- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
- sziku69: Szólánc.
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gerner1
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
senior tag
válasz
bacus #152494 üzenetére
Hülyeséget írtam, mert nem lapátos volt, az elektromotoron belül volt egy tárcsa, kb mint egy enkóder, és az tolta a motoron keresztül a benzint.
Ma reggel rámértem az akksira, 12,87 V, szóval talán nincsen elhalálozva.
A kábeleket végül szétszedtem és újraforrasztottam, hogy ne látszódjon, hogy egy mekkelek csinálta.
14,4 V volt a töltés olyan 2000-res fordulat környékén. Most 5000-ren nem próbáltam.
Kb 7 percet kellett melegíteni a motort, hogy legyen alapjárat, viszont utána leállítva, újra indítva is ment pöccre, szóval tegnap csak fázott. Nem emlékszem rá, hogy ilyen időben valaha is ennyit melegítettem volna, már a hőmérséklet mutató is megmozdult, a hűtő oldalán nem volt kényelmes rajta tartani a kezem. Hét közben majd visszarakom az idomokat (bár az egyiket javítani kéne), talán hétvégén lehet menni egy próbakört. Olaj nem folyik sehol, víz se, kipufogóból távozott a lecsapódott pára, tegnap első indításnál még dőlt a fehér füst belőle.Utoljára októberben mentem vele talán, nagyon jó volt újra hallani a hangját.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152498 üzenetére
akkumulatoros gyujtas, tehat elso korben 12V fesz van a primer tekercsen zart megszakitonal.
Ezt megszakitva, kb 300V os visszarugas lesz a tekercs miatt. A nagyfesz a szekunder tekercsben lesz a primer tekercs magneses terenek osszeomlasa miatt.
szikraolto kondenzatornak nevezik azt a kondenzatort, ami a megszakitonal van. Sztm nagy kulonbseg nincs a benzinpumpanal sem, csak az, hogy itt nincs egy szek.tekercs ami miatt magnesezne egymast a ket tekercs es egymasban feszultseget indukalnanak. -
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #152497 üzenetére
Nem jó, az ott nem 12V. Hogy is működik a gyujtó trafó? ott mekkora feszültség van? 12V-nál hogy megégjenek az érintkezők, iszonyat áramnak kellene folyni, de ott nem megy több, mint amit a pumpa behúzott tekercsnél felvesz. Ellenben mikor elengedi, akkor a gyors megszakítás miatt, egy pillanatra sztem ott lesz pár száz v. annál nagyobb fesz, ez áthúz és ettől ég meg az érintkező.
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #152495 üzenetére
Nem tudom, a kondit méretezni kell, itt fogalmam sincs mekkora feszültségre, mekkora kondit kell beépíteni? Mekkora fizikai mérettel?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152494 üzenetére
ilyen ccm tartomanyban 4 hengernel mindig van benzinpumpa, hiaba karbis. Namost ez egy tekercs egy megszakitoval, a tekercsben levo vasrud vegen egy membran van- igy mozgatja a membrant.
A megszakito erintkezoi szikrakepzodes miatt mindig beegnek. Kellene egy kondenzatort beepiteni, hogy ne legyen szikrakepzodes, mert a hondanal fillerbszas miatt ez kimaradt.
Hogyan kezdenel ennek neki? -
bacus
őstag
válasz
bardi #152493 üzenetére
Az, hogy milyen pumpa kell az több mindentől függ:
- benzin hozam, nyilván függ a ccm-től, hőmérséklettől, stb
- nyomás, pl az injektornak stabil kb 3 bar nyomás kellhet
- elhelyezkedés, pl a pumpa magasabban van a tartálynál v. alacsonyabbanés még ki tudja mi mindentől is függhet. Ahol szívni is kell, azaz magasabban van a benzin pumpa mint a tartály, oda nem jó a lapátos, az ugyanis nyomni tud, de szívni nem, azaz ahogy leürülne a benzinoszlop, már nem lenne képes újból pumpálni.
A motoroknál általában véve a tank magasabban van, mint a karburátor, ezért ott még csak nincs is szükség pumpára, az injektoros motoroknál, mivel a működéshez kell egy nyomás, oda meg muszáj a pumpa.
Az injektoros motorok akku nélkül v. lemerült akkuval ezért nem betolhatóak, mert vmennyi elektromosság kell a vezérlésnek is, meg a pumpának is, míg látod a gépkönyvek is 5000-es fordulatnál nézetik meg a töltő feszültséget, azért mert a generátorok itt már biztosan a tervezett üzemi tartományban vannak. Na most megnézném én azt a motorost, aki olyan sokáig tudja tolni a motort sebességben, hogy a motor 5e forduljon, azaz legyen annyi feszültség ami kell a pumpának. Ezt akku nélkül vagy 0-ra merült akkuval nem igen lehet.A nyomást azzal is elő lehet állítani, hogy a tank helyzeti energiáját használod, benzinnél nem tudom pontosan, de víznél ugye 10m vizoszlop nyomása +1 bár, azaz a 3 bar nyomáshoz elegendő, ha 30m-re felemeled a tankot.
A benzin fajsúlya
1 liter 95-ös 0,73 kg, akkor itt gondolom kicsit magasabbra kell emelni a tartályt. Azt gondolom, aki 30 m-re fel tudja emelni, az fel tudja emelni 40m-re is -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #152492 üzenetére
Áh, még csak autó pumpát szedtem szét, ott egy sima elektromotor volt egy lapáttal kvázi, ez a kattogás szokatlan volt, köszönöm.
-
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #152490 üzenetére
A benzinpumpa kattogás az normális? Nem ismerem a belsejét.
A lefulladás azért zavar, mert tavaly még annyikat járattam, hogy felvettem a ruhákat, bezártam a garázsajtót, és utána jó volt, most ennyit szerintem járt szivató mellett, de nem akart alapjáratot. Ma már nem boldogítom a szomszédokat, de holnap rápróbálok újra. Remélem nem fog sehol folyni belőle az olaj, a generátorfedél tömítés nem egy vastag darab, meg felrakni sem volt olyan egyszerű.
-
bardi
senior tag
Nos, végül semmi toldásra nem volt szükség, mert kellően hosszú vezetéket kaptam a Motobeestől.
14,5 V a töltés 5000-ren, ami a szerviz könyv szerint jó.
Viszont annyira nem siker a mai nap, mert szivató nélkül nem tud stabilan járni a motor. Indítás előtt felráztam a benzint benne (100-as mol).
Nagyon könnyen beindult a tavalyihoz képest, amit nem is értek, mert kétszer annyi időt állt a motor, alacsonyabb hőmérsékletű garázsban.
Szivatóval maxra húzva simán elkezd elszállni a fordulat a 3000-res tartományba, de alapjáraton lefullad ha elveszem.
Amit észrevettem, hogy a képen látható alkatrész, a zöld csatlakozó alatt kattog. Kb másodpercenként, ez nem tudom mennyire normális.
Illetve jó eséllyel az akksi se 100-as már, mert járatás után ráraktam a töltőre, és azt jelzi, hogy nulláról indul a töltöttség. Amúgy talán 12,4 volt mindent levéve a feszültség benne. Arra majd még rámérek este, addig töltöm, de szerintem kelleni fog új, ugye egyszer teljesen nullára lett szívva. -
7Sony7
addikt
válasz
bacus #152487 üzenetére
Srácok, én is kíváncsi voltam, meg is lett, hogy az ISO 6722 vonatkozik ide, de nem találok semmi konkrétumot. Illetve ezt találtam, de nem értem anglish.
(pdf).
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #152486 üzenetére
Nem kétlem, hogy így van ! De ez nem minden kábel, csak pár helyre kell ennyire speciális.
A magas frekvencián számít, hogy hány szálból van sodorva egy vezeték, hiszen az elektronok "kiszorulnak" a vezeték szélére, egy tömör vezeték nem jó, hiszen hiába a nagy keresztmetszet, ha a vezeték közepén nem folyik az áram. A másik előnye a sok szálas sodrott vezetéknek, hogy hajlékonyabb. Sztem - és lehet nem így van - de itt a frekvencia nem lehet olyan magas, nem tudom mekkora a generátor fordulata a motoréhoz képest, de 15e generátor fodulatnál fordulatnál, vegyük ennek a 10x-ét, ami 150e ami ugye 60 mp-re vonatkozik, akkor is kHz-es tartományban vagyunk.
Az olaj, főleg, ha magas hőmérsékletű, az biztos meghatározó, hogy milyen legyen a vezeték szigetelése.
Nyilván nem volt még rá szükségem, de ha lenne se tudnám, hogy kell ezt kérni, illetve hol lehet ilyen vezetéket kérni. Csak ezért merült fel bennem, hogy mi az ilyen kábel neve, hogy lehet ezt keresni.
Minden más helyre, ahol nem kap magas hőmérsékletet és mellé vmi olaj, v. egyéb vegyszert, oda jó bármilyen vezeték, ebben biztos vagyok.
Az eredeti probléma felvetésre is azt mondanám, hogy ha pl betoldani kell olyan helyre, ahol már nincs hő, olaj, stb kitettség, oda bármi jó. A csatlakozók például árulkodóak, mert ha az nem valami speciális vízálló, stb akkor ott a vezeték sem lehet különleges.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152485 üzenetére
Emlekeim szerint mi a bosch-tol vasaroljuk, foleg a generator fazis vezeteket, mert az specialis. Egesz biztos van ra vmi DIN szabvany, ami mas lesz, mint az epuletgepeszeti vezetek. Ami szembetuno, hogy a motor generatorvezeteke joval finomabban van sodorva. Kisebb szalakbol. Ezt tartanam elsokent a legnagyobb problemanak, ha epuletgepeszeti vezetekre cserelnem.
elofordul, hogy a forgattyushazbol a generator vezeteken keresztul olaj szivarog, tehat a vezeto felulet nagysagan kivul a boritasnak is mast kell birnia. -
bacus
őstag
Én nem szoktam venni járműipari kábelt, hanem van speciális "harisnya" amibe belehúzom a sima mtl kábelt (mtl = műanyag tömlő lapos). Ezzel az elmúlt években soha nem volt gondom.
Ami fontos, hogy minimum kettős szigetelés legyen minden kábel, mert a rezgés miatt kidörzsőlődhet bárhol, ha csak egy sima 1x szigetelt kábelt használtál, akkor meg is van a rövidzár. Az mtl is 2x szigetelt, harisnyába húzva pedig kvázi 3x szigetelt lesz.
Az első motoromnál a gyári önindító kábel is ki tudott dörzsölődni (pedig gyári suzuki kábel volt), amitől többnyire működött az önindító gombnyomásra, de mikor épp zárlat volt (50 ből 1x), akkor olyan volt mint a lemerült akku, megnyomtam a gombot és lehalt minden mint a millenium falconon
. Elsőre akkut cseréltem, de aztán előjött az új akkuval.
Macilaci: hol lehet venni ilyen járműiparban alkalmazott vezetékeket? Nem is tudtam, hogy van külön ilyen minősítés.
-
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #152482 üzenetére
Értem, köszönöm, akkor maradok a gyári vezetéknél, csak olyan rohadt rövid a használható rész, talán nem cseszem el.
Amúgy pedig méretben jó lenne, 2,5 mm2-es, mint a feszszab. vezetéke, három eres. -
bardi
senior tag
Hétvégén tervezem a feszszabályzót meg generátor kábeleit beforrasztani a motorba.
Arra gondoltam, hogy a kebelköteget teljesen kihagyom ebből, és inkább egy plusz kábelt rakok a kettő közé. Szerintetek nagyon prosztó lenne konyhafelújításból megmaradt 3 eres kábelt használni, ha amúgy a keresztmetszete jó, meg sodort kábel? Prosztóság mellett főleg az érdekel, hogy lehet e bármi hátránya, vagy kábel kábel, ne foglalkozzak vele. -
bacus
őstag
április 15 a határidő. Meg fog az jönni, akár akarjuk, akár nem.
-
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #152477 üzenetére
Nekem se jött még, se motorra, se autóra, de mondjuk én nem is várom
-
vlevi
nagyúr
válasz
Pttypang #152474 üzenetére
Sejtettem, hogy ez lesz a válasz, inkább csak az üvegtigris részlet miatt válaszoltam
Mondjuk a NAV-nál ritka, hogy ne tudnák, hogy hova kell az értesítőt küldeni, vagy, hogy elfelejtenék megállapítani az adót.Ha van ügyfélkapud, akkor arról biztos kaptál levelet, de, ha nincs, akkor hirtelen nem jut eszembe, hogy a NAV hogyan fog téged értesíteni arról, hogy adó kötelezettséged van????
-
bacus
őstag
válasz
Pttypang #152467 üzenetére
2 éve 1 összegben fizetendő és a NAV -tól jön a határozat, hogy mennyit kell fizetni.
Nem súly, hanem teljesítmény adó, függ a jármű évjáratától is, annak kell fizetni, akinek jan 1.i fordulónapon a tulajdonában van a jármű. Azaz ha veszel jan-2 án és eladod dec31 éig, akkor hiába birtokoltad 364 napig, nem Te fizeted.
Bővebben..
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152469 üzenetére
Egy kicsit nyitottabb vegdobtol nem hiszem h karosodik, ez akkor fordul elo, ha tul szegeny lesz a keverek, ilyenkor akar egy 4T is detonalhat, es megragadhat, de ehhez nagyon nyitott dob kell. ez extremitas. En nem emiatt aggodnek, hanem hogy a gazreakciot hogyan befolyasolja, vagy mennyire lesz idegesito ha hosszabb ideig kell egyhuzamban menni a motorral.
-
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #152468 üzenetére
Azért kérdezek ennyit, mert riogattak, hogy megégnek a szelepek, meg károsodik a motor. Néztem videókat, ott úgy jött le, hogy a végdobnak jelentős hangtompító szerepe van. Előtte utána videók alapján jó hangja lenne egy nyitottabb dobtól.
A másik ok, hogy nagyon nagy a gyári. -
Motorra van sulyado? Mert en meg nem fizettem egyszer se, de gepjarmure szol a legtobb helyen :"D
-
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #152461 üzenetére
Közben utánanéztem, Euro 4-es. Ez változtat valamit a felálláson?
-
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #152461 üzenetére
Köszi a választ, elengedem.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok, párom MT 07-e és az én 09-em java részt Motul 5100 olajjal futott. Jelenleg 65000 Km felett vagyunk motronként, probléma mentesen. Két alkalommal kértem 7100-as olajat amotorba és azt vettem észre , hogy jóval hangosabb lett a motorzaj illetve sokkal durvább hangja van mikor 1-be rakom. Ezután kértem hogy álljuk át 5100-as olajra amivel sokkal finomabb volt a motor hangja. 09-ben a kuplung gumibetét is ki van cserélve.
Fiamnak vettem egy aprilia sx125-öt. 2500km van benne de csináltam egy olajcserét. Elméletileg a 5W40 Motul 300V az ajánlott olaj hozzá, na de azért az túlzás. A boltban 7100-as olajat ajánlottak. Lecseréltem és sokkal zajosabb lett a blokk, hangos kopogás hallatszik a motorból. kb 3000-4000-es fordulat felett kopogós a hangja. Olajcsere előtt nem ilyen volt.
Nyilván nem rossz olaj a 7100, de ti is tapasztaltátok ezt? Mind a 3 motoromban a 7100-as olajjal keményebb hangja van az olajnak és váltónak is.Köszönöm a segítséget.
-
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #152456 üzenetére
Akkor mi a konklúzió? Mehet rá instant, vagy sem? Nem szeretnék szoftveresen belenyúlni, de szétcseszni se akarnám.
Tudok ártani neki, ha felrakok rá egy nyitottabb dobot? -
nálam nyitott dobbal az 1050xt 5000rpm ig rángatott (bár jó hangja volt
)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #152455 üzenetére
Nem egeszen. Injektoros motor lehet open loop, vagy closed loop (lambda szabalyzas) a lambda szabalyzas egy ideig alkalmazkodik, de nem barmeddig tud elmenni.
Illetve vannak olyan munkaszakaszok (bizonyos fordulatszam felett, vagy terheles felett) ahol figyelembe sem veszi a lambdat, hiaba lambdas a motor. -
vendingo
veterán
Ha vennék egy új nyitottabb dobot, az mennyire plug and play?
250-es injektoros mocin lenne.
Kell állítani, hangolni hozzá valamit? -
-
Rison77
senior tag
Sziasztok,
Szlovákiában mennyire érzékenyek a nem gyári dobokra? E-jeles minden papírja megvan, de forgalmiba nincs benne, meg kb kirívó hangja sincs egy sor 2-őn. Avval tisztában vagyok, hogy Ausztriában szőrszálhasogatóak, idén szeretnék több külföldi túrát, de kicsit scope-on kívülre került, hogy szezon vége fele lekerült a gyári..Vagy mindenképp érdemes lenne műszakiztatni, hogy rendben legyen?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
aquark #152449 üzenetére
Újat a Serpentize és a Plus Racing biztosan ad nagy méretben. Ha nem találsz készen, igazítanak. Nekem Serpentize van, +10% felárért lett vettem méretre igazított cordura kabátot: a legnagyobbon kellett +5 cm. Neked lesz a méretedben konfekció is. Plus Racing is igazít.
Használt piacot nem ismerem, de olvastam itt olyat, hogy bővíteni könnyebb, mint szűkíteni. Na persze egy M-est így is felesleges megvenned. Motoros fb-csoportban van pár motoros cucchoz is értő varroda, aki hirdet javításokkal.
Nekem a sisak kívánt a legtöbb utánajárást, de találtam olyat, mi kb 1 év és 6k km után is kényelmes. Bár szeretnék próbálni ugyanabból egy újat, hogy lássam, mennyit változott.
-
válasz
macilaci78 #152446 üzenetére
Van egy kis egészségügyi gondom, most megy a matek, lehet e jogsim ezzel, ezen tökölök.
Macilaci78: nagyméretű motoros ruha mennyire kapható, és milyen áron?
-
vlevi
nagyúr
-
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #152446 üzenetére
Már ahol, nekem nem adtak térdvédőt. De mivel úgyis kelleni fog a jövőben...
-
-
etnies
senior tag
válasz
aquark #152442 üzenetére
Az én méreteimhez mennyire alkalmas ez a motor? (hivatalosan 191kg a max. terhelhetősége)
Sok kompromisszummal. Ilyen méretekre én 1000 köbcentit szoktam javasolni.Mennyire ráz ez az egyhengeres? Kb. mekkora távot lehet vele szenvedés nélkül megtenni egyszerre?
Nagyon. Én 100 km-t bírtam egyben.Milyen üzemanyag ajánlott? (valahol olvastam, hogy van olyan, ami tároláskor korróziót-dugulást okozhat?)
Napi használatban E10, ha lerakod egy időre, akkor E5.Mennyire rozsdásodik? (sok motornál olvastam, hogy már egy-két év után is rozsdál) Hogy lehet ez ellen védekezni?
Száraz időben kell használni. Nincs sok tapasztalat még a Benelli TRK motorokkal.Milyen kiegészítők kellenek még egy „normális” motor/motoros -ra?
Közútra: bukósisak, kesztyű, kabát, nadrág, motoros cipő-bakkancs-csizma. Hidegben szélálló maszk vagy nyakvédő, esőre esőruha.Nincs sok tapasztalat a Benelli TRK motorokkal egyelőre, akinek van, az is inkább a 700-kat veszi.
-
Sziasztok!
Írtam egy bejegyzést a Logoutra, „Tapasztaltabb motorosok segítségét kérném!” -címmel [link] , segítenétek? (Azért nem ide, mert nem akartam szétoffolni a topicot, Összefoglalót elolvastam, de maradtak kérdések…)
-
etnies
senior tag
válasz
macilaci78 #152438 üzenetére
Én is nagynyomásúzok, de nem habosítok, csak Muc off cuccokkal kenem be a motort, az elvileg mindenre is jó és semmiben nem tesz kárt.
Arra figyelek, hogy nem viszem közel és pont úgy csinálom ahogy te: oda nem nyomom a vizet, ahová magától nem tudna menni egy esőben.
Vettem itthonra egy sajátot, vödörből is tud szívni.Így van, elvizesedik akkor is, ha nincs használva és hamarabb felforr, mint kéne, aztán beesik a fék, amikor fékezni kéne és kész is a baleset.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Picco #152436 üzenetére
Nekem az a problemam ezekkel a mosokkal, hogy a mososzer annyira agressziv, h a csavarokat- foleg a vazon es a lengovillan atmeno csavarokat nagyon korrodalja. Egy feher por marad belole a csavaron+rozsda, gondolom a feher por a cinkreteg valamilyen sója.
Ducatin a kerekcsapagyak erzekenyek a beazasra, mivel semmilyen vedokupak nincs nemely modellen, hanem csupaszon a csapagy- a csapagy sajat tomitesevel- es ennyi. Ha azt megkinalod ilyen landzsaval, az 2 szezononkent kerekcsapagycsere, de elektromos gond nem annyira gyakori, csak ha tákolt. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Oppenheimer #152437 üzenetére
Én is önkiszolgáló mosóban csinálom, a vízsugár iránya leginkább olyan, mintha menet közben kapná. Tehát pl hátulról nem verem telibe a kipufogót, hátsó kerékjárati ívet, alját.
Utána ledöntöm balra, jobbra, középsztender és beindítom pár másodpercre. Ha normál hangja van, egyenletes az alapjárat, leállítom és szárazolom.
-
Picco
addikt
válasz
GTVili #152435 üzenetére
egyetlen motoromnal sem jelentkezett meg problema, igaz, eddig csak japan motorjaim voltak...ducatinak lehet csak fel literes uveggel es doboz fogpiszkaloval allnek neki
eddigi motorjaimat ritkan tisztitottam mert london utcai nem a biztonsagukrol hiresek es olyanok mint a szarkak, minnel fenyesebb, annal inkabb akarjak
fekpor-oldo folyadekot, szivacsokat, ecseteket es felni-kefet szereztem be eddig. ki/mivel/hogyan tartja tisztan a motorjat?
-
Picco
addikt
válasz
norbert1998 #152411 üzenetére
hetvegen Spa-day volt itt is, talaltam egy viszonylag jo mosot a kornyeken, £4-bol meg egy kis suvickolastol tiszta a gep-tehe'n
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152430 üzenetére
Zart rendszer, van a fekfolyadektartalyban egy membran, ami elzarja a kornyezettol a fekfolyadekot.
-
etnies
senior tag
válasz
7Sony7 #152428 üzenetére
Szerintem úgy gyakorold a vészfékezést, hogy akkor csináld, amikor amúgy is mész és egy csendes, tiszta szakaszra érsz. Napi kétszer egy ideig, hogy rögzüljön: hátsó féket is.
Sőt: gyakorold azt is, hogy vészfékezel, majd hirtelen felengeded és kitérsz inkább: nekem ez már többször is bevált a mindennapok során. -
7Sony7
addikt
válasz
macilaci78 #152424 üzenetére
Ez az előregurulás nem rossz ötlet.
Vendingo: Akkor míg el nem megy a fékerő, elvileg nem lesz baja. Ok. Mondjuk annyira azért nem akarom nyüstölni, de gyakorolhatok nyugodtan.
-
bacus
őstag
válasz
vendingo #152425 üzenetére
Sztem is ott a fékfolyadék melegedett el. Sajnos hiába zárt rendszer, ennek ellenére cserélni kell a fékfolyadékot 2 évente (kb) akkor is, ha 1 métert sem ment a motor.
Ami fontos, hogy érdemes a gyárihoz közeli vagy gyári fékbetéteket használni, mert a tárcsa ahhoz a betéthez van tervezve, azaz normális esetben a fékbetét kopik elsősorban, míg a tárcsa 50e+ km-t is kibír hátul, elől, ha dupla tárcsa van, akkor akár 150e+ km-t is.
A fékhatást lehet javítani más betétekkel, de ilyenkor a tárcsa is nagyobb mértékben kopik, aminek a cseréje lényegesen több kiadás, mint a betété, illetve másképp melegszik is a tárcsa, hiszen hővé alakul a fékezésnél minden.
-
vendingo
veterán
válasz
7Sony7 #152423 üzenetére
Nálam volt olyan, hogy nagy tempós szerpentinezésnél félre kellett állni 10 percre, mert szinte teljesen elment a hátsó fék ereje. Pedált taposva is alig lassult a motor. Fém fékcsővel és 5-ös fékfolyadékkal nem volt többet ilyen. Azóta meg nem vállalok be ilyen agymenéseket, és nincs baj a fékkel. Tárcsának semmi baja nem lett.
Biciklin se lett semmi baja baja, pedig ott rengetegszer megsütöttem a tárcsát. -
macilaci78
nagyúr
válasz
7Sony7 #152419 üzenetére
Autós topikban olvastam, hogy ilyenkor az a legrosszabb, ha húzod továbbra is a féket. Ráfeszül a pofa a tárcsára, nem jár körülötte alevegő és lassabban hül azon a részen. Ekkor esetleg deformálódhat is.
Na, ez nem 40-60 km/h óra tempóról szokott előfordulni, hanem 200 környékéről.
Vészfékezés és ha megállt, letetted a lábad, akkor engedd gurulni még 10-20 centit. Persze ha van hely.
-
bacus
őstag
válasz
7Sony7 #152421 üzenetére
Szerintem, már 65 fok is képes megégetni az átlag ember kezét. Egy kérges tenyerű hegesztő biztos nem kapja el a kezét még ekkor, de én tuti nem fogdosnám. Elég a távfűtés csövének a megfogására gondolni,
"a menetszél nem hűt ilyenkor." az nem, de ettől még van körülötte levegő, azért az is hidegebb mint a tárcsa, ergó hűt az is.
Azért én láttam már vörösen izzó féktárcsát is, az picit magasabb hőfok lehet mint amit még megérintenék.
-
7Sony7
addikt
válasz
norbert1998 #152420 üzenetére
Köszi. Akkor elvileg mehettem volna még. Na majd legközelebb. 500 fokon gondolom lekapta volna a bőrt az ujjamról. Szerintem nem volt annyi.
-
7Sony7
addikt
Srácok, kimentem kicsit gyakorolni a vészfékezést. Nem akartam fejreállni, így 40 és 60 km/h sebességgel, nagyrészt az első fékkel gyakoroltam. 3-4 alkalom után megérintettem a féktárcsát, mennyire meleg.
Szóval miután megégette az ujjamat, már csak háromszor csináltam, nem akartam tönkretenni a féket.
Szóval a kérdések:
-Mehetett volna még a fékezgetés, vagy vissza kéne hűteni közben?
-Mennyi idő/távolság, amíg visszahűl? Ugye vészfékezésről van szó, teljesen megálltam, a menetszél nem hűt ilyenkor.
-Változik a forró tárcsától jelentősen a fékút?
-Egyéb hsz, javaslat?
Moci: GS. Igen, egy GS! GS 500E Suzuki -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152416 üzenetére
En a gyarival meg vagyok elegedve, de a toltesem nekem meg 15V felett van alapjaraton. Van itthon a polcon fesszab egy rn32 yamahabol, ahogy nezem belemegy. De sajnos a feszultsegre ezeknel nagyon oda kell figyelni. Es a benzinpumpara is.
-
etnies
senior tag
válasz
crocy #152395 üzenetére
Az oktatód hülyeséget beszél. Nem ártana motorozni is néha, kicsit megváltozna a véleményük.
Pl ez tegnap történt:.részeg autós átjött a szembe sávba és telibebta a motorost.
https://www.baon.hu/helyi-kek-hirek/2025/03/reszeg-autos-tuzoltok-baleset [link]
Srácnak csuklótörés, felesége egész testén zúzódott.
Elém is ugrott ki furgon mögül gyalogos vagy fordult rám autós, stb.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #152415 üzenetére
Megvan a gyári is, de annak semmi hangja - legalábbis a jútub szerint. Ezzel szép hangja van, de mégsem nem túl hangos, ráadásul nem is az én motorom
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152411 üzenetére
Azt a kamu akrat nem akarod lecserelni?
nagyon tipusidegen.
-
norbert1998
nagyúr
Lemostuk a gép sast. Index meg megjavult, hála egy lelkes osztrák érdeklődő csoportnak. A vfr jó buli, sokan megnézik 😏
-
Cleinor
tag
Két hetente hétvégén a Frangepán utcába kell menjek egész nap.
Tudtok tippet adni hogy hol tudom 15 perces sétára hagyni a gép sárkányt? Utcán nem szívesen hagyom kint.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152406 üzenetére
Ez so. Ez mindenhol ott van, a csavarjaidon, az alu huton, az alu alkatreszeken, ahol korroziot okoz, ezert minel elobb le kellene mosni.
Tobbszor lattam kilyukadt hutot a so miatt, illetve korrodalt feknyerget-fekdugattyut. Ha telen is hasznalod a motort, minden menet utan le kell mosni a sot, mert nagy karokat okoz, es nagy ertekcsokkenest okoz az egesz motor allapotromlasa miatt. -
vendingo
veterán
A gumi oldalán mitől alakul ki ez a fehérség?
Mivel lehetne eltűntetni?
-
elbandi2
tag
válasz
norbert1998 #152372 üzenetére
Szívesen betársultam volna, szintén Szombathely, de sajnos semmi időm nem lesz motorozni ebben a hónapban.
Ötödik hónapja csinálok egy házfelújítást, március végére kell készen lennem.
Idei motorozásom eddig: 2x beindítottam, felraktam egy Quad Lock tartót, de a töltőfejet már nem volt időm bekötni..
Pedig már nagyon mehetnékem van ebben a szép időben. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zsírkrétamen #152389 üzenetére
Biztosan nem megyek álló kocsisor melletti sávban megengedett sebességgel. Rákóczi úton buszsávban mentem 40 körül, mikor valaki az alig guruló kocsisorból záróvonal ellenére kivág elém. Nem hittem volna, hogy alattam a kis 50-es hátsó kereke el tud emelkedni az aszfalttól...
-
válasz
Topiccsendőr #152401 üzenetére
Igazad van, általánosságban nem is megyek ilyenkor 70-el, mert ugye a taxisok bármikor kivágódhatnak a buszsávba ezért mondjuk ilyenkor az út jobb szélén is megyek. Erre készülök is mindig, itt csak annyi volt a probléma, hogy amint kijött ugye satuzott is a buszmegállóban lévő gyerek miatt. Erre nem számítottam, hisz ha egy taxis ki is jön, nem áll meg azonnal (vagy legalábbis ilyen még nem volt). Azt is hozzátenném, hogy azért indexelt, hogy kijön a buszsávba, de nem indexelt hogy ott áll, nem volt elakadásjelző....
Igen, le is cserélte azt a szar Road 4-es gumit az új 6-osra, ég és föld volt a különbség, azóta nem is csúszkál a motorjaHiába volt még bőven minta a gumiban, és friss dot száma, egyszerűen az egy szar gumi erre a motorra, nem tudok mást mondani, mert a stílusán azóta se változtatott. Már vagy 3-4ekm-t tett(/tettünk) az új gumiba, és a Road 4 nyáron is szar volt, a Road 6-al mentünk télen is de patika volt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152389 üzenetére
A defenziv vezetes lenyege, hogy eleve nem kerul az ember ilyen helyzetekbe. Pl buszsav szabad, de minden mas be van allva, akkor pontosan tudod, h valaki be fog menni a buszsavba, mar csak a nagy szamok torvenye alapjan. Nem megyunk epp ezert allo kocsisor mellett itt sem 70 el, hiaba buszsav. Vagy egyszeruen szamitunk erre.
De korabban beszeltunk gumi temaban olyan dolgokrol, hogy (asszem parod?) panaszkodik vmelyik gumira, mert lampatol valahova kanyarodva nyelen elindulva a budapesti szar piszkos utakon keresztbeall. Es milyen gumira lehetne lecserelni, hogy ez ne forduljon elo...
Ilyen helyzetekbe nem sodorja magat az emberek tobbsege, (talan csak az elmenyfaktor miatt) mert tudod, h varosban szarok az utak, olaj, hutofolyadek, por, minden van rajta, es nem nyelen indulsz el eleve egy kanyarban, mert tudja az ember, hogy nem tapad elegge. Miert a gumi van hibaztatva ebben a helyzetben, es miert nem az agyatlan vezetestechnika?
Vagy peldaul ha korforgalomba bemesz, es latod h vki mas mar nagyon lenduletben van, es valoszinuleg nem fog megallni mar neked elsobseget adbi. Nem gurulsz ra 5 centire, mert neked van elsobbseged, vagy csakazertse huzol feket, hogy fel lehessen haborodni. (Csak peldakepo)
Nekem a tapasztalatom az, h a "mas emberekkel" azert tortenik kevesebb ilyen szar, mert jobban olvassak a forgalmat, nem sodorjak magukat ilyen helyzetekbe. Mondhatjuk, hogy jobb vezetok? Rutinosabbak?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós kamerák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EAFC 25
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- Autós topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC (fapad) 169e km, NEM KLÍMÁS 699.990Ft
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Xiaomi Redmi 13C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE X570S AORUS MASTER alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest