-tartományban tölti a bódé az idő túlnyomó részét, és maximum terhelés nélkül "esik be" a fordulatszám (1500-1600), teszem fel, gyorsítás nélkül krúzolás 95-100 közt. Városban meg sokszor 3-4-esben tudsz haladni, mikor a gyári program úgy váltotta 45-nél a hatodikat, hogy fájt hallgatni is. Mondjuk azt fél napig használtam, és senkinek sem ajánlom :\ :|
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Primary92
senior tag
Most lement a linken szereplő EGR 95500 forintra, ami elég jó két nagy alkatrész kereskedőhöz képest, ahol a listaár bőven 200+. De, ha valakinek 50% a kedvezménye, akkor is drágább 30%-kal, mint az Autodoc-on, vagy a linkelt eBay-es forrásból.
Szoktak ezek gyári hibásak lenni? Az alacsonyobb ár mellé talán nem olyan stabil a granaciális háttér.
Lisztok
lelkes újonc
270e km van a kocsiban, lehet már átírták. Majd ha hívom az eladót, rákérdezek erre is.
[ Szerkesztve ]
Paxker315
addikt
egész biztosan nem foglalkoztak vele. Tesztkörön úgyis kiderül, ha alacsony fordulaton szenved kis tempónál, meg bőven 2k alatt elvált, akkor az gyári lészen.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
molnarpeter
nagyúr
[link] kauffer 97k
(Unix nekem 118k)
[ Szerkesztve ]
TrollBalint
addikt
" A kúszás, fékkel lassan lassítás, araszolgatás, "darabolgatás" nagyon nem tesz jót neki."
ettől tudok idegbajt kapni, hogy reggel a hülye dugóban nem megy senki. Araszolni lehet. Lámpánál begurulok, mert előttem is állnak meg piros is, meg amúgy is. Megállok. Akkor elindul, mire elindulok, megáll. (az előtte lévő autó meg se mozdult közben...)
Szerintem át fogok szokni a bináris vezetésre. Vagy padlógáz, vagy satufék akár 5 méteren is
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
Qru
MODERÁTOR
Tesztkörön kiderül, ha sík terepen 60-nál felvált 5. fokozatba ott olyan 1200 körül lesz a fordulat ami kevés.
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
Enyém a 30-at 2-ben abszolválja. Jól van nevelve.
tibbike01
őstag
Ne is mond, én sem bírom ezt. Ráadásul nekem ugye e-tec van, ami azt csinálja, hogy beindítja a motort, ha az előttem lévő előrébb gurul (ez ilyen automatizmus, hogy ne a gázpedál lenyomással induljon a motor, hanem picivel hamarabb). De a gyökér csak 10cm-ert megy előre és áll ugyanúgy tovább a piroslámpánál...
Ezek a mai autók tök más közlekedést, gondolkodást igényelnek a vezetők részéről...de kb 20 év múlva odaérünk ahová kellene.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nálad a D olyan mint másnál az S.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Meg nem is gazdaságos, mert az autó állóból elindításához elég sok erő/nafta kell.
#nincsbennetarcsi
kazsolt
tag
Sziasztok, turbó csere előtt állok.
Alany: Seat Altea 2.0 pdtdi BKD.
Egyelőre Melett turbóra van ajánlatom. Ismeri valaki? mennyire vállalható kategória? (UK,ha jól tudom)
Mi jöhet még szóba, tudna tanácsot adni, Cég-márka ügyben?
Qru
MODERÁTOR
Ferry-ker, felújított gyári turbó, attól jobb nem is kell.
#nincsbennetarcsi
Nem kínai a Mellett? Végül jó de szerintem nem lesz gyári tartósságú.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
kazsolt
tag
Angol.
Esetleg BorgWagner? Bár az gyári garett áron van kb.
kelly7
aktív tag
Lisztok
LA-Chip frankón meg írja a dsg-t. Sok passatos meg csináltatta már nálunk.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az BorgWarner és igen azért drága mert jó és tartós. Szvsz a meglévő gyári felújítása a legjobb (már ha menthető).
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
A felújítók nagy többsége Mellett készlettel dolgozik, tehát innentől mindegy...
[ Szerkesztve ]
Brumi˘
addikt
Mellett turbók se rosszak (főleg középrészeket vettünk, nem volt gond feszített üzemben sem), de Qru által ajánlott Ferry--ker vagy Belfegor turbo is ok ha felújitatni szeretnéd.
Qru
MODERÁTOR
Ó remek...
#nincsbennetarcsi
Paxker315
addikt
hja, amúgy gyári turbó átalakítással foglalkozik itthon bárki? Mert muchboosték egész vállalkozása erre épít: gyári oszt átalakítás. Még pd-elemeket is.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )