Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
I_Am
veterán
Mennyivel mentél milyen kanyarban, hogy elszállt a hátulja?
Nekem eddig 2-szer sikerült véletlenül kiugratni a farát a kocsinak, egyiket télen 130-al 90 fokos kanarban macskakövön, másikat meg ónos esőben 70-nél lefagyott úton.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
dokar
addikt
jól néz ki nagyon, de én személy szerint az opel emblémát nem kértem volna
extra - SEXRay
N_A_S
veterán
90°-os kanyar, 40-el mentem, 3-asba. Fater monda h vegyem be 3asba csak lassítsak le előtte. Amúgy ha lett volna egy kis rutinom akkor nem lett volna probléma.
https://tinyurl.com/phnas
t1
addikt
juj de nem haragszanak rád nem?
I_Am
veterán
40-nél kidobta a hátulját? Az szép, gumik rendben voltak?
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
bolondember
MODERÁTOR
Na.
egyik szemem nevet, közben sírok.
Emlékeztek, h említettem, h EGR-hiba van. egy km után már világított az elektronika-visszajelző lámpa, meg minden. 50 magasságában cserélnék ki a zopelszervízbn.
Ma, mondom, ez a vépóveres sellb@szás, a 95ös. égéstértisztítósmegminden. Esélyt adok neki, gondoltam - ártani nem árthat. 40 liter kocsiba, meg minden (tele).
Bp-ről indultam, köbö már Heves magasságában voltam, s rutinszerűen rápillantottam a műszerfalra - a lámpa nem világít. VATTAFAKK?????
Azóta se villant fel a lámpa, az alapjárat is egyenletes, tehát mintha mi sem törpént volna...
Lehet, mégiscsak jó ez a cucc? Bevallom, számomra hihetetlen ez a javulás, ha nem én tapasztalom, el se hiszem....
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
Damage
senior tag
Sajnálom!
Velem alig egy héttel ezelőtt történt: egy esős nap után utcán parkoltam (éjjel) és valaki felmászott sáros cipővel az autóra. A motorháztető, a szélvédő és az autó teteje is tiszta sár volt. Szerencsémre nem lett semmi baja az autónak, nem horpadt be sehol. ''Szerencsés'' voltam, de sok szomszédom nem járt ilyen jól. Ugyanis a kedves elkövető(k?) az összes ott parkoló autón végigmásztak. Pár autónak letörték a tükrét, berúgták az oldalát. Egyikből sem vittek el semmit! Ilyen világban élünk!
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
deicide
veterán
azért az EGR-t tisztittasd meg, megéri, nekem teljesen elment az alapjáratom.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
N_A_S
veterán
A hátsók elég laposak voltak. Pont mentünk volna utána felfujatni a benzinkútra, de odáig sajnos már nem jutottunk el...
https://tinyurl.com/phnas
e.vid
senior tag
Érdemes időnként megtisztítani az AGR szelepet, mert a koromtól letapadhat. Két torx csavar tartja, nem nehéz levenni. Ha lent van, beáztatni pl. nitrohígítóba, benzinbe v. csavarlazítóval befújni. A lényeg, hogy a sok korom ami rátapad/rásül, az lehetőleg lejöjjön.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
KrAt
veterán
Korrekt
dokar
addikt
holnap megérdeklődöm pontosan mennyibe fáj egy EGR-telenítés
ehhez kéne az autód évjárata és a motor típusa(kódja)
extra - SEXRay
bolondember
MODERÁTOR
mivel a német jogszabálok szerint autóm (min kiderült) egy hete ki lett vonva a forgalomból, így egyelőre jegelve a T-ma, de köszi minden segítséget...
ja: 2007.07.07.
kód: Y16XE/20L57901
[Szerkesztve]
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
dokar
addikt
ja: 2007.07.07.
aha, szóval ez olyat is tud mint a DeLorien, hiszen a jövőben vetted
extra - SEXRay
Calogero
addikt
Szerk:kétszer ment el ugyanaz
[Szerkesztve]
Calogero
addikt
Lehet akkor jár jel a szavatossága
Minőségét megőrzi: 2007.07.07
marsu
addikt
Szia!
Van egy jó kapcsolatom:
Pécsi Sándor, Opel autóbontója van, kifejezetten csak Opelekkel foglalkozik.
Budapest, XX. Nagykőrösi u ...
06-70-380-20-88
Beszéltem vele, hívd nyugodtan! Hivatkozz az Autóklubra ....
Ő is klubbos volt.
[Szerkesztve]
Press any key to continue ...
marsu
addikt
Most hívott vissza a srác. Van Ajtó is, sárvédő is, üveggel is üveg nélkül is.
Hívd majd fel a részletek miatt!
Press any key to continue ...
marsu
addikt
[link] Spontán tali 2007. június 30-án Esztergomban! Aki már volt azért jöjjön el, aki még nem az pedig azért! Grillezünk egy jót és szalonnát sütünk ... stb.
Press any key to continue ...
bolondember
MODERÁTOR
ehh, több hetest nyomtam, mint kellett volna.
Kapsz majd, csak gyere a közelembe!
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
dokar
addikt
kész az első írásom, mégsem a műtétről, hanem inkább az autóról írtam
extra - SEXRay
bolondember
MODERÁTOR
nyalóka - minnyá csekk, aztán véleményezem (vagyis - véleményeZZÜK)...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
Peter789
senior tag
sziasztok!
ha megint nem p*cs*lik el a dolgot, akkor rövidesen én is belépek az opeles klubba egy Astra H 1.7 CDTI-vel...
mint jó kocka, kapásból azt néztem, hogy hová tudom majd elhelyezni a TFT monitort - alig várom hogy nekieshessek...
már a xenont is megrendeltem hozzá, pedig még vagy 2 hét mire megkapom...
de most per pill más foglalkoztat: a lovak. amiből neki 80 van, de van 100 lovas verziója is. elnézegetve alulről/felülről feltűnt, hogy viccesen vékony a kipuff, és a szívócsöve is. lehet cirka ennyivel van visszafogva, csak normális csövezés kéne alá és máris többet teljesítene? van itt valakinek 100 lovas Z17DTH-s kocsija? érdekelne, hogy abban milyen vastagok ezek a csövek...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
Daywalker
addikt
Nem akarok nagyon belepofázni, de ... szóval a kipuff mérete valóban meghatározó a teljesítménynél, de nem mindig jobb a nagyobb átmérőjű rendszer (pl. Honda V-Tec, ahol a teljes kipufogórendszernek meghatározó szerepe van). Pl. gyakran előfordul, hogy a nagyobb átmérőjű rendszerrel több lesz a lóerő, viszont alul (alacsony fordulaton) rosszabb lesz. Mellesleg csak akkor érsz el vmit a nagyobb kipuffal, ha a teljes rendszert (leömlőtől kezdve) kicseréled, márpedig turbós autónál nem annyira egyszerű, továbbá hozzá kell állítani az elektronikát is + a szívó oldalon is meg kell tuningolni a cuccot. Ezzel már elérhetsz jópár lóerőt, de szerintem ez ilyen kis teljesítményű autónál nem éri meg a befektetett pénzt. Akkor mát jobban jársz, ha az erősebbet veszed.
Inkább barbáld meg a turbónyomást, azzal többre mész
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Peter789
senior tag
na jah, túlzásokba semmiképpen sem akarok esni, de gondolom a vékonyka szívócső vastagabbra cserélését meghálálná a turbónyomás emelése mellett - nyilván pörgősebbé válna... jó lenne, ha lenne itt egy 100 lovas CDTI tulaj, akivel össze lehetne hasonlítani a motorteret...
tudom, hogy a kipuff oldalon fontos a kialakuló rezonancia, illetve szívó motornál a szívó oldalon is, de feltételezem turbós motornál a szívócsőben abszolút semmiféle jótékony rezgés nem alakul ki... ott csak az a lényeg, hogy a rendesen megszűrt levegőt minél könnyebben tudja nyakalni a csiga... vagy nem?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
KrAt
veterán
Egy kis aranyos 1.9 CDTI Veki :- ))) [link]
[Szerkesztve]
dokar
addikt
told fel a turbónyomást aztán szeva. kicsit füstölni fog.
extra - SEXRay
dokar
addikt
nekem úgy tűnik, hogy elég lassan váltogatott.
amúgy egész jól gyorsul, főleg nagyobb sebességben.
extra - SEXRay
Daywalker
addikt
Félmegoldásokba ne kezdj bele, mert csak rosszabb lesz. Itt nem a rezonanciáról van szó.
A szívócsőnél max meg tudod könnyíteni a levegő bejutását egy sport légszűrőbetéttel esetleg direktszűrővel, bár előbbi sem ér sokat, mert sokkal kisebb a felülete, mint a papírszűrőnek. Nekem viszont az a gyakorlati tapasztalatom, hogy ezek inkább csak tudat alatti lóerőket adnak. A nagyobb átmérőjű cső miatt nem fog több levegőt szívni. Ne aggódj, gyárilag ki van számítva, hogy mennyi kell neki és ahhoz elég a gyári csőátmérő is. Ha esetleg az zavar, hogy van egy szűkítő az elején, nos annak eltávolításától nem fog jobban menni, max hangosabb lesz (én is próbáltam már). Turbónyomás emelésnél már változik a helyzet...ott több levegő miatt lehet, hogy kell változtatni, bár szerintem akkor sem a cső átmérője fogja megszabni a határt.
Mint említettem, a szívóoldal tuning semmit sem ér a kipufogó oldali tuning nélkül, ahhoz pedig nem elég a hátsó dob cseréje -- hanem komplett rendszer kell. Max csökkentheted a rendszer fojtását egy jóminőségű sportdobbal + leveheted a középdobot ( vagy gázgyorsítót raksz helyette), de ezek ezen a szinten sem fognak 5-10 lóerőnél többet adni. Több levegőhöz több üzemanyag is kell...fél megoldás pedig nem megoldás.
[Szerkesztve]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
dokar
addikt
sem ér sokat, mert sokkal kisebb a felülete, mint a papírszűrőnek
tipp: áteresztőképesség
szívóoldal tuning semmit sem ér a kipufogó oldali tuning nélkül
tipp: a levegő beszívását nem akadályozza a kipufogóban lévő fojtást
Több levegőhöz több üzemanyag
tipp: az injektor annyi üzemanyagot fecskendez be, amennyivel a beállítja a megfelelő sz. arányt (ameddig a pumpa bírja)
extra - SEXRay
Peter789
senior tag
a sportlégszűrők felülete semmivel sem kisebb mint a normál papíré, csak nagyobb az áteresztőképessége - és jó sok por, szemét is átmegy rajta... a direkten mégtöbb
ilyennel nem fogok játszani, nekem hosszútávra kell a kocsi...
a kipuff tényleg nem kis projekt, de a szívócső a szűrőház és turbó között nem egy veszélyes munka, csak anyagok kellenek hozzá... sajna még úgy másfél hét, mire megkapom a kocsit...
majd opeles találkozókon próbálok vadászni 100 lovas kollégát, és összehasonlítok...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
TasiA
senior tag
egyet értek
Én mikor kivettem a szűrőt és csak a nagy semmi volt benne, akkor sem ment jobban. Sőt olvastam egy tesztet, ahol még rosszabbbnak hozták ki azt a sok szemetet, amit sport szűrőnek hívnak. El is mentettem. HA kell elküldöm. Mondjuk én a gázgyorsító marhaságokban sem hiszek. Már , mint a teljesítmény növelő hatásában. Még érdekesség képpen annyit, hogy adott pl ASTRA F, Calibra, ill. A Vectra. A légszűrő mérete megegyezik a hitvány 60 lovas és a 204 lovas motornál is. NO comment.
[Szerkesztve]
TasiA
senior tag
dokar
addikt
és jó sok por, szemét is átmegy rajta... a direkten mégtöbb
az olajfilm réteg szted csak dísznek van?
extra - SEXRay
Peter789
senior tag
kb... a hálóra olajat fújnak. de az olaj csak a háló anyagán van, a háló lyukainak közepén ott virít a lyuk, ahol sok retek át tud menni... plussz ha kezd telítődni az olaj, elsárosodik, és darabokban leválva zúdul a turbóba...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
dokar
addikt
VW depo
nem a motortér meleg levegőjét szívja, teszteltem, írtam már róla és hővédő pajzs sem kell.
a cikkben lévő többi okossogát inkább nem is részletezem, engem nem zavar, ha egyesek ebben a hitben élnek
extra - SEXRay
TasiA
senior tag
Engem meg az nem zavar, ha mások használják a ''SPORT'' dolgokat. Mindenki annyi szemetet vesz meg, amennyit csak akar. Véleményem továbbra is, hogy hiába olajozod te be a szűrödet, attól még nem lesz sokkal jobb.Max jó hamar eltömődik az olajozott felület, oszt már nem is SPORT a sport szűrő. Légtömeg mérő és egyébb dolgok a szívó oldalon pedig szeretik, ha retkes olajfilm rakódik rájuk folyamatosan.
dokar
addikt
melyik légtömeg mérőre rakódik az olaj?
a MAP vagy a MAF szenzorra gondolsz?
abban egyetértek hogy van sok ''tuning'' + ''sport'' cucc aminek nem csak nagyobb a füstje, mint a lángja, de teljesen feleslegesek is. pl: hővédő emez, szívó oldali spirál
de ami pl érdekel a fordulatszám függő változó hosszúságó motorfeltöltő rezonátorcső. létezik már ilyen?
extra - SEXRay
Peter789
senior tag
15 éve már biztosan, ez van az 1.6SR 101 lovas VW motoron is ami az octimban van... totál bebaxott, amikor kivettem a légszűrőt egy tesztre (nedves pormentes időben) - úgy elszaladtak a lovak, hogy alig gyorsult a kocsi...
tény, hogy azokon a kocsikon, ahol nincsen komoly rezonátorcső rendszer, és nem hiányzik a folytás, vagy turbó van a motoron, ott nyerni lehet egy sport/dirket légszűrővel, de sajna több szemcse is jut a motorba... turbnál még többet kozkáztat aki használja... bár a hangja szép, az tuti - de ezt más módon is el lehet érni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
TasiA
senior tag
a MAP vagy a MAF szenzorra gondolsz
Látszódjunk nagyon okosnak, vagy én hülyének?!
Cimbi A Vecráját szedtem szét. DÁJREKT szűrő 3 éve a kocsiban, télen nyáron. Teljesen elment az alapjárat, folytószelep ház tiszta gané, de olyan szinten, hogy egy egész flakon féktisztító spray sem volt elég, áztatni kellett. Mivel le kellett venni a házat, bele néztünk a szívó torokba. Nos a két szélső leömlőnél az oldalfalon ilyen megkövesedett olajsár szerű izé szűkítette a keresztmetszetet, nem kicsit. A két középsőben elhanyagolható volt a mennyiség. Légtömeg mérője belülről szintén tiszta retek volt. Ennyit az olajozott nem szűrő szűrőről. Elképzelem milyen szép lehet a motor belseje, ami biztos nem kopott vagy 2x olyan intenzíven. Szedtem már szét pár motort, köztük sok 100 ezret futottakat is, de ilyet nem nagyon tapasztaltam.
[Szerkesztve]
Peter789
senior tag
pontosan ezt tapasztaltam én is... a gyakran takarított sportbetét mellett totál elretkesedett a pillangószelep, és elment tőle az alapjárat...
mondjuk kevés olajos lerakódást az is okozhat, ha a kartercsövön keresztül olajat köp fel a kopott motor, de a durva sárhoz szükséges por csakis a szűrőn jöhet be...
mod: utána 30e-et mentem papírszűrőket cserélgetve, és nem tért vissza a jelenség...
[Szerkesztve]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
TasiA
senior tag
A kartelgáz az más. Azt fel lehet ismerni. Az ilyen feketés lerakódás. Ez meg mint,mikor homokvárat csinálsz finom porból és összekevered az olajjal, azután keményre sütöd.Úgy kell levakarni.
Peter789
senior tag
igen, ezt írtam én is kb, hogy a karterből lecsapódó olajmaradványok nem okoznak ilyen látványos lerakódásokat, ez csak a szűrőből jöhetett... meg is szívtam miatta: rajta felejtettem a gyújtást, úgy húztam le az alapjárati motor vezetékét, és totál bepánikolt az ecu, 3x kellett resetelni mire visszaállt normálisra az alapjárat...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
dokar
addikt
a direktszűrők megfelelően szűrnek. mellesleg van erre is egy ISO szabvány: ISO 5011:2000.
ha több szemcse jut a motorba, akkor vagy a direktszűrő rossz vagy pedig aki felszerelte béna volt vagy egyáltalán nincs karbantartva.
extra - SEXRay
dokar
addikt
hehe, direkt 3 évig nem nyúlt hozzá? ez szép.
a direktszűrőnek nem szabad áteresztenie az olajat, mellesleg az olajfim réteg olyan vékony, hogy szabad szemmel nem is látod. ergo az olajsár amit állítasz az abszurditás. ott vmi nagyon nem kóser.
extra - SEXRay
Peter789
senior tag
csak az használ ilyen rendszerű szűrőt, aki nincsen tisztában a felépítésével, működési elvével... vagy az, aki tesz nagyívben a kocsijára, úgyis eladja nemsokára...
a rácsszerkezetre vékony olajréteg tapad. ez az olajréteg hivatott ''elkapni'' a porszemeket, de közben olyan mint a szita, jórésze átszalad rajta simán - és minél koszosabb, annál kevesebb az aktív olajfelület rajta...
a marketingesek meg az izó szabvány meg nyugodtan: hány ipari hulladékot is találsz a boltok polcain, amelyek mind átmentek a minősítésen?
én maradok a papírszűrőnél, csak majd próbálom maximalizálni a felületét...
(mod: elírtam egy szót)
[Szerkesztve]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
dokar
addikt
bármit is írhatnék, te a direktszűrőt ellenségednek tekinted.
kérlek fejtsd ki véleményedet a következőkkel kapcsolatban is:
sportdob, ikercsöves rendszer, 4-2-1 leömlő, lendkerék könnyítés, szinter erősítetett kuplung, sper diffi, kompresszor, intercooler.
kieg: mellesleg a direktszűrőn biztos azért van olaj, hogy jobban csússzon rajta a levegő.
extra - SEXRay
Peter789
senior tag
üldöznek a direktszűrők!
sztem több kárt okoz, mint többletet hoz... biztonságosabb módon is el lehet érni azt a többletet, csak persze az nem olyan látványos mint egy csilivili króm direktszűrő...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora