-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #124099 üzenetére
Azt kiegeszitenem, hogy ezek teherautora valok: Nem ennyire egyszerunek gondolom, csak fel szeretnem hivni a figyelmet arra, hogy ezek olyan terepre jok, mint kb egy 600 as sornegy naked, ha butykos gumit raksz ra. Arra a felvetesre, hogy ilyenekkel mennek a dakaron, azt tudom mondani, hogy azok kemenyen felkeszitett motorok, meg van aki R1 el szeli at a sivatagot, tehat meg lehet oldani mindent. Viszont endurozni nem ilyen motorral kell. Atlagembernek altalaban az mar terep, ha lemegy az utrol, de arra meg kb barmilyen motorral mehetsz.
tenyleg eleg megnezni, hogy mcgregor-ek mit szoptak vilagkoruli uton egy "erre kitalalt" motorral. Vaz eltorik, sarban mar nem lehet vele menni, es amikor megvettek az IZH csodat, elcsodalkoztak, hogy mennyire konnyen lehet vele ott menni, ahol a gsel metereket haladtak orakon at. Pedig az nem enduro motor volt, hanem egy szar szocimotor, csakeppen joval konnyebb volt, mint a gs.
Terepen nekem nem azzal van bajom, hogy 130-al mesz, es nem erzed, epp ellenkezoleg. Felazott talajon te meg nem mozdulsz egy felmalhazott nehez szarral, csak csapod fel a sarat 6 meter magasra. Mely homokban ugyanez. Persze ha ezeket elkerulod, akkor nincs baj. De akkor mehetsz r1 el is :D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz Steven #124089 üzenetére
Emelgetné a tököm naponta 50szer . Ha csak a stáb nem emelgeti egész nap.
A váz sem a közlekedési terheléstől tört el, hanem a túlpakolt, és ezerszer eldőlt elesett terhelésektől.
Ezek a motorok, és a legújabb kiadás meg főleg, elveszi a valóság érzetet. Elhiteteti az emberrel, hogy nincs akadály, ezzel a motorral mindent meg lehet oldani.
És mikor gebasz van a pilótának nem lesz tudása, mert a megszokott mozdulatok reakciók ehhez kevesek lesznek.
Értem én, hogy a GS-el 110-el meg sem érzi a motoros a lyukat, de pont ez az ami félrevezető. Mert az a rohadt lyuk ott van, és vészhelyzetben 110-el taknyolni nagyobb büntivel jár, mint egy fapadosabb vassal, amivel érzésre is lényegesebb kisebb sebességgel vagdalózik az ember.
Ami az egyik oldalon plusz, az a másik oldalon ugyan akkora mínusz lesz.Persuval egyet értek, a platóra való, ott nincs vele gond
Megértem akinek ez tetszik, és bírja erővel, anyagilag. Csinálja. A motor egy élvezeti eszköz
-
Micsurin
nagyúr
válasz goodboy007 #124097 üzenetére
Típusra gyártják a dobokat* és az összekötő csöveket. Nézd meg a weben(delkevic.co.uk, vagy a korábban linkelt francia lapjukon) van-e GSX1.4-hez.
*igen itt mi is erősen meglepődtünk, hivatalosan nekem is és haveromnak a GS-en is a 350mm-es oval van fent ahhoz képest belső átmérőben és külső átmérőben is elég nagy az eltérés. Azt hittünk ennyiért egység dobot adnak összekötővel...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
goodboy007
senior tag
válasz Lomha 8V #123984 üzenetére
"Milyen motorra? Olyan motorokon ahol elég csak dobot cserélni (pl. nakedek) dicsérik, "
Azt honnan tudhatom meg, hogy az enyémre ráilleszkedik-e, illetve mindegyik ráilleszkedik-e?
(Mondjuk naked-em van, GSX 1400.)"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
nagyúr
válasz norbert1998 #124093 üzenetére
Nem volt akkora fun amúgy, pár hónapos motoros tapasztalattal (még jogsi nélkül ) eléggé be voltam fosva.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #124092 üzenetére
Eladásnál tedd be első képnek, szerintem azonnal keresnek majd a WR450 vevők.
---
Köszönöm a generátor, r/r válaszokat!The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz norbert1998 #124091 üzenetére
"de egy cbf500-al nem mész a sárban"
Enduros öcsémnél volt a GPS... Volt hogy elástam a hátsó kereket a sárban, ott azt hittem csak traktor fog kihúzni.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
válasz bacus #124084 üzenetére
Nem, Vasszilvágy. (Szombathely egy 15-20 km)
----------
Lemaradt a túra enduro melletti ervelesbol a következő:
Elindulsz kisasszonnyal és 5 napi csomaggal nyaralni, tengerpart vagy akármi. Megnéznél egy barlangot, kilátót. Cuccok nyilván már a szálláson, de egy cbf500-al nem mész a sárban, murvaban fel a hegyre, míg a gs-el, pegasoval igen, de ugye fontos, hogy kényelmes legyen, míg oda érsz, ezért nem jó egy WR, vagy bármi sima enduro. Tehát hogy a túra célpontja környéki földút ne legyen tabu. -
csongi
veterán
Értem, és köszönöm!
Megnéztem a hosszú motorozást. Én nem vágnék bele ekkora motorral egy terepmotorozásba. Megpakolva meg főleg nem. Akkor már inkább egy quad -
bacus
őstag
válasz Somatom #124086 üzenetére
Jó kérdés. Ami megy fel a Szépvölgyi, majd a vendéglőnél jobbra fel, onnan indulnak a sikló ernyősök... ;)
Ez itt végig asztalt, autóval járható, a kilátó hoz még gyalogolni kellene..Nem vagyunk egyformák, különben nem kéne ennyi féle motor.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #124085 üzenetére
A 3. -ban jártam erre-arra. Melyik kilátó? Árpád?
Én még a régebbi, 1150 -es GS -sel töltöttem el két napot. Nem az én világom. Mondom ezt úgy, hogy egyébként szeretem a terepezést. Nálam a terepezéshez kategóriában a DRZ400 lenne ideális. A GS -sel inkább olyan érzés volt a terep, mintha egy elefánt hátán törnék utat. Persze, símán lehet, hogy csak én voltam kevés ahhoz, hogy játszak vele.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #124083 üzenetére
Amíg nem próbáltam ki, csak egy nagy lufinak gondoltam a GS-t. Hiszen 2 db új DL áráért juthatsz hozzá, annyival nem lehet jobb, inkább költsem el benzinre, stb.
Aztán kipróbáltam, egy 2007-est, nem volt még ESA alatta, ugyan úgy tekergetni kellett az előfeszítést. Felmentünk itt a 3. kerületben egy kilátóhoz, előtte DL-el állandóan váltogatni kellett, néha olyat felütött a futómű egy gödörnél, hogy azt hittem leszakad a hátam. Ugyanez az 1200-as motorral, 3-8e fordulaton a maximális teljesítmény 90% mindig ott van, kettesben 20-80 km/h között jó vagy, harmadikban 25-130 között..., az utat mintha újra aszfaltozták volna..
Biztosan nem a nagy GS az egyetlen ami ezt tudja, de én ezt próbáltam, és nagyon bejött
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Rengeteg videó van fent, hogy milyen eszméletlen terepen mennek a "nagy" GS-el, lehet vele terepezni, sőt az adventure változat elég jól körbe van csövezve, nem is sérül olyan könnyen.
A mi keresetünk az ami miatt nálam még elméletben sem fér bele, hogy megveszel egy motort szalonból 5-7 millió között felszereltségtől függően, majd kimész vele a sárba, odavágod, eldőlsz vele a sziklákon, stb.
A ráadás, hogy párszor próbáltam gyenge terepet, az sem jött be, minden ami képesség oda kell, az bennem nincs meg. Kétszer örültem mindig, amikor jelentkeztem ilyen túrára és amikor végre megint aszfaltra mehettem.
Norbert1998: hol laksz? Bp?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz csongi #124080 üzenetére
Attól függ, hogy mit értesz terepezés alatt. A budapesti utak már terepezés? Bacus azt írta, azért jó, mert könnyű vele felugratni a járdára. A cikk szerint az ember előzőleg egy gyökéren hajtott át, aztán tört ki az eleje. Akkor most mi a terep?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz csongi #124080 üzenetére
Ezeknek a lényege az, hogy felmálházod magad, és elmész világgá. Ha nincs út, akkor sem kell visszafordulnod. Mindezt ráadásul kényelmesen. Miért? Mert megteheted. Aki nem próbálja, sosem fogja megérteni. Én sem értettem miért jó egy pályán körbe-körbe motorozni, és tizedmásodperceket csiszolni, míg ki nem próbáltam...
Amúgy az "adventure" motorozásnak is sok vállfaja, és híve van. Én a Pegaso-val azt képviseltem anno, hogy mindenre is jó motor kell. Aztán jött a KLX, és azóta komolyabb terepre nem akarok nagyvassal menni, ezért lett a másik motorom a "sima" 1190 Adventure, és nem az "R" változat. Ezzel sem kell megfordulnom egy sziklás-rögös-sáros-poros-stb. (pl. Albán) úton, de közúti túrázásban mérföldekkel jobb, mint az R. Ha meg célirányosan terepezni megyünk, akkor ott a KLX. Most már a mindenre külön motor "csoportot" képviselem.
De hogy kinek van igaza? Mindenkinek! Miért? Mert jól érzi magát az közben, amit csinál, és szerintem ez a lényeg. Akit meg az érdekel, hogy mit mondanak mások, annak ott a parkolo a Starbucks előtt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#14787072
törölt tag
válasz norbert1998 #124073 üzenetére
Szia!
A stanchion nem a kormánygátlót jelenti, hanem teleszkópszár befogatását a villahídba.
Valóban típushiba, volt is egy elég komoly visszahívás a 2013-2017 közötti GS-ekre, mert alulméretezték a teleszkópszár befogatását. A BMW először nem akarta elismerni a problémát, de aztán jópáran hatalmasakat estek látszólag minden ok nélkül, petíció indult, végül a gyár visszahívást rendelt el. Azt írták "sérülhet, szélsőséges esetben elengedhet a teleszkópszár befogatása a villahíd találkozási pontjánál. Legrosszabb esetben a teleszkópszár ki is szakadhat a helyéről".....
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #124075 üzenetére
Valahogy nekem sincs kedvem bepanírozni a HD -t. Meg, az eső sem jön rendelésre. Már ha egyáltalán lehet esőben pályázni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #124075 üzenetére
"Igen, egy 800GS BMW."
Nagyon nem, az egy 1200 GS BMW."Körbe lesz csovezve, utána már talán nem félek annyira ejteni."
Segít, de nem old meg semmit. Gyakorolni kell, menni egy rutinos után, sokat, tréningre menni, ilyesmi.Van kivel motorozz?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
norbert1998
nagyúr
válasz Somatom #124074 üzenetére
Egy patika, védtelen Varaderoval ez nem jön szóba, de ha lesz utód, az körbe lesz csovezve majd. De nagyon sok mindentől függ még az utód típusa. A túra enduro vonal megmarad, de a Freewind-tol az XTZ750-ig minden soron van.
Körbe lesz csovezve, utána már talán nem félek annyira ejteni.
És természetesen lehet, hogy ezt is rosszul látom.Autó teljesen más téma, így van. 5 éve van jogsim, nagyjából 80-100 ezret mentem, idén leszek 23, tehát a hülyegyerek kor még biztosan nincs a végén, kiserleteztem már párszor. Egyszer kerültem "árokba", ónos eső + kézifék
Pont akkora volt az árok, hogy az első kerék épp elfért benne és nem tudtam kijönni belőle. Az összes sérülés annyi lett, hogy az 1000 forintos dísztárcsák egyike karcos lett. -
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #124073 üzenetére
Lehet, hogy pályáznod kéne, mint ahogy nekem is. Szárazon elvagyok, de nedves úton nagyon nem érzem. Autóval jó esőmenő vagyok, teljesen jól kezelem, ha csúszik az autó. Motorral viszont nagyon lassan kanyarodok vizes úton, mert egyáltalán nem érzem a határt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
norbert1998
nagyúr
válasz Somatom #124025 üzenetére
Igen, egy 800GS BMW.
Persu:
Nekem az jött le a videón, de mint mondtam, totál beszámíthatatlan a megítélésem a tapasztalaim miatt, hogy magas sebességnél nem ellen, hanem rá kormányzott a kanyarra, és a lenyomós módszerrel kanyarodott.tboy
Nos, a kijelentésem a szerencsével lehet, hogy kicsit túlzó volt. Azt fontos megemlíteni, hogy a videót egyszer láttam, és 5 órával később posztoltam ide, és azóta sem néztem meg még egyszer.Azt mondta, hogy a kormánygátlója "eltörött" és hogy típushoba. Ha jól értettem, de nem sikerült megfejtenem, hogy a stanchion az valóban azt jelenti-e.
(#124064) bacus
A törzsemet az ív belseje felé fordítom. Nagyon lassú vagyok kanyarban szerintem, egy 50-es robival simán otthagyna egy tapasztalt ember egy kanyargós pályán szerintem.Ami miatt azt gondolod, hogy nem így kanyarodsz, az csak az lehet, hogy nem mered/tudod jobban dönteni a motort, és sodródsz kifele, rossz ösztönök még nincsenek kiirtva.
Ez teljes mértékben átment már a fejemen többször is
Arra gondolok, hogy ezzel a mozdulattal valamennyire tolom a kormányt is, de nem tudatosan, ezért nem mentem még árokba. (Egyszer 5 éve taknyoltam ilyen miatt robogóval, pulcsiban, az fájt , de ennyi)
Az a gond, hogy nem bízok a gumiban. Nem tudom, mikor indul csúszásnak, és attól tartok, hogyha elérem ezt a pontot, akkor abból csak és kizárólag perec lehet. -
Topiccsendőr
addikt
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #124068 üzenetére
Ha nem a fesszabot terheled, akkor a tekercset fogod. Valamit valamiért.
Attól függ a szabályzó mennyit enged vissza a tekercsre, és mennyit hajlandó elfűteni.
De mivel féklámpa, ez sem ég a végtelen ideig,az izzó terhelését kiválthatod egy ellenállással, és nem lesz kisebb terhelés a szabályzón. Gondolom..[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #124058 üzenetére
Pedig egy hasztalan onroad cikkre is kifakadtam regebben
Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #124067 üzenetére
Elsősorban mondom nem az indextől félek mivel ott eddig is 5w-os égőkre voltam cserélve a gyári 21-ről.
A hátsólámpa az ami fogja a matekot a fejemben.
Elakadásjelző jó is lenne, már agyaltam rajta hogy miképp lehetne beeszkábálni akár kézileg egy plusz gombra.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #124065 üzenetére
12W -os forrasztópáka is van, amikor ezt a 30-40W-t el kell disszipálni, akkor az k.sok.
Az irányjelzőket ugyan nem mennek állandóan, de amikor kiteszed az elakadás jelzőt, akkor 4*25W -t már nem kéne elhanyagolni, az lehet elegendő, hogy a jól beállított alapjáraton nincs töltés egyáltalán.
Azt vedd amiben megbízol.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz nyogo83 #124062 üzenetére
A hátsó lámpán agyalok csak, az az ami állandó fogyasztó és mérhető lenne a többlet terhelés ami visszamarad a feszszabra.
Nem tudom az a -30-40W az mennyi lehet arányaiban mint többlet ami megjelenik a feszszabon. És mivel nem mai csirke... nem épp lenne szerencsés ha menet közben hagyna ott.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #124016 üzenetére
"hogy az ellenkormányzás még mindig nem megy, testből kanyarodok jellemzően"
Lehet ezt én nem értem. Mi az, hogy testből? Kilógsz a motoron oldalra, már a térd is leér, a motor meg szinte egyenes és úgy veszed be a kanyart? Gondolom nem szoktad elengedni a kormányt, mert akkor biztos észrevetted volna, hogy testből nem lehet kanyarodni, max korrigálni az egyenes futást, ami után igen hamar megint egyenesen megy.
Ezt az ellenkormányzásos dolgot nem úgy kell elképzelni, hogy ezt tudod, hogy mit csinálsz. A motorral, bicajjal így kell kanyarodni, te is így kanyarodsz, miközben azt hiszed, hogy nem így.
Ami miatt azt gondolod, hogy nem így kanyarodsz, az csak az lehet, hogy nem mered/tudod jobban dönteni a motort, és sodródsz kifele, rossz ösztönök még nincsenek kiirtva.Ráadásnak tele van tévhittel, pl láttam videót, ahol elmagyarázza egy oktató, hogy 30 mph (amerikai) normál módon kanyarodsz, felette pedig ellenkormányozva. Ez azt jelentené, hogy van egy specifikus sebesség adott motorra (30 mph), ahol NEM lehetne kanyarodni, vagy lassítani vagy gyorsítani kellene a kanyarodáshoz. Ez belátható, hogy nem lehet igaz.
Érdemes megnézni a bmw vezető nélküli teszt motorját, ami még az oldaltámaszt is kiteszi a végén, hogy az utolsó pillanatban még ellenkormányoz, hogy rábillentse a motort a támasztóra.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz tboldi #124060 üzenetére
Azért itt van némi kavar. Az MZ -ben csúszógyűrűs, gerjesztőtekercses generátor van. Annál a szabályzó csak a gerjesztőtekercs feszültségét változtatja. A japánoké általában más rendszer (csak általában, mert pl. a CBX 1000 -emen is csúszógyűrűs volt). De, még azoknál is lehet eltérés. Pl. a GS, GSX Suzukik európai változatainál kikapcsolt világítással csak két fázis ment. A világításkapcsolón át volt vezetve a harmadik fázis, így az csak akkor ment, amikor az izzó terhelte.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #124056 üzenetére
Pont őket láttam, de nekem ezzel a nagy univerzálissággal van fenntartásom.
tboldi Köszi ezeket is megnézem!
A gondot egyébként a hátsólámpa irányából érzem... azt kiszedtem akkor kerül vissza ha lesz új r/r, az irányjelzők nulla gondot kell jelentsenek mivel nem állandó fogyasztók.
Kár pedig nem álló ledek hanem hengeresen körkörösen elhelyezettek az "égőn", nem vakít mégis marha erős ahogy a hátsólámpa foncsorja visszadobja....f*& kivan már, hogy mindig minden dominó effektust eredményezne.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz bacus #124056 üzenetére
Az általam ismert szocimotor-szerelők pont ezt a Solvart céget szarozták, amikor az MZ-hez való elektronikus gyújtásokról kérdezgettem őket.
Végül is ezt választottam, addig még egyik sem látott ilyet, de elismerően szóltak hozzá.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz csongi #124052 üzenetére
Ráadásul élesben az a 3 másodperc még annyinak sem tűnik mint ahogy mi videón érezzük.
Szerintem azért már megérte belinkelni, mert még soha senkitől sehol nem hallottam vagy olvastam róla ezelőtt, hogy egy tankslapper után átmenetileg nincs fék. Ez azért elég para.
Egy tankslapper vagy highside kivédésére nincs az a tréning amivel fel lehet készülni, és akkor még jusson eszedbe hogy fék sincs, hát ember legyen a talpán aki megoldja ezt az egyenletet ott és akkor...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bacus
őstag
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #124054 üzenetére
...agyaltam rajta, hogy csapok ellenállást az indexekre.
A műszerfal okozta eltérés az elenyésző, ha az irányjelzők és a hátsólámpa kapna ellenállást meglenne az elnyelt teljesítmény... csak máshol lenne elfűtve.FET-est nem találtam hozzá max nagyon univerzálisat(Solvart), azokban meg nem bízok. Lehet teszek egy utángyártottat az ülés alá tarcsiba és csók.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Micsurin
nagyúr
Jöhet a kő a kérdésért mert részben hülyeség de...
Adott x motor amin gyárilag az égők + irányjelzők fogyasztanak y wattot, a többit elfűti a feszszab. Ha én kicserélem a gyári 21W-os indexeket ledesekre, a műszerfalban azt a 5-7 darab 1-2W-os rizsszem izzót is ledezem és tudom, hogy 23 éves a feszültségszabályzóm, akkor:
a., járjak állandóan refivel.
b., ez ott b*sza meg ahol van mert úgyis megfog főni?-----
A GS-hez visszatérve, elnyalt e van. Szerintem a nem idén tavaly csatlakozott tagokat leszámítva már mindenki nyalt el, és jó eséllyel elagyalt rajta utólag, hogy miért nem maradt a rollernél, a horzsolt zúzott felületek ott kisebbek voltak.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz GTVili #124049 üzenetére
Én biztos dobtam volna. Lehet már az aszfalton
Egyszer a robeszt dobtam majdnem be a bokorba egy hasonló kisodródás alkalmával.
De ha ennyi bonyodalom lett volna jelen, mint ebben az esetben, akkor tutter elszállok.Ezt a 3mp-et szét lehet elemezni, lehet belőle egy picit tanulni, rögzíteni valamit. De édremben megoldani ott kell, és mindenkinek 3mp-lesz csak
Normális hangnemben írt a videóhoz. Sajnálom. Bárki bárhol elkottázhatja.
Tesóm Októberben kottázta el Osztrákba. 5-10mp-re elbambult.
Kisebb tempónál kb 40-50-el hagyta el az utat. Egy kisebb ütés, és pár karccal megúszta a motor is. Kuplung kar konzol törés, kiszakadt a tükör, és egy plexi polírozással letudta. -
GTVili
tag
válasz Somatom #124048 üzenetére
Jól van már! Érted,hogy mit akarok mondani....
Egyébként nekem egy pillanatra az volt az érzésem,mintha leért volna valami....és az dobta volna meg. Amúgy meg tegyük a szívünkre a kezünket, eleve nem kevés mázli szükséges ahhoz,hogy egy ilyet megússzon az ember perec nélkül.... másrészt meg szerintem 10-ből legalább 7-en ugyanúgy eldobták volna a gépet...[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #124044 üzenetére
A Dakaros R80 valójában 1000ccm fölött volt és 230Kg körül volt a versenysúlya. Ha Dakart lehet ilyen tömegű géppel nyerni, akkor talán egy útszéli susnyáson is képes átmenni. Persze, ehhez kéne egy olyan motoros is, aki számítógépes segédberendezések nélkül is képes bevenni egy kanyart.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #124044 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #124041 üzenetére
R80 gs-el. meg cagiva elefanttal, meg africa twinnel is. Ennek ellenere eszembe nem jutna ezekkel a motorral endurozni. a gyarbol kijovo r80 192 kilo szarazon. Mivel leghuteses, sokmindent nem kell melleszamolni, de rakerult meg ivoviz es vagy 40 liter benzin. felkeszitettek a dakarra, biztos levagtak rola ezt-azt, tehat fene tudja hany kilo volt.
Tokeletes pelda a long way round. Mint diszno a jegen, plane homokban. Sarban meg pakold fel teherautora, vagy vard meg, mig felszarad.
Explosión de dos tiempos
-
duni84
aktív tag
nekem max a motor reakciójából tűnik úgy, mintha egyszerre döntötte volna még picit lejjebb és húzta volna a gázt. lehet, hogy mindkettő minimális volt és orbitális pech, hogy pl pont azt a részt locsolta fel egy 40 éves land rover, aztán már tört is előre a hátsó kerék, sok kicsi sokra megy alapon összejöhet a "baleset" tankönyvi példája, amiben a balszerencse is komoly szerepet játszik. a nem fogó fékkel meg főleg
#metszéspontok
-
bacus
őstag
válasz Somatom #124040 üzenetére
Nincs teljesen igazad. Két féle sport motoros van, az egyiket már megelőzték egy GS-el, a másikat pedig nem soráka megelőzik
Én pl azt szeretem, amin nem fáj a hátam, egyenes háttal ülök, a rugózása eltakarja az úthibákat, jól dobozolható, mert járunk vele kempingezni is, városban is könnyű vele felugratni a járdára, relatíve széles kormánya van, de még elfér a sorok között.
Szinte az összes túra enduro megfelel ennek.A GS-en (legalábbis a boxer motorral) aszfalton nem érződik ez a tömeg, inkább mondanád egy 200 kg körüli motornak, ennek oka az alacsony súlypont a boxer motor miatt.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #124039 üzenetére
Hmmm... Nekem úgy rémlik, hogy R100 GS -sel még Dakar -t is nyertek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #124036 üzenetére
Nekem eddig csak a DL csúszott meg, akkor sem az eleje, azonnal vissza is jött a tapadás, egy kis kellemetlen érzést hagyva maga után.
GS-el még nem csúsztam meg, illetve nem tudom, hogy megcsúsztam e, mert a futómű sok mindent eltakar.
(kicsit reménykedem, hogy sosem fogok így megcsúszni )Somatom: lófaxot Az, hogy a motor tudja, még nem jelenti azt, hogy a sofőr is tudja amit kell. Én pl kerülöm a terepezést, kicsit belekóstoltam, nem nekem való.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #124032 üzenetére
Igen, ez pont egy olyan dolog, amit nem igazan figyel a rendszer, plane nem 2015 ben. Meghuzod a gazt, amitol az elso kereked csuszik el de nem abban az iranyban, hogy hatalmas fordulatszamkulonbseg legyen a hatso es elso kereked kozott.
Altalaban multistradaknal is az elso kerek csuszik ki korforgalomban pl, mig panigaleknal a tc a high side-ot sem fogja meg. Legalabbis nem mindig. Ez amit eddig tapasztaltam.
Micsurin
Eddig nekem kormanycsapkodas utan 3 ramarkolas kellett, hogy visszajojjon a fek.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
bacus
őstag
válasz Somatom #124034 üzenetére
Én is ezt tettem volna, már mint mindenáron aszfalton tartani a gépet. Ott nincs gödör, faág, és még ki tudja mi, ami a susnyásban mind van.
A videón (legalábbis kiirta), hogy felkészülés az off-road-ra. Lehet ez volt a próba része
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
-
aktív tag
válasz LógaGéza #124023 üzenetére
Nem számít, de minden pozitívummal rendelkezik mint amivel a titán mint fém is. Hőkompenzáció, súly, merevség...stb. Nem hiába az Akrapovic szinte már csak titánburkolattal készíti a kipufogóit (meg karbonból esetleg).
Ne Angliábol rendeld, ha rendelnéd, hanem innen:
LINKÉn is szemeztem a LeoVince-vel is, kb. egy árban vannak, de a LV homologizált, tehát street legáll ez a nagy + de 2 kg nehezebb... kitudjaeztmár
[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
bacus
őstag
válasz csongi #124029 üzenetére
Van minden 1200 GS-en kormánygátló, de nyilván nem tudjuk milyen állapotban volt ezen a konkrét motoron.
Ezeken a GS-eken mindenképpen van legalább két üzemmód, ami sok mindent átállít a motoron. Az egyik a ROAD üzemmód, ami tulajdonképpen a normálnak felel meg, de itt is van mindenféle elektronika ami figyel, elég ideges az ABS, amit csak a hátsó kerékre tudsz kikapcsolni, működik az ASC amit szintén külön minden indulás után ki kell kapcsolni, ha nem kéred, ebben az üzemmódban nem tudod megemelni sem az első kereket.
Azért egy 2015-ös vizes GS-el, még a legbutábbal is, amin pl nincs DESA, se olyan könnyű így megcsúszni. (A másik alap üzemmód a RAIN, ami még érzékenyebbé teszi az ABS, ASC-t és kb 70%-a korlátozza a motor teljesítményét, de még így is marad 90 paci.)Somatom ötlete nem rossz, sőt meg is próbálta , csak nem ment neki.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #124030 üzenetére
Sztem, ezt elektronika tudja megoldani. A kellő időbe a kellő olajnyomást kifejteni, hogy a fék dugattyú nem mozduljon vissza. Vagy valamilyen szelep, ami a hirtelen vissza áramló olajnak útját állja. Elég hirtelen ébred a tehetetlenségi erő ami a dugattyúra hat.
3mp.alatt ekkora helyen ezt ember nem hozza össze, ha csak nem ezt gyakorolja egész életébe, és erre készül.Megnéztem korábbi videóját, ott pályázott. De az más játszótér.
-
Micsurin
nagyúr
válasz hugi0 #124021 üzenetére
Köszönöm!
Skwal mennyire szellőzik?
Egyébként csak azon agyalok mivel tud többet a D-Skwal 2 mint a Ridill... a kapott Pinlockon kívül. Mivel mindkettő APC héjas, sharp teszt azonos, D-Skwal 2 hátulján ugyan vannak szellőzők de haverom 2 szezon tapasztalata alapján mondja, hogy semmit nem érnek. De legalább az állon lévő szellőzőt is becsukja a szél 140 felett...Azért pedzegetem mert eddig a próbáld márkák típusok közül a HJC (IS, C70, i70 szériák) és a Shark-ok voltak ténylegesen kényelmesek a fejemen.
És mivel a PS5(majd karácsonyra ha lesznek már bundle csomagok) témát elengedtem egy időre így belefér tavasszal a kabát + sisak is.-----
Kozmáékon kívül van még ajánlottabb szaki pesten?
Dunakeszin az ex-apriliások elhajtottak a búsba..., kicseréltem a tömítéseket a két karbiban és megkérdeztem mennyi lenne egy szinkron + szelephézagolás erre közölték csak akkor hajlandóak szinkronizálni ha ők is kicserélnek benne mindent(felújító készlet) mondván csak akkor tudnak róla megbizonyosodni, hogy valóban jó lesz...madár.persuader Pont ezt írta az egyik kommentelő amit a végén írsz. Ez ténylegesen valid, hogy a kifelé ható erő visszatolja a dugattyúkat a nyeregbe? Ilyenkor lenne idő pumpálással visszanyomni őket vajon? Vagy 2-3 rápumpálás nem elég egy ekkora rendszernek?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #124028 üzenetére
Ezeken nincs alapból kormánygátló?
0:27 nél látszik az első gumi. Van egy nagy doboz hátul, kitudja mennyi súllyal?
Nekem is úgy tűnik egy picit rányúlt a gázra, pedig még bőven a bementi oldalon voltak.
nagy íves visszafordítónak tűnik a kameraállásból.
Nekem is gyorsnak tűnik. 2,5mp az első bemozdulás és az útszéle között. 20Km/H tudott lassulni.
Somatom ötlete sem rossz. tolni rajta jobbra, és had mennyen a terepre. .
Mire összeszedte, és újra rá merte volna húzni kanyarodásra már lent volt a murvás részen.
Szemét helyzet. Sajnálom egyébként.
Az újabb vasaknál ez a faja baleset, szerintem egyre több lesz.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #124027 üzenetére
Pedig epp a hataron ment, mivel megcsuszott. Nem tudom, milyen a gumija, es a tobbiekhez kepest hogyan volt megpakolva, vagy mennyire volt fasz a geometria, nekem a tippem az, hogy ha stabilgazzal megy, o s em esik el. Amint a hatso kereken volt a nyomatek, az elejen nem volt akkora suly, es azonnal maszott el. Talan a kanyarkijaratnal kellene gazba nyulkalni, ha nincs semmi helyed.
A fek csapkodas utan nem szokott mukodni, mivel a dugattyuk visszamennek a nyeregbe emiatt a mozgas miatt. Ezt tobbszor tapasztaltam, hiaba markolsz az elso fekre. A hatso meg mukodik. Lehet itt is ez volt.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
bacus
őstag
Azt mondja (Írja), hogy számtalanszor megnézte, kielemezte, ő maga sem tudja mi történt.
Úgy fogalmaz, nem tudja, hogy a kedvenc GS-e miért akarta megölni őt.., talán majd a BMW kivizsgálja a történteket.
Az, hogy a többiek nem vették észre, hogy elesett, ez elég érdekes, de lehúzódott, hogy felvegye ahogy a városba érkeznek. Fura, de azért volt már velünk is, hogy valaki lemaradt és később bevártuk. Nos ha akkor lett volna baleset, akkor mi is csak "visszamentünk" volna a helyszínre.
persu:
Nedves volt az út, de teljesen egy tempóval mentek, a többi nem csúszott meg, ezek szerint neki szarabb gumija volt?! Messze nem a határon mentek, ahol ez számítana, szerintem.A féke nem működött, a lassításnál látszik, hogy rámar az első fékre, de az nem fogott, mert nem volt látható lassulás. Utána reflexből beletaposott a hátsó fékbe, nem szólt közbe az ABS, azt mondja maximálisan fékezett és mégis csak ment tovább.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #124013 üzenetére
Nem értem, hogy miért kellett elesnie. Ha jól láttam, akkor ez egy enduro. Ahova került az útról, ott kellett volna kezdődjön a túra élvezetes része. Minek akarta visszaterelni az útra? Függőleges motorral beugrat a susnyásba, aztán nyél. Szemben ott az a dombocska. Az isten is ugratónak teremtette. Utólag meg azt mondja a többieknek, hogy meglátta a lehetőséget és nem bírt ellenállni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #124013 üzenetére
Nedves uton mentek, ehhez a gumihoz tul nagy volt nyakos uton a tempo. Nagyon ovatos gazt adott, azzal sem volt baj, amint megerkezett az ero, az eleje megcsuszott, ugyesen felallitotta, akkor kezdett el csapkodni a kormany, majd nem merte ujra ledonteni.
Kormany allasabol mit lehet latni egy videon?
Explosión de dos tiempos
-
LógaGéza
veterán
válasz djeperto #123987 üzenetére
Miért számít ennyire, hogy titán dob legyen? Megnéztem a Delkevicet, videóról tetszik a hangja, és árban kb ugyanannyi, mint a LeoVince amit kinéztem - viszont ugye az is kérdés, hogy mi lesz az ÁFA-val UK rendelés esetén...
Kinézetre jobban tetszik az LV mondjuk"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #124018 üzenetére
Se a tempó se a döntés nem indokolta volna az esést, nézd az elejétől teljesen balra próbál kormányozni mintha kis tempójú kanyart szeretne bevenni.
Teljesen kerülhető lett volna a gatya ha ellenkormányozva megy bele a kanyarba.
A fék amúgy olvasd el az első kommentet kb, azon agyalok az valid jelenség lehet-e.
Xero mi előtt? A kis gázra sem lendülhet meg ennyire főleg mert fékezett volna elméletileg. És egészen biztosan nem a hátulja ment el amikor beszitált. Vagy hol mire gondolsz?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz norbert1998 #124013 üzenetére
Huh baszki, ez elég durva.
Mintha a hátulja indulna meg, de hogyhogy nem kapcsol a TC? A pontos körülményeket nem tudjuk, de milyen gumi indul meg egy ilyen enyhe döntéstől? Utána ahogy összeszedi olyan mintha behúzná a féket, de közben mégsem lassul. Mellé nyúlt volna?Aztán még nagyon szerencsétlen az esés is: pont egy kőbe veri a fejét, hát sisak legyen a talpán...
#124014 Micsurin nem értem hogy mit akarsz az ellenkormányzásos megjegyzéssel.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #124016 üzenetére
Nekem nagyon úgy tűnt minta kitekerte volna balra, és szimplán becsuklott volna. Azt nem tudom eldönteni, hogy nem fékezett vagy nem fogott neki miután visszatért egyenesbe...
50-70-ről(?!, nem tudom eldönteni) indult nem indokolja semmi, hogy ennyire ne lassuljon miután felegyenesedik a motor.
2:25-26-ra gondolok, ott már láthatóan egyenesben volt a motor és nem volt már kezelhetetlen.Nem volt mákja? Nem a motor mögött ment, onnantól kezdve, hogy a motor mögéd került sorsot húzol, nem tudjuk mennyivel esett mögé az árokba de a magasságot elnézve azért lazán ráborulhatott volna.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
norbert1998
nagyúr
válasz Micsurin #124014 üzenetére
Hát ezaz Mondom én, hogy gyanúsan nem jól ment valami, pedig 10 éve motorozik elvileg.
Mondom ezt úgy, hogy az ellenkormányzás még mindig nem megy, testből kanyarodok jellemzően, akkor tudok ellenkorményozni, ha tudatosan direkt azt alkalmazom. Mármint, nyilván valamilyen szinten elvileg ellenkormányoz az ember, de sokkal jobban is meg lehetne nyomni a kormányt azért.Az istentelen nagy mákkal vitáznék, mákja volt, tény, mert meg is halhatott volna. De attól függetlenül jól összetört az ember, semmiképpen nem lettem volna a helyébe. Azt, hogy hogy hagyták ott a társai, nem tudom.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #124014 üzenetére
Egyébként ez csak nekem wtf? Hogy a társai tovább mentek és mikor utólag küldött nekik infót akkor tudták megtalálni?
Ugyan mi zömében négyen megyünk haverokkal max öten de mindig pontosan tudjuk ha valaki lemarad.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #124013 üzenetére
...ellenkormányozni ívre tétel közben meg mi fogunk utólag.
edit.: istentelen nagy mákja volt egyébként...A YT algoja meg pár hónapja már olyan mintha valami nagyon komoly kábszert nyomott volna mert 4-5-6 éves vidiket is bedob tök véletlenszerűen újabban az ajánlottak közé.
Madwe Használd egészséggel! Hosszú lesz a tél és a kora tavasz így. Erősen remélem idén már normálisabb szezont kezdhetünk.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
norbert1998
nagyúr
Ezt feldobta a Youtube, de ahogy a videó közzételének idejét és a kommenteket nézem, nem csak nekem
Csak hogy lehessen min csámcsogni. [link]Bár egy év után még tök kezdőnek számítok, nekem már azelőtt, hogy láttam volna, esni fog, furcsának tűnt a kormány állása és a lenyomós kanyarodás. Ettől függetlenül lehet, hogy én vagyok a repülő, tényleg nem tudom.
-
Xero
nagyúr
válasz Madwe #124006 üzenetére
A Honda a FL-el mar uj aron adta, szoval en is megszivtem. 2.9 folott van a gyorsvalto es bukogomba nelkul. Azokkal 3M folott lesz.
Mondjuk cserebe talan jobb az elso telo, picit olvashatobb a muszer es van 12V. Aszem ez utobbi valami 50e-s extra volt igy nem 300-al csak 250-el lett dragabb.[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz bacus #124003 üzenetére
Kategoriában ami még szóba jött az kisebb volt egyébként nekem nagyjából megfelel a mérete, bár valóban lehetne nagyobb... mondjuk segít h mostmár én csak 75kg vagyok, 2 éve a 135 kilómmal ez kicsi s gyenge is lett volna
Xero: a homda designban nekem jobban tetszik (ahogy a triumph trident is) de a sor4 pörgetős mivolta nem nekem való. Egyébként lehet te is csak márciusban kapod meg, de legalább tavaly vetted. Idén akkorát ugrottak az árak, majd 20%ot h öröm volt nézni
[ Szerkesztve ]
-
-
bacus
őstag
Jó kis motor az, bár nekem rettenetesen kicsi. (nem mentem vele, csak ráültem)
Használd egészséggel !
A srác akié volt, sokat versenyzett fiatal korában, nagyon elégedett volt vele, illetve alatta egyáltalán nem tűnt kicsinek. (igaz valahol 70 kg alatt volt)
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Madwe
nagyúr
Na végül egy faceliftelt mt07el vágok neki az idei szezonnak március-április körül ha nem csúszik, előrendeltem. Maradtam inkább a tucatjapánoknál, nem mertem európaiba gondolkodni
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Külpolitika
- Robogó, kismotor
- általános iskolai rendszergazda
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple notebookok
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...