- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot II. (Avagy miért
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Intel® Core™ i9 14900K Raptor Lake-S Refresh CPU/Processor UV/DC (Optimalizálás)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- TOTP generátor PHP-ra
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
senior tag
válasz Topiccsendőr #148095 üzenetére
A scavenging az nem az, amikor az egyik hengerből érkező kipufogógáz úgy áramlik el a másik hengerrel közös y elágazásnál, hogy annak akkor nyílik a kipufogószelep, így segítve a henger ürítését?
És így vannak a 4-2-1-es leömlők autóra, amik középtartományban tudják növelni a nyomatékot, míg a 4-1-es leömlők meg magas fordulaton segítenek inkább.
Motorok kipufogó rendszerét még sose nézegettem, de motogp-n ha jól emlékszem mindig 2 dob van a 4 hengerhez, gondolom a 4-1 helyett két arányaiban hosszabb 2-1-es leömlő van.Amúgy alacsony literteljesítményhez nem kell semmi extra leömlő, Honda B16A2 meg K20A2 is 100 lóerőt tud literenként, teljesen igénytelen, kifejezetten rövid leömlőkkel.
Ez meg már csak érdekesség, a Cosworth a F1-es motorjait úgy építette, hogy először egy 1 hengeres modellt csináltak, ami tudta azt a lóerőt, amit 1 hengerre leosztva tudnia kellett a motornak, ami pont a scavenging, vagyis hiánya miatt érdekes, hiszen így a hengerek nem tudtak összedolgozni.
'92 Honda VFR 750
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Oppenheimer #148091 üzenetére
Tesómnak ugyanolyan cbr-je van mint nekem es neki bodis dobja van. Eg es fold, miutan kiprobaltam rajottem h mennyire jo is az De en is sajnalom ra a min. 300k-t
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148097 üzenetére
Nem, a hossza biztosan szamolva van a gyari kipufogodnak is.
A tobbit ugyis meglatod, h mennyire erzekeny.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
norbert1998
nagyúr
válasz Topiccsendőr #148095 üzenetére
Mindössze arra akartam utalni, hogy az én kipufogóm szerintem nagyrészt úgy készült, hogy férjen el és ne legyen túl hangos, semmi több
És lehet, hogy jobb, lehet, hogy rosszabb, lehet, hogy semmivel se másabb lesz az új. Én hangot akarok, azt tudni fogja.
-
akos727
senior tag
Sziasztok. Kivontam a motoromat ideiglenesen október 9-én, és arra számítottam, hogy április 9-én automatikusan visszahelyeződik forgalomba. A járműnyilvántartásban lekérve a rendszámomat, még most is azt írja, hogy ideiglenesen ki van vonva. Nem tudjátok esetleg, hogy hol tudnám csekkolni a ügyfélkapun, hogy mikor helyeződik vissza? Én nem kérvényeztem hosszabbítást. Előre is köszi!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148088 üzenetére
van aminek egyaltalan nem lehet irni az ecujat, es manapsag vmilyen kod kell. Ezzel lehet crackelni az ecut, 100e forinttol felfele lehet ilyesmit vasarolni.
Gyengebb lehet a jobb aramlastol, vagy a kisebb kipufogonyomastol, mivel a kevereket nem allitod hozza.
A scavanging egy fogalom, (tulkepp a gazcsere) amit nem lehet megkerulni, vagy nem tervezni vele. Nincs olyan motor, ahol ne lenne szeleposszenyitas, amikor a kipufogo bele tud szolni jocskan a gazcserebe. Azt hiszem erre gondoltal scavanging alatt.
Illetve a visszatero nyomashullammal szeleposszenyitasnal vissza tudsz tolni oblitesi veszteseget a hengerbe, de ez nem scavanging.
A gazelegy tisztasagarol meselhetne vmi hozzaerto, en erre kivancsi vagyok.Ezzel is szinte mindig szamolnak, ezert van kipufogo csappantyu a kipufogokban, hogy a rosszkor erkezo nyomashullamot kiiktassak, es ne csak egyetlen fordulaton mukodjon az amugy egyetlen fordulatszamon idealis motor.
Ezt nem a kisebb ellenallasu kipufogo karositja, hanem a mas hosszal rendelkezo, mivel a hossz befolyasolja a visszatero nyomashullam erkezesi idejet (es a hang sebessege is, ami a hovel gyorsulni fog, tehat a gaz homerseklete is)
A gyarto nem mindig szamol ezzel, plane egy open loop befecsnel egy egyszeru slip-onnal teljesen szetbszod a gazreakciot.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
hroberto
veterán
válasz norbert1998 #148085 üzenetére
Egy haveromnak pont ma jött meg egy hasonló.KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
-
soldi3r
veterán
válasz norbert1998 #148088 üzenetére
A gazlengesekkel mar a 2 utemu korszakban is szamoltak.
E30 (oo=[][]=oo)
-
veterán
válasz Oppenheimer #148091 üzenetére
Pedig...
Nekem anno a vfr-ben lefaragott bo fel litert. Es sokkal.jobb lett a gazreakcio is. Eroben is jobb lett, ahol az elott 4esben ment fel utana mar 5ben is.
Szoval utana minel tobbet motoroztam, annal tobbet sporoltam
Xx-be is jovo heten rendelem be a pc-t, majusban megy bele az is[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz Oppenheimer #148087 üzenetére
[link] Itt a haverod
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
norbert1998
nagyúr
válasz vihartigris #148086 üzenetére
Leírás alján gyártói igen, illetve a youtube-on biztosan találsz te is.
-
norbert1998
nagyúr
válasz Oppenheimer #148087 üzenetére
Annyira azért nem nagy a különbség, hogy hozzá kelljen kötelező jelleggel írni az ECU-t. Motorfüggő, van, amit egyszerű és van, amit könnyű. Gyengébb nem lehet a jobb áramlástól, ha a gyártó nem tervezett scavanging-gel, már csak azért sem, mert kevesebb energia az elhasznált levegőt kiürítenie, tisztább lesz az égéstér gázelegye. Ha scavanging is van képben, akkor azzal kompressziót lehet növelni, és valóban erősebb lehet azzal a motor, és ezt ronthatja egy gyorsabb áramlású kipufogó. Én viszont nem gondolom, hogy itt ilyennel számolt volna a gyártó, vagy, hogy egy egyszerű slip-on ennyit befolyásol.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz norbert1998 #148085 üzenetére
Engem az tart vissza sportdobtol, hogy a motorvezerlest hozza kene hangolni a megvaltozo kipuf aramlashoz, hogy idealisan legyen hasznalva. Elvileg teljesitmenyt, gazreakciot veszitesz ha azt nem teszed meg. Teged ez nem tartott vissza? Vagy tervezed vinni a motort ECU-t iratni? Egyaltalan mennyire egyszeru ez motorkon? (Gondolom tipusfuggo).
Ha nem lenne ez ilyen maceras, akkor en is lecserelnem, nem csak a hang miatt, hanem mert a gyari dobok szarul neznek ki a mocimon (mind2 oldalt van)
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
vihartigris
őstag
-
norbert1998
nagyúr
Nem bírtam magammal, megrendeltem a sport dobot
Mindenestől 222 Euró volt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #148082 üzenetére
Romahoz kepest napoly es szicilia meg hektikusabb. Bar nekem roma nem tunt annyira szelsosegesnek. Talan 90` budapest? Dedelebbre annyi lampa sincsen, az egesz forgalom inkabb indiaihoz kezd hasonlitani, pl 2 savbol 3at csinalnak, es az egesz forgalom egy lenduletes hömpölygés ahol ha minden szabalyt betartasz, akkor csinalsz balesetet. Tobbszor lattam anyukat-apukat gyereket, tehat 3 szemelyt robogon. Ez a kozlekedesi eszkozuk. Az egyetlen.
Hogy badárt idézzem: A biciklis az az autos, akinek nincs pénze autora.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Horvi
őstag
válasz Shadowbull #148082 üzenetére
Hát igen az ottani közlekedéshez hozzá kell szokni Eltart pár napig de aztán valahogy felveszi az ember a ritmust és utána már működik a dolog.
Hello darkness, my old friend...
-
Shadowbull
addikt
Ha már általában a motorozás a téma: Rómában vagyunk éppen, ebből a szempontból olyan mintha egy párhuzamos univerzumban lenne az ember. Iszonyatos mennyiségű robogó meg motor, és mennek mint az őrültek. Minden oldalról előzgetnek, az elválasztón mennek, simán jönnek veled szemben, őrület ami megy.
A lámpánál az összes előre megy, aztán ha zöld akkor gyorsulási verseny. Én azon csodálkozom hogy nem láttunk még balesetet. Nézni is rossz. Ja és minden korosztály és nem, férfiak, nők, fiatalok, öregek.
Kisgyereknek alig ér le a lába a lábtartóra, ül az apja mögött a GS-en, az meg nyolcvannal cikázik az autók között. De láttunk ugyanilyet sportmotorral, robogoval is.Én még ilyet nem láttam, mondjuk ennyire délen nem voltam még Olaszországban, de például Barcelona sem ilyen. Ott is sok a motor, de sokkal normálisabban mennek.
És persze az autók is, záróvonal, piros lámpa, forgalomtól elzárt terület, nem számít.....
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
norbert1998
nagyúr
Cseréltem izzót a motoron, mert a tompitottal semmit nem látok éjjel. Ellenben a refim kegyetlen jó, jobb, mint sok autón! Viszont H4-es.
Sérga sziná LED-et vettem, de ez nem halogénsárga, hanem húgysárga
-
vlevi
nagyúr
válasz Steven #148055 üzenetére
Én se.
Ugyan nem Pesten élek, de megyeszékhelyen, és így minden elérhető kb 3-4, max 5km távolságban.
Melohely nincs 2km se.
Ekkora távolságban meg a tömegközlekedés sem opció, mert ha 2 saroknyit kell menni a buszmegállóig, meg még kettőt a célig, plusz várni pár percet a buszra, bicajjal meg 15 perc alatt ott vagyok, kényelmes tempóban. -
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #148060 üzenetére
UK-ban leszarják a nők a motorosokat. Ha járművel akarsz csajt vakítani, akkor AMG vagy M kell. Esetleg Range rover.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
soldi3r
veterán
válasz Steven #148055 üzenetére
Ne csak Budapestben gondolkozz, videken ez azert nem annyira egyertelmu. Foleg, ha mondjuk falurol, melo utan kell megoldani a bevasarlast, esetleg a gyerek hazavitelt.
En szerettem autot vezetni. Most is csak azert valtok, mert megyek evente 50-60.000km-t es az autora sokszor ranezni sincs kedvem.E30 (oo=[][]=oo)
-
-
veterán
válasz norbert1998 #148053 üzenetére
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Steven
addikt
válasz Topiccsendőr #148060 üzenetére
Hát ezen felröhögtem és milyen igaz sajnos akkor ,ha én az 50+ férfiakat akarom vonzani előnyben vagyok
Szakadok...
Csöcsös pocakos férfiak előnybe
Viccet félre téve kb ,nemsok ismerősöm csaja/felesége jön vele (ez a szám 0) túrákra az enyémen kívül.
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
bacus
őstag
Ezt most küldte valaki, van némi igazság benne.
Harley Davidson bezárja néhány egységét()Egy tanulmány vizsgálta, az okokat:A Baby Boomer generácio már vásárolt motort, szóval ök nem potenciális vásárlókAz X generáciosok még nem engedték utra az utolsó gyerekeiket.És akkor az ezredfordulós generáciora miért nem lehet számitani?
1. A nadrág nem jön fel eléggé ahhoz, hogy át tudják emelni a lábukat az ülésen.
2. Nem tudják a telefonjukat a fülükhöz szorítani sisak miatt.
3. Nem tudnak 2 kézzel enni vezetés közben.
4. Nem kapnak elismerő plakettet vásárlás után.
5. Nincs izomzatuk ahhoz, hogy megálláskor megtartsák a motort.
6. Lehet, hogy egy bogár arcon találja őket, és akkor sürgősségi ellátásra szorulnak.
7. A légkondicionáló hiánya.
8. Allergiásak a friss levegőre.
9. A pizsamájuk beleakad a kipufogócsövekbe.
10. Lehet, hogy összekoszolják a kezüket az olaj ellenőrzésével.
11. A kormányon gombok és karok vannak, és nem lehet érintőképernyővel irányítani.
12. Sebességváltáshoz, kéz és láb is kell
13. Túl nehéz szelfit készíteni vezetés közben.
14. Nincs szervokormány és szervofék.
15. Az orrpiercing beleakad a sisak párátlanitóba.
16. Lábizmot kellene használniuk a tolatáshoz.
17. Eshet rájuk az eső, ami nem megfelelöen lágyitott.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz Steven #148055 üzenetére
Apám motorozott régen, Simson, ETZ, MZ, Pannonia, ezzel járt főiskolára, egyetemre Békés megye távolabbi végéből Mezőtúrra, Gödöllőre.
Tegnap találkoztunk Budapesten, mutattam neki az SH300-at. Most is mondta, nem örül, hogy az 50-es kávédarálót lecseréltem erre. 27 lóerős, a Samara meg volt 51, stb...Elfogadom, megértem, hogy így érez, de nagyobb biztonságban vagyok rajta Budapesten, mint az 50-esen, és talán 40 évesen már nem máshol van az ingerküszöböm az adrenalinhajhászásban. De ami biztos: nekem ez hóbort, amire használom, arra teljesen megfelel a BKV (munkábajárás) és az autó (csomag, több utas, nagyobb távolság stb).
És ez is benne van, hogy régen volt, akinek csak motorra tellett és ha valahova el kellett mennie, akkor a motor közlekedési eszközként észszerű alternatíva volt.
Mára már sok dolog megváltozott. Az új motorok árai összemérhetőek az ú autókéval, de ugyanígy veszünk használt motort annyiért, amennyiért más autót, ne adj Isten, házat...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
válasz Topiccsendőr #148060 üzenetére
Inkabb taszito a legtobb nonek a motor, mert veszelyes, meg nem praktikus. Legalabbis en a legtobb randin meg se emlitem, amig lehet
Everybody lies.
-
bacus
őstag
válasz Steven #148057 üzenetére
Nagyon kíváncsi vagyok az élményeidre, illetve tapasztalataidra. A vstrom klubból meg pénteken indulnak vagy 11 motorral Albániába. Oda se mentem, az okok hasonlóak. Az egyik, hogy most nincs helyettesítésem, nem tudok csak úgy elmenni, ez még működhetne EU-n belül, mobilnet és telefon ott is ugyanúgy működik, de a balkán, az balkán , ott nem tudok leállni az út szélén, hogy bocsi, de most van 30 perc munkám..
A másik, hogy tartok még mindig a balkáni viszonyoktól, utálom ha nem civilizált módon kell elintézni valamit. Ez már lehet csak a fejemben létezik, ezért szeretném látni a képeket a valós helyzetről, meg a személyes tapasztalatokat az érzékeny emberektől.Ha a tapasztalatok jók, majd megyek arra felé egyszer én is.
Topiccsendőr: "inkabb az 50+ os ferfiakat vonzod"
Már aki vágyik erre .[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Steven #148055 üzenetére
Nemtom, vagany a sportmotor volt talan, amikor en belecsoppentem ebbe a dologba. olyan ertelemben, mint a cigarettazas. Meghaltal tole, de legalabb tartast adott, hogy te ezt csinalod.
Lattam par reels-t vagy insta postot hogy mennyire pna magnes a sportmotor.
Haaat. Szerbiaban biztos, de europaban a kornyeken inkabb az 50+ os ferfiakat vonzod vele.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
GTVili
tag
válasz V.Stryker #148052 üzenetére
Nekem van tapasztalatom az YBR-el...
Pár éve konkrétan kosárban vettem egyet...
Egyszerű mint a faék, és mivel postásmotor volt a legtöbb, van hozzá alkatrész.Igénytelen, ha benzin van benne megy..... én raktam rá egy 140-es hengert,amitől egy picit jobb lett az alsó tartományban. A fogyasztása alattam ~3-3,5 liter körül alakult városban.
-
Steven
addikt
válasz bacus #148056 üzenetére
Ahogy a haverom mondaná én nem öregeszem csak az idő múlik
Amúgy holnap megyek indulok Boszniába ... vasárnap haza!
Jó kis terápia lesz .... elég durva összegek jöttek ki a szállásra!
pl 4 csillagos szálloda két főre reggelivel 19 ezer Ft ,de van ,hogy apartmanban alszunk 50nm 7 ezer ft két főre.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz Topiccsendőr #148054 üzenetére
Hát biztos igazad van részben tuti a pénz is... akik eljönnek velem motorozni az mind 50+... főleg ha külföld. (gondolom mert ők engedhetik meg maguknak)
De másrészről "ÉN" azt érzem már nem olyan vagány mint régen volt vagy másként szerintem már az emberek nagy része lese szarja, helyette CSAK vagy inkább az autó.
off:Amúgy nem értem miért nyomatja mindenki a kocsi témát én ma sajnos korházból hoztam el valakit emiatt autó oda vissza 3 óra összesen 25km pedig 610kor indultam direkt .
Millió autó és vagy 6 motort láttam útközben.... szar arány....Ezt én napi szinten biztos nem bírnám ezt a közlekedési formát.
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148053 üzenetére
Azt lehet hogy akarjatok, de ha egy dl fenntartasi koltsege/ belefektetett munka mennyisege kenyelmetlennek tunik, akkor egy 20 ezret forgo sor4 sem lesz jobb ebben a tekintetben, sot. Az en zxr 250 esembol kiindulva az elso 30-35e km-ig minden jo lesz, aztan elkezdi kerni az alkatreszeket, reped a dugattyu, kopik a hajtokar. (Az en 250 esemen olyan 40e kmnel ki lehetett dobni a fotengellyel egyutt a blokkot a kukaba) Amennyiben 6000-el utazik vele az ember, akkor nem. De akkor minek forog 20 ezret? Es minek szopatja magat az ember egy olyan motorral, ami azon a fordulaton ugyanolyan gyenge, mint egy 125?
Koltoi kerdes. Termeszetesen a statusz es kinezet miatt.Steven
Tudtommal azon ment a beszelgetes, hogy mennyivel dragabb ma jogsit csinalni, mennyivel dragabb a benzin, az adok es illetekek, es ezzel a fenntartasi koltsegei egy jarmunek, mint korabban. Nem az akaras hianyzik sztm.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Van tapasztalatotok ezekkel a kis 125-ös motorokkal? Két típust néztem ki. A YBR 125-öst és a CB125F(CBF125) -öst.
Szerintetek mennyivel jobb a Honda? Legyen egy régebbi, még berugóval is rendelkező ybr-r vagy egy 2010 utána Honda?
A Honda drágább többnyire és kicsit erősebb is, ami itt 10% -ot is jelenthet. Meg Kétdugattyús a fék. A Yamahában tetszik, hogy régebbi típusnál van berugókar. Amúgy kb ugyanolyan puruttya mindkettő.
Ingázni kéne, meg a nejemnek, lányomnak tanulni. Így fontos a fogyasztás is.-
-
veterán
válasz bardi #148048 üzenetére
Nemeteknel nezek egy NC29 hondat, karcmentes kb, gyari szin.
Erosen gondolkodom rajta. Ha tovabbra is bika marad a tozsde, juniusban elhozom.
Szeretnem a harom 400ast a garazsomban tudni. Nc29-30-35.
Letunt kor, eltunt japan elmebetegseg mementoi.
Aztan ha nyerek a lotton, akkor rc30-40-45 is jonA Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz macilaci78 #148047 üzenetére
A gyarto profitorientalt.
Ha profitszag van, gyartani fog.
A baj ott van, ha hulye a gyarto, es nem veszi eszre az igenyt. Kockaztatni meg mar nem fognak, mert ez nem a 80-90es evek.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz macilaci78 #148029 üzenetére
Reszben.
Masik resze a dolognak -ami miatt nem lesznek a kinaiak sose jo gyartok- hogy nincs meg bennuk az a mar-mar szexualisan perverz tokeletesre torekves mint a japanokban megvan.
Vagy meg volt... Nem tudom.
Lehet, hogy elernek majd, egyszer, valamikor, talan egy elfogadhato minosegre, ami ugy-ahogy jo lesz valamire, de soha nem lesz meg bennuk a "szukseges plusssz"
Tudod, az X-force
Teljesen mas mentalitasuk van.
Teljesen mas mentalitasban nonek fel.
Lesz majd mindenfele eye-candyvel, parasztvakito neonfennyel telepakolt cucc, ami az impulzusvasarlast triggereli, de nem fognak soha 250es negyhengeres 20ezret forgo fogaskerekes blokkot gyartani, mert sose lesznek ott agyilag.Ez van.
[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
bacus
őstag
válasz Zoli bácsi #148038 üzenetére
Maximum négyzet..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
HoaryFox
őstag
válasz Zoli bácsi #148038 üzenetére
Nem görcsölt, hanem csak így fájdogált, de a magnéziumot (megint) el kezdem szedni, van, csak ilyen rendszertelenül szoktam szedni
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Zoli bácsi
őstag
válasz HoaryFox #148037 üzenetére
Szép kis kör volt. Inkább kocka, a térkép szerint....
Ha sokat görcsöl a lábam, első körben nekiállok magnéziumot, kalciumot enni, ezek hiánya fokozza a görcskészséget. De ne egyszerre vedd be, gátolják egymás fölszívódását, a gyógyszerész szerint. Mindegyikből pár napos löket meg szokta oldani az izomgörcsöket. Meg persze nálunk az sem rossz, ha az embernek van egy masszőr végzettségű felesége, nem abba dolgozik (nővér), de jó keze van. Nem kell hozzá amúgy végzettség, a vádliban könnyen kitapinthatók, nyomkodhatók az összeugrott izomkötegek, meg kell kérni barátnőt, menyasszonyt, feleséget, házisárkányt, exet.. (Osszátok be ki hol tart, nagyjából így néz ki a kronológia ) nyomkodja meg egy kicsit. -
HoaryFox
őstag
Tegnap kerültem egyet szezonnyitóként, hát a lábamnak vissza kell szoknia, mert valamiért a vádlim fájdogált, de jó érzés volt "újra nyeregben"
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
macilaci78
nagyúr
válasz V.Stryker #148032 üzenetére
Valószínűleg, de az a 20-30 ekm vajon mennyire valós?
Mindent el lehet mondani róla, csak azt nem, hogy fiatalabb lesz. 600k használtért, vagy 800k újért. Nem biztos, hogy elcsábulnék és az olcsóbb használtat venném.
Eladni is könnyebb lesz a fiatalabbat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
Lekaptak Kóspallagnál a hétvégén
(letezo legkoszosabb allapotban kb en is, meg a motor)[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz macilaci78 #148029 üzenetére
Azért egy 125-ös, 8 éves motorra, ami 20-30ezret futott, nem hiszem, hogy annyi rászalad, mint a 19 éves BMW-mre.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #148030 üzenetére
Igen, a kora miatt cseréltem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #148029 üzenetére
De nyugtass meg, 7k kilóméteren nem kopott el a gumi, öreg lett azért cserélted ugye?
Én úgy tervezem, a hátsó is elmegy15- 20 ezret.
Emlékeim szerint anno szoci motoroknál 2x annyit ment el elöl, mint hátul a gumi. -
macilaci78
nagyúr
válasz V.Stryker #148022 üzenetére
Az Sh-ra 65-ért vettem 16" gumit. Új akku kb 15k. Szervizre 50k: összes folyadék, szűrő csere, gumicsere, kaputávirányító bekötése, hajtás átnézése, stb.
És ez egy 7k km-t futott 2014-es, magyarországi példány 2. tulajdonostól, ismerős szerelő által ismert szerelőhöz hordva.600k-s használt motorra 1-2 év alatt könnyen rászalad 200k, az átírás, stb ugyanúgy költség, mint az újnál. Viszont az új esetében a legtöbb üzemeltetési, karbantartási költség tervezhető.
De persze a nincs-ből nem lehet kifizetni.
Tüzi: Igazad van, a szamárlétrát végigjárt gyártók termékei általában véve jobb minőségű. A kínai mezőny minőségi skálája szélesebb, de annak is van felső szegmense. Van olyan gyártmány, amivel jópár fokot átugorva megvettek licenszet, vagy fődarabot egy az egyben. Pl a Qi a Dl650-es blokkot.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bardi
senior tag
válasz V.Stryker #148025 üzenetére
A kínában gyártott, meg kínai kínai között elég nagy a különbség.
Egy európai, japán cég ott is megköveteli a minőségbiztosítást, japánoknál nincs olyan gyár, ahol ne ülne ott legalább egy japán ember.
Az más kérdés, hogy egy indiai, kínai piacra szánt termék mondjuk más szintet üt meg, mint egy európai piacra szánt, mivel mások a vevői elvárások.'92 Honda VFR 750
-
veterán
válasz V.Stryker #148025 üzenetére
Passz, de a blokk, meg a tudas mogotte attol meg japan marad.
Nekem ezek a full kinai dzsunkarizsliszt markak azok, amik olyan rikito piros felkialtojelek, hogy inkabb szetszorom a penzem az xxen ulve mint olyanokat vegyek.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Zoli bácsi #148024 üzenetére
Az Imperiale egy klassz motor így távolról. Sajnos nem az én árfekvésem. Nekem hasonló, a Royal Enfield Classic 350 vagy Bullet 350 jön be. De nagyon túlárazott az is újonnan és ezáltal használtan is.
Pár napja volt fent egy ilyen Benelli 1,1 millió körül. Szinte azonnal el is vitték.
Tüzi: Már a CB125F -et is kínában gyártják vagy valami kínai szar honda emblémával. Gondolom más a minőségbiztosítás.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz V.Stryker #148022 üzenetére
Ez durva! Én Benelli Imperiale motort vettem, állítólag Olaszországban szerelik össze kínai alkatrészből. Erre utal az Olasz minőség ellenőrzési papír is, amit találtam a dokumentációk közt.
Mivel az általam vett motort Ázsiába szánták, ott használják sokan, ottani teszteket, videókat nézegettem, véleményeket kerestem. 60 ezret futott motorokról olvastam, különösebb hiba nélkül.
Én már nagypapa korban vagyok, mindig is borzadtam a visító sportgépektől, a Yamaha SR 400 tetszett régebben, meg a hasonló, retrós, pöfögő, hosszú löketű motorok.
Egy éve vettem, bőségesen zsírozva, kenve van mindenhol, már ami látszik. Persze, majd elválik, de így egy év után pozitív a véleményem. Előbb is kerültem vele egyet, nem is vittem 3000-es fordulat fölé, kellemesen tol a nyomaték itt is. (125-ös után!!!)
Amúgy a Benellibe egy újan vásárolt, 3 éves Piaggio Liberty 125-ös robogót számítattam be. Esőt nem látott soha, betonozott garázsban állt. Egyszer alá néztem, hasonló módon rozsdásodott a váz, mint amit fotóztál. De rosszabb volt. Minden hegesztésnél verte a rozsda, a csupasz fémre mintha ráködöltek (inkább rátököltek talán) volna valami vékony festéket, alapozás, előkészítés nélkül. És egy nagy múltú európai gyártóról beszélünk.
Visszatérve a kínai motorokhoz, szerintem a Keeway/Benelli sokat fejlődött minőség terén az elmúlt években, ezt látom, illetve ezt olvasom másoktól is. Én mertem venni motort tőlük, más kínai gyártótól viszont nem vennék. -
veterán
válasz V.Stryker #148022 üzenetére
Szerintem nagyjabol hitvany fos mindegyik.
Attol mert a 88 bele van utve a csavarba, attol az meg kozel sem biztos, hogy az.
Egy motor nem attol lesz motor, mert annak nez ki.
A Honda sem attol lett Honda, hogy annak kinezo dolgokat gyarott, hanem attol, mert csak az nr750 oval dugattyujanal a dugattyu gyuruknel 200+ szabadalmat okoskodtak ossze.
A Yamaha sem veletlenul okoskodik a Toyotanak.
Stb.
Kurva sok tudas kell elfogadhato minoseget gyartani, kib.szott kurva sok tudas kell jo motort gyartani, es felfoghatatlan tudas kell kivalo motort gyartani.
Ehhez megfelelo mennyisegu tanulas, kiserletezes, stb kell.
Ezt a kinai sose fogja vegigjarni.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Zoli bácsi #148019 üzenetére
Átnéztem a kínálatot és pont ezt néztem, hogy egész pofás. De magára a motorra 600-at szánnék. Erre még rájön az átírás és ha valamit kell csinálgatni rajta. Ez, az általad linkelt meg közel 900-ba állna meg.
Hogy milyenek a kínai motorok? szerencsére erről saját élményeim vannak tavalyrol, amikor beruháztam egy új Voge Rally 300 -ra.
Hogy mi a véleményem? Alapvetően jó a konstrukció. A kivitelezés és az anyaghasználat szar. Nálam és másnál is volt olajszivárgás, túlhúzott csavarok, pár hónapos 1000-et futott motorokról van szó... zsírhiány, nálam a telóba ferdén betett csavar, kopó műanyagok... Szóval ezek k.rva jó motorok lennénnek ha még kicsit csiszolnának a gyártáson. De beszéljenek a képek:
Ezek kb 1000km-t futott motornál...[ Szerkesztve ]
-
-
etnies
senior tag
Igen. Szeretnék idén új sisakot, de majd csak télen, amikor lehet venni őket félárhoz közel.
A Shoei-ről minden tesztben csak jókat írnak, lehet hogy feladom a gyorszár utálatom és benézek majd egy Air 3-ra. Még tudok sokat aludni szerencsére, de az biztos, hogy a lenti 3-ból lesz sisakom."önmagam hite vagyok magamban"
-
Zoli bácsi
őstag
válasz V.Stryker #148006 üzenetére
Kínai masinában nem gondolkodsz?
A keretedből akár egy újat is vehetsz, valamelyik Keeway 125-ös robogót 509 ezerért hirdetik. Itt is van: [link] Motor se sokkal több: [link]
Új, garanciával. Az a robogó konkrétan egy bicikli ára. Nagyon bukni sem tudsz rajt, ha nem tetszik eladod.
Ha előítéleteid vannak a kínaival, nekem is az volt.
Úgy tűnik felnőttek a feladathoz, kínai motor tulajdonosaként azt mondom, nem Honda minőség, de nem is annyi az ára. Nagy gondok nincsenek, elforgó kormánymarkolat, apróságok. Ha megtöröd, sokkal olcsóbb az alkatrész.
Gondold meg. Egy viszont a Keeway ellen szól, ezt is el kell mondani: Fél éves szervizperiódust írtak elő garis motorokra. Ezt pofátlan, pénzlehúzásnak tartom. Másik oldalról, mennyi lehet egy szerviz? Kell bele egy liter olaj, és szűrő....Gari idő után szerintem mindenki otthon elvégzi az olajcserét. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #148012 üzenetére
Irtam, hogy altalanos alanykent ertelmezd, nem teged kerdojelezlek meg, szerk: de a vegen irod, h nem vetted magadra. Jolvan
Annyit akartam irni, hogy egy olcso olaj, masik, kis mennyisegu olajjal valo felhigitasa plusz penz, (es szerintem annyit nem hoz) ami ertelmetlenne teszi az olcso olaj vasarlasat, mert akkor lehetett volna normalis olajat is venni, es meg melo sincs vele.
Ne markat nezz, hanem a besorolast. Hiaba van motul rairva, ha az 5100. Az egy also besorolasu olaj, hiaba motul.
Ha elfer az olcso olaj, nem ez az adalek fogja megmenteni a jarmuvet. Ez lehuzas. Feleslegesen kiadott penz.A zajokrol ugy altalaban. ezeket nem erdemes figyelni, es semmit nem tudsz kovetkeztetni azokbol, csak amikor mar a dugattyu uti a hajtokart es a hengerfejet. Addig semmilyen kovetkeztetest nem lehet levonni.
Az adalekcsomag az olajokban egy kompromisszum. Minden kompromisszum, a viszkozitas is. Ha beleraksz egy plusz adalekolast valamibe, azzal nem teszed jobba azt az olajat, csak valamilyen tulajdonsagat felhuzod, valamilyen tulajdonsagat elrontod. Nem egyertelmuen upgrade. Ezt kellene feldolgozni, hogy ez bonyolultabb annal, mintsem te hazilag kitalald, hogy hogyan lesz ez jobb. Annal sokkal penztarcabaratabb, ha egyaltalan nem koltesz ilyenekre, es hasznalod olcso olajjal a jarmuvedet.
Ezert mondtam, hogy ami le van irva a tulajdonsaganal, az egy atveres, mert nem irjak le, milyen tulajdonsagiaban szenved emelle kart az olaj. Ugy van beallitva, mintha csak jobba tudnad azzal tenni az olajadat, holott ez nem igy mukodik. Ezen kivul valoszinuleg a te mannol olajad is eszter bazisu, felszintetikus. Ami melle ontesz nehany deci eszter bazisu olajat mas adalekolassal. Ez homeopatia. Megnyugtatja a lelkedet, de mas hatasa nem lesz.
A pao olajoktol sem megy elobb tonkre semmilyen jarmu, pedig azok nem tapadnak a fem feluletere.
Nagy nyomason amugy sem az elektrosztatikus vonzoero menti meg az alkatreszeidet, hanem az EP adalek, ami reakcioba lep a femmel, es ugy vedi az alkatreszeket.
Siklocsapagynal meg megette a fene, ha az elektrosztatikus vonzoerore kell tamaszkodnod, nem pedig a 2 bar olajnyomasra.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
JoinR
őstag
válasz V.Stryker #148006 üzenetére
Anyagilag csak nagyon ritkán éri meg egy 2. motor. Az esetedben 700k-ból kijön 1000L benzin (a pesszimista várakozásaid szerint), ha 4L-rel kevesebbet is iszik a 125-ös, akkor 25 000 km után spórolod meg az árát a benzinen. Ha az év felében motorral járnál melóba (120 munkanap - kb. 4000 km), akkor min. 6 év kellene a nullszaldóhoz, de ezt tovább növeli a tőkeköltség, fenntartás... ez szerintem elég sok idő és kényelmetlenség, hogy ne érje meg.
-
norbert1998
nagyúr
válasz V.Stryker #148006 üzenetére
Országúton van, hogy 110-zel vereti a kamion. Ne altasd magad a 70-nel. 85-nél lassabb kamiont csak elindulás után láttam
Nekem az XL125V nem érezte fogyasztásban a második személyt, pedig ketten ruhában bőven meg voltunk a motor súlya mégegyszer. Végsebességben sem nagyon, de gyorsulasban nyilván igen. Szembe szélben 105, nagyon nagy szélben 90. Hát szélben 120
Viszont az mindig 3,3-3,7 között evett.
De én SOHA nem mentem vele fél vagy negyed gázon, ha nem városban voltam. Mindig max gáz, végsebesség, minden országúton, mindig, folyamatosan, úgy utaztam. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #148004 üzenetére
Koszi!
"nem vettel normalis olajat eleve abbol a penzbol?"
Motorba Mannolt tettem. 20 eves a vas, sokkal tobbet tud ez mint az akkori olajok.
Nem talatam indokot a 2* dragabb Motul matricaert.Az adalekot egy 95 os karbis isuzuba tettuk, a legolcsobb olajjal parositva. . Evente kb 15 ezret fut. Itt is feleslegesnek erzem a 2* 3* dragabb olajjal uzemelni.
Sztem ezekenel az eroforrasoknal ezek hazi kotyvasztott dolgok elfernek.
Akkor a valaszod alapjan, ezert hangosabb a mannol olajjal az uzemi zaj, es a valto fokozatok is hangosabbak?
Vagy az effele adalekokbol simplan kevsebb van benne, vagy ezek bele tartoznak a nehezen hozza adhatoak korebe?A femhez valo tapadas ami miatt kisebb kopast mutat a teszten. Ezek szerint a csere periodus vege fele ez a tulajdonsag csokken. A kenesi kepesseg mennyire romlik ezaltal?
Nem vettem magamra a valaszod.
Reszben erintett vagyok, es a leirtak alapjan hasznalom ezeket. -
V.Stryker
nagyúr
válasz Zoli bácsi #148002 üzenetére
Köszi a tapasztalatokat.
Igazából túrázni nem kéne, van nagymotorom. Aminek pont az a hátránya, hogy nagymotor... amikor valamiért Pestre kell szaladgálnom, inkább választom a vonatot, mert nem akarok azzal a nagy döggel eszetlenkedni, meg a fogyasztás is számít ilyenkor, amikor nincs élvezeti faktor.
Az 5-ös út azon része, amit használok, az pont olyan, hogy autóval is inkább 80, mert amúgy kirázza a belem, meg szétrázza a kocsit.
Kamion mellettem? Csak 70-el mehetnek. Nem értem hogy kerül melléd 80-nál.
Ha vennék, használtan vennék, mert olyan 6-7 kiló körül lenne rá. Ami nagyon visszatart, az pont ez az ára, hogy közel 10 éves pöcsküszürű és ennyi pénzt elkérnek értük. Jó pár éve ennyiért vettem a 750-es Suzukimat 12ezer km-el.
Nagyobbat nem vennék, mert akkor bukta a fogyasztási előny. Illetve, akkor már neccesebb tanítani rajta a feleségem, meg a lányaim. (A nagyobbik 11 és már nyaggat, hogy motorozni akar. Nyilván nem lehetne... De azért ismerkedhet vele. Inkább velem csinálja a hülyeséget, mint nélkülem.)
[ Szerkesztve ]
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #148004 üzenetére
A bullshitet ugy ertem, hogy kepzelj el egy okostelefon tulajdonsag leirasat, ahol kiemelik, hogy felulmulhatatlanul modern erintokepernyoje van.
Igaznak igaz. De melyiknek nincs?[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #148000 üzenetére
Adalekkent nevezi, de az elso linken talalhato termek egy eszter olaj, amit mellerakhatsz a sima olajadhoz.
Az eszter alapu olajok tulajdonsaga tobbek kozt, hogy polárisak, tehat femfelulethez tapadnak. Manapsag a legtobb szintetikus olaj eszter, mert konnyen lebomlik savakra es alkoholra. Kornyezetvedelmi okokbol ez jo, a motorban nem annyira.
Viszont nem annyira jol adalekolhato, mint a nem eszter bazisu pao appolaris olajok, amelyek elektrosztatikusan nem tapadnak a femekhez."Javítja a termikus-oxidatív stabilitást" viszont emelle valszeg rontja a vizpára miatti disszociácioval szembeni ellenallast
A tobbi adalek az osszes szintetikus olajban megtalalhato, pl az elasztomerekhez (tomitesek) terfogatnovelo adalek satobbi.
Egy halmaz bullshit a leiras. Amennyiben osszevetnenk egy normalis szintetikus olajjal ezeket, kivancsi vagyok, milyen tulajdonsagot tud ez felhuzni. Valoszinuleg semmit. Ha meg veszel egy olcso olajat, amibe kulon vasarolsz egy eszter olajat, masik adalekcsomaggal hogy feljavitsd, akkor miert nem vettel normalis olajat eleve abbol a penzbol? (altalanos alany, nem terad gondolok)
Ezenkivul a motul 5100 a legalso polcon van besorolas tekinteteben.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Zoli bácsi
őstag
válasz V.Stryker #147999 üzenetére
Háj...vagyis Hej!
Én is "dagadt" vagyok, 194 centihez 135 kiló voltam, 2011-ben volt egy évig ilyen motorom. Pontosabban az CBF125 volt. Valami akció volt így tavasszal, elengedték a regadót, akkor vettem.
Hasonló módon használtam mint a mostani gépemet, kisebb túrákra fogtam be jó időben.
Elbírta a súlyomat, persze ha volt egy kis szembe szél, visszafogta, de 80-at széllel szembe is elvitte, többel meg amúgy sem hajtottam.
Na, a poén: Így hajtva 2L alatt volt a fogyasztás! Nem sokkal, 1 decivel, de ezt a 2L körüli fogyasztást hozta.
A mostani széria még takarékosabb, állítólag. Nyugodtan vedd, ha amúgy tisztában vagy a 125ccm korlátaival. Engem jobbára az idegesített, ha mentem 80-al, mindenki meg akart előzni. Engem zavart, hogy akkora kamionkerék megy tőlem fél méterre, hogy nagyobb mint én ülve..Szóval eladtam.
Nem tudom mekkora forgalmú az az út. A súlyodat elbírja, persze egy 60 kilós pilóta lenne neki az igazi. -
hroberto
veterán
válasz macilaci78 #147996 üzenetére
Nekem van fekete és világos sisakom is. Szerintem semmivel sem melegebb a fekete. A sisak belsejében nikecell szerű anyag van, ami ugye hőszigetelő. Úgyhogy nem igazán érzek különbséget.
KTM 1290 Super Duke R Gen3, Alfa Romeo Giulia
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Anime filmek és sorozatok
- Trollok komolyan
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Szemünk előtt az ultravékony S25 Edge
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest