Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
Ha volt benne cserélve az olaj, vagy még nincs megégve és jól működik a váltó, akkor szerintem jó
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Kérdésem:
Adott egy 1.9 TDI ASV 2004. Évj. Seat Toledo 1M
Fűtést rákapcsolom hidegen melegen jön be a kipufogószag/ égett motorolajszag az autóba.
20 ezer km-alatt egy kis víz is fogyott a kiegyenlítőtartályból.
Felnyitva a motorháztetőt érezni ugyan azt a szagot.
Víz nem szivárog.
Motorolaj párlat van a bezöltőnyílásnál és a szelepfedél hátsó részén.
Vagy lehet hogy csak a műszerfal alatti fűtőradiátor hibás és a fagyálló szagát érzem?
(#187053) molnarpeter válasza Winchester95 (#187052) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Kipu flexibilis cső, kartergáz visszavezető?
Köszi a választ, ez az obdeleven elég jónak néz ki, de van annyi variáns, nem tudom melyiket kell megvenni:
Gumi: Kiábrándító, nem lehet valahogy a többi méretet is beiratni a forgalmiba?
A felni nincs beleírva, abból mindegy hogy 6,5 vagy 7 széles a 17?
A gond hogy most van 2 új és 2 cserélendő 205/50 r17 téligumi rajta.
Tavaszig még kibírja. Akkor kéne rá nyári, júliusban német műszaki, és valamikor október körül tudom honosítani. A 2 jó gumi túl jó hogy nyáron elb*sszam, a 2 rossz meg nem bírja ki addig. Olyan létezik, hogy beraknak olyan pótkereket, ami csak hátra jó mert elől nagyobb a fék, és ha elől van defekted akkor előre kell tenned egy hátsót és a hátsó helyére a pót?
Szerintem a számok az elején a magasabb teherbírást jelzik a sima Passathoz képest.
De most hogy lehet 4525 kiló a megengedett össztömeg? Egy komplett autót elhúzhat futón? És azt B jogsival hogy?
https://tinyurl.com/rasoapro
Doki16
addikt
Mindegyik OBD 11 ugyanaz, csak a hozzáadott pontokban és kiegészítőkben tér el. Ha megveszed az eszközt utána még a programban krediteket kell vásárolni és úgy lehet módosításokat végrehajtani. De mindenképpen PRO licensz kell a módosításokhoz.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
gyenesmartin
őstag
A fekete obd11 újabb gyorsabb hardverrel és a jövőben nem csak VAG csoporthoz lesz jó.
Érdemesebb azt venni szerintem. Mondom ezt úgy, hogy nekem a fehér van. De én úgysem fogok mást venni már.
The first generation device (white) can work only with Android and can support Audi, Volkswagen, Seat, Škoda, Lamborghini, and Bentley.
The next-generation device (black) can work with Android and iOS. The next-generation can support Audi, Volkswagen, Seat, Škoda, Lamborghini and Bentley and will support more car brands in the future. Our next goal is to add the BMW.
The functionality of the devices is the same. The first-generation device does not have digital content (Credits or PRO version) included. While the Next-generation device comes in different packages:
STARTER pack - the next-generation device + 100 credits.
PRO pack - the next-generation device + 200 credits and the license of PRO.
ULTIMATE pack - the next-generation device + 500 credits, the license of PRO, carry pouch and the phone holder.
NextGen OBDeleven device without any credits or PRO.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Csak a fekete én is úgy gondoltam A régit már nem érdemes venni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Szada85
aktív tag
A német forgalmiban (Zulassungsb. Teil 1) annak is a 15.1/2/3-as cellákban a tengelyekre engedélyezett legkisebb felrakható gumiméret van csak rögzítve.
Nekem ez pl a Cuprán 205/50R17, viszont az autó gyárilag 18-as téli, és 19-es nyári felnikkel volt/van forgalmazva, ezek viszont a tanksapkán kívül sehol máshol nincsenek feltüntetve, mégsem volt eddig gondom.
Ha más gyártó felnijét veszel az autódra, (O.Z, BBS, stb.) akkor pedig a felnikhez meg kell keresni az autótípushoz tartozó "Gutachten"-t, és ezzel müszakin ellenörzik illetve fel is viszik az ilyen "extra" kiegészítöket. Gumiméretre pedig a típusbizonyítványt kell sztem megnézni, de, hogy azt egyesével be fogják-e írni a forgalmidba kint, abban nem vagyok biztos.
(#187059) Winchester95 válasza molnarpeter (#187053) üzenetére
Winchester95
őstag
Megnéztem a flexit, alapjáraton sem, de gázadásra sem jött ki füst és semmi.
Kartergáz szűrőnél sem volt semmi. (Amúgy ebbe 12ezer km van)
Szelepfedél csavaroknál volt olajpárlat (turbó felöli oldalon)
molnarpeter
nagyúr
Hm, akkor keresni kéne gyorsan 16" felnit papírral, és akkor itthon is beírva maxi kényelem
(#187061) Winchester95 válasza Winchester95 (#187059) üzenetére
Winchester95
őstag
Annyi ha bekapcsolom a fűtést akkor érezni.
grizlisandor
addikt
Szekunder levegő hiba történet folytatódik; kemény 3,5 hónapig bírta, az autóvillamossági szerelő javítása után.
salesman
őstag
MunezXBK
nagyúr
Google, P1120 hibakód.
salesman
őstag
Köszi, de én ettől nem lettem okosabb.
[link]
Türűűűdrááá!
MunezXBK
nagyúr
Nem képeket kell nézegetni.
How is the P1120 code repair?Start by checking the "Possible Causes" listed above. Visually inspect the related wiring harness and connectors. Check for damaged components and look for broken, bent, pushed out, or corroded connector's pins.
vzsryl
nagyúr
Superb MK2 facelift.
Ma reggel elindulásnál szépen kinyíltak a tükrök, de utána több helyen is megálltunk, és egyszer sem tudtam behajtani elektromosan a kulcson lévő zárgomb hosszan nyomva tartásával.
Most délután az autó szerint 0.0 fok volt, és behajtotta.
Előfordulhat, hogy fagypont alatt letiltja ezt a funkciót?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
macilaci78
nagyúr
A műszerfal már +4°C-nál már jelez, az ónos esőnek magasabb a fagypontja.
Ha hőmérséklettől függően tiltaná a funkciót, akkor logikusnak tartom ehhez igazodni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
vzsryl
nagyúr
-1.5-nél nem engedte, nem is próbálkozott, de most 0.0-nál igen. Csak erre tudok gondolni, vagy esetleg arra, hogy kezdi feladni a küzdelmet az elektronika.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Még meg sincs az autó, de már a vállamra ült a kisördög egy chiptuning gondolatával
2.0 cr, gyárilag 170ló @4200 rpm, 350Nm.
Legtöbb oldal 420-450 Nm-eket, 200-225 lóerőket igér.
Nade nagy kutakodás során azt találtam, hogy az összes DSG6 váltó 400Nm-re lett tervezve, én meg nem szándékozok semmit meggyilkolni, csak hát mégiscsak egy teletankolva beleülve majd 2 tonnás autó, és hát olyan jól néz ki, hogy a 2.0TSI 7,5-8 másodperc alatt van százon 211 lóval.
Lehet-e úgy, hogy a 400Nm-t ne lépje túl nyomatékcsúcson (400Nm plató 1750-3500ig) , de teljesítménycsúcson azért jöjjön ami a csövön kifér (320-340Nm még 4000 fölött is).
Ezzel a többletkárosodás minimalizálható?
Másrészt ez ugyebár a csaló dízel, azt se ártana kicsit barátibbá tenni nehogy idő előtt dpf-et kelljen vennem, ha remapolva visszacsalítva elviszem márkaszervizbe azt észreveszik, nézik, szólnak, visszateszik, vagy mi ilyenkor a szitu?
https://tinyurl.com/rasoapro
Lacess
tag
Én azt gondolom, ha erősebb kell, akkor erősebbet kell venni.
Ezek a motorok általában jobban teljesítenek a gyári adatoknál, magyarul a gyári 350Nm a padon simán lehet 370-380 is. A váltó pedig nem fog 400nál többet szeretni. A maradék 20Nm-t már egy kellemesebb hegyi levegő is hozzá tudja adni.
Nem hinném, hogy hosszú távon a DSG partner lesz ebben.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
+1. Altalaban nem veletlen, hogy miert vannak ugy beallitva a motorok, ahogy.
while (!sleep) sheep++;
molnarpeter
nagyúr
DSG miatt hagynám
kona005
senior tag
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi használ valaki ilyen olajat benzines autóba , jó bele ? [link]
Audi A4 B7 Avant 2.0 ALT, nem FSI.
Köszi
és molnarpeter
pont ezek miatt mondtam, realizálva hogy nyomatéktartalék a váltóban nem nagyon van:
Lehet-e úgy, hogy a 400Nm-t ne lépje túl nyomatékcsúcson (400Nm plató 1750-3500ig) , de teljesítménycsúcson azért jöjjön ami a csövön kifér (320-340Nm még 4000 fölött is).
Ezzel a többletkárosodás minimalizálható?
De fordulaton már nincs ennyi nyomaték, a 170HP@4200 csak 288Nm-t jelent, az ígért 200-225 ló 4200-4500 fordulaton van csak ment, ami 320-380Nm-t jelent. Bár a 200 ló a 170-hez képest nem túl sok.
Rajzoltam egy elképzelt ívet, kék és fekete a gyári, narancs és zöld amit én mondok:
400Nm 1750-től 3500-ig, 200 ló környéke 3500-tól 4500-ig, talán közte kicsit több nem annyira plató. Itt minden 400Nm alatt van. "A nyomaték öl"
Illetve tuningtól függetlenül él a visszacsalódízelesítős kérdésem:
Másrészt ez ugyebár a csaló dízel, azt se ártana kicsit barátibbá tenni nehogy idő előtt dpf-et kelljen vennem, ha remapolva visszacsalítva elviszem márkaszervizbe azt észreveszik, nézik, szólnak, visszateszik, vagy mi ilyenkor a szitu?
https://tinyurl.com/rasoapro
Most nézem, ez kb pont megegyezik a gyári 190 lovaséval:
https://tinyurl.com/rasoapro
szabonagyur
félisten
Mire nem eleg a gyari amit tud?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
daniel2121
senior tag
Sziasztok tudja esetleg valaki, hogy a Skoda Scala első futóműve megegyezik valamelyik más típuséval?
(#187079) molnarpeter válasza daniel2121 (#187078) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
[link] MQB A0 szerintem mind ugyanaz lesz.
(#187080) daniel2121 válasza molnarpeter (#187079) üzenetére
daniel2121
senior tag
Köszi úgy tudom,hogy van rá program is ami cikkszám szerint összehasonlítja hogy az adott alkatrész melyik másik típussal egyezik meg.
(#187081) macilaci78 válasza szabonagyur (#187077) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Farokméregetésre.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Reggie0
félisten
Elozesre.
vzsryl
nagyúr
Ma előztem párat a 140 lovas változattal, meg az utóbbi pár hónapban is pár százszor. El nem tudom képzelni, hogy milyen elmebeteg szituációban kevés a 170 pacis, mivel már a gyengébb is néha hajmeresztően hamar hozza közel a távolinak tűnő tárgyakat.
Én is elfogadnék egy erősebbet, de nem előzésre. Közelebb áll a valósághoz szabonagyur fórumtárs állítása.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
szabonagyur
félisten
Akkor ott nagy a baj es a chip sem fog segiteni sokat
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Nem mondom hogy nem elég, még nem tapasztaltam ki, csak próbakör volt.
De mivel csalódízel, és valószínűleg updatelték a "javított" szoftverre, amire itt azt mondtátok, hogy valószínűleg erősebben igénybe veszi a DPF-et, ezért felmerült, hogy esetleg vissza lehetne okosítani, inkább legyen csaló, de ne kelljen százezreket elszórni DPF-re.
És ha már ott van, aki ezt a műveletet végrehajtja akár optimalizálhat is egy kicsit, de ahogy írtam csak a 400Nm erejéig.
Másrészt az is igaz, hogy nem hiszem, hogy még ha sikerülne is a 200 ló - amit kétlek - , hogy akkora előrelépés lenne.
Amire viszont jól jöhetne: autópályán 120-130-ról indulva előzni.
https://tinyurl.com/rasoapro
salesman
őstag
Dehogynem. A Playboyban is a képeket nézegeted először.
A szerelőm szerint lambdaszonda csere lesz.
Türűűűdrááá!
Szada85
aktív tag
Az az érzése az embernek, hogy mondhatunk mi itt bármit...
A 6-os DSG-knek a konszern 350Nm max. limitet adott meg. Nyilván tette azt azzal a céllal, hogy ez az a forgatónyomaték, amit a váltó hosszabb távon, károsodás, és tönkremenetel nélkül kezelni képes. Még a benzinesek legtöbbje is (pl. az én Leon 5F Cuprám is) 350Nm-t tud gyárilag csúcsban. Véletlen lenne? Nem hiszem.
Valószínü ez egy "biztonsági limit", és lehet némi tartalék a váltóban, ergo nem fog 352Nm-nél darabjaira hullani, még az is lehet, hogy a 400 Nm-t is elviseli. A kérdés az, hogy meddig.
A DSG a legtöbb autóban úgy van programozva gyárilag, hogy a lehetö leghamarabb felvált, ergo a legtöbbet 1500-2000 fordulat magasságában jár a motor. Egy dízel esetén meg gondolom különösen. Ha Te oda konstans 400Nm-t iratsz, a legtöbb esetben ezzel fogod masszírozni a váltót/kuplungot.
Ergo a jóég nem fogja neked megmondani, meddig fogja bírni ezt a terhelést. Lehet vígan elautózol vele 100-150 ezer km-t mielött bármi baja lenne, de az is lehet, hogy pár tízezer alatt lenyalatod vele a technikát.
A kérdés, amit neked kell eldönteni, hogy ez a pár Nm megéri-e Neked a rizkót/ költségét annak, hogy esetlegesen elöbb térdel le a DSG-d, és viheted el felujíttatni. Ennek árát megtalálod a neten, nem szokott jól esni a tulajoknak..
Az meg, hogy Te örömmel visszaíratnád a csaló szoftra, maximum a szmókendsárm klubban fog elismerést kiváltani.
gzbotii
veterán
Nekem 110 lovas ASV van egy G4 hatchben, nem versenygép, de normális előzésnél még nem nagyon volt gondom a tudásával. Nagyobb probléma az, amikor előzés közben kivág eléd egy 1.2-es G Astra, Saxo dízel...
Persze, egy Teslával biztos könnyebb lenne, mert ha már 30m van a szembejövő is befér, csak az már a kamikaze határa
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
6030D
Ármester
Azért a Saxo könnyebb, nem szégyen kikapni tőle....
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Volt 2 műszakilag egyforma OFF 1,9 CDTI járművem még az euro 4-es, DPF mentes időkben, manuális váltóval. Az első 200 le / 435 Nm-re húzva, a második gyári állapotban 150 le és talán 320 Nm. A feleségem, aki csak utas is azt mondta a másodikra, hogy ez sokkal gyengébb.
Az első az akkoriban még aránylag friss E39 530d-vel volt pariban autópályán. Naggggyon jól ment, nagyon szerettem.
[ Szerkesztve ]
szabonagyur
félisten
Okés de ez is véglet mivel Te inkább 200-hoz közel vagy pályán is mint alatta még itthon is.
Normális közlekedésnél, előzésnél azért a 170 lovasnak elégnek kell lennie, mellé rakva a hazai autós állományt meg főleg. Akinek meg verseny meg gyorsulás kell még pályán is vegyen olyat ami alapból tudja az elvárásokat.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
gzbotii
veterán
Azt írtam, hogy én előzök pl 2 autót egyszerre, amikor meg elindulok, mellé érnék, egy jóval lassabb jármű kivág elém. Én se tudom bejezni a manővert miatta, mert +2kmph-al előzget...
De gondolom értetted, mire akarok kilyukadni, csak kell, hogy érezzem a törődést
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
6030D
Ármester
Értettem. Tegnap egy ilyet néztem végig hátulról. Elöl lassú autó (90 helyett 60), utána még egy, aztán Toledo, majd Ibiza, és egy Octavia. A Toledo meg az Octavia egyszerre kezdte az előzést, csak az előbbibe nem volt tarcsi, így a Skodának nem sikerült egyszerre kettőt lépnie. Ezt még tetőzte az Ibizás kislány, aki meg meg akarta leckéztetni az Octaviát, hogy nehéz legyen visszasorolni elé. Olyan jól sikerültek a manőverek, hogy végül a következő egyenesig ugyanannyival mentünk, csak más sorrendben, ahol meg mindenki megelőzte az elsőt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Mióta elvették egyszer a jogsimat, .60-.80 a cirkálóm.
Persze, hogy elég normális igényekre a 170 ló, sőt a 100 is autópályán.
Arra igyekeztem reagálni, hogy csipsszel tényleg sokat lehet javítani egy turbós jármű teljesítményén.
Az az érzése az embernek, hogy mondhatunk mi itt bármit...
Ez nem igaz, kérdezni jöttem.
A "vegyél nagyobbat ha kevés" semmivel nem kevésbé beszűkült nézőpont, hiszen ha minden tűréshatárán belül maradsz és tapasztalatokra alapozol miért lenne gond?
A 6-os DSG-knek a konszern 350Nm max. limitet adott meg.
Én mást olvastam, itt 400-at, (közben keresgéltem és itt meg 380-at), ezért gondoltam, hogy van benne tartalék. Az erősebb 177ló/380Nm változatban is 6-os DSG van, nem tudom ugyan az-e. Passat B8-ból van 190ló 400Nm DQ250 váltóval.
Másrészt azt is leírtam, hogy nem az alacsony fordulatszámon lévő nyomatékot, hanem inkább a magas fordulatszámon jelentkező csúcsteljesítményt szeretném feltornászni, a nyomatékot csak addig amit a váltó bír. 4000-4500-on ha 350Nm menne rá az 200-225 ló lenne, annyit biztosan nem tud.
De persze előbb legyen nálam az autó és legyen átiratva.
https://tinyurl.com/rasoapro
vzsryl
nagyúr
4000-es fordulaton dízelt pörgetni olyan, mint a nagymamától vasárnapra vegán menüt kérni. Meg tudja csinálni, de az unokának is és a nagymamának is fura lesz a “szájíze”.
Nem arra való, de ha ilyenre akarod használni, akkor benzinnek hívják azt az üzemanyagot, amit te az autódba akarsz tölteni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Szada85
aktív tag
Érdekes, hogy még a Wikipedia oldalak között is simán van különbség, a [német] DSG bejegyzésnél a VW-nek 380Nm maxot írnak.
Én elsö körben megvenném az autót, és használnám egy darabig, hogy egyáltalán a motor/váltó alap állapota teljesen okés-e, mielött ráengedném a plusz powert.
MunezXBK
nagyúr
És segített? Nem, mert itt kértél segítséget.
Qru
MODERÁTOR
Nálunk volt átfirkált szoftos Superb meg gyári szoftos is. Érzésre meg nem mondtam volna, hogy a másik amibe átültem erősebb. Bezzeg ha előre mondják...
#nincsbennetarcsi
mamboo
tag
Leadtam reggel az autót izzítógyertya cserére.
A szerelő a 4-ből csak hármat tudott kicserélni (1,3,4) de azt mondta működik a kettes...ez ilyen felemunka számomra és 20.000ft a munkadíj...csak én sokallom vagy ez tényleg ennyi?!?!
2007 octavia rs