- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot II. (Avagy miért
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Intel® Core™ i9 14900K Raptor Lake-S Refresh CPU/Processor UV/DC (Optimalizálás)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- TOTP generátor PHP-ra
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlackPriest
őstag
" régi típusú gépkocsiknál lehet szükség a járműre vonatkozó előírások ellenőrzésére"
Vajon itt mire gondolt a főtitkár úr? Nézzem meg az owner's manualban, hogy 40 év múlva mit kell csinálnom, ha ebbe az irányba mozdul a világ?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
ath
senior tag
[Nő a biológiai eredetű összetevők aránya az üzemanyagokban január 1-jétől]
a karburátorok lájkolják -
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112093 üzenetére
Jajjmostmilesz?!
Nekem is van még 2 db King Tony-m (20-110 és 42-210), de azokat nem szeretem, amióta megvan, mindenhez az Aldisat használom (28-210). A kisebb értékek meg csuklóból mennek.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz Topiccsendőr #112093 üzenetére
Még nincs a kezedben az érték? Ejnye-bejnye
Az ilyen kulcsokból minél több van annál jobb
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Topiccsendőr
addikt
Kicsit tultoltam, Proxxon van 1-5 Nm, 6-30Nm, 20-100Nm, 40-200Nm
Igy se tudtam lehuzni precizen 0.8Nm el a vizcso bilincseket :DExplosión de dos tiempos
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #112091 üzenetére
A Jazz 108, de 120-szal szoktam.
-
Horvi
őstag
válasz Sátán44 #112087 üzenetére
Nekem van ilyenem is mint amit te kinéztél. Teljesen jó otthoni szerelésre, eddig nem volt vele gondom. Viszont szerintem érdemes egy kisebbet is beszerezni(5Nm-40Nm vagy ilyesmi) mert elég sok olyan csavar van amit 28Nm-nél kevesebb nyomatékkal kell lehúzni. Viszont azok jellemzően 1/4" méretűek szóval olyan dugókulcs készlet sem árt hozzá
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
z123456789
addikt
válasz Sátán44 #112087 üzenetére
Én Garantot használok. Olajcserénél egy 20-100-ig méretezésűt (azt hiszem), kerék meghúzásnál, meg egy 20-120-ast (azt hiszem). Motorszerelésnél még sokat nem kellett használnom, de ott is ezeket tudom. Van egy kisebb is, az is Garant. Azt még sosem használtam semmire. Ha mellette leszek és érdekel, megnézem jobban neked.
[ Szerkesztve ]
-
Sátán44
addikt
Tudom nem teljesen releváns a kérdésem, de hátha tudtok tanácsot adni. Ki milyen márkás nyomatékkulcsot használ szereléshez? Ha tudnátok linket adni azt megköszönném. Én ezt néztem ki, de nem tudom, hogy mennyire megbízható.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
z123456789
addikt
válasz Khaosz55 #112066 üzenetére
Az egyik motoros bolt a Büse-t ajánlgatta flexibilis testfelépítésűeknek.
Ennyit tudok hozzá fűzni. Meg hogy kapd össze magadat, mert ez csak rosszabb lesz pár év múlva.
Na nem megbántani akartalak, csak poénkodom, de magamon ugyanezt tapasztalom. Ahogy idősödik az ember, nem elég a kajára figyelni, kellően eleget mozogni is k(éne)ell. Mióta eladtam a motorom (aug.) nem volt rajtam a bőrruha. Nem tudom be tudnám-e gombolni a gatyát.
Hasonlóak az adataink.
Ha esetleg találsz márkát, írd ide be légyszíves. Mugenem van jelenleg nekem is. -
duni84
aktív tag
válasz Polemius #112068 üzenetére
én használok egy ehhez hasonlót (aliexpress, szerintem 30$ körüli lehetett). eleve csak a kíváncsiság vett rá, hogy rendeljek, aztán fent hagytam, mert "fagytól fagyig" használom a motort, a ruhám elég jól kint tartja a hideget, így enélkül annyira nem tűnik fel, hogy 2 vagy 10 fok van, szóval max csak emlékeztet rá indulásnál, hogy óvatosan menjek az elején vagy baromi óvatosan. meg érdekes látni a hőmérséklet és nyomás változásokat a "hideg gumihoz" képest menet közben, de ennyi. gyakorlati haszna nincs, mert pl már 2 napja látom, hogy a hátsóba fújni kéne, de mindig sietek és sosem állok meg egyik benzinkútnál sem a munka-otthon útvonalon. majd a napokban kifogy a benzin, akkor elintézem ezt is
#metszéspontok
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #112076 üzenetére
"Szép, ahogy vonulnak a szarvasok, de ha jön egy motoros, az bizony bajba kerülhet a sok felhordott sártól."
Ezért is mondtam, hogy ilyen helyen kellő tartalékkal kell menni. 4 évvel ezelőtt milliós vadkárt szenvedtem kocsival, szerencsére rendezte a biztosító. Ha akkor ott motorral vagyok és ugyanúgy megyek, csúnya vége lett volna...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #112081 üzenetére
Sajnos bizonyos korulmenyek kozott meg tud zavarni blokkot az allas. Ha szabad eg alatt tarolod, vagy hasonlo korulmenyek kozott, nagy paratartalom, vagy paraingadozasnal nehany honapig a motorodat, ezekkel a benzinekkel garantaltan osszerohad a karburator, esetleg injektorosnal az uzemanyagpumpa is korrodalodik, mivel sok parat vesz fel. Nem a benzin esik szet, ahhoz inkabb evek kellenek. Itt az uj biokomponensek miatti higroszkopikus tulajdonsagaval van baj.
Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Micsurin #112081 üzenetére
Eddig a múlt télen állt legtöbbet, két és fél hónapot. amúgy általában kb. havonta egyszer rá szoktam ülni és megjáratni egy-két órát, ha az időjárás engedi persze. Nekem plusz 10 fok a lélektani határ: olcsó motoros ruházatom van, és fázós is vagyok - alatta már nem élvezném a téli napsütést.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Micsurin
nagyúr
válasz Bogyó bá' #112080 üzenetére
Csak szórakoztam...
Én se szoktam ezt túl lihegni koppra tankolom akku meg megy cseppre... ha akarom bármikor előveszem így. Mondom rosszabbat még az olajat is cserélem ha kell km alapján, ha nem majd tavasszal kezdek azzal. Soha nem volt még ebből kifolyólag gondom az a motor ami tavasszal szarul indul az már ősszel is kehes volt... Négy hónap állás kizárt, hogy egy jól működő blokkot megzavarjon szerintem...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Micsurin #112079 üzenetére
Eszembe nincs - remélem hogy karácsonykor hólapátolás helyett motorozni fogok, mint 5 évvel ezelőtt. Akkor 16-17 fok volt napokig. Nekem tetszett!
Kipufogót, úszóházat soha nem szoktam piszkálni - egyik motorommal sem volt még "tavaszi" indítási gond a 100-as benya jóvoltából. Holnap esetleg feltöltöm az akksiját (bár ma szerintem feltöltődött teljesen), aztán - ha addigra csontszáraz lesz mindene - letakarom ponyvával hogy ne szállja a por.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Micsurin
nagyúr
válasz Bogyó bá' #112078 üzenetére
Kipufogót betömted? Úszóhazát leeresztetted? Másképp egy hengerezni fog tavasszal hisz a kapanyanyimonyok beletud fészkelni télen az egyik hengeredbe és mint tudjuk a csapágyak a kedvenc táplálékainak az egyikei.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, a mai lightos 11 fokban én egyelőre "szezont zártam" - igaz, csak 45 km volt az egész. (Ki akartam járni a gépből a maradék benyát - legalább tartalékig - , majd csurig öntöttem OMV 100-assal) aztán mosás, láncápolás ilyesféle, majd betoltam fedett téli szállására.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #112072 üzenetére
Egyszerű megérteni: kb. 2.5 millió ember számára közel van a Pilis és a Dunakanyar is, ezért olyan népszerűek. Nekem például itthonról (II/A kerület) mindössze egy 6-7 percnyire van Pilisszentiván, feleannyira, mint a belvárosi munkahelyem. Naná, hogy örülünk ennek. Különösen jó ez annak, akinek nincs főnöke és ráér hétköznaponként. Velem például már nem egyszer volt olyan, hogy amikor az emberek milliószám rohantak hétfő reggel 8-ra a munkába, én az ellenkező irányba mentem és mindenféle tömegnyomor nélkül kirándultam egyet a Pilisben és a Dunakanyarban. A környezet jó, a táj szép és itt van a szomszédban.
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
senior tag
válasz etnies #112073 üzenetére
Egyrészt gondoltam, hogy karácsonyra meglepem a motort is valamivel.
De volt már sunyi defektem, amikor lassan eresztett a gumi egy hosszabb úton, és eltartott egy ideig mire rájöttem, mi nem stimmel.
És növelné a komfortérzetem, ha már indításkor látnám, hogy a kút felé induljak-e, vagy mindegy. -
etnies
senior tag
válasz Polemius #112068 üzenetére
TMPS általános tapasztalat, hogy az olcsó használhatatlan, a drága meg nagyon drága.
Ráadásul utcai használatnál nem értem, miért szükséges. Ha defekted van, úgy is észre fogod venni hamar, hidegen a gumi meg nem tapad, 5-10 perc alatt felmelegedik rendesen, utána lehet dönteni tövig. Pályán fontos lehet a profiknak, bár úgy tudom ők a hőmérséklettel foglalkoznak inkább.
Te miért akarsz erre pénzt áldozni?[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #112070 üzenetére
Én sem értem ezt a Pilisezést, amikor Magyarországon laktam, akkor sokszor útba ejtettük a Szlovák túra elején vagy végén, nekem minden kanyarban halálfélelmem volt az út miatt. Akkor hullámos-kátyús volt, fényes, nem tapadó aszfalttal.
Ez azóta sem változott?"önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #112063 üzenetére
Na igen, nekem például a Pilis egyáltalán nem élvezet motorral. Gyenge útminőség, rengeteg turista, kavics és sárfoltok. Ha valami lélegzetelállító hely lenne még érteném is, de inkább csak Budapest közelsége miatt ennyire népszerű.
Biciklizni meg kirándulni tökéletes, élménymotorozáshoz viszont nagyon a nívó alatt van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #112067 üzenetére
"Most elmondod nekem, hogyan kell motorozni? :D"
Eszem ágában sincs, inkább fordítva érzékeltem többetektől, miszerint 10 fokban már nem is lehet élvezetes két keréken, csak "kényszer" az egész. Pedig nem. Nagyon őszintén mondom, hogy számomra sokkal, de sokkal jobb mostanában, mint a nagy nyári melegekben volt. Nyilván az éves használat kitolása volt az egyik cél, amit a választásomkor figyelembe vettem. Jó szélvédelem, nagy plexi, markolatvédő, markolatfűtés, bélelt kötény, téli használatra is alkalmas gumi, normális minőségű (de amúgy a legegyszerűbb) motoros ruházat. Piszok gyors vagyok vele és az elejétől a végéig élvezem a közlekedést.
-
Polemius
senior tag
TPMS-t használ valaki?
Akár ilyet, akár más fajtát.
Tapasztalatok? -
Topiccsendőr
addikt
válasz #31733248 #112063 üzenetére
Most elmondod nekem, hogyan kell motorozni? :D
En nem akarom a motoromban a draga olajat, a draga fekpofakat, a draga tarcsaimat es amugy a draga idomet arra pazarolni, hogy kimenjek motorozni, ha eppen az abbol all, amit leirtal. Az nekem nem elmeny. Ezt kene megertened.
Tudom, hogy lehet igy is menni, de kerlek ne mondd nekem, hogy igy is elvezetes. NEKEM NEM AZ. Ki ne talald, hogy en vagyok forditva bekotve, mert amugy te elvezed ezt, meg lattal embereket akik mennek rajtad kivul. Most ettol en tovabbra sem fogom beinditani a motoromat, eleve nem ertem a vitaalapot. neked ez a motorozas, masnak nem az.Explosión de dos tiempos
-
Khaosz55
addikt
válasz doddencs #112065 üzenetére
Kb mindig akciós szinte minden évek óta én is akciósan vettem 3-4 éve és azóta is tart. Ez az üzletpolitika. Nekem sok mugen cuccom van-volt, gondom nem volt vele én személy szerint a 2 részes perforált bőr ruhát szeretem a legjobban már 3-4 éve megvan semmi gond vele. Jövőre kell vennem másikat mert felszaladt 6kg és Mugen bőrruhák kb versenyzőkre szabott.
Akkor meg is szeretném kérdezni, hogy melyik gyártó ruháit nézzem meg ha 2 részes perforált bőr ruhát szeretnék, de pl hasban egy kicsit bővebb is lehetne. Nem vagyok már 20-30 éves. 182cm 90kg.
-
doddencs
senior tag
Sziasztok. Mugen Race ruhak akciozasarol mi a tapasztalat korabbi evekrol, erdemes varni? En iden azt lattam, hogy Pardinal meg a legtobb boltban is honapok ota akcioskent aruljak. (60e helyett 40e, stb).
Szoval van-e esely tenyleges akciora? -
hroberto
veterán
válasz #31733248 #112063 üzenetére
Az biztos, hogy nem fogok sem fázni, sem belerohadni, mert eszemben sincs 10 fok környékén motorra ülni!
Akinek erre van ingerenciája, az menjen, én inkább megyek autóval.
De úgy tűnik sokan gondolják úgy mint én, mert ma mentem vagy 100 kilométert kocsival, és egy motorossal sem találkoztam.KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
#31733248
törölt tag
A héten került fel a Heidenau K66. Picivel több, mint 8 ezer kilométert mentem már az idén.
Hóban-jégen én sem megyek. A highside meg sajnos összejöhet bármikor, nyáron is. Ha motorozol, amúgy is jobban kell figyelned, mintha kocsit vezetnél. Ilyen a hideg (és gyengébben tapadó) gumi, ősszel a falevelek, a sárfelhordás, a vadak stb... De attól, hogy figyelsz ezekre, még simán élvezhető a motorozás. A pilisi kanyarokban én például több túramotoros, vagy chopperes csoportot is beértem, sőt, ki is kerültem már 25 lóerővel, de ettől még nem gondolom azt, hogy az adott emberek ne élveznék a motorozást. Gondolom, nem kényszerből motoroztak arrafelé ők sem.
Közúton eleve legyen az embernek tartaléka, különösen motoron. Hanem nem így járnék, az elmúlt egy évben telibevertem volna oldalról egy fejhallgatóval bicikliző, keresztbe elém forduló faszkalapot, elgázoltam volna egy, a kocsi közül az útra rohanó gyereket, vagy éppen kicsúsztam volna 100 feletti tempóval az erdőben, amikor a kanyar közepén ugrott elém egy jókora sárfelhordás, másik alkalommal pedig egy megtermett szarvasbika. Ha ott nagyobbat döntök (tudtam volna), megszívom.
Én is rendeltem a Hondára markolatfűtést, az sem vastagabb, mint a gyári. Mondjuk felőlem lehetne vastagabb is, elég nagy lapát kezeim vannak.
Hetente megyek országúton is, de 10 fokban inkább arra kell ügyelnem, hogy ne melegedjek ki. Zgospel motorján már két melegítő réteg is kellene, ennyi a különbség. A célszerű túra ruházati rétegrend érvényes ránk is: aláöltözet, melegítő réteg (bélés, polár), szélálló (de lehetőleg lélegző) külső réteg. Sem fázni, sem belehoradni nem fogsz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #112061 üzenetére
Ha kint volt tarolva szabad eg alatt, akkor fel tud venni jelentos mennyisegu parat ez a benzin, szoval nem a noname benzinkuttal van baj, hanem eleve a mai benzinek etanol es ETBE tartalma miatt tudnak furcsasagokat csinalni.
Nem kell izgulni, be se inditsd, amig nem mesz vele legkozelebb normalis tavot.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112035 üzenetére
Természetesen az olajszintet elfelejtettem leellenőrizni amilyen hülye vagyok. Pedig elindulás előtt is eszembe volt, meg hazaérkezéskor se toltam egyből a garázsba hogy majd 20 perc múlva megnézem. Nem néztem meg. Mindegy.
Viszont ma nem produkálta egyszer sem, se a kéthengerezést, se a fulladást. Tökéletesen működött. Nagyjából 2 órát mentem, úgyhogy nem lehet azt mondani hogy ne motoroznék hidegben, 8 fok fölé nem ment a műszerfalon a hőmérséklet. Nekem senki ne mondja hogy ne legyek kemény
Otthon hidegen szerintem rendesen indult, talán hangosabban mint szokott de ezt lehet hogy már csak belemagyarázom... Úgyhogy teletoltam az OMV-nél 100-assal, mászkáltam még a környéken hogy melegedjen, aztán felmentem az M0-ra és nyél. Mindent a megszokott módon tapasztaltam. Váltogattam az utcai és a sport módokat is hogy van-e bármi szokatlan, de semmi. Utána lejöttem a városba hogy hátha majd a forgalomban a lépésben haladástól ahogy tegnap is produkálja, de nem, ott se volt semmi. Többször is leállítottam, vártam 10-15 percet, de normálisan indult, szépen, halkan járt. Próbáltam gyorsítgatni minden fokozatban, alulról is, közepes fordulatról is, mindenhogy jó volt. A gázreakciók is teljesen rendben voltak, erős és enyhe motorfék után egyaránt (belegondolva megint elaléltam hogy mennyire precízen kezelhető motor ez).TLDR: akármit csináltam nem jött elő ma a tegnapi hiba. Nem tudom mire vélni. Lehet hogy elkezdett szétesni 4 hónap alatt a noname kutas 95-ös benzin?
Ha lesz télen 1-2 melegebb napsütéses hétvége akkor majd megyek vele egy kört, de legkésőbb tavasszal meglátjuk hogy mi lesz. Addig gondolom ne izguljak rajta. Vagy de?Így most a netet sem tudom telekürtölni hogy mekkora angol rakásszar ez Bezzeg a 13 éves Yamahám nem csinált hasonlót sem. Mondjuk eleve azzal el sem estem úgyhogy sakk-matt.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
dellfanboy
őstag
válasz Topiccsendőr #112054 üzenetére
en ugy olvastam, legeloszor a man tt-n hasznaltak markolatfutest (60-70), szoval nem tartom olyan nagy eretneksegnek, esos idoben meg tok hamar megszaritja a kesztyut.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #112054 üzenetére
Xmaxon gyári yamaha markolatfűtést használok és nagyon jó. 1mm-el vastagabb csak mint az alap markolat, és hasonló gumiszerű az anyaga, nem ilyen műanyag kemény vacak. Kezelője integrálva a baloldali markolatba... ilyet simán felraknék sportmotorra is.
-
etnies
senior tag
válasz hroberto #112056 üzenetére
A legrosszab idő havazás volt amikor motoroztam, nem ajánlom senkinek.
Az sem tetszett, amikor Gödöllőre mentem a nulláson egy ködös, fagypont közeli napon, 3 percenként jégtelenítenem kellett a plexit kívülről, le kellett tolnom a menetszél által odafagyasztott ködöt.
Szerintem ne motorozzon hidegben az, akinek nem muszáj. Én 0 fok körül nem ülök fel motorra, félek a fekete jégtől. 10 fokig még elmegyek túrázni, alatta már csak városban szaladgálok.
Miért vitáztok amúgy ezen? Mindenki csinálja azt amit-, és ahogy szeret.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112054 üzenetére
De ott legalább nem lesz vastagabb a markolat, nem lóg belőle semmilyen kábel lefelé U-alakban, és a kapcsoló is szépen integrálva van a többi mellé, nem pedig egy külön bumszli a kormányon.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #112049 üzenetére
S1000rr en van gyarilag, ha beikszeled :D
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #31733248 #112051 üzenetére
Ahogy te fogalmaztal az iment, eleg sokat motoroztam ahhoz hogy blablabla. :D
Robogoval lenyomtam en is egy havas telet, minusz 10 ben is sikerult motorozni, amit elertem, hogy a sos le, es latyak az osszes elektromos csatlakozast korrodalta, megegy latyakos tel, es darabokra kellett volna szedni az egesz robogot, mert mar igy is volt, hogy a fesszabhoz meno egyik kabel saruja rezgalic lett es elfogyott. Szerencsere mielott ezeket el kellett volna vegezni a robogon, elloptak, igy megmenekuktem egy csomo munkatol.
Leszogezhetjuk, hogy nem jo jegen hoban latyakban motorozni, mert szar. Es hogy meg meg is eszi a jarmuvet.
Kivetel az endurozas, azzal is lenyomtam egy telet, es az mondjuk nagyon jo volt, de nem munkaba mentem, es nem aszfalton.Most akkor a 10 fok.
Te a 7 fokos szabalyhoz hasonlitottad egy motor gumizasat, hogy az auton a nyari gumival sem esel le 7 fok alatt az uton. Legutoljara amikor en ugyanezt hittem, akkor a verespeterre kikanyarodasnal 10 fokban csak egy nyomatektalan sornegy hatszazassal csinaltam egy olyan highsideot, hogy a tankra erkeztem vissza. Szerencsere hideg volt, ezert szokasomtol elteroen feloltoztem, motoroscsizma volt rajtam, azt is felszantotta valami, ami kiallt a motorbol. visszaerkezesnel probaltam valamibe belekapaszkodni a labammal.
Aztan a Furka hagon egy kicsit enyhebben, de eljatszottam ezt az ezres sportmotorommal 3 fokban.
Szoval probalj ugy menni 10 fokban, mint 25 fokban. Ha te mindket esetben ugyanugy mesz, akkor te a bol b be kozlekedsz, es nem hobbibol. Tehat neked mindegy, mennyire erzed jol magad. Vagy kulonbozoek vagyunk, es neked ez a motorozas. Ha hobbibol hasznalsz valamit, akkor meg szeretned jobban erezni magad, mert ez csak hobbi, nem kenyszer. De ezt mar egyszer beszeltuk. Ezert az olyan motorosok, akik nem a bol b be mennek a motorjaikkal, azok lerakjak a motorjukat.
Es szerintem kenyelmetlen egy vastag kesztyut felvenni egy sportmotorra meg 10 fokban is, meg menjen a tokom ilyenkor (tudom, neked nem kenyelmetlen, de nekem az)Explosión de dos tiempos
-
veze
őstag
Ti is felraktátok már a téligumikat, vagy csak én?
-
#31733248
törölt tag
válasz hroberto #112043 üzenetére
"az ősz beköszöntével jelentősen csökken a motorosok száma az utakon"
Ez nyilvánvaló, de hogy 10 fokban már "kurva hideg" lenne?
Eszem ágában sincs beszólni. Azt pedig tényleg érdemes lenne kipróbálnotok, hogyan tapadnak száraz időben a gumik 10 fok körül, mert semmiféle horrorisztikus tapadásvesztésről nincs szó.
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #112049 üzenetére
Jó, de élvezted is?
Ez is egyfajta élmény, igaz.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
yodamastah
őstag
válasz zgospel #112047 üzenetére
Supercorsa amúgy meglepően jól tapad 0 fok közelében. Egyszer letoltam sc1/sc2 kombóval 200km-t 2 fokban hószállingózás közben. Lapon kanyarodás persze nem volt 130nál meg már k*rva hideg volt nagyon beöltözve is
Kényszermotorozásra jobb egy nagyobb robogó. GSXR-en csak hülyé néz ki a markolatfűtés meg a tucano
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #112042 üzenetére
Hát igen, 5 fokban tapad a legjobban a Supercorsa, minél hidegebb van annál inkább térden kanyarodok a villamossíneken is. 0 fok alatt meg kifejezetten keresem a macskaköves utcákat hogy igazán kiélvezhessem a hobbimat. [link]
Hagy ne kelljen már minden egyes hozzászólásban leírni, hogy nem túramotorral járok 5 dobozzal a wc-re is, és nem az egyenes vonalú egyenletes mozgás jelenti számomra az élménymotorozást. Vagy szerinted egy Street RS mire való?
Kezd unalmas lenni, hogy a FB csoportokban is meg itt is a tél közeledtével billentyűzetet ragadnak az "igazi motorosok" és megy a beszólogatás a sportos felhasználók felé amiért szar időben leteszik a motort. De ha valaki visszaszól akkor meg sértődés van, és jön a donorozás, közúti száguldozás, satöbbi közhely puffogtatása.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz hroberto #112043 üzenetére
A hideg ellen - egy bizonyos fokig persze - tudsz védekezni, a 35 fokos kánikulában (az elvárható módon beöltözve) nekem sokkal rosszabb motorozni, már nem is szoktam (a legmelegebb 3 nyári hónapban összesen egyszer voltam hajlandó motorra ülni).
de kinek-kinek ízlése szerint...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
hroberto
veterán
válasz #31733248 #112042 üzenetére
Szerintem ezt abszolút embere válogatja. De azért az nyilvánvaló, hogy az ősz beköszöntével jelentősen csökken a motorosok száma az utakon.
Tehát inkább az a jellemző, hogy a motorosok nagyobb része jó időben, kellemes hőmérsékletben szeret motorozni. Mert akármit is húzol magadra, a hideg idővel úgyis bekúszik a ruha alá.KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #112039 üzenetére
Elég sokat motoroztam már ahhoz, hogy tudjam, mennyivel több ruha kell túramotoron, vagy nakeden, hidd el. A motorozás pedig nem csak a nagy tempójú közúti száguldozást jelentheti, hanem a kevésbé feszített túrázást is. Ha olvasom ezeket a fázós véleményeket, kicsit olyan érzésem van, mintha a túramotorosoknak azonnal trailert kellene hívniuk, amint a hágón kicsit hidegebb lesz... Élvezettel motorozni nem csak a napsütéses, nyári hétvégéken lehet.
-
Vismajor01
addikt
válasz dellfanboy #112039 üzenetére
Igy van, mert a motor rendesen melegit alulrol a robogon meg csak a hideg szel van =)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hroberto
veterán
-
dellfanboy
őstag
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #112022 üzenetére
"Ma már kurva hideg volt, ebben a 10 fokban egyáltalán nem élvezet még beöltözve sem motorozni"
Nem akartam újranyitni ezt a kérdést, de most már tényleg érdekelne, hogy Ti rövidgatyában motoroztok? Vagy bőrben és csak egy aláöltöző van alatta? Te például motoroztál már béléses cordurában és aláöltőzőben 10 fok környékén? Úgy is "kurva hideg volt"?
-
HoaryFox
őstag
válasz Bogyó bá' #112010 üzenetére
Akkor én rendes ER-5 tulaj vagyok, szerintem lassan 6 számjegyű összeget költöttem rá karbantartás címén különféle kopó-fogyó dolgokra (folyadékok, szűrők, gumik, teleszkóp, fék, ...)
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Biqci
aktív tag
válasz Shin Chen #112014 üzenetére
Én tavaly szeptemberben vettem egy 600-as Banditot, több mint 20 év kihagyás után. Tipikus nem szabad megvenni motor, 63ezer km-rel, én vagyok a 6. tulaj. De friss műszakival, új gumikkal, felújított kupplungal, jó láncszettel, bár kis szépséghibákkal, de semmi komoly. Előtte átnézettem szervízben, semmi komoly probléma nem volt. Azóta mentem vele kb. 7000km-t, sajnos nem többet, mert némi egészségügyi problémák adódtak, csak 3 műtétem volt az elmúlt egy évben. De ezalatt az idő alatt semmi gondot nem produkált, most is csak áldani tudom, hogy ilyen gépet sikerült találni, amit újrakezdőként is "bátran" használni tudok. Igaz, kb. 20cm-rel alacsonyabb vagyok, mint te, de egy próbát megejthetsz egy ilyen géppel is
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112033 üzenetére
Nagyjából milyen mennyiségben? Nézek egy olajszintet is akkor indulás előtt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112030 üzenetére
Kéthengerezés közben nagyobb gázokra durvább, ropogósabb hangja van, de külön durrogásokra nem emlékszem. Indításkor sem. Inkább olyan mintha egy sorkettes KTM-et hallanék Meg hangosabb is.
Katalizátort nem cseszi szét?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Polemius
senior tag
válasz Shin Chen #112014 üzenetére
Vegyél GSF 650-est, abból találni első gazdásat is (még 600-asból is).
Típushibája nincs nagyon (a karbutároros verzióknál a benzincsap előfordul, hogy megadja magát).
Ha rendesen karbantartottat veszel (egy első gazdás esélyes, hogy olyan), akkor nemigen okoz meglepetést. -
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112027 üzenetére
Köszi Akkor holnap kihuzatom a 100assal.
Hidegen nem csinálja, de holnap majd jobban figyelek rá. Ugye a szerviz nem ment vele max 100 métert az elmúlt hónapokban a szalon meg a műhely között. Ha nekik csinálta volna biztos egyből észreveszik, több ilyet látnak meg hallanak mint én. Nekem is az elindulás után kb 10-15 perccel jött elő, piroshoz begurulva, már üresben fulladt le, de nem azonnal hanem így lassacskán csökkent az alapjárat és leállt. Utána nehezen indult be önindítózásra, megint lefulladt, ismét indítás és utána nagygázzal indulva nem csinálat. Vissza a szervizig semmi extra, ott leállítottam, majd pár perc után amikor ők beindították hogy hátravigyék akkor kéthengerezett.
Ezután haveromig (Újpest szélén) megint semmi rendelleneset nem észleltem, nála dumáltunk kb 10 percet, utána indítva 2 hengerrel indult. Gázfröccsözgetve szintén, de elindulás után pár másodperccel már ment mind a három. Hazafele a HÉV átjárónál alapjáraton szépen pötyögött, utána lassan kigurulva a következő lámpánál megint lefulladt. Onnantól hazáig megint semmi, a ház elé beállva némi alapjárat után megint 2 henger... 5-6 percre rá mutattam apámnak hogy milyen, akkor is 2 hengerezett."motorfekre jol veszi-e a gazt"
Menetközben mindent jónak érzek.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #112021 üzenetére
Én amennyit érzékelek hibának, hogy autópálya tempónál (120-130) ötösben már nem nagyon indul meg (öt sebességes)
Hogy ez bug vagy feature nem tudom. 1.4-es szívó benzines, 88 ló, 1150 kg.
Lehet, hogy ennek ennyit kell tudnia. A motor pöcc-röff télen nyáron, kuplung jó, váltó vált rendesen. Alapjárat ingadozik, ha megy a klíma, klíma nélkül egyenletes. Ezekkel a hibákkal meg együtt tudok élni, előttem a tesómé volt, az elmúlt 10 évben nem volt semmi gond vele.
Pici rozsda a kerékdoboknál, elektromos ablakemelők gyengélkednek, de még húznak, hátsó ablaktörlő nyikorog (ez utóbbi engem nem érdekel, teherautós voltam, középső tükröt nem használok úgy sem)Nem makulátlan, de vizsgán úgy megy át, hogy nem kell fizetni senkinek, ami azért egy 21 éves autónál nem rossz. Elvileg 280.000 km van benne, nem tudjuk, kintről hozták, akkor a varázslatos 150.000 volt benne
Szóval megérte a 400.000-at, azóta kb 500.000-at költöttem rá, + benzin és pályadíjak. A dobcsere 80.000 volt, benne van az 500-ban.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #112022 üzenetére
Gyertyara en sem gyanakodnek, csak arra, hogy tul hideg a gyertya ehhez az idohoz, es ezert nem tisztul, de semmikep az olajra.
Elobb gondolnek olyan dolgokra, amik egy esest nem toleralnak, valamilyen jelado, esetleg trafo, ha ride by wire, akkor biztos nem valami apro, karburatorosra jellemzo gyertyahiba.4 honap alatt nem szabadna a benzinnek sem megromlania, de tehetsz egy probat a 100 assal, mert egyre nagyobb a biokomponens a benzinekben es a fene tudja hogy viselkedik. Artani nem artasz vele, ha rendesen bemelegited, es forgatod, de celiranyosan neznem mit csinal hidegen, mit melegen, motorfekre jol veszi-e a gazt, vagy csak alapjaraton csinalja, es jol indul-e hidegen, es melegen.
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #112024 üzenetére
Street Triple 765 RS 2019
(#112023) tboldi én meg nem értek hozzá úgyhogy elsősorban a hivatalos szervizre szoktam hallgatni, csak nyilván közben agyalok hogy mi lehet
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tboldi
nagyúr
-
zgospel
őstag
Na én meg július 17 után végre visszakaptam a motorom immáron helyreállítva 1-2 apró helyen látszik közelről nézve a vázon és a segédvázon hogy megkarcolódott, de egyáltalán nem vészes és tényleg közelről kell nézni. Majd még egy hazai elismert mesterrel megnézetem ha lesz alkalmam, hogy ő mit mond rá, de azt nem akarom hogy valami "szaki" megprüszkölje egy flakon sprével igénytelenül, akkor inkább úgy marad.
Nem jöttem egyből haza, hanem benéztem a Motostarba ha már akcióznak, meg elugrottam egy cimborámhoz is, szóval kb 20-25 km-t mehettem, és a motor teljesen random főleg alapjárathoz közel elkezd kéthengerezni néha, aztán van hogy emiatt be is fullad. Hallani is amíg 2 hengerzik, majd kisimul amikor mind a három jár. Visszavittem a szervizbe, azt mondták hogy elképzelhető hogy mivel az oldalán feküdt a motor olajos lett a gyertya, ha nem tisztul ki akkor kicserélik a gyertyákat gariban. Nekem az azért furcsa mert nyáron lábon jöttünk haza vele, autópályán kb 60 km-t, ha ott nem tisztult ki 130-140-nél akkor most miért tisztulna? Meg most is ahogy mentem vele menet közben meg huzatva nem érzek semmi különöset, a computer nem jelez hibát, hangra is jó. Többször megállva lámpánál, meg araszolva a sorok között úgy 3-4-szer kezdte el a hibát produkálni főleg behúzott kuplungnál vagy alapjáraton.
Faterom szerint ha gyertya hiba lenne akkor mindig jelen lenne.
Én nekem még az jutott eszembe hogy a 4 hónap alatt beleromolhatott a benzin, mert sima 95-ös került bele legutoljára (nem volt más azon a kúton). Ma már kurva hideg volt, ebben a 10 fokban egyáltalán nem élvezet még beöltözve sem motorozni, de holnap teletankolom 100-assal.
Van értelme a friss benzinnel kimenni az M0-ra és kihúzatni a motort nagy fordulaton, vagy csak ártok vele?
Tavaszig már nem fogok motorozni, akkor meg az első utam úgyis a szervizbe vezet majd.Íme pár kép hogy mi maradt meg mint látható sérülés, mivel az egyik a váz, a másik meg a segédváz, és mindkettő cseréje horror összeg, ezért ezek így maradtak. Legalábbis egyelőre.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #112020 üzenetére
Hat meg amit en szoktam tapasztalni, hogy azert nincs a motornak baja, mert egyaltalan nem eszleli.
De nekem azonnal feltunik, hogy gazadasra keslekedik, vagy nem ugy indul, ahogy kellene, jobban megnezve meg ra lehet kolteni csak alkatreszekbol a motor aranak 10% at, es akkor meg a titokzatos gazkeslekedes kideritesenek munkaorait nem szamoltuk, de a tulaj fejeben az van, hogy soha semmi baja nem volt, es nem kellett kolteni ra. Szoval ez is erosen relativ.Amikor ezt hallom, hogy semmi nem ment tonkre soha benne, akkor mar latom a dollarjeleket, ha kozelebb mennek a motorjahoz.
Explosión de dos tiempos
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #112019 üzenetére
Na ja, nekem évi 100.000-ban van a 6 hétig használt autó. Olaj, szűrők, néha gyertya, téli gumi fel és le, biztosítás, adó, klíma töltés/ellenőrzés.
Semmi sincs ingyen."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #112016 üzenetére
Család használja, harmadik autóként.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Shin Chen
tag
Mióta olvasom ezt a fórumot azóta az a kép alakult ki bennem, hogy alkatrésszel megpakolt utánfutóval kell majd járnom, mert kb 50 kilónként le kell majd állni az út szélére bütykölni valamit bármilyen géppel is vagyok
Viccet félretéve, jobb előbb tudni a hátrányokat mint később tudatlanul benyalni valami kellemetlen gikszert
Ezért is keresek olyan gépeket amikhez van alkatrész, plusz nem annyira kényesek/problémásak felhasználástól függően, így jutottam a fent felsorolt gépekhez.
Anno suliban az ER-5, CBF600 , Hornet, zr700-hoz volt szerencsém, az első kettő nagyon tetszett, utóbbiak kevésbé. Ettől függetlenül jobban tetszenek a túraendurók, főleg mivel viszonylag magas is vagyok (189cm) így az üléspozíció (is) kényelmesebbnek tűnik.
Először még városban 'gyakorolnék', utána merészkednék hosszabb-rövidebb távokra.
Mivel már ebben a szezonban szerettem volna, kissé viszket a hátsóm, de ahogy magamat ismerem majd' fél évig fogok még járni kelni mire meglesz a valódi favorit
Szerk:
(#112009) csongi
Suliban egyszer sem dőlt el az aktuális motorom, mikor gyakoroltuk a felállítást CBF600-al nem volt gond.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
etnies
senior tag
válasz csongi #112009 üzenetére
Köszi, én 20 éve motorozom, 300.000+ km :)
Én a srácnak írtam, kezdőmotort keres, a listából kiszedtem azokat, amelyek szerintem kezdőknek jó. Természetesen szubjektív. Egyébként az ER-6 tényleg jobb lehet, de nem az első évekből, ott gáz lehet a vázzal.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Thor Sentry XP-t használ valaki? Érdekelne a méretezése. Viszonylag sürgős lenne. :/
Köszönöm.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #112009 üzenetére
Az a baj, hogy ezek az olcsó "kezdőmotorok" már mind öregek, manapság meg nem nagyon árulnak újonnan ilyesmit. A többségét tényleg "első motornak" vették, egy-két év után túladtak/túladnak rajtuk - szinte mindnek "ezer" gazdája volt már, és a karbantartás jó esetben kimerült az alkalmankénti olajcserében. Elhasználódtak és ennyi...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
veterán
A soha el nem romló japán!!
Csak japánt vegyél mert azok aztán....
Ne vegyél ER5-öt mert sok vele a baj. De hisz ez japán....Szegény kezdő motorosnak az életkedve elmegy mielőtt a motorra ülne.
etnies: Természetesen a lakhelyedhez közelit érdemes keresni, már ha találsz. Nehéz lesz...
Első jótanács, beszélgess vele picit. Hamar kiderül melyik nemzet motorja számára az igazi, és melyik a legxarabb.
Nah pont ahhoz ne vidd
persze ha típus ismerete és jártassága van, az jó, de ha fikázza a másik gyártmányt hagyd ott. Butaság és szűk látókörűség.
Jószerével vehetsz bármit. Állapotot veszel, és nem nemzetiséget. Mindegyiknél ki lehet fogni jót is meg xart is.Ha kezdőként keresgélsz, egy 50-80Le vas bőven elegendő.
Nem a technikás egyenesben kell teljesíteni . persze ha sebesség ad élvezetet és az egyenes száguldozás, akkor had mennyenHa van rá keret akkor ABS legyen, és ami belefér biztonságtechnikai oldalon.
Ha szűkebb a keret, akkor ABS nélkül is van élet, eddig is volt a rizikó faktor valamivel nagyobb, a biztonságos motorozáshoz.Továbbra is üléspróba szükséges. Mocsok kellemetlen, mikor a kiszemelt szerelemmel nem bírsz el. Láttam ilyet betyár kényelmes volt ,meg minden, meg full extra.. csak éppen nem volt elég fizikum talpra állítani mikor eldőlt a csöppség.
Ezek a felesleges tanulópénzek.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112007 üzenetére
Nem mostanában volt - én akkor még 125-ösöztem. Azóta vett egy szintén öreg Kawa Z750-et, azzal meg semmi baja nincsen a srácnak.
(#112006) persuader: Amit a Louis az ER-5-höz kínál hátsó telót (kínai xar), annak sem a hosszúsága, sem a keménysége nem egyezik a gyárival. ez utóbbi nagyon nem - megszűnik a motor hátulja rugózni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #112005 üzenetére
Kicsit szerencsetlen a kornyezetedben egyetlen motorbol kovetkeztetni.
A gs el is lehet szopni eleget, atugrik a vezerlese, a szabadonfutoja megkotlik, toltes problemak. Vagy km oraban 30 ezerrel kopott fotengelycsapagyak.
Csapkodast ugyanugy elolehet idezni itt is.
Akkora hatalmas kulonbseget nem latok a ket motor kozott.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Micsurin #112002 üzenetére
Kormány szitálásra/csapkodásra hajlamos, a hátsó teleszkópok döglenek ebben a korban - a gyári új 100e Ft, a 25 ezres utángyártott (Louisos) meg alapból xar. (Van ER-5-ös ismerősöm, a 2005-ös, keveset futott géppel is szopott eleget... ...aztán megszabadult inkább tőle)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Micsurin
nagyúr
válasz Bogyó bá' #112001 üzenetére
Prímér lánc csörgésén kívül amivel elmegy még vagy 10-20 ezret mikor elkezd zizegni miről tudunk?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Szemünk előtt az ultravékony S25 Edge
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Kuponkunyeráló
- Óra topik
- PlayStation 1 / 2
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest