Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
bolondember
MODERÁTOR
hát, ö, TÚL sok a változás, meg előről bömbis lett, ez szvsz inkább fantasy... de nem rossz..
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
Tacso
aktív tag
''Na meg Ecotec - érdemes figyelni az olaj szintet...''
Nem akarok kötekedni, de szvsz ez azért így erős tulzás! Tapasztalatom szerint az 1.2 16V, és 1.4 16V Ecotec például egyáltalán nem hajlamos az olajfogyasztásra, persze kivételes esetek előfordulhatnak...!
No Stress on Cres - I love my Cruze
Amu
tag
ööö.. én 2008-ról tudok, multkor volt a TC-n
de holnapra utánnakeresek
Az adott szó nálam még sokat jelent
Amu
tag
ja opelclubbon is csak pár 1.6-os mocinak van ilyen problémája, de az sem jelentős
Az adott szó nálam még sokat jelent
bolondember
MODERÁTOR
Opel szervízesek mondták... És nálam müxik is...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
Tacso
aktív tag
Valóban, az 1.6-os mociknál hallani ilyen problémáról, de a legtöbb esetben a nem rendeltetésszerű használatból adódik a dolog...
Persze ezt nem Rád vonatkozóan írtam, sajnálom, hogy kifogtál egy rossz példányt...
No Stress on Cres - I love my Cruze
e.vid
senior tag
Ennek semmi köze a „nem rendeltetésszerű használathoz”…
Nem rossz példányt fogott ki, ez sajnos az 1.6-osok velejárója/betegsége, amin nemigen lehet segíteni.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
Foglalt név
addikt
x16xe meg az x20xe is hasonló.
KrAt
veterán
Ma kapott többek közt egy új légszűrőt az Opel, és az lenne a kérdésem, hogy lehet benzinszagú a régi légszűrő? Azaz az normális?
Tacso
aktív tag
Hát ha ennyien mondjátok biztos így van...
No Stress on Cres - I love my Cruze
Vada
tag
Benzinszagú? Max ha összefogdostad benzines kézzel mikor beraktad Hogy kerülhet benzin a levegőszürőházba
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
Vada
tag
5 évig volt 1.6 ecotec motoros astra caravánunk egy csepp olajat se fogyasztott....... Nekem most most 20xe mocim van ennél sincs olaj fogyazstás és a c20Ne-nél se volt pedig utolsó kettő kapta , kapja az osztást ugyebár GSi astráról beszélünk.
[Szerkesztve]
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
e.vid
senior tag
KrAt
veterán
Ha jól emlékszem, alatta van a porlasztó.
Rover623
félisten
Értem.
Nos...mivel 15''-ös felnivel is kérhető, tutira nem gond a hátulja...
Probléma akkor szokott lenni, amikor a gyárinál kisebb átmérőjű felnit akarnak feltenni az autóra (nem kiabálni szakik! van értelme...lásd később).
Ilyenkor vigyázni kell, mert valóban hozzáérhet a kisebb felni a fékalkatrészekhez...
De ez a dobfékes dolog baromság...a legtöbb dobfékes autóra nevetséges méretű (bocsi tulajok) dobot szerelnek, gond inkább az első tárcsafékkel szokott lenni ilyenkor.
Téligumi/felni.
A téligumiból ajánlott a gyári méretnél egy számmal keskenyebb és ebből következően kevésbé ''peres'' váltóméretet választani.
A keskenyebb gumi kisebb felfekvőfelületet jelent, ami nagyobb felületi nyomást eredményez (mivel az autó súlya kb. marad ugyanakkora).
A nagyobb nyomás jobb tapadást biztosít...jobban összetömöríti a friss havat, jobban kiszorítja a latyakot a gumi alól, kisebb az esélye a felúszásnak.
A ballonosabb kialakítás pedig jobban óvja a felnit, jobban bírja a kátyúkat.
Nem utolsó sorban sokkal olcsóbb is az ilyen méretű gumi, mint a nyári sportosabb méret.
A konkrét eset:
Gyárilag 205/55R16-os gumik, 6.5x16-os felnin.
Ennek 16-osban nincsen kövérebb váltómérete, mert 195/60R16 guma nincs.
Ellenben kiváló váltóméret a 195/65R15-ös...és mit tesz Isten, pont ekkora felnivel is rendelhető az adott autócska...
Kár hogy ilyen szerencsétlen méretű a gyári gumi...ha egy kicsit nagyobb lenne, pl. 215/55R16-os, akkor a 185/70R15-ös is jó lenne váltónak, az meg már majdnem teherautós gumi...az a jó télen...
Egy 1.4-es autón jól mutatnak a 205/55-ös gumik, de igazából semmi sem indokolja...
Ha az enyém lenne, én ezen is megpróbálnám a 185/70R15-öt, a kerékcsere után egy komplett futóműállítással valszeg nem okozna gondot...
Téli-nyári váltásnál amúgy is el szoktam végeztetni, mert legalább kiderül: az elmúlt félévben kapott-e komolyabb pofont a futómű...
Nézzük az árakat.
Az abszolut értékek természetesen erősen szórhatnak, márkától és beszerzési helytől függően, de az arányok általában ülnek...mindenki nézzen csak utána szépen lelkiismeretesen...
A Michelin-nek egész jó téli gumái vannak...a nyáron a Gumibolt-ban az alábbi árakon futottak, különféle mintázattal:
205/55R16 : 58320-75360 Ft./db.
195/65R15: 30400-39730 Ft./db.
Mint látható, a nagyobb biztonságot jelentő, az autónak is kellemesebb ''kövérebb'' és kisebb gumi kb. a felébe kerül a gyári méretű ''menő'' méretnek...
A különbségből lazán kijön egy 15''-ös acélfelni ára (sőt még marad is lé), ami még néhány előnnyel jár:
- nem kell a téli sós latyakban gyilkolni az alufelnit.
- a téligumi és a nyári külön felnin van...elég egyszer felszereltetni őket, egyszer kicentíroztatni...aztán 2-3 éven keresztül el lehet felejteni a gumisokat, a pánikszerű cseréket, a sorbanállást...fél órácska alatt kényelmesen lecserélheti magának mindenki, akárhol, akármikor...
Gondold meg...
Meg mindenki...
primus inter pares
nemcso
senior tag
Nagyon változó volt a régebbi Astráknál az ecotec motor olajfogyasztása.
Régebben (2000 környékén) az általam hajtott 1.6 -oson semmilyen olajzabálás nem volt, a kollégák által hajtott 1.6 -os viszont nagyon ette.
A mostani Astráknál már senki sem panaszkodik az ecotec motorra (legalábbis nálunk, a cégnél).
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
deicide
veterán
igen, ezt aláírom, én bő két hónap alatt mentem (F astra 1.6 16V eco) 9.000km-t és semmi olajat nem kellett hozzátölteni...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Calogero
addikt
Köszönöm a felvilágosítás, ezt a posztot le is mentem magamnak.
Az autó már 2007 évi model lesz, és 10-16 hét leszállítási időt adtak meg, plusz még az itthoni elbabrált idők. A kereskedő szerint az autó csak kb tavasszal kerül forgalomba, annak is a közepén, így valószínű (remélem) hogy a téligumikra majd csak 1 év múlva lesz igazán szükségem.
Nha a dobfék cseréje nem feltétel ilyen kerék használator, mint ahogy srác állította.
Megkérdeztem az értékesítőmet, az a extra csomag tartalma.
Tehát 69 000 Ft-ért kapok 4 db Stucture felnit gumikkal, és hátra is tárcsafék kerül (motortól függetlenül)
Ha pótkerékre is ilyen felnit akarok, akkor azt külön kell megrendelni
15xxx a felni + 5xxx a hozzávaló dísztárcsa.
[Szerkesztve]
kolnay
senior tag
Holnap vagy holnapután meglessz az új opel astra classic II-k!
Már nagyon várom!(1.4-es motorral)
Ha esetleg érdekel valakit akkor rakok fel képeket.
Tyűű, de meleg van!
Amu
tag
engem érdekel
Az adott szó nálam még sokat jelent
kolnay
senior tag
OKS!
Holnap meglessz a kocsi.
Sztem szombaton rakok fel.
Tyűű, de meleg van!
kolnay
senior tag
egy opel astrába aminek 1.4-es motorja van, abba ugye nem lehet 95-benzint tenni?
VAgy azzal is megy?
Tyűű, de meleg van!
Coyot
őstag
Mértne lehetne
Má' nem
kolnay
senior tag
És van valami érezhető hátránya a 95-ösnek?
VAgy hosszútávon nem jó a motornak?
Tyűű, de meleg van!
Ez az alap üzemanyag bele. Semmi hátránya nem származik belőle. A 98-astól állítólag jobban megy és kevesebbet foogyaszt belőle, de ezt a magasabb ár ellensúlyozza. Én mindig minden autómba 95-ös benzint tankoltam és a céges autókba is mindig 95-öst tesznek, elő is veszik azt, aki az üzemanyagkártyára 98-ast vesz. Természetesen csak a benzines autókról van szó...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
k.
őstag
Mi is 1.4es asztrát használunk már 3éve mindig 95ös motorral.Semmi baja nincs vele.
Amu
tag
én egy csak próbára vettem párszor 98-at, de semmi különbség nem volt, fogyi és erő ugyanannyi volt.
Néhe 95V-powert szoktam viszont adni neki, hogy átmossa a rendszert, meg spéci üzemanyag tisztító löttyöt
Az adott szó nálam még sokat jelent
Foglalt név
addikt
A régebbi modelleken(pl. A vectra) még állítani is lehetett, hogy 95-tel vagy 91!-el óhajtasz autózni Sőt, de az már nem ide tartozik
nemcso
senior tag
Mostmár a 95-ös a benzinmotorok alap üzemanyaga. Ha valaki áldozni akar a jobb teljesítmény oltárán, akkor vehet 98, illetve 100-as benzint.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
nemcso
senior tag
A saját 95-ös évjáratu Daewoo Racer (alias Opel Kadett) kocsimban egy gyújtáskábel megfordításával lehet váltani 91 ás 95 között.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
bolondember
MODERÁTOR
egy kérdés: nem tudjátok mennyiért/hogyan lehetne műszerfalvilágítást cserélni egy B2es Vectrában? Nem rossz a fehér, de a narancs/piros mégiscsak tutibb lenne...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
(#432) Foglalt név válasza bolondember (#431) üzenetére
Foglalt név
addikt
Ezres alatt, ha van műszaki érzéked. Mindjárt keresem a linket.
[link]
[Szerkesztve]
Tacso
aktív tag
Szia!
Itt van még egy kis segítség: [link]
No Stress on Cres - I love my Cruze
Foglalt név
addikt
PLÁGIUM!!!
bolondember
MODERÁTOR
kösz fiúk!
bár a képek kicsit megrettentettek... Vhogy megoldom...
köszi mégegyszer!!!
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
Tacso
aktív tag
Igazán nincs mit! Tényleg macerásnak tűnik, de sztem megéri, a látvány kárpótól a szenvedésért!
Én is gondolkodóba estem: a borostyánsárga helyett sokkal ''sportosabb'' lenne ilyen fehéres-kékes megvilágítással a G Astra műszerfala... bár akkor már fehér számlapok is kellenének...
Foglalt név:
[Szerkesztve]
No Stress on Cres - I love my Cruze
(#437) Foglalt név válasza bolondember (#435) üzenetére
Foglalt név
addikt
Az A-s omega-t kb. 10 perc alatt lebontom, meg visszarakom. A B-s vectra sem nehezebb. Ja és nem néztem a képeket, de van ahol úgy mutatja, hogy le kell szedni a kormányt(ami megint nem egy nagy ördöngősség, ha van szerszámod), de ez nem igaz, ha jó irányba fordítod, kicsúszik mögötte a műszerfal
Nálam úgy volt megcsinálva, hogy kivettem az égőket, vettem nagy fényerejű kék ledet az egyik lábát lecsiptem, ellenállás ráforraszt és azt tűztem az izzó helyére. Amire figyelni kell, hogy egyenesen álljon, mert ha nem a plexit világítja meg, akkor nem igazán lesz fény, mert a led-nek elég határozott az iránykarakterisztikája
kolnay
senior tag
Na megvan az astra.
A klímát az úgy tudom bekapcsolni,hogy megnyomom azt a kis hópelyhes gombot vagy még a ventit is be kell hozzá kapcsolni?
Tyűű, de meleg van!
Rover623
félisten
Kell a venti is...
primus inter pares
Rover623
félisten
Nagyon profin hangzik...
De azért remélem nem ez (autószerelés) a szakmád...
[link]...
primus inter pares
Foglalt név
addikt
Csak jár a szám
Foglalt név
addikt
Havas gomb általában a kompresszort kapcsolja van jellemzően egy olyan piktogram, amin három egymásba érő nyíl van, az a belső levegő keringtetés(egy zsilipet mozgat, ami lezárja kifelé a szellőzést). A venti pedig mozgatja a levegőt, tehát ha az nem megy, akkor hiába minden
kolnay
senior tag
A levegőkeringtető az az a gomb amin az autó van.
Most akkor a havasgombot az autósgommbal együtt nyomjam vagy a ventivel?
Tyűű, de meleg van!
Tacso
aktív tag
Ajánlom figyelmedbe a kezelési könyvet, hidd el nem nehezéknek adták az autóhoz!
Ha esetleg nincs kéznél, innen letöltheted:[link]
No Stress on Cres - I love my Cruze
kolnay
senior tag
kiolvastam de oot írja össze vissza...
MOstakkorhogyiskell?
Tyűű, de meleg van!
Tacso
aktív tag
Normál hűtéshez csak a ''hópehely'' gomb kell és a ventillátort mondjuk 2-es állapotba kapcsolod, valamint a hőmérséklet szabályzót balra tekered értelemszerűen!
Maximális hűtéshez a fenntieken kívül már érdemes bekapcsolni a belső levegő keringetést is (''autós'' gomb)!
További infók Kezelési könyv 131-134. oldal
[Szerkesztve]
No Stress on Cres - I love my Cruze
Vigneau
félisten
Ilyesmi van az A Corsámban is.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
Calogero
addikt
Kedves opel tulajok.
Nem lehetne-e megcsinálni azt hogy az első hozzászólásban betenni hogy kinek milyen Opelje van, és esetleg fotóval illusztrálni minimum 1, maximum 4 fotó (elölről, hátulról, oladról, belülről)
Pl.
XY: Astra H 1.4, fotók linkjei
Vigneau
félisten
Szerintem mindenkinek tetszene. Ami engem illet, most eltűnök egy időre, de ha találok használható képet, akkor jön a link a részemről.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...