Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#951) KrAt válasza marsu (#946) üzenetére


KrAt
veterán

Az igen :(

De nézd meg, az eleje rommá törve, belül meg szinte semmit nem torzult :)

(#952) marsu válasza KrAt (#951) üzenetére


marsu
addikt

A tanulság, hogy nem szabad fehér festéket szállítani kombi Astrában ...

:) :) ;)

Press any key to continue ...

(#953) Foglalt név válasza Oly (#949) üzenetére


Foglalt név
addikt

8-as főút. :(

(#954) dokar válasza Foglalt név (#953) üzenetére


dokar
addikt

Én is a 8-ason szoktam ''száguldozni'', Veszprém-Várpalota között 110-es autóút van és majd' mindenki minimum 120-al megy. ;] A csóri elkerülő szakasza már nem autóút, de ott még gyorsabban mennek. :U

extra - SEXRay

(#955) TasiA válasza dokar (#950) üzenetére


TasiA
senior tag

HA izmosat akarok előzni, akkor én is 3.-at szoktam tenni. Az 80-nál pont 3000-es fordulat, amit szépen visz 160-ig, ahol 6000-et pörög.Már amikor élvezkedem. Másnak meg ilyen a 4.-, vagy 5.- fokozat. Csupán csak ennyire hosszú a váltóm. :D :(((

(#956) Vigneau válasza helkis (#942) üzenetére


Vigneau
félisten

Amikor bejött a H, azóta van Classic II. Talán 2006 eleje?

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#957) dokar válasza TasiA (#955) üzenetére


dokar
addikt

az igen hosszú váltó :Y dízelekbe szoktak rakni ilyet
1-est, 2-est hol váltasz?
én: kb 40, 80, 120, 160

extra - SEXRay

(#958) Calogero válasza Vigneau (#956) üzenetére


Calogero
addikt

Én úgy tudom hogy a H Astra 2004-ben debütált

(#959) TasiA válasza dokar (#957) üzenetére


TasiA
senior tag

Hali!
1:55-60
2: 110-115
3: 160-165
4: 200-205
5:, ha jók a viszonyok akkor picit még megy, de általában ez a 200-205 a vége. A rekordom 215, de szerintem nem sűrűn megismételhető a dolog.
Ezek nem a tiltási adatok.Az még + kb 3-5km/h.
Az A Vectákban, amelyik nem sport és 2.0 8V, mindben ilyen hosszú a váltó. Sőt a régebbiekben az F-16-os váltó 5. fokozata még egy picit hosszabb.

Ja és az órám ''csak'' 6km/h-t csal felfelé. A régi Vectrámé 12-őt csalt.

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

(#960) TasiA válasza TasiA (#959) üzenetére


TasiA
senior tag

''nem sport és 2.0 8V''

Úgy értem, hogy az összes C20NE hosszú váltós, kivéve a GT-t.

(#961) Vada válasza TasiA (#960) üzenetére


Vada
tag

Annó nekem is ilyen adatok jöttek ki C20NE -re annyival helyesbítenék hogy 220 volt az 5. vége pedig F16 :D igaz kelett menni vele egy kis ideig de ez a rekord :) most C20XE és ugyan az az F16 gyönyörüen megáll 235 nél :D kéne egy hoszabb váltó :S így fejből 1 ;fogalmam sincs 2; 130 3; 160 4; 210 5 ; 235 aki csodálkozna F16 hogy forgatja le eddig chipelve van , nincs tiltásom és ezek az adatok olyan 7200- 8000 fordulat közöttiek lehetne tovább forgatni de én max 7600 nál elszúrom.

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.

(#962) dokar válasza Vada (#961) üzenetére


dokar
addikt

az a 7600 már igen szép szám :R
mellesleg megnézted fékpadon az adott fokozatokban a nyomatékgörbéket? úgy tudom ott kell elváltani, ahol egyel feljebb kapcsolva már nagyobb a nyomaték. ez legtöbb autón közel van a teljesítménygörbe maximumánál lévő fordulatszámhoz, bár nyomatékgörbés kimérés alapján a legtutibb. :)

kieg: minek neked hosszabb váltó? :F inkább rövidebb kéne egy kiegészító 0,7-es 6. fokozattal ;]

[Szerkesztve]

extra - SEXRay

(#963) Motion_Blur válasza dokar (#922) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Teljesen jó pálya, én a közelben lakom (Csákvár), rendszeresen használva van az aszfalt, nagyon sok gyorsulási versenyt rendeznek :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#964) dokar


dokar
addikt

[kép] ;)

extra - SEXRay

(#965) TasiA válasza Vada (#961) üzenetére


TasiA
senior tag

Én úgy vettem észre, hogy az A1-es Vectrák órája kicsit többet csal mint A2-é. Sajna eléggé nehéz a gép és magasan is van, gondolom ezért nem nagyon megy nekem a 220 km/h. A régi vasam 1.8 i volt, ami csak 90 paci, azzal is mentem 210-et óra szerint, de 195/50R15 gumi és 6 cm-es ültetés volt a gépen.Tehát a fene tudja mennyivel mentem valójában (sacc 190 valós lehetett), meg előnyöm is volt az ültetés miatt. A mostani Vectrában lévő km-órának a száma is más, mint a réginek, a GPS szerint is, meg a BC szerint is még 215-nél is csak 5-6-ot csal felfelé. Szóval nem panaszkodom.Lehetne erősebb is, de azt majd meglátjuk, hogyan sikerül a hengerfej mókolás!

Érdekes dolog ez a km óra. Pl a céges Skoda Octavia 1.9 TDI 110le, az 180-nál már 12-őt csal felfelé.

[Szerkesztve]

(#966) TasiA válasza dokar (#962) üzenetére


TasiA
senior tag

Ez most hogy? Úgy kéne leváltani, hogy a kövezkező fokozatban a fordulatszám a legnegyobb nyomaték fordulatszámának közelébe essen? Jól értem? Azt én sajna nem nagyon tudnám megoldani, mivel már 2600-on elérem a 170-es max nm-ert, a max pacik pedig 5200-nél jönnek. Elég nagy a külömbség.

(#967) dokar válasza TasiA (#966) üzenetére


dokar
addikt

Úgy kéne leváltani, hogy a kövezkező fokozatban a fordulatszám a legnegyobb nyomaték fordulatszámának közelébe essen?

Nem, idézek magamtól:

''egyel feljebb kapcsolva már nagyobb a nyomaték''

extra - SEXRay

(#968) TasiA válasza dokar (#967) üzenetére


TasiA
senior tag

Köszönöm, így most sokat segítettél! Olvasni tudok, max értelmezési gondjaim vannak! :DDD
[kép]

Ez alapján akkor hol is váltsak? 5700 körül? Tök mindegy hol váltok, mindenhol nagyobb lesz csak a nyomaték, mivel 2600ford/perc urtán folyamatosan csökken.

[Szerkesztve]

(#969) dokar válasza TasiA (#968) üzenetére


dokar
addikt

Ez alapján akkor hol is váltsak? 5700 körül? Tök mindegy hol váltok, mindenhol nagyobb lesz csak a nyomaték, mivel 2600ford/perc urtán folyamatosan csökken.

Ne legyenek értelmezési gondjaid, egyszerű a dolog: :R
Annál a fordulatszámnál kell felváltani, ahol a következő sebességi fokozatban már nagyobb a nyomaték.

Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.

extra - SEXRay

(#970) TasiA válasza dokar (#969) üzenetére


TasiA
senior tag

:) :U

Hali! Ezt mondom én is. Mivel a 2600-tól folyamatosan csökken ezért, ha én 3500-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokoztban a nyomatékom, de ha 5000-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokozatban a nyomaték.Csak, hát onnan megint csökken a fordulatszám növelésével. Vagyis, ha fordítva nézzük, tehát akár a tiltási fordulatszámtól haladunk az alapjárat felé, folyamatosan nő a nyomaték 2600-ig. Ezért nem egyértelmű, az írásod alapján, hogy melyik az ideális fordulatszám, amire gondolsz!

Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.


NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék, de mivel a MAX lóerők 5200-nél jönnek, nincs értelme elváltani 5200-előtt, ha izmosan szeretnék haladni.
:) :DDD :R :R

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

(#971) dokar válasza TasiA (#970) üzenetére


dokar
addikt

NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék

az RPM drop külömbség két fokozat között a fordulatszám növelésével arányosan növekszik
tehát nincs olyan hogy kb 1000
ha nem hiszed próbáld ki:
menjél 5-ösben 50-el, majd válts vissza 4-be, mennyi volt a külömbség RPM-ben? ;)
vagy pedig azt nézd meg, hogy menjél 1-ben majdnem redline-ig, majd válts fel 2-be

na akkor töltsd ki a sárga mezőket [link]
aztán nyomj róla egy screenshot-ot
a táblázatban az elváltások a teljesítmény maximum alapján van számítva hibásan, mert nyomaték alapján kell. bővebben itt olvashatsz arról, hogy mi határozza meg a gyorsulást és miért van nagy jelentősége a nyomatéknak és a magas fordulatszámnak: [link]

[Szerkesztve]

extra - SEXRay

(#972) TasiA válasza dokar (#971) üzenetére


TasiA
senior tag

[kép]


A linkeket pedig olvasgatom. ;) (Kár, hogy ennyire nem vagyok profi angolból!)

Tehát akkor így érhetem el a legjobb gyorsulást elméletileg. Ok, majd próbálgatom!
Remélem nincs harag, mert akadékoskodtam? :)

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

(#973) TasiA válasza dokar (#971) üzenetére


TasiA
senior tag

Azt az 1000-es fordulatot saccográffal mértem! Amúgy igazad van, a fordulatszám növekedésével nő a külömbség.

(#974) dokar válasza TasiA (#972) üzenetére


dokar
addikt

ha jók az adataid, akkor hamarosan kiszámolom neked pontosan, hogy hol kell elváltanod :)

extra - SEXRay

(#975) dokar válasza TasiA (#972) üzenetére


dokar
addikt

leghatékonyabb gyorsításhoz 4300-4500 RPM között kell egy fokozattal feljebb váltanod :)

extra - SEXRay

(#976) Mania


Mania
senior tag

Egy kérdés...van már valakinek tapasztalata a KPM-es emberkék(műszaki) Angel Eyes fényszórókkal való hozzáállásával kapcsolatban??? :F

(#977) -NOKIA- válasza Vigneau (#30) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

sziasztok,csak jót mondhatok az opelről...kis öreg 1000éves corsával 500kilóméter 1 nap gond nélkü... :C de sajna lopják is :( most vitték el keresztanyumék új opel astra kombiját, feket volt, ha esetleg ilyet láttok fillérekért vagy alkatrszének árulni írjatok már :R

(#978) -NOKIA- válasza Mania (#976) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Kedves Mania!
KPM már nem létezik, ez a közlekedési és postaügyi minisztérium rövidítése ami már 1000éve nincs. A KF (közlekedési felügyelet) ellenőrzi a kocsikat, tehát tőlük érdeklődj, hogy mit szabad mit nem, gondolom van tel szám, weblap stb :R :)

(#979) deicide válasza Mania (#976) üzenetére


deicide
veterán

nincs, de ha az izzók megfelelnek a szabványnak akkor nem lehet gond, mert az angel eyes lámpának van E minősitése.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#980) TasiA válasza dokar (#975) üzenetére


TasiA
senior tag

Oksa!
Köszönöm az infót!

Üdv!

(#981) dokar válasza TasiA (#980) üzenetére


dokar
addikt

nagyon szívesen :R
a többiek is egyetértenek a 4300-4500-al? :)

extra - SEXRay

(#982) Mania válasza -NOKIA- (#978) üzenetére


Mania
senior tag

Köszi hogy helyesbítettél...de közszájon még így hívják őket.

deicide - Köszönöm :R

(#983) nemcso


nemcso
senior tag

Ma elvittem szervízbe a hét hónapos céges Astra H-t, mivel elfolyatja valahol a hűtőfolyadékját. Múltkor már elvittem, de akkor nem találták okát. Remélem ma megtalálják és orvosolják.

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#984) nemcso válasza nemcso (#983) üzenetére


nemcso
senior tag

Meg lett a hiba : a frágya vízpumpa volt a ludas.
De, hogy ezt elsőre nem találták meg ?
Szóval garanciában kicserélték...

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#985) KrAt válasza nemcso (#984) üzenetére


KrAt
veterán

Minden jó, ha a vége jó :) Örülök, h sikerült megtalálni :)

(#986) bolondember


bolondember
MODERÁTOR

Szevasztok Kedves B(2) Vectra Tulajok!

Lenne két kérdésem:
- van-e vkinek tippje, h miért gyullad ki a motorkontroll lámpa (az autós ikon, ,amibe bele van állítva egy villáskulcs) CSAK autópályán, 50-100 km megtétele után (ált. 120-130 km/h óra szerint)?! Autóúton, városban, stb nem gyullad fel...
- másik: tudtok aránylag olcsó, megbízható opelest itt BP-n?

thx

mod: a szóban forgó alany egy Vectra B2, 1.6 Olajzabáló Ecotec (16V)

[Szerkesztve]

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#987) TasiA válasza bolondember (#986) üzenetére


TasiA
senior tag

Üdv! Ki kellene olvastatni a hibakódot. Akkor minden kiderül. Asszem 10 újraindításig tárolja, ha utánna nem világít, de ez nem biztos.

(#988) bolondember válasza TasiA (#987) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

hol lehet ezt megtetetni?

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#989) nemcso válasza bolondember (#986) üzenetére


nemcso
senior tag

Ezzel a hibával én is találkoztam, mikor 5 hónapig egy agyonstrapált B Vectrát nyúztam.
Nálam is csak autópályán, 130-140 kmh -ás tempónál gyulladt fel ez a lámpa.
Első alkalommal rögtön félreálltam és megnéztem a kézikönyvben, hogy mi a csuda lehet az oka. Abban az állt, hogy elektromos hiba miatt a rendszer tartalékra állt át, amennyiben tartósan, illetve rendszeresen visszatérően jelez, akkor vigyem szervízbe az autót.
Viszont, ha leveszed a gyújtást, majd vissza, nem fog ismételten bekapcsolni a lámpácska...
Mivel a kocsit már le akarta cserélni a cégem, ezért nem is küldtek vele szervízbe.

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#990) bolondember válasza nemcso (#989) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

na, ez stimmel - restart után megint nem világít, csak újabb 50-100 km múlva...
Amúgy annyira nem lestrapált, tegnap fordult 110k-ba az óra, én nem hajtom, előző tulaj sem (német okmányok szerint reális az órában lévő futás)...
Majd elviszem dokihoz... Ha találok jó és megbízható szerelőt...

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#991) nemcso válasza bolondember (#990) üzenetére


nemcso
senior tag

Már csak kiváncsiságból... ha meg lesz a hiba oka, osszad meg velünk.

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#992) tomcica válasza bolondember (#990) üzenetére


tomcica
addikt

Nekem egy 2.0 DTI Vectram volt B tipus....amikor 120km/h fole gyorsitottam kigyulladt az elektromos hibat jelzo lampa es a kocsi erezhetoen sokat vesztett az erejebol.Elvittem a mesterhez,kiderult a levego mero szenzor romlott el.Azt mondta ennel a dizel motornal ez szinte nepbetegseg...70 euromba fajt az uj szenzor (egy kis muanyag cso) azota nem jott elo a problema...a mester 100ezer km tippelt az alkatresz elettartamanak.Mivel a Tied benzines igy nem tudom mi lehet a hiba,de lehet hasonlo ''aprosag''

There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."

(#993) Vekiboy válasza tomcica (#992) üzenetére


Vekiboy
tag

A légtömegmérő sokszor szokott problémát okozni, nem csak opeleknél. Sajnos nem a legjobb minőségben gyártják.

"The meaning of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his!" - Gen. George Patton

(#994) Vekiboy válasza bolondember (#988) üzenetére


Vekiboy
tag

Minden olyan helyen tudják olvasni a hibakódokat ahol van erre alaklmas számítógép és elektronika. A szak/márka szervízek legtöbbjében ezt meg tudod csináltatni.

"The meaning of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his!" - Gen. George Patton

(#995) Vada válasza Foglalt név (#907) üzenetére


Vada
tag

Bocs hogy ilyen későn válaszolok , de igen Ott szoktam parkírozni amig dolgozok :B

WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.

(#996) Vada válasza Vagyok (#939) üzenetére


Vada
tag

1993-as Opel Astra GSi-m van :)) most fogja a 14. életévét betölteni :U kb minden nap kapja az osztást (mindig versenyezni akar valaki ha meglát ) 2.5 éve van nálam amit cserélni kelett hibásodás miatt : mocitartó bak 8-as acélcsavarja eltört :DD (nyomaték adott neki mikor kifordultam a vácin a kútról nehéz a lábam mit tehetek ellene !? ;) ) üzemanyag relé csere (nagy szopás volt mire kiderült hogy az a baja mindig leállt....) az eredeti mocinak semmi baja nem volt még az olaj se folyt . Mocicsere után picit folyik az olaj ;) de ez legyen a legnagyobb problémám ez egy 2.0 16V-s moci nem vagyok bizots menne de 91 vagy 92 gyártású. 3 vagy 4 hidrotőke lett cserélve benne annó. Mr Dyno 170 LE-t mért rajta. majdnem 200Nm a nyomaték fogyaztás ha szét versenyzem magam a városba max 11 liter ahogy járok vele 8 - 8.5 ; autópálya 170-235 között 9.5 . Ja amit cseréltem még hátra kapott új tárcsákat meg betétet .Más nem is jut eszembe hogy mit kelett cserélnem meghibásodás miatt a többi cumót amgamtól cseréltem . Nem recseg , nem ropog , nem nyikorog viszont duruzsol rendesen :)) ja és kicsit füstöl is picit nagyobb a benzinnyomás az alapnál :D

WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.

(#997) Vada válasza dokar (#962) üzenetére


Vada
tag

Ja ja .Anyit fűznék hozzá hogy pl egy 1/8 sprinten inkább leforgatom 2 -be 8000 ig mit hogy elváltsam a 3 - mat 7400 - körül . ugyanis a váltási odőt bele kell számolnod és így gyorsabb vagyok még ha kevesebb is a nyomaték ott fönt.

U.I. : Ez nem egy diesel hogy rövid fokok keljenek a gyorsuláshoz :D

WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.

(#998) dokar válasza Vada (#997) üzenetére


dokar
addikt

na mert mennyi az 1/8 (idő, seb)?
be se teszed 1/8-nál 3-ba?
0-100nál természetesen nálad oké, hogy nem váltod el 2-ből.

Ez nem egy diesel hogy rövid fokok keljenek a gyorsuláshoz

éppen a dízelnél vannak hosszú fokozatok, mert szűk a fordulatszám intervallumuk

extra - SEXRay

(#999) dokar


dokar
addikt

1-esben gyorsstartnál a következő történt:
indulok kellő gázzal dinamikus kuplungcsúsztatással. közben néha meg-megcsúszott a kerék finoman, de 3000-től már teljesen kint volt a kuplung, a gázpedál pedig a padlón. 4000 és 6000 között pedig 3x is megnyikkant a gumi, azaz picit megcsúszott a kerék. ez most hogyan van? :F hiszen már teljesen kint volt a kuplung :U

extra - SEXRay

(#1000) _seth_ válasza dokar (#999) üzenetére


_seth_
veterán

A kadettel volt már, hogy 3-asban is nyikkant a gumi :D Igaz ott finom kuplunozás nem volt hanem csak addig amíg éppen váltottam ami egy szempillantás :D

Egyébként érdekes, hogy ez csak akkor sikerült amikor felraktam a téligumit de még nem volt nagyon hideg csak olyan 10 fok... a nyárival nem csinál ilyet persze lehet azért mert a téli átmérőben is nagyon kicsit volt rajta persze tetszett, hogy fürgébben gyorsul :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.