Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1651) I_Am válasza N_A_S (#1647) üzenetére


I_Am
veterán

Mennyivel mentél milyen kanyarban, hogy elszállt a hátulja?

Nekem eddig 2-szer sikerült véletlenül kiugratni a farát a kocsinak, egyiket télen 130-al 90 fokos kanarban macskakövön, másikat meg ónos esőben 70-nél lefagyott úton.

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#1652) dokar válasza deicide (#1650) üzenetére


dokar
addikt

jól néz ki nagyon, de én személy szerint az opel emblémát nem kértem volna :U

extra - SEXRay

(#1653) N_A_S válasza I_Am (#1651) üzenetére


N_A_S
veterán

90°-os kanyar, 40-el mentem, 3-asba. Fater monda h vegyem be 3asba csak lassítsak le előtte. Amúgy ha lett volna egy kis rutinom akkor nem lett volna probléma.

https://tinyurl.com/phnas

(#1654) t1 válasza N_A_S (#1653) üzenetére


t1
addikt

juj de nem haragszanak rád nem?

(#1655) I_Am válasza N_A_S (#1653) üzenetére


I_Am
veterán

40-nél kidobta a hátulját? Az szép, gumik rendben voltak?

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#1656) bolondember


bolondember
MODERÁTOR

Na.

egyik szemem nevet, közben sírok.

Emlékeztek, h említettem, h EGR-hiba van. egy km után már világított az elektronika-visszajelző lámpa, meg minden. 50 magasságában cserélnék ki a zopelszervízbn.

Ma, mondom, ez a vépóveres sellb@szás, a 95ös. égéstértisztítósmegminden. Esélyt adok neki, gondoltam - ártani nem árthat. 40 liter kocsiba, meg minden (tele).
Bp-ről indultam, köbö már Heves magasságában voltam, s rutinszerűen rápillantottam a műszerfalra - a lámpa nem világít. VATTAFAKK????? :Y
Azóta se villant fel a lámpa, az alapjárat is egyenletes, tehát mintha mi sem törpént volna...

Lehet, mégiscsak jó ez a cucc? Bevallom, számomra hihetetlen ez a javulás, ha nem én tapasztalom, el se hiszem.... :F

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#1657) Damage válasza bolondember (#1530) üzenetére


Damage
senior tag

Sajnálom! :(
Velem alig egy héttel ezelőtt történt: egy esős nap után utcán parkoltam (éjjel) és valaki felmászott sáros cipővel az autóra. A motorháztető, a szélvédő és az autó teteje is tiszta sár volt. Szerencsémre nem lett semmi baja az autónak, nem horpadt be sehol. ''Szerencsés'' voltam, de sok szomszédom nem járt ilyen jól. Ugyanis a kedves elkövető(k?) az összes ott parkoló autón végigmásztak. Pár autónak letörték a tükrét, berúgták az oldalát. Egyikből sem vittek el semmit! Ilyen világban élünk! :(((

''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche

(#1658) deicide válasza bolondember (#1656) üzenetére


deicide
veterán

azért az EGR-t tisztittasd meg, megéri, nekem teljesen elment az alapjáratom.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#1659) N_A_S válasza I_Am (#1655) üzenetére


N_A_S
veterán

A hátsók elég laposak voltak. Pont mentünk volna utána felfujatni a benzinkútra, de odáig sajnos már nem jutottunk el... :(

https://tinyurl.com/phnas

(#1660) e.vid válasza bolondember (#1656) üzenetére


e.vid
senior tag

Érdemes időnként megtisztítani az AGR szelepet, mert a koromtól letapadhat. Két torx csavar tartja, nem nehéz levenni. Ha lent van, beáztatni pl. nitrohígítóba, benzinbe v. csavarlazítóval befújni. A lényeg, hogy a sok korom ami rátapad/rásül, az lehetőleg lejöjjön.

'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali

(#1661) KrAt válasza deicide (#1650) üzenetére


KrAt
veterán

Korrekt :R

(#1662) dokar válasza bolondember (#1656) üzenetére


dokar
addikt

holnap megérdeklődöm pontosan mennyibe fáj egy EGR-telenítés :D
ehhez kéne az autód évjárata és a motor típusa(kódja)

extra - SEXRay

(#1663) bolondember válasza dokar (#1662) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

mivel a német jogszabálok szerint autóm (min kiderült) egy hete ki lett vonva a forgalomból, így egyelőre jegelve a T-ma, de köszi minden segítséget... :(

ja: 2007.07.07.
kód: Y16XE/20L57901

[Szerkesztve]

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#1664) dokar válasza bolondember (#1663) üzenetére


dokar
addikt

ja: 2007.07.07.

aha, szóval ez olyat is tud mint a DeLorien, hiszen a jövőben vetted :)

extra - SEXRay

(#1665) Calogero válasza dokar (#1664) üzenetére


Calogero
addikt

Szerk:kétszer ment el ugyanaz

[Szerkesztve]

(#1666) Calogero válasza dokar (#1664) üzenetére


Calogero
addikt

Lehet akkor jár jel a szavatossága
Minőségét megőrzi: 2007.07.07
:D

(#1667) marsu válasza N_A_S (#1639) üzenetére


marsu
addikt

Szia!

Van egy jó kapcsolatom:

Pécsi Sándor, Opel autóbontója van, kifejezetten csak Opelekkel foglalkozik.
Budapest, XX. Nagykőrösi u ...
06-70-380-20-88

Beszéltem vele, hívd nyugodtan! Hivatkozz az Autóklubra .... ;)

Ő is klubbos volt.

[Szerkesztve]

Press any key to continue ...

(#1668) marsu válasza marsu (#1667) üzenetére


marsu
addikt

Most hívott vissza a srác. Van Ajtó is, sárvédő is, üveggel is üveg nélkül is.

Hívd majd fel a részletek miatt!

;)

Press any key to continue ...

(#1669) marsu


marsu
addikt

[link] Spontán tali 2007. június 30-án Esztergomban! Aki már volt azért jöjjön el, aki még nem az pedig azért! Grillezünk egy jót és szalonnát sütünk ... stb.

:D :DDD

Press any key to continue ...

(#1670) bolondember válasza dokar (#1664) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

ehh, több hetest nyomtam, mint kellett volna. ;]

Kapsz majd, csak gyere a közelembe! :DDD

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#1671) dokar válasza bolondember (#1670) üzenetére


dokar
addikt

kész az első írásom, mégsem a műtétről, hanem inkább az autóról írtam :D

extra - SEXRay

(#1672) bolondember válasza dokar (#1671) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

nyalóka - minnyá csekk, aztán véleményezem (vagyis - véleményeZZÜK)... :P

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#1673) Foglalt név válasza bolondember (#1672) üzenetére


Foglalt név
addikt

Vettem a felhívást :D

(#1674) Peter789


Peter789
senior tag

sziasztok!

ha megint nem p*cs*lik el a dolgot, akkor rövidesen én is belépek az opeles klubba egy Astra H 1.7 CDTI-vel...

mint jó kocka, kapásból azt néztem, hogy hová tudom majd elhelyezni a TFT monitort - alig várom hogy nekieshessek... :DD

már a xenont is megrendeltem hozzá, pedig még vagy 2 hét mire megkapom... :DDD

de most per pill más foglalkoztat: a lovak. amiből neki 80 van, de van 100 lovas verziója is. elnézegetve alulről/felülről feltűnt, hogy viccesen vékony a kipuff, és a szívócsöve is. lehet cirka ennyivel van visszafogva, csak normális csövezés kéne alá és máris többet teljesítene? van itt valakinek 100 lovas Z17DTH-s kocsija? érdekelne, hogy abban milyen vastagok ezek a csövek...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1675) Daywalker


Daywalker
addikt

Nem akarok nagyon belepofázni, de ... szóval a kipuff mérete valóban meghatározó a teljesítménynél, de nem mindig jobb a nagyobb átmérőjű rendszer (pl. Honda V-Tec, ahol a teljes kipufogórendszernek meghatározó szerepe van). Pl. gyakran előfordul, hogy a nagyobb átmérőjű rendszerrel több lesz a lóerő, viszont alul (alacsony fordulaton) rosszabb lesz. Mellesleg csak akkor érsz el vmit a nagyobb kipuffal, ha a teljes rendszert (leömlőtől kezdve) kicseréled, márpedig turbós autónál nem annyira egyszerű, továbbá hozzá kell állítani az elektronikát is + a szívó oldalon is meg kell tuningolni a cuccot. Ezzel már elérhetsz jópár lóerőt, de szerintem ez ilyen kis teljesítményű autónál nem éri meg a befektetett pénzt. Akkor mát jobban jársz, ha az erősebbet veszed.

Inkább barbáld meg a turbónyomást, azzal többre mész :))

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#1676) Peter789 válasza Daywalker (#1675) üzenetére


Peter789
senior tag

na jah, túlzásokba semmiképpen sem akarok esni, de gondolom a vékonyka szívócső vastagabbra cserélését meghálálná a turbónyomás emelése mellett - nyilván pörgősebbé válna... jó lenne, ha lenne itt egy 100 lovas CDTI tulaj, akivel össze lehetne hasonlítani a motorteret...

tudom, hogy a kipuff oldalon fontos a kialakuló rezonancia, illetve szívó motornál a szívó oldalon is, de feltételezem turbós motornál a szívócsőben abszolút semmiféle jótékony rezgés nem alakul ki... ott csak az a lényeg, hogy a rendesen megszűrt levegőt minél könnyebben tudja nyakalni a csiga... vagy nem?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1677) KrAt válasza Peter789 (#1676) üzenetére


KrAt
veterán

Egy kis aranyos 1.9 CDTI Veki :- ))) [link]

[Szerkesztve]

(#1678) dokar válasza Peter789 (#1676) üzenetére


dokar
addikt

told fel a turbónyomást aztán szeva. kicsit füstölni fog. :DDD

extra - SEXRay

(#1679) dokar válasza KrAt (#1677) üzenetére


dokar
addikt

nekem úgy tűnik, hogy elég lassan váltogatott.
amúgy egész jól gyorsul, főleg nagyobb sebességben.

extra - SEXRay

(#1680) Daywalker válasza Peter789 (#1676) üzenetére


Daywalker
addikt

Félmegoldásokba ne kezdj bele, mert csak rosszabb lesz. Itt nem a rezonanciáról van szó.

A szívócsőnél max meg tudod könnyíteni a levegő bejutását egy sport légszűrőbetéttel esetleg direktszűrővel, bár előbbi sem ér sokat, mert sokkal kisebb a felülete, mint a papírszűrőnek. Nekem viszont az a gyakorlati tapasztalatom, hogy ezek inkább csak tudat alatti lóerőket adnak. A nagyobb átmérőjű cső miatt nem fog több levegőt szívni. Ne aggódj, gyárilag ki van számítva, hogy mennyi kell neki és ahhoz elég a gyári csőátmérő is. Ha esetleg az zavar, hogy van egy szűkítő az elején, nos annak eltávolításától nem fog jobban menni, max hangosabb lesz (én is próbáltam már). Turbónyomás emelésnél már változik a helyzet...ott több levegő miatt lehet, hogy kell változtatni, bár szerintem akkor sem a cső átmérője fogja megszabni a határt.
Mint említettem, a szívóoldal tuning semmit sem ér a kipufogó oldali tuning nélkül, ahhoz pedig nem elég a hátsó dob cseréje -- hanem komplett rendszer kell. Max csökkentheted a rendszer fojtását egy jóminőségű sportdobbal + leveheted a középdobot ( vagy gázgyorsítót raksz helyette), de ezek ezen a szinten sem fognak 5-10 lóerőnél többet adni. Több levegőhöz több üzemanyag is kell...fél megoldás pedig nem megoldás.

[Szerkesztve]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#1681) dokar válasza Daywalker (#1680) üzenetére


dokar
addikt

sem ér sokat, mert sokkal kisebb a felülete, mint a papírszűrőnek

tipp: áteresztőképesség ;)

szívóoldal tuning semmit sem ér a kipufogó oldali tuning nélkül

tipp: a levegő beszívását nem akadályozza a kipufogóban lévő fojtást

Több levegőhöz több üzemanyag

tipp: az injektor annyi üzemanyagot fecskendez be, amennyivel a beállítja a megfelelő sz. arányt (ameddig a pumpa bírja)

extra - SEXRay

(#1682) Peter789


Peter789
senior tag

a sportlégszűrők felülete semmivel sem kisebb mint a normál papíré, csak nagyobb az áteresztőképessége - és jó sok por, szemét is átmegy rajta... :W a direkten mégtöbb :W :W

ilyennel nem fogok játszani, nekem hosszútávra kell a kocsi...

a kipuff tényleg nem kis projekt, de a szívócső a szűrőház és turbó között nem egy veszélyes munka, csak anyagok kellenek hozzá... sajna még úgy másfél hét, mire megkapom a kocsit... :O

majd opeles találkozókon próbálok vadászni 100 lovas kollégát, és összehasonlítok...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1683) TasiA válasza Peter789 (#1682) üzenetére


TasiA
senior tag

egyet értek

Én mikor kivettem a szűrőt és csak a nagy semmi volt benne, akkor sem ment jobban. Sőt olvastam egy tesztet, ahol még rosszabbbnak hozták ki azt a sok szemetet, amit sport szűrőnek hívnak. El is mentettem. HA kell elküldöm. Mondjuk én a gázgyorsító marhaságokban sem hiszek. Már , mint a teljesítmény növelő hatásában. Még érdekesség képpen annyit, hogy adott pl ASTRA F, Calibra, ill. A Vectra. A légszűrő mérete megegyezik a hitvány 60 lovas és a 204 lovas motornál is. NO comment.



[Szerkesztve]

(#1684) TasiA válasza TasiA (#1683) üzenetére


TasiA
senior tag

Tessék! Lehet olvasni! SPORT SZŰRŐK:

[link][link]

[Szerkesztve]

(#1685) dokar válasza Peter789 (#1682) üzenetére


dokar
addikt

és jó sok por, szemét is átmegy rajta... a direkten mégtöbb

az olajfilm réteg szted csak dísznek van?

extra - SEXRay

(#1686) Peter789 válasza dokar (#1685) üzenetére


Peter789
senior tag

kb... a hálóra olajat fújnak. de az olaj csak a háló anyagán van, a háló lyukainak közepén ott virít a lyuk, ahol sok retek át tud menni... plussz ha kezd telítődni az olaj, elsárosodik, és darabokban leválva zúdul a turbóba...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1687) dokar válasza TasiA (#1684) üzenetére


dokar
addikt

VW depo :DDD

nem a motortér meleg levegőjét szívja, teszteltem, írtam már róla és hővédő pajzs sem kell.

a cikkben lévő többi okossogát inkább nem is részletezem, engem nem zavar, ha egyesek ebben a hitben élnek :)

extra - SEXRay

(#1688) TasiA válasza dokar (#1687) üzenetére


TasiA
senior tag

:R

Engem meg az nem zavar, ha mások használják a ''SPORT'' dolgokat. Mindenki annyi szemetet vesz meg, amennyit csak akar. Véleményem továbbra is, hogy hiába olajozod te be a szűrödet, attól még nem lesz sokkal jobb.Max jó hamar eltömődik az olajozott felület, oszt már nem is SPORT a sport szűrő. Légtömeg mérő és egyébb dolgok a szívó oldalon pedig szeretik, ha retkes olajfilm rakódik rájuk folyamatosan. ;) :)

(#1689) dokar válasza TasiA (#1688) üzenetére


dokar
addikt

melyik légtömeg mérőre rakódik az olaj? :D
a MAP vagy a MAF szenzorra gondolsz? :)

abban egyetértek hogy van sok ''tuning'' + ''sport'' cucc aminek nem csak nagyobb a füstje, mint a lángja, de teljesen feleslegesek is. pl: hővédő emez, szívó oldali spirál

de ami pl érdekel a fordulatszám függő változó hosszúságó motorfeltöltő rezonátorcső. létezik már ilyen? :B

extra - SEXRay

(#1690) Peter789 válasza dokar (#1689) üzenetére


Peter789
senior tag

15 éve már biztosan, ez van az 1.6SR 101 lovas VW motoron is ami az octimban van... totál bebaxott, amikor kivettem a légszűrőt egy tesztre (nedves pormentes időben) - úgy elszaladtak a lovak, hogy alig gyorsult a kocsi...

tény, hogy azokon a kocsikon, ahol nincsen komoly rezonátorcső rendszer, és nem hiányzik a folytás, vagy turbó van a motoron, ott nyerni lehet egy sport/dirket légszűrővel, de sajna több szemcse is jut a motorba... turbnál még többet kozkáztat aki használja... bár a hangja szép, az tuti - de ezt más módon is el lehet érni... :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1691) TasiA válasza dokar (#1689) üzenetére


TasiA
senior tag

a MAP vagy a MAF szenzorra gondolsz

Látszódjunk nagyon okosnak, vagy én hülyének?!

Cimbi A Vecráját szedtem szét. DÁJREKT szűrő 3 éve a kocsiban, télen nyáron. Teljesen elment az alapjárat, folytószelep ház tiszta gané, de olyan szinten, hogy egy egész flakon féktisztító spray sem volt elég, áztatni kellett. Mivel le kellett venni a házat, bele néztünk a szívó torokba. Nos a két szélső leömlőnél az oldalfalon ilyen megkövesedett olajsár szerű izé szűkítette a keresztmetszetet, nem kicsit. A két középsőben elhanyagolható volt a mennyiség. Légtömeg mérője belülről szintén tiszta retek volt. Ennyit az olajozott nem szűrő szűrőről. Elképzelem milyen szép lehet a motor belseje, ami biztos nem kopott vagy 2x olyan intenzíven. Szedtem már szét pár motort, köztük sok 100 ezret futottakat is, de ilyet nem nagyon tapasztaltam.

[Szerkesztve]

(#1692) Peter789 válasza TasiA (#1691) üzenetére


Peter789
senior tag

pontosan ezt tapasztaltam én is... a gyakran takarított sportbetét mellett totál elretkesedett a pillangószelep, és elment tőle az alapjárat...

mondjuk kevés olajos lerakódást az is okozhat, ha a kartercsövön keresztül olajat köp fel a kopott motor, de a durva sárhoz szükséges por csakis a szűrőn jöhet be...

mod: utána 30e-et mentem papírszűrőket cserélgetve, és nem tért vissza a jelenség... :)

[Szerkesztve]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1693) TasiA válasza Peter789 (#1692) üzenetére


TasiA
senior tag

A kartelgáz az más. Azt fel lehet ismerni. Az ilyen feketés lerakódás. Ez meg mint,mikor homokvárat csinálsz finom porból és összekevered az olajjal, azután keményre sütöd.Úgy kell levakarni.

(#1694) Peter789 válasza TasiA (#1693) üzenetére


Peter789
senior tag

igen, ezt írtam én is kb, hogy a karterből lecsapódó olajmaradványok nem okoznak ilyen látványos lerakódásokat, ez csak a szűrőből jöhetett... meg is szívtam miatta: rajta felejtettem a gyújtást, úgy húztam le az alapjárati motor vezetékét, és totál bepánikolt az ecu, 3x kellett resetelni mire visszaállt normálisra az alapjárat...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1695) dokar válasza Peter789 (#1690) üzenetére


dokar
addikt

a direktszűrők megfelelően szűrnek. mellesleg van erre is egy ISO szabvány: ISO 5011:2000.
ha több szemcse jut a motorba, akkor vagy a direktszűrő rossz vagy pedig aki felszerelte béna volt vagy egyáltalán nincs karbantartva.

extra - SEXRay

(#1696) dokar válasza TasiA (#1691) üzenetére


dokar
addikt

hehe, direkt 3 évig nem nyúlt hozzá? ez szép. :DDD
a direktszűrőnek nem szabad áteresztenie az olajat, mellesleg az olajfim réteg olyan vékony, hogy szabad szemmel nem is látod. ergo az olajsár amit állítasz az abszurditás. ott vmi nagyon nem kóser.

extra - SEXRay

(#1697) Peter789


Peter789
senior tag

csak az használ ilyen rendszerű szűrőt, aki nincsen tisztában a felépítésével, működési elvével... :DDD vagy az, aki tesz nagyívben a kocsijára, úgyis eladja nemsokára... :)

a rácsszerkezetre vékony olajréteg tapad. ez az olajréteg hivatott ''elkapni'' a porszemeket, de közben olyan mint a szita, jórésze átszalad rajta simán - és minél koszosabb, annál kevesebb az aktív olajfelület rajta...

a marketingesek meg az izó szabvány meg nyugodtan: [kép] hány ipari hulladékot is találsz a boltok polcain, amelyek mind átmentek a minősítésen? :)

én maradok a papírszűrőnél, csak majd próbálom maximalizálni a felületét...

(mod: elírtam egy szót)

[Szerkesztve]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1698) dokar válasza Peter789 (#1697) üzenetére


dokar
addikt

bármit is írhatnék, te a direktszűrőt ellenségednek tekinted. :D

kérlek fejtsd ki véleményedet a következőkkel kapcsolatban is:
sportdob, ikercsöves rendszer, 4-2-1 leömlő, lendkerék könnyítés, szinter erősítetett kuplung, sper diffi, kompresszor, intercooler.

kieg: mellesleg a direktszűrőn biztos azért van olaj, hogy jobban csússzon rajta a levegő. :DDD [kép]

extra - SEXRay

(#1699) Peter789 válasza dokar (#1698) üzenetére


Peter789
senior tag

üldöznek a direktszűrők! :DDD:DDD:DDD

sztem több kárt okoz, mint többletet hoz... biztonságosabb módon is el lehet érni azt a többletet, csak persze az nem olyan látványos mint egy csilivili króm direktszűrő... :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#1700) dokar válasza Peter789 (#1699) üzenetére


dokar
addikt

amúgy most fogok venni egy új direktszűrőt. a régit csak neked 2500 HUF-ért odaadom. :D

extra - SEXRay

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.