Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
KrAt
veterán
Az igen
De nézd meg, az eleje rommá törve, belül meg szinte semmit nem torzult
marsu
addikt
A tanulság, hogy nem szabad fehér festéket szállítani kombi Astrában ...
Press any key to continue ...
Foglalt név
addikt
8-as főút.
dokar
addikt
Én is a 8-ason szoktam ''száguldozni'', Veszprém-Várpalota között 110-es autóút van és majd' mindenki minimum 120-al megy. A csóri elkerülő szakasza már nem autóút, de ott még gyorsabban mennek.
extra - SEXRay
TasiA
senior tag
HA izmosat akarok előzni, akkor én is 3.-at szoktam tenni. Az 80-nál pont 3000-es fordulat, amit szépen visz 160-ig, ahol 6000-et pörög.Már amikor élvezkedem. Másnak meg ilyen a 4.-, vagy 5.- fokozat. Csupán csak ennyire hosszú a váltóm.
Vigneau
félisten
Amikor bejött a H, azóta van Classic II. Talán 2006 eleje?
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
dokar
addikt
az igen hosszú váltó dízelekbe szoktak rakni ilyet
1-est, 2-est hol váltasz?
én: kb 40, 80, 120, 160
extra - SEXRay
Calogero
addikt
Én úgy tudom hogy a H Astra 2004-ben debütált
TasiA
senior tag
Hali!
1:55-60
2: 110-115
3: 160-165
4: 200-205
5:, ha jók a viszonyok akkor picit még megy, de általában ez a 200-205 a vége. A rekordom 215, de szerintem nem sűrűn megismételhető a dolog.
Ezek nem a tiltási adatok.Az még + kb 3-5km/h.
Az A Vectákban, amelyik nem sport és 2.0 8V, mindben ilyen hosszú a váltó. Sőt a régebbiekben az F-16-os váltó 5. fokozata még egy picit hosszabb.
Ja és az órám ''csak'' 6km/h-t csal felfelé. A régi Vectrámé 12-őt csalt.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
TasiA
senior tag
''nem sport és 2.0 8V''
Úgy értem, hogy az összes C20NE hosszú váltós, kivéve a GT-t.
Vada
tag
Annó nekem is ilyen adatok jöttek ki C20NE -re annyival helyesbítenék hogy 220 volt az 5. vége pedig F16 igaz kelett menni vele egy kis ideig de ez a rekord most C20XE és ugyan az az F16 gyönyörüen megáll 235 nél kéne egy hoszabb váltó :S így fejből 1 ;fogalmam sincs 2; 130 3; 160 4; 210 5 ; 235 aki csodálkozna F16 hogy forgatja le eddig chipelve van , nincs tiltásom és ezek az adatok olyan 7200- 8000 fordulat közöttiek lehetne tovább forgatni de én max 7600 nál elszúrom.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
dokar
addikt
az a 7600 már igen szép szám
mellesleg megnézted fékpadon az adott fokozatokban a nyomatékgörbéket? úgy tudom ott kell elváltani, ahol egyel feljebb kapcsolva már nagyobb a nyomaték. ez legtöbb autón közel van a teljesítménygörbe maximumánál lévő fordulatszámhoz, bár nyomatékgörbés kimérés alapján a legtutibb.
kieg: minek neked hosszabb váltó? inkább rövidebb kéne egy kiegészító 0,7-es 6. fokozattal
[Szerkesztve]
extra - SEXRay
Motion_Blur
félisten
Teljesen jó pálya, én a közelben lakom (Csákvár), rendszeresen használva van az aszfalt, nagyon sok gyorsulási versenyt rendeznek
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
TasiA
senior tag
Én úgy vettem észre, hogy az A1-es Vectrák órája kicsit többet csal mint A2-é. Sajna eléggé nehéz a gép és magasan is van, gondolom ezért nem nagyon megy nekem a 220 km/h. A régi vasam 1.8 i volt, ami csak 90 paci, azzal is mentem 210-et óra szerint, de 195/50R15 gumi és 6 cm-es ültetés volt a gépen.Tehát a fene tudja mennyivel mentem valójában (sacc 190 valós lehetett), meg előnyöm is volt az ültetés miatt. A mostani Vectrában lévő km-órának a száma is más, mint a réginek, a GPS szerint is, meg a BC szerint is még 215-nél is csak 5-6-ot csal felfelé. Szóval nem panaszkodom.Lehetne erősebb is, de azt majd meglátjuk, hogyan sikerül a hengerfej mókolás!
Érdekes dolog ez a km óra. Pl a céges Skoda Octavia 1.9 TDI 110le, az 180-nál már 12-őt csal felfelé.
[Szerkesztve]
TasiA
senior tag
Ez most hogy? Úgy kéne leváltani, hogy a kövezkező fokozatban a fordulatszám a legnegyobb nyomaték fordulatszámának közelébe essen? Jól értem? Azt én sajna nem nagyon tudnám megoldani, mivel már 2600-on elérem a 170-es max nm-ert, a max pacik pedig 5200-nél jönnek. Elég nagy a külömbség.
dokar
addikt
Úgy kéne leváltani, hogy a kövezkező fokozatban a fordulatszám a legnegyobb nyomaték fordulatszámának közelébe essen?
Nem, idézek magamtól:
''egyel feljebb kapcsolva már nagyobb a nyomaték''
extra - SEXRay
TasiA
senior tag
Köszönöm, így most sokat segítettél! Olvasni tudok, max értelmezési gondjaim vannak!
Ez alapján akkor hol is váltsak? 5700 körül? Tök mindegy hol váltok, mindenhol nagyobb lesz csak a nyomaték, mivel 2600ford/perc urtán folyamatosan csökken.
[Szerkesztve]
dokar
addikt
Ez alapján akkor hol is váltsak? 5700 körül? Tök mindegy hol váltok, mindenhol nagyobb lesz csak a nyomaték, mivel 2600ford/perc urtán folyamatosan csökken.
Ne legyenek értelmezési gondjaid, egyszerű a dolog:
Annál a fordulatszámnál kell felváltani, ahol a következő sebességi fokozatban már nagyobb a nyomaték.
Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.
extra - SEXRay
TasiA
senior tag
Hali! Ezt mondom én is. Mivel a 2600-tól folyamatosan csökken ezért, ha én 3500-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokoztban a nyomatékom, de ha 5000-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokozatban a nyomaték.Csak, hát onnan megint csökken a fordulatszám növelésével. Vagyis, ha fordítva nézzük, tehát akár a tiltási fordulatszámtól haladunk az alapjárat felé, folyamatosan nő a nyomaték 2600-ig. Ezért nem egyértelmű, az írásod alapján, hogy melyik az ideális fordulatszám, amire gondolsz!
Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.
NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék, de mivel a MAX lóerők 5200-nél jönnek, nincs értelme elváltani 5200-előtt, ha izmosan szeretnék haladni.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
dokar
addikt
NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék
az RPM drop külömbség két fokozat között a fordulatszám növelésével arányosan növekszik
tehát nincs olyan hogy kb 1000
ha nem hiszed próbáld ki:
menjél 5-ösben 50-el, majd válts vissza 4-be, mennyi volt a külömbség RPM-ben?
vagy pedig azt nézd meg, hogy menjél 1-ben majdnem redline-ig, majd válts fel 2-be
na akkor töltsd ki a sárga mezőket [link]
aztán nyomj róla egy screenshot-ot
a táblázatban az elváltások a teljesítmény maximum alapján van számítva hibásan, mert nyomaték alapján kell. bővebben itt olvashatsz arról, hogy mi határozza meg a gyorsulást és miért van nagy jelentősége a nyomatéknak és a magas fordulatszámnak: [link]
[Szerkesztve]
extra - SEXRay
TasiA
senior tag
A linkeket pedig olvasgatom. (Kár, hogy ennyire nem vagyok profi angolból!)
Tehát akkor így érhetem el a legjobb gyorsulást elméletileg. Ok, majd próbálgatom!
Remélem nincs harag, mert akadékoskodtam?
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
TasiA
senior tag
Azt az 1000-es fordulatot saccográffal mértem! Amúgy igazad van, a fordulatszám növekedésével nő a külömbség.
dokar
addikt
ha jók az adataid, akkor hamarosan kiszámolom neked pontosan, hogy hol kell elváltanod
extra - SEXRay
dokar
addikt
leghatékonyabb gyorsításhoz 4300-4500 RPM között kell egy fokozattal feljebb váltanod
extra - SEXRay
Mania
senior tag
Egy kérdés...van már valakinek tapasztalata a KPM-es emberkék(műszaki) Angel Eyes fényszórókkal való hozzáállásával kapcsolatban???
-NOKIA-
Ármester
sziasztok,csak jót mondhatok az opelről...kis öreg 1000éves corsával 500kilóméter 1 nap gond nélkü... de sajna lopják is most vitték el keresztanyumék új opel astra kombiját, feket volt, ha esetleg ilyet láttok fillérekért vagy alkatrszének árulni írjatok már
-NOKIA-
Ármester
Kedves Mania!
KPM már nem létezik, ez a közlekedési és postaügyi minisztérium rövidítése ami már 1000éve nincs. A KF (közlekedési felügyelet) ellenőrzi a kocsikat, tehát tőlük érdeklődj, hogy mit szabad mit nem, gondolom van tel szám, weblap stb
deicide
veterán
nincs, de ha az izzók megfelelnek a szabványnak akkor nem lehet gond, mert az angel eyes lámpának van E minősitése.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
TasiA
senior tag
Oksa!
Köszönöm az infót!
Üdv!
dokar
addikt
nagyon szívesen
a többiek is egyetértenek a 4300-4500-al?
extra - SEXRay
Mania
senior tag
Köszi hogy helyesbítettél...de közszájon még így hívják őket.
deicide - Köszönöm
nemcso
senior tag
Ma elvittem szervízbe a hét hónapos céges Astra H-t, mivel elfolyatja valahol a hűtőfolyadékját. Múltkor már elvittem, de akkor nem találták okát. Remélem ma megtalálják és orvosolják.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
nemcso
senior tag
Meg lett a hiba : a frágya vízpumpa volt a ludas.
De, hogy ezt elsőre nem találták meg ?
Szóval garanciában kicserélték...
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
KrAt
veterán
Minden jó, ha a vége jó Örülök, h sikerült megtalálni
bolondember
MODERÁTOR
Szevasztok Kedves B(2) Vectra Tulajok!
Lenne két kérdésem:
- van-e vkinek tippje, h miért gyullad ki a motorkontroll lámpa (az autós ikon, ,amibe bele van állítva egy villáskulcs) CSAK autópályán, 50-100 km megtétele után (ált. 120-130 km/h óra szerint)?! Autóúton, városban, stb nem gyullad fel...
- másik: tudtok aránylag olcsó, megbízható opelest itt BP-n?
thx
mod: a szóban forgó alany egy Vectra B2, 1.6 Olajzabáló Ecotec (16V)
[Szerkesztve]
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
TasiA
senior tag
Üdv! Ki kellene olvastatni a hibakódot. Akkor minden kiderül. Asszem 10 újraindításig tárolja, ha utánna nem világít, de ez nem biztos.
bolondember
MODERÁTOR
hol lehet ezt megtetetni?
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
nemcso
senior tag
Ezzel a hibával én is találkoztam, mikor 5 hónapig egy agyonstrapált B Vectrát nyúztam.
Nálam is csak autópályán, 130-140 kmh -ás tempónál gyulladt fel ez a lámpa.
Első alkalommal rögtön félreálltam és megnéztem a kézikönyvben, hogy mi a csuda lehet az oka. Abban az állt, hogy elektromos hiba miatt a rendszer tartalékra állt át, amennyiben tartósan, illetve rendszeresen visszatérően jelez, akkor vigyem szervízbe az autót.
Viszont, ha leveszed a gyújtást, majd vissza, nem fog ismételten bekapcsolni a lámpácska...
Mivel a kocsit már le akarta cserélni a cégem, ezért nem is küldtek vele szervízbe.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
bolondember
MODERÁTOR
na, ez stimmel - restart után megint nem világít, csak újabb 50-100 km múlva...
Amúgy annyira nem lestrapált, tegnap fordult 110k-ba az óra, én nem hajtom, előző tulaj sem (német okmányok szerint reális az órában lévő futás)...
Majd elviszem dokihoz... Ha találok jó és megbízható szerelőt...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
nemcso
senior tag
Már csak kiváncsiságból... ha meg lesz a hiba oka, osszad meg velünk.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
tomcica
addikt
Nekem egy 2.0 DTI Vectram volt B tipus....amikor 120km/h fole gyorsitottam kigyulladt az elektromos hibat jelzo lampa es a kocsi erezhetoen sokat vesztett az erejebol.Elvittem a mesterhez,kiderult a levego mero szenzor romlott el.Azt mondta ennel a dizel motornal ez szinte nepbetegseg...70 euromba fajt az uj szenzor (egy kis muanyag cso) azota nem jott elo a problema...a mester 100ezer km tippelt az alkatresz elettartamanak.Mivel a Tied benzines igy nem tudom mi lehet a hiba,de lehet hasonlo ''aprosag''
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
Vekiboy
tag
A légtömegmérő sokszor szokott problémát okozni, nem csak opeleknél. Sajnos nem a legjobb minőségben gyártják.
"The meaning of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his!" - Gen. George Patton
Vekiboy
tag
Minden olyan helyen tudják olvasni a hibakódokat ahol van erre alaklmas számítógép és elektronika. A szak/márka szervízek legtöbbjében ezt meg tudod csináltatni.
"The meaning of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his!" - Gen. George Patton
Vada
tag
Bocs hogy ilyen későn válaszolok , de igen Ott szoktam parkírozni amig dolgozok
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
Vada
tag
1993-as Opel Astra GSi-m van most fogja a 14. életévét betölteni kb minden nap kapja az osztást (mindig versenyezni akar valaki ha meglát ) 2.5 éve van nálam amit cserélni kelett hibásodás miatt : mocitartó bak 8-as acélcsavarja eltört (nyomaték adott neki mikor kifordultam a vácin a kútról nehéz a lábam mit tehetek ellene !? ) üzemanyag relé csere (nagy szopás volt mire kiderült hogy az a baja mindig leállt....) az eredeti mocinak semmi baja nem volt még az olaj se folyt . Mocicsere után picit folyik az olaj de ez legyen a legnagyobb problémám ez egy 2.0 16V-s moci nem vagyok bizots menne de 91 vagy 92 gyártású. 3 vagy 4 hidrotőke lett cserélve benne annó. Mr Dyno 170 LE-t mért rajta. majdnem 200Nm a nyomaték fogyaztás ha szét versenyzem magam a városba max 11 liter ahogy járok vele 8 - 8.5 ; autópálya 170-235 között 9.5 . Ja amit cseréltem még hátra kapott új tárcsákat meg betétet .Más nem is jut eszembe hogy mit kelett cserélnem meghibásodás miatt a többi cumót amgamtól cseréltem . Nem recseg , nem ropog , nem nyikorog viszont duruzsol rendesen ja és kicsit füstöl is picit nagyobb a benzinnyomás az alapnál
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
Vada
tag
Ja ja .Anyit fűznék hozzá hogy pl egy 1/8 sprinten inkább leforgatom 2 -be 8000 ig mit hogy elváltsam a 3 - mat 7400 - körül . ugyanis a váltási odőt bele kell számolnod és így gyorsabb vagyok még ha kevesebb is a nyomaték ott fönt.
U.I. : Ez nem egy diesel hogy rövid fokok keljenek a gyorsuláshoz
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
dokar
addikt
na mert mennyi az 1/8 (idő, seb)?
be se teszed 1/8-nál 3-ba?
0-100nál természetesen nálad oké, hogy nem váltod el 2-ből.
Ez nem egy diesel hogy rövid fokok keljenek a gyorsuláshoz
éppen a dízelnél vannak hosszú fokozatok, mert szűk a fordulatszám intervallumuk
extra - SEXRay
dokar
addikt
1-esben gyorsstartnál a következő történt:
indulok kellő gázzal dinamikus kuplungcsúsztatással. közben néha meg-megcsúszott a kerék finoman, de 3000-től már teljesen kint volt a kuplung, a gázpedál pedig a padlón. 4000 és 6000 között pedig 3x is megnyikkant a gumi, azaz picit megcsúszott a kerék. ez most hogyan van? hiszen már teljesen kint volt a kuplung
extra - SEXRay
_seth_
veterán
A kadettel volt már, hogy 3-asban is nyikkant a gumi Igaz ott finom kuplunozás nem volt hanem csak addig amíg éppen váltottam ami egy szempillantás
Egyébként érdekes, hogy ez csak akkor sikerült amikor felraktam a téligumit de még nem volt nagyon hideg csak olyan 10 fok... a nyárival nem csinál ilyet persze lehet azért mert a téli átmérőben is nagyon kicsit volt rajta persze tetszett, hogy fürgébben gyorsul
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN