Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#195951) LZs?! válasza HUTCHDB (#195946) üzenetére


LZs?!
aktív tag

Köszi szépen.

Ugyanakkor lehet, félrevezetően írtam le (ha így van, elnézést): nem '17-es Tiguan választása egy '22 Tiguan helyett lenne a kérdésem.

Hanem a '22-es FL kapcsán [link] várható-e, hogy beltéri anyagokhoz is hozzányúlnak, pl. az említett ajtópaneleken habosított műanyag a kemény helyett, vagy kevésbé utilitárius szövetek.

Egyébként a kocsi 'vétele' lefutott dolog, mivel céges; a felszereltség 'Life', amire még kincstárilag ráhúztak némi csingilingit; illetve én belekértem pár dolgot saját zsebre.

Másrészt az Uno Turbo még 1st Gen volt? Azért odáig voltam anno, és a mai napig az egyik legprofánabb hothatch-nek tartom; de csak egyszer jutottam közel hozzá...igazi varacskos disznó.

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#195952) Reggie0 válasza Mágus2 (#195949) üzenetére


Reggie0
félisten

Miert hagytad abba?

(#195953) simonjoe válasza Mágus2 (#195949) üzenetére


simonjoe
senior tag

""megmondó ember"!!! :D Ne má!! :P

Joe

(#195954) Kiskokó válasza LZs?! (#195951) üzenetére


Kiskokó
veterán

Helló
Bocsi nem olvastam végig mit szeretnél pontosan.
Csak egy gyors megjegyzés.
Én jól meggondolnám mit veszek újonnan. Ez most persze csak a saját nézőpontom, lehet neked nem befolyásoló. De én biztos nem költenék csak egy "VW"-re pláne a tömeg Tiguanra újonnan 14+ millió Ft-ot.
Miért ragaszkodsz az új autóhoz?

Amúgy is drága most minden, Nézegettünk mi is faternak 1-2 éve már Tiguan / Q5 és hasonló kategóriát.
Hát komolyan vicc, milyen drágák lettek az autók. 1,5 Millióval drágább egy Audi Q5 mint egy Tiguan és mégsem annyira "tucat" meg hát minőségről, zajszigetelésről stb nem is beszélve. Ne, tudom felétek mennyi van. Itt az elmúlt 2 évben rengeteg Tiguan lett.

Na mind1, csak most frissek a tapasztalatok , gondoltam megosztom. Nem a véleményed akarom megváltoztatni.
(Faternál áll pár napja egy 4 hónapos Q5, Quattro Sline 204Le 2.0TDI alig volt drágább mint a Tiguan amit nézett és azért kinézetben sem közelíti meg a VW-t, SZERINTEM. :)

(szerk : igaz ez lehet csak a mi felszereltségi fokozatunkra érvényes. Azért ha kicsit tágabbra veszed a keresést akkor már 3 milla a különbség azért. Ettől függetlenül, még mindig azt mondom, hogy a franc adna egy WV-ért 16 millát,... meg hát én amúgy is úgy vagyok vele, hogy ki vesz új kocsit ??nem vagyok a pénzem ellensége)

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#195955) Gergőke88 válasza Kiskokó (#195954) üzenetére


Gergőke88
addikt

Cégesautónak ritkán vesznek használtat….

ÁFA, lízing, flottás ezer oka lehet.

(#195956) Kiskokó válasza Kiskokó (#195954) üzenetére


Kiskokó
veterán

Példa :

Ez egy 60 ezer Km futott Régebbi Tiguan csak 150Lovas első kerekes... régi belső, gagyi ülés...

Ettől meg "jóval" olcsóbb volt faternak (6ezer Km van benne és 4 hónapos) a Q5 és ebben is van 13ezer Km. Nekünk csak a 360-as kamera nincs benne ehhez képest.
Meg valahogy amíg a Q5 S-line bitang jól néz ki fekete pakettal stb, addig ez a Tiguan nekem egy semmilyen. (lehet a képek rosszak csak)
Na hát ezek tudatában mondom én neked, hogy tudod hol adnék 19 Millát egy VW-ért...
(majd Du dobok egy képet :) )

Gergőke88 :
Ja hát az más helyzet, persze. :)

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#195957) HUTCHDB válasza LZs?! (#195951) üzenetére


HUTCHDB
nagyúr

A 2022-es modell, az már 2021 őszétől az utakon van.
2 különbség van a 2017-2021 modell és az “új” között. Az egyik az első lámpa és belül a kapcsolók, ez utóbbiakat a használók rohadtul utálják.
Az auto egyébként teljesen ugyanaz, mint a 2017-ben gyártott.
A kopogós műanyagokkal kapcsolatban viszont továbbra sincs infóm. A nagy újrahasznosítási mizéria miatt azért benne lehet a pakliban, hogy sajnos az új autóban már más összetételűek és így kopogósabbak lesznek a belső elemek.
Ide tartozóan, de nem konkrétan a műanyagokat minősítő dolog:
A life felszereltséget nem ismerem (szerintem ez valami új kategória-besorolás lehet) az enyém ugyan highline, de ez sem jelent semmit, mert a beltérben levő bőr, vagyis inkább ülés és oldal kárpit külön rendelés kérdése. Azt tudom, hogy a 2017-2021 közottiekben használt plüss kárpit (amit szeretnek alcantara-ként hirdetni) az szerintem kritikán aluli, nagyon gyenge minőségű. Kb. 80e km-nél már teljesen kifényesedik, nagyon leharcolt képet tud mutatni.

[ Szerkesztve ]

" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -

(#195958) Mágus2 válasza Reggie0 (#195952) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Lex Corona... Nőttek a kiadások, csökkent a bevétel, hosszú távon nem egészséges kombináció. A bérlet 2 év alatt a duplájára nőtt. Visszamentem az IT-be. Addig ez lesz, míg nem áll helyre a gazdaság. Ezt itthonról is tudom csinálni, jön a fix fizetés, akkor is, ha mindent bezárnak. Addig nem lesz másik műhely, míg nem telik sajátra. Nem akarok többé bérelni.

[ Szerkesztve ]

(#195959) F_Zolee válasza Mágus2 (#195958) üzenetére


F_Zolee
veterán

:Y Azt hittem viccelni tetszik.

(#195960) macilaci78 válasza Mágus2 (#195958) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Sajnálom, kár érte, kiváló ügynök volt.
Jó hír, hogy volt mihez nyúlnod. Sok szerelőnek nincs B-terve.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#195961) Szabi®


Szabi®
addikt

Sziasztok! Nekem olyan problémám lenne, hogy a feleségem kocsijában (Audi A4 B7 Tfsi) behalt az akksi, és nem működnek a kulcsok távolról (lezárás,nyitás), csak a gyújtáskapcsolóban, viszont ilyenkor riaszt is. Hogyan lehetne visszaprogramozni ? :F

(#195962) Lacess válasza Mágus2 (#195958) üzenetére


Lacess
tag

B@szki :(
Kicsit gyanús is volt, hogy többet látni téged erre...
Nagyon sajnálom a dolgot, főleg úgy, hogy nagyon akartad és szeretted ezt csinálni.
Kívánom, hogy mihamarabb ismét "olajos lehessen a kezed"!

Amúgy bitpork már nagyon rég nem "röfögött" erre. Valaki tud róla valamit? Remélem jól van és minden rendben vele.

Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.

(#195963) MunezXBK válasza Lacess (#195962) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Jól van, elfoglalt.

(#195964) Reggie0 válasza Mágus2 (#195958) üzenetére


Reggie0
félisten

Na igen. Es raadasul a chiphiany sem tesz jot a biznisznek. Most mindent kerulni kell, ami hardver es nem szoftver, mert baromira sok fejfajast okoz a beszerezhetoseg. Az en szereloim is panaszkodnak, hogy egyre kevesebb gyari alkatreszt kapni, mert mar nem eri meg kis szeriaban utangyartatni, igy aminel lejart a 10 ev, azt felejtik is el.

(#195965) grizlisandor


grizlisandor
addikt

Novoth autószerviz fb live

Szíjjas 1.4 tsi motor olajfogyasztás problémával ~190k km futás körül, elmondása alapján sok ilyet javítanak.
Több problémáról számol be: "egy henger alig járt, beköpte a gyertyát".
Jelentős olajkokx lerakódást mutat hengerfejen, a dugattyúk gyűrűhornyában is, ami eltömíti a gyűrűket. Mi okozza ezt, nem tudja.
El lesz takarítva minden, új gyűrűkkel, új hajtókarcsapággyakkal?(mi ez bmw?), injektorellenőrzés és menthető a motor. Emleget vezérlés és vízpumpacserét is, tudtommal azt már cserélni kellett volna rajta nem?

Ezzel nekem az a bajom, hogy nem problémamegoldás, hanem kap a motor egy felújítást és mehet tovább. Mikor fogja megint "beköpni a gyertyát"? Vagy rosszul értelmezem a dolgokat?

(#195966) vwpolooo


vwpolooo
csendes tag

Sziasztok!
Nem tudom, hogy valaki találkozott e már a következő jelenséggel?.
1.6 Cr tdi. 200e km.
Semmi gond nem volt az autóval, egyszer csak elindulás után pár száz méter múlva elkezdett rángatni, gázadáskor is, nyomaték nélkül rángatva ment. Félreálltunk, leállítottuk, utána elindítva mintha semmi nem történt volna, ment rendesen.
Majd most 3-4 hónappal az eset után, újból csinálta, csak annyi különbséggel, hogy leállítás után újra csinálta. Félreálltunk vele, majd fél nap múlva, hogy megyünk a kocsiért, hogy elhúzzuk megint semmi baja nem volt.
Másnap már folyamatosan produkálta a jelenséget, akkor amikor megy az auto pár száz méter után, félreállva ha hagyjuk alapjáraton akkor egyenletlen járás, de ha leállítjuk és újból elindítjuk megint egyenletes, addig míg el nem indulunk vele.
Sajna most 2 ünnep között senki nem vállalta a hibakeresését, és nagy szükségünk lenne az autóra.

Hibakódot nem ír ki, és a kuplung benyomásával sem változik a rángatózás amikor csinálja.

Előre is köszönöm,
üdv Gábor

[ Szerkesztve ]

(#195967) szilchi


szilchi
őstag

Szép estét!

Az autómban,Octavia II 1,9 TDI BXE 2010,eljött (szerintem) a kuplung+kettőstömegű cseréjének az ideje,most 276.000 km-nél jár.Alapjáraton érezhetően remeg a bódé,elindulásnál és tolatásnál felerősödik a remegés.De főleg tolatásnál.A bejáratott szervizem Unixtól rendel,ott egy készlet 220K körül/felette van.
De én kinéztem ezt:
Sachs készlet
Igaz nincs benne kinyomó csapágy,de az van 10 körül unixnál.Kérdés hogy jó lenne e bele.Típus szerint kerestem rá és azt mondja jó a 105 Le-s TDI-hez,5 gangos kézi váltóval.Csak furcsa,hogy itt ennyivel olcsóbb a készlet,mint a Unixnál.

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#195968) raziel01 válasza szilchi (#195967) üzenetére


raziel01
veterán

Ha a szerviz nem szól érte, hogy te viszel alkatrészt akkor érdemes megnézni máshol is.
Kauffer/Zs+u mindig olcsóbb általában mint az Unix. Mondjuk azért az is durva, hogy teljes áron számolná a szerviz az alkatrészt neked holott nekik van 40-50% kedvezményük. Nem azt mondom, hogy adja oda féláron neked is de 20-25%-ot adhatott volna.

(#195969) szilchi válasza raziel01 (#195968) üzenetére


szilchi
őstag

Elvileg nem szólnak,csak kicsivel magasabb óradíjjal (kb.+ 2000 Ft) szerelik be.Akkor még nézek,hátha lesz jobb ajánlat.Nincs sok szerviz a környéken és a legtöbb elteszi a teljes profitot,nem nagyon adnak kedvezményt.

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#195970) Keef_Lee válasza raziel01 (#195968) üzenetére


Keef_Lee
senior tag

.. azannya! Nekem a szerelőm mindig azt mondja, hogy csak 5 %-ot kap. :((

(#195971) Reggie0 válasza Keef_Lee (#195970) üzenetére


Reggie0
félisten

Ha mast mondott volna, akkor nem alkudoztal volna vagy vittel volna elobb? Neki is kenyelmesebb, ha megsajnalod, meg neked is.

[ Szerkesztve ]

(#195972) 1stVikman válasza Mágus2 (#195958) üzenetére


1stVikman
senior tag

:(
Sajnálom nagyon!
Akkor már nem is készülök hozzád jövőre a remegéssel. :(

(#195973) vwpolooo válasza vwpolooo (#195966) üzenetére


vwpolooo
csendes tag

Valaki esetleg tudna adni ötleteket?

[ Szerkesztve ]

(#195974) Reggie0 válasza vwpolooo (#195973) üzenetére


Reggie0
félisten

Lehet cserelni kene a befecskendezoket. Mennyi km van benne? A kipufogogaznak nincs gazolaj szaga? Mennyi km van benne?

[ Szerkesztve ]

(#195975) Mágus2 válasza vwpolooo (#195973) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerintem a 3-as injektor a leggyengébb láncszem. Ilyen futásnál illik cserélni mind a 4-et. Tudom, hogy nem ezt akartad hallani, de ez van.

(#195976) vwpolooo válasza Mágus2 (#195975) üzenetére


vwpolooo
csendes tag

CAYC motorkód, 200.000.km
nem jó hír, de miért van az, hogy ha leállítom, és újra elindítom akkor szépen megy?
Ha dadog, akkor igen, elég büdös inkább el nem égetett füst szaga van

(#195977) simonjoe válasza Mágus2 (#195975) üzenetére


simonjoe
senior tag

200k-nál ez nem túl korai?? Mi lehet ennek az oka? :F Rossz üzemanyag?

Joe

(#195978) dnelb válasza vwpolooo (#195976) üzenetére


dnelb
veterán

azért mert olyankor kijon a limp módból egy ideig

(#195979) vwpolooo válasza dnelb (#195978) üzenetére


vwpolooo
csendes tag

Hát ha más nem lesz, ha jó ötlet, hogy tesómék kocsijába tavaly cseréltek 4 új porlasztót, ugyanezt a típust, azzal megpróbálni.?
Lehet látni nyest nyomokat a kocsiba, nem lehet hogy ő okozott galibát?

(#195980) Reggie0 válasza simonjoe (#195977) üzenetére


Reggie0
félisten

Vagy femreszecskek szabadultak ki a nagynyomasubol es koptatja/dugitja az injektorokat.

Ezen felul a varosi hasznalat es sok regeneralas is rendesen megterheli az injektorokat.

[ Szerkesztve ]

(#195981) Mágus2 válasza simonjoe (#195977) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem, ez piezo injektor. Ezért nem ajánlott az 1.6... a Siemens injektor az egyik gyenge pontja. Ha meghal az elektromos rész, az nem felújítható, csak csere. Amikor haldokolni kezd, akkor ezt csinálja, néha megy, aztán majd csak 3 henger fog járni. Két féle képpen tud meghalni, az egyik, amikor zárlatos lesz, ekkor leáll és nem indul, vagy csak leáll az a henger, olyankor remeg az egész bódé.

[ Szerkesztve ]

(#195982) vwpolooo válasza Mágus2 (#195981) üzenetére


vwpolooo
csendes tag

Ha ellenállást mérek mindegyik porlasztónál, 1-2 mp alatt lehet mérni a 200kohm-ot.
Menet közben VCDS-el meg lehet nézni, hogy melyik henger hagy ki?

(#195983) Szabi®


Szabi®
addikt

Akksi csere után valamiért "változó" lett az alapjárat, olyan mintha ingadozna, és rezegne/rezonálna az autó. Ez az állás miatt lehet ? 3 hetet nem volt használva. :F :R

[ Szerkesztve ]

(#195984) Mágus2 válasza vwpolooo (#195982) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Amíg nem dob rá hibakódot, nehéz megmondani. A korrekció csak alapjáraton releváns, fordulaton már nem.

Ha kihúznád a gyanúsat és 3 hengerrel nem rángatna, akkor ki lehetne szűrni, de két okból sem ajánlom.
1: Eleve sántán jár a motor 3 hengerrel.
2: Ha így terheled, eltörhet a főtengely, ami nem két filléres probléma.

Dobd át a másikból a 4 injektort. Ha úgy jó, vegyél 4 darabot. Hengerenként szamozd meg és mindet a helyére rakd majd vissza, mert így vannak feltanítva. ;) Első henger a vezérmű szíjtól számolódik.

[ Szerkesztve ]

(#195985) vwpolooo válasza Mágus2 (#195984) üzenetére


vwpolooo
csendes tag

Megpróbálom akkor megmérni amikor alapjáraton is rángat.
Köszönöm a tanácsokat.
Kicsit elkeserítő, de ha csere lesz a vége, honnan érdemes beszerezni?
esetleg felújítatni?
Na meg akkor holnap áthozom tőlük a kocsit.

[ Szerkesztve ]

(#195986) simonjoe válasza Mágus2 (#195981) üzenetére


simonjoe
senior tag

Lassan az enyémben már csak az nem volt cserélve. Konzultáltam a szerelőmmel, mondtam neki, h dobjuk ki a négy spricnit, tegyünk bele új gyárit, de csak rázta a fejét. Amíg nincs vele gond nem bántja. Majd megnézem én is az élő adatokat. Megszakérted ha átküldöm??

Joe

(#195987) Kumblee88


Kumblee88
csendes tag

Sziasztok! Mitől lehet az Golf4nel, hogy alapjaraton tök randomszeruen csorog valami az auto alatt kipurogora tippelek! Ha raengedem a kuplungot terheles alatt egybol megszűnik!

Választotokat előre is köszönöm!

(#195988) bul07 válasza Mágus2 (#195981) üzenetére


bul07
nagyúr

Tudom hogy te tudod nem is neked szántam a videót, csak te említetted a piezo-t :)

Nem tudom mennyire egyforma a VW és BMW
De Jenő többek között is is beszél, kódolás meg a piezo-ról, hogy mibe jobb mibe nem, hibáról is
A turbó résztől linkeltem
Régen írtad hogy nagyon fontos a jó levegőszűrő és hogy mit okozhat egy rosszabb szűrésű akár turbóval ő is elmondja

Én nem szeretem a BMW-t mint márkát de ezeket a videókat megnézem mert Jenő nagy tudással bír

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#195989) Mágus2 válasza bul07 (#195988) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Én is nézek ilyeneket.... :D

(#195990) Mágus2 válasza simonjoe (#195986) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ami neked van, az a fajta 400k kilométerig nem szokott problémázni. ;)

[ Szerkesztve ]

(#195991) simonjoe válasza Mágus2 (#195990) üzenetére


simonjoe
senior tag

addig meg eladom :C

Joe

(#195992) Motion_Blur válasza grizlisandor (#195965) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Majd ha normálisan lesz használva az autó akkor nem lesz velei ilyen baj.

0W30 olaj, ami 8-10k-nál csere és hidegen nem gyilkolni. Szntem ennyi elég egy ilyen autónak hogy ne legyen vele baj.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#195993) focvis válasza Mágus2 (#195990) üzenetére


focvis
veterán

Időnként szemezek egy 300 ezret futott GTD-vel, évi 60 ezret csavartak bele német pályán. Abban még mennyi lehet hátra?

Komolyabb kérdéssel is hadd forduljak Hozzád. Mehet VW 504-et tudó Liqui Moly 4210 0w30 a benzines G7-embe, vagy inkább 5w30? Köszönöm!
Eredeti kérdésem itt.
(Még vissza tudom mondani gond nélkül a rendelést. Az ára teljesen baráti, német Amazonról jön.)

[ Szerkesztve ]

(#195994) Mágus2 válasza focvis (#195993) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az már elég sok annak a motornak, ha hajtották is. Csak akkor ajánlom, ha nem fáj foglalkozni a turbó, DPF, befecskendező szentháromsággal.

Mehet bele a 0w 30. :K Sofi 0w 20-at kér. :Y

[ Szerkesztve ]

(#195995) grizlisandor válasza Motion_Blur (#195992) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nem tudjuk milyen körülmények között használták, ebben igazad van.

(#195996) focvis válasza Mágus2 (#195994) üzenetére


focvis
veterán

Már hogyne fájna! 😁

Köszönöm szépen!

(#195997) DJ. Ru$y válasza Mágus2 (#195898) üzenetére


DJ. Ru$y
félisten

Hétfő helyett csütörtök lett belőle, megcsúsztunk idővel, de kiolvastam. Eltárolt hiba nincs (csak 2 parkszenzor, de az Isten ideje óta sajnos), néztem élőadatban a komfort elektronikát, de semmi, nincs ilyen érték benne, ami az MFA kar állására utalna.
Létezne, hogy ez relével van megoldva és a 395-ös relé lenne a ludas? (A benzinpumpa reléje pár ezer km-rel ezelőtt szívatott, lehet, hogy ez is elfáradt volna?)
Változott a helyzet is azóta, jelenleg úgy állunk:
- OFF állás (kar alaphelyzetben): gyors hátsó törlés
- ON állás (kar a műszerfal felé kattintva): mintha ki lenne kapcsolva most már nem töröl
- Mosás állás (kar a műszerfal felé nyomva és tartva): gyors hátsó törlés és nyomja a szélvédőmosót)

:R

Ui.: Sajnálom a műhelyes dolgot, én is remélem, hogy mielőbb visszatérsz a villáskulcsok mezejére.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!

(#195998) Zsolty73


Zsolty73
csendes tag

Sziasztok!
Ezt a fajta motorburkolatot szét lehet valahogy szedni roncsolás nélkül? Nagyon rezonál a szürke műanyag! Az alá szeretnék tenni valami szivacs félét! Vagy esetleg tudtok egyéb módon való megoldást? Köszi.

Golf 7 variant, 1.4tsi (2013)CXSA 122le

(#195999) K Norbi válasza Zsolty73 (#195998) üzenetére


K Norbi
addikt

Opelnél ilyesmi volt, de ott a burkolat úgy rezonált, belülre behallatszott.
Tettem ilyet alá [link]

Neked össze kéne ragasztani.
Így nem tudom, látni kéne. :D

(#196000) yodamester10 válasza Zsolty73 (#195998) üzenetére


yodamester10
őstag

Fekete színű sziloplaszt ragasztó,utána meg lefújni fekete gumispray-el ;)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.