- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- joghurt: Skype adatvesztés
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pfiucska
aktív tag
Hulye kerdes, de egy bontott hutofolyadek tonkre megy?
Van itthon néhány éve egy 5l-es, csak már használva volt belőle. Tárolva amúgy végig egy fűtött szobában volt. -
etnies
senior tag
Pirelli Trail 3 vagy Michelin road 6?
Most kéne gumit cserélnem, ez a két opció van.
-
Petykó78
tag
válasz
Pfiucska #152886 üzenetére
Lánc, lánckerék ügyben itt le tudod ellenőrizni: https://www.pinkmotors.hu/jt/jt-lanckerekek-es-lancok.htm
Mindketten ugyanazt a lánckereket forgalmazzák. -
rxmiss
tag
válasz
Oppenheimer #152891 üzenetére
gondolom itt azon megy a merenges, hogy 2cm-rel hosszabb csillo az nem feltetlenul 'upgrade', inkabb jelentos valtozas a geometriaban.
en tuti ilyen labtartofeljebbrako szettet hasznalnek inkabbigaz attol meg a tartasod valtozik meg motoron.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Pttypang #152889 üzenetére
Nem, teljesen meg vagyok elégedve a motorral. Mindössze 2-3 fok szabadságra van szükségem hogy ne érjen le a lábtartó szűk kanyarokban, a moddingal 2.5 centivel feljebb fog kerülni a lábtartó (+feszesebb futóművek), ami a célzott 2-3 foknál jóval nagyobb szabadságot ad majd.
Amúgy nem értem a kérdést, futómű upgrade elég common practice, rengeteg motornál csinálják emberek
-
Most, hogy emelkedtek a dijak, hozott be mar valaki motort kintrol? Mennyi gubacs egy 96os 37kwos, lejart papiros motor rendszamozasa?
-
válasz
Oppenheimer #152888 üzenetére
De mire szamitasz, hogy ezzel dontogetsz majd lelkesen? Akkor nem egy egyeszen mas motor kellene neked?
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152884 üzenetére
Hamar feladtad.
Megrendeltem a +20mm-es lengéscsillapítót, jó lesz az.
Amúgy a rugóstag erősségét a gyártó találja ki a megadott pilóta súly, utas súly, csomag súly és utassal motorozás %-a alapján. De meg fogom őket kérdezni hogy ők mire gondolnak, mert engem is érdekel.
-
etnies
senior tag
-
Pfiucska
aktív tag
-
Biqci
aktív tag
válasz
kovacss72 #152883 üzenetére
Az azért már látható összeg, a különbségből sokat lehet menni
Road 3 több mint 20k km után még nekem is kiváló állapotban volt, azzal is adtam el a Banditát, most a Michelin Pilot Power 10k után már megérett a cserére. És ez csak közút, ahogy mondtam, nem pályázok, nincs a közelben, ami van az több mint 200km oda-vissza, plusz ott ami, annyit nem tudok motoron ülni. Hiába, a kor nagy úr -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152881 üzenetére
Ez egy csopper?
En kiszalltam. -
Biqci
aktív tag
válasz
kovacss72 #152873 üzenetére
Döntöttél még csak, vagy már meg is vetted? Amúgy mennyi a különbség a kettő között?
rxmiss:
Na igen, azért az nálam is szempont, hogy a szemnek is tetszenbár a Road 6 biztos jó abroncs úgy általában, a Banditomon is Road volt, iszonyatosan sokat elment, de a Triple-n valahogy nem adja
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152880 üzenetére
És yoda:
Elsődleges célom hogy a lábtartókat ne súroljam döntéskor. Vannak bevált receptek a típusnál erre.
Előre egy ilyet szánok:
Ez a fontosabb módosítás.
De ha már hozzányúlok akkor hátul javítanék rajta.Ez egy fórumról van:
Here's the secret formula in the most economical way-
1) Front end - Thunderbike fork caps (google it), hagon progressive front springs, 20wt fork oil.
2) Rear end - longer shocks from Hagon, and you can request a longer throw as well so you don't bottom out every where when you're riding briskly.If you're doing it in stages, do the front end first, it will make a bigger difference because the footrests are towards the front of the bike.
I've told this story several times, but here it goes again: I traded my Multistrada for a t-bird storm. On a familiar back road, I was so thrilled with the handling that I started taking things at a less conservative pace. Doing a familiar speed through a familiar corner, I ran out of clearance way before I would have on my old bike or any other I had ridden previously. After these simple and relatively cheap fixes, it will give all the clearance you need for any corner or emergency maneuver.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152878 üzenetére
Ha ennyire fogalmatlanok a fb csoportban, kerdes hogy ez upgrade-e egyaltalan.
Miert kell hosszabbnak lennie, es milyen rugoerossegu rugostag megy bele? Mi valtozik egesz pontosan ettol a rugostaggal? -
yodamastah
őstag
válasz
Oppenheimer #152878 üzenetére
20mm emelés hátul egy normális motoron kva sok. De lehetséges hogy a Tbird geometriája 10 centi emelést is elbírna
Eye to eye terheletlen állapotban kell mérni. Pl amikor a kezedben van
-
Oppenheimer
nagyúr
Egy technikai kerdesem lenne.
Hatso lengescsillapitot akarok upgradelni a TBird-on.
Gyarinak az eye-to-eye hossza elvileg 335 vagy 340mm.
Lehetseges a helyere tenni egy 360mm-est?Hogyan tudom ezt kideriteni?
A FB csoport tele van emberekkel akik azt mondjak, hogy nekik a gyarinal 10, vagy 20 mm-el hosszabb hatso shockjuk van, de azt senki sem tudta megmondani hogy mekkora a gyari... 305-330 mm kozott minden elhangzott.
Ezek alapjan nem tudok rajuk alapozni, hogy tenyleg kompatibilis lenne-e egy 360mm-es hatso lengescsillapito (ha a gyari tenyleg 340).
Nagyon sok a kerdojel, en meg nem tudom lemerni, mert nincs nalam a motor. Technikai ismeretem meg nincs sok a temaban, csak jarni akartam akartam az utat, amit elvileg mar masok kitapostak (FB csoport), csak ok meg azt se tudjak mi merre mekkora, igy eltevedtem.
-
Cleinor
tag
Én még nagyon friss csibe vagyok, de én is kezdem érezni hogy gumi irányba kell nézelődjek.
A hétvégén gyönyörű napsütésben négyszer is táncolt alattam a fara a motornak. (ebből egyszer számítottam rá mert köves poros volt az útfelület, egyszer én voltam a balfék mert véletlen 1 be váltottam vissza körforgalomba és engedtem rá a kuplungot
, de kettő az kb indokolatlan volt, azért ennyire nem erős az a 48 ló)
Ugyan akkor egyszer pedig feltévedtem egy murvás útra ahol olyan jó volt kiállni a nyeregből és végig veretni mint a tereptréningen (végül nem kapcsoltam ki az abs-t
) úgyhogy mégiscsak jó az a 80/20-százalákos aszfal/gumi keverék.
De a mostani Dunlop Trailmax Mixtourt tuti rövid időn belül kidobon a p.ba, és kipróbálom a Michelin Anakee Adventure-t.
Vagy mégis inkább a Road 6?Kellene egy tartalék kerék garnitúra és váltogatnám legszívesebben
-
rxmiss
tag
válasz
Biqci #152872 üzenetére
nalam ilyen kerdes nincs
en olyat keresek, ami jol tapad, esoben is jo (sot, sokszor az is szempont h sosem volt meg, de nagyon jokat irnak rola - kivancsi vagyok) es ha van ket-harom ilyen a listamon, akkor azt veszem, amelyik a legszebb a motoron
(a legnagyobb mellut, a klasszikus vicc szerint)
A motorozas nalam sem a sporolasrol szol, egyedul benzinben jovok ki jobban a kocsihoz kepest. sokkal elvezetesebb egy jo gumi, mint egy kozepes. es kulonben is utalnam magam, ha valami baj eseten utolag azon kattognek h 'egy jobb gumival ez megoldhato lett volna'
(2016-os z1000) -
Biqci
aktív tag
válasz
7Sony7 #152871 üzenetére
Na ez igaz. Sokkal nehezebb
Én is lassan cserén kell gondolkodnom, de milyen legyen? Sportosabb, ami gyorsabban kopik, jobban tapad, viszont nem megyek vele pályára, csak a hegyekbe... Vagy tartósabb, túrásabb, ami viszont nem tetszik illetve nem is illik rá? Legalábbis szerintem...
Na de majd jövök én is kérdezni... -
7Sony7
addikt
válasz
csongi #152868 üzenetére
Biqci, csongi:
Köszi srácok, akkor, ha jól értem az én felhasználásom mellett majdnem mindegy. A környéken nem nagyon vannak jó utak, meg azért a tudásom sem Biaggitól örököltem, a mostani Mitas-sal is elvagyok, csak már öregszik, repedezik, ráfér a csere. Csak nézelődés közben láttam, hogy hasonló áron vannak már radiálok is, azért kérdeztem. -
csongi
veterán
válasz
7Sony7 #152866 üzenetére
Ezt lehetelen megmondani. A felhasznalas rajtad al. Munkba jaras vagy sem.
Van akinek a 0.5 baros repedt oldalu kemeny felulet sem eri el a teljesito kepesseg hatarat, van akinek az utcai slick is keves
Szoval a ket gumi kozott erdemi elteres van. Errol sok leirast talalsz a neten.
A radial jobb. Ha neked olcsobb a diagonal, es nyugis megfontolt modon kozlekesz, akkor kiszolgal az is,
Ha kicsit meg is tudod kergetni lapolgatni akkor mar inkabb radial. -
Biqci
aktív tag
válasz
7Sony7 #152866 üzenetére
Elméletileg diagonal inkább terepen, terepmotor gumiknál előnyös, radial inkább aszfalt, a tudomásom szerint. Így a radial előnyösebb, de végül is, ha nincs fullra kihasználva, nem lehet olyan nagy különbség. De ha a mostani lekopik, rakhatsz fel radialt, az lehet hogy olcsóbb is lesz
-
7Sony7
addikt
Üdv. Suzuki gs 500, főútvonal, város, munkába járás, 15 fok felett. Számít, hogy radiál v diagonál?
-
Laza 2-3 ora alatt ki is csereltem a csapagyat. Panelok kozott csinaltam, szoval minimalizaltam a kalapalast, de igy sikerult is elfelejtenem az also porvedot rola, fantasztikus.
Koszi a segitseget, legalabb ez is megvan, holnap ugyis megyek vele egy hosszabbat.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152851 üzenetére
Főleg a topcase veri agyon a sulyoontot, meg akkor is ha üres. Én kimondottan fakezű vagyok ilyen téren, de ezt még én is érzem. Persze az oldal doboz is, de nekem a 33literes Kappa doboz van, az azért mégsem akkora, és nem is olyan nehéz mint a BMW GS alu dobozai.
-
bacus
őstag
válasz
bul07 #152852 üzenetére
Mi ez? a yt és a tik-tok keveréke? you-tok
?
Ez a kötéllel odakötöm ez elég hülye ötlet, egy balesetnél pl., de ha elalszik az utas és lefordul, akkor se lehet jó.Nekem is volt, hogy kis feleségem elaludt, közben a sisakbeszélő is lemerült, nem volt jó érzés úgy megállni az M7-en, hogy most vagy meghalt.. vagy csak alszik, de jó mélyen.
Nálunk nincs veszélye annak, hogy leesne, mert nincs túl sok helye, szépen beékelődik a hátam és doboz közé, kapaszkodnia sem kell. -
bul07
nagyúr
válasz
bul07 #152847 üzenetére
Közben megtaláltam
Aki kíváncsi megnézheti
Vesz kötelet: [link] (Egy ilyen "kis" motort azért elfogadnék)
Rendőrök és kötél [link]
Amúgy pörgessétek végig elég jó tartalom
Azért ha pörgetitek ne legyen a közelbe vérre allergiás ember, mert ha segítenek balesetnél nem takarnak és látszik a pirosSzűrve motoros videók [link]
-
anorche1
őstag
-
bul07
nagyúr
válasz
Mentolka #152845 üzenetére
Nem tudhatom hogy arra mekkora sláger, simán ember darabra többen halgatják szeretik mint Európában bármelyik előadót.
Amúgy vannak nagyon jó motoros videók is fent itt.
Volt hogy nézők véleményét megfogadha a kötélell magához kötötte a párját, mert mindíg elaludt mögötte és félő volt hogy elhagyja
-
válasz
Topiccsendőr #152842 üzenetére
Igy mar megvan, a horneten hagytak helyet hozza, elvileg rendben lenne, ha ki is kell szedni.
Arra leszek kivancsi, a gyari lesz-e benne. Koszi! -
bul07
nagyúr
Kis érdekesség
Videó
Társas motorozásHa volt már bocs
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #152837 üzenetére
Ha beallitottak volna a szelephezagot, es cserelnek szelepszar szimeringet, Idobe vezermu lancot, es a kevereket is beallitjak, azert sakkal jobb lenne a helyzet.
Lett egy csiszolas, szimering csere. Az uj hengerfej tomites tobb vizet enged at. Nem szalad el a viz hofok, es a ventillator is hamarabb vissza huti.
20 eves. A hatra levo idobe ha megkeruli a foldet, egesz jo lenne.Ez stelcsapagyas, 100 at illik kibirni ha a korulmenyek biztositva vannak.
Az olajszivattyuk kivallo allapotuak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152841 üzenetére
Nem tudod kiutogetni, mert nem tudsz mit utni belulrol, mivel egy sikban van azzal, amiben van.
De mint mondtam nem mindegyik motortipusnal, plane nem a regieknel, mivel ott rest hagynak hogy tudd utni. es ha 100e van benne, akkor kb tokmindegy
(Amit a kepen linkeltel, ott kinn van a perem)
-
válasz
Topiccsendőr #152840 üzenetére
Azt fent es lent is egy hosszu valamivel "setaltatom ki' kis utesekkel korbe-korbe haladva, belulrol.
Sima bicikliknel az integralt csapagyas fejcsoveknel egyaltalan nem log ki a csesze, ott nincs is mas mod, mint kiutogetni, ha nincs szerszamod.Erre szamitok:
-
válasz
Topiccsendőr #152834 üzenetére
Erre a reszre gondolsz, amit itt kalapal le emberunk? Egyeb helyet nem tudok elkepzelni, ahol ez szamithatna es nem a ket iranybol kisetaltatas megy vastagsagtol fuggetlenul, ha nincs kiuto szerszamom.
A kepen levo also reszt tudom, hogy kerdojeles lesz a kupgorgosnel. -
7Sony7
addikt
válasz
dellfanboy #152836 üzenetére
Suzuki gs500. 1992. évj. Gyárit nem találok. Vagy csak nem jól keresem.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #152832 üzenetére
Hiaba szervizelsz rendszeresen egy motort, amit itt latsz, hogy mennyire megnagyobbodott a szelep tomitofelulete- ezzel semmit nem tudsz csinalni. Cserelheted 1000 km-enkent az olajat, az el lesz verve.
Az olajkokszlerakodas meg nem hiba, ez ilyen. Azzal nincs baj.
Legutobb egy igazi un. Igaslovat szedtem szet ~35e km el. (Gs500) A szelepeket mar be kellett csiszolni, a szelepfeszkeket ujra marni. A hengerekben 0.02mm. Ha ebbol indulok ki, akkor 50e km nel mar joval kevesebb ereje van alul, es az olajat is szepen eszi. 100e kmnel mar a csapagyak is rottyon vannak. -
7Sony7
addikt
Srácok, keresnék E jeles fék/ kuplung kart, és kiegészítő lámpát. Hol találok ilyet? Mert több helyen is találtam, de nincs odaírva hogy E jeles.!?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152833 üzenetére
2 fele megoldas van a motorokon:
Amikor a vaz anyagaban van egy res hagyva, ahova egy szerszammal befersz, es kiutod, vagy nincs semmi, csak a vaz sikjabol kilog, tehat a csapagynak a peremet ered el, es azt pufolheted. Ez kupgorgos eseteben vekonyabb, es a vaz sikjabol nem log ki. -
válasz
Topiccsendőr #152831 üzenetére
Koszi!
106 ezer van a motorban, nem lesznek illuzioim, hany kormanycsapagy csere van meg benne. Lattam a kupgorgoshoz beallitasi tippet, pl a felso kormos anya forogjon meg a villanyakkal, az kb eleg elofeszites a villakifli + nagy anyaval egyutt utana.
Mar futarnal is van, ha szerencsem lesz meg lehet, hogy szombaton ra tudok nezni.A nem kiuthetoseget nem igazan ertem, a fejcsobol mindenkepp ki tudom utni belulrol.
Sima bicikliken legalabbis altalaban belulrol kell ovatosan kikocogni kvazi, mert ugye kiuto szerszam... az majd maskor. -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #152810 üzenetére
Es akkor meglatok egy olyan hszt, hogy 150 000 km el lehet venni motort, mert nemelyik elmegy 500-600 000 kmt.
A sok km-es futas margojara.
Ez a rotax is elmenne 150 ezret is.
Gyuru hezag max 1mm, jelenleg 0.2mm.
Kopas nyom is alaig alig latszik. Szerencsere az olaj csere es minosege be volt tartva.
57 ezer km.
Innen koszonom a rendszeres szervizelest es a mindent megkapott torodest az elozo tulajoknak..
A tobbieknek.
Ez az a resze a motornak amit nem lattok.
200 ezer km utan sem torvenyszeru, hogy igy nezzen ki. Az, hogy hogy volt hasznalva, szervizelve, es mennyit fog elfutni, az rejtelem, egy koros motornal.
Vagy szerencsed lesz vagy nem.
Altalaban mindent megkapnak, es nagyon szeretett volt mindegyik
Ahogy telik az ido egy jarmunel, ugy lesz kevesbe megorizve a javitas papirjai, vagy elvegezve a szervizeles.
Keves km es fiatal kor, ami talan ad nemi vedelmet a hozza nem ertoknek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152828 üzenetére
Igen, jobb a kupgorgos, a hondanak a gyari nyakcsapagya nagyon vekony, es alultervezett.
De. Nemely tipushoz az allballs vagy tourmax kupgorgos csapagy beszereles utan eltavolithatatlan lesz.
Pontosan fogalmazva nem olyan szeles, es nem "lóg ki" a vaz sikjabol, ezert soha tobbe nem is lehet kiutni onnan.
Csak ha valamit rahegeszt az ember, es azt uti.
Illetve a kupgorgos csapagy a meghuzasnal trukkosebb, mivel lazabbnak kell lennie, mint a sima golyoscsapagynak, de nem szabad kottyannia. Es amint rahuzod a felso villakifli nagy anyajat, azonnal megvaltozik a jateka, es ami a villakifli nelkul jo volt, az a villakifli meghuzasa utan szoros lesz.
Akar tobbszor is fel kell lazitani, es kitalalni, hogyan lesz jo.
Illetve ha nem talalod el, akkor kb 100km utan utana kell huzni. -
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152815 üzenetére
Spray ami véd a rozsda ellen. Elvileg csatlakozók környékén is hasznos, segít megelőzni a rozsdásodás okozta elektromos hibákat.
-
Ha mar pont tema volt a vasarlasnal a kormanycsapagy, a gumis mondta, hogy azon kivul minden jo, de nagyon be van verodve, csereltessem. Na de milyenre?
Michelin road 6 ment ra elol-hatul.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #152821 üzenetére
Igazabol nem szoktam ennyire erzekeny lenni erre, de az utobbi idoben extra sok kretenseget lattam.
A mondandomban nem azt akartam hangsulyozni, hogy az emberek hulyek, (es hogy tobben megszolitva es megsertve erezzek magukat) hanem hogy csak egy kis erofeszitessel, ha nem vagy jartas egy temaban, akkor is nagy eredmenyeket lehet elerni. Nem kell szerelonek lenni ehhez, csak egy kis energiat a hobbidba fektetni. Es van egy bizonyos szint- egy kerites az allatkert korul- amit meg kell ugornia az embereken a sajat testi epseguk erdekeben.Egy laptoppal nincs akkora eselyed olyan sulyos balesetet elszenvedni, mint egy motorral. Ezen kivul ez egy opcionalis, nem kotelezo joval bonyolultabb eszkoz, mig laptop es telefon nelkul nem tudsz elni. Sajat erdeked, hogy ismerd a motorodat, es hogy tudd, mi miert van. Nemely ezek kozul kotelezettseged is, legalabbis a gyarto azt mondja, hogy ha hulye voltal, akkor az osszes felelosseg a tied. En peldaul nem szeretnek olyanokat latni, mint a felirat a tukorben, hogy a targyak igazabol nem ott vannak a tukorben, ahol latod, mert valaki olyan kepzettlen volt valamikor, hogy ezt nem tudta megugorni. Vagy a vegletekig eltompitott ride by wire gazkar, nehogy szivbajt kapjon a pilota.
Szerelgetni az etz-ket kellett. Itt en olyan dolgokrol beszelek, hogy erezd, ha a gumid 1 bar alatt van. Ezt nem tudja a tobbseg megugorni.
Hogy utana tudd huzni a lancot. Evente 1x. Nekem sem elvezet ez. A mosas sem. Evente ha 2x lemosom a motorjaimat...
Itt az agyatlansagrol probaltam beszelni, ami nekem nem elfogadhato, akarmennyit beszelunk errol. -
Patrec
csendes tag
válasz
macilaci78 #152816 üzenetére
Szintén panelproli, én a ház előtt szoktam egy vödör langyos tisztítószeres víz és szivacs társaságában
-
macilaci78
nagyúr
válasz
zgospel #152821 üzenetére
A motorral veszel egy manualt, el kell olvasni és megcsinálni, ami benne van, leginkább úgy, ahogy benne van.
Egy sütőt is az otthon készült házias ételek ízével, illatával, az eköré gyűlő boldog család ígéretével adnak el. Ja bocs, meg kell venni az alapanyagokat, dolgozni kell vele, a tepsit és a sütőt is időnként ki kell takarítani... Hát ezt nem szokták elmondani.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #152812 üzenetére
Melyik reklámanyagban látod azt, hogy szerelgetni, ápolgatni, manuált olvasni, szerviztáblázatot bogarászni hozzátartozik a motorozáshoz?
Agresszív utcai harcosságot, versenypályán született DNS-t, szabadságot, életérzését veszel a motorral.Szerintem valamennyire jogos a felhasználói igény, hogy csak használni akarják emberek a motorjukat, nem pedig szerelgetni, vagy tudatában lenni hogy mi mire van hatással. Gondolj bele, ha a laptopodra, telefonodra, tv-re kellene ilyen szinten odafigyelni csak a szimpla használat során is, a karbantartásról már nem is beszélve. Ebből a szempontból a felhasználók többségének az elektromos jármű való, mert egy csomó user errort nem tud vele megtenni amit egy belsőégésűvel igen.
Nyilván vannak akik élvezik a karbantartás részét. Én annyira pl nem, csak muszájból csináltam, muszájból odafigyeltem rá, de meglettem volna láncfújkálás meg szervizidőpontok leszervezése nélkül is.
Autóhoz képest motornál egyébként sokkal könnyebb szerelőt vagy szervizt találni, ahol alaposak és az utolsó kis bagatell szarságot is befújkálják, megkenik helyetted. Autónál ez sokkal nehezebb.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152819 üzenetére
Nezd, fogalmam sincs, ezek az emberek mit csinalnak a mosoban, akiknek a dolgaikkal talalkozom, de ha viz folyik ki a nyakcsapagybol, az elsokerektengelyed es a kerkecsapagy kozul, azt direkt kell csinalnod, es nem veletlenul.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152818 üzenetére
Meg a nagy nyomás 1 méterről teljesen más, mint 20 centiről, gondolom.
-
Des1gnR
őstag
válasz
Topiccsendőr #152815 üzenetére
Mondjuk az kemény, eddig mosóban mostam. Mondjuk jó lenne továbbra is ott, de tényleg felesleges akkora nyomás ha mondjuk egy szivaccsal előtte lekaparnám a bogarakat.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152815 üzenetére
Panelpatkánynak hol érdemes motort mosni?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152813 üzenetére
Mi az a rust blocker?
Nagy nyomasut sehol ne hasznalj, ahol gumitomitesek, szimmeringek vannak. Kerekcsapagy, villaszár, nyakcsapagy fekmunkahenger, kuplungmunkahenger.
Nem egyszer viz folyik ki a nyakcsapagyaknal, amikor kiveszem a villakiflit belole, hetekkel a mosas utan. -
válasz
Steven #152745 üzenetére
...De tényleg, második nap végére úgy beállt a derekam, hogy már a sajátomon is szenvedtem hazafele. Tudom, rosszul ülök rajta, ezt megkaptam már a vimpinél (vitpilen) is, hogy azért fájok rajta. Ráadásul a futómű betonkeményre volt hangolva, és habár igyekeztem kerülni a kátyúkat, azért a vasuti átjárók elég fájdalmasak voltak.
A eleje nekem se tetszik, de tény hogy egyedi, bárhol felismerni. Ami meglepő volt még az a hangja, gyári dob volt rajta de egyrészt rohadt jó hangja van, másrészt viszonylag hangos is, még a rendőrök is utánam fordultak
Amúgy meg, nyilván rohadt jó motor, ilyen hétvégi élménymotornak elfogadnám. Pénteken sikerült kicsit többet bajna-héregeznem vele, azért itt már éreztem, hogy lenne még hova fejlődnöm. Ment előttem egy GS, hátul a mamával, és habár kente neki, kanyarokban karistolt a lábtartóval, örültem hogy tartottam vele a tempót (mondjuk egy idő után el akart engedni amikor rátapadtam). Egyrészt, bejáratós még, másrészt kb 150km-t mentem egy vacsi új motorral, ilyenkor nem állok le keresni a saját és motorom határait. Olyan fék van rajta, hogy a hátsófék fékez akkorát, mint a ktm-en az első
A gázreakciója is elég durva, az első fék is fejreállós, és végül nem is raktam át track módba (sportba talán egyszer), összesen szerintem 5-600km-ert sikerült vele motorozni, szombaton sajnos esett héregen...Összeségében egy élmény volt. Egyetlen negatívum, az oldalsztender, nincs rajta semmi bütyök így mindig néznem kellett hogy hol van (és a lánccal sikerült is összekoszolni a csizmám), és sztenderről felvenni se egyszerűbb (de ez meg a méreteim miatt...). A következő az új 1000-es Hornet (sp) lesz majd hó végén, azt szerencsére több napra kapom, kiváncsi leszek ehhez képest milyen lesz.
Napi KTM:
Most épp a kijelzőm adta fel a harcot, beindítottam, elmentem dohányozni, mire visszaértem, nem mutat semmit. (igen, a fékfolyadék tartály repedt, gyári hiba, múltkor mikor cseréltek fékfolyadékot sikerült elrepeszteni, folyik is kifele belőle, majd cseréltetem ha szervízbe járok) -
Oppenheimer
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152810 üzenetére
Érdekes olvásmány volt, meg is hoztad a kedvem hogy motorápolási kérdéssel foruljak hozzád.
1) XCP Rust Blockerrel érdemes kezelni a motort? És ha igen, akkor mely részeit?
2) Kézi autómosóba járok a motorral, szíjnál és lengéscsillapítóknál figyelek hogy ne érje nagy nyomású vízsugár, mely részeken kell még vigyázni?
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #152810 üzenetére
Nekem van erre egy elméletem, hogy miért van ez. Szerintem azért mert minden elérhető, gyorsan v. azonnal pénzért, nem is túl nagy pénzért, innentől nincs értéke. Elromlik? majd veszünk másikat, nem erőltetem meg magam azért hetente láncápolással, hogy 10e km-el többet fusson, cseréljük a láncot.
És ebben a minden szempontból elértéktelenedő világban minél több pénze van valakinek, bizonyos szempontból annál boldogtalanabb. Mert minden elérhető, azonnal, pénzért, és neki van pénze. Lölöné úgy dönt, hogy vesz egy új házat, mert unja a kilátást, majd telefonál lölönek du 4-kor, hogy majd nagyharácsról ne abba a budai villába menjen ám haza... , mert megteheti. De mivel szereznek egymásnak vagy önmaguknak örömöt? Van e még valami amire vágynak, vágyhatnak? Ha van egy ilyen barátod (lölönek van egyáltalán?) mikor ülsz le vele sörözni, vagy vajon ha jön a szülinapja, mit veszel neki ajándékba?
Kicsiben ezt látom a gyerekeimen, akik gyakorlatilag mindent megkaptak, ami számomra elérhető volt, és 5 éve közeleg a szülinapi kérdés, hogy mire vágysz? Nem tudnak mit mondani. Nyilván egy lakás jól jönne, de azt nem tudok nekik venni (és lehet nem is venném meg, mert abban a pillanatban elértéktelenedik).
Nekünk még szerencsénk van, én megtalálom a motorozásban (is) a boldogságot, még vannak céljaim, bár pl anyagi javak már alig vannak közte, mert vagy akár most éjjel megvehetem valahol, vagy sose lesz rá annyi pénzem, köztes út alig van.
" az embereknek a 70%-a azt kell mondjam, hulye a motorokhoz, es fogalmuk sincs mennyire szar motoron ulnek, es mennyire rontja el a vezetesi elmenyt az"
Most melyik területen nincs így? Az emberek hülyék a XXXX, fogalmuk sincs mekkora szar XXXX vesznek ...., és ez mennyire rontja el az élményüket.Szerintem XXXX sok minden lehet, pl telefon, számítógép, lakás, ruhák, nyaralás.
Ez van, mindenki akar mindent, de mindenhez nem lehet érteni. Nekem jó a motorom, telefonom, szgépem, de szarul öltözködöm (nem is érdekel), és még ki tudja mennyi mindenben vagyok benne abban a 70%-ban. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152806 üzenetére
Valoban pikirten fogalmaztam, elnezest. az azert van, mert egy ven fasz vagyok mar, es a masik, h az emberek borzalmas muszaki allapotu jarmuvekkel kozlekednek, ezeknek az embereknek a 70%-a azt kell mondjam, hulye a motorokhoz, es fogalmuk sincs mennyire szar motoron ulnek, es mennyire rontja el a vezetesi elmenyt az.
Eloszor azt hittem, ez egy generacios kulonbseg lehet, tehat mondjuk a tapasztaltabb/oregebb emberek valahogy jobban vigyaznak/ertenek a motorjaikhoz, hiszen ezek az emberek meg karburatoros/szivatos motorokon szocializalodtak, nulla elektronikaval, tobbet kellett tanulniuk, figyelniuk a muszaki cikkeikre.
De nem. Ugyanolyan hulyek, mint az elso-masodik motoros fiatalok.
Nemreg 8 liter olajat eresztettem le egy karbis motorbol, amit kb 6 ev allas utan mindenfele elokeszulet nelkul beinditott a tulaj, es meg ment is vele, de megfogalmazasa alapjan "dadogott a motor"
Miutan eltoltottem 4 orat a karburator szetszedesevel, vizsgalataval, tisztitasaval, tovabbi aprobb álláskárok javitása (pl megrohadt nyak es kerekcsapagy, a benzines olaj miatt elegett kuplung) 3000 € val kesobb a motor tokeletes allapotban at lett adva a nem elso motoros idosebb tulajnak. Nem tudta beinditani. Odamentem, es behuztam neki a szivatot. Azonnal elindult.Feltunoen sok embernek problemat okoz beinditani az euro3-4 injektoros motorat. Nem karburatoros berugokaros nagykobos endurokat. Hanem viszonylag modern motorokat (Az euro5 osoket nem emlitem, mert azok eleve szarok, sok allas utan es hidegben alig lehet beinditani ezeket)
Miert? Mert gazt huz az emberek 60%-a inditasnal. Egy injektoros motornak...A kovetkezo jelentkezo lanckereke es lanca annyira meg volt nyulva, hogy a motor kiporgesgatloja nem tudta lekezelni a hatso kerek szogsebessegvaltozasait, es allandoan letiltott.
A mobiltelefon indukcios toltoje bezavarta emelle az immo antennajat.
Az emberek nem tudnak mit kezdeni a lanccal. Nem lehet rabizni egy ilyen dolgot az emberek tobbsegere. Nem tudjak hogyan kell, hanyszor kell kenni, es hogyan kell utanfesziteni, ezert Alig lattam motort, ahol mar nem utott bele vagy a lengovillaba, vagy a blokkontvenybe a lanc.Tulajdonkepp minden nap tartok egy kiseloadast a motor apolasarol, de igazabol mire legkozelebb jonnek, addigra megint elfelejtik. Es mindennel ez van. A gumikkal, akar a mosassal is.
Oh a mosas. Tobbazor mondom az embereknek, ne mossak gozborotvaval a motort, legalabbis a rugostagnal, a kuplungmunkahengernel, a lancnal semmikepp.
Allandoan szet kell szednem a rugostagok szemeit, hogy kitakaritsam a rozsdat nehany eves motorokon, ahol szimmering van.A munkaval nincs bajom. Kifejezetten szeretek karburatort felujitani, kitalalni, mi nem mukodik, mikor.
Ami nem tetszik az az irany, hogy ha mar a hobbidba sem teszel annyi energiat, hogy meg akard erteni, vagy alapveto tudast szerezz, hiszen ez egy olyan dolog, amibe rengeteg energiat es penzt raksz, hiszen ez a hobbid. Mivel kozlekedesi eszkoznek hulyeseg, mert tul draga kmre leszamolva.Itt a pelda. 9 evig vki ket nyomon jar egy rakat szarral, es egy kicsit tobb energiat a dologba rako ember azonnal eszreveszi. Nem tul nagy tapasztalattal. Csak odafigyelessel.
Es akkor meglatok egy olyan hszt, hogy 150 000 km el lehet venni motort, mert nemelyik elmegy 500-600 000 kmt.
Szoval elnezesedet kerem a fogalmazasomert, de ilyet nem gondolsz komolyan, ha mar lattal egy ennyit futott motort szetszedve.
Megint a csodavarast latom. A kognitiv disszonanciat, amivel gyozkodjuk magunkat, es nem tudunk szembesulni a valosaggal. -
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #152805 üzenetére
Ha olyan idő lett volna, hogy lehet menni hétvégente én se itt tartanék. Június elején szoktam vinni az éves olajcserére, 4e km lehet most nem lesz meg addig.
Bár ki tudja, mert 2e km-t egy hétvége alatt bele lehet rakni erőlködés nélkül.
-
macilaci78
nagyúr
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #152800 üzenetére
"Egy olyan embernek, aki hulye a motorokhoz, annak minden jo."
Nem biztos, hogy hülye, lehet csak nincs összehasonlítási alapja, nem tudja milyennek kellene lennie, ezért elfogadja, hogy az ilyen.
Én 14 évesen wartburgon tanultam autót vezetni, szabadonfutós volt, elvetted a gázt és tudtál váltani kuplung nélkül, ezen kívül minden más szar volt rajta, a kormányváltó, a kuplung, a kormány, de aki sosem vezetett mást, az honnan tudta volna, hogy milyen? Nekem elég volt kapcsolnom egy hátramenetet és mindent tudtam az autó állapotáról.
16 éves koromra minden akkor elérhető szocialista típust vezettem már, volt típus, amiből tényleg sokat. Beültem egy ladába, már soroltam, hogy mi baja a kocsinak.., csak néztek, jogsija nincs, csak tapasztalata. Könnyű volt, mert 10 lada tapasztalatából már össze tudtam rakni, hogy 9 nem húzott balra fékezéskor 1 meg igen, akkor az nem jó, stb.
20 évesen volt egy dacia-m, 1410 tlx, 5 sebességes váltó, echte román, áttervezett váltó tartó konzol, ami azonnal eltölt, ilyesmi. Aztán egyszer valahol diósd felé a számozott utcák felé volt - egy csak dacia-val foglalkozó szerelő. Elmentem hozzá, mert persze féltengelyes volt a mienk is már másodszorra, nézze meg. A szerelés próba körrel kezdődőtt, én az anyósülésen ültem, megkerültünk pár háztömböt, közben mindent tesztelt, majd megálltunk a műhely előtt és elkezdte írni a munkalapot, mi az amit cserélni kell. A fél autót
, de a lényeg, hogy dacia-val mentem oda és egy renault 12 minőségű autóval jöttem el. Semmi nem zörgött, nem kotyogott, olyan féke lett, hogy ihaj, tökéletes egyenesfutás, stb. Az így összerakott dacia szerintem magasan a legjobb szoci autó volt !
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #152802 üzenetére
hogy is? 25 év alatt 12400 km? Az évi 500 km?
Gondolom nem ezt akartad írni..., a 124000 km is kevés 25 évre, az 1.240.000 km meg sok.Én évente 10e azaz 10000 km felett megyek picivel, volt amikor 14000 km volt és volt amikor 10000. De csak 8 éve motorozom megint.
A motoromban 96e km van, próbálom rendes gazda látszatát kelteni, évente 2x is lemosom, meg párszor az eső is
, de a karbantartást sosem hagyom ki, kenem a kardánt kívülről is
, szilikon zsírral a féktárcsákat
(ez még a fénymásolók karbantartási anyagaiból maradt, de már vettem autós boltban is), ez egyébként az ablaktörlő lapátokra is jó
, nem fog elkopni soha..., de a lényeg, hogy mosás után, kicsit áttörölgetve a hozzá nem értők szerint, akik nem tudják, hogy 2017 ben kezdték a 1250-es gyártását, egyúttal abbahagyták a 1200-as gyártását, most jött ki a szalonból. Nem tudom, hogy fog kinézni 150e km-nél, de azért szeretném azt hinni, hogy pont ugyan így! 50300 km volt benne mikor vettem, 46000 km-t raktam bele, de csak jobb lett azóta !
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152792 üzenetére
A piac nem fogadja be ezeket. Amelyik motor ennyit ment, azt használták rendesen, valószínűleg az utolsó tulaj sokáig birtokolta. Lehet, inkább elbontja, mert úgy többet kap érte kevesebb ideggel.
#152795: Na ezért nincs piaca.
A BWS-t kb 25 évig hajtottam, 12,4k km ment bele. Mindenki azt mondta, milyen szép állapotban, mennyire egyben van. Én, aki új kora óta használtam, sírtam, hogy milyen állapotban van...Ugyanígy volt tapasztalat 20+ éves autóval is. Bármit is csináltam volna vele, a kora nem változott volna és maradt volna benne ketyegő időzített bomba. Egy motoron talán könnyebb ezeket felszámolni, de az biztos, hogy zsebbe nyúlós sztori.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen okostelefont vegyek?
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Futás, futópályák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 dokkoló (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest